Pan Lodowego Ogrodu (Krzysztof Wolicki)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
syfon
Posty: 209
Rejestracja: 30 wrz 2013, 20:15
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: syfon »

Galatolol pisze:
Pozwolę sobie w ciemno założyć że Piwnego Imperium nie kupił ani jeden 'fan' piwa (no chyba że przy okazji był fanem planszówek).
Z tego co wiem, to właśnie wiele takich osób kupiło Piwne Imperium.
Łoł, no przyznam że nadal nie chce mi się wierzyć ale jeżeli tak jest to wchodzę pod stół i odszczekuję.
Chociaż pragnę tylko zauważyć że przyjmując nawet że połowa to byli amatorzy piwa którzy nagle zapragnęli pograć w planszówki to PI nadal miałoby 250% targetu. Tak też argument pozostaje, że coś musi być jednak w cenie/oprawie co różni te dwa projekty.
Awatar użytkownika
zakwas
Posty: 1777
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
Lokalizacja: Zgierz
Has thanked: 7 times
Been thanked: 12 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: zakwas »

mat_eyo pisze: Co do gry, żeby nie było off topu, ja nadal mam odłożone 190 zł na grę. Nie mam jednak zamiaru wpłacać ich już teraz, a najprędzej za miesiąc jeśli będą szanse na wydanie gry, tak żeby ewentualnie gotówka nie była zbyt długo zamrożona.
A tak z ciekawości - ile czasu czeka się na zwrot pieniędzy z nieudanej zbiórki?
Awatar użytkownika
hadrian
Posty: 543
Rejestracja: 18 sie 2012, 20:05
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 87 times
Been thanked: 19 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: hadrian »

zakwas pisze: A tak z ciekawości - ile czasu czeka się na zwrot pieniędzy z nieudanej zbiórki?
Góra 2 tygodnie, a ściśle 7 dni roboczych.

Edit:
Pojawiły się nowe prototypy figurek i kolejny wspierający, super Mat_eyo! :)
Large Hadrian Collider
Awatar użytkownika
Galatolol
Posty: 2311
Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 562 times
Been thanked: 894 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Galatolol »

syfon pisze:Łoł, no przyznam że nadal nie chce mi się wierzyć ale jeżeli tak jest to wchodzę pod stół i odszczekuję.
Może "wiele" to za dużo powiedziane, ale od początku śledziłem wątek Piwnego Imperium i z pewnością były takie osoby.
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5596
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 778 times
Been thanked: 1213 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: mat_eyo »

hadrian pisze:Edit:
Pojawiły się nowe prototypy figurek i kolejny wspierający, super Mat_eyo! :)
A skąd wiesz, że to ja? :D no cóż, poparcie dla projektu deklarowałem od samego początku, pisałem, że kupię na pewno, więc trzeba być słownym 8) plus tak jakoś ciężej odmówić/sprawić zawód komuś, kogo się zna osobiście, nawet niezbyt dobrze :wink:
You have my sword, my bow and my cash ;) teraz Hadrian namawiaj tamtą dwójkę, o której wspominałeś, dobrze Ci to idzie :D
Kolejarz
Posty: 588
Rejestracja: 12 gru 2011, 21:01

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Kolejarz »

Cel zbiórki w przypadku Piwnego Imperium był zaniżony i nawet kilkukrotne przebicie pozwoliło na zebranie tylko części potrzebnej kwoty (tak wynika z wypowiedzi osób odpowiedzialnych za tamtą grę). Zapewne w przypadku Pana Lodowego Ogrodu oficjalny cel jest bliższy rzeczywistości.

Czy Piwne Imperium to nie gra dla geeków? Wydaje mi się, że wraz z Panem Lodowego Ogrodu prezentują podobny poziom skomplikowania, ale trudno porównać przedstawicieli odległych gatunków. Nie jest jednak tak, że Chaos w Starym Świecie albo Gra o Tron to gry dla geeków i dla nich opłaca się je wydawać w Polsce. Spokojnie mogą pełnić rolę pierwszej gry dla młodych ludzi, którzy mają czas i chęci, żeby się ich nauczyć. Kampania Piwnego Imperium była adresowana właśnie do szerszego grona osób zainteresowanych warzeniem i piciem piwa. Geeki wiedzą, że są gry dla nich i dla zwykłych ludzi - zwykli ludzie wiedzą, że są jakieś gry planszowe, nie zagłębiają się w temat, ale jakiś impuls może ich skłonić do zainteresowania się. Kupią jedną grę, która przyciągnie ich uwagę i spodoba się po zagraniu albo nie. Z tych dwóch gier to raczej Pan Lodowego Ogrodu miałby większe szanse zatrzymać na dłużej osoby, dla których to będzie pierwsza gra. Zbiórka wydaje się jednak nie być w ogóle kierowana do takich osób, w odróżnieniu od Piwnego Imperium.

Geeki to awangarda, ale to nie znaczy, że mainstream nie potrafi za nimi podążyć. To jasne, że nie opłaca się wydawać gry tylko dla osób, które będą ją męczyć przez pół roku dwa razy w tygodniu. Tylko, że taką grą można zainteresować znacznie większe grono.
schizofretka
Posty: 4360
Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 6 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: schizofretka »

syfon pisze:Pozwolę sobie w ciemno założyć że Piwnego Imperium nie kupił ani jeden 'fan' piwa (no chyba że przy okazji był fanem planszówek). Czym różni się gra dla geeków od zwykłej gry?
Źle zakładasz. A gra dla geeka jest wyraźnie bardziej skomplikowana i mózgożerna w przeciwieństwie do takiej do wytłumaczenia dziecku, dziadkowi i pijanemu koledze w 10 minut. Nie wiem czy serio pytasz, bo naprawdę mam problem z wyczuciem niektórych w tym wątku.
syfon pisze:ak sobie pomyślałem jak to przeczytałem że może dziś się obudziłem w jakiejś alternatywnej rzeczywistości, więc wszedłem na bgg oraz allegro i upewniłem się że tak z grubsza licząc w pierwszej top setce gier (zwykle ładnych i/lub skomplikowanych) jest może z dziesięć tytułów których koszt wynosi powyżej 175pln.
Teraz ja zgłupiałem i wszedłem w ranking BGG przejrzałem pierwszą 30. Jak odrzucić karcianki, Puerto Rico, to zdecydowana większość gier jest droższa, a już wszystkie o porównywalnej jakości wydania (serio chcesz podawać TS lub TTA jako przykład dobrego wydania?). Z tych o dużej liczbie komponentów tańsze są, dzięki chwalebnej polityce lacerty Agricola, OeL i Le Havre - wszystko tytuły z olbrzymim (jak na rynek) międzynarodowym nakładem, wieloma drukami i szczerze mówiąc dość surowe estetycznie. Ale przyznam ci jedno - zdziwiłem się właśnie, jak mało gier w pierwszej 50 ma grafikę nie wyglądającą jak zaliczenie z plastyki ;)
Tak też już upewniony w swoich racjach przypominam że gry kosztują średnio 100-120pln.
Upewniłem się czy na pewno ze mnie mój sklep nie zdziera i nie, nie kosztują ;)
Chociaż jest to ciekawy wątek - może tu jest problem, może na polski rynek jednak nie ma co się pakować z figurkami i high-end'em, jeżeli nie ma się naprawdę mocnego tytułu. Ta sama mechanika z PLO zapewne dałaby się przenieść do prostszej papierowo-drewnianej wersji za 119pln (i powiedzmy 109pln earlybird).
Bardzo możliwe, że masz rację. Gdyby było wydawane przez 'normalne wydawnictwo' pewnie by się tak stało. Ale ja wtedy prawie na pewno bym nie wsparł, moooże kupił po zagraniu gdyby była wybitna. Jest zbyt wiele ładnych i bardzo dobrych tytułów, by grać w kolejne Zamki Burgundii (teraz trolluję Kubę, bo jemu się ode mnie jeszcze nie oberwało w tym wątku ;). I nie dziwię się autorom, że chcieli wydać porządnie, a nie na odwal się. Po to jest kickstarter, by móc zrobić coś ekstra, co dla przedsiębiorcy wiązałoby się ze zbyt dużą inwestycją i ryzykiem, i to było dla mnie głównym argumentem we wszystkich projektach, które wspierałem.
syfon pisze:Mnie nie bije
A grałeś, wypowiadasz się na podstawie skrótowego opisu na stronie, czy jakiejś innej, bo nie wiem? Przypominam co pisałem: w takich grach podczas rozgrywki czuć, że jesteśmy częścią skomplikowanego świata, po którego powierzchni jedynie się ślizgamy. Nie wiem na pewno, czy tak będzie w PLO, ale było tak we wszystkich tytułach na licencji, w które grałem, nawet jeśli nie miałem żadnego wcześniejszego doświadczenia z tworem pierwotnym. To czy to ważne, czy nie jest kwestią gustu. Dla mnie ważne i dlatego po zapewnianiach grających w prototyp, że to dobry mix Chaosu i Dominant Species (dwie moje ulubione gry, 160zł 5 lat po premierze i 269zł) byłem jednym z pierwszych wspierających, mimo że nie czytałem powieści. Nawet gdyby gra mi się nie spodobała, to planszówki nieźle trzymają wartość i nie będę miał problemu z jej odsprzedaniem lub wymianą.

Edit: dzięki mat_eyo ;)
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Awatar użytkownika
hadrian
Posty: 543
Rejestracja: 18 sie 2012, 20:05
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 87 times
Been thanked: 19 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: hadrian »

mat_eyo pisze: A skąd wiesz, że to ja? :D no cóż, poparcie dla projektu deklarowałem od samego początku, pisałem, że kupię na pewno, więc trzeba być słownym 8) plus tak jakoś ciężej odmówić/sprawić zawód komuś, kogo się zna osobiście, nawet niezbyt dobrze :wink:
You have my sword, my bow and my cash ;) teraz Hadrian namawiaj tamtą dwójkę, o której wspominałeś, dobrze Ci to idzie :D
Yes Sir! :)
Pamietalem imie, zalozylem ze nazwisko nie jest przypadkowe 8)

Niech kazdy wspierajacy skoluje jeszcze jedna osobę i do Wielkanocy uzbieramy ;)
Large Hadrian Collider
Awatar użytkownika
Wintermute
Posty: 945
Rejestracja: 22 wrz 2013, 15:01
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Wintermute »

mat_eyo pisze:
hadrian pisze:Edit:
Pojawiły się nowe prototypy figurek i kolejny wspierający, super Mat_eyo! :)
A skąd wiesz, że to ja? :D no cóż, poparcie dla projektu deklarowałem od samego początku, pisałem, że kupię na pewno, więc trzeba być słownym 8) plus tak jakoś ciężej odmówić/sprawić zawód komuś, kogo się zna osobiście, nawet niezbyt dobrze :wink:
You have my sword, my bow and my cash ;) teraz Hadrian namawiaj tamtą dwójkę, o której wspominałeś, dobrze Ci to idzie :D
I wychodzi, ze cala dyskusja spowodowala, ze osoby niezdecydowane postanowily wreszcie podjac meska decyzje:)

Bo jak cala akcja ma sie udac i zachecic casuali jak co drugi geek tutaj mowi - ja to moze kupie, ale jeszcze sie wacham...

Jesli nie geek to kto?
Alien Frontiers, Descent 2ed, D&D: Drizzt, Doom, Dreadfleet, Fortune & Glory+Exp, Ghost Stories, High Command, LOTR LCG, Middle-Earth Quest, Sid Meier's Civilization, Space Hulk, Warhammer Quest ACG, War of the Ring + Exp, Warzone, X-Wing
matio2007
Posty: 622
Rejestracja: 05 gru 2013, 12:55
Been thanked: 112 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: matio2007 »

schizofretka pisze:Nie wiem, czy serio mówisz i w dzikiej polszy ktoś tak pracujej, na pewno żaden z których znam. Ostatnio nawet był o tym wątek na bgg o tym wątek i wszyscy równo wyśmiali takie pomysły, a tam ryzyko na kickstarze jest nikłe w porównaniu. Bo jak, pójdziesz do kogoś nieznajomego i powiesz zrób dla mnie robotę, a ja ci może zapłacę? Zresztą jak można wnioskować po grafikach w tym wątku już kogoś mają.

A niemożność sfinansowania gry nie dla masowego odbiorcy jest niestety specyfiką naszą na ks masa niszowych projektów się udaje.
Mówię serio. Myślę, że opinia osób na BGG, które być może nie próbowały w ten sposób działać/szukać grafików nie jest wyznacznikiem stanu faktycznego. Oczywiście nie mówię o szukaniu obcego grafika przez portal ogłoszeniowy, ale w zasadzie każdy kto chce wydać planszówkę ma jakiś znajomych grafików z którymi można się dogadać. Na WspieramTo mogło by być ciężko, ale na KS na własnym oraz znajomego przykładach (to są dwa różne przykłady, żeby nie było :P) wiem, że da się w ten sposób działać.

Po grafikach w wątku można zobaczyć, że kogoś mają, ale piszę o tym dlatego, że wiele osób zarzuca że PLO jest niedopracowana graficznie. Tylko dlatego podałem mój pomysł na rozwiązanie problemu (ja osobiście uważam, że grafika w tej grze jest ok, tylko okładka mi się nie podoba szczególnie).

Cena gry na pewno nie jest jakoś szczególnie zawyżona, zawartość jest adekwatna do wydatku. Zakładając że zajęło by się tym duże wydawnictwo, to oczywiście koszty produkcji spadły by może o 50%, ale za to marża przy sprzedaży zjadła by większość z tego zysku.
Awatar użytkownika
espresso
Posty: 1559
Rejestracja: 22 lut 2010, 12:00
Lokalizacja: poznań
Has thanked: 40 times
Been thanked: 103 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: espresso »

Może jestem przesadną optymistką, ale jeszcze nie spisuję tej zbiórki na straty.
Gdzieś wyżej przewinęła się dyskusja o tym, jakie informacje powinny zostać udostępnione: rozumiem, że dokucza brak filmu z przebiegiem rozgrywki (chociaż bardzo rzadko takie oglądam), ale instrukcja? Pytam zupełnie serio, co takiego da nam instrukcja, czego nie tłumaczy film z prezentacją zasad przygotowany przez autora? (LINK) Nawet jeśli nie ma w nim jakiegoś aspektu, to wystarczy zadać pytanie autorowi.
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5457
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Odp: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Rocy7 »

Jaka jedna z osob, ktora sie wahala (bo dzis rano wsparlem projekt:P) odpowiem co mi daje instrukcja:
Na poczatek nie bede musial zadawac 15 pytan autorowi I zawracac mu glowy:)
- Pokaze mi na ile zasady I rozgrywka jest skomplikowana (i filmik ktory jest omawiajacy gre mi tu nie wystarcza, bo instrukcja lepiej pokazuje zlozonosc rozgrywki, zwlaszcza ilosc wyjatkow i specjalnych zasad / gry o zlozonosci Chaosu czy Got przejda w mojej grupie bardziej zlozone nie koniecznie
- Bede czesciowo wiedzial na ile zasady wywoluja watpliwosci interpretacyje
- Pokaze mi czy w rozgrywce dla 2 osob nie wprowadzono upierliwych wirtualnych graczy czy czegos zblizonego
- sprawdze czy mimo braku czynnikow losowych sa elementy zwiekszajace regrywalnosc
- gra jest porownywalna do Chaosu jednak jest tez okreslana jako euro, Chaos lubie czyste euro juz mniej instrukcja pozwoli mi to sprawdzic.
Ostatnio zmieniony 27 mar 2014, 09:08 przez Rocy7, łącznie zmieniany 1 raz.
aspo
Posty: 463
Rejestracja: 27 paź 2011, 14:10
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 17 times
Been thanked: 9 times

Re: Odp: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: aspo »

Tak troszkę odejdę od tematu wspieram.to i pochwalę Autorów:
Figurka Fauna jest rewelacyjna!

Za to lodowy drakkar wygląda tak, że kiedy żona zajrzała mi przez ramię, powiedziała "o, kolejny smok". Dało by się nieco wydłużyć kadłub i zlikwidować fale (to zębokształtne coś wokół kadłuba)?
Awatar użytkownika
sqb1978
Posty: 2620
Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 41 times
Been thanked: 139 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: sqb1978 »

Dobra pomogę :) do wszystkich niezdecydowanych ze względu na zamrożenie hajsu: skoro macie odłożone na grę to i tak macie zamrożone ;) nie lepiej wesprzeć i wywołać efekt owczego pędu czy tam śnieżnej kuli? Autorzy sporo poświęcili w ciemno więc będąc zainteresowanym grą warto stanąć za nimi w drugiej linii. Powodzenia!





Wysłane z mojego GT-I8190N przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
espresso
Posty: 1559
Rejestracja: 22 lut 2010, 12:00
Lokalizacja: poznań
Has thanked: 40 times
Been thanked: 103 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: espresso »

@Rocy7
Dzięki za odpowiedź, częściowo mi się rozjaśniło. Wydaje mi się, że skoro autor aktualnie prowadzi kampanię promocyjną swojej gry, to powinien się wręcz cieszyć z nadsyłanych pytań.

Kwestia gry na dwie osoby była już poruszana: gra się na mniejszej mapie i skrócony jest tor martwego śniegu. Dopytywałam o ten aspekt i nie było mowy o żadnych wirtualnych graczach.

Regrywalność - o tym też już chyba było. Zwiększają ją sami gracze, bo od ich decyzji wszystko zależy, a decyzji trzeba podjąć sporo. W każdej rozgrywce losuje się rozkład zasobów w regionach i rozkład uroczysk. Dodatkowo, zróżnicowanie gier będzie wynikało z ulepszania jednostek specjalnych o różne cechy. Mamy też do ogrania 4 zupełnie różne frakcje (czyniących). Tutaj warto zaznaczyć, że czyniący nie różnią się tylko jakąś jedną cechą specjalnych, jak to zwykle bywa. Tutaj różnice w jednostkach specjalnych i warunkach końcowych są ogromne. Jeżeli zostanie zapewniony balans między czyniącymi oraz różnymi sposobami zakończenia gry, to o regrywalność nie trzeba się martwić (ale balansu nie sprawdzimy i dopóki gra nie zostanie wydana, trzeba wierzyć autorowi na słowo).

PLO jako euro... ciężko mi powiedzieć, zależy co rozumiesz jako "euro". Jest brak losowości i zajmowanie pól akcji, ale równocześnie najbardziej rzucającym się w oczy elementem mechaniki jest negatywna interakcja. Niby jedna z dróg to zwycięstwo, to zbieranie punktów, ale dostajemy je za eliminowanie jednostek przeciwników. Dla mnie to hybryda, ale ilu graczy tyle definicji euro ;)
Awatar użytkownika
Sandman
Posty: 1406
Rejestracja: 11 lut 2009, 11:23
Lokalizacja: Wrocław

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Sandman »

którymi aktorami/aktorami porno posługiwano się przy projektowaniu zielonych figurek? 8)
Planszowa przeszłość, teraźniejszość, przyszłość
Uzależniony od TtA :]
Visca el Barca!!!
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5457
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Odp: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Rocy7 »

Jako euro rozumniem koniecznosc ciaglej matematyki optymalizacji i wyliczania kazdego ruchu piec ruchow na przod, niewybaczanie bledow oraz nikle prawdopodobienstwo dogonienia lidera, jaka szanse na to daje PLO, czy jesli jestes ostatni mozesz miec chocby czesciowy comeback?
Wlasnie ulepszanie jak to wyglada czy jest kilka cech do wyboru? Czy sa cechy wzajemnie sie wykluczajace? Czy roznica sprowadza sie do kolejnosci wyboru ulepszen czy do ich wplywu na rozgrywke (raz,moja armia jest bardziej mobilna, w innej grze bardziej defensywna itp.)?
Awatar użytkownika
Troll z bagien
Posty: 86
Rejestracja: 31 mar 2011, 10:25

Re: Odp: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Troll z bagien »

Rocy7 pisze:Jako euro rozumniem koniecznosc ciaglej matematyki optymalizacji i wyliczania kazdego ruchu piec ruchow na przod, niewybaczanie bledow oraz nikle prawdopodobienstwo dogonienia lidera, jaka szanse na to daje PLO, czy jesli jestes ostatni mozesz miec chocby czesciowy comeback?
Wlasnie ulepszanie jak to wyglada czy jest kilka cech do wyboru? Czy sa cechy wzajemnie sie wykluczajace? Czy roznica sprowadza sie do kolejnosci wyboru ulepszen czy do ich wplywu na rozgrywke (raz,moja armia jest bardziej mobilna, w innej grze bardziej defensywna itp.)?
Comeback jest jak najbardziej możliwy, bo działa tu typowy mechanizm w grach z toną negatywnej interakcji: ten, kto wybije się za bardzo do przodu, jest na celowniku pozostałych 3 graczy. To gra z elementami euro, ale nie euro - można po prostu wybić jednostki wygrywającego. Poza tym liczba metod na zwycięstwo jest na tyle duża, że wynik gry trudno przewidzieć. Ruchy na przód oczywiście trzeba przewidywać ale ponownie - to nie jest suche euro, tu sytuacja zmienia się dynamicznie. Ja na początku zaplanowałem jak spełnić cel mojego naukowca, ale w 2-3 turze zorientowałem się, że nie mam szans. Zmieniłem więc taktykę i udając, że wciąż chcę go osiągnąć, zająłem się zamiast tego dominacją regionów i wygrywaniem na punkty, przy okazji nie dopuszczając przeciwników do zwycięstwa poprzez osobiste cele - wyszło. A to było w trakcie pierwszej gry, nie ogarniając jeszcze wszystkiego - wspaniała musi być ta gra po 2-3 rozgrywkach, gdy wie się dokładnie jakie ma się opcje... Tyyle możliwości. :D

Ulepszenia są 4: +1HP, +1 atak, darmowy ruch co turę i coś jeszcze (nie pamiętam). Jednostki 1 i 2 typu mają ograniczoną ilość miejsc na ulepszenia i nie mogą mieć 2 takich samych ulepszeń, natomiast najpotężniejsze "trójki" mogą ich mieć dowolną ilość. Ulepszenia wykupujesz w trakcie czarowania, za różne surowce. Ja tu widzę mnóstwo opcji, można zaplanować sobie na ich podstawie taktykę (np. dodając mobilność na jednostkach, które mają kontrolować kolejne obszary, np. Czerwone Kapłanki) ale można też na bieżąco, w zależności od sytuacji zmieniać plany (wykupiłem atak na moich fleciarzach, co pozwoliło mi zabić drakkara przeciwnika i powstrzymać jego zwycięstwo).
Awatar użytkownika
espresso
Posty: 1559
Rejestracja: 22 lut 2010, 12:00
Lokalizacja: poznań
Has thanked: 40 times
Been thanked: 103 times

Re: Odp: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: espresso »

Rocy7 pisze:Jako euro rozumniem koniecznosc ciaglej matematyki optymalizacji i wyliczania kazdego ruchu piec ruchow na przod, niewybaczanie bledow oraz nikle prawdopodobienstwo dogonienia lidera, jaka szanse na to daje PLO, czy jesli jestes ostatni mozesz miec chocby czesciowy comeback?
Optymalizacja trochę (musisz zaplanować co chcesz zrobić w rundzie i obstawić odpowiednie akcje, póki przeciwnicy ich nie zajmą*), ale dla mnie znacznie więcej było "czytania" co mogą zrobić przeciwnicy - czasami musiałam już na etapie wykonania akcji zmienić plan, bo ktoś wykonał zaskakujący ruch. W naszej partii było tak, że dwóch graczy było na zdecydowanym prowadzeniu (van Dyken prowadził na punkty, a Olaf w realizacji indywidualnego celu). W ostatniej rundzie tak się zapędzili w czarowaniu, że o mały włos spadłby martwy śnieg (nic na to wcześniej nie wskazywało), który dawał wygraną Freihoff lub Carlo.
* Żmijowe Gardło jest bez ograniczeń (opis co robi jaka akcja znajdziesz w mojej recenzji), pozostałe mają po 4 pola (3 w wersji dla dwóch graczy), więc nie jest to jakiś wyścig, ale da się zablokować przeciwnika, jeśli się zagapi.
Rocy7 pisze:Wlasnie ulepszanie jak to wyglada czy jest kilka cech do wyboru? Czy sa cechy wzajemnie sie wykluczajace? Czy roznica sprowadza sie do kolejnosci wyboru ulepszen czy do ich wplywu na rozgrywke (raz,moja armia jest bardziej mobilna, w innej grze bardziej defensywna itp.)?
Zerknij na foty plansz czyniących - te czarne, puste sześciokąty to właśnie miejsca na dodatkowe ulepszenia. Do wyboru są cztery: atak, obrona, mobilność i wpływ. Cechy się nie wykluczają. Oprócz tego, każda jednostka ma określone cechy stałe (również takie, których nie można dokupić). kolejność ulepszania nie ma znaczenia, ale same zdolności uruchamia się w określonej kolejności (np. najpierw wszystkie jednostki specjalne mogą się ruszyć, a dopiero potem wszystkie atakują). To co napisałeś w nawiasie - dokładnie tak.

[edit]
Pole akcji, na którym zdobywany wpływy ma 8 miejsc.
Ostatnio zmieniony 27 mar 2014, 11:50 przez espresso, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5457
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Odp: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Rocy7 »

Czy wszyscy maja takie same ulepszenia do wyboru, nie w zaleznosci od frakcji jak w Chaosie?
Awatar użytkownika
espresso
Posty: 1559
Rejestracja: 22 lut 2010, 12:00
Lokalizacja: poznań
Has thanked: 40 times
Been thanked: 103 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: espresso »

Tak, mają takie same.
Awatar użytkownika
wis
Posty: 1231
Rejestracja: 20 sty 2009, 18:01
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 59 times
Been thanked: 24 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: wis »

Jeżeli przeciwnik ma przewagę we wszystkich trzech drogach zwycięstwa, to jak w szachach - wygrasz tylko, jeśli popełni jakiś błąd. To w rozgrywce dwuosobowej, w kilkuosobowej trzeba się sprzymierzyć, żeby dostać swoją szansę na zwycięstwo.

Co do regrywalności - jak już ograsz 4 frakcje, to wskakujesz na zasady zaawansowane, ze zmienną kolejnością wykonywania akcji (ustalaną przez graczy). Po dwóch partiach widzę ogrom możliwości, jakie to daje,oraz to, że przed tuzinem rozgrywek nawet nie będę próbował:).
Glory: A Game of Knights - nasza pierwsza gra Kickstarter / FB / Gamefound
Awatar użytkownika
wis
Posty: 1231
Rejestracja: 20 sty 2009, 18:01
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 59 times
Been thanked: 24 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: wis »

Dodać należy, że ulepszasz swoje unikalne jednostki - w zależności od potrzeb zwiększasz obronę, atak lub mobilność (coś jeszcze? nie pamiętam). Niby tylko trzy opcje, ale wybór bardzo ciężki, bo masz ograniczone miejsce i czas - wszystkiego nie zdążysz.
Glory: A Game of Knights - nasza pierwsza gra Kickstarter / FB / Gamefound
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5457
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Odp: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Rocy7 »

Tak tylko nie widze by rodzaje ulepszen definiowaly tak bardzo styl gry jak to ma miejsce w Chaosie, gdzie wybor ulepszenia czesto przeklada sie na droge do wygranej. Jednak nie gralem wiec moge sie mylic.
Awatar użytkownika
wis
Posty: 1231
Rejestracja: 20 sty 2009, 18:01
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 59 times
Been thanked: 24 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: wis »

Pierwsza partia: jednostek specjalnych w grze niewiele. Wrzucam sobie obronę na moje kluczowe jednostki - mało który gracz może je zabić, a i ten musiałby wszystkie jednostki rzucić na mnie, co kosztuje akcje i zasoby.
Druga partia: stawiam na mobilność i atak. Po fazie akcji jestem w stanie poruszyć jednostkami o sile wpływów 7 + zaatakować za 3, czyli rozwalić nawet najmocniejsze jednostki wroga (obrona nie była zbyt popularna w tej rozgrywce).
Trzecia partia: zobaczymy :)
Glory: A Game of Knights - nasza pierwsza gra Kickstarter / FB / Gamefound
ODPOWIEDZ