Letters from Whitechapel / Listy z Whitechapel (Gabriele Mari, Gianluca Santopietro)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 3932
- Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 88 times
- Kontakt:
Re: Letters from Whitechapel
To już wcześniej było wiadomo. Na BGG Galakta nawet widnieje jako wydawca
Wysłane z mojego Lenovo A6020a40 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Lenovo A6020a40 przy użyciu Tapatalka
- kudlacz135
- Posty: 645
- Rejestracja: 15 sie 2013, 21:39
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
Re: Letters from Whitechapel
Generalnie tak, ale fajne wydają się być karty wymuszające na Kubie działania w trakcie konkretnych nocy, albo narzucające lokację kryjówki, co sprawia, że nie wybiera się niejako z automatu kryjówki zlokalizowanej blisko dwóch potencjalnych miejsc na morderstwo.Pixa pisze:Dodatek to zbędne bajerki jak dla mnie...
-
- Posty: 2463
- Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 100 times
- Been thanked: 286 times
Re: Letters from Whitechapel
Ja mam nadzieję, że będą figurki zastępujące wszystkie drewniane znaczniki.
Spoiler:
Ostatnio zmieniony 17 sie 2016, 12:41 przez c08mk, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Letters from Whitechapel
Szczerze mowiac, gdybys mi nie powiedzial, to nie wpadlbym na inna fakture drewna Cholera, zepsules mi gre
-
- Posty: 2463
- Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 100 times
- Been thanked: 286 times
Re: Letters from Whitechapel
Spoiler:
Ostatnio zmieniony 17 sie 2016, 12:41 przez c08mk, łącznie zmieniany 1 raz.
- Munchhausen
- Posty: 728
- Rejestracja: 01 sty 2013, 22:29
- Lokalizacja: Poznań/ Wągrowiec
- Has thanked: 146 times
- Been thanked: 129 times
- Kontakt:
Re: Letters from Whitechapel
No kurde. Teraz nie będę mógł tego odzobaczyć :/
Lokowanie produktu: https://www.facebook.com/sekretariathogwartu
-
- Posty: 2463
- Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 100 times
- Been thanked: 286 times
Re: Letters from Whitechapel
Te naklejki używam ale trzeba je wydrukować trochę mniejsze, nie pamiętam już skali 90% czy 75%? Wycinałem kapelusze i buty plus zegar dla klimatu.
Swoją drogą myślałem, że każdy to widzi na pierwszy rzut oka.
Swoją drogą myślałem, że każdy to widzi na pierwszy rzut oka.
- Munchhausen
- Posty: 728
- Rejestracja: 01 sty 2013, 22:29
- Lokalizacja: Poznań/ Wągrowiec
- Has thanked: 146 times
- Been thanked: 129 times
- Kontakt:
Re: Letters from Whitechapel
Dodatek to bardzo fajna informacja, choć sam lubię elegancję i minimalizm "Listów". Znając życie, poczekam aż stanieje i kupię dla figurek. W ogóle fajnie by było, gdyby Dear Boss zawierał ten wariant z BGG. W skrócie: w fazie Piekła Kuba kładzie swój znacznik nie na I, ale na V. I teraz, gdy decyduje się poczekać z morderstwem, przesuwa go w drugą stronę i tym samym traci czas. Tak długo, jak znacznik znajduje się na rzymskich cyfrach, Kuba nie może zadeklarować zakończenia nocy. IMHO, ma to więcej sensu, a poza tym zapobiega sytuacjom, gdy w trakcie czwartej nocy Kuba błyskawicznie ucieka do swojej kryjówki.
W ogóle ostatnio dużo się dzieje wokół tej gry: powstała nawet jej oficjalna przeglądarkowa wersja. Co prawda to jeszcze dość wczesna wersja, ale twórcy stale ją udoskonalają. Jak ktoś chce, to może rzucić okiem pod: http://fantasybyte.com/whitechapel/
W ogóle ostatnio dużo się dzieje wokół tej gry: powstała nawet jej oficjalna przeglądarkowa wersja. Co prawda to jeszcze dość wczesna wersja, ale twórcy stale ją udoskonalają. Jak ktoś chce, to może rzucić okiem pod: http://fantasybyte.com/whitechapel/
Lokowanie produktu: https://www.facebook.com/sekretariathogwartu
Re: Letters from Whitechapel
W oczekiwaniu na dodatek do Listów z Whitechapel zapraszamy na najnowszy odcinek audycji Gra warta świeczki poświęcony właśnie tej grze.
Spoiler:
Re: Letters from Whitechapel
Ja mam bezpłatny zamiennik:
https://play.google.com/store/apps/deta ... ndomnumber
Działa mniej więcej tak samo- wylosowuje ci liczbę - kryjówkę Kuby.
Choć jeszcze nie grałem z taką aplikacją to wydaje się być ciekawa. Odpada problem że Kuba wchodzi do kryjówki już na samym początku rundy. Kryjówka teraz może być wszędzie. Kuba zazwyczaj miał swoje ulubione miejsca, teraz kryjówka może być wszędzie.
https://play.google.com/store/apps/deta ... ndomnumber
Działa mniej więcej tak samo- wylosowuje ci liczbę - kryjówkę Kuby.
Choć jeszcze nie grałem z taką aplikacją to wydaje się być ciekawa. Odpada problem że Kuba wchodzi do kryjówki już na samym początku rundy. Kryjówka teraz może być wszędzie. Kuba zazwyczaj miał swoje ulubione miejsca, teraz kryjówka może być wszędzie.
- Thorin
- Posty: 148
- Rejestracja: 28 lis 2010, 19:59
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Been thanked: 2 times
Re: Letters from Whitechapel
To ta apka tylko generuje pole startowe Kuby?? a te różne opcje poziomu trudności i inne tam, to co to jest??
- Odi
- Administrator
- Posty: 6455
- Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 586 times
- Been thanked: 942 times
Re: Letters from Whitechapel
Mam podstawową wersję a nie gram inaczej, jak właśnie z tą modyfikacją. Nie trzeba do niej żadnych dodatkowych elementów - to tylko kwestia ustawienia figurki Kuby. Nie ma chyba potrzeby zawierania tej modyfikacji w dodatku.Munchhausen pisze:W ogóle fajnie by było, gdyby Dear Boss zawierał ten wariant z BGG. W skrócie: w fazie Piekła Kuba kładzie swój znacznik nie na I, ale na V. I teraz, gdy decyduje się poczekać z morderstwem, przesuwa go w drugą stronę i tym samym traci czas. Tak długo, jak znacznik znajduje się na rzymskich cyfrach, Kuba nie może zadeklarować zakończenia nocy. IMHO, ma to więcej sensu, a poza tym zapobiega sytuacjom, gdy w trakcie czwartej nocy Kuba błyskawicznie ucieka do swojej kryjówki.
- Munchhausen
- Posty: 728
- Rejestracja: 01 sty 2013, 22:29
- Lokalizacja: Poznań/ Wągrowiec
- Has thanked: 146 times
- Been thanked: 129 times
- Kontakt:
Re: Letters from Whitechapel
Doskonale zdaję sobie z tego sprawę. Chodziło mi o to, że dzięki umieszczeniu tej zasady w dodatku usłyszałoby o niej więcej osób. W końcu nie każdy zagląda na BGGOdi pisze:Mam podstawową wersję a nie gram inaczej, jak właśnie z tą modyfikacją. Nie trzeba do niej żadnych dodatkowych elementów - to tylko kwestia ustawienia figurki Kuby. Nie ma chyba potrzeby zawierania tej modyfikacji w dodatku.Munchhausen pisze:W ogóle fajnie by było, gdyby Dear Boss zawierał ten wariant z BGG. W skrócie: w fazie Piekła Kuba kładzie swój znacznik nie na I, ale na V. I teraz, gdy decyduje się poczekać z morderstwem, przesuwa go w drugą stronę i tym samym traci czas. Tak długo, jak znacznik znajduje się na rzymskich cyfrach, Kuba nie może zadeklarować zakończenia nocy. IMHO, ma to więcej sensu, a poza tym zapobiega sytuacjom, gdy w trakcie czwartej nocy Kuba błyskawicznie ucieka do swojej kryjówki.
Wysłane z mojego LG-D390n przy użyciu Tapatalka
Lokowanie produktu: https://www.facebook.com/sekretariathogwartu
Re: Letters from Whitechapel
Z tego co pamiętam to chyba na trudniejszym poziomie poprostu losuje miejsce w teoretycznie trudniejszych miejscach na planszy dla KubyThorin pisze:To ta apka tylko generuje pole startowe Kuby?? a te różne opcje poziomu trudności i inne tam, to co to jest??
- Thorin
- Posty: 148
- Rejestracja: 28 lis 2010, 19:59
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Been thanked: 2 times
Re: Letters from Whitechapel
To jak to tylko losuje miejsce startowe Kuby, to kogoś poniosła fantazja, żeby ta apak kosztowała ~12zł.
podziękował za info Bruno.
podziękował za info Bruno.
Re: Letters from Whitechapel
Wczoraj po długiej przerwie (której długość była zdecydowanym nietaktem) odkurzyłem Listy. Przypomniałem sobie, potwierdziłem po raz kolejny, jaka to fantastyczna gra jest!
Mam pytanie odnośnie jednej kwestii. Chyba jedynym "babolem" w grze jest wspominana nie raz możliwość bardzo szybkiej ucieczki Kuby czwartej nocy. Zabija kobietę powiedzmy 2 pola od kryjówki, myk-myk i jest w domu. Niektórzy zatem grają tak, że znacznik Momentu Zbrodni startuje z rzymskiej "V", póki ów nie wejdzie na arabską "1" delikwent nie może umknąć do kryjówki.
Zatem jeśli morderstwo następuje od razu, Rozpruwacz musi przynajmniej 5 ruchów poświęcić na to, aby uciec. I to brzmi bardzo sensownie.
Jednak - co jeśli czeka? Rozumiem, że czekając znacznik przesuwa się w prawo (zamiast w lewo jak wg oryginalnych zasad). Zatem - jeśli Kuba poczeka 4 kolejki, to w kolejce 5-tej (która jest de facto jego pierwszym ruchem) i tak do kryjówki już uciec może. Lub w 6-tej kolejce, która będzie jego ruchem drugim i tak dalej. Rozumiem, że to i tak lepiej niż oryginalna zasada, jednak nie naprawia jej w pełni. Czy coś pominąłem?
W związku z powyższym zastanawiam się, czy opcja z losowaniem kryjówki przed grą nie jest najbardziej optymalna. Wtedy ów "babol", poza kilkoma szczególnymi przypadkami, nie będzie miał miejsca.
______________________
Dołączę się jeszcze do opinii mówiących o optymalnych ilościach graczy.
Wg mnie - jednak przede wszystkim 3.
We 4 grałem chyba raz, spoko, ale trochę dużo pomysłów z tego co pamiętam. We 2 - bardzo dobrze. Jednak policjant ma zbyt dużo na głowie. Bywa, że przez nieuwagę popełni jakiś błąd, nie dostrzeże czegoś. We 3 - optymalnie wg mnie. Jeszcze na tyle mało graczy grających policją (2), że nie powinno być zgrzytów. Jednocześnie co dwie głowy to nie jedna. Jeden czegoś nie zauważy, to drugi dostrzeże i poprawi.
_____________
Co do dodatku - wyczytałem tylko tu kilka linijek informacji na jego temat. Jakieś zróżnicowania akcji dla poszczególnych policjantów czy cuś... ale po co? Przecież ta prostota zasad podstawki jest tak wspaniała! Ale oczywiście nie grałem, nie zagłębiłem się w temat, być może plotę głupoty. Za to jest to, czego mi w podstawce brakuje - te FIGURKI . Ja je chcę! Te kolorowe, królicze bobki udające policję, te białe czopki udające prostytutki, będące w podstawowej wersji, są jakieś takie nieklimatyczne.
Mam pytanie odnośnie jednej kwestii. Chyba jedynym "babolem" w grze jest wspominana nie raz możliwość bardzo szybkiej ucieczki Kuby czwartej nocy. Zabija kobietę powiedzmy 2 pola od kryjówki, myk-myk i jest w domu. Niektórzy zatem grają tak, że znacznik Momentu Zbrodni startuje z rzymskiej "V", póki ów nie wejdzie na arabską "1" delikwent nie może umknąć do kryjówki.
Zatem jeśli morderstwo następuje od razu, Rozpruwacz musi przynajmniej 5 ruchów poświęcić na to, aby uciec. I to brzmi bardzo sensownie.
Jednak - co jeśli czeka? Rozumiem, że czekając znacznik przesuwa się w prawo (zamiast w lewo jak wg oryginalnych zasad). Zatem - jeśli Kuba poczeka 4 kolejki, to w kolejce 5-tej (która jest de facto jego pierwszym ruchem) i tak do kryjówki już uciec może. Lub w 6-tej kolejce, która będzie jego ruchem drugim i tak dalej. Rozumiem, że to i tak lepiej niż oryginalna zasada, jednak nie naprawia jej w pełni. Czy coś pominąłem?
W związku z powyższym zastanawiam się, czy opcja z losowaniem kryjówki przed grą nie jest najbardziej optymalna. Wtedy ów "babol", poza kilkoma szczególnymi przypadkami, nie będzie miał miejsca.
______________________
Dołączę się jeszcze do opinii mówiących o optymalnych ilościach graczy.
Wg mnie - jednak przede wszystkim 3.
We 4 grałem chyba raz, spoko, ale trochę dużo pomysłów z tego co pamiętam. We 2 - bardzo dobrze. Jednak policjant ma zbyt dużo na głowie. Bywa, że przez nieuwagę popełni jakiś błąd, nie dostrzeże czegoś. We 3 - optymalnie wg mnie. Jeszcze na tyle mało graczy grających policją (2), że nie powinno być zgrzytów. Jednocześnie co dwie głowy to nie jedna. Jeden czegoś nie zauważy, to drugi dostrzeże i poprawi.
_____________
Co do dodatku - wyczytałem tylko tu kilka linijek informacji na jego temat. Jakieś zróżnicowania akcji dla poszczególnych policjantów czy cuś... ale po co? Przecież ta prostota zasad podstawki jest tak wspaniała! Ale oczywiście nie grałem, nie zagłębiłem się w temat, być może plotę głupoty. Za to jest to, czego mi w podstawce brakuje - te FIGURKI . Ja je chcę! Te kolorowe, królicze bobki udające policję, te białe czopki udające prostytutki, będące w podstawowej wersji, są jakieś takie nieklimatyczne.
- Munchhausen
- Posty: 728
- Rejestracja: 01 sty 2013, 22:29
- Lokalizacja: Poznań/ Wągrowiec
- Has thanked: 146 times
- Been thanked: 129 times
- Kontakt:
Re: Letters from Whitechapel
Rzeczywiście - morderstwo i wejście do kryjówki w kolejnym ruchu to najgorszy możliwy sposób na zakończenie gry. Sam grając Kubą, nie czułbym w takiej sytuacji satysfakcji, ale są różni gracze... Zasada ze startem na polu z rzymskim V jest optymalna i ma tematyczny sens, bo czekanie powinno w końcu zabierać czas, a nie go dodawać. A jeżeli Kuba czeka przez 4 kolejki, to policjanci mogą spokojnie poprzesuwać nieszczęśnice bliżej swoich pionów lub dalej od jego potencjalnej kryjówki :)TV3 pisze:Mam pytanie odnośnie jednej kwestii. Chyba jedynym "babolem" w grze jest wspominana nie raz możliwość bardzo szybkiej ucieczki Kuby czwartej nocy. Zabija kobietę powiedzmy 2 pola od kryjówki, myk-myk i jest w domu. Niektórzy zatem grają tak, że znacznik Momentu Zbrodni startuje z rzymskiej "V", póki ów nie wejdzie na arabską "1" delikwent nie może umknąć do kryjówki.
Zatem jeśli morderstwo następuje od razu, Rozpruwacz musi przynajmniej 5 ruchów poświęcić na to, aby uciec. I to brzmi bardzo sensownie.
Jednak - co jeśli czeka? Rozumiem, że czekając znacznik przesuwa się w prawo (zamiast w lewo jak wg oryginalnych zasad). Zatem - jeśli Kuba poczeka 4 kolejki, to w kolejce 5-tej (która jest de facto jego pierwszym ruchem) i tak do kryjówki już uciec może. Lub w 6-tej kolejce, która będzie jego ruchem drugim i tak dalej. Rozumiem, że to i tak lepiej niż oryginalna zasada, jednak nie naprawia jej w pełni.
Lokowanie produktu: https://www.facebook.com/sekretariathogwartu
Re: Letters from Whitechapel
Słusznie, nie wziąłem pod uwagę przesuwania tzw. Nieszczęśnic przez policję. Zatem po pięciu "czekaniach" jedna z drugą może być już 5 pól dalej.
Muszę się zastanowić, która z reguł bardziej mi odpowiada - start z rzymskiej piątki, czy losowanie kryjówki.
Muszę się zastanowić, która z reguł bardziej mi odpowiada - start z rzymskiej piątki, czy losowanie kryjówki.
Re: Letters from Whitechapel
Najlepiej stosować zasadę że Kuba nie może wybrać pole na kryjówkę sąsiadujące z polem startowym 'nierządnicy'.
Gra jest świetna, jednak mnie trochę uwiera to rozciągnięcie w czasie. Pierwszej nocy nie ma co marzyć o złapaniu Kuby bo ma 3 powozy i 2 alejki. W tej rundzie gra śledczych sprowadza się do zawężenia możliwych miejsc kryjówki. 2 i 3 nocy też jest ciężko. Dopiero 4 nocy zaczyna się kluczowa rozgrywka. Przynajmniej było tak w moich 5 grach które rozegrałem.
Więc ciekawie dla mnie się zapowiada gra podobna do tej, lecz krótsza. Choć jeszcze niewiele wiadomo:
https://boardgamegeek.com/boardgame/190082/whitehall
Gra jest świetna, jednak mnie trochę uwiera to rozciągnięcie w czasie. Pierwszej nocy nie ma co marzyć o złapaniu Kuby bo ma 3 powozy i 2 alejki. W tej rundzie gra śledczych sprowadza się do zawężenia możliwych miejsc kryjówki. 2 i 3 nocy też jest ciężko. Dopiero 4 nocy zaczyna się kluczowa rozgrywka. Przynajmniej było tak w moich 5 grach które rozegrałem.
Więc ciekawie dla mnie się zapowiada gra podobna do tej, lecz krótsza. Choć jeszcze niewiele wiadomo:
https://boardgamegeek.com/boardgame/190082/whitehall
Re: Letters from Whitechapel
Swego czasu rozważałem tę opcję. Jednak uznałem, że nie jest najlepszym rozwiązaniem. Zwróć uwagę np. na północno zachodnią część mapy. Dość luźno jest między numerowanymi polami (a więc między potencjalnymi kryjówkami), jednocześnie dość dużo czerwonych pól z potencjalnymi miejscami zbrodni. Taki układ sprawia, że cała masa białych pól odpada jako możliwa kryjówka. Zatem wybieranie kryjówki na tym obszarze jest średnio sensownym pomysłem z punktu widzenia Rozpruwacza. 1/4 mapy do kosza.Bruno555 pisze:Najlepiej stosować zasadę że Kuba nie może wybrać pole na kryjówkę sąsiadujące z polem startowym 'nierządnicy'.
To zbyt optymistyczne podejście by było - złapanie go już pierwszej nocy . Ale fakt, udogodnień ma zbyt dużo wg mnie. Gram zazwyczaj pierwsze dwie noce ze zredukowaną liczbą powozów i zaułków.Bruno555 pisze:Pierwszej nocy nie ma co marzyć o złapaniu Kuby bo ma 3 powozy i 2 alejki.
Re: Letters from Whitechapel
Mam pytanie: czy instrukcja do dodatku nie jest "walnięta" w tłumaczeniu? Poniżej wyciąg z tejże:
No chyba, że problem jest z komponentami gry i błąd jest tutaj.
Jak widać na załączonej ilustracji, która przedstawia wszystkie karty podejrzanych w lewym górnym rogu znajdują się okręgi (dla ścisłości owale/kamee) w trzech kolorach: żółtym, czerwonym i czarnym. Dalej, numery kart od 1 do 3. Zatem gdzie rzekomy biały kolor? Gdzie poziom trudności 4? I szczerze... wszystkie czarne karty mają jedynki - czyli gra takim osobnikiem, zawsze będzie grą łatwą, z kolei gra podejrzanym z żółtym owalem (tylko trójki) zawsze będzie trudna?
Może @Galakta pomoże? Ktoś się temu już przyglądał?
Spoiler:
Spoiler:
Może @Galakta pomoże? Ktoś się temu już przyglądał?