Seasons / Pory roku (Régis Bonnessée)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Munchhausen
Posty: 728
Rejestracja: 01 sty 2013, 22:29
Lokalizacja: Poznań/ Wągrowiec
Has thanked: 146 times
Been thanked: 129 times
Kontakt:

Re: Seasons

Post autor: Munchhausen »

Jako, że do dodatków miały być dodawane poprawione karty z podstawki, które zostały źle przetłumaczone (Kociołek Żarłoka, Przeklęta rozprawa z Arus i Potepiona Dusza Onysa), to pytanie: pojawią się z jednym konkretnym dodatkiem? I czy będą dodawane do jego środka jako integralna część? Czy też na zasadzie kart promo?

EDIT: Rzuciłem okiem na tłumaczenie karty Chrono-Ring ("Pierścień czasu") i już mamy babol, w oryginale karta dawała energię/kryształy tylko wtedy, kiedy znacznik pory roku został przesunięty w rundzie o 3 miesiące DO PRZODU. Serio, nie można było dać tłumaczenia do przeczytania komuś, kto dużo w to gra na BGA? Teraz znowu będzie jak z źle przetłumaczonymi kartami z podstawki :/
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4719
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 383 times
Been thanked: 885 times

Re: Seasons

Post autor: BartP »

Mam angielską wersję gry Lords of Xidit, która ma bodajże 2 dodatkowe karty do Seasons. Chciałbym się wymienić z kimś na polskie wersje tych kart z polskiego egzemplarza Lords of Xidit. Dawajcie znaka na PW.
Awatar użytkownika
raphaell7
Posty: 772
Rejestracja: 17 kwie 2014, 01:23
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 143 times
Been thanked: 81 times
Kontakt:

Re: Seasons

Post autor: raphaell7 »

Co do tłumaczenia Chrono-Ring (Pierścień Czasu), to zgadza się - brakuje kluczowego "DO PRZODU".
(S)przedam, (K)upię, Wishlista (BGG)
Rabaty: 3Trolle 7%, Mepel 5%, Rebel 5%, Planszostrefa 5%, Portal Games 4%, GryGrora 3%
Awatar użytkownika
kudlacz135
Posty: 645
Rejestracja: 15 sie 2013, 21:39
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Seasons

Post autor: kudlacz135 »

Munchhausen pisze:EDIT: Rzuciłem okiem na tłumaczenie karty Chrono-Ring ("Pierścień czasu") i już mamy babol, w oryginale karta dawała energię/kryształy tylko wtedy, kiedy znacznik pory roku został przesunięty w rundzie o 3 miesiące DO PRZODU. Serio, nie można było dać tłumaczenia do przeczytania komuś, kto dużo w to gra na BGA? Teraz znowu będzie jak z źle przetłumaczonymi kartami z podstawki :/
Co byłoby dużym problemem, gdyby w instrukcji nie było trzeciego podpunktu odnośnie użycia tej karty: "Efekt działania Pierścienia czasu zostaje aktywowany tylko wtedy, gdy znacznik na kole Pór Roku zostanie przesunięty o 3 lub więcej pól do przodu za jednym razem." - strona 9 w instrukcji.
Awatar użytkownika
Karit
Posty: 1486
Rejestracja: 13 wrz 2012, 21:15
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Seasons

Post autor: Karit »

kudlacz135 pisze:
Munchhausen pisze:EDIT: Rzuciłem okiem na tłumaczenie karty Chrono-Ring ("Pierścień czasu") i już mamy babol, w oryginale karta dawała energię/kryształy tylko wtedy, kiedy znacznik pory roku został przesunięty w rundzie o 3 miesiące DO PRZODU. Serio, nie można było dać tłumaczenia do przeczytania komuś, kto dużo w to gra na BGA? Teraz znowu będzie jak z źle przetłumaczonymi kartami z podstawki :/
Co byłoby dużym problemem, gdyby w instrukcji nie było trzeciego podpunktu odnośnie użycia tej karty: "Efekt działania Pierścienia czasu zostaje aktywowany tylko wtedy, gdy znacznik na kole Pór Roku zostanie przesunięty o 3 lub więcej pól do przodu za jednym razem." - strona 9 w instrukcji.
Ale przecież grając w karciankę nie będę przed użyciem każdej karty patrzył na jej rozwiniecie w instrukcji...
A to że coś jest w instrukcji inaczej niż na karcie to nie wiele zmienia, bo skąd wiadomo która wersja jest poprawna, zwłaszcza że w większości gier tekst na karcie jest ważniejszy od zasad w instrukcji :)
Subiektywnie mówiąc - moje opinie o grach są w 100% obiektywne

Moja kolekcja
Awatar użytkownika
kudlacz135
Posty: 645
Rejestracja: 15 sie 2013, 21:39
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Seasons

Post autor: kudlacz135 »

Pewnie, że tak. Co nie zmienia faktu, że w instrukcji są opisy do każdej karty i pewnie do większości wątpliwości jakie może sprawiać. W sumie, to w Seasons jest więcej takich niuansów, pierwszy z brzegu to Amulet Wody i Zaczarowany Grymuar. Większość kart (jeśli nie wszystkie) mających wpływ na naszą energię może manipulować energią na Zaczarowanym Grymuarze, ale już nie na Amulecie Wody czy w Kociołku Żarłoka. Nie jest to informacja podana na karcie, ale znajduje się w rozszerzonej informacji o kartach w instrukcji. Wiąże się to pewnie z ograniczonym miejscem na karcie, układem graficznym itp. Nie staję po stronie tłumacza, bo jedno słowo załatwiłoby tę konkretną sprawę (w odróżnieniu od klaryfikacji na przytoczonym Zaczarowanym Grymuarze), ale problem jest raczej niedogodnością, niż ogromnym babolem zmieniającym znaczenie karty jak w np. Potępionej Duszy Onysa. Poza tym, tu nie chodzi o ważność zasady tylko jej objaśnienie, albo pokazanie wyjątkowych przypadków. Po prostu nie wyskakiwałbym jeszcze z rozwścieczonym motłochem i widłami (ale może to zobowiązania wobec nicku ;) ), a poczekał aż ukażą się wszystkie karty ;).
Awatar użytkownika
Munchhausen
Posty: 728
Rejestracja: 01 sty 2013, 22:29
Lokalizacja: Poznań/ Wągrowiec
Has thanked: 146 times
Been thanked: 129 times
Kontakt:

Re: Seasons

Post autor: Munchhausen »

Pewnie, rozumiem, że istnieją jeszcze objaśnienia w instrukcji, ale do niej zagląda się raczej w razie wątpliwości co do interpretacji zasad, a w przypadku tej konkretnej karty polskie tłumaczenie takowych nie wzbudza - przesuwasz to przesuwasz, nie ważne w którą stronę. Nie, żebym kręcił gównoburzę, ale po prostu dało się tej wpadki uniknąć. Złożyłem już zamówienie przedpremierowe na oba dodatki, bo chcę wspierać polskie wydawnictwo, ale kurde! Wyciągajcie wnioski ze swoich błędów. Były zgrzyty przy okazji tłumaczenia podstawki? Były. Czy Rebel czegokolwiek się nauczył? Najwidoczniej nie, bo kontrola jakości dalej nie istnieje. Strasznie mnie to smuci, bo to nieszczęsne DO PRZODU dało się wrzucić bez problemu na kartę, szczególnie że słówko forward widnieje na oryginale.
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5230
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 524 times
Been thanked: 1826 times
Kontakt:

Re: Seasons

Post autor: Gambit »

Szybkie pytanie. Zakładając, że kupuję tylko jeden dodatek do Seasons, to który brać? Pierwszy, czy drugi?
Tak, wiem, że prawidłowa odpowiedź, to oba...ale na razie biorę jeden z nich...który więc?
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4776
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 69 times
Been thanked: 1031 times

Re: Seasons

Post autor: Trolliszcze »

Pierwszy.
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Seasons

Post autor: rattkin »

Obydwa są równie dobre. Drugi ma dodatkową kość, która istotnie może wpływać na mechanikę.
badjimi
Posty: 73
Rejestracja: 23 lis 2006, 19:34
Lokalizacja: Świecie

Re: Seasons

Post autor: badjimi »

Czy ktoś już zaglądał do pudła z dodatkiem?
Awatar użytkownika
raphaell7
Posty: 772
Rejestracja: 17 kwie 2014, 01:23
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 143 times
Been thanked: 81 times
Kontakt:

Re: Seasons

Post autor: raphaell7 »

badjimi pisze:Czy ktoś już zaglądał do pudła z dodatkiem?
Tak, nawet do obu :)
(S)przedam, (K)upię, Wishlista (BGG)
Rabaty: 3Trolle 7%, Mepel 5%, Rebel 5%, Planszostrefa 5%, Portal Games 4%, GryGrora 3%
Awatar użytkownika
lilula91
Posty: 23
Rejestracja: 17 sty 2014, 11:43
Lokalizacja: Tarnów

Re: Seasons

Post autor: lilula91 »

I jak ? Nie ma żadnych przykrych niespodzianek? Jak z wykonaniem kart? Bo przyznam, że jak połączyłam polską podstawkę z anglojęzycznymi dodatkami to była delikatna różnica w wykonaniu. Polska podstawka była lepiej wydrukowana od tych dodatków. Nie była to jakaś porażająca różnica ale mnie denerwowała. Terasz czekam na polskie dodatki , tamtych się pozbyłam.
Awatar użytkownika
raphaell7
Posty: 772
Rejestracja: 17 kwie 2014, 01:23
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 143 times
Been thanked: 81 times
Kontakt:

Re: Seasons

Post autor: raphaell7 »

Przykrych niespodzienek brak, a przynajmniej ja żadnych nie zauważyłem. Jestem bardzo zadowolony z obu dodatków, zwłaszcza że do pierwszego dodali poprawione karty z podstawki :)
(S)przedam, (K)upię, Wishlista (BGG)
Rabaty: 3Trolle 7%, Mepel 5%, Rebel 5%, Planszostrefa 5%, Portal Games 4%, GryGrora 3%
Awatar użytkownika
DarkSide
Posty: 3035
Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 573 times
Been thanked: 239 times

Re: Seasons

Post autor: DarkSide »

Dodatki przepięknie wykonane. Mam drobne uwagi do zdolności specjalnych z dodatku "Zaczarowane Królestwo":

- Zdolności strasznie niezbalansowane: kilka słabych, niektóre takie sobie, ale ze trzy są baardzo mocne. Dodatkowo niezrozumiały system nagradzania i karania punktami prestiżu(?) za wykorzystanie tej zdolności. Niezrozumiały w senise takim, że w niektórych karze się ujemnymi punktami za wykorzystanie zdolności, a w niektórych nagradza. No i co to są punkty prestiżu? Czy to nie są po prostu punkty końcowe wyrażane w kryształach? Po co to rozróżnienie w nazewnictwie?

- Druga uwaga to sam żeton zdolności specjalnej. W instrukcji rysunek żetonu jest logiczny. Na awersie symbol zdolności, a na rewersie (odwracamy gdy użyjemy zdolności) znajduje się informacja o karze/nagrodzie na końcu. Natomiast na samym żetonie na jego awersie umieszczono zarówno informację o działaniu jak i nagrodę/karę punktową, a na rewersie nagrodę/karę. Może to błędnie sugerować że na końcu gry nawet jeśli nie użyjemy owej zdolności to ona i tak punktuje.

- Wielki plus za dołączenie poprawionych kart z podstawki :D

- Szkoda że dokładka "Zaczarowanego Grymuaru" nie ma półkolistych wycięć na energię tak jak podstawowy panel gracza. jakoś ładniej by się to komponowało niż po prostu dorzucone 2 żetonu na ową dokładkę. Ale to juz uwaga na pograniczu czepialstwa. :roll:

- Na koniec: czemu wstęp fabularny zarówno podstawki i dodatków są "ciepnięte" na froncie instrukcji psując taką piekną grafikę? :( Nie dało się wcisnąć na wewnętrzną stronę okładki?

- Ale i tak cieszę się z polskich dodatków jak głupi bateryjką 8) :mrgreen:
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ

Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
badjimi
Posty: 73
Rejestracja: 23 lis 2006, 19:34
Lokalizacja: Świecie

Re: Seasons

Post autor: badjimi »

DarkSide pisze:... co to są punkty prestiżu? Czy to nie są po prostu punkty końcowe wyrażane w kryształach? Po co to rozróżnienie w nazewnictwie?
Nie mam przed sobą instrukcji, ale liczba zdobytych punktów prestiżu decyduje o wygranej. Punkty te zdobywamy głównie z przywołanych kart mocy, natomiast kryształy to po prostu... kryształy. Na koniec gry każdy wart jest jeden pkt prestiżu. Czy jakoś tak... :mrgreen:
Awatar użytkownika
kudlacz135
Posty: 645
Rejestracja: 15 sie 2013, 21:39
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Seasons

Post autor: kudlacz135 »

DarkSide pisze:- Zdolności strasznie niezbalansowane: kilka słabych, niektóre takie sobie, ale ze trzy są baardzo mocne. Dodatkowo niezrozumiały system nagradzania i karania punktami prestiżu(?) za wykorzystanie tej zdolności. Niezrozumiały w senise takim, że w niektórych karze się ujemnymi punktami za wykorzystanie zdolności, a w niektórych nagradza. No i co to są punkty prestiżu? Czy to nie są po prostu punkty końcowe wyrażane w kryształach? Po co to rozróżnienie w nazewnictwie?

- Druga uwaga to sam żeton zdolności specjalnej. W instrukcji rysunek żetonu jest logiczny. Na awersie symbol zdolności, a na rewersie (odwracamy gdy użyjemy zdolności) znajduje się informacja o karze/nagrodzie na końcu. Natomiast na samym żetonie na jego awersie umieszczono zarówno informację o działaniu jak i nagrodę/karę punktową, a na rewersie nagrodę/karę. Może to błędnie sugerować że na końcu gry nawet jeśli nie użyjemy owej zdolności to ona i tak punktuje.
(...)
Zgadzam się odnośnie Grymuaru, bo jak narzekać to po całości :D Z żetonami zdolności specjalnych, to intencje są zrozumiałe jeżeli je wsuwamy w planszetki graczy. Wtedy na awersie masz przypomnienie co cię czeka po wykorzystaniu umiejętności, bez podnoszenia całej planszetki i wywracania kosteczek na niej (tzn. ja osobiście te żetony mam obok, ale podejrzewam, że to było logiczne uzasadnienie). Natomiast o punktach prestiżu jest w instrukcji, w trakcie turnieju zdobywasz kryształy i używasz kart, które potem przekładają się na twój prestiż i ostateczne zwycięstwo. Co nie zmienia faktu, że gdy to tłumaczę to początkowo zawsze jest pewna niejasność między kryształami a prestiżem.
Możesz napisać o które karty Ci chodzi, zwłaszcza te z granic balansu?
Możesz powiedzieć o które bardzo słabe karty Ci chodzi?
Awatar użytkownika
DarkSide
Posty: 3035
Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 573 times
Been thanked: 239 times

Re: Seasons

Post autor: DarkSide »

To jedziemy po kolei:

1.) Dobierz jedną kartę mocy (na koniec Prestiż -5) Powiedzmy sobie szczerze to jest kwestia jednego rzutu kostka gdy wypadnie ścianka z kartą. a trzeba zapłacić na koniec. Szału nie ma

2.) Poświęć lub odrzucić jedną kartę Mocy(na koniec Prestiż +6) Podobna moc co "jedynki" a tym razem zyskujesz 6 punktów :? (zwłaszcza gdy zostanie Ci jedna karta na koniec to zamiast traci 5 zyskujesz 6 czyli w ogólnym rozrachunku 11 do przodu).

3.) Weź dwa żetony energii (na koniec Prestiż -5) Takie tam zdublowanie handicapu pierwszego poziomu.

A teraz porównajmy te przeciętne zdolności specjalne z nr 5.) Zdobywasz 3 punkty Prestiżu (zamiast tracić 5) za każdą kartę mocy w Twoim ręku na koniec gry!!! Przecież w ten sposób można sobie grać na kumulowanie kart bez opamiętania. To jest bardzo mocna zdolność zwłaszcza, że nie masz żadnej kary na koniec tylko nagrodę.

6.) To czystej wody handicap z uruchomieniem zamiany energii na kryształy w cenie "+1". I to bez żadnych punktów kary na koniec. To czemu nr 1 i 3 są karane za użycie w takim razie?

Jak to koresponduje z nr 9) gdzie handicap na sterydach czyli mocy przywołania +2 znowu jest karana -5 punktami Prestiżu.

8.) "Sprzedaż" 4 żetonów wody po kursie 4.5 kryształu za sztukę (bez żadnej kary) jest też niezłą zdolnością zwłaszcza, gdy i tak prawie każdy kumuluje sobie na koniec 3 roku kilka żetonów wody, by je sprzedać po kursie min. 3 albo z handicapem po +4, a nawet 5 (z sakiewką)

Kolejna mocna karta czyli nr 10: Mini Buty (+/-2 to torze pól roku) i jeszcze dostajesz +3 Prestiżu (a czemu nie minus? Akurat tu powinno być dla balanu ukarane przynajmniej -5 Prestiżu)

Kolejne przegięcie to żeton nr 11. Niedosyć, że możesz podejrzeć karty przeciwników, to jeszcze w nagrodę dostajesz +9 Prestiżu (oh c'mon!)

Z kolei w 12 dla odmiany możesz sobie pogrzebać w stosie kart do dobrania i nie płacisz za to prestiżem na końcu. Dlaczego AKURAT TO ma być bezkarne?

Jak widać cały sytem nagradzania i karania za wykorzystanie specjalnej zdolności wydaje się całkowicie przypadkowy i w moim odczuciu bez sensu
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ

Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Seasons

Post autor: rattkin »

Te dodatkowe żetony są słabiutkie i faktycznie ja też nie rozumiem logiki w przyznawaniu/karaniu. To taki efekt "a wrzućmy coś jeszcze do gry, fajnie będzie". Ja gram bez tego, a jak gramy, to każdy ciągnie 2 + liczba przeciwników, i każdy przeciwnik odrzuca pozostałym jeden (tak że do wyboru będzie tylko 1 z 2). Ale właściwie to szkoda zachodu.
Awatar użytkownika
kudlacz135
Posty: 645
Rejestracja: 15 sie 2013, 21:39
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Seasons

Post autor: kudlacz135 »

A ja myślałem o kartach kartach, w sensie tym co się draftuje i zagrywa w trakcie gry. A te umiejętności to faktycznie, jest raptem parę, które są po prostu dobre, kilka dobrych w połączeniu z kartami, ale generalnie to faktycznie są średnie.
Awatar użytkownika
Munchhausen
Posty: 728
Rejestracja: 01 sty 2013, 22:29
Lokalizacja: Poznań/ Wągrowiec
Has thanked: 146 times
Been thanked: 129 times
Kontakt:

Re: Seasons

Post autor: Munchhausen »

Jeżeli chodzi o dodatki, to warto je nabyć z jednego prostego powodu: nowych kart, szczególnie tych, które umożliwiają dociąg tych już odrzuconych/poświęconych. Ich obecność daje całkowicie nowe możliwości oraz wymusza większą ostrożność - aż dziw, że nie pojawiły się w podstawce, choć znaleziono w niej miejsce dla takiego Amuletu Ziemi, który jest w moim odczuciu najgorszą ze WSZYSTKICH kart do Seasons...
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3237
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 60 times
Kontakt:

Re: Seasons

Post autor: Veridiana »

Awatar użytkownika
Munchhausen
Posty: 728
Rejestracja: 01 sty 2013, 22:29
Lokalizacja: Poznań/ Wągrowiec
Has thanked: 146 times
Been thanked: 129 times
Kontakt:

Re: Seasons

Post autor: Munchhausen »

Świetna recenzja! Nie zgadzam się jedynie z opinią o przegięciu Klejnotu Starożytnych, bo te 35 punktów wymaga aż 9 żetonów energii, a poza tym możemy je łatwo stracić z powodu Sługi Io (sytuacja analogiczna do Zapieczętowanej Skrzyni z Urm i Potępionej Duszy Onysa) :)
Awatar użytkownika
DarkSide
Posty: 3035
Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 573 times
Been thanked: 239 times

Re: Seasons

Post autor: DarkSide »

Veridiana pisze:Recenzja dodatków na GF 8)
Bardzo dobrze się czytałem. Również się zgadzam z opinią na temat zdolności specjalnej (o czym zresztą również wspomniałem kilka postów wyżej). Jednakże uważam, że dałoby się je uratować, gdyby zrewidowano system nagradzania i karania na końcu gry za wykorzystanie specjalnej zdolności. W obecnym kształcie wydaje się całkowicie przypadkowy. Gdyby mocniejsze zastosowanie zdolności specjalnej było karane, a te słabsze NIEkarane (a nawet niekoniecznie nagradzane), to miałoby to sens.
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ

Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
Awatar użytkownika
Munchhausen
Posty: 728
Rejestracja: 01 sty 2013, 22:29
Lokalizacja: Poznań/ Wągrowiec
Has thanked: 146 times
Been thanked: 129 times
Kontakt:

Re: Seasons

Post autor: Munchhausen »

Uwielbiam grać w Seasons przez BGA (niebawem stuknie 2000 partii), ale jednego mi tam brakuje, a mianowicie: trofeów. Nie jestem jakimś szczególnym łowcą achievementów w grach, jednak lubię, jak wpadają podczas grania na konsoli. Pozwoliłem sobie zatem stworzyć kilka osiągnięć dla swojej ulubionej planszówki (przy niektórych nie mogłem się zdecydować na jedną nazwę):

Kuba Rozpruwacz - pięciokrotnie podczas jednej partii aktywuj Neurotycznego Krissa.

Leonidas - wygraj, mając przynajmniej 300 punktów.

Smok w butach - zakończ rozgrywkę za pomocą kombinacji Amsuga Długoszyjego z Butami Czasu

Materialista - na koniec gry otrzymaj dodatkowe kryształy za Hełm Ragfielda oraz Zapieczętowaną Skrzynię z Urn

Zastaw się a postaw się - wygraj, mimo użycia wszystkich bonusów

Wcześniak - podczas swojej tury przyspiesz grę o 9 miesięcy

Mogę być winna grosik? - wygraj 1 punktem

Piątek Trzynastego/ Korona Cierniowa - dobierz Wampirzą Koroną kartę o wartości 0 lub mniejszej

Tańczący z kompanami/ Kompania braci - aktywuj Bożyszcze Kompanów, mając przywołanych przynajmniej 5 kompanów

Nic osobistego - wygraj z przynajmniej 100 punktami przewagi
ODPOWIEDZ