Merchants & Marauders / Kupcy i Korsarze (Kasper Aagaard, Christian Marcussen)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
BloodyBaron
Posty: 1308
Rejestracja: 15 sie 2007, 12:25
Lokalizacja: War Shau - czyli szał wojny? :)
Been thanked: 1 time

Re: Merchants & Marauders

Post autor: BloodyBaron »

udało mi się wczoraj rozegrać pierwszą partię 4-osobową. Ponieważ 2 osoby grały pierwszy raz - asekuracyjnie graliśmy tylko do 6 punktów (max. 3 z kasy w skrzyni). W sumie wyszło ok. 30 min tłumaczenia zasad i niecałe 2 godziny gry. Podobało się - do tego stopnia, że w zasadzie po zakończonej grze testowane były jeszcze zdarzenia, które nie wystąpiły w rozgrywce - atak na statek NPC i merchant raidy: wylosowali nam się sami "kupieccy" kapitanowie, więc gra miała dość statyczny charakter: dużo kupowania: talię cargo przewinęliśmy prawie 3 razy, eventy tak podchodziły, że statki NPC ani razu się nie ruszyły - najpierw ich nie było, a potem dociągaliśmy tylko nowe statki :)

Gra pokazała jednak klimat i możliwości, było trochę akcji, dzięki kontrolnemu napadowi jednego kupca na drugiego, zakończonemu klęską napadziora - po brawurowym abordażu gracza broniącego się.

Nawet downtime- którego się trochę bałem - nie jest jakiś specjalny - wszyscy interesowali się tym, co robią inni, jakie realizują plotki czy misje, było sporo rozmów, co i jak sensownie robić, czas gry minął b. szybko.

Liczę na rychły kolejny raz - jako gra przygodowa - ten tytuł jest naprawdę świetny.
_________
Moje gry
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3356
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 104 times
Been thanked: 129 times

Re: Merchants & Marauders

Post autor: maciejo »

Odświerzę troszkę temat.
Próbowałem zagrać z synem (10 lat).Niestety mnogość zasad skutecznie zniechęciła małego :(
Czy znacie - istnieje - jakiś wariant rodzinny,uproszczony do stopniowego wprowadzenia młodszych graczy w rozgrywkę :?:

Z góry dzięki za odpowiedź :wink:
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Merchants & Marauders

Post autor: Nataniel »

Ja grałem z 6-latkiem :) Przede wszystkim - graliśmy kooperacyjnie, tzn nie atakowaliśmy się i czasami wspólnie polowaliśmy na jakiś statek. Zasady znałem ja, on tylko ogólnie - że ma 3 akcje, że może robić to i tamto. Szczegółowo wszystko prowadziłem ja. I działało super :)
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
elprzybyllo
Posty: 424
Rejestracja: 08 sty 2012, 12:26
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Merchants & Marauders

Post autor: elprzybyllo »

A tymczasem Z-Man zapowiedziało dodatek, a autor potwierdza go tu.
Awatar użytkownika
Wallenstein
Posty: 969
Rejestracja: 20 kwie 2006, 08:00
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Merchants & Marauders

Post autor: Wallenstein »

Ooo, a co na to REBEL? :D
Stałe rabaty: REBEL 10%, PLANSZOSTREFA 11%. Chętnych zapraszam na priv.
Wosho
Posty: 1439
Rejestracja: 01 gru 2011, 13:15
Has thanked: 177 times
Been thanked: 141 times

Re: Merchants & Marauders

Post autor: Wosho »

Przytowują dodatki do Rtfg i Seasons ;) :P
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4129
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 311 times
Been thanked: 343 times

Re: Merchants & Marauders

Post autor: tomb »

Wallenstein pisze:Ooo, a co na to REBEL? :D
Na pewno wyda, a może nawet dołoży błędne karty z podstawki. Bo to solidna firma jest. Prawda, Rebelu?
Awatar użytkownika
Wallenstein
Posty: 969
Rejestracja: 20 kwie 2006, 08:00
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Merchants & Marauders

Post autor: Wallenstein »

TomB pisze:
Wallenstein pisze:Ooo, a co na to REBEL? :D
Na pewno wyda, a może nawet dołoży błędne karty z podstawki. Bo to solidna firma jest. Prawda, Rebelu?
Nie, no to, to na pewno, ale czy razem z zagranicą czy lata po?
Stałe rabaty: REBEL 10%, PLANSZOSTREFA 11%. Chętnych zapraszam na priv.
Awatar użytkownika
sqb1978
Posty: 2620
Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 41 times
Been thanked: 139 times

Re: Merchants & Marauders

Post autor: sqb1978 »

Mam nadzieję, że poza dodaniem więcej tego samego, trochę poprawią ten nieszczęsny downtime i dodadzą jakieś nowości.
Np. jakieś potwory morskie.

Nowe karty chwały też mogłyby być lepiej dopracowane. Np. podział na część piracką i kupiecką.
Obecnie zdarza się, że losujemy jako pirat kartę chwały, którą możemy użyć tylko nie będąc piratem, co jest bardzo irytujące.
schizofretka
Posty: 4360
Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 6 times

Re: Merchants & Marauders

Post autor: schizofretka »

O co wszystkim chodzi z tym downtimem? Nasze 4os gry do 15pkt mieszczą się zawsze w 3h, czyli normie, a wszystko zajmuje nam za 2x dłużej niż średniej. Przestój dłuższy pojawia się tylko podzczas bitew między graczami / z npc, ale to wszyscy śledzą. Akcje portowe można zwykle zrównoleglić, a nie bardzo wiem nad czym w tej grze myśleć.


Sent from my awesome mobile I want to brag about. May contain trace elements of tpos.
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Awatar użytkownika
sqb1978
Posty: 2620
Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 41 times
Been thanked: 139 times

Re: Merchants & Marauders

Post autor: sqb1978 »

Jest zdjęcie komponentów dodatku. Jeśli to oznacza zakończenie wydruku, to Rebel chyba odpuścił temat. Mam cichą nadzieję, że to jednak tylko proof preview.

Obrazek
Awatar użytkownika
vojtas
Posty: 1785
Rejestracja: 10 wrz 2013, 21:28
Has thanked: 23 times
Been thanked: 83 times

Re: Merchants & Marauders

Post autor: vojtas »

sqb1978 pisze:Jest zdjęcie komponentów dodatku. Jeśli to oznacza zakończenie wydruku, to Rebel chyba odpuścił temat. Mam cichą nadzieję, że to jednak tylko proof preview.
A czemu Rebel miałby odpuścić? W sensie że byłby za drogi?
Awatar użytkownika
sqb1978
Posty: 2620
Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 41 times
Been thanked: 139 times

Re: Merchants & Marauders

Post autor: sqb1978 »

vojtas pisze:A czemu Rebel miałby odpuścić? W sensie że byłby za drogi?
Jeśli druk już się odbył, to pewnie by się pochwalili, że biorą w tym udział. Więc albo to jest wydruk próbny, albo polska wersja pojawi się (jeśli się w ogóle pojawi) dopiero przy kolejnym dodruku.
Awatar użytkownika
sqb1978
Posty: 2620
Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 41 times
Been thanked: 139 times

Re: Merchants & Marauders

Post autor: sqb1978 »

Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Merchants & Marauders

Post autor: Yavi »

Z wątku Rebela:
Macie w planach polską edycję dodatku do Kupców i Korsarzy?
Mieliśmy, niestety niska rotacja i niewystarczająca ilość sprzedanych gier podstawowych nie pozwalają na wydanie 1000 sztuk dodatku, a taki jest minimalny nakład.
Z innej beczki:
czy w polskim wydaniu gry występują jakieś błędy, źle przetłumaczone karty itp? I czy różni się ono czymkolwiek (pod względem wykonania) od tego angielskiego?
Awatar użytkownika
galthran
Posty: 301
Rejestracja: 05 cze 2014, 12:45
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 3 times

Re: Merchants & Marauders

Post autor: galthran »

Na pewno jest literówka "YTRZYMAŁOŚĆ" :)
Awatar użytkownika
Epyon
Posty: 1164
Rejestracja: 30 mar 2012, 08:07
Lokalizacja: Tychy
Been thanked: 8 times

Re: Merchants & Marauders

Post autor: Epyon »

Jest literówka na kartach statków, ale te karty poprawione akurat były dodawane do każdego egzemplarza. Jest też jakiś fragment bodajże w instrukcji lub na karcie pomocy, który nie został przetłumaczony...
Awatar użytkownika
Maciek Mazgaj
Posty: 81
Rejestracja: 29 gru 2012, 14:11
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Re: Merchants & Marauders

Post autor: Maciek Mazgaj »

Tekst dotyczący Long Guns w instrukcji nie został przetłumaczony. Na pewno tłumaczenie znajduję się w FAQu i chyba na karcie pomocy już jest po polsku. Na jednej z kart misji nie ma określonego Zysku za wykonanie misji, coś takiego kojarzę.
Generalnie dobrze się zaopatrzyć w FAQ po polsku. Kilka rzeczy jest tam wyjaśnionych.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Merchants & Marauders

Post autor: Yavi »

Dzięki za odpowiedzi :) Skoro w polskim wydaniu są jakieś błędy, a dodatku i tak nie będzie, to pewnie zainteresuję się wersją anglojęzyczną.
Awatar użytkownika
karawanken
Posty: 2360
Rejestracja: 28 wrz 2014, 19:53
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 75 times
Been thanked: 96 times

Re: Merchants & Marauders

Post autor: karawanken »

Ech gra od dawna jest na mojej liście do kupienia, zawsze niestety były ważniejsze wydatki. Teraz wygląda na to nie opłaca się kupować. Zwłaszcza, że do czasu dysponowania gotówką nie będzie już dostępna w sklepach.
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4129
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 311 times
Been thanked: 343 times

Re: Merchants & Marauders

Post autor: tomb »

karawanken pisze:Teraz wygląda na to nie opłaca się kupować.
A czy gra straciła na jakości przez brak dodatku po polsku?
Awatar użytkownika
karawanken
Posty: 2360
Rejestracja: 28 wrz 2014, 19:53
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 75 times
Been thanked: 96 times

Re: Merchants & Marauders

Post autor: karawanken »

Nigdy w grę nie grałem. Planowałem ją tylko kupić. Teraz jakoś straciłem zapał, nie znaczy to, że na pewno kupił bym od razu dodatek. Po prostu fakt, że nie mógł bym go kupić w ojczystym języku skutecznie zniechęcili mnie do zakupu podstawki.
Awatar użytkownika
Maxxx76
Posty: 4007
Rejestracja: 22 lip 2013, 00:34
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Merchants & Marauders

Post autor: Maxxx76 »

Podstawka jest naprawdę dobra i daje wiele radochy sama w sobie :-D Warto ją kupić niezależnie od dodatku
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Merchants & Marauders

Post autor: Yavi »

karawanken pisze:Nigdy w grę nie grałem. Planowałem ją tylko kupić. Teraz jakoś straciłem zapał, nie znaczy to, że na pewno kupił bym od razu dodatek. Po prostu fakt, że nie mógł bym go kupić w ojczystym języku skutecznie zniechęcili mnie do zakupu podstawki.
Przez 5 lat gra śmigała bez dodatku, więc chyba nie jest taka zła ;)
Awatar użytkownika
karawanken
Posty: 2360
Rejestracja: 28 wrz 2014, 19:53
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 75 times
Been thanked: 96 times

Re: Merchants & Marauders

Post autor: karawanken »

Zwlekałem z kupnem gry licząc na dodruk, który poprawi błędy w tłumaczeniu. Teraz wygląda na to że żadnego dodruku nie będzie. Szkoda bo gra już teraz jest słabo dostępna w sklepach (używanych nie kupuję).
ODPOWIEDZ