Dungeon Petz / Pupile Podziemi (Vlaada Chvátil)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
mångata
Posty: 45
Rejestracja: 31 sie 2016, 16:04

Re: Dungeon Petz / Pupile Podziemi

Post autor: mångata »

Czy w Waszych egzemplarzach Dark Alleys dodatkowa plansza postępu (Progress Board Extension) też jest wykonana z bardzo słabej jakości kartonu? W moim pudełku to, co znalazłem, jest niewiele grubsze od kartki papieru...
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4026
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 20 times

Re: Dungeon Petz / Pupile Podziemi

Post autor: AkitaInu »

Tak, jest gorsza niz oryginalna. Pewnie dlatego ze sie ja jednak naklada na originalna.

Wysłane z telefonu
Awatar użytkownika
kaszkiet
Posty: 2806
Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 308 times
Been thanked: 525 times

Re: Dungeon Petz / Pupile Podziemi

Post autor: kaszkiet »

Czy jest na horyzoncie jakiś dodruk/druga edycja tej gry?
Bo jakoś zaobserwowałem stosunkowo sporo egzemplarzy do upłynnienia w różnych miejscach, ale może to zbieg okoliczności.
Awatar użytkownika
malekith_86
Posty: 791
Rejestracja: 11 kwie 2016, 14:25
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2 times
Been thanked: 11 times

Re: Dungeon Petz / Pupile Podziemi

Post autor: malekith_86 »

kaszkiet pisze:Czy jest na horyzoncie jakiś dodruk/druga edycja tej gry?
Bo jakoś zaobserwowałem stosunkowo sporo egzemplarzy do upłynnienia w różnych miejscach, ale może to zbieg okoliczności.

rebel pisał, że nie planują dodruku
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6124
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 636 times
Been thanked: 507 times
Kontakt:

Re: Dungeon Petz / Pupile Podziemi

Post autor: pan_satyros »

malekith_86 pisze:
kaszkiet pisze:Czy jest na horyzoncie jakiś dodruk/druga edycja tej gry?
Bo jakoś zaobserwowałem stosunkowo sporo egzemplarzy do upłynnienia w różnych miejscach, ale może to zbieg okoliczności.

rebel pisał, że nie planują dodruku
Zgadza się, a brać warto bo gra wyjątkowa.
Podobnie jak poprzedniczka, której brak na półce wciąż mnie uwiera.
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4026
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 20 times

Re: Dungeon Petz / Pupile Podziemi

Post autor: AkitaInu »

Oj tak, obyswie gry to popis chvatila :) Satyros, wpadnij to Ci moich dungeon lordsow pokaze, hue hue
Awatar użytkownika
kaszkiet
Posty: 2806
Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 308 times
Been thanked: 525 times

Re: Dungeon Petz / Pupile Podziemi

Post autor: kaszkiet »

Jaka jest interakcja w Pupilach?
Na ile nas interesuje co robią inni gracze i na ile to na nas wpływa?
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Dungeon Petz / Pupile Podziemi

Post autor: sirafin »

Interakcja pośrednia, jak to w grach z mechaniką worker placement. Chcemy mieć więcej punktów niż przeciwnicy, więc siłą rzeczy warto patrzeć na ich działania. Czasem zamiast wybierać coś dobrego dla siebie, warto zablokować akcję, której potrzebuje przeciwnik. Poza tym kolejność ruchów jest zmienna i akcje graczy się przeplatają w różny sposób, więc przy wyborze własnych akcji musimy wyczuć, co będą chcieli zrobić przeciwnicy i które akcje zajmować w pierwszej kolejności.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6124
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 636 times
Been thanked: 507 times
Kontakt:

Re: Dungeon Petz / Pupile Podziemi

Post autor: pan_satyros »

AkitaInu pisze:Oj tak, obyswie gry to popis chvatila :) Satyros, wpadnij to Ci moich dungeon lordsow pokaze, hue hue
Tak, edycje super deluxe z extra serem i prażoną cebułką ;( chlip chlip

Kolego kupuj, kupuj, jak masz okazję, bo niewiele jest ostatnio gier prawdziwie innowacyjnych, a tu mechanika "petowania" jest naprawdę świeża. Niemniej sprawdź wcześniej kilka rozgrywek na wideo, bo jak każda gra Vlaady, tak i ta ma specyficzny "feeling".

Co do interakcji, to czujemy tu raczej pewien rodzaj związanej z tematem konkurencji. Trzeba stale kontrolować, co tam szykuje na wystawę przeciwnik.
To mogłaby być idealna gra o modzie, gdyby tak zmienić temat :D na szczęście Vlaada woli bardziej odjechane koncepty.
schizofretka
Posty: 4360
Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 6 times

Dungeon Petz / Pupile Podziemi

Post autor: schizofretka »

Powiedziałbym, że interakcja jest w górnej warstwie możliwości worker placement, gdyż clue rundy jest faza, w której jednoxześnie grupujemy w tajemnicy robotników przed ich wysłaniem. Liczebność grup wyznacza kolejnośc ruchów, tak więc o ile w typowym WP zastanawiasz się, czy komuś czegoś nie podkupić i czy ktoś ci czegoś nie podkupi w ciągu następnej tury, tutaj niejako musisz to oszacować dla całej rundy, co z,usza cię do głębszej analizy sytuacji innych graczy. Czyli o ile sama interakcja technicznie nie jest większa, to zaangażowanie w ogólną, a nie tylko swoją sytuację jest.

Gra jest rewelacyjna i na szczęście niezależna językowo, a dodruku angielskiego bym się raczej spodziewał (nie mam informacji o nim, ale chyba udane tytuły CGE sa w ciągłej sprzedaźy)

Vlaada to Terry Pratchett gier planszowych :)

Stukał Lucjan Szołajski
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5596
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 778 times
Been thanked: 1212 times
Kontakt:

Re: Dungeon Petz / Pupile Podziemi

Post autor: mat_eyo »

schizofretka pisze:Vlaada to Terry Pratchett gier planszowych :)
Kocham, tekst jak na dziarę :D
Awatar użytkownika
kaszkiet
Posty: 2806
Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 308 times
Been thanked: 525 times

Re: Dungeon Petz / Pupile Podziemi

Post autor: kaszkiet »

Dzięki za odpowiedzi.
A na ile oceniacie konieczność posiadania dodatku?
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Dungeon Petz / Pupile Podziemi

Post autor: donmakaron »

kaszkiet pisze:Dzięki za odpowiedzi.
A na ile oceniacie konieczność posiadania dodatku?
Spokojnie można ograć dobrze podstawkę, zanim chwyci się za dodatek. Tym bardziej, że to raczej droga w jedną stronę - po dodatku trudno wrócić do "gołej" podstawki. A dodatek zacny. Dużo nowego, ale nie przekombinowany, nie robiony na siłę. Usprawnia też pewne elementy gry, które warto było usprawnić. Jeden z fajniejszych dodatków.
Awatar użytkownika
crsunik
Posty: 2870
Rejestracja: 03 sty 2014, 12:12
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Been thanked: 2 times

Re: Dungeon Petz / Pupile Podziemi

Post autor: crsunik »

Swoją drogą, jakby ktoś z Warszawy miał angielską wersję podstawki i chciałby wymienić pudło i instrukcje na polskie to proszę o priv [emoji14]

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
schizofretka
Posty: 4360
Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 6 times

Dungeon Petz / Pupile Podziemi

Post autor: schizofretka »

mat_eyo pisze:
schizofretka pisze:Vlaada to Terry Pratchett gier planszowych :)
Kocham, tekst jak na dziarę :D
A to proszę lepszy: There is no god but dice god and Vlaada is his prophet. Można zamówić zajebstą kaligrafię czegoś takiego, tylko najlepiej nie odwiedzać Bliskiego Wschodu i Stanów potem.

OT:
Spoiler:
@csurnik, zakładam, że masz dodatek - zmieścis całość bez problemu w pudełku od niego, co rozwiązuje problem. Z wyjątkiem instrukcji, ale posiadanie gry z polską instrukcją za granicą daje +100 do obrony przed atakami rules lawyers ;)


Stukał Lucjan Szołajski
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
kremitto123
Posty: 98
Rejestracja: 09 maja 2018, 13:05
Has thanked: 40 times
Been thanked: 7 times

Re: Dungeon Petz / Pupile Podziemi

Post autor: kremitto123 »

Czy gdzies ktos cos slyszal o planowanym dodruku tej gry oraz dodatku?
Czy pojecie ironii/sarkazmu ktos usunal ze slownika?
Wyjecie kija z czterech liter mile widziane.
Awatar użytkownika
Nidav
Posty: 704
Rejestracja: 14 sty 2016, 19:33
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 91 times
Been thanked: 338 times

Re: Dungeon Petz / Pupile Podziemi

Post autor: Nidav »

kremitto123 pisze: 06 lip 2018, 13:34 Czy gdzies ktos cos slyszal o planowanym dodruku tej gry oraz dodatku?
Rebel zapowiedział, że dodruku nigdy nie będzie, zatem dodatek również odpada. Przy czym sama gra jest niezależna językowo, instrukcja pewnie w sieci jest, a sama polską edycję za jakieś 140 zł można dorwać na grupach sprzedażowych. Przy dodatku trzeba jednak już umieć angielski na tyle, żeby instrukcję przeczytać, chociaż mi wiele problemu nie sprawiła.
kremitto123
Posty: 98
Rejestracja: 09 maja 2018, 13:05
Has thanked: 40 times
Been thanked: 7 times

Re: Dungeon Petz / Pupile Podziemi

Post autor: kremitto123 »

Rozumiem ze dodatek tez jest calkowicie niezalezny jezykowo? W takim razie trzeba zrobic obczajke wersji angielskiej bo mam alergie na uzywane gry. Dziekuje bardzo za szybka odpowiedz :)
Czy pojecie ironii/sarkazmu ktos usunal ze slownika?
Wyjecie kija z czterech liter mile widziane.
kremitto123
Posty: 98
Rejestracja: 09 maja 2018, 13:05
Has thanked: 40 times
Been thanked: 7 times

Re: Dungeon Petz / Pupile Podziemi

Post autor: kremitto123 »

Czy mozna gdzies znalezc tlumaczenie dodatkow?
Czy pojecie ironii/sarkazmu ktos usunal ze slownika?
Wyjecie kija z czterech liter mile widziane.
Awatar użytkownika
bluebird
Posty: 154
Rejestracja: 21 lis 2017, 17:28
Has thanked: 5 times
Been thanked: 39 times

Re: Dungeon Petz / Pupile Podziemi

Post autor: bluebird »

Chciałbym zapytać czy ma ktoś może przetlumaczona na j.polski instrukcje do rozszerzenia Dungeon Petz: Dark Alleys. Jeśli tak to byłbym bardzo wdzięczny za podeslanie. Z góry dziękuję.
Awatar użytkownika
louiscyphre
Posty: 929
Rejestracja: 29 mar 2014, 18:21
Lokalizacja: okolice Jastrzębia-Zdroju
Has thanked: 95 times
Been thanked: 66 times

Re: Dungeon Petz / Pupile Podziemi

Post autor: louiscyphre »

Tu jest filmik po polsku https://youtu.be/jpXfmof28F0
Kira.Hiroshi
Posty: 198
Rejestracja: 21 lis 2014, 22:08
Has thanked: 10 times
Been thanked: 26 times

Pupile Podziemi nasza krytyka. Czy być może gramy w nią źle?

Post autor: Kira.Hiroshi »

Wróciliśmy do Pupili po 4 latach przerwy. Pierwszą kopię sprzedaliśmy, bo myśleliśmy, że to gra rodzinna, ale okazała się bardzo trudna.

Teraz do niej wróciliśmy już jako wytrawni gracze i niestety mimo ogromnego zapału gra była po prostu strasznie losowa i przez to nieprzyjemna.
Każde zwierzątko po 4 roku życia jest bardzo wymagające i jak się ma takich 3 to mówimy o dociągu ponad 12 kart. W pewnym momencie ciągnęłam ich 14. Przez to faza przypisywania była bardzo nieporęczna i wymagała ogromnego planowania. Jednak nie ta nieporęczność zabiła dla nas tę grę ale straszna losowość. Niby musimy liczyć się z pewnym jej stopniem, ale dociąg 3 agresji na fioletowych kartach dla Misiaczka w klatce magicznej 0-3 spowodowała jego utratę. To tylko jedna sytuacja z wielu.
Przez losowość ciężko jest planować sprzedaż i konkursy, bo często są one wygrywane przez graczy, którzy po prosty dociągną akurat odpowiednie karty.
Gra finalnie dała nam odczucia, że jest to genialny pomysł ale trochę niedopracowany. Brakuje tutaj większej możliwości ograniczenia losowości np poprzez większą liczbę kart na ręce czy większej liczby akcji na planszy.
Pytanie czy to my zagraliśmy słabo czy tak ta gra po prostu tak właśnie wygląda? Wyniki końcowe 70-67 na 2.
autopaga
Posty: 1417
Rejestracja: 29 wrz 2018, 20:27
Lokalizacja: Szczecin/Tanowo
Has thanked: 92 times
Been thanked: 314 times

Re: Pupile Podziemi nasza krytyka. Czy być może gramy w nią źle?

Post autor: autopaga »

Po pierwsze jest wariant do zmiejszenia losowości, wystarczy obrócić karty do góry nogami. Druga sprawa są możliwości do zwiększania liczby kart na ręce.
ODPOWIEDZ