Hanamikoji / Gejsze (Kota Nakayama)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Wincenty Jan
Posty: 1862
Rejestracja: 24 cze 2015, 08:57
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Hanamikoji/Gejsze

Post autor: Wincenty Jan »

Brawa za decyzje o sprowadzeniu gry na polski rynek. Gejsze bardzo przypadły mi do gustu, a patrząc na stosunek ceny do frajdy z króciutkiej rozgrywki, to śmiało wszystkim polecam.
sigmarpriest
Posty: 181
Rejestracja: 27 sie 2015, 12:51
Has thanked: 5 times
Been thanked: 7 times

Re: Hanamikoji/Gejsze

Post autor: sigmarpriest »

W końcu jakaś konstruktywna dyskusja. :D
Nie jestem przekonany o słuszności strategii z odpuszczenjem różowej gejszy. Łatwiej jest wg mnie przejąć kontrole nad nią, niż posiadać 4 i nie dopuścić przeciwnika do zebrania 11 pkt.
Jaki jest wasz ruch otwierający jeśli w początkowych 7 kartach macie 7/6 różnych kolorów?
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Hanamikoji/Gejsze

Post autor: rattkin »

Split 2/2. Patrzysz co przeciwnik bierze i masz jakąś informację na dalszą grę.
sigmarpriest
Posty: 181
Rejestracja: 27 sie 2015, 12:51
Has thanked: 5 times
Been thanked: 7 times

Re: Hanamikoji/Gejsze

Post autor: sigmarpriest »

rattkin pisze:Split 2/2. Patrzysz co przeciwnik bierze i masz jakąś informację na dalszą grę.
Też zwykle daje 2/2 5+2/4+3, albo 3+2/3+2
Skid_theDrifter
Posty: 581
Rejestracja: 25 mar 2017, 19:53
Has thanked: 26 times
Been thanked: 182 times

Re: Hanamikoji/Gejsze

Post autor: Skid_theDrifter »

sigmarpriest pisze:Nie jestem przekonany o słuszności strategii z odpuszczenjem różowej gejszy. Łatwiej jest wg mnie przejąć kontrole nad nią, niż posiadać 4 i nie dopuścić przeciwnika do zebrania 11 pkt.
Nie do końca "odpuszczenie", raczej marnowanie akcji przeciwnika. Jeśli mogę sprawić, że przeciwnik spędził dwie-trzy tury na zabezpieczaniu 5 to dla mnie sukces, bo to często znaczy że mam przychylność dwóch innych. To pewnie kwestia podejścia: ja nie celuję w wygraną w rundzie pierwszej, chociaż pewnie powinienem. Mój cel to doprowadzić do rundy drugiej z przewagą ilości przychylności (w przeciwieństwie do przewagi wartości przychylności). Zmusić przeciwnika żeby musiał za bardzo skupiać się na gejszach z niskimi wartościami. Idealny setup dla mnie po rundzie pierwszej to 5 i 4 w remisie, ewentualnie 5 i 4 rozdzielone pomiędzy graczy.

Myślałem trochę o tym co rattkin zacytował, i zgodzę się z jedną myślą: nie wiadomo, czy się wygrało ze swojego powodu. Ostrożnie powiem, że faktycznie nie da się tego tak ująć. Jeśli przegrasz - da się zobaczyć, co źle zrobiłeś. Jak wygrasz, to najpewniej dzięki błędowi przeciwnika. W tej grze nie ma dobrych ruchów, jedynie złe i neutralne; nie ma zagrania zwycięskiego bo decyzje jakie się podejmuje w każdej turze nie dotyczą tego jak wygrać, tylko tego, jak nie przegrać, jak się nie podłożyć. Taki saper gdzie sumą wszystkich ruchów jest wygrana, ale wszystkie ruchy robione są tak, by nie przegrać.
ENDryu
Posty: 815
Rejestracja: 18 lut 2012, 11:20
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 137 times
Been thanked: 28 times

Re: Hanamikoji/Gejsze

Post autor: ENDryu »

grałem w weekend z dziewczyną i potwierdzam co zostąło powiedziane - za taką cenę dostajemy świetną grę do móżdżenia i w dodatku pięknie wydaną i w kompaktowym pudełku - można chcieć czegoś więcej?

Co do taktyki, to wydaje mi się, że ryzykowne jest zostawiania akcji 1 dla Ciebie, 2 dla mnie na sam koniec gry, bo nie ma się kontroli nad tym, co zostawiamy.

Szkoda też, że instrukcja jest niekompletna i nie ma informacji, że jeśli są spełnione oba warunki zwycięstwa, to wygrywają punkty, a nie 4 gejsze. Wiem, że wydawca poprawił plik i wrzucił na BGG i dał info tutaj, ale nie wszyscy są na tyle wkręceni w planszówki, żeby się do tego info dokopać. Sugerowałbym wydawcy przy dodruku poprawkę ;)
Awatar użytkownika
Olgierdd
Posty: 1836
Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 80 times
Been thanked: 92 times

Re: Hanamikoji/Gejsze

Post autor: Olgierdd »

ENDryu pisze:Co do taktyki, to wydaje mi się, że ryzykowne jest zostawiania akcji 1 dla Ciebie, 2 dla mnie na sam koniec gry, bo nie ma się kontroli nad tym, co zostawiamy.
Zawsze w ostatniej akcji ma się mniejszą lub zupełny brak kontroli (jak w przypadku zaklepania karty lub odrzucenia dwóch), więc decydując o zagraniach trzeba patrzeć nie tylko co teraz będzie dla mnie najlepsze, ale co najmniej zaboli na sam koniec.
ENDryu
Posty: 815
Rejestracja: 18 lut 2012, 11:20
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 137 times
Been thanked: 28 times

Re: Hanamikoji/Gejsze

Post autor: ENDryu »

Olgierdd pisze:
ENDryu pisze:Co do taktyki, to wydaje mi się, że ryzykowne jest zostawiania akcji 1 dla Ciebie, 2 dla mnie na sam koniec gry, bo nie ma się kontroli nad tym, co zostawiamy.
Zawsze w ostatniej akcji ma się mniejszą lub zupełny brak kontroli (jak w przypadku zaklepania karty lub odrzucenia dwóch), więc decydując o zagraniach trzeba patrzeć nie tylko co teraz będzie dla mnie najlepsze, ale co najmniej zaboli na sam koniec.
oczywiście, ze tak, ale mając chociazby 2+2 mozna zrobic taki zestaw, ze atrakcyjna karta dla przeciwnika bedzie w parze z kiepska, a w 1+2 nie masz zadnego wplywu :) Co nie zmienia faktu, ze gra jest swietna!
Banan2
Posty: 2616
Rejestracja: 12 maja 2009, 09:28
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 118 times
Been thanked: 67 times

Re: Hanamikoji/Gejsze

Post autor: Banan2 »

Czym zakoszulkowaliście swoje Gejsze? Ja pierwszy egzemplarz fioletowymi Maydayami (56x87mm Standard USA) wchodziły na "styk". No, ale zostałem zmuszony :wink: do sprzedaży swojego egzemplarza i będę kupował nowy. A fioletowe Maydaye bardzo trudno teraz kupić. Jaka jest alternatywa?
Pozdrawiam
Moja kolekcja
10% rabatu w planszomanii, 7% w 3Trollach, 5% w Battle Models
Awatar użytkownika
sydonia
Posty: 353
Rejestracja: 28 maja 2017, 15:34
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 11 times
Been thanked: 389 times
Kontakt:

Re: Hanamikoji/Gejsze

Post autor: sydonia »

Banan2 pisze:Czym zakoszulkowaliście swoje Gejsze? Ja pierwszy egzemplarz fioletowymi Maydayami (56x87mm Standard USA) wchodziły na "styk". No, ale zostałem zmuszony :wink: do sprzedaży swojego egzemplarza i będę kupował nowy. A fioletowe Maydaye bardzo trudno teraz kupić. Jaka jest alternatywa?
Pozdrawiam
Ja nałożyłam koszulki od Rebela (Standard USA - 57,5 x 89 mm) - pasują bardzo fajnie.
Awatar użytkownika
Shimrod
Posty: 261
Rejestracja: 10 cze 2015, 19:04
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 18 times
Been thanked: 23 times

Re: Hanamikoji/Gejsze

Post autor: Shimrod »

Banan2 pisze:Czym zakoszulkowaliście swoje Gejsze? Ja pierwszy egzemplarz fioletowymi Maydayami (56x87mm Standard USA) wchodziły na "styk". No, ale zostałem zmuszony :wink: do sprzedaży swojego egzemplarza i będę kupował nowy. A fioletowe Maydaye bardzo trudno teraz kupić. Jaka jest alternatywa?
Pozdrawiam
Mediumy od Arcane Tinmen wchodzą na lekki wcisk, ale grać da się bez problemu.
Żeby tak mi się chciało jak mi się nie chce...

Moja skromna kolekcja
Goodies
Awatar użytkownika
sirwei
Posty: 1654
Rejestracja: 26 gru 2012, 18:29
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Hanamikoji/Gejsze

Post autor: sirwei »

A co w przypadku gdy obaj gracze spełniają warunki zwycięstwa? Jeden ma odpowiednią liczbę punktów a drugi odpowiednią liczbę gejsz?( 1- 3+4+5; 2- 2+2+3+2)
Nobody`s perfect, everybody frytki.

Moja kolekcja
Awatar użytkownika
Pan_K
Posty: 2504
Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 189 times
Been thanked: 168 times

Re: Hanamikoji/Gejsze

Post autor: Pan_K »

Na BGG piszą, że wygrywa ten z punktami. Powołują się na instrukcję. W polskiej wersji tego nie ma - mógłby ktoś sprawdzić w angielskiej?
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”

Ryba bez roweru, to tylko ryba...
Awatar użytkownika
DarkSide
Posty: 3035
Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 571 times
Been thanked: 239 times

Re: Hanamikoji/Gejsze

Post autor: DarkSide »

Tak właśnie jest. Wystarczy cofnąć się stronę lub dwie w tym temacie. :wink:
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ

Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
Awatar użytkownika
sirwei
Posty: 1654
Rejestracja: 26 gru 2012, 18:29
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Hanamikoji/Gejsze

Post autor: sirwei »

Czyli w Polsce obaj gracze są zwycięzcami. Jesteśmy liberalni ;)
Nobody`s perfect, everybody frytki.

Moja kolekcja
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Hanamikoji/Gejsze

Post autor: rattkin »

Wkrótce na rynku - "Gejsze 2" / "Inne Gejsze" / "Gejsze Gejsze" / "Szklana Pułapka (Gejsze)"

https://boardgamegeek.com/boardgame/229 ... dows-kyoto
Skid_theDrifter
Posty: 581
Rejestracja: 25 mar 2017, 19:53
Has thanked: 26 times
Been thanked: 182 times

Re: Hanamikoji/Gejsze

Post autor: Skid_theDrifter »

rattkin pisze:Wkrótce na rynku - "Gejsze 2" / "Inne Gejsze" / "Gejsze Gejsze" / "Szklana Pułapka (Gejsze)"

https://boardgamegeek.com/boardgame/229 ... dows-kyoto
Jak gra będzie w niższej cenie, to polskie wydanie można nazwać "Tanie Gejsze" (10+).
Z wybranych nazw optuję za "Gejsze Gejsze", ale jakby się dało to ja bym chciał takie dobre polskie z wykrzyknieniem i wykopem: "GEJSZE GEJSZE GEJSZE!!!"

Żarty na bok; choć styl graficzny taki sam, to designer inny jeśli się nie mylę. Ani to sequel, ani dodatek, ani duchowy spadkobierca. Ot umiejętne wykorzystanie wcześniejszego sukcesu wydawnictwa. Niemniej oczywiście gra może być ciekawa.
Awatar użytkownika
DarkSide
Posty: 3035
Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 571 times
Been thanked: 239 times

Re: Hanamikoji/Gejsze

Post autor: DarkSide »

Ja jestem za "Wirujący seks" :mrgreen: Ileż osób kupi z ciekawości/sentymentu!

Z tego co czytam i widzę to z "Gejszami" będzie to miało tyle wspólnego co: oprawa graficzna (zapewne chłit matetingowy ale przynajmniej ładny ten chłit) , nadal klimat orientu a nawet to samo miejsce akcji ;) oraz to że gra też na 2 osoby.
Jeżeli będzie to równie przyjemny chwiler to zapewne będę musiał kupić zawczasu 2 egzemplarze, bo mi rodzice znowu podbiorą jeden. :lol:
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ

Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
Awatar użytkownika
crsunik
Posty: 2870
Rejestracja: 03 sty 2014, 12:12
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Been thanked: 2 times

Re: Hanamikoji/Gejsze

Post autor: crsunik »

Ponoć to się ma jakoś integrować z Hanamikoji
Skid_theDrifter
Posty: 581
Rejestracja: 25 mar 2017, 19:53
Has thanked: 26 times
Been thanked: 182 times

Re: Hanamikoji/Gejsze

Post autor: Skid_theDrifter »

crsunik pisze:Ponoć to się ma jakoś integrować z Hanamikoji
Dopóki nie zobaczę jak to działa i czy faktycznie ta integracja jest czymś wzbogacającym dla gry, to pozostanę przy opinii że to tylko taki zabieg mający na celu powiązać wcześniejszy sukces z nowym produktem. Po Genconie możemy spodziewać się więcej informacji na ten temat.
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4716
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 383 times
Been thanked: 885 times

Re: Hanamikoji/Gejsze

Post autor: BartP »

Po lekturze instrukcji wnioskuję, że nic się nie integruje. Japończycy nie słyną s dobrego angielskiego, więc pewnie lapsus. Chodziło pewnie o to, że mają fabularne zbieżności. Jedno następuje po drugim czy coś w tym stylu.
Awatar użytkownika
zakwas
Posty: 1777
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
Lokalizacja: Zgierz
Has thanked: 7 times
Been thanked: 12 times

Re: Hanamikoji/Gejsze

Post autor: zakwas »

Zakochaliśmy się w tej grze. Szybsze i ładniejsze niż Sztuka Wojny, a daje bardzo podobny feel - mind games na wysokim poziomie. Jedyne czego brakuje tej grze, to oryginalnego tytułu. ;)

Mam tę grę 5 dni i już 14 partii pękło.

Bonusowo daję w odpowiednim wątku, czyli tutaj, mini unboxing polskiej wersji: https://youtu.be/uuO0Zbw-RK4
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4621
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1019 times
Been thanked: 1929 times

Re: Hanamikoji/Gejsze

Post autor: warlock »

Stawianie tej gry wyżej od Sztuki Wojny jest dla mnie największą zagadką wszechświata - a nie jesteś pierwszym, który tak mówi :mrgreen:.

Nie wiem, mi się te Gejsze zupełnie nie podobają. Każdy ruch wywołuje wrażenie grania przeciwko sobie, a nie przeciwko rywalowi. Jeśli komuś ten styl leży, to git ;). Dla mnie ta gra to jeden wielki, męczący paraliż decyzyjny i zero funu.
Awatar użytkownika
zakwas
Posty: 1777
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
Lokalizacja: Zgierz
Has thanked: 7 times
Been thanked: 12 times

Re: Hanamikoji/Gejsze

Post autor: zakwas »

warlock pisze:Stawianie tej gry wyżej od Sztuki Wojny jest dla mnie największą zagadką wszechświata - a nie jesteś pierwszym, który tak mówi :mrgreen:.
Od Sztuki Wojny jest szybsze i ładniejsze, nie wiem czy lepsze w ogólnym rozrachunku - Sun Tzu jednak jest głębszą grą, która pozwala na więcej decyzji i więcej planowania. Jednak sam tzw. feel gry jest podobny i można Gejsze łatwiej upchać między innymi, większymi tytułami.
Awatar użytkownika
mikeyoski
Posty: 1523
Rejestracja: 08 lut 2015, 00:32
Has thanked: 278 times
Been thanked: 172 times
Kontakt:

Re: Hanamikoji/Gejsze

Post autor: mikeyoski »

BartP pisze:Po lekturze instrukcji wnioskuję, że nic się nie integruje. Japończycy nie słyną s dobrego angielskiego, więc pewnie lapsus. Chodziło pewnie o to, że mają fabularne zbieżności. Jedno następuje po drugim czy coś w tym stylu.
Zdecydowanie te gry się nie integrują :-) Łączy je, że tak powiem miejsce rozgrywki, czyli ulica Hanamikoji. Wykonanie jest piękne. I fajne meeple. Może uda mi się w weekend zagrać

Tapnięte z espiątki
ODPOWIEDZ