Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia (Serge Laget)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Błysk
Posty: 1401
Rejestracja: 19 cze 2010, 13:58
Has thanked: 153 times
Been thanked: 181 times

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: Błysk »

Chaaber pisze:A co z surowcami które zgrabiłeś w poprzedniej rundzie? To też ma być jawne, bo na przykład to dla mnie już psuje rozgrywkę i może ją niepotrzebnie wydłużać bo będą inni gościa blokowali na siłę, a tak jest szansa na taki wyskoczenie zza pleców innych graczy.

Wysłane z mojego Lenovo TAB 2 A10-70L przy użyciu Tapatalka

Moim zdaniem też lepiej kryć te zasoby, zwłaszcza jeśli chodzi o legendarne i "zachomikowane" z cudów, one serio mogą robić różnicę. :)
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1817
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 253 times
Been thanked: 165 times
Kontakt:

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: mauserem »

Chaaber pisze:A co z surowcami które zgrabiłeś w poprzedniej rundzie? To też ma być jawne, bo na przykład to dla mnie już psuje rozgrywkę i może ją niepotrzebnie wydłużać bo będą inni gościa blokowali na siłę, a tak jest szansa na taki wyskoczenie zza pleców innych graczy.

Wysłane z mojego Lenovo TAB 2 A10-70L przy użyciu Tapatalka
ale ja nie twierdzę - że coś ma być (w sensie musi) jawne - każdy niech sobie sam decyduje co ujawnia, a co chowa - ma od tego jak najbardziej legalną zasłonkę, a czasami wystarczy odwrócić tokeny rewersami do góry i już jest TAJNE.
Ale umówmy się - to nie jest fizyka kwantowa - zapamiętanie kto czym dysponuje (a nie przekraczamy progu 20 elementów) nie jest specjalnie skomplikowane :mrgreen: choćbyś miał metrową zasłonkę - nie będzie dla mnie tajemnicą co chowasz :) bo będę widział wcześniej co dostałeś.
Dlatego piszę, że u nas najczęściej i tak gramy w otwarte zasoby - bo ich tajność - powtórzę to po raz kolejny - ma sens TYLKO podczas wystawiania zasobów na handel :mrgreen: - ma nie powodować AP podczas fazy handlu.

i tak, zgadzam się - te kilka dodatkowych zasobów z miast legendarnych potrafi czasami "zrobić myk" - ale nie przez swoją tajność, ale przez różnorodność. I tyle :)
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4031
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 20 times

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: AkitaInu »

Błysk pisze:
Chaaber pisze:A co z surowcami które zgrabiłeś w poprzedniej rundzie? To też ma być jawne, bo na przykład to dla mnie już psuje rozgrywkę i może ją niepotrzebnie wydłużać bo będą inni gościa blokowali na siłę, a tak jest szansa na taki wyskoczenie zza pleców innych graczy.

Wysłane z mojego Lenovo TAB 2 A10-70L przy użyciu Tapatalka

Moim zdaniem też lepiej kryć te zasoby, zwłaszcza jeśli chodzi o legendarne i "zachomikowane" z cudów, one serio mogą robić różnicę. :)
Zgadzam sie :))

A z Mauserem sie nie zgadzam [emoji14]

Wysłane z telefonu
Szaweł
Posty: 1897
Rejestracja: 25 cze 2013, 12:45
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Been thanked: 5 times

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: Szaweł »

Jakby ktoś przyuważył, że w sklepie BGG pojawiły się któreś z 3 dodatków (bohaterowie, stwory, biblijne postaci) będę wielce zobowiązany za jakiś cynk :)
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
Awatar użytkownika
playerator
Posty: 2873
Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
Has thanked: 904 times
Been thanked: 310 times

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: playerator »

Huuh. Cały wieczór czytałem wczoraj o przebojach z dostarczeniem gry do wspierających. Czuję się jak po lekturze niezłej książki - zwroty akcji, zaginięcia, wręcz fabuła :) Teraz rozumiem, jakie to szczęście, że Orlean będzie tylko miesiąc później :mrgreen:

Pięknie proszę o rozjaśnienie kilku wątpliwości:
1. Czy dodatek Atlas w wersji PL różni się od tego (tańszego) po angielsku czymś, oprócz języka instrukcji i - parafrazując klasyka - swojej białokrukości?
2. Czy instrukcja PL do Atlasa, dostępna w pdfie, jest tożsama z wersją papierową?
3. Grając na wielkiej macie - w jaki sposób wyłącza się prowincje nieużywane podczas gry w mniejszych składach?
4. @rastula - co to za monety, które zamówiłeś z MN..?

Wracam do czytania, wczoraj zacząłem od strony 50, czas na Genesis :D
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)
Arius
Posty: 1410
Rejestracja: 30 mar 2016, 16:31
Has thanked: 294 times
Been thanked: 159 times

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: Arius »

playerator pisze: 3. Grając na wielkiej macie - w jaki sposób wyłącza się prowincje nieużywane podczas gry w mniejszych składach?
My po prostu zakrywaliśmy fragmenty maty planszami dodatkowymi na bohaterów/cuda i tor przywództwa (wyznaczając granice).
Szaweł
Posty: 1897
Rejestracja: 25 cze 2013, 12:45
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Been thanked: 5 times

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: Szaweł »

Arius pisze:
playerator pisze: 3. Grając na wielkiej macie - w jaki sposób wyłącza się prowincje nieużywane podczas gry w mniejszych składach?
My po prostu zakrywaliśmy fragmenty maty planszami dodatkowymi na bohaterów/cuda i tor przywództwa (wyznaczając granice).
Dokładnie jak pisze Arius. Działa bez zarzutu.
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
Awatar użytkownika
idzi
Posty: 164
Rejestracja: 21 sty 2014, 08:59
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: idzi »

pojawil sie dodatek w bgg store
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4031
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 20 times

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: AkitaInu »

idzi pisze:pojawil sie dodatek w bgg store
Pierwszy z trzech zapowiadanych :)

Wodne twierdze, podmienianie zasobów po tym jak już je wszyscy do handlu wybrali, triremy z ruchem o dwa pola, nawalanie we wszystko przed walką itp itd- całkiem fajnie wyglądają :)
Awatar użytkownika
Michał M
Posty: 799
Rejestracja: 14 wrz 2014, 20:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Has thanked: 29 times
Been thanked: 29 times
Kontakt:

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: Michał M »

playerator pisze: 1. Czy dodatek Atlas w wersji PL różni się od tego (tańszego) po angielsku czymś, oprócz języka instrukcji i - parafrazując klasyka - swojej białokrukości?
Podejrzewam, że znam odpowiedź, ale podpinam się pod pytanie.
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: ozy »

Michał M pisze:
playerator pisze: 1. Czy dodatek Atlas w wersji PL różni się od tego (tańszego) po angielsku czymś, oprócz języka instrukcji i - parafrazując klasyka - swojej białokrukości?
Podejrzewam, że znam odpowiedź, ale podpinam się pod pytanie.
Różni się wersją językową - pudełko, instrukcja, pomoc gracza itp. Pozostałe komponenty są międzynarodowe i takie same w każdej edycji.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
Michał M
Posty: 799
Rejestracja: 14 wrz 2014, 20:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Has thanked: 29 times
Been thanked: 29 times
Kontakt:

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: Michał M »

ozy pisze:
Michał M pisze:
playerator pisze: 1. Czy dodatek Atlas w wersji PL różni się od tego (tańszego) po angielsku czymś, oprócz języka instrukcji i - parafrazując klasyka - swojej białokrukości?
Podejrzewam, że znam odpowiedź, ale podpinam się pod pytanie.
Różni się wersją językową - pudełko, instrukcja, pomoc gracza itp. Pozostałe komponenty są międzynarodowe i takie same w każdej edycji.
Dzięki. Tak właśnie myślałem.
dizzit
Posty: 293
Rejestracja: 09 maja 2011, 13:07
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 17 times
Been thanked: 20 times

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: dizzit »

Część

Trochę offtop ale tutaj będzie najłatwiej.
Generalnie to bardzo jestem zainteresowany pozycją ale jej cena jest nieco zaporowa.
Przed kupieniem z miłą chęcią bym ją ograł żeby potwierdzić/zaprzeczyć że to to czego szukam.
Podsumowując - ma to ktoś tą grę w WW i pojawia się w jakiś grajcowych miejscówkach i będzie chętny się pochwalić ;).

pozdrawiam
Amadeo_94
Posty: 4
Rejestracja: 26 sty 2017, 16:53

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: Amadeo_94 »

Hej :)

Jestem w trakcie 2 gry i mam zagwostkę apropo piramid. Trzeba 12 surowców na nią czyli 4 zestawy tak?
To chyba zbyt łatwe?
Awatar użytkownika
Marx
Posty: 2420
Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 52 times
Been thanked: 17 times

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: Marx »

Wszystkie surowce mają być inne.
Waiting is the hardest part.

Z nimi przychodzi mi się pożegnać
Awatar użytkownika
Nidhogg
Posty: 1291
Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
Lokalizacja: Romb Kujawski
Has thanked: 84 times
Been thanked: 49 times

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: Nidhogg »

Amadeo_94 pisze:Hej :)

Jestem w trakcie 2 gry i mam zagwostkę apropo piramid. Trzeba 12 surowców na nią czyli 4 zestawy tak?
To chyba zbyt łatwe?
12 różnych surowców.
Tak jak na świątynie trzeba 6 (lub 5 nie pamiętam teraz) różnych surowców.
Wszystkie "ceny" są wyrażone albo w ilość monet albo w różnych surowcach. I to w cale nie jest zbyt łatwe :)
7% rabatu - 3Trolle
10% rabatu - Planszostrefa
Zbiórki gdzie jestem organizatorem: tu
Amadeo_94
Posty: 4
Rejestracja: 26 sty 2017, 16:53

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: Amadeo_94 »

Ok, czyli albo surowce albo monety?
A 12 roznych surowców to w sensie 4 rozne zestawy czy ogolnie kazdy inny surowiec?
Amadeo_94
Posty: 4
Rejestracja: 26 sty 2017, 16:53

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: Amadeo_94 »

Ok, czyli albo surowce albo monety?
A 12 roznych surowców to w sensie 4 rozne zestawy czy ogolnie kazdy inny surowiec?
Amadeo_94
Posty: 4
Rejestracja: 26 sty 2017, 16:53

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: Amadeo_94 »

Ok, czyli albo surowce albo monety?
A 12 roznych surowców to w sensie 4 rozne zestawy czy ogolnie kazdy inny surowiec?
Awatar użytkownika
Marx
Posty: 2420
Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 52 times
Been thanked: 17 times

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: Marx »

Hmmm,
tak każdy surowiec musi być inny. W grze mamy 13 różnych surowców i w celu wybudowania pięknej piramidy i tym samym wygrania gry należy zapłacić 12 różnymi z pośród tych wszystkich 13 surowców; czyli ceramika, klejnoty, papirus, owce, wino...itd aż do dwunastu.
Waiting is the hardest part.

Z nimi przychodzi mi się pożegnać
dizzit
Posty: 293
Rejestracja: 09 maja 2011, 13:07
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 17 times
Been thanked: 20 times

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: dizzit »

kolejny pół offtop (na poprzedniego nikt nie odpowiedział)

Czy ktoś z WW byłby zainteresowany Atlasem i tymi dodatkami (- ja mam ochotę na podstawkę) i byłby skory się zrzucić?
http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... re+nostrum
Awatar użytkownika
kaszkiet
Posty: 2806
Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 308 times
Been thanked: 525 times

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: kaszkiet »

Może nikt nie wie, co oznacza WW? :)
Awatar użytkownika
Michał M
Posty: 799
Rejestracja: 14 wrz 2014, 20:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Has thanked: 29 times
Been thanked: 29 times
Kontakt:

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: Michał M »

dizzit pisze:kolejny pół offtop (na poprzedniego nikt nie odpowiedział)

Czy ktoś z WW byłby zainteresowany Atlasem i tymi dodatkami (- ja mam ochotę na podstawkę) i byłby skory się zrzucić?
http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... re+nostrum
Na przykład ja. Zależy, ile wziąłbyś za Atlas, jak coś napisz mi wiadomość.

Chyba, że WW to jakieś miasto zagranico, a nie wyżej wymienieni. Myślę, że można się dogadać z wysyłką i tak dalej.
Awatar użytkownika
the_ka
Posty: 468
Rejestracja: 13 lis 2006, 16:35
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 31 times
Been thanked: 27 times

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: the_ka »

Michał M pisze:
dizzit pisze:kolejny pół offtop (na poprzedniego nikt nie odpowiedział)

Czy ktoś z WW byłby zainteresowany Atlasem i tymi dodatkami (- ja mam ochotę na podstawkę) i byłby skory się zrzucić?
http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... re+nostrum
Na przykład ja. Zależy, ile wziąłbyś za Atlas, jak coś napisz mi wiadomość.

Chyba, że WW to jakieś miasto zagranico, a nie wyżej wymienieni. Myślę, że można się dogadać z wysyłką i tak dalej.
z Warszawy
Awatar użytkownika
Michał M
Posty: 799
Rejestracja: 14 wrz 2014, 20:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Has thanked: 29 times
Been thanked: 29 times
Kontakt:

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: Michał M »

the_ka pisze:
Michał M pisze:
dizzit pisze:kolejny pół offtop (na poprzedniego nikt nie odpowiedział)

Czy ktoś z WW byłby zainteresowany Atlasem i tymi dodatkami (- ja mam ochotę na podstawkę) i byłby skory się zrzucić?
http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... re+nostrum
Na przykład ja. Zależy, ile wziąłbyś za Atlas, jak coś napisz mi wiadomość.

Chyba, że WW to jakieś miasto zagranico, a nie wyżej wymienieni. Myślę, że można się dogadać z wysyłką i tak dalej.
z Warszawy
Tak, wiem. Pisałem pół żartem. Chociaż nie mieszkam w Warszawie, byłbym zainteresowany.
ODPOWIEDZ