Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia (Serge Laget)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: ozy »

Tak jak pisałem, trudno mi porównać starą i nową edycję. Założeniem II ed. było poprawienie niedomagań I ed. tak by gra była tak miodna i zbalansowana jak I ed. z dodatkiem, tyle, że bez dodatku. Natomiast tu nie będzie rewolucji, tylko ewolucja, co akurat mnie nie martwi, a cieszy. :)
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
kaimada
Posty: 1129
Rejestracja: 06 sty 2007, 13:58
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 27 times
Been thanked: 126 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: kaimada »

Pożyjemy, zobaczymy.
schizofretka
Posty: 4360
Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 6 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: schizofretka »

To kto się założy, że dodatek będzie w stretchu jako add-on?


Sent from my awesome mobile I want to brag about. May contain trace elements of tpos.
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
zygfryd1983
Posty: 2
Rejestracja: 18 lut 2015, 23:23

Re: Mare Nostrum

Post autor: zygfryd1983 »

Z tego co wyczytałem na bgg (jeden z użytkowników użył translatora do przetłumaczenia tekstu z francuskiego na asyncronie na angielski) to wprowadzono m.in. następujące modyfikacje:
- kości do bitew lądowych oznaczone są liczbą oczek 3,3,4,4,5,6 (zamiast standardowo od 1 do 6) co ma zmniejszyć losowość - teoretycznie jest bowiem możliwość wyrzucenia czterech jedynek; w tym przypadku jeśli będziemy mieć dwa legiony jesteśmy pewni że zniszczymy przynajmniej jedną wrogą jednostkę,
- kości do bitew morskich oznaczone są natomiast liczbami 2,2,3,3,4,5
- jeśli dobrze zrozumiałem fortece oprócz standardowych 6 pkt w walce, dodatkowo jednorazowo anihilują jedną wrogą jednostkę wkraczającą na teren prowincji (a więc nie taką, która pozostaje w prowincji np. w przypadku braku rozstrzygnięcia bitwy w poprzedniej turze) - czyli wyposażono je dodatkowo w 5 kolejnych pkt.
Bitwy oczywiście, tak jak do tej pory, rozstrzygają się przez wielokrotność 5-i.
Co można również zauważyć, zmieniona została nieco mapa, obszar gry został lekko "ścieśniony"
staszek
Posty: 3544
Rejestracja: 11 maja 2009, 15:58
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 12 times
Been thanked: 24 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: staszek »

A ja sobie wczoraj odświeżyłem starą wersję-baardzo przyjemnie się grało :)
Awatar użytkownika
WRS
Administrator
Posty: 2179
Rejestracja: 09 sty 2009, 09:39
Lokalizacja: Ropczyce
Has thanked: 7 times
Been thanked: 95 times
Kontakt:

Re: Mare Nostrum

Post autor: WRS »

Baruk Khazad!
Jak mawia Folko:
gry logiczne to kwintesencja rozrywki, to czysta postać gry: mechanika bez dodatkowej otoczki wnoszącej, lub starającej się coś wnieść do rozgrywki
i ja się (pod) tym podpisuję
Awatar użytkownika
sorfal
Posty: 245
Rejestracja: 23 paź 2012, 15:39
Lokalizacja: Toruń
Has thanked: 15 times
Been thanked: 2 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: sorfal »

Znakomicie! Give it! :D
Łowca anegdot
Awatar użytkownika
Blacksad
Posty: 284
Rejestracja: 14 lut 2014, 01:02
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 35 times
Been thanked: 9 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: Blacksad »

Ja bym wolał foto, ale z komentarzem, a właściwie ze szczegółami.

Na BGG jest info że nowa wersja jednak dla 3-5 graczy - jak to w końcu będzie?
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: ozy »

Obrazek

Proszę, oto szczegóły: http://www.phalanxgames.pl/blog/portfol ... m-imperia/

Co do liczby graczy: 3 - 5. Wariant dla 2 osób do ufundowania w trakcie kampanii na KS, która rozpocznie się dziś o godz. 18:00. Serdecznie Was wszystkich zapraszamy do wsparcia w wydaniu polskiej wersji językowej tej legendarnej gry. :)
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Piehoo
Posty: 1007
Rejestracja: 15 gru 2012, 21:31
Lokalizacja: Warszawa Tarchomin
Has thanked: 2 times
Been thanked: 46 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: Piehoo »

Dzisiaj?!
Panie Prezydencie jak dożyć do pierwszego...






Brać wypłatę ostatniego. ;)
Cloud Games
Cloud Games na FB
Recenzje i przykładowe rozgrywki - Granie W Chmurach
Awatar użytkownika
karawanken
Posty: 2359
Rejestracja: 28 wrz 2014, 19:53
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 75 times
Been thanked: 96 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: karawanken »

Czyli trzeba wesprzeć na KS aby mieć polską edycję? Czy będzie dostępna w normalnej sprzedaży.
Awatar użytkownika
sorfal
Posty: 245
Rejestracja: 23 paź 2012, 15:39
Lokalizacja: Toruń
Has thanked: 15 times
Been thanked: 2 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: sorfal »

Ale grafiki, a szczególnie napisy, przerażają - "Ceasar"! "Mare Adriaticum", ale "Rome". Ja wiem, że to pewnie ktoś poprawi, ale...
Łowca anegdot
Piehoo
Posty: 1007
Rejestracja: 15 gru 2012, 21:31
Lokalizacja: Warszawa Tarchomin
Has thanked: 2 times
Been thanked: 46 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: Piehoo »

karawanken pisze:Czyli trzeba wesprzeć na KS aby mieć polską edycję? Czy będzie dostępna w normalnej sprzedaży.
Info z FB: będzie można kupić normalnie, ale bez unikalnych "dodatków" z KS.
Cloud Games
Cloud Games na FB
Recenzje i przykładowe rozgrywki - Granie W Chmurach
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: ozy »

sorfal pisze:Ale grafiki, a szczególnie napisy, przerażają - "Ceasar"! "Mare Adriaticum", ale "Rome". Ja wiem, że to pewnie ktoś poprawi, ale...
To są grafiki promocyjne, udostępnione przez francuskiego wydawcę. Bez obaw, wszystko zostanie ujednolicone w procesie produkcji. Może potrwać, ale będzie pro - mamy tu podobne priorytety jak Academy Games.
karawanken pisze:Czyli trzeba wesprzeć na KS aby mieć polską edycję? Czy będzie dostępna w normalnej sprzedaży.
Gra będzie w normalnej sprzedaży, natomiast plusy ze wsparcia polskiej edycji na KS są wielorakie:
- niższa cena przez pierwsze 72 godziny akcji (start dziś o 18:00, zatem obowiązuje do poniedziałku 18:00),
- gra będzie zawierała wszystkie Kickstarter exclusives, czyli komponenty dostępne tylko dla tych, którzy zdecydują się kupić grę poprzez Kickstartera.
- darmowa dostawa kurierem edycji polskiej w Polsce!

Ważna jest i inna sprawa - określenie jak wielu z Was będzie zainteresowane taką formą wspierania polskich edycji zagranicznych blockbusterów. ;) Jeśli wyniki będą satysfakcjonujące, możecie spodziewać się większej liczby polskich edycji gier ze stajni Academy Games i innych naszych partnerów zagranicznych.
Piehoo pisze:Dzisiaj?!
Panie Prezydencie jak dożyć do pierwszego... Brać wypłatę ostatniego. ;)
Coś było: wziąć kredyt i zmienić pracę? ;)
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
Neoptolemos
Posty: 1962
Rejestracja: 09 sty 2014, 18:30
Has thanked: 191 times
Been thanked: 837 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: Neoptolemos »

ozy pisze:Gra będzie w normalnej sprzedaży, natomiast plusy ze wsparcia polskiej edycji na KS są wielorakie:
- niższa cena przez pierwsze 72 godziny akcji (start dziś o 18:00, zatem obowiązuje do poniedziałku 18:00),
- gra będzie zawierała wszystkie Kickstarter exclusives, czyli komponenty dostępne tylko dla tych, którzy zdecydują się kupić grę poprzez Kickstartera.
- darmowa dostawa kurierem edycji polskiej w Polsce!
Czy niższa cena oznacza, że nieważne, czy dołączę do akcji dzisiaj o 18, czy w przeciągu 3 dni, koszt wyniesie tyle samo? Czy będą jakieś mega tanie early birdsy, a potem też tanie, ale już nie tak bardzo?

Nigdy nie wspierałem nic na KS, tylko na wspieram.to, gdzie zazwyczaj niższa kwota wsparcia jest limitowana i nie wiem, czy tak też będzie w tym wypadku. Czyli czy polować o tej 18, czy mogę jutro na spokojnie poczytać :)
Game developer w Lucky Duck Games
Autor bloga Karta - stół!
Redaktor Board Times
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: ozy »

Obniżka będzie obowiązywać do poniedziałku do godz. 18:00. Zatem decyzję można podjąć na spokojnie. :)
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
Neoptolemos
Posty: 1962
Rejestracja: 09 sty 2014, 18:30
Has thanked: 191 times
Been thanked: 837 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: Neoptolemos »

Fantastycznie! :)
Game developer w Lucky Duck Games
Autor bloga Karta - stół!
Redaktor Board Times
Awatar użytkownika
karawanken
Posty: 2359
Rejestracja: 28 wrz 2014, 19:53
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 75 times
Been thanked: 96 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: karawanken »

A może konkretnie ile to będzie kosztować czy mam czekać do 18:00 ;)
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: ozy »

Celujemy w 249 SCD, na KS będzie nieco taniej. :)
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Banan2
Posty: 2616
Rejestracja: 12 maja 2009, 09:28
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 118 times
Been thanked: 67 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: Banan2 »

ozy pisze:Celujemy w 249 SCD, na KS będzie nieco taniej. :)
Sporo ....
Nie grałem w starą wersję. Warto w to wchodzić? Pytanie do tych, którzy w to grali.
Pozdrawiam
Moja kolekcja
10% rabatu w planszomanii, 7% w 3Trollach, 5% w Battle Models
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: ozy »

Banan2 pisze:
ozy pisze:Celujemy w 249 SCD, na KS będzie nieco taniej. :)
Sporo ....
Nie grałem w starą wersję. Warto w to wchodzić? Pytanie do tych, którzy w to grali.
Pozdrawiam
Wydanie będzie bardzo bogate. Kto widział akcję Fief'a, ten wie o co chodzi. :)

A sama gra, no ja się nie będę wypowiadał, ale może są tu jeszcze jakieś dinozaury, które na MN zdobywały szlify, gdy jeszcze nie były dinozaurami. ;)
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
hamanu
Posty: 856
Rejestracja: 16 lis 2006, 14:19
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 1 time

Re: Mare Nostrum

Post autor: hamanu »

Gralem a nawet zagrywalem sie w stara wersje.
Gralo sie fajnie, ale trzeba zauwazyc ze gra miala sporo błędów:
- Granie bez dodatku mijało się z celem
- Granie w mniej niż 6 osób wyrażnie naruszało balans gry
- Straszliwie upierdliwe i czasochłonne było zarządzanie kartami zasobów
- Brakowało balansu w kartach bohaterów/cudów (takiego Egiptu jak nabyl Helenę Trojańską nijak nie szło ruszyć)
- Niezbalansowane byly zdolności nacji

Brak balansu i straszliwie upierdliwie mikrozarządzanie to główne 2 wady tej gry. Dorzuć do tego nieczytelne i male żetony budowli. długi czas rozgrywki i jeszcze raz straszliwie upierdliwie zarzadzanie kartami zasobów, to gra (poza garstką pasjonatów, do których należę) według mnie była w zasadzie niegrywalna.

Jeżeli te wady zostana poprawione w nowej edycji to może to być bardzo bardzo dobra gra. Ja kupuje w ciemno.
"Jutro to dziś, tyle że jutro."
S. Mrożek
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7874
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 416 times
Kontakt:

Re: Mare Nostrum

Post autor: kwiatosz »

Ja bardzo lubiłem grę w 5 osób, ale wymagała zmiany ze 2 zasad cudów wprowadzoną w dodatku (z dodatkiem w ogóle mi nie podeszła). Bardzo fajny mechanizm handlu w połączeniu z losowymi, ale nie przesadnie, bitwami i zupełnie różnym wymaganym podejściem do części nacji to jest to, co mnie przyciągało do tego tytułu. Niestety dla mnie zniszczyły go niekończące się dysputy o zasadach, bo na przykład handel można rozumieć na dwa sposoby, z marszem też coś tam było - no generalnie podczas turnieju była z godzinka gry i ze 3 godziny dyskusji o zasadach, od tamtej pory nie widzę, żebym do tego siadł bez zmiany instrukcji.

Jest to też jedyna gra, przy której rzuciłem stołem, co do dzisiaj bywa mi wypominane. Było to spowodowane kłótnią dotyczącą atakowania falami - ostatnią fortecę za szafą znalazłem 3 lata później, przy przeprowadzce :) Generalnie - bardzo pozytywnie ją wspominam i przy zmianie instrukcji może wrócić jako grywana :)
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: ozy »

hamanu pisze:Jeżeli te wady zostana poprawione w nowej edycji to może to być bardzo bardzo dobra gra. Ja kupuje w ciemno.
kwiatosz pisze:Generalnie - bardzo pozytywnie ją wspominam i przy zmianie instrukcji może wrócić jako grywana :)
I tak się stało. Development nowej edycji przeprowadzali m.in. Bruno Cathala i Uwe Eickert. :)
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
ODPOWIEDZ