Race for the Galaxy (Thomas Lehmann)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Race for the galaxy

Post autor: zephyr »

Dopóki nie będzie sensownego AI program wydaje się raczej mało sensowną ciekawostką.
Sparta z turist worldem i jednym światem produkcyjnym bierze regularnie produce... chyba jednak trzeba będzie nad nim sporo popracować.
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
maciak82
Posty: 24
Rejestracja: 20 sty 2008, 12:42
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 3 times

Re: Race for the galaxy

Post autor: maciak82 »

W programie jest błąd :)


Musicie wejść do folderu z grą a następnie do podfolderu network i w każdym z plików zmienić wszystkie kropki na przecinki ("." -> ",").
Autor jest z USA, gdzie w zapisie liczby stawia się kropkę a nie przecinek, stąd to zamieszanie...




Po tej zmianie AI dostaje kopa i ewoluuje z przedszkolaka na magistra matematyki :D
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6359
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 194 times
Been thanked: 490 times
Kontakt:

Re: Race for the galaxy

Post autor: yosz »

oszty rzeczywiście :)
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Race for the galaxy

Post autor: zephyr »

wow, to by wyjaśniało tak dziwne zachowanie AI
w opcji debug AI heurezy w ogóle się nie zmieniały, a biorąc pod uwagę AI w BM taki poziom wyglądał na zaślepkę a nie działający kod
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
Awatar użytkownika
B
Posty: 795
Rejestracja: 01 cze 2007, 21:08
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times

Re: Race for the galaxy

Post autor: B »

Oj faktycznie, teraz jakby nabrał skila - wtapiam strasznie.
Galax
Posty: 32
Rejestracja: 27 sie 2009, 17:46

Re: Race for the galaxy

Post autor: Galax »

Wczoraj rozegrałem partię i wygrałem aż 51 do 26VP. Graliśmy po 1 karcie akcji. Grałem tylko taktyką pierwiastków rzadkich. Mianowicie świat początkowy Alfa Centauri. Wystawianie samych brązowych światów, technologia za 6 do pierwiastków i miazga. Rywal zmiażdżony. Dzisiaj zagrałem też partie i znowu świetny wynik. 47 do 25 Vp. Dzisiaj zagrałem głównie taktyką towarów orginalnych. Zauważyłem że warto wystawić pasującą technologie za 6. Za samą tą kartę miałem 9 VP. Przydaje się czasami rzadko używana akcja Explore +5. Chyba będzie trzeba dać ojcu wygrać bo się zniechęci do grania. :mrgreen: Mam jeszcze pytanie techiczne.
1. Kładę zakrytą karte akcji, przeciwnik wciąż wybiera jaką kartę akcji użyć. To mogę szybko podmienić kartę akcji którą wyłożyłem np. bo się pomyliłem. Raz tak zagrałem więc wolę zapytać czy można tak zrobić.
Awatar użytkownika
Sztefan
Posty: 1690
Rejestracja: 01 wrz 2006, 17:18
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3 times

Re: Race for the galaxy

Post autor: Sztefan »

Galax pisze: 1. Kładę zakrytą karte akcji, przeciwnik wciąż wybiera jaką kartę akcji użyć. To mogę szybko podmienić kartę akcji którą wyłożyłem np. bo się pomyliłem. Raz tak zagrałem więc wolę zapytać czy można tak zrobić.
To chyba nie kwestia zasad, a umówienia się między graczami. Skoro jeszcze ktoś wybiera, to powinno być dozwolone, by samemu zmienić.

Co do szóstkowych developów, to jasne, że warto. Tylko z tym explorem +5 to bym nie przesadzał. Jak się trafi taka technologia to super, ale jak nie, to nie ma sensu jej szukać za wszelką cenę. Stracisz za dużo czasu.
Awatar użytkownika
Pjaj
Posty: 689
Rejestracja: 01 sie 2006, 23:54
Lokalizacja: Poznań

Re: Race for the galaxy

Post autor: Pjaj »

maciak82 pisze:W programie jest błąd :)


Musicie wejść do folderu z grą a następnie do podfolderu network i w każdym z plików zmienić wszystkie kropki na przecinki ("." -> ",").
Autor jest z USA, gdzie w zapisie liczby stawia się kropkę a nie przecinek, stąd to zamieszanie...




Po tej zmianie AI dostaje kopa i ewoluuje z przedszkolaka na magistra matematyki :D
Wybaczcie moją informatyczną ignorancję, ale w jaki sposób dokonać takiej zamiany?
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5130
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Race for the galaxy

Post autor: Andy »

Ja też nic nie rozumiem. Co mam zrobić? Zmienić kropki na przecinki w nazwach plików? :shock:
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
Van
Posty: 1062
Rejestracja: 24 sie 2006, 19:10
Lokalizacja: Rybnik
Has thanked: 1 time
Been thanked: 16 times

Re: Race for the galaxy

Post autor: Van »

Maciak, może jak takie pliki dużo nie zajmują to wrzuciłbyś gdzieś na serwer żeby reszta mogła sobie tylko podmienić? :)
Van_Hoover
#Lista gier
Awatar użytkownika
Ryslaw
Posty: 596
Rejestracja: 08 sty 2006, 14:17
Lokalizacja: Brzeg
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Race for the galaxy

Post autor: Ryslaw »

Zmodyfikowane pliki z katalogu network wrzuciłem na mój ftp

http://www.albion-localisations.com/pla ... etwork.rar

Po ściągnięciu archiwum rozpakujcie je sobie gdzieś, a następnie skopiujcie jego zawartość (czyli pliki .net) do katalogu network w folderze gry.

Archiwum ma 16.6 MB
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Race for the galaxy

Post autor: zephyr »

wbrew dziwnemu rozszerzeniu są to zwykłe pliki z tekstem (jak readme.txt)
trzeba zmienić zawartość plików, w tych plikach jest seria dużej ilości liczb

trzeba zmienić
2.393279702919e-02
-5.225631653054e-03
2.004176507414e-02
8.107554071412e-02
2.080224245616e-02
...
na
2,393279702919e-02
-5,225631653054e-03
2,004176507414e-02
8,107554071412e-02
2,080224245616e-02
...
najsensowniej byłoby pewnie napisać skrypt, ale nie kojarzę pod Windowsa języka skryptowego który byłby ogólnodostępny
osobiście korzystałem z opcji find/replace edytora programmers notepad 2, co jest minimalnie mniejszym masochizmem niż poprawianie kilku (set?) tysięcy wpisów ręcznie
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5130
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Race for the galaxy

Post autor: Andy »

Dzięki za pomoc Rysławie. Wszystko działa: we wczorajszym teście rozniosłem AI, w dzisiejszym (po poprawce) AI rozniosło mnie!

:)
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
Pjaj
Posty: 689
Rejestracja: 01 sie 2006, 23:54
Lokalizacja: Poznań

Re: Race for the galaxy

Post autor: Pjaj »

Pierwsze koty za płoty. Minimalne zwycięstwo 51:48 ale łatwo nie było (choć gdyby nie pomyłka karty byłoby pewnie 60). Chyba czeka mnie długa noc :)
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5130
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Race for the galaxy

Post autor: Andy »

Nie wiem czy to przypadek, czy rzeczywiście AI jest tak sprytna. Przed snem rozegrałem jeszcze jedną partię, bardzo wyrównaną i nieznacznie wygraną przez "przeciwnika". Nawystawiałem zielonych światów, do tego zielony dev szóstkowy i zacząłem rozkręcać produkcję/konsumpcję. AI, która przez cały czas miała przewagę w VP i budowała tableau znacznie wolniej ode mnie, "widząc"(?) co się za chwilę zacznie dziać po mojej stronie, szybciutko zagrała podwójne developy i settle. Zanim się do niej zbliżyłem w punktach, było po grze.

Jak człowiek, kurczę! :evil: :wink:
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
wojo
Posty: 751
Rejestracja: 20 sie 2008, 13:40
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 3 times

Re: Race for the galaxy

Post autor: wojo »

Program naprawdę wygląda super. Grafiki są czytelniejsze niż na kartach! Choć boję się co zrobi robot jak dowie się że go "zdradzam" ... już muszę przed nim ukrywać granie na http://genie.game-host.org/ :).

Natomiast mam pytanie - czy da się w grze z dodatkiem(ami) wyłączyć cele?
Kolekcja na BGG, sprzedam
Jestem (współ)autorem: Bitwa pod Grunwaldem, Ora et Labora, Proch i Stal, Metallum
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6359
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 194 times
Been thanked: 490 times
Kontakt:

Re: Race for the galaxy

Post autor: yosz »

Niestety nie - jak grasz z dodatkiem to grasz z celami
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6359
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 194 times
Been thanked: 490 times
Kontakt:

Re: Race for the galaxy

Post autor: yosz »

W przygotowaniu jest kolejna wersja online Race'a: http://www.geekdo.com/thread/439010

Niestety autor musiał ją zdjąć, bo wynikły jakieś problemy. Ale ogólnie Rio Grande Games rozdaje pozwolenia na gry na lewo i prawo - ciekawe dlaczego
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
Van
Posty: 1062
Rejestracja: 24 sie 2006, 19:10
Lokalizacja: Rybnik
Has thanked: 1 time
Been thanked: 16 times

Re: Race for the galaxy

Post autor: Van »

Coś mi nie działa zbyt dobrze AI. Zainstalowałem wersję 0.5.2, wrzuciłem pliki Rysława do folderu network, dałem żeby zastąpiło pliki a i tak jedną z głównych akcji botów był explore i baty dostali obaj jak się patrzy :|
Van_Hoover
#Lista gier
bb.bartosz
Posty: 217
Rejestracja: 17 cze 2006, 10:31
Lokalizacja: Łódź

Re: Race for the galaxy

Post autor: bb.bartosz »

Mam takie pytanie:
Co sądzicie o zakupie dodatku Rebel vs Imperium bez posiadania Gathering Storm?
Czy lepiej zrobić odwrotnie?

Gram wyłącznie w dwie osoby. Gra bardzo nam się podoba, chcemy dodać do niej więcej różnorodności.
Czy nowe karty i nowe elementy mechaniki z Rebel vs Imperium dobrze się sprawują bez Gathering Storm?
Awatar użytkownika
Pjaj
Posty: 689
Rejestracja: 01 sie 2006, 23:54
Lokalizacja: Poznań

Re: Race for the galaxy

Post autor: Pjaj »

Van_Hoover pisze:Coś mi nie działa zbyt dobrze AI. Zainstalowałem wersję 0.5.2, wrzuciłem pliki Rysława do folderu network, dałem żeby zastąpiło pliki a i tak jedną z głównych akcji botów był explore i baty dostali obaj jak się patrzy :|
Też nie wiem czy dobrze mi działa. Nie uważam się za rewelacyjnego gracza, a druga partia również wygrana - 45:39, a robot spokojnie mógł ją skończyć turę wcześniej, kiedy zwycięstwo miałby w kieszeni (nie wyłożył żadnej karty pomimo mojego develope i settle a miał już na stole 11).
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5130
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Race for the galaxy

Post autor: Andy »

O ile dobrze widzę, wersja 0.5.2 nie wymaga już podmiany plików. U mnie po podmianie po prostu się wiesza.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
Van
Posty: 1062
Rejestracja: 24 sie 2006, 19:10
Lokalizacja: Rybnik
Has thanked: 1 time
Been thanked: 16 times

Re: Race for the galaxy

Post autor: Van »

Fakt, bez podmiany od razu lepiej to wygląda.
Van_Hoover
#Lista gier
Awatar użytkownika
kmiernik
Posty: 172
Rejestracja: 01 lip 2006, 13:15
Lokalizacja: Warszawa

Re: Race for the galaxy

Post autor: kmiernik »

Wersja komputerowa Keldona nieźle się rozwija. Wczoraj skompilowałem sobie 0.5.0 i była bardzo słaba - nie mogłem ruszyć okna, a komputer losowo wykładał karty. Z wersją 0.5.2 już zdążyłem przegrać i nawet można już przesuwać okno. Jedyne co mnie denerwuje to brak możliwości przeskalowania okna.
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6359
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 194 times
Been thanked: 490 times
Kontakt:

Re: Race for the galaxy

Post autor: yosz »

kmiernik: to że komputer grał słabo było spowodowane tym że w zapisie sieci neuronowych były liczby dziesiętne i w nich używana była kropka (a na polskich systemach spodziewany był przecinek); poprawka kropki na przecinki poprawiała mocno komputerową inteligencję. W wersji 0.5.2 nie ma już potrzeby zamiany kropek na przecinki

W wersji skompilowanej dla windowsa, można spokojnie skalować sobie okno jak się chce (i skaluje się bardzo ładnie)
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
ODPOWIEDZ