No i musiał wejść i zmącić Białe żagle z pomalowanymi flagami i zestaw lup dla graczyCuriosity pisze:Pomalowane ładnie, ale dla mnie kolorowe żagle absolutnie nie są klimatyczne. Nie widziałem nigdy statków z takimi żaglami.
Merchants & Marauders / Kupcy i Korsarze (Kasper Aagaard, Christian Marcussen)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 1897
- Rejestracja: 25 cze 2013, 12:45
- Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
- Been thanked: 5 times
Re: Merchants & Marauders
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
-
- Posty: 4360
- Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 6 times
Re: Merchants & Marauders
A ja nie widziałem statków całych czerwonych, zielonych itd. łącznie z żaglami, więc jest 0-0, przy czyym te pierwsze wygrywają na karne wyglądem
Stukał Lucjan Szołajski
Stukał Lucjan Szołajski
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
- kastration
- Posty: 1218
- Rejestracja: 08 kwie 2015, 21:37
- Lokalizacja: Kalisz
- Has thanked: 108 times
- Been thanked: 430 times
Re: Merchants & Marauders
U mnie też powrócił temat Kupców po przerwie od stania na półce. Kupiłem dodatek i mam pytanie, czy te bggowskie tłumaczenia kart na PL w oryginalnym wydruku wchodzą swobodnie w koszulki? Drukował ktoś? Bo jak rozumiem, część rzeczy trzeba samoprzylepnie nakleić na planszetki, ale karty wolałbym spolszczyć nie na stałe i nie wiem czy ryzykować kolorowy wydruk, by potem do kosza miał iść.
"Człowiek bez religii, jest jak ryba bez roweru"
Mia San Mia!
Mia San Mia!
- Wallenstein
- Posty: 969
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 08:00
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Re: Merchants & Marauders
Moim zdaniem są lekko większe niż karty, ale wystarczy przyciąć.
Stałe rabaty: REBEL 10%, PLANSZOSTREFA 11%. Chętnych zapraszam na priv.
-
- Posty: 725
- Rejestracja: 18 gru 2016, 13:22
- Lokalizacja: Skawina
- Has thanked: 118 times
- Been thanked: 141 times
Re: Merchants & Marauders
Ktoś coś?
crus221 - "Teraz pytanie czy sprzedać nerkę dla gry..."
olsszak - "Swoją drogą po ile nerka teraz?"
crus221 - "Jeden Lords of Hellas lub dwie Kawerny"
olsszak - "Swoją drogą po ile nerka teraz?"
crus221 - "Jeden Lords of Hellas lub dwie Kawerny"
- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 929 times
Re: Merchants & Marauders
Jakas smutna kiszka ponoć, nie mająca nic wspólnego. Wydawca poszedł po bandzie, dołożył logo, autor gry wzruszył ramionami zeby nie robic zamieszania (z tego co pamiętam)
-
- Posty: 725
- Rejestracja: 18 gru 2016, 13:22
- Lokalizacja: Skawina
- Has thanked: 118 times
- Been thanked: 141 times
Re: Merchants & Marauders
Ktoś mi powie ile jest kart w dodatku seas of glory bo nigdzie nie mogę znaleźć tej informacji... Jak rozumiem też są rozmiaru mini european?
crus221 - "Teraz pytanie czy sprzedać nerkę dla gry..."
olsszak - "Swoją drogą po ile nerka teraz?"
crus221 - "Jeden Lords of Hellas lub dwie Kawerny"
olsszak - "Swoją drogą po ile nerka teraz?"
crus221 - "Jeden Lords of Hellas lub dwie Kawerny"
-
- Posty: 150
- Rejestracja: 28 maja 2005, 19:43
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 7 times
Re: Merchants & Marauders
Ten sam rozmiarPaskuder pisze:Ktoś mi powie ile jest kart w dodatku seas of glory bo nigdzie nie mogę znaleźć tej informacji... Jak rozumiem też są rozmiaru mini european?
Wg instrukcji
119 nowych
8 replacement
2 promo, które nie wiem czy obecnie są dodawane
- michalldz90
- Posty: 572
- Rejestracja: 07 wrz 2014, 20:47
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 60 times
-
- Posty: 725
- Rejestracja: 18 gru 2016, 13:22
- Lokalizacja: Skawina
- Has thanked: 118 times
- Been thanked: 141 times
Re: Merchants & Marauders
DziękowałKretilla pisze:Ten sam rozmiarPaskuder pisze:Ktoś mi powie ile jest kart w dodatku seas of glory bo nigdzie nie mogę znaleźć tej informacji... Jak rozumiem też są rozmiaru mini european?
Wg instrukcji
119 nowych
8 replacement
2 promo, które nie wiem czy obecnie są dodawane
crus221 - "Teraz pytanie czy sprzedać nerkę dla gry..."
olsszak - "Swoją drogą po ile nerka teraz?"
crus221 - "Jeden Lords of Hellas lub dwie Kawerny"
olsszak - "Swoją drogą po ile nerka teraz?"
crus221 - "Jeden Lords of Hellas lub dwie Kawerny"
-
- Posty: 150
- Rejestracja: 28 maja 2005, 19:43
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 7 times
Re: Merchants & Marauders
Kapitanowie Bruce Nicholson i Jan Pieterszoon Hooft. U mnie byli na zewnątrz pudełka i razem z nimi kapitanów jest 19, a instrukcja od dodatku mówi o 17.michalldz90 pisze:Jakie to te promo karty?
Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
- playerator
- Posty: 2873
- Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
- Has thanked: 904 times
- Been thanked: 310 times
Re: Merchants & Marauders
Można zapytać kiedy i gdzie został kupiony ten dodatek z promkami?Kretilla pisze:Kapitanowie Bruce Nicholson i Jan Pieterszoon Hooft. U mnie byli na zewnątrz pudełka i razem z nimi kapitanów jest 19, a instrukcja od dodatku mówi o 17.
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)
także = też, również
Piszmy po polsku :)
-
- Posty: 150
- Rejestracja: 28 maja 2005, 19:43
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 7 times
Re: Merchants & Marauders
Ja też normalnie kupiłem grę w czerwcu 2015 w planszomanii. Nigdzie na szybko nie znalazłem informacji o jakiś kartach promo. Ale fakt, że byli zapakowani oddzielnie i wykraczają ponad ilość kapitanów wymienioną w instrukcji sugeruje, że to są jakiegoś typu karty promo, być może dodawane do pierwszego druku. Nie wykluczam, że w obecnie dostępnych egzemplarzach również są...
Edit: chyba, że to błąd w instrukcji, bo autorzy w ostatniej chwili kapnęli się, że miało być jeszcze tych dwóch kapitanów i dokładali ich na szybko, a instrukcja zawiera mniejszą liczbę wpisaną. Ja mam 17 w instrukcji jako liczba kapitanów, a Wy? 19 może?
Edit: chyba, że to błąd w instrukcji, bo autorzy w ostatniej chwili kapnęli się, że miało być jeszcze tych dwóch kapitanów i dokładali ich na szybko, a instrukcja zawiera mniejszą liczbę wpisaną. Ja mam 17 w instrukcji jako liczba kapitanów, a Wy? 19 może?
- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 929 times
Re: Merchants & Marauders
Warto może dodać, że kapitanowie (większość lub wszyscy, już nie pamiętam) z dodatku są nieszczególnie ładni, a to dlatego, że to są ryjki testerów - czy cuś takiego - wklejone ze zdjęć w rysowany "zarys" kapitana. Efekt jest... taki sobie. Na tyle taki sobie, że na BGG ktoś zaproponował ciekawszą alternatywę - https://boardgamegeek.com/image/2765327 ... seas-glory
Co do dwóch kapitanów (którzy wyglądają tak jak kapitanowie na okładce podstawki i rozszerzenia) - wg słów autora, to nigdy nie były promki. Miały być podobno pomyślane jako promki, ale zostały w ostatniej chwili dodane do pudełka, przez co w ilości komponentów wciąż widnieje 17, zamiast 19.
Co do dwóch kapitanów (którzy wyglądają tak jak kapitanowie na okładce podstawki i rozszerzenia) - wg słów autora, to nigdy nie były promki. Miały być podobno pomyślane jako promki, ale zostały w ostatniej chwili dodane do pudełka, przez co w ilości komponentów wciąż widnieje 17, zamiast 19.
- kastration
- Posty: 1218
- Rejestracja: 08 kwie 2015, 21:37
- Lokalizacja: Kalisz
- Has thanked: 108 times
- Been thanked: 430 times
Re: Merchants & Marauders
Kupowałem ostatnio dodatek i ci dwaj kapitanowie są, super że są, bo ładnie się komponują do pudełek. A jak wyglądają inni to już kwestia gustu. Wykonanie dodatku mega.
"Człowiek bez religii, jest jak ryba bez roweru"
Mia San Mia!
Mia San Mia!
-
- Posty: 725
- Rejestracja: 18 gru 2016, 13:22
- Lokalizacja: Skawina
- Has thanked: 118 times
- Been thanked: 141 times
Re: Merchants & Marauders
Jestem na kupnie, skąd brałeś bo ja widzę tylko w rebelu...kastration pisze:Kupowałem ostatnio dodatek i ci dwaj kapitanowie są, super że są, bo ładnie się komponują do pudełek. A jak wyglądają inni to już kwestia gustu. Wykonanie dodatku mega.
crus221 - "Teraz pytanie czy sprzedać nerkę dla gry..."
olsszak - "Swoją drogą po ile nerka teraz?"
crus221 - "Jeden Lords of Hellas lub dwie Kawerny"
olsszak - "Swoją drogą po ile nerka teraz?"
crus221 - "Jeden Lords of Hellas lub dwie Kawerny"
- kastration
- Posty: 1218
- Rejestracja: 08 kwie 2015, 21:37
- Lokalizacja: Kalisz
- Has thanked: 108 times
- Been thanked: 430 times
Re: Merchants & Marauders
Też mi wyprzedali wszędzie, u Rebela zostało, to wziąłem. Już raz ryzyko się nie opłaciło, bo wyprzedano z rynku, więc tym razem się skusiłem.Paskuder pisze:Jestem na kupnie, skąd brałeś bo ja widzę tylko w rebelu...kastration pisze:Kupowałem ostatnio dodatek i ci dwaj kapitanowie są, super że są, bo ładnie się komponują do pudełek. A jak wyglądają inni to już kwestia gustu. Wykonanie dodatku mega.
"Człowiek bez religii, jest jak ryba bez roweru"
Mia San Mia!
Mia San Mia!
-
- Posty: 725
- Rejestracja: 18 gru 2016, 13:22
- Lokalizacja: Skawina
- Has thanked: 118 times
- Been thanked: 141 times
Re: Merchants & Marauders
W ciągu tygodnia sprzedało się 5 kopii dodatku, została ostatnia sztuka w rebelu gdyby ktoś był zainteresowany...
Przy okazji zamówienia, rebel dorzucił mi do pudła 2 brakujące, zagubione kości z podstawki - jesteście wielcy!
Wieeeeelkie dzięki!!!
Przy okazji zamówienia, rebel dorzucił mi do pudła 2 brakujące, zagubione kości z podstawki - jesteście wielcy!
Wieeeeelkie dzięki!!!
crus221 - "Teraz pytanie czy sprzedać nerkę dla gry..."
olsszak - "Swoją drogą po ile nerka teraz?"
crus221 - "Jeden Lords of Hellas lub dwie Kawerny"
olsszak - "Swoją drogą po ile nerka teraz?"
crus221 - "Jeden Lords of Hellas lub dwie Kawerny"
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Merchants & Marauders
Tworzenie dodatku, ktory zmienia gre na dużo lepszą jest chyba typowe dla tego autora. Mnie ciekawi balans, czy droga kupca jest w końcu równie sensowna jak korsarza?
- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 929 times
Re: Merchants & Marauders
Zawsze była, także w podstawce.Rocy7 pisze:Tworzenie dodatku, ktory zmienia gre na dużo lepszą jest chyba typowe dla tego autora. Mnie ciekawi balans, czy droga kupca jest w końcu równie sensowna jak korsarza?
-
- Posty: 4360
- Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 6 times
Merchants & Marauders
W podstawce było zdecydowanie łatwiej wieść życie jako kupiec, ewentualnie łupić najwyżej jeden kraj. Stąd popularne ograniczenie na liczbę punktów chwały możliwych do zdobycia za kasę - zmuszały graczy do wykorzystywania bardziej ryzykownych dróg w postaci plotek i misji, a nie tylko farmienia, co wychodziło grze na dobre.
Zaś co do obcięcia gry: każdy, kto grał w Sid Meier's Pirates! rozpoznaje zarówno inspiracje dla mechaniki, jak i brakujące elementy, które pojawiły się w dodatku. Jednak podstawka i tak jest dość skomplikowaną grą jak na planszówkę, co obserwowałem naocznie ucząc gry 'casuali', dla których de facto najbardziej jest skierowana. Według mnie właśnie bariera wejścia była glówną przyczyną niskiej sprzedaży polskiej edycji. Pudło przychodziło również dość wypchane, tak że 'wykastrowana' jest IMO niesłusznym oskarżeniem.
W każdej przygodówce niemal z definicji więcej=lepiej i najczęstszym zarzutem w recenzjach jest brak różnorodności, na który w M&M nie ma co narzekać - kart chwały, plotek, misji i pogody starcza na dobre kilkadziesiąt partii.
Stukał Lucjan Szołajski
Zaś co do obcięcia gry: każdy, kto grał w Sid Meier's Pirates! rozpoznaje zarówno inspiracje dla mechaniki, jak i brakujące elementy, które pojawiły się w dodatku. Jednak podstawka i tak jest dość skomplikowaną grą jak na planszówkę, co obserwowałem naocznie ucząc gry 'casuali', dla których de facto najbardziej jest skierowana. Według mnie właśnie bariera wejścia była glówną przyczyną niskiej sprzedaży polskiej edycji. Pudło przychodziło również dość wypchane, tak że 'wykastrowana' jest IMO niesłusznym oskarżeniem.
W każdej przygodówce niemal z definicji więcej=lepiej i najczęstszym zarzutem w recenzjach jest brak różnorodności, na który w M&M nie ma co narzekać - kart chwały, plotek, misji i pogody starcza na dobre kilkadziesiąt partii.
Stukał Lucjan Szołajski
Ostatnio zmieniony 10 lip 2017, 04:41 przez schizofretka, łącznie zmieniany 1 raz.
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Re: Merchants & Marauders
Dla mnie KiK to chyba jedyna gra, przy której nie myślę o optymalizacji, tylko rzucam się w wir przygody. Oczywiście staram się to i owo skalkulować, ale odstręcza mnie i nudzi metoda kupców - kup, przypłyń, sprzedaj. Dodatek staje się tu obowiązkowy.
U nas najwięcej problemów było/jest ze zrozumieniem przydziału kości podczas bitew. Dla moich współgraczy nie jest to płynne, proste, choć autorzy przemyśleli całość bitew bardzo fajnie. Mam jednak wrażenie, że niektórzy unikają morskich starć, bo nie bardzo czują, co się podczas nich dzieje.
Podstawka gry to chyba jedyne u mnie pudło, które po wypchnięciu żetonów nadal jest pełne.
U nas najwięcej problemów było/jest ze zrozumieniem przydziału kości podczas bitew. Dla moich współgraczy nie jest to płynne, proste, choć autorzy przemyśleli całość bitew bardzo fajnie. Mam jednak wrażenie, że niektórzy unikają morskich starć, bo nie bardzo czują, co się podczas nich dzieje.
Podstawka gry to chyba jedyne u mnie pudło, które po wypchnięciu żetonów nadal jest pełne.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 929 times
Re: Merchants & Marauders
Moi współgracze też tak uważali, do czasu gdy zauważyli ze zgrozą, że radośnie czekam przy ich porcie domowym, a potem równie radośnie zabieram wszystko, co wieźli. Ta gra to sandbox i liczy się nastawienie graczy. Jak będa grali eurosucharowcy, to wiadomo, że sobie wyliczą, że szybkie i łatwe punkty są z handlu. Jeśli jednak ktoś tak bardzo lubi, to w dodatku jest dobry wariant, który zwiększa liczbę pieniędzy potrzebną na każdy kolejny punkt chwały.schizofretka pisze:W podstawce było zdecydowanie łatwiej wieść życie jako kupiec
Co do walki, polecam mieć pod ręką to - https://boardgamegeek.com/filepage/6968 ... -tie-re-ro