V-Commandos (Thibaud de la Touanne)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SA INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1817
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 251 times
Been thanked: 165 times
Kontakt:

Re: V-Commandos

Post autor: mauserem »

Uruchomiłem swoje kontakty i ryzykując życie moich najlepszych komandosów zdobyłem informacje, że finalizuje się dostawa V-commandosa do sklepu Mepel.pl. Dostepna bedzie podstawka w cenie ok 200zł i jeden dodatek: Secret Weapons - drugi jest nadal niedostępny ale jak tylko się pojawi również będzie w sprzedaży.

nie pozostaje nic innego jak zgromadzić środki i dokonać brawurowego rajdu na wspomnianą lokację. :mrgreen:
Seba2000
Posty: 63
Rejestracja: 05 lis 2014, 21:34
Has thanked: 13 times
Been thanked: 7 times

Re: V-Commandos

Post autor: Seba2000 »

Też rozważam zakup tej gry. Boję się jednak, że jest zbyt losowa. Niby ważnym elementem jest pozostawanie w ukryciu a jednocześnie rzuca się kostką, aby określić czy jesteśmy schowani czy zdemaskowani. Grał ktoś z was już w tę grę. Może napisać coś więcej jak wygląda ten aspekt rozgrywki.
Awatar użytkownika
Bardok
Posty: 604
Rejestracja: 23 mar 2010, 18:42
Has thanked: 40 times
Been thanked: 111 times

Re: V-Commandos

Post autor: Bardok »

mauserem pisze:Uruchomiłem swoje kontakty i ryzykując życie moich najlepszych komandosów zdobyłem informacje, że finalizuje się dostawa V-commandosa do sklepu Mepel.pl. Dostepna bedzie podstawka w cenie ok 200zł i jeden dodatek: Secret Weapons - drugi jest nadal niedostępny ale jak tylko się pojawi również będzie w sprzedaży.

nie pozostaje nic innego jak zgromadzić środki i dokonać brawurowego rajdu na wspomnianą lokację. :mrgreen:
Brawo żołnierzu! Ojczyzna jest z was dumna! :D

Co do gry - Gambit zrobił recenzje PL:
https://www.youtube.com/watch?v=Q_BcKbOwO4g
When they kick out your front door, How you gonna come? With your hands on your head or on the trigger of your gun!?

______Moja kolekcja______Wymienię/sprzedam______
Awatar użytkownika
ghostdog
Posty: 645
Rejestracja: 20 sty 2006, 15:54
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3 times

Re: V-Commandos

Post autor: ghostdog »

w planszostrefa.pl można zamawiać już podstawkę
https://www.planszostrefa.pl/pl/p/V-Com ... print/8411
lub komplet z dodatkiem
https://www.planszostrefa.pl/pl/p/Zesta ... print/8413
"Obydwaj pochodzimy ze starożytnych plemion Obydwaj jesteśmy już na wymarciu Wszystko wokół nas zmienia się....."
moja lista
http://boardgamegeek.com/collection/use ... own=1&ff=1
MgK1989
Posty: 318
Rejestracja: 10 cze 2014, 10:34
Has thanked: 53 times
Been thanked: 124 times

Re: V-Commandos

Post autor: MgK1989 »

No i zakupione:)

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
Seba2000
Posty: 63
Rejestracja: 05 lis 2014, 21:34
Has thanked: 13 times
Been thanked: 7 times

Re: V-Commandos

Post autor: Seba2000 »

To ja mam jeszcze jedno pytanie do tych, którzy już w to grali. Mamy misję gdzie trzeba chronić jakiś most. Ale na żadnym kafelku terenu nie ma narysowanego mostu, są tylko jakieś znaczniki, które trzeba chronić, zebrać, osłaniać czy coś podobnego (nie grałem wiec dokładnie nie wiem). Podobnie mamy misje np. Battleship, Fuel depot, Docks, Lighthouse i inne. Tematycznie misje ciekawe, ale w grze nie mamy przedstawionych tych konkretnych obiektów na planszy. Oglądałem unboxingi i nie widziałem nigdzie kafelka przedstawiającego okręt wojenny lub latarnię morską. No i teraz pytanie. Jak to wpływa na odbiór gry i wrażenia z rozgrywki. Czy to nie psuje klimatu, gdy musimy np. sabotować radar nieprzyjaciela a w zasadzie biegamy komandosami po jakichś randomowych kafelkach terenu aby dotrzeć do znacznika, który symbolizuje cel misji?
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1817
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 251 times
Been thanked: 165 times
Kontakt:

Re: V-Commandos

Post autor: mauserem »

Seba2000 pisze:To ja mam jeszcze jedno pytanie do tych, którzy już w to grali. Mamy misję gdzie trzeba chronić jakiś most. Ale na żadnym kafelku terenu nie ma narysowanego mostu, są tylko jakieś znaczniki, które trzeba chronić, zebrać, osłaniać czy coś podobnego (nie grałem wiec dokładnie nie wiem). Podobnie mamy misje np. Battleship, Fuel depot, Docks, Lighthouse i inne. Tematycznie misje ciekawe, ale w grze nie mamy przedstawionych tych konkretnych obiektów na planszy. Oglądałem unboxingi i nie widziałem nigdzie kafelka przedstawiającego okręt wojenny lub latarnię morską. No i teraz pytanie. Jak to wpływa na odbiór gry i wrażenia z rozgrywki. Czy to nie psuje klimatu, gdy musimy np. sabotować radar nieprzyjaciela a w zasadzie biegamy komandosami po jakichś randomowych kafelkach terenu aby dotrzeć do znacznika, który symbolizuje cel misji?
Gra nie jest skirmishem - to że chronisz most, nie znaczy że biegasz po nim i bronisz własnym ciałem :) W tej grze otwarta konfrontacja z przeciwnikiem jest skazana na porażkę i grą wbrew założeniom. Ochrona mostu oznacza, że musisz skrycie dostać się do lokacji z detonatorem przed alarmem i go zneutralizować. Możesz z dużą dozą pewności przyjąć, że detonator znajduje się wystarczająco daleko od mostu, zniszczenie którego ma zainicjować. Kafle lokacji pozwalają zbudować przekonujące otoczenie: ulicę, drogę, jej pobocze, budynek posterunku wraz z otoczeniem, etc.

nie bój, klimat jest
Lord of the Void
Posty: 68
Rejestracja: 06 sty 2011, 12:01
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 1 time

Re: V-Commandos

Post autor: Lord of the Void »

Seba2000 pisze:Też rozważam zakup tej gry. Boję się jednak, że jest zbyt losowa. Niby ważnym elementem jest pozostawanie w ukryciu a jednocześnie rzuca się kostką, aby określić czy jesteśmy schowani czy zdemaskowani. Grał ktoś z was już w tę grę. Może napisać coś więcej jak wygląda ten aspekt rozgrywki.
Pozwolę sobie wykopać to pytanie, mógłby się ktoś ustosunkować jak to wygląda? Gra wygląda interesująco ale kości w grach nie lubię i już, jak bardzo mogą ona napsuć lub pomóc? Są jakieś sposoby wpływania na rzuty i.t.p.?
Awatar użytkownika
raj
Administrator
Posty: 5145
Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 264 times
Been thanked: 861 times
Kontakt:

Re: V-Commandos

Post autor: raj »

Są kości ale to po prostu oznacza, że trzeba zarządzać ryzykiem.
Gra ogólnie jest lekka i przyjemna.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."

Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Lord of the Void
Posty: 68
Rejestracja: 06 sty 2011, 12:01
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 1 time

Re: V-Commandos

Post autor: Lord of the Void »

raj pisze:Są kości ale to po prostu oznacza, że trzeba zarządzać ryzykiem.
Gra ogólnie jest lekka i przyjemna.
Ale jak np. musimy wejść na teren z przeciwnikami to musimy i już więc jeśli rzucimy dobrze to zostajemy w ukryciu a jeśli źle to wykrywają nas, tak? W którejś recenzji przeczytałem że zdarza się (aczkolwiek rzadko) że seria dobrych rzutów sprawia że misja staje się za prosta, czyli z kolei zapewne wykrycie nie jest końcem świata? Chyba się skuszę bo gra wydaje się fajna, mam nadzieję że nie będą te kości mi zbytnio doskwierać.

A jeszcze interesuje mnie jak różne są od siebie poszczególne misje i jak różnego podejścia / stylu gry trzeba używać do ich przejścia - jest różnorodność czy raczej zawsze podobnie wszystko wygląda tylko że na innych terenach i z innymi żetonami i kartami w grze?
Awatar użytkownika
raj
Administrator
Posty: 5145
Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 264 times
Been thanked: 861 times
Kontakt:

Re: V-Commandos

Post autor: raj »

Tak jak w życiu, w prawdziwej akcji. Może zauważą a może nie. Duża szansa, że zauważą i trzeba być na to przygotowanym.
To jest odtworzenie akcji komandosów a nie partii szachów.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."

Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: V-Commandos

Post autor: misioooo »

raj pisze:Tak jak w życiu, w prawdziwej akcji. Może zauważą a może nie. Duża szansa, że zauważą i trzeba być na to przygotowanym.
To jest odtworzenie akcji komandosów a nie partii szachów.
I to jest gra, zabawa - a nie symulator komandosa :) Ostatnio zauważam, ze często niektórzy wymagają od gier, aby wiernie oddawały rzeczywistość... Nie rozumiem tego "fenomenu"...
V-Commandos to lekka gra, w którą można swobodnie zagrać z dzieciakami. I widzę w tym tytule potencjał na rozbudowę i zrobienie z tego "dużej" gry :) Mam nadzieję, że Triton Noir pójdzie dalej i kolejne dodatki będą zmieniać/modyfikować istniejące mechaniki. Nie, żeby pozycja była zła czy coś - jest super :) Ale jak pisałem - to lżejsza gra z bardzo wieloma uproszczeniami. Niemal "gra rodzinna" :twisted:
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
c08mk
Posty: 2459
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 285 times

Re: V-Commandos

Post autor: c08mk »

Jak sytuacja wygląda z dodatkami i exclusivami? Z tego co widzę gra ma dwa dodatki, a dostępny jest tylko jeden. Drugi jest planie dodruku? Są jakieś ks exclusive, które wpływają na rozgrywkę?
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: V-Commandos

Post autor: misioooo »

c08mk pisze:Jak sytuacja wygląda z dodatkami i exclusivami? Z tego co widzę gra ma dwa dodatki, a dostępny jest tylko jeden. Drugi jest planie dodruku? Są jakieś ks exclusive, które wpływają na rozgrywkę?
Druki będzie później dostępny. Exclusivy nie wpływają na rozgrywkę, nic w niej nie zmieniają. Produkt kompletny do nabycia w twoim ulubionym sklepie :)
Przydałby się pakiet polonizacyjny (karty) - do grania z dzieciakami!
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
Ryslaw
Posty: 596
Rejestracja: 08 sty 2006, 14:17
Lokalizacja: Brzeg
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: V-Commandos

Post autor: Ryslaw »

misioooo pisze: Przydałby się pakiet polonizacyjny (karty) - do grania z dzieciakami!
Jak nikt się za to nie weźmie, to jak ogarnę Gloomhaven i Charterstone to pyknę. Tekstu na kartach nie ma dużo z tego co widziałem.
Poproszę też o Planszowego Dobromira o opracowanie DTP.
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1817
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 251 times
Been thanked: 165 times
Kontakt:

Re: V-Commandos

Post autor: mauserem »

misioooo pisze: Przydałby się pakiet polonizacyjny (karty) - do grania z dzieciakami!
Ryslaw pisze:Jak nikt się za to nie weźmie, to jak ogarnę Gloomhaven i Charterstone to pyknę. Tekstu na kartach nie ma dużo z tego co widziałem.
Poproszę też o Planszowego Dobromira o opracowanie DTP.
woytas pisze:
Może kolega woytas ma w swoich zasobach tłumaczenie kart? I może się podzieli - mniej lub bardziej oficjalnie :mrgreen:
Awatar użytkownika
woytas
Posty: 754
Rejestracja: 03 lis 2013, 16:11
Has thanked: 171 times
Been thanked: 139 times

Re: V-Commandos

Post autor: woytas »

mauserem pisze: Może kolega woytas ma w swoich zasobach tłumaczenie kart? I może się podzieli - mniej lub bardziej oficjalnie :mrgreen:
:mrgreen: Może się zastanowi :mrgreen:
Awatar użytkownika
Tyrek
Posty: 661
Rejestracja: 10 gru 2011, 13:47
Lokalizacja: Lubin
Has thanked: 70 times
Been thanked: 151 times

Re: V-Commandos

Post autor: Tyrek »

Rozegrałem kilka terenów solo. Pierwsze wrażenia bardzo pozytywne. Gra jest dość łatwa w ogarnięciu i stawia na sporo uproszczeń. Trzeba mieć świadomość ze zawiera mocna dawkę czynnika losowego, ale nie jest on aż tak irytujący. Większość poważnych konsekwencji da się przewidzieć.

Gra się fajnie i szybko co dla mnie bardzo na plus. Ciekaw jestem gry kooperacyjnej i wspólnego obmyślania planu. Solo gra spisuje się świetnie. Ciekaw jestem kiedy się zacznie nudzić bo jednak misje nie wyróżniają się zbytnio i poza innym układem terenu oraz ewentualnej ilości wrogów przybywających co turę, gra wyglada tak samo.

Na razie dzielnie walczę :-)
Awatar użytkownika
for2players
Posty: 851
Rejestracja: 06 sie 2013, 17:43
Lokalizacja: Bydgoszcz
Been thanked: 20 times
Kontakt:

Re: V-Commandos

Post autor: for2players »

Przyjemna gra. Moim zdanie nie wprowadza nic nowatorskiego, ale przyjemnie się w to gra. Moja recenzja dla zainteresowanych:

http://www.for2players.pl/2018/03/v-com ... ictwa.html

Tomasz
Znajdź nas na: NASZA STRONA, FACEBOOK
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4163
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 570 times
Been thanked: 1028 times

Re: V-Commandos

Post autor: RUNner »

Wygląda nieźle i chyba ta prostota zasad może być tutaj atutem, choć podejrzewam, że na dłuższą metę pojawi się problem z regrywalnościa. Gra ma na pewno potencjał na multum dodatków.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Awatar użytkownika
Abidarius
Posty: 120
Rejestracja: 13 lut 2015, 12:58
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: V-Commandos

Post autor: Abidarius »

Z regrywalnością raczej problemu nie ma. Gra, ma tą niesamowitą zaletę, że wywołuje podobny syndrom, co komputerowy odpowiednik: wywołany alarm - dobra zaczynam od początku ;) Muszę przejśč tą misję bez wywoływania alarmu. Szybki setup i proste zasady sprzyjają takiej rozgrywce.
Seba2000
Posty: 63
Rejestracja: 05 lis 2014, 21:34
Has thanked: 13 times
Been thanked: 7 times

Re: V-Commandos

Post autor: Seba2000 »

Abidarius pisze:Z regrywalnością raczej problemu nie ma. Gra, ma tą niesamowitą zaletę, że wywołuje podobny syndrom, co komputerowy odpowiednik: wywołany alarm - dobra zaczynam od początku ;) Muszę przejśč tą misję bez wywoływania alarmu. Szybki setup i proste zasady sprzyjają takiej rozgrywce.
A czy to nie jest tak, że o tym czy włączy się alarm czy też nie decyduje rzut kością?
Awatar użytkownika
raj
Administrator
Posty: 5145
Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 264 times
Been thanked: 861 times
Kontakt:

Re: V-Commandos

Post autor: raj »

czasem tak czasem nie, np. wystrzał z broni bez tłumika zawsze powoduje alarm
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."

Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Lubel
Posty: 628
Rejestracja: 17 gru 2011, 13:58
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 5 times

Re: V-Commandos

Post autor: Lubel »

woytas pisze:
mauserem pisze: Może kolega woytas ma w swoich zasobach tłumaczenie kart? I może się podzieli - mniej lub bardziej oficjalnie :mrgreen:
:mrgreen: Może się zastanowi :mrgreen:
No to jak z tym tłumaczeniem kart , da radę coś w tym kontekście zrobić ?
Awatar użytkownika
woytas
Posty: 754
Rejestracja: 03 lis 2013, 16:11
Has thanked: 171 times
Been thanked: 139 times

Re: V-Commandos

Post autor: woytas »

Muszę przygotować pliki. Kwestia 1-2 dni.
ODPOWIEDZ