Seasons / Pory roku (Régis Bonnessée)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Munchhausen
- Posty: 728
- Rejestracja: 01 sty 2013, 22:29
- Lokalizacja: Poznań/ Wągrowiec
- Has thanked: 146 times
- Been thanked: 129 times
- Kontakt:
Re: Seasons
Jako, że do dodatków miały być dodawane poprawione karty z podstawki, które zostały źle przetłumaczone (Kociołek Żarłoka, Przeklęta rozprawa z Arus i Potepiona Dusza Onysa), to pytanie: pojawią się z jednym konkretnym dodatkiem? I czy będą dodawane do jego środka jako integralna część? Czy też na zasadzie kart promo?
EDIT: Rzuciłem okiem na tłumaczenie karty Chrono-Ring ("Pierścień czasu") i już mamy babol, w oryginale karta dawała energię/kryształy tylko wtedy, kiedy znacznik pory roku został przesunięty w rundzie o 3 miesiące DO PRZODU. Serio, nie można było dać tłumaczenia do przeczytania komuś, kto dużo w to gra na BGA? Teraz znowu będzie jak z źle przetłumaczonymi kartami z podstawki :/
EDIT: Rzuciłem okiem na tłumaczenie karty Chrono-Ring ("Pierścień czasu") i już mamy babol, w oryginale karta dawała energię/kryształy tylko wtedy, kiedy znacznik pory roku został przesunięty w rundzie o 3 miesiące DO PRZODU. Serio, nie można było dać tłumaczenia do przeczytania komuś, kto dużo w to gra na BGA? Teraz znowu będzie jak z źle przetłumaczonymi kartami z podstawki :/
Lokowanie produktu: https://www.facebook.com/sekretariathogwartu
- BartP
- Administrator
- Posty: 4719
- Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 383 times
- Been thanked: 885 times
Re: Seasons
Mam angielską wersję gry Lords of Xidit, która ma bodajże 2 dodatkowe karty do Seasons. Chciałbym się wymienić z kimś na polskie wersje tych kart z polskiego egzemplarza Lords of Xidit. Dawajcie znaka na PW.
Sprzedam nic
- raphaell7
- Posty: 772
- Rejestracja: 17 kwie 2014, 01:23
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 143 times
- Been thanked: 81 times
- Kontakt:
Re: Seasons
Co do tłumaczenia Chrono-Ring (Pierścień Czasu), to zgadza się - brakuje kluczowego "DO PRZODU".
(S)przedam, (K)upię, Wishlista (BGG)
Rabaty: 3Trolle 7%, Mepel 5%, Rebel 5%, Planszostrefa 5%, Portal Games 4%, GryGrora 3%
Rabaty: 3Trolle 7%, Mepel 5%, Rebel 5%, Planszostrefa 5%, Portal Games 4%, GryGrora 3%
- kudlacz135
- Posty: 645
- Rejestracja: 15 sie 2013, 21:39
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
Re: Seasons
Co byłoby dużym problemem, gdyby w instrukcji nie było trzeciego podpunktu odnośnie użycia tej karty: "Efekt działania Pierścienia czasu zostaje aktywowany tylko wtedy, gdy znacznik na kole Pór Roku zostanie przesunięty o 3 lub więcej pól do przodu za jednym razem." - strona 9 w instrukcji.Munchhausen pisze:EDIT: Rzuciłem okiem na tłumaczenie karty Chrono-Ring ("Pierścień czasu") i już mamy babol, w oryginale karta dawała energię/kryształy tylko wtedy, kiedy znacznik pory roku został przesunięty w rundzie o 3 miesiące DO PRZODU. Serio, nie można było dać tłumaczenia do przeczytania komuś, kto dużo w to gra na BGA? Teraz znowu będzie jak z źle przetłumaczonymi kartami z podstawki :/
Re: Seasons
Ale przecież grając w karciankę nie będę przed użyciem każdej karty patrzył na jej rozwiniecie w instrukcji...kudlacz135 pisze:Co byłoby dużym problemem, gdyby w instrukcji nie było trzeciego podpunktu odnośnie użycia tej karty: "Efekt działania Pierścienia czasu zostaje aktywowany tylko wtedy, gdy znacznik na kole Pór Roku zostanie przesunięty o 3 lub więcej pól do przodu za jednym razem." - strona 9 w instrukcji.Munchhausen pisze:EDIT: Rzuciłem okiem na tłumaczenie karty Chrono-Ring ("Pierścień czasu") i już mamy babol, w oryginale karta dawała energię/kryształy tylko wtedy, kiedy znacznik pory roku został przesunięty w rundzie o 3 miesiące DO PRZODU. Serio, nie można było dać tłumaczenia do przeczytania komuś, kto dużo w to gra na BGA? Teraz znowu będzie jak z źle przetłumaczonymi kartami z podstawki :/
A to że coś jest w instrukcji inaczej niż na karcie to nie wiele zmienia, bo skąd wiadomo która wersja jest poprawna, zwłaszcza że w większości gier tekst na karcie jest ważniejszy od zasad w instrukcji
- kudlacz135
- Posty: 645
- Rejestracja: 15 sie 2013, 21:39
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
Re: Seasons
Pewnie, że tak. Co nie zmienia faktu, że w instrukcji są opisy do każdej karty i pewnie do większości wątpliwości jakie może sprawiać. W sumie, to w Seasons jest więcej takich niuansów, pierwszy z brzegu to Amulet Wody i Zaczarowany Grymuar. Większość kart (jeśli nie wszystkie) mających wpływ na naszą energię może manipulować energią na Zaczarowanym Grymuarze, ale już nie na Amulecie Wody czy w Kociołku Żarłoka. Nie jest to informacja podana na karcie, ale znajduje się w rozszerzonej informacji o kartach w instrukcji. Wiąże się to pewnie z ograniczonym miejscem na karcie, układem graficznym itp. Nie staję po stronie tłumacza, bo jedno słowo załatwiłoby tę konkretną sprawę (w odróżnieniu od klaryfikacji na przytoczonym Zaczarowanym Grymuarze), ale problem jest raczej niedogodnością, niż ogromnym babolem zmieniającym znaczenie karty jak w np. Potępionej Duszy Onysa. Poza tym, tu nie chodzi o ważność zasady tylko jej objaśnienie, albo pokazanie wyjątkowych przypadków. Po prostu nie wyskakiwałbym jeszcze z rozwścieczonym motłochem i widłami (ale może to zobowiązania wobec nicku ), a poczekał aż ukażą się wszystkie karty .
- Munchhausen
- Posty: 728
- Rejestracja: 01 sty 2013, 22:29
- Lokalizacja: Poznań/ Wągrowiec
- Has thanked: 146 times
- Been thanked: 129 times
- Kontakt:
Re: Seasons
Pewnie, rozumiem, że istnieją jeszcze objaśnienia w instrukcji, ale do niej zagląda się raczej w razie wątpliwości co do interpretacji zasad, a w przypadku tej konkretnej karty polskie tłumaczenie takowych nie wzbudza - przesuwasz to przesuwasz, nie ważne w którą stronę. Nie, żebym kręcił gównoburzę, ale po prostu dało się tej wpadki uniknąć. Złożyłem już zamówienie przedpremierowe na oba dodatki, bo chcę wspierać polskie wydawnictwo, ale kurde! Wyciągajcie wnioski ze swoich błędów. Były zgrzyty przy okazji tłumaczenia podstawki? Były. Czy Rebel czegokolwiek się nauczył? Najwidoczniej nie, bo kontrola jakości dalej nie istnieje. Strasznie mnie to smuci, bo to nieszczęsne DO PRZODU dało się wrzucić bez problemu na kartę, szczególnie że słówko forward widnieje na oryginale.
Lokowanie produktu: https://www.facebook.com/sekretariathogwartu
- Gambit
- Posty: 5230
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 524 times
- Been thanked: 1826 times
- Kontakt:
Re: Seasons
Szybkie pytanie. Zakładając, że kupuję tylko jeden dodatek do Seasons, to który brać? Pierwszy, czy drugi?
Tak, wiem, że prawidłowa odpowiedź, to oba...ale na razie biorę jeden z nich...który więc?
Tak, wiem, że prawidłowa odpowiedź, to oba...ale na razie biorę jeden z nich...który więc?
- Trolliszcze
- Posty: 4776
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 1031 times
- raphaell7
- Posty: 772
- Rejestracja: 17 kwie 2014, 01:23
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 143 times
- Been thanked: 81 times
- Kontakt:
Re: Seasons
Tak, nawet do obubadjimi pisze:Czy ktoś już zaglądał do pudła z dodatkiem?
(S)przedam, (K)upię, Wishlista (BGG)
Rabaty: 3Trolle 7%, Mepel 5%, Rebel 5%, Planszostrefa 5%, Portal Games 4%, GryGrora 3%
Rabaty: 3Trolle 7%, Mepel 5%, Rebel 5%, Planszostrefa 5%, Portal Games 4%, GryGrora 3%
Re: Seasons
I jak ? Nie ma żadnych przykrych niespodzianek? Jak z wykonaniem kart? Bo przyznam, że jak połączyłam polską podstawkę z anglojęzycznymi dodatkami to była delikatna różnica w wykonaniu. Polska podstawka była lepiej wydrukowana od tych dodatków. Nie była to jakaś porażająca różnica ale mnie denerwowała. Terasz czekam na polskie dodatki , tamtych się pozbyłam.
- raphaell7
- Posty: 772
- Rejestracja: 17 kwie 2014, 01:23
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 143 times
- Been thanked: 81 times
- Kontakt:
Re: Seasons
Przykrych niespodzienek brak, a przynajmniej ja żadnych nie zauważyłem. Jestem bardzo zadowolony z obu dodatków, zwłaszcza że do pierwszego dodali poprawione karty z podstawki
(S)przedam, (K)upię, Wishlista (BGG)
Rabaty: 3Trolle 7%, Mepel 5%, Rebel 5%, Planszostrefa 5%, Portal Games 4%, GryGrora 3%
Rabaty: 3Trolle 7%, Mepel 5%, Rebel 5%, Planszostrefa 5%, Portal Games 4%, GryGrora 3%
- DarkSide
- Posty: 3035
- Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 573 times
- Been thanked: 239 times
Re: Seasons
Dodatki przepięknie wykonane. Mam drobne uwagi do zdolności specjalnych z dodatku "Zaczarowane Królestwo":
- Zdolności strasznie niezbalansowane: kilka słabych, niektóre takie sobie, ale ze trzy są baardzo mocne. Dodatkowo niezrozumiały system nagradzania i karania punktami prestiżu(?) za wykorzystanie tej zdolności. Niezrozumiały w senise takim, że w niektórych karze się ujemnymi punktami za wykorzystanie zdolności, a w niektórych nagradza. No i co to są punkty prestiżu? Czy to nie są po prostu punkty końcowe wyrażane w kryształach? Po co to rozróżnienie w nazewnictwie?
- Druga uwaga to sam żeton zdolności specjalnej. W instrukcji rysunek żetonu jest logiczny. Na awersie symbol zdolności, a na rewersie (odwracamy gdy użyjemy zdolności) znajduje się informacja o karze/nagrodzie na końcu. Natomiast na samym żetonie na jego awersie umieszczono zarówno informację o działaniu jak i nagrodę/karę punktową, a na rewersie nagrodę/karę. Może to błędnie sugerować że na końcu gry nawet jeśli nie użyjemy owej zdolności to ona i tak punktuje.
- Wielki plus za dołączenie poprawionych kart z podstawki
- Szkoda że dokładka "Zaczarowanego Grymuaru" nie ma półkolistych wycięć na energię tak jak podstawowy panel gracza. jakoś ładniej by się to komponowało niż po prostu dorzucone 2 żetonu na ową dokładkę. Ale to juz uwaga na pograniczu czepialstwa.
- Na koniec: czemu wstęp fabularny zarówno podstawki i dodatków są "ciepnięte" na froncie instrukcji psując taką piekną grafikę? Nie dało się wcisnąć na wewnętrzną stronę okładki?
- Ale i tak cieszę się z polskich dodatków jak głupi bateryjką
- Zdolności strasznie niezbalansowane: kilka słabych, niektóre takie sobie, ale ze trzy są baardzo mocne. Dodatkowo niezrozumiały system nagradzania i karania punktami prestiżu(?) za wykorzystanie tej zdolności. Niezrozumiały w senise takim, że w niektórych karze się ujemnymi punktami za wykorzystanie zdolności, a w niektórych nagradza. No i co to są punkty prestiżu? Czy to nie są po prostu punkty końcowe wyrażane w kryształach? Po co to rozróżnienie w nazewnictwie?
- Druga uwaga to sam żeton zdolności specjalnej. W instrukcji rysunek żetonu jest logiczny. Na awersie symbol zdolności, a na rewersie (odwracamy gdy użyjemy zdolności) znajduje się informacja o karze/nagrodzie na końcu. Natomiast na samym żetonie na jego awersie umieszczono zarówno informację o działaniu jak i nagrodę/karę punktową, a na rewersie nagrodę/karę. Może to błędnie sugerować że na końcu gry nawet jeśli nie użyjemy owej zdolności to ona i tak punktuje.
- Wielki plus za dołączenie poprawionych kart z podstawki
- Szkoda że dokładka "Zaczarowanego Grymuaru" nie ma półkolistych wycięć na energię tak jak podstawowy panel gracza. jakoś ładniej by się to komponowało niż po prostu dorzucone 2 żetonu na ową dokładkę. Ale to juz uwaga na pograniczu czepialstwa.
- Na koniec: czemu wstęp fabularny zarówno podstawki i dodatków są "ciepnięte" na froncie instrukcji psując taką piekną grafikę? Nie dało się wcisnąć na wewnętrzną stronę okładki?
- Ale i tak cieszę się z polskich dodatków jak głupi bateryjką
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
Re: Seasons
Nie mam przed sobą instrukcji, ale liczba zdobytych punktów prestiżu decyduje o wygranej. Punkty te zdobywamy głównie z przywołanych kart mocy, natomiast kryształy to po prostu... kryształy. Na koniec gry każdy wart jest jeden pkt prestiżu. Czy jakoś tak...DarkSide pisze:... co to są punkty prestiżu? Czy to nie są po prostu punkty końcowe wyrażane w kryształach? Po co to rozróżnienie w nazewnictwie?
- kudlacz135
- Posty: 645
- Rejestracja: 15 sie 2013, 21:39
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
Re: Seasons
Zgadzam się odnośnie Grymuaru, bo jak narzekać to po całości Z żetonami zdolności specjalnych, to intencje są zrozumiałe jeżeli je wsuwamy w planszetki graczy. Wtedy na awersie masz przypomnienie co cię czeka po wykorzystaniu umiejętności, bez podnoszenia całej planszetki i wywracania kosteczek na niej (tzn. ja osobiście te żetony mam obok, ale podejrzewam, że to było logiczne uzasadnienie). Natomiast o punktach prestiżu jest w instrukcji, w trakcie turnieju zdobywasz kryształy i używasz kart, które potem przekładają się na twój prestiż i ostateczne zwycięstwo. Co nie zmienia faktu, że gdy to tłumaczę to początkowo zawsze jest pewna niejasność między kryształami a prestiżem.DarkSide pisze:- Zdolności strasznie niezbalansowane: kilka słabych, niektóre takie sobie, ale ze trzy są baardzo mocne. Dodatkowo niezrozumiały system nagradzania i karania punktami prestiżu(?) za wykorzystanie tej zdolności. Niezrozumiały w senise takim, że w niektórych karze się ujemnymi punktami za wykorzystanie zdolności, a w niektórych nagradza. No i co to są punkty prestiżu? Czy to nie są po prostu punkty końcowe wyrażane w kryształach? Po co to rozróżnienie w nazewnictwie?
- Druga uwaga to sam żeton zdolności specjalnej. W instrukcji rysunek żetonu jest logiczny. Na awersie symbol zdolności, a na rewersie (odwracamy gdy użyjemy zdolności) znajduje się informacja o karze/nagrodzie na końcu. Natomiast na samym żetonie na jego awersie umieszczono zarówno informację o działaniu jak i nagrodę/karę punktową, a na rewersie nagrodę/karę. Może to błędnie sugerować że na końcu gry nawet jeśli nie użyjemy owej zdolności to ona i tak punktuje.
(...)
Możesz napisać o które karty Ci chodzi, zwłaszcza te z granic balansu?
Możesz powiedzieć o które bardzo słabe karty Ci chodzi?
- DarkSide
- Posty: 3035
- Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 573 times
- Been thanked: 239 times
Re: Seasons
To jedziemy po kolei:
1.) Dobierz jedną kartę mocy (na koniec Prestiż -5) Powiedzmy sobie szczerze to jest kwestia jednego rzutu kostka gdy wypadnie ścianka z kartą. a trzeba zapłacić na koniec. Szału nie ma
2.) Poświęć lub odrzucić jedną kartę Mocy(na koniec Prestiż +6) Podobna moc co "jedynki" a tym razem zyskujesz 6 punktów (zwłaszcza gdy zostanie Ci jedna karta na koniec to zamiast traci 5 zyskujesz 6 czyli w ogólnym rozrachunku 11 do przodu).
3.) Weź dwa żetony energii (na koniec Prestiż -5) Takie tam zdublowanie handicapu pierwszego poziomu.
A teraz porównajmy te przeciętne zdolności specjalne z nr 5.) Zdobywasz 3 punkty Prestiżu (zamiast tracić 5) za każdą kartę mocy w Twoim ręku na koniec gry!!! Przecież w ten sposób można sobie grać na kumulowanie kart bez opamiętania. To jest bardzo mocna zdolność zwłaszcza, że nie masz żadnej kary na koniec tylko nagrodę.
6.) To czystej wody handicap z uruchomieniem zamiany energii na kryształy w cenie "+1". I to bez żadnych punktów kary na koniec. To czemu nr 1 i 3 są karane za użycie w takim razie?
Jak to koresponduje z nr 9) gdzie handicap na sterydach czyli mocy przywołania +2 znowu jest karana -5 punktami Prestiżu.
8.) "Sprzedaż" 4 żetonów wody po kursie 4.5 kryształu za sztukę (bez żadnej kary) jest też niezłą zdolnością zwłaszcza, gdy i tak prawie każdy kumuluje sobie na koniec 3 roku kilka żetonów wody, by je sprzedać po kursie min. 3 albo z handicapem po +4, a nawet 5 (z sakiewką)
Kolejna mocna karta czyli nr 10: Mini Buty (+/-2 to torze pól roku) i jeszcze dostajesz +3 Prestiżu (a czemu nie minus? Akurat tu powinno być dla balanu ukarane przynajmniej -5 Prestiżu)
Kolejne przegięcie to żeton nr 11. Niedosyć, że możesz podejrzeć karty przeciwników, to jeszcze w nagrodę dostajesz +9 Prestiżu (oh c'mon!)
Z kolei w 12 dla odmiany możesz sobie pogrzebać w stosie kart do dobrania i nie płacisz za to prestiżem na końcu. Dlaczego AKURAT TO ma być bezkarne?
Jak widać cały sytem nagradzania i karania za wykorzystanie specjalnej zdolności wydaje się całkowicie przypadkowy i w moim odczuciu bez sensu
1.) Dobierz jedną kartę mocy (na koniec Prestiż -5) Powiedzmy sobie szczerze to jest kwestia jednego rzutu kostka gdy wypadnie ścianka z kartą. a trzeba zapłacić na koniec. Szału nie ma
2.) Poświęć lub odrzucić jedną kartę Mocy(na koniec Prestiż +6) Podobna moc co "jedynki" a tym razem zyskujesz 6 punktów (zwłaszcza gdy zostanie Ci jedna karta na koniec to zamiast traci 5 zyskujesz 6 czyli w ogólnym rozrachunku 11 do przodu).
3.) Weź dwa żetony energii (na koniec Prestiż -5) Takie tam zdublowanie handicapu pierwszego poziomu.
A teraz porównajmy te przeciętne zdolności specjalne z nr 5.) Zdobywasz 3 punkty Prestiżu (zamiast tracić 5) za każdą kartę mocy w Twoim ręku na koniec gry!!! Przecież w ten sposób można sobie grać na kumulowanie kart bez opamiętania. To jest bardzo mocna zdolność zwłaszcza, że nie masz żadnej kary na koniec tylko nagrodę.
6.) To czystej wody handicap z uruchomieniem zamiany energii na kryształy w cenie "+1". I to bez żadnych punktów kary na koniec. To czemu nr 1 i 3 są karane za użycie w takim razie?
Jak to koresponduje z nr 9) gdzie handicap na sterydach czyli mocy przywołania +2 znowu jest karana -5 punktami Prestiżu.
8.) "Sprzedaż" 4 żetonów wody po kursie 4.5 kryształu za sztukę (bez żadnej kary) jest też niezłą zdolnością zwłaszcza, gdy i tak prawie każdy kumuluje sobie na koniec 3 roku kilka żetonów wody, by je sprzedać po kursie min. 3 albo z handicapem po +4, a nawet 5 (z sakiewką)
Kolejna mocna karta czyli nr 10: Mini Buty (+/-2 to torze pól roku) i jeszcze dostajesz +3 Prestiżu (a czemu nie minus? Akurat tu powinno być dla balanu ukarane przynajmniej -5 Prestiżu)
Kolejne przegięcie to żeton nr 11. Niedosyć, że możesz podejrzeć karty przeciwników, to jeszcze w nagrodę dostajesz +9 Prestiżu (oh c'mon!)
Z kolei w 12 dla odmiany możesz sobie pogrzebać w stosie kart do dobrania i nie płacisz za to prestiżem na końcu. Dlaczego AKURAT TO ma być bezkarne?
Jak widać cały sytem nagradzania i karania za wykorzystanie specjalnej zdolności wydaje się całkowicie przypadkowy i w moim odczuciu bez sensu
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 929 times
Re: Seasons
Te dodatkowe żetony są słabiutkie i faktycznie ja też nie rozumiem logiki w przyznawaniu/karaniu. To taki efekt "a wrzućmy coś jeszcze do gry, fajnie będzie". Ja gram bez tego, a jak gramy, to każdy ciągnie 2 + liczba przeciwników, i każdy przeciwnik odrzuca pozostałym jeden (tak że do wyboru będzie tylko 1 z 2). Ale właściwie to szkoda zachodu.
- kudlacz135
- Posty: 645
- Rejestracja: 15 sie 2013, 21:39
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
Re: Seasons
A ja myślałem o kartach kartach, w sensie tym co się draftuje i zagrywa w trakcie gry. A te umiejętności to faktycznie, jest raptem parę, które są po prostu dobre, kilka dobrych w połączeniu z kartami, ale generalnie to faktycznie są średnie.
- Munchhausen
- Posty: 728
- Rejestracja: 01 sty 2013, 22:29
- Lokalizacja: Poznań/ Wągrowiec
- Has thanked: 146 times
- Been thanked: 129 times
- Kontakt:
Re: Seasons
Jeżeli chodzi o dodatki, to warto je nabyć z jednego prostego powodu: nowych kart, szczególnie tych, które umożliwiają dociąg tych już odrzuconych/poświęconych. Ich obecność daje całkowicie nowe możliwości oraz wymusza większą ostrożność - aż dziw, że nie pojawiły się w podstawce, choć znaleziono w niej miejsce dla takiego Amuletu Ziemi, który jest w moim odczuciu najgorszą ze WSZYSTKICH kart do Seasons...
Lokowanie produktu: https://www.facebook.com/sekretariathogwartu
- Munchhausen
- Posty: 728
- Rejestracja: 01 sty 2013, 22:29
- Lokalizacja: Poznań/ Wągrowiec
- Has thanked: 146 times
- Been thanked: 129 times
- Kontakt:
Re: Seasons
Świetna recenzja! Nie zgadzam się jedynie z opinią o przegięciu Klejnotu Starożytnych, bo te 35 punktów wymaga aż 9 żetonów energii, a poza tym możemy je łatwo stracić z powodu Sługi Io (sytuacja analogiczna do Zapieczętowanej Skrzyni z Urm i Potępionej Duszy Onysa) :)
Lokowanie produktu: https://www.facebook.com/sekretariathogwartu
- DarkSide
- Posty: 3035
- Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 573 times
- Been thanked: 239 times
Re: Seasons
Bardzo dobrze się czytałem. Również się zgadzam z opinią na temat zdolności specjalnej (o czym zresztą również wspomniałem kilka postów wyżej). Jednakże uważam, że dałoby się je uratować, gdyby zrewidowano system nagradzania i karania na końcu gry za wykorzystanie specjalnej zdolności. W obecnym kształcie wydaje się całkowicie przypadkowy. Gdyby mocniejsze zastosowanie zdolności specjalnej było karane, a te słabsze NIEkarane (a nawet niekoniecznie nagradzane), to miałoby to sens.Veridiana pisze:Recenzja dodatków na GF
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
- Munchhausen
- Posty: 728
- Rejestracja: 01 sty 2013, 22:29
- Lokalizacja: Poznań/ Wągrowiec
- Has thanked: 146 times
- Been thanked: 129 times
- Kontakt:
Re: Seasons
Uwielbiam grać w Seasons przez BGA (niebawem stuknie 2000 partii), ale jednego mi tam brakuje, a mianowicie: trofeów. Nie jestem jakimś szczególnym łowcą achievementów w grach, jednak lubię, jak wpadają podczas grania na konsoli. Pozwoliłem sobie zatem stworzyć kilka osiągnięć dla swojej ulubionej planszówki (przy niektórych nie mogłem się zdecydować na jedną nazwę):
Kuba Rozpruwacz - pięciokrotnie podczas jednej partii aktywuj Neurotycznego Krissa.
Leonidas - wygraj, mając przynajmniej 300 punktów.
Smok w butach - zakończ rozgrywkę za pomocą kombinacji Amsuga Długoszyjego z Butami Czasu
Materialista - na koniec gry otrzymaj dodatkowe kryształy za Hełm Ragfielda oraz Zapieczętowaną Skrzynię z Urn
Zastaw się a postaw się - wygraj, mimo użycia wszystkich bonusów
Wcześniak - podczas swojej tury przyspiesz grę o 9 miesięcy
Mogę być winna grosik? - wygraj 1 punktem
Piątek Trzynastego/ Korona Cierniowa - dobierz Wampirzą Koroną kartę o wartości 0 lub mniejszej
Tańczący z kompanami/ Kompania braci - aktywuj Bożyszcze Kompanów, mając przywołanych przynajmniej 5 kompanów
Nic osobistego - wygraj z przynajmniej 100 punktami przewagi
Kuba Rozpruwacz - pięciokrotnie podczas jednej partii aktywuj Neurotycznego Krissa.
Leonidas - wygraj, mając przynajmniej 300 punktów.
Smok w butach - zakończ rozgrywkę za pomocą kombinacji Amsuga Długoszyjego z Butami Czasu
Materialista - na koniec gry otrzymaj dodatkowe kryształy za Hełm Ragfielda oraz Zapieczętowaną Skrzynię z Urn
Zastaw się a postaw się - wygraj, mimo użycia wszystkich bonusów
Wcześniak - podczas swojej tury przyspiesz grę o 9 miesięcy
Mogę być winna grosik? - wygraj 1 punktem
Piątek Trzynastego/ Korona Cierniowa - dobierz Wampirzą Koroną kartę o wartości 0 lub mniejszej
Tańczący z kompanami/ Kompania braci - aktywuj Bożyszcze Kompanów, mając przywołanych przynajmniej 5 kompanów
Nic osobistego - wygraj z przynajmniej 100 punktami przewagi
Lokowanie produktu: https://www.facebook.com/sekretariathogwartu