Exodus: Proxima Centauri
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- karawanken
- Posty: 2360
- Rejestracja: 28 wrz 2014, 19:53
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 75 times
- Been thanked: 96 times
Re: Exodus: Proxima Centauri
Bo wydrukowanie tłumaczenia we własnym zakresie to nie to samo co posiadanie oryginalnej gry po polsku. Dla mnie to tak jak bym grał w grę komputerową po angielsku jednocześnie trzymając na kolanie wydrukowane tłumaczenie. Nie mam nic do tych co tak robią jednak sam nigdy bym się na to nie zdecydował
- karawanken
- Posty: 2360
- Rejestracja: 28 wrz 2014, 19:53
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 75 times
- Been thanked: 96 times
Re: Exodus: Proxima Centauri
Jak bym się zebrał w sobie to prędzej zeskanował bym oryginalne karty i wyedytował w programie graficznym zamieniając angielskie na polskie. Robiłem tak kilka lat tłumaczące w ten sposób komiksy japońskie właśnie po to aby ludzie nie znający angielskiego mogli je czytać. Dlatego uważam, że polskie wersje tylko przyczyniają się do rozwoju branży
- karawanken
- Posty: 2360
- Rejestracja: 28 wrz 2014, 19:53
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 75 times
- Been thanked: 96 times
Re: Exodus: Proxima Centauri
Nie zagram i jest to moja świadoma decyzja. Jest tyle świetnych gier dostępnych po polsku, których jeszcze nie mam
Re: Exodus: Proxima Centauri
OK - przekonałeś mnie, że nie jestem w stanie zmienić twojego zdania. Sam popularyzujesz japońskie komiksy, ale z podobnych rozwiązań w planszówkach nie chcesz skorzystać. Rhcorvin zrobił dobrej jakości tłumaczenie w oparciu o oryginalną grafikę, dlatego tym bardziej mu dziękuję, że umożliwił moim graczom możliwość zabawy w ten tytuł. Żałuję, że Lacerta nie dała rady wydać ten tytuł w ubiegłym roku, a teraz prawdopodobnie w ogóle ten tytuł wyleciał w planów wydawniczych.
Re: Exodus: Proxima Centauri
Spoko super że się komuś przyda powiem więcej będzie tłumaczenie całości dodatku który właśnie jest na kickstarterze. Mnie bardzo się tak gierka podoba, a gram z kimś kto angielskiego nie kuma za dobrze i dlatego tłumaczę:). Tak więc wspierajcie dodatek aby wyszedł i później nic tylko grać:).
rhcorvin
rhcorvin
Grać czy nie grać oto jest pytanie. OCZYWIŚCIE GRAĆ!!!
Re: Exodus: Proxima Centauri
rozumiem jedną jak i drugą opinię .
Ale sam też staram się kupować gry tylko po polsku . Jedynym wyjątkiem był Dominant Species
Gry po polsku przyczyniają się do wzrostu liczby graczy dlatego jak czegoś miec nie moge to wybieram inne pozycje zlokalizowane w naszym ojczystym języku.
Ale sam też staram się kupować gry tylko po polsku . Jedynym wyjątkiem był Dominant Species
Gry po polsku przyczyniają się do wzrostu liczby graczy dlatego jak czegoś miec nie moge to wybieram inne pozycje zlokalizowane w naszym ojczystym języku.
-
- Posty: 286
- Rejestracja: 08 wrz 2005, 10:34
- Lokalizacja: Katowice
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 6 times
- janekbossko
- Posty: 2614
- Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 27 times
Re: Exodus: Proxima Centauri
czy ktos gral juz z zasadai opcjonalnymi ruchu? moze porownac jaki to ma wplyw na chaos i czas rozgrywki? jestem przed pierwsza partia i wydaje mi sie ze od razu wprowadze zasade ruchu bez tych zetonow
czy dodatek rowniez bedzie przetlumaczony?
czy dodatek rowniez bedzie przetlumaczony?
Re: Exodus: Proxima Centauri
Również jestem przed pierwszą rozgrywką (zawziąłem się że najpierw pomaluję figurki).
Podobnie zastanawiam się nad zupełnym pominięciem standardowych zasad ruchu.
Ciężko mi sobie wyobrazić jak niewygodnym musi być dobieranie żetoników z cyferkami na hurra przez wszystkich graczy (może w praktyce wygląda to lepiej niż mi się wydaje). Zapisywanie na karteczce już bardziej do mnie przemawia, ale skoro niebawem będę szczęśliwym posiadaczem dodatku, chyba pominę ruch z podstawki w ogóle...
Podobnie zastanawiam się nad zupełnym pominięciem standardowych zasad ruchu.
Ciężko mi sobie wyobrazić jak niewygodnym musi być dobieranie żetoników z cyferkami na hurra przez wszystkich graczy (może w praktyce wygląda to lepiej niż mi się wydaje). Zapisywanie na karteczce już bardziej do mnie przemawia, ale skoro niebawem będę szczęśliwym posiadaczem dodatku, chyba pominę ruch z podstawki w ogóle...
- janekbossko
- Posty: 2614
- Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 27 times
Exodus: Proxima Centauri
W dodatku sa opcjonalne zasady znpodatawki i jedna zupelnie nowa modyfikacja.
Czytalem o mozliwosci pisania na kartce ALE w kilku artach i recenzjach ktos posal o zarzucie ze te tajemnicze ruchy poprostu wydluzaja gre...niepotrzebnie. Przy jawnych ruchach od ostatniego gracza powinno sporo gre przyspieszyc
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
@up
Jak malujesz?
Widzialem prenetacje kolegi ktory wszystkie figurki pomalowal na srebrno i tylko detale kazdej figurki na kolor frakcyjny. Wygladalo niezle i czas skrocilo
Czytalem o mozliwosci pisania na kartce ALE w kilku artach i recenzjach ktos posal o zarzucie ze te tajemnicze ruchy poprostu wydluzaja gre...niepotrzebnie. Przy jawnych ruchach od ostatniego gracza powinno sporo gre przyspieszyc
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
@up
Jak malujesz?
Widzialem prenetacje kolegi ktory wszystkie figurki pomalowal na srebrno i tylko detale kazdej figurki na kolor frakcyjny. Wygladalo niezle i czas skrocilo
Re: Exodus: Proxima Centauri
No mam na myśli właśnie ten ruch od ostatniego do pierwszego z rodzajami silników... chyba z tego od razu skorzystam przy pierwszej rozgrywce.
Co do malowania to najmniej zadowolony jestem z żółtego (chyba że z białym będę miał więcej problemów).
Przepraszam za jakość zdjęcia ale cyknąłem mikrofalówką ;]
Chciałbym je pomalować dokładniej ale już teraz zajmuje mi to wieki :/
Dzieło sztuki to to nie jest ale zawsze lepiej niż "gołymi"
https://onedrive.live.com/redir?resid=E ... hoto%2cjpg
Co do malowania to najmniej zadowolony jestem z żółtego (chyba że z białym będę miał więcej problemów).
Przepraszam za jakość zdjęcia ale cyknąłem mikrofalówką ;]
Chciałbym je pomalować dokładniej ale już teraz zajmuje mi to wieki :/
Dzieło sztuki to to nie jest ale zawsze lepiej niż "gołymi"
https://onedrive.live.com/redir?resid=E ... hoto%2cjpg
- Macok
- Posty: 171
- Rejestracja: 18 gru 2011, 22:58
- Lokalizacja: NeoGliwice 3
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 8 times
Re: Exodus: Proxima Centauri
Jakies pomysly jak to wszystko skladowac?
Obecnie z organizerem na pierdoly nie mam miejsca na podstawki (no moze by sie dalo ale boje sie ze sie polamia) a tu jeszcze stos kart i nowe plansze.. Przydalo by sie wieksze, prostokatne pudlo
Obecnie z organizerem na pierdoly nie mam miejsca na podstawki (no moze by sie dalo ale boje sie ze sie polamia) a tu jeszcze stos kart i nowe plansze.. Przydalo by sie wieksze, prostokatne pudlo
Spoiler:
Re: Exodus: Proxima Centauri
Ja na razie ich nie przyklejam i nie wiem czy ostatecznie będę z nich korzystał.
Boję się że stateczki na podstawkach (zwłaszcza z dodatkiem, jak będzie ich już więcej), nie będą się mieścić na hexach.
Bardzo nie lubię tego typu rozwiązań "na stałe". Co jeśli się rozmyślę? Mam je łamać? ;p
Niestety część podstawek chodzi zbyt luźno by z nich korzystać bez klejenia (może się to zmieni jak spryskam wszystko jeszcze na koniec lakierem).
Widziałem jakieś rozwiązanie na magnesy... Ale musiałbym w 72 stateczkach dokleić jakąś główkę od gwoździa i w 72 podstawkach niewielki magnes.
Najmniejszy magnes grubości milimetra mogę jednak znaleźć o średnicy 3mm więc zdecydowanie za duży :/
edit --- na allegro znalazłem 2 mm średnicy i 1mm wysokości... albo 1,5x1,5mm
Boję się że stateczki na podstawkach (zwłaszcza z dodatkiem, jak będzie ich już więcej), nie będą się mieścić na hexach.
Bardzo nie lubię tego typu rozwiązań "na stałe". Co jeśli się rozmyślę? Mam je łamać? ;p
Niestety część podstawek chodzi zbyt luźno by z nich korzystać bez klejenia (może się to zmieni jak spryskam wszystko jeszcze na koniec lakierem).
Widziałem jakieś rozwiązanie na magnesy... Ale musiałbym w 72 stateczkach dokleić jakąś główkę od gwoździa i w 72 podstawkach niewielki magnes.
Najmniejszy magnes grubości milimetra mogę jednak znaleźć o średnicy 3mm więc zdecydowanie za duży :/
edit --- na allegro znalazłem 2 mm średnicy i 1mm wysokości... albo 1,5x1,5mm
Ostatnio zmieniony 15 cze 2015, 11:48 przez CydPL, łącznie zmieniany 2 razy.
- AkitaInu
- Posty: 4038
- Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 23 times
Re: Exodus: Proxima Centauri
Ja w oryginale przykleiłem na stałe te podstawki (mam czarne, tu są chyba przezroczyste tak?). Kilka się niestety złamało jak wpychałem je w dziurki w statkach, niektóre były zbyt małe. Ale kropelka jednak robi swoje. Mam zapas czarnych więc pewnie wykorzystam przezroczyste do eclipsa ...
Re: Exodus: Proxima Centauri
Po rozpakowaniu odpaliliśmy od razu 4 osobową grę, nikt wcześniej nie grał, sama podstawka - 30min tłumaczenia, 3h15min gry.
Rozważania po grze:
- obcy nawet I poziomu na początku potrafią strasznie mocno ugryźć, zwłaszcza że atakując to ty przydzielasz hity przeciwnikowi, więc skupiasz atak na 1 jednostce i nie ma muru z myśliwców jak w TI
- są technologie kluczowe które trzeba wynaleźć szybko bo inaczej ciężko się gra (3cia akcja, tańsze reakcje lub klonowanie dla dodatkowej kostki)
- znaczniki kolejnych statków są wyjątkowo niewygodne, za drugim razem mam nadzieje że podstawki z nalepkami trochę rozwiążą sprawę
- ukryty ruch trwa długo i zmusza do trzymania ogromnych kupek żetonów ruchu na stole
Przy drugiej grze dodamy rasy i combat cardy, poczytam też na BGG którą alternatywna metodę ruchu polecają. Waham się trochę z combat cardami dla obcych, mam wrażenie że już teraz są wystarczającym wyzwaniem.
Rozważania po grze:
- obcy nawet I poziomu na początku potrafią strasznie mocno ugryźć, zwłaszcza że atakując to ty przydzielasz hity przeciwnikowi, więc skupiasz atak na 1 jednostce i nie ma muru z myśliwców jak w TI
- są technologie kluczowe które trzeba wynaleźć szybko bo inaczej ciężko się gra (3cia akcja, tańsze reakcje lub klonowanie dla dodatkowej kostki)
- znaczniki kolejnych statków są wyjątkowo niewygodne, za drugim razem mam nadzieje że podstawki z nalepkami trochę rozwiążą sprawę
- ukryty ruch trwa długo i zmusza do trzymania ogromnych kupek żetonów ruchu na stole
Przy drugiej grze dodamy rasy i combat cardy, poczytam też na BGG którą alternatywna metodę ruchu polecają. Waham się trochę z combat cardami dla obcych, mam wrażenie że już teraz są wystarczającym wyzwaniem.
Re: Exodus: Proxima Centauri
Wybaczcie, że pytam o tak nudną rzecz... ale...
Dziś idę po 7 paczek koszulek FFG do exodusa (podstawka+dodatek).
Jako pierwszej wody strateg, nie wziąłem ze sobą karty ;]
Chciałbym się zapytać czy ktoś z Was pakował exodusa w koszulki FFG (FFG Standard American Green)?
Chcę mieć pewność, bo już miałem kiedyś sytuację, w której koszulki okazywały się pół milimetra za wąskie.
Uprzedzając ewentualne sugestie pakowania w inne koszulki - wiem, że mogę... wiem że pasują ale wyjątkowo chodzi mi akurat o te konkretne...
Z góry dzięki.
Dziś idę po 7 paczek koszulek FFG do exodusa (podstawka+dodatek).
Jako pierwszej wody strateg, nie wziąłem ze sobą karty ;]
Chciałbym się zapytać czy ktoś z Was pakował exodusa w koszulki FFG (FFG Standard American Green)?
Chcę mieć pewność, bo już miałem kiedyś sytuację, w której koszulki okazywały się pół milimetra za wąskie.
Uprzedzając ewentualne sugestie pakowania w inne koszulki - wiem, że mogę... wiem że pasują ale wyjątkowo chodzi mi akurat o te konkretne...
Z góry dzięki.
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Exodus: Proxima Centauri
Które alternatywne zasady ruchu są najlepsze? Czy plotki o strategii wygrywającej są przesadzone?
Re: Exodus: Proxima Centauri
Mi najbardziej podoba się opcja połączenia reverse turn order i drive power z wiązaniem walką jednostek o słabszych silnikach.
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Exodus: Proxima Centauri
Chodzi o zasady ruchu zawarte w dodatku?CydPL pisze:Mi najbardziej podoba się opcja połączenia reverse turn order i drive power z wiązaniem walką jednostek o słabszych silnikach.
Ile jest sposobów zdobywania punktów nie opartych w praktyce na kontroli terytorium?
Duzo gra traci bez dodatku?
Re: Exodus: Proxima Centauri
Hmm, ktoś kto ma może to zrecenzować/ zaopiniować? Gra mnie dosyć zaintrygowała, ale z dodatkiem to koszta są całkiem spore. Lepiej wiedzieć czy warto, a po polskiej stronie sieci niewiele o tej grze się pisze/ mówi.
- Gambit
- Posty: 5232
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 524 times
- Been thanked: 1835 times
- Kontakt:
Re: Exodus: Proxima Centauri
Najszybsza opinia, to Eclipse bez nudnej ekonomii, ale z rakietami międzyplanetarnymi i polityką. Plus technologie nie są losowe.Błysk pisze:Hmm, ktoś kto ma może to zrecenzować/ zaopiniować? Gra mnie dosyć zaintrygowała, ale z dodatkiem to koszta są całkiem spore. Lepiej wiedzieć czy warto, a po polskiej stronie sieci niewiele o tej grze się pisze/ mówi.
- AkitaInu
- Posty: 4038
- Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 23 times
Re: Exodus: Proxima Centauri
Ja nie polecam, wszyscy graja tak samo, bez emocji graBłysk pisze:Hmm, ktoś kto ma może to zrecenzować/ zaopiniować? Gra mnie dosyć zaintrygowała, ale z dodatkiem to koszta są całkiem spore. Lepiej wiedzieć czy warto, a po polskiej stronie sieci niewiele o tej grze się pisze/ mówi.
_____________________________
Wysłane z telefonu, przepraszam za błędy
- Gambit
- Posty: 5232
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 524 times
- Been thanked: 1835 times
- Kontakt:
Re: Exodus: Proxima Centauri
Wait, what?AkitaInu pisze:Ja nie polecam, wszyscy graja tak samo, bez emocji graBłysk pisze:Hmm, ktoś kto ma może to zrecenzować/ zaopiniować? Gra mnie dosyć zaintrygowała, ale z dodatkiem to koszta są całkiem spore. Lepiej wiedzieć czy warto, a po polskiej stronie sieci niewiele o tej grze się pisze/ mówi.