Teraz jest N, 20 sie 2017, 09:04

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 28 kwi 2011, 21:42 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 07 sty 2009, 19:50
Posty: 1291
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Witam,
Po udanej grze jaką jest Small World i kilku dodatkach, czas na kolejny pomysł Days of Wonders na zarabianie.
Small World Underground to samodzielna gra !!!!

http://www.boardgamegeek.com/boardgame/ ... nderground

_________________
_______________
Nie wystarczy grać w gry, trzeba jeszcze grać we właściwe gry


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 28 kwi 2011, 22:15 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt, 03 lip 2009, 23:48
Posty: 985
Lokalizacja: Warszawa / gdzieś na morzu
no i co?
no i po raz kolejny, jak ostatnia frajerka, dam się wydoić! : )

nic nie poradzę na wieczną miłość do tej gry!

_________________
LICZBA graczy/punktów/żetonów

MAM / ODDAM / CHCĘ


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 29 kwi 2011, 07:44 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 18 maja 2010, 14:29
Posty: 4917
Lokalizacja: Chorzów
ha więc nie kłamali mówiąc, że zasobnik z be not afraid pomieści wszystkie dodatki. Mi tam sw nigdy mało więc zacieram ręce na undeground ...i dodatki :) (mogliby dodawać osobiste podziemia by było gdzie kolejne pudła lokować ;p)

_________________
Moja kolekcja
Oferuję 7% rabatu w Trzy Trolle i 11% w Planszostrefa.pl
ZnadPlanszy: Pełną parą


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 29 kwi 2011, 08:43 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 23 lis 2010, 08:54
Posty: 1293
Lokalizacja: Toruń
Ależ ta gra pięknie wygląda ale jeden Small World w moim domu w zupełności wystarczy.

_________________
"We see things not as they are, but as we are."
"Those who don't believe in magic, will never find it."

Ulubione gry planszowe: Nexus Ops, Summoner Wars, Memoir'44, Neuroshima Hex, King of Tokyo


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 29 kwi 2011, 19:44 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 13 sie 2008, 19:16
Posty: 699
Lokalizacja: Warszawa
STARSCREAM napisał(a):
Ależ ta gra pięknie wygląda ale jeden Small World w moim domu w zupełności wystarczy.

Otóż to.

1 z dodatkami mi starczy.

_________________
Dice Hate Me :(


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 31 maja 2011, 06:28 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt, 03 lip 2009, 23:48
Posty: 985
Lokalizacja: Warszawa / gdzieś na morzu
dostałam wczoraj od Ukochanego :)

więc tak: ponownie dostajemy dwie dwustronne plansze z różnymi rodzajami terenów, ale tym razem nie ma na nich żadnych symboli. Jedynie kilka pól ma "zakaz wjazdu".

Nie rozkładamy wymarłych plemion, ale kilka pól rozpoczyna grę z dwoma żetonami potworów. Co więcej, gdy pokonamy potwory ciągniemy żetonik miejsca lub reliktu - dają nam one bonusy, miejsca są na stałe przytwierdzone do pola, przedmiot można ruszyć, ale jeśli ktoś zajmie pole z żetonem, to przejmuje jego właściwości. fajny twist.

Nowe rasy i umiejętności - kilka działających podobnie, kilka działających na pola sąsiadujące (kichowate trochę), coś atakuje taniej, czegoś jest więcej, ale atakuje drożej - bez fajerwerków. Fajna jest umiejętność, która pozwala przy wybieraniu zamienić się na inną umiejętność z tych widocznych : ) Reszty nie wiem, nie doczytałam / nie dograliśmy.

Przez środek planszy płynie rzeka. Na rzekę można wejść normalnie (za 2), ale na koniec tury trzeba ją opuścić / przemieścić jednostki na inne pola.

Fajna rzecz w instrukcji - jest napisana tak, by osoby znające zasady podstawowe mogły bez problemu wyłapać nowe reguły bez konieczności czytania całej książeczki.

Grafika jak zwykle - bajeczna, aczkolwiek Karollo twierdzi, że ktoś mocno inspirował się World Of Warcraft : P

Po pierwszej rozgrywce mam pozytywne wrażenie, choć rzeczywiście wielkich zmian nie ma :)

_________________
LICZBA graczy/punktów/żetonów

MAM / ODDAM / CHCĘ


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 31 maja 2011, 09:42 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 13 kwi 2011, 01:42
Posty: 126
Lokalizacja: Rzeszów
Czy da się jakoś połączyć Underground ze Small Worldem?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 31 maja 2011, 10:08 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 13 sie 2008, 19:16
Posty: 699
Lokalizacja: Warszawa
amaroczek napisał(a):
Czy da się jakoś połączyć Underground ze Small Worldem?


Raczej nie i chyba nie ma po co:

http://www.boardgamegeek.com/thread/647 ... ty-with-sw

edit:
dostalem wlasnie spam od DOW i jednak sie da:
As a stand-alone game it can be played on its own or combined with other Small World game elements from the original game and expansions.

_________________
Dice Hate Me :(


Ostatnio edytowano Wt, 31 maja 2011, 17:38 przez bartek_mi, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 31 maja 2011, 12:40 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt, 03 lip 2009, 23:48
Posty: 985
Lokalizacja: Warszawa / gdzieś na morzu
oczywiście można łączyć, z tym że trzeba zrezygnować z kilku umiejętności / ras, które punktują dodatkowo za konkretny rodzaj terenu lub symbol (kopalnie, kryształy). W instrukcji jest nawet uwaga, że część lądów można traktować zamiennie (marsh - muddy cośtam, góry - czarne góry).

Ja pewnie będę próbować, chociaż na razie nie będę mieć zbyt wielu okazji z powodu sesji : (

_________________
LICZBA graczy/punktów/żetonów

MAM / ODDAM / CHCĘ


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 31 maja 2011, 12:45 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 18 maja 2010, 14:29
Posty: 4917
Lokalizacja: Chorzów
oopsiak napisał(a):
Ja pewnie będę próbować, chociaż na razie nie będę mieć zbyt wielu okazji z powodu sesji : (


No proszę, nie jestem sam hehe

_________________
Moja kolekcja
Oferuję 7% rabatu w Trzy Trolle i 11% w Planszostrefa.pl
ZnadPlanszy: Pełną parą


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 31 maja 2011, 17:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 24 gru 2007, 15:17
Posty: 21
Lokalizacja: Kraków
amaroczek napisał(a):
Czy da się jakoś połączyć Underground ze Small Worldem?

Są na to dwa pomysły:

1. Portale - Grając na 4 graczy bierzesz 2 plansze dla 2 graczy i rozkładasz na obu ze 3 pary portali. Zasada prosta - atakując nową rasą wchodzisz z boku dowolnej planszy. Z pola z portalem na jednej planszy możesz atakować pole z identycznym portalem na 2giej.

2. Mój pomysł - Dublety - Robisz sobie żetony każdego typu pól z planszy podziemi i rozkładasz je na planszy podstawowej (lub odwrotnie). W ten sposób każde pole posiada wartość planszy podstawowej+podziemnej. Umiejętności wszystkich ras działają normalnie.

_________________
comodo.digart.pl - moja mini galeria :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 31 maja 2011, 22:28 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz, 23 lip 2009, 00:31
Posty: 225
Lokalizacja: Warszawa
Kiedyś myślałem, by kupić sobie Small Worlda, teraz zastanawiam się nad nową częścią, ale jest jeden problem: nie za bardzo rozumiem reguły. Przejrzałem raz instrukcję, obejrzałem polską wideorecenzję i w dalszym ciągu nie kapuję :D Dziwna sprawa, bo nie jestem początkującym graczem, powiedziałbym, że raczej średniozaawansowanym, który grywa w cięższe tytuły. Ogólnie mniej więcej wiem, o co chodzi, ale kilka szczegółów jest dla mnie mętnych, szczególnie tych dotyczących wymierania ras i wstawiania nowych. Dlaczego właściwie trzeba jednych uśmiercać i zastępować ich innymi, co to daje?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 31 maja 2011, 22:50 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N, 28 wrz 2008, 21:25
Posty: 929
Lokalizacja: Warszawa
Za każdym razem gdy ktoś podbije pole, na którym żyła twoja rasa, wracają ci do ręki wszystkie żetony, które miałeś na tym polu z wyjątkiem jednego który ginie, np. miałeś na polu 4 żetony, 3 wracają ci na rękę, 1 idzie do pudełka (ginie). Po pewnym czasie może się okazać, że z twojej rasy wśród żywych ostało się jedynie kilka żetonów (reszta leży nieżywa w pudełku) i wtedy opłaca się zostawić już tych niedobitków i wziąć sobie nową rasę, w której na starcie znowu będziesz mieć dużo żetonów (dopóki ci ich znowu nie natłuką). No chyba, że masz szczęście albo dobre zdolności dyplomatyczne i przez całą grę nikt cię nie atakuje to wtedy rzeczywiście może nie być potrzeby wymiany rasy.

_________________
Sprzedam/wymienię: Warhammer Invasion, Blue Moon, Railroad Tycoon + Railways of Europe, Icehouse, Brawl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 31 maja 2011, 22:58 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 18 maja 2010, 14:29
Posty: 4917
Lokalizacja: Chorzów
Dodajmy, że by czerpać zysk z danego terenu musi tam być co najmniej jedna nasza jednostka, co w połączeniu z usuwaniem jednostek podbitych sprawia, ze pula na kolejne wojaże maleje z każdą turą.

_________________
Moja kolekcja
Oferuję 7% rabatu w Trzy Trolle i 11% w Planszostrefa.pl
ZnadPlanszy: Pełną parą


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 31 maja 2011, 23:16 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz, 23 lip 2009, 00:31
Posty: 225
Lokalizacja: Warszawa
A, to o to chodzi! Dzięki, jakoś nie załapałem tego na podstawie instrukcji.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 31 maja 2011, 23:39 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt, 26 paź 2007, 23:12
Posty: 2398
Lokalizacja: Warszawa
dodatkowo poprzednia rasa leży cały czas na planszy i punktuje

co sprawia że warto mieć co najmniej dwie

trzecia i ewentualnie czwarta w zależności od tego jak dużo żetonów się utraciło w konfliktach

_________________
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 01 cze 2011, 00:00 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 18 maja 2010, 14:29
Posty: 4917
Lokalizacja: Chorzów
Pamiętać jednak trzeba o tym, że :
Każdy z graczy może mieć w danej chwili tylko jedną
Wymierającą Rasę na planszy. Jeżeli gracz posiada na planszy
żetony Wymierającej Rasy, a zdecydował się spowodować
upadek kolejnej, musi poprzednie zdjąć i odłożyć do zasobnika.

(instrukcja)

_________________
Moja kolekcja
Oferuję 7% rabatu w Trzy Trolle i 11% w Planszostrefa.pl
ZnadPlanszy: Pełną parą


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 01 cze 2011, 14:38 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz, 23 lip 2009, 00:31
Posty: 225
Lokalizacja: Warszawa
Wielkie dzięki za wyjaśnienia. Chyba zdecyduję się na Underground, skoro mechanika i grywalność w obu częściach jest niemal identyczna. Jedynka bardzo ładnie się prezentuje, ale ciut bardziej podobają mi się podziemia.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 01 cze 2011, 14:41 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 18 maja 2010, 14:29
Posty: 4917
Lokalizacja: Chorzów
wicked napisał(a):
Wielkie dzięki za wyjaśnienia. Chyba zdecyduję się na Underground, skoro mechanika i grywalność w obu częściach jest niemal identyczna. Jedynka bardzo ładnie się prezentuje, ale ciut bardziej podobają mi się podziemia.


Do jedynki jest sporo dodatków, które znacząco wydłużają żywotność.

_________________
Moja kolekcja
Oferuję 7% rabatu w Trzy Trolle i 11% w Planszostrefa.pl
ZnadPlanszy: Pełną parą


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 01 cze 2011, 15:03 
Użytkownik wspierający

Dołączył(a): N, 19 gru 2010, 21:07
Posty: 607
Lokalizacja: Warszawa
A ja np. kompletnie nie rozumiem zachwytów nad tą grą. Miałem i po kilku partiach sprzedałem. Zasady za proste (wręcz infantylne), nieczytelna plansza, zły balans ras+umiejętności. Od siebie nie polecam, totalnie się zawiodłem


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 01 cze 2011, 15:06 
Użytkownik wspierający

Dołączył(a): So, 09 maja 2009, 18:49
Posty: 504
Lokalizacja: Pszczyna
A da cię postacie i umiejętności z underground przenieść na podstawkę??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 01 cze 2011, 15:20 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 18 maja 2010, 14:29
Posty: 4917
Lokalizacja: Chorzów
Liarus napisał(a):
A da cię postacie i umiejętności z underground przenieść na podstawkę??

Patrz wyżej.

_________________
Moja kolekcja
Oferuję 7% rabatu w Trzy Trolle i 11% w Planszostrefa.pl
ZnadPlanszy: Pełną parą


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 01 cze 2011, 19:22 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 23 lis 2010, 08:54
Posty: 1293
Lokalizacja: Toruń
szmajchel napisał(a):
A ja np. kompletnie nie rozumiem zachwytów nad tą grą. Miałem i po kilku partiach sprzedałem. Zasady za proste (wręcz infantylne), nieczytelna plansza, zły balans ras+umiejętności. Od siebie nie polecam, totalnie się zawiodłem



Pamiętam, że podczas naszej rozmowy na PW ostrzegałem Cię przed zakupem ale Ty się uparłeś. ;) Specyficzna gra, na pewno nie dla każdego.

_________________
"We see things not as they are, but as we are."
"Those who don't believe in magic, will never find it."

Ulubione gry planszowe: Nexus Ops, Summoner Wars, Memoir'44, Neuroshima Hex, King of Tokyo


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 01 cze 2011, 21:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 24 gru 2007, 15:17
Posty: 21
Lokalizacja: Kraków
szmajchel napisał(a):
Zasady za proste (wręcz infantylne)
Masz rację! Bojkot gier z prostymi zasadami! Porządna gra powinna mieć minimum 15 stron instrukcji i wymagać co najmniej 10ciu rozgrywek by zrozumieć o co w niej chodzi!

szmajchel napisał(a):
nieczytelna plansza
Z której strony? Granice pól są wyraźnie wytyczone - problem może mieć najwyżej człowiek nierozróżniający barw.

szmajchel napisał(a):
zły balans ras+umiejętności
W tej grze nie ma czegoś takiego jak balans, bo:
1. Rasy dobiera się systemem płatnym. Dokopanie się do lepszej kosztuje. Słabe comba mogą być bardzo opłacalne do wzięcia, jeśli uzbiera się na nich trochę monet.
2. Jeśli któryś gracz jest silniejszy, to najedź go z kumplami <- cel gry. Oczekujesz, że gra sama wyrówna ci szanse? Po to masz "kolegów".

Podsumowując Twoje zarzuty polecam szachy :) Sterta zasad, prosta plansza, balans stron. :)

_________________
comodo.digart.pl - moja mini galeria :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 02 cze 2011, 06:35 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 23 lut 2010, 15:25
Posty: 1541
Lokalizacja: Gdańsk
Comodo napisał(a):
1. Rasy dobiera się systemem płatnym. Dokopanie się do lepszej kosztuje. Słabe comba mogą być bardzo opłacalne do wzięcia, jeśli uzbiera się na nich trochę monet.


To rozwiązanie najbardziej podobało mi się w tej grze. Bardzo elegancko balansowało rasy, przez co nawet krasnale w pewnym momencie stawały się bardzo atrakcyjne. Niestety wszystkie inne wybory w grze często są zbyt oczywiste.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL