Pan Lodowego Ogrodu (Krzysztof Wolicki)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Kolejarz
Posty: 588
Rejestracja: 12 gru 2011, 21:01

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Kolejarz »

Nie, ale chyba też nigdzie tak nie działają early birds. W crowdfundingu cały czas jest miejsce na nowe pomysły i ewolucje istniejących. Połączenie early birds ze stretch goalami może się sprawdzić.
Awatar użytkownika
RedImp
Posty: 603
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: RedImp »

Ciężko ogarnąć wydawcy to, co się dzieje w tym wątku forum a co dopiero osobie, która chciałby zadać pytanie merytoryczne odnośnie samej gry a nie kampanii. Planujemy założyć po opublikowaniu filmu prezentującego mechanikę założyć nowy temat dotyczący tylko dyskusji o grze. Obecny niech będzie poświęcony temu co teraz tak bardzo wszystkich nurtuje. Chyba, że macie jakiś inny pomysł.

Nie chcemy też tłumaczyć modelu biznesowego przedsięwzięcia i tego, że model kickstarterowy nie do końca sprawdzi się w Polsce choćby ze względu na obowiązujące nas obecnie prawo czy wielkość rynku wsparcia.

Informacje:
- w najbliższych dniach zostanie opublikowany film prezentujący grę jak i cele założone przez twórcę.
- nie planowaliśmy wprowadzać „early birds” - kwota gry jest tak skalkulowana, aby była jak najtańsza dla kupującego. Wprowadzenie „early birds” spowodowałoby podniesienie kwoty końcowej. Tworzymy grę na tzw. „wypasie” i ze sporym prawdopodobieństwem nie będzie jej w zwykłej sprzedaży.
Awatar użytkownika
Dr_Kecaj
Posty: 343
Rejestracja: 21 sie 2013, 13:34
Has thanked: 19 times
Been thanked: 26 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Dr_Kecaj »

Skoro informacji o grze jest tak mało to naturalnie temat gdybań przechodzi w kampanię. Wydawnictwo (za którym często stoi jedna osoba oO ) ma zbyt mało ludzi, by ogarnąć to wszystko raz dwa. Jedna sprawa to projektować grę w spokoju i zabrać ją na kowent, by zagrać testy, a całkiem inny kaliber to kampania crowdfundingu. To naprawdę czaso i pracochłonna rzecz.

Piwne imperium największe wpadki zaliczyło pod koniec akcji oraz już po jej zakończeniu. Tu problemy są już od 1 dnia kampanii. Więc argument, że jest już 12 tys do mnie nie trafia,bo liczy się że wciąż brakuje 80%. Trochę przeraża to, że najwięksi zapleńcy już kase wyłożyli, więc finał akcji zależy głównie od tego czy niezdecydowani zostaną przekonani. Czas pokaże, mam nadzieje, że sam znajdę się w grupie przekonanych :)
Kupię Szczura rogatego PL
Indar
Posty: 1057
Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
Lokalizacja: Łomża
Has thanked: 11 times
Been thanked: 39 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Indar »

W sumie to nie wiem co mam myśleć - weekend 20% i 22 osób wspierających, poniedziałek wieczór praktycznie to samo. Kto miał wesprzeć to wsparł? No nic, mam nadzieję że powoli będzie się toczyć.
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Odp: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Rocy7 »

RedImp pisze:Nie chcemy też tłumaczyć modelu biznesowego przedsięwzięcia i tego, że model kickstarterowy nie do końca sprawdzi się w Polsce choćby ze względu na obowiązujące nas obecnie pragwo czy wielkość rynku wsparcia.
bardzo bardzo delikatnie zapytam, dlaczego model Kickstarterowy sprawdzil sie w przypadku Convicted? Uwazam, ze wlasnie kluczem byl duzo wiekszy potencjalny rynek wsparcia latwiej bylo trafic do wlasciwego targetu.
Kiran
Posty: 65
Rejestracja: 22 lis 2013, 08:04

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Kiran »

Rocy7 pisze:bardzo bardzo delikatnie zapytam, dlaczego model Kickstarterowy sprawdzil sie w przypadku Convicted? Uwazam, ze wlasnie kluczem byl duzo wiekszy potencjalny rynek wsparcia latwiej bylo trafic do wlasciwego targetu.
Im chyba chodziło o polski rynek crowdfundingu a nie o to, że PLO nie nadaje się na kickstartera.
Z tego co się orientuje Convicted nie było w Polsce wspierane na rodzimych portalach.

Projekt będzie trwał przez 2 miesiące, więc chyba nikt nie zakładał w pierwszy dzień osiągnięcia 20%, w drugi 40% itd. Ja jestem dobrej myśli. Skoro zapowiedzieli że będzie filmik pokazujący o co chodzi w grze dla osób, które nie przeczytały tekstu Tycjana lub tekst wydał się za długi.
Pierwszy filmik chyba nie powinien wnikać nadmiernie w szczegóły mechaniki, aby nie przynudzać a pokazać istotę rozgrywki.
Awatar użytkownika
Kurak
Posty: 91
Rejestracja: 12 wrz 2012, 10:07

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Kurak »

Rocy7 pisze:bardzo bardzo delikatnie zapytam, dlaczego model Kickstarterowy sprawdzil sie w przypadku Convicted? Uwazam, ze wlasnie kluczem byl duzo wiekszy potencjalny rynek wsparcia latwiej bylo trafic do wlasciwego targetu.
Convicted nie jest na podstawie książki, która nie została wydana w języku angielskim. Dla Amerykanów to nie problem wydać 165 zł ($40 + $15) za grę z kosteczkami podczas gdy Polakom szkoda 190 zł za grę z figurkami!
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Odp: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Rocy7 »

Kiran pisze: Skoro zapowiedzieli że będzie filmik pokazujący o co chodzi w grze dla osób, które nie przeczytały tekstu Tycjana lub tekst wydał się za długi.
Pierwszy filmik chyba nie powinien wnikać nadmiernie w szczegóły mechaniki, aby nie przynudzać a pokazać istotę rozgrywki.
takie filmiki moglyby byc od poczatku wielu potencjalnych wspierających, daje tylko jedna szanse.
Ostatnio zmieniony 03 mar 2014, 21:25 przez Rocy7, łącznie zmieniany 1 raz.
adonix
Posty: 36
Rejestracja: 21 gru 2013, 01:52
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: adonix »

Kurak pisze:
Rocy7 pisze:bardzo bardzo delikatnie zapytam, dlaczego model Kickstarterowy sprawdzil sie w przypadku Convicted? Uwazam, ze wlasnie kluczem byl duzo wiekszy potencjalny rynek wsparcia latwiej bylo trafic do wlasciwego targetu.
Convicted nie jest na podstawie książki, która nie została wydana w języku angielskim. Dla Amerykanów to nie problem wydać 165 zł ($40 + $15) za grę z kosteczkami podczas gdy Polakom szkoda 190 zł za grę z figurkami!
Raczej ciężko porównywać nasze możliwości do tych w Stanach, więc ironia nie na miejscu. Poza tym wiele osób co się przewinęło, z dobroci serca a nie ze złośliwości doradza twórcom. Z tym, że materiały promocyjne jak filmik z mechaniką i zdjęcia na których widać elementy gry winny być wcześniej przygotowane. Ta 1/5 uzbieranej sumy to ludzie, którzy codziennie czytali ten wątek. Tutejsza pula w końcu się wyczerpie, zostaje zainteresować innych z zewnątrz i przekonać niezdecydowanych.
Ja na impulsie miałem zamiar kupić, teraz trochę opadło - zobaczę jak się dalej potoczy. Nie każdy pojedzie do Poznania by w kolejce poczekać na wypróbowanie gry. Bezsensowna złośliwość.

Jestem dość świeży, więc mam pytanie co znaczy "na wypasie"?
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Rocy7 »

Kurak pisze:Convicted nie jest na podstawie książki, która nie została wydana w języku angielskim. Dla Amerykanów to nie problem wydać 165 zł ($40 + $15) za grę z kosteczkami podczas gdy Polakom szkoda 190 zł za grę z figurkami!
wybacz lecz ten argument mnie nie przekonuje, poza tym uważam że gra obroni się sama, a nie ma być materiałem promocyjnym do książek (choć patrząc na wspieram to może takie założenie mają autorzy projektu).

Moja uwaga dotyczyła przede wszystkim wielkości rynku potencjalnego wsparcia, nie zaś tego że ten projekt nie nadaje się na Kickcstartera (bo sądzę, że jest odwrotnie), być może PLO jest za dużym projektem na Wspieram.to?
matio2007
Posty: 623
Rejestracja: 05 gru 2013, 12:55
Been thanked: 112 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: matio2007 »

Ja uważam, że ten projekt jest idealny na Kickstartera, co już pisałem we wcześniejszych postach. Każda gra z figurkami schodzi szybko na Kickstarterze, o ile nie ma jakiś widocznych błędów i broni się od strony graficznej.
Nawet jak się nie uda na Wspieram.To, to warto dołożyć trochę pracy przy tłumaczeniach i wystartować za oceanem.

A jeżeli chodzi o kupowanie przez Amerykanów za 40+15$ gry, to ten early bird (dla 49 pierwszych osób) wykupili w dużej mierze Polacy :P
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Odp: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Rocy7 »

adonix pisze:Jestem dość świeży, więc mam pytanie co znaczy "na wypasie"?
w teorii oznacza to, ze gra zostanie wydana tak bogato (z jak najwieksza iloscia wysokiej jakosci elementow) jak sie da, pudelko bedzie wypelnione po brzegi pieknymi figurkami, grafiki beda sliczne, "cud miod i orzeszki", w praktyce zobaczymy, uwazam np. ze wyzsze poziomy zbiorki powinny dodawac nowe figurki za darmo dla kazdego, ale pewnie Kickstarter mnie rozpiescil tutaj.
Poza tym "pelen wypas" kosztuje 260 zl, za gre, wieze oraz Lodowy Ogrod.
Awatar użytkownika
Krzysztof
Posty: 109
Rejestracja: 22 paź 2012, 09:00

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Krzysztof »

Nagrałem film prezentujący z grubsza mechanikę rozgrywki w Pana Lodowego Ogrodu.
Jakość nie powala, ale sporo jest powiedziane i wytłumaczone. Miłego oglądania.
https://www.youtube.com/watch?v=imkNRmXzp7g
Awatar użytkownika
walkingdead
Posty: 2045
Rejestracja: 06 lut 2013, 19:57
Has thanked: 123 times
Been thanked: 336 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: walkingdead »

Dzisiejsze Metro (wybaczcie nie najlepszą jakość)

Obrazek
Awatar użytkownika
proder
Posty: 15
Rejestracja: 24 lut 2008, 00:15
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Odp: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: proder »

Jest też w wydaniu internetowym metra http://m.metromsn.gazeta.pl/Gwiazdy/1,1 ... _moze.html
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 3351
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1032 times
Been thanked: 2000 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Ardel12 »

Bardzo miłe słowa w tym artykule. Dobra promocja. Nie moge się doczekać kiedy obejrzę filmik o mechanice:)


Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
Awatar użytkownika
Krzysztof
Posty: 109
Rejestracja: 22 paź 2012, 09:00

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Krzysztof »

Ardel12 pisze:Bardzo miłe słowa w tym artykule. Dobra promocja. Nie moge się doczekać kiedy obejrzę filmik o mechanice:)


Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
Link do filmiku jest wyżej. W akcji na wspieram to też już jest. Sorry za moją naganną dykcję ;)
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 3351
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1032 times
Been thanked: 2000 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Ardel12 »

Dobra, jestem po obejrzeniu filmiku. I zastanawia mnie tor tur. W recenzji tycjan pisze, że możemy kontrolować w jakiej turze jesteśmy, a tym samym wpływać na to ile akcji mamy dostępnych oraz w jakiej kolejności zostanie to wykonane. W zamieszczonym filmie z kolei dowiedziałem się, że kolejne tury zwiększają siłe Vuko.
Pytanie jest jak w końcu z tym jest?

W zasadach dodatkowych jest możliwość ustalenia kolejności wykonywanych akcji, jest to losowe rozłożenie, czy wyłącznie za ustaleniem między graczami, czy może każdy z graczy ma pewną dowolność?

Cała mechanika wygląda bardzo ciekawie, przypomina mi Chaosu w starym świecie, ale z większą możliwości i mniejszą losowością, jak i tymi samymi możliwościami każdego z graczy (możliwe akcje). Mam nadzieję, że bohaterowie są dobrze wyważeni, po filmiku raczej wniosków nie wyciągnę o tym.

Jedyne co mogę zarzucić filmikowi to jakość, która uniemożliwia przyjrzenie się dokładnie tokenom.

Czy rewersy wszystkich tokenów jak i plansza oraz plansze graczy będą miały jakieś ładne grafiki z tyłu? Biały strasznie mnie odrzuca, nawet jeśli mam go oglądać tylko przy losowaniu i rozstawianiu.
Awatar użytkownika
espresso
Posty: 1559
Rejestracja: 22 lut 2010, 12:00
Lokalizacja: poznań
Has thanked: 40 times
Been thanked: 103 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: espresso »

Na Pyrkonie będzie prototyp z filmu czy już nowa wersja?
Awatar użytkownika
gafik
Posty: 3645
Rejestracja: 25 lip 2011, 14:59
Lokalizacja: pole, łyse pole... ale mam już plan!
Has thanked: 55 times
Been thanked: 118 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: gafik »

Czy grafiki w grze będą na poziomie tej wywerny?
Mam nadzieję, że tak.
Mapy też wyglądają bosko.

Ale jak na razie, grafiki głównych bohaterów są koszmarne! Na poziomie pomocników z Agricoli. Jestem zawiedziony.

Przecież gracz ma się z nimi utożsamiać...
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5599
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 782 times
Been thanked: 1225 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: mat_eyo »

gafik pisze:Przecież gracz ma się z nimi utożsamiać...
Nawet ja, ze swoim zamiłowaniem do grania "tym złym" w planszówkach i grach wideo chyba nie chciałbym się utożsamiać z
Spoiler:
Choć zgodzę się z samym założeniem, że postacie Czyniących powinny być ładniejsze. Tzn nie ładniejsze, bo taka Callo powinna być akurat brzydsza ;) ale ładniej i ciekawiej narysowane.
sirkozi
Posty: 407
Rejestracja: 08 mar 2013, 23:28
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 1 time

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: sirkozi »

gafik pisze:
Przecież gracz ma się z nimi utożsamiać...
W Chaosie też się utożsamiasz z zielonym grubasem z flakami na wierzchu? :lol:
Awatar użytkownika
RedImp
Posty: 603
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: RedImp »

Tor inicjatywy - decyduje głównie o kolejności w jakiej gracze będą wykładać swoje znaczniki akcji na planszę, oraz o ilości akcji w turze.
Na torze gracze standardowo poruszają się o jeden skok swojego znacznika inicjatywy z jednym wyjątkiem :)
Raz w danym etapie(trzy takie skoki w grze ma gracz do dyspozycji ) gracz może wykonać skok o dwa pola - daje to spore możliwości decyzji kiedy warto taki skok wykonać celem zwiększenia ilości akcji lub odpaleniem punktowania regionów po danej turze.
Opcja konfiguracji Vuko będzie zalecana dla doświadczonych graczy - to w jakim etapie położą jego dodatkową zdolność zależy tylko od graczy.

Zmienny system kolejności akcji: kolejność pierwszej tury jest standardowa a od drugiej tury gracze sami ją ustalają - tutaj decyduje kolejność na torze inicjatywy, który z graczy wybiera pierwszy jeden z dostępnych żetonów kolejności i umieszcza na planszę. To daje bardzo duży element strategi a nawet blokowania niektórych zapędów graczy. Wariant też zalecany dopiero po rozegraniu kilku rozgrywek, aby mieć pełna świadomość strategi.

Nie planujemy żadnych białych rewersów - w akcji wg. kosztorysu podaliśmy obustronnie kolorowe elementy !

Co do jakości filmiku - to nawet dobrze, że się nie da im przyglądać, bo wszystko jest zmieniane.

Karty postaci oczywiście będą inne - bez obaw rysuje to jak i inne elementy gry ten sam człowiek co Wywernę

PYRKON: Postaramy się przygotować przynajmniej jeden prototyp zbliżony do wydania końcowego z prototypami figurek ;)
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 3351
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1032 times
Been thanked: 2000 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Ardel12 »

RedImp pisze:Tor inicjatywy - decyduje głównie o kolejności w jakiej gracze będą wykładać swoje znaczniki akcji na planszę, oraz o ilości akcji w turze.
Na torze gracze standardowo poruszają się o jeden skok swojego znacznika inicjatywy z jednym wyjątkiem :)
Raz w danym etapie(trzy takie skoki w grze ma gracz do dyspozycji ) gracz może wykonać skok o dwa pola - daje to spore możliwości decyzji kiedy warto taki skok wykonać celem zwiększenia ilości akcji lub odpaleniem punktowania regionów po danej turze.
Opcja konfiguracji Vuko będzie zalecana dla doświadczonych graczy - to w jakim etapie położą jego dodatkową zdolność zależy tylko od graczy.

Zmienny system kolejności akcji: kolejność pierwszej tury jest standardowa a od drugiej tury gracze sami ją ustalają - tutaj decyduje kolejność na torze inicjatywy, który z graczy wybiera pierwszy jeden z dostępnych żetonów kolejności i umieszcza na planszę. To daje bardzo duży element strategi a nawet blokowania niektórych zapędów graczy. Wariant też zalecany dopiero po rozegraniu kilku rozgrywek, aby mieć pełna świadomość strategi.

Nie planujemy żadnych białych rewersów - w akcji wg. kosztorysu podaliśmy obustronnie kolorowe elementy !

Co do jakości filmiku - to nawet dobrze, że się nie da im przyglądać, bo wszystko jest zmieniane.

Karty postaci oczywiście będą inne - bez obaw rysuje to jak i inne elementy gry ten sam człowiek co Wywernę

PYRKON: Postaramy się przygotować przynajmniej jeden prototyp zbliżony do wydania końcowego z prototypami figurek ;)
No to nie powiem, ale możliwości strategiczne są bardzo duże i bardzo dobrze!

Twoja wypowiedź tylko potwierdziła, że dobrze zamroziłem (a w dłuższej perspektywie mam nadzieję, że zmieni się na wydałem) swoje pieniądze;)

No to czekam z niecierpliwością na ostateczne grafiki, plansze, instrukcje i całość:D
Awatar użytkownika
grzemek
Posty: 291
Rejestracja: 17 mar 2013, 14:07
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 1 time

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: grzemek »

Czy można prosić o link do "wspieram" albo edytowac go w pierwszym poscie...?
ODPOWIEDZ