Pan Lodowego Ogrodu (Krzysztof Wolicki)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Nie, ale chyba też nigdzie tak nie działają early birds. W crowdfundingu cały czas jest miejsce na nowe pomysły i ewolucje istniejących. Połączenie early birds ze stretch goalami może się sprawdzić.
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Ciężko ogarnąć wydawcy to, co się dzieje w tym wątku forum a co dopiero osobie, która chciałby zadać pytanie merytoryczne odnośnie samej gry a nie kampanii. Planujemy założyć po opublikowaniu filmu prezentującego mechanikę założyć nowy temat dotyczący tylko dyskusji o grze. Obecny niech będzie poświęcony temu co teraz tak bardzo wszystkich nurtuje. Chyba, że macie jakiś inny pomysł.
Nie chcemy też tłumaczyć modelu biznesowego przedsięwzięcia i tego, że model kickstarterowy nie do końca sprawdzi się w Polsce choćby ze względu na obowiązujące nas obecnie prawo czy wielkość rynku wsparcia.
Informacje:
- w najbliższych dniach zostanie opublikowany film prezentujący grę jak i cele założone przez twórcę.
- nie planowaliśmy wprowadzać „early birds” - kwota gry jest tak skalkulowana, aby była jak najtańsza dla kupującego. Wprowadzenie „early birds” spowodowałoby podniesienie kwoty końcowej. Tworzymy grę na tzw. „wypasie” i ze sporym prawdopodobieństwem nie będzie jej w zwykłej sprzedaży.
Nie chcemy też tłumaczyć modelu biznesowego przedsięwzięcia i tego, że model kickstarterowy nie do końca sprawdzi się w Polsce choćby ze względu na obowiązujące nas obecnie prawo czy wielkość rynku wsparcia.
Informacje:
- w najbliższych dniach zostanie opublikowany film prezentujący grę jak i cele założone przez twórcę.
- nie planowaliśmy wprowadzać „early birds” - kwota gry jest tak skalkulowana, aby była jak najtańsza dla kupującego. Wprowadzenie „early birds” spowodowałoby podniesienie kwoty końcowej. Tworzymy grę na tzw. „wypasie” i ze sporym prawdopodobieństwem nie będzie jej w zwykłej sprzedaży.
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Skoro informacji o grze jest tak mało to naturalnie temat gdybań przechodzi w kampanię. Wydawnictwo (za którym często stoi jedna osoba oO ) ma zbyt mało ludzi, by ogarnąć to wszystko raz dwa. Jedna sprawa to projektować grę w spokoju i zabrać ją na kowent, by zagrać testy, a całkiem inny kaliber to kampania crowdfundingu. To naprawdę czaso i pracochłonna rzecz.
Piwne imperium największe wpadki zaliczyło pod koniec akcji oraz już po jej zakończeniu. Tu problemy są już od 1 dnia kampanii. Więc argument, że jest już 12 tys do mnie nie trafia,bo liczy się że wciąż brakuje 80%. Trochę przeraża to, że najwięksi zapleńcy już kase wyłożyli, więc finał akcji zależy głównie od tego czy niezdecydowani zostaną przekonani. Czas pokaże, mam nadzieje, że sam znajdę się w grupie przekonanych
Piwne imperium największe wpadki zaliczyło pod koniec akcji oraz już po jej zakończeniu. Tu problemy są już od 1 dnia kampanii. Więc argument, że jest już 12 tys do mnie nie trafia,bo liczy się że wciąż brakuje 80%. Trochę przeraża to, że najwięksi zapleńcy już kase wyłożyli, więc finał akcji zależy głównie od tego czy niezdecydowani zostaną przekonani. Czas pokaże, mam nadzieje, że sam znajdę się w grupie przekonanych
Kupię Szczura rogatego PL
-
- Posty: 1057
- Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
- Lokalizacja: Łomża
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 39 times
- Kontakt:
Re: Pan Lodowego Ogrodu
W sumie to nie wiem co mam myśleć - weekend 20% i 22 osób wspierających, poniedziałek wieczór praktycznie to samo. Kto miał wesprzeć to wsparł? No nic, mam nadzieję że powoli będzie się toczyć.
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Odp: Pan Lodowego Ogrodu
bardzo bardzo delikatnie zapytam, dlaczego model Kickstarterowy sprawdzil sie w przypadku Convicted? Uwazam, ze wlasnie kluczem byl duzo wiekszy potencjalny rynek wsparcia latwiej bylo trafic do wlasciwego targetu.RedImp pisze:Nie chcemy też tłumaczyć modelu biznesowego przedsięwzięcia i tego, że model kickstarterowy nie do końca sprawdzi się w Polsce choćby ze względu na obowiązujące nas obecnie pragwo czy wielkość rynku wsparcia.
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Im chyba chodziło o polski rynek crowdfundingu a nie o to, że PLO nie nadaje się na kickstartera.Rocy7 pisze:bardzo bardzo delikatnie zapytam, dlaczego model Kickstarterowy sprawdzil sie w przypadku Convicted? Uwazam, ze wlasnie kluczem byl duzo wiekszy potencjalny rynek wsparcia latwiej bylo trafic do wlasciwego targetu.
Z tego co się orientuje Convicted nie było w Polsce wspierane na rodzimych portalach.
Projekt będzie trwał przez 2 miesiące, więc chyba nikt nie zakładał w pierwszy dzień osiągnięcia 20%, w drugi 40% itd. Ja jestem dobrej myśli. Skoro zapowiedzieli że będzie filmik pokazujący o co chodzi w grze dla osób, które nie przeczytały tekstu Tycjana lub tekst wydał się za długi.
Pierwszy filmik chyba nie powinien wnikać nadmiernie w szczegóły mechaniki, aby nie przynudzać a pokazać istotę rozgrywki.
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Convicted nie jest na podstawie książki, która nie została wydana w języku angielskim. Dla Amerykanów to nie problem wydać 165 zł ($40 + $15) za grę z kosteczkami podczas gdy Polakom szkoda 190 zł za grę z figurkami!Rocy7 pisze:bardzo bardzo delikatnie zapytam, dlaczego model Kickstarterowy sprawdzil sie w przypadku Convicted? Uwazam, ze wlasnie kluczem byl duzo wiekszy potencjalny rynek wsparcia latwiej bylo trafic do wlasciwego targetu.
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Odp: Pan Lodowego Ogrodu
takie filmiki moglyby byc od poczatku wielu potencjalnych wspierających, daje tylko jedna szanse.Kiran pisze: Skoro zapowiedzieli że będzie filmik pokazujący o co chodzi w grze dla osób, które nie przeczytały tekstu Tycjana lub tekst wydał się za długi.
Pierwszy filmik chyba nie powinien wnikać nadmiernie w szczegóły mechaniki, aby nie przynudzać a pokazać istotę rozgrywki.
Ostatnio zmieniony 03 mar 2014, 21:25 przez Rocy7, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Raczej ciężko porównywać nasze możliwości do tych w Stanach, więc ironia nie na miejscu. Poza tym wiele osób co się przewinęło, z dobroci serca a nie ze złośliwości doradza twórcom. Z tym, że materiały promocyjne jak filmik z mechaniką i zdjęcia na których widać elementy gry winny być wcześniej przygotowane. Ta 1/5 uzbieranej sumy to ludzie, którzy codziennie czytali ten wątek. Tutejsza pula w końcu się wyczerpie, zostaje zainteresować innych z zewnątrz i przekonać niezdecydowanych.Kurak pisze:Convicted nie jest na podstawie książki, która nie została wydana w języku angielskim. Dla Amerykanów to nie problem wydać 165 zł ($40 + $15) za grę z kosteczkami podczas gdy Polakom szkoda 190 zł za grę z figurkami!Rocy7 pisze:bardzo bardzo delikatnie zapytam, dlaczego model Kickstarterowy sprawdzil sie w przypadku Convicted? Uwazam, ze wlasnie kluczem byl duzo wiekszy potencjalny rynek wsparcia latwiej bylo trafic do wlasciwego targetu.
Ja na impulsie miałem zamiar kupić, teraz trochę opadło - zobaczę jak się dalej potoczy. Nie każdy pojedzie do Poznania by w kolejce poczekać na wypróbowanie gry. Bezsensowna złośliwość.
Jestem dość świeży, więc mam pytanie co znaczy "na wypasie"?
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Pan Lodowego Ogrodu
wybacz lecz ten argument mnie nie przekonuje, poza tym uważam że gra obroni się sama, a nie ma być materiałem promocyjnym do książek (choć patrząc na wspieram to może takie założenie mają autorzy projektu).Kurak pisze:Convicted nie jest na podstawie książki, która nie została wydana w języku angielskim. Dla Amerykanów to nie problem wydać 165 zł ($40 + $15) za grę z kosteczkami podczas gdy Polakom szkoda 190 zł za grę z figurkami!
Moja uwaga dotyczyła przede wszystkim wielkości rynku potencjalnego wsparcia, nie zaś tego że ten projekt nie nadaje się na Kickcstartera (bo sądzę, że jest odwrotnie), być może PLO jest za dużym projektem na Wspieram.to?
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Ja uważam, że ten projekt jest idealny na Kickstartera, co już pisałem we wcześniejszych postach. Każda gra z figurkami schodzi szybko na Kickstarterze, o ile nie ma jakiś widocznych błędów i broni się od strony graficznej.
Nawet jak się nie uda na Wspieram.To, to warto dołożyć trochę pracy przy tłumaczeniach i wystartować za oceanem.
A jeżeli chodzi o kupowanie przez Amerykanów za 40+15$ gry, to ten early bird (dla 49 pierwszych osób) wykupili w dużej mierze Polacy
Nawet jak się nie uda na Wspieram.To, to warto dołożyć trochę pracy przy tłumaczeniach i wystartować za oceanem.
A jeżeli chodzi o kupowanie przez Amerykanów za 40+15$ gry, to ten early bird (dla 49 pierwszych osób) wykupili w dużej mierze Polacy
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Odp: Pan Lodowego Ogrodu
w teorii oznacza to, ze gra zostanie wydana tak bogato (z jak najwieksza iloscia wysokiej jakosci elementow) jak sie da, pudelko bedzie wypelnione po brzegi pieknymi figurkami, grafiki beda sliczne, "cud miod i orzeszki", w praktyce zobaczymy, uwazam np. ze wyzsze poziomy zbiorki powinny dodawac nowe figurki za darmo dla kazdego, ale pewnie Kickstarter mnie rozpiescil tutaj.adonix pisze:Jestem dość świeży, więc mam pytanie co znaczy "na wypasie"?
Poza tym "pelen wypas" kosztuje 260 zl, za gre, wieze oraz Lodowy Ogrod.
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Nagrałem film prezentujący z grubsza mechanikę rozgrywki w Pana Lodowego Ogrodu.
Jakość nie powala, ale sporo jest powiedziane i wytłumaczone. Miłego oglądania.
https://www.youtube.com/watch?v=imkNRmXzp7g
Jakość nie powala, ale sporo jest powiedziane i wytłumaczone. Miłego oglądania.
https://www.youtube.com/watch?v=imkNRmXzp7g
- walkingdead
- Posty: 2046
- Rejestracja: 06 lut 2013, 19:57
- Has thanked: 123 times
- Been thanked: 337 times
Re: Odp: Pan Lodowego Ogrodu
Jest też w wydaniu internetowym metra http://m.metromsn.gazeta.pl/Gwiazdy/1,1 ... _moze.html
- Ardel12
- Posty: 3351
- Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
- Lokalizacja: Milicz/Wrocław
- Has thanked: 1032 times
- Been thanked: 2000 times
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Bardzo miłe słowa w tym artykule. Dobra promocja. Nie moge się doczekać kiedy obejrzę filmik o mechanice:)
Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Link do filmiku jest wyżej. W akcji na wspieram to też już jest. Sorry za moją naganną dykcjęArdel12 pisze:Bardzo miłe słowa w tym artykule. Dobra promocja. Nie moge się doczekać kiedy obejrzę filmik o mechanice:)
Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
- Ardel12
- Posty: 3351
- Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
- Lokalizacja: Milicz/Wrocław
- Has thanked: 1032 times
- Been thanked: 2000 times
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Dobra, jestem po obejrzeniu filmiku. I zastanawia mnie tor tur. W recenzji tycjan pisze, że możemy kontrolować w jakiej turze jesteśmy, a tym samym wpływać na to ile akcji mamy dostępnych oraz w jakiej kolejności zostanie to wykonane. W zamieszczonym filmie z kolei dowiedziałem się, że kolejne tury zwiększają siłe Vuko.
Pytanie jest jak w końcu z tym jest?
W zasadach dodatkowych jest możliwość ustalenia kolejności wykonywanych akcji, jest to losowe rozłożenie, czy wyłącznie za ustaleniem między graczami, czy może każdy z graczy ma pewną dowolność?
Cała mechanika wygląda bardzo ciekawie, przypomina mi Chaosu w starym świecie, ale z większą możliwości i mniejszą losowością, jak i tymi samymi możliwościami każdego z graczy (możliwe akcje). Mam nadzieję, że bohaterowie są dobrze wyważeni, po filmiku raczej wniosków nie wyciągnę o tym.
Jedyne co mogę zarzucić filmikowi to jakość, która uniemożliwia przyjrzenie się dokładnie tokenom.
Czy rewersy wszystkich tokenów jak i plansza oraz plansze graczy będą miały jakieś ładne grafiki z tyłu? Biały strasznie mnie odrzuca, nawet jeśli mam go oglądać tylko przy losowaniu i rozstawianiu.
Pytanie jest jak w końcu z tym jest?
W zasadach dodatkowych jest możliwość ustalenia kolejności wykonywanych akcji, jest to losowe rozłożenie, czy wyłącznie za ustaleniem między graczami, czy może każdy z graczy ma pewną dowolność?
Cała mechanika wygląda bardzo ciekawie, przypomina mi Chaosu w starym świecie, ale z większą możliwości i mniejszą losowością, jak i tymi samymi możliwościami każdego z graczy (możliwe akcje). Mam nadzieję, że bohaterowie są dobrze wyważeni, po filmiku raczej wniosków nie wyciągnę o tym.
Jedyne co mogę zarzucić filmikowi to jakość, która uniemożliwia przyjrzenie się dokładnie tokenom.
Czy rewersy wszystkich tokenów jak i plansza oraz plansze graczy będą miały jakieś ładne grafiki z tyłu? Biały strasznie mnie odrzuca, nawet jeśli mam go oglądać tylko przy losowaniu i rozstawianiu.
- gafik
- Posty: 3645
- Rejestracja: 25 lip 2011, 14:59
- Lokalizacja: pole, łyse pole... ale mam już plan!
- Has thanked: 55 times
- Been thanked: 118 times
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Czy grafiki w grze będą na poziomie tej wywerny?
Mam nadzieję, że tak.
Mapy też wyglądają bosko.
Ale jak na razie, grafiki głównych bohaterów są koszmarne! Na poziomie pomocników z Agricoli. Jestem zawiedziony.
Przecież gracz ma się z nimi utożsamiać...
Mam nadzieję, że tak.
Mapy też wyglądają bosko.
Ale jak na razie, grafiki głównych bohaterów są koszmarne! Na poziomie pomocników z Agricoli. Jestem zawiedziony.
Przecież gracz ma się z nimi utożsamiać...
- mat_eyo
- Posty: 5599
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 782 times
- Been thanked: 1225 times
- Kontakt:
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Nawet ja, ze swoim zamiłowaniem do grania "tym złym" w planszówkach i grach wideo chyba nie chciałbym się utożsamiać zgafik pisze:Przecież gracz ma się z nimi utożsamiać...
Spoiler:
Re: Pan Lodowego Ogrodu
W Chaosie też się utożsamiasz z zielonym grubasem z flakami na wierzchu?gafik pisze:
Przecież gracz ma się z nimi utożsamiać...
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Tor inicjatywy - decyduje głównie o kolejności w jakiej gracze będą wykładać swoje znaczniki akcji na planszę, oraz o ilości akcji w turze.
Na torze gracze standardowo poruszają się o jeden skok swojego znacznika inicjatywy z jednym wyjątkiem
Raz w danym etapie(trzy takie skoki w grze ma gracz do dyspozycji ) gracz może wykonać skok o dwa pola - daje to spore możliwości decyzji kiedy warto taki skok wykonać celem zwiększenia ilości akcji lub odpaleniem punktowania regionów po danej turze.
Opcja konfiguracji Vuko będzie zalecana dla doświadczonych graczy - to w jakim etapie położą jego dodatkową zdolność zależy tylko od graczy.
Zmienny system kolejności akcji: kolejność pierwszej tury jest standardowa a od drugiej tury gracze sami ją ustalają - tutaj decyduje kolejność na torze inicjatywy, który z graczy wybiera pierwszy jeden z dostępnych żetonów kolejności i umieszcza na planszę. To daje bardzo duży element strategi a nawet blokowania niektórych zapędów graczy. Wariant też zalecany dopiero po rozegraniu kilku rozgrywek, aby mieć pełna świadomość strategi.
Nie planujemy żadnych białych rewersów - w akcji wg. kosztorysu podaliśmy obustronnie kolorowe elementy !
Co do jakości filmiku - to nawet dobrze, że się nie da im przyglądać, bo wszystko jest zmieniane.
Karty postaci oczywiście będą inne - bez obaw rysuje to jak i inne elementy gry ten sam człowiek co Wywernę
PYRKON: Postaramy się przygotować przynajmniej jeden prototyp zbliżony do wydania końcowego z prototypami figurek
Na torze gracze standardowo poruszają się o jeden skok swojego znacznika inicjatywy z jednym wyjątkiem
Raz w danym etapie(trzy takie skoki w grze ma gracz do dyspozycji ) gracz może wykonać skok o dwa pola - daje to spore możliwości decyzji kiedy warto taki skok wykonać celem zwiększenia ilości akcji lub odpaleniem punktowania regionów po danej turze.
Opcja konfiguracji Vuko będzie zalecana dla doświadczonych graczy - to w jakim etapie położą jego dodatkową zdolność zależy tylko od graczy.
Zmienny system kolejności akcji: kolejność pierwszej tury jest standardowa a od drugiej tury gracze sami ją ustalają - tutaj decyduje kolejność na torze inicjatywy, który z graczy wybiera pierwszy jeden z dostępnych żetonów kolejności i umieszcza na planszę. To daje bardzo duży element strategi a nawet blokowania niektórych zapędów graczy. Wariant też zalecany dopiero po rozegraniu kilku rozgrywek, aby mieć pełna świadomość strategi.
Nie planujemy żadnych białych rewersów - w akcji wg. kosztorysu podaliśmy obustronnie kolorowe elementy !
Co do jakości filmiku - to nawet dobrze, że się nie da im przyglądać, bo wszystko jest zmieniane.
Karty postaci oczywiście będą inne - bez obaw rysuje to jak i inne elementy gry ten sam człowiek co Wywernę
PYRKON: Postaramy się przygotować przynajmniej jeden prototyp zbliżony do wydania końcowego z prototypami figurek
- Ardel12
- Posty: 3351
- Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
- Lokalizacja: Milicz/Wrocław
- Has thanked: 1032 times
- Been thanked: 2000 times
Re: Pan Lodowego Ogrodu
No to nie powiem, ale możliwości strategiczne są bardzo duże i bardzo dobrze!RedImp pisze:Tor inicjatywy - decyduje głównie o kolejności w jakiej gracze będą wykładać swoje znaczniki akcji na planszę, oraz o ilości akcji w turze.
Na torze gracze standardowo poruszają się o jeden skok swojego znacznika inicjatywy z jednym wyjątkiem
Raz w danym etapie(trzy takie skoki w grze ma gracz do dyspozycji ) gracz może wykonać skok o dwa pola - daje to spore możliwości decyzji kiedy warto taki skok wykonać celem zwiększenia ilości akcji lub odpaleniem punktowania regionów po danej turze.
Opcja konfiguracji Vuko będzie zalecana dla doświadczonych graczy - to w jakim etapie położą jego dodatkową zdolność zależy tylko od graczy.
Zmienny system kolejności akcji: kolejność pierwszej tury jest standardowa a od drugiej tury gracze sami ją ustalają - tutaj decyduje kolejność na torze inicjatywy, który z graczy wybiera pierwszy jeden z dostępnych żetonów kolejności i umieszcza na planszę. To daje bardzo duży element strategi a nawet blokowania niektórych zapędów graczy. Wariant też zalecany dopiero po rozegraniu kilku rozgrywek, aby mieć pełna świadomość strategi.
Nie planujemy żadnych białych rewersów - w akcji wg. kosztorysu podaliśmy obustronnie kolorowe elementy !
Co do jakości filmiku - to nawet dobrze, że się nie da im przyglądać, bo wszystko jest zmieniane.
Karty postaci oczywiście będą inne - bez obaw rysuje to jak i inne elementy gry ten sam człowiek co Wywernę
PYRKON: Postaramy się przygotować przynajmniej jeden prototyp zbliżony do wydania końcowego z prototypami figurek
Twoja wypowiedź tylko potwierdziła, że dobrze zamroziłem (a w dłuższej perspektywie mam nadzieję, że zmieni się na wydałem) swoje pieniądze;)
No to czekam z niecierpliwością na ostateczne grafiki, plansze, instrukcje i całość:D
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Czy można prosić o link do "wspieram" albo edytowac go w pierwszym poscie...?