W sumie dobry pomysł, jak wrócę do domu to sprawdzę czy można jakoś jednostki z horusa podzielić żeby dla każdej rasy starczyłoMuttah pisze:W razie czego użyję space marines z Horusa
Rex: Final Days of an Empire (B. Eberle, J. Goodenough, J. Kittredge, C. Konieczka, P. Olotka, C. T. Petersen)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Rex: Final Days of an Empire - Dune FFG
- Zet
- Posty: 1352
- Rejestracja: 26 paź 2006, 00:08
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Has thanked: 159 times
- Been thanked: 159 times
Re: Rex: Final Days of an Empire - Dune FFG
Hmm, a wystarczy jednostek ze Starcrafta? Jest 6 kolorów już, tylko chyba głupio będą wyglądały Zerglingi jako obcy z TI ?:)
- kaimada
- Posty: 1130
- Rejestracja: 06 sty 2007, 13:58
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 126 times
Re: Rex: Final Days of an Empire - Dune FFG
Gra jest fantastyczna. Świetny klimacik, zdrady, sojusze, walki. Pięknie. Każda rasa jest inna każda ma wady i zalety, ale nie ma jednej OP.
Więcej pewnie jutro, aczkolwiek nie mogę się doczekać kolejnej gry.
Więcej pewnie jutro, aczkolwiek nie mogę się doczekać kolejnej gry.
- Pierzasty
- Posty: 2719
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
- Lokalizacja: Otwock
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 20 times
Re: Rex: Final Days of an Empire - Dune FFG
Czyli zepsuli grę. W starej każda frakcja była niesamowicie przegięta i każda miała kontrę - ostatnio udało nam nawet rozwalić sojusz EGHkaimada pisze:Każda rasa jest inna każda ma wady i zalety, ale nie ma jednej OP.
- kaimada
- Posty: 1130
- Rejestracja: 06 sty 2007, 13:58
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 126 times
Re: Rex: Final Days of an Empire - Dune FFG
No przecież skoro każda jest przegięta i każda ma kontre to to znaczy że nie ma jednej OP...
Przecież umiejętności są prawie nie zmienione
Przecież umiejętności są prawie nie zmienione
- Pierzasty
- Posty: 2719
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
- Lokalizacja: Otwock
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 20 times
Re: Rex: Final Days of an Empire - Dune FFG
Prawie robi wielką różnicę
Róznica jest w odczuciu, jeśli jest wyrównane i nie OP to gra jest wyrównana. A jeżeli wszystko jest OP i wszystko ma kontry to gra jest epicka
Róznica jest w odczuciu, jeśli jest wyrównane i nie OP to gra jest wyrównana. A jeżeli wszystko jest OP i wszystko ma kontry to gra jest epicka
- kaimada
- Posty: 1130
- Rejestracja: 06 sty 2007, 13:58
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 126 times
Re: Rex: Final Days of an Empire - Dune FFG
Ha do czego to doszło - żeby nowiutką grę ściągali Niemcy z rebela
Re: Rex: Final Days of an Empire - Dune FFG
I jak po pierwszych testach? Ogladalem recenzje Dune i wydawalo sie ciekawe, tutaj widze zupelnie inna plansze, cos zastapilo sandworma?
- kaimada
- Posty: 1130
- Rejestracja: 06 sty 2007, 13:58
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 126 times
Re: Rex: Final Days of an Empire - Dune FFG
Ktoś ma coś do powiedzenia o tej grze? Jakie wrażenia? Ktoś grał w to i ma możliwość porównania jej do Diuny?
- blacklunthor
- Posty: 237
- Rejestracja: 12 cze 2008, 23:49
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: Rex: Final Days of an Empire - Dune FFG
UP. Również proszę o jakieś komentarze o grze... a nie ciągłe porównywanie do Diuny ( czytałem książki - bardzo fajne )
Myślę nad tą grą bo: lubię AH - plansza widzę jest podobna, lubię Got i brakuję mi wygrywania gry jako sojusz... ale chciałbym się o niej czegoś więcej dowiedzieć
Jak wygląda rozgrywka? Warto, nie warto?
Myślę nad tą grą bo: lubię AH - plansza widzę jest podobna, lubię Got i brakuję mi wygrywania gry jako sojusz... ale chciałbym się o niej czegoś więcej dowiedzieć
Jak wygląda rozgrywka? Warto, nie warto?
- BloodyBaron
- Posty: 1308
- Rejestracja: 15 sie 2007, 12:25
- Lokalizacja: War Shau - czyli szał wojny? :)
- Been thanked: 1 time
Re: Rex: Final Days of an Empire - Dune FFG
Nie wiem czy zmienili karty bardzo (ataki i obrony zostały te same), ale większość zasad wydaje się zupełnie nie zmieniona, lub tylko trochę zmodyfikowana w porównaniu do Diuny.
Faza Sztormu z Diuny to faza tu bombardowania - to chyba jedna z większych zmian, wynikająca ze zmiany wyglądu planszy.
Faza przyprawy - w Rex "przyprawa" pojawia się naraz w dwóch miejscach.
Faza licytacji - działa tak samo
Faza przywracania - zwiększyli liczbę przywróceń żołnierzy do 5 i można jednego lidera zawsze przywrócić za koszt jego siły (w Diunie trzeba było poczekać aż całą piątka liderów znajdzie się w zbiornikach.
Faza ruchu - odwrócili kolejność: najpierw ruch a potem transport, koszt transportu jednostek się zmienił: 1 na dowolny pusty, 2 na teren z wrogiem. Ruch też o 1 podwyższyli, czyli teraz wszyscy chodzą za 2, Fremeni za 3 a posiadacze Arrakin i Carthag: 4.
Faza bitwy - działa tak samo
Faza zbierania przyprawy - tak samo
W Rex zrezygnowali z Lidera o wartości 10 (8). Atrydzi nie mają Kwisatz Haderacha. Pewnie by się parę jeszcze innych rzeczy znalazło. Na tyle mało zmian zrobili, że chyba nie kupię tej gry, wystarczy mi moja Diuna. Poczekam aż wygasną prawa do dzieła Franka Herberta i kupię nową wersję Diuny od FFG
Faza Sztormu z Diuny to faza tu bombardowania - to chyba jedna z większych zmian, wynikająca ze zmiany wyglądu planszy.
Faza przyprawy - w Rex "przyprawa" pojawia się naraz w dwóch miejscach.
Faza licytacji - działa tak samo
Faza przywracania - zwiększyli liczbę przywróceń żołnierzy do 5 i można jednego lidera zawsze przywrócić za koszt jego siły (w Diunie trzeba było poczekać aż całą piątka liderów znajdzie się w zbiornikach.
Faza ruchu - odwrócili kolejność: najpierw ruch a potem transport, koszt transportu jednostek się zmienił: 1 na dowolny pusty, 2 na teren z wrogiem. Ruch też o 1 podwyższyli, czyli teraz wszyscy chodzą za 2, Fremeni za 3 a posiadacze Arrakin i Carthag: 4.
Faza bitwy - działa tak samo
Faza zbierania przyprawy - tak samo
W Rex zrezygnowali z Lidera o wartości 10 (8). Atrydzi nie mają Kwisatz Haderacha. Pewnie by się parę jeszcze innych rzeczy znalazło. Na tyle mało zmian zrobili, że chyba nie kupię tej gry, wystarczy mi moja Diuna. Poczekam aż wygasną prawa do dzieła Franka Herberta i kupię nową wersję Diuny od FFG
- Pierzasty
- Posty: 2719
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
- Lokalizacja: Otwock
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 20 times
Re: Rex: Final Days of an Empire - Dune FFG
Pytanie czy Rex ma dodatki z Diuny. Dziesiątki wchodziły w The Duel, bo tam można było wyzwać takiego i zachlastać na ubitej ziemi. A planszy areny jakoś nie widziałem.sowacz pisze:W Rex zrezygnowali z Lidera o wartości 10 (8).
Re: Rex: Final Days of an Empire - Dune FFG
Tak, liderzy 10 byli z tego dodatku i nie dodali go do Rexa. Niemniej jednak chciałem zwrócić na to uwagę, bo wielu grających w Diunę używa w swoich grach tych liderów (ja używam ich z siłą .
Re: Rex: Final Days of an Empire - Dune FFG
@sowacz
Wpadnij do Caffe za tydzień to zagramy w REXa (bo kupiłem )
A do tych co grali w Dune/Rexa jak to wygląda ze skalowalnością? Czy w 4 osoby można pograć?
Wpadnij do Caffe za tydzień to zagramy w REXa (bo kupiłem )
A do tych co grali w Dune/Rexa jak to wygląda ze skalowalnością? Czy w 4 osoby można pograć?
- yosz
- Posty: 6357
- Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 192 times
- Been thanked: 488 times
- Kontakt:
Re: Rex: Final Days of an Empire - Dune FFG
w 4 będzie ok, ale w mniej bym nie siadał. Najlepiej oczywiście w 6 osób.
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
- Pierzasty
- Posty: 2719
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
- Lokalizacja: Otwock
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 20 times
Re: Rex: Final Days of an Empire - Dune FFG
Diuna najlepiej działa na 6 lub 4. Trochę gorzej na 5. 3 lub poniżej to lepiej nie siadać.
Re: Rex: Final Days of an Empire - Dune FFG
Ja w Diunę to tylko w 6 gram, innej liczby nie uznaję. A co do REX'a to postaram się wpaść tym bardziej. Może się w końcu uda.
Re: Rex: Final Days of an Empire - Dune FFG
Ile przeciętnie zajmuje wam 5-6 osobowa rozgrywka w Rexa/Diunę?
- yosz
- Posty: 6357
- Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 192 times
- Been thanked: 488 times
- Kontakt:
Re: Rex: Final Days of an Empire - Dune FFG
Diuna jest znacznie dłuższa - można było grać do 15 rund. FFG skróciło to do 9. No i wszystko zależy od układu partii - kiedy wyjdzie nexus itp W Rex trzeba liczyć około 3h na pierwszą partię - potem myślę że można zejść do 2h spokojnie
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --