Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia (Serge Laget)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
schizofretka
Posty: 4360
Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 6 times

Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: schizofretka »

AC to taki Dostojewski - wypada mieć kilka przeczytanych, po lekturze doceniasz jej wartość, jeśli kolekcjonujes książki to masz 'kilka w kolejce', ale żeby tak wziąć się i zabrac za czytanie, to raczej nie dzisiaj...

CoC ma wyraźnie większy ameri/video feel, MN to klasyczne Euro. IMO ciekawsze pod względem decyzyjności, ale ma daje znacznie mniejszy fun z samego grania. W CoC widzisz namacalnie jak twoje imperium się rozwija, wynajdujesz kolejne technologie posuwające chwilizację do przosu, w MN jest to szczątkowe i abstrakcyjne, zupełnie tego nie czuć. Powiedziałbym, że jest w połowie drogi między CoC a GoT.
Ostatnio zmieniony 28 mar 2017, 17:04 przez schizofretka, łącznie zmieniany 1 raz.
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
schizofretka
Posty: 4360
Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 6 times

Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: schizofretka »

W klimacie cywilizacyjnym tak wiele poza wymienionymi - ktore byłyby dobre i grywalne w normalnym czasie - nie ma, paradoksalnie pewnie już trzeba się zbliżać w kierunku Chklad/Kemeta. Możesz popatrzeć na 4X w kosmosie, jeśli temat cię nie odstrasza. Spośród Eclipse, Hegemonic, Exodus, Forbidden Stars (i wielu innych, ale te trzy znam nieźle i reprezentują wyraźnie różne sposoby myślenia o grze).

Jeśli chodzi o aspekt negocjacyjny, to oczywiście GoT*1000 (ewentualnie jacyś Warrior Knights i inne po/przed-płuczyny.

Aha, i skoro nie ma tu maciejo, to za niego mówię: Szogun!
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Awatar użytkownika
raj
Administrator
Posty: 5174
Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 265 times
Been thanked: 873 times
Kontakt:

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: raj »

A mniej eurogrowo ale w klimacie militarno politycznym: Fief i klasyka klasyk czyli Here I Stand.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."

Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
schizofretka
Posty: 4360
Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 6 times

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: schizofretka »

Fief to poniekąd przeciwieństwo filozofii projektowania: Mare jest minimalistyczne, Fief ma wszystkie gwizdki o których moźnaby pomyśleć ;) Dla stałej ekipy gra niezła.
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Awatar użytkownika
Sir_Yaro
Posty: 1645
Rejestracja: 21 cze 2014, 18:00
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 47 times
Been thanked: 358 times
Kontakt:

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: Sir_Yaro »

schizofretka pisze:AC to taki Dostojewski - wypada mieć kilka przeczytanych, po lekturze doceniasz jej wartość, jeśli kolekcjonujes książki to masz 'kilka w kolejce', ale żeby tak wziąć się i zabrac za czytanie, to raczej nie dzisiaj...
Coś w tym jest ale to raczej zalezy od tego co lubisz. W AC i MC (które jest rozwinięciem AC) dużo większy ciężar jest na handlu - wyczuciu okazji, partnera przekonania drugiej strony do barteru przy jednoczesnym minimalizowaniu zagrożeń. Ekspansja umozliwia rozwój handlu, a walki się unika, a długotrwały konflikt to niemal pewna przegrana obu stron.
Losowość wynikająca z mechniki prawie nie istnieje więc kluczowe jest wyczucie innego gracza i przewidzenie jego ruchów.

Sa nawet dodatkowe zasady które umożliwiją wyraźne skrócenie rozgrywki przy zachowaniu całej miodności. Więc dla mnie ideał po który sięgam tak czesto jak tylko mogę (prawie 20 gier ukończonych). No i najważniejsze. Ja lubie długie gry :)
Awatar użytkownika
waadimch
Posty: 201
Rejestracja: 23 sty 2017, 20:37
Has thanked: 10 times
Been thanked: 16 times

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: waadimch »

To pytanie z innej beczki . Czy mozna najpierw zaatakowac a potem sie ruszyc ? Czy najpierw ruch a potem atak?
dizzit
Posty: 294
Rejestracja: 09 maja 2011, 13:07
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 17 times
Been thanked: 20 times

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: dizzit »

waadimch pisze:To pytanie z innej beczki . Czy mozna najpierw zaatakowac a potem sie ruszyc ? Czy najpierw ruch a potem atak?
http://www.phalanxgames.pl/do-pobrania/
strona 6
Awatar użytkownika
waadimch
Posty: 201
Rejestracja: 23 sty 2017, 20:37
Has thanked: 10 times
Been thanked: 16 times

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: waadimch »

Mare zakupione dzis pierwszy test. Ale plansza jest zbyt mala. Ma moze ktos mape w pliku bym mogl wydrukowac na materiale. Dajcie znac. Dzieki
dizzit
Posty: 294
Rejestracja: 09 maja 2011, 13:07
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 17 times
Been thanked: 20 times

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: dizzit »

waadimch pisze:Mare zakupione dzis pierwszy test. Ale plansza jest zbyt mala. Ma moze ktos mape w pliku bym mogl wydrukowac na materiale. Dajcie znac. Dzieki
Nawet w niezłej jakości poprostu na googlach znalazlem. Co prawda to nie byla ostateczna wersja ale byla. Nie mniej jednak proponuje grać na małej bo planowana spektakularna rozgrywka się pewnie i tak w 4 rundzie skończy :-).
Ja mam tez budynki i spokojnie wielkosc wystarcza
schizofretka
Posty: 4360
Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 6 times

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: schizofretka »

Chciałbym 'zangielszczyć' swoją polską edycję drukując angielskie pomoce gracza. Da się znaleźć gdzieś grafiki?


Stukał Lucjan Szołajski
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Awatar użytkownika
Marx
Posty: 2420
Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 52 times
Been thanked: 17 times

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: Marx »

Waiting is the hardest part.

Z nimi przychodzi mi się pożegnać
schizofretka
Posty: 4360
Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 6 times

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: schizofretka »

to do 1ed. Szczerze mówiąc miałem nadzieję na skany oryginalnych kart z pudełka w 2ed - poza instrukcją i pudełkiem (odrobinę) to jedyne zależne elementy.


Stukał Lucjan Szołajski
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Pinhead
Posty: 39
Rejestracja: 25 lut 2014, 11:36

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: Pinhead »

Ktoś się pokusił o kupowanie dodatku z plastikowymi figurkami ?
The box. You opened it. We came. Now you must come with us, taste our pleasures.
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4038
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 23 times

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: AkitaInu »

Pinhead pisze:Ktoś się pokusił o kupowanie dodatku z plastikowymi figurkami ?
Ktorego dodatku?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Sir_Yaro
Posty: 1645
Rejestracja: 21 cze 2014, 18:00
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 47 times
Been thanked: 358 times
Kontakt:

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: Sir_Yaro »

Pewnie chodzi o plastikowe budynki
Pinhead
Posty: 39
Rejestracja: 25 lut 2014, 11:36

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: Pinhead »

Tak i wielbłądy i co tam jeszcze jest. Cene ma dość srogą.
The box. You opened it. We came. Now you must come with us, taste our pleasures.
dizzit
Posty: 294
Rejestracja: 09 maja 2011, 13:07
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 17 times
Been thanked: 20 times

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: dizzit »

Pinhead pisze:Ktoś się pokusił o kupowanie dodatku z plastikowymi figurkami ?
Jeśli chodzi o budynki to ja się pokusiłem
Awatar użytkownika
Chaaber
Posty: 1054
Rejestracja: 29 sty 2014, 22:03
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 10 times
Been thanked: 10 times

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: Chaaber »

Moim zdaniem nie warto. Wyglądają może i kapkę lepiej niż żetony ale są mniej funkcjonalne, zwłaszcza jeśli ktoś okupuje dany budynek. Trzeba o tym pamiętać wtedy. A na żetonie wystarczy położyć i od razu widać. IMO lepiej kupić atlas, który zwiększa potencjał gry niż ten plastik.
Pinhead
Posty: 39
Rejestracja: 25 lut 2014, 11:36

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: Pinhead »

dizzit pisze:
Pinhead pisze:Ktoś się pokusił o kupowanie dodatku z plastikowymi figurkami ?
Jeśli chodzi o budynki to ja się pokusiłem
Opinia/Odczucia?? ;)
Chaaber pisze:Moim zdaniem nie warto. Wyglądają może i kapkę lepiej niż żetony ale są mniej funkcjonalne, zwłaszcza jeśli ktoś okupuje dany budynek. Trzeba o tym pamiętać wtedy. A na żetonie wystarczy położyć i od razu widać. IMO lepiej kupić atlas, który zwiększa potencjał gry niż ten plastik.
Zanotowane :D
The box. You opened it. We came. Now you must come with us, taste our pleasures.
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4038
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 23 times

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: AkitaInu »

A wedlug mnie zdecydowanie warto. Duzo lepiej to wyglada, lepiej widac co jest gdzie a zolnieza mozna postawic przy okupowanym miescie czy namiocie i tez dobrze to widac ;)

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Pinhead
Posty: 39
Rejestracja: 25 lut 2014, 11:36

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: Pinhead »

Widzę też, że ATLAS w wersji PL już praktycznie zniknął. Jakieś głosy o dodruku ?
The box. You opened it. We came. Now you must come with us, taste our pleasures.
Szaweł
Posty: 1897
Rejestracja: 25 cze 2013, 12:45
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Been thanked: 5 times

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: Szaweł »

Pinhead pisze:Widzę też, że ATLAS w wersji PL już praktycznie zniknął. Jakieś głosy o dodruku ?
Według akcji na KS i wszystkich zapowiedzi producentów dotyku Atlasa nie będzie nigdy. A jak będzie faktycznie, to zobaczymy, patrz Pandemic Legacy.
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
Awatar użytkownika
Bart Henry
Posty: 968
Rejestracja: 15 sie 2013, 19:59
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 134 times
Been thanked: 667 times

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: Bart Henry »

A w tej wersji Atlasu, która jest/była dostępna w sklepach, faktycznie nie było tego wszystkiego, co w kampanii widniało jako KS exclusives? Większość "kickstarterowych dobroci" dotyczyło właśnie tego dodatku.
Pinhead
Posty: 39
Rejestracja: 25 lut 2014, 11:36

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: Pinhead »

Żetony i budynki chyba były jako exlusive i kilka dodatkowych postaci.
The box. You opened it. We came. Now you must come with us, taste our pleasures.
Awatar użytkownika
Bart Henry
Posty: 968
Rejestracja: 15 sie 2013, 19:59
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 134 times
Been thanked: 667 times

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: Bart Henry »

Pytam, bo zdaje mi się, że wszystko oznaczone jako "K Atlas" w stretch goalach trafiło do sprzedaży, a rzeczy limitowane to raptem kilka drobnostek, które wymieniłeś. Dla większości graczy zupełnie wystarczającą będzie podstawka, którą można wyciągnąć relatywnie tanio (np. teraz w ravelo za niecałe 170 zł). Analizuję właśnie wsparte przeze mnie kampanie. W większości przypadków mrożenie kasy na długi czas (ponad 14 miesięcy w przypadku MN...), przy okazji pozbawiając się możliwości przeczytania recenzji przed zakupem, nie ma sensu. No, ale to temat na inny wątek.
ODPOWIEDZ