Jest to jakiś pomysł, muszę wypróbować. Jeśli to nie pomoże, to chyba zrezygnuję z tego wariantu gry. W teorii wygląda on bardzo ciekawie, ale praktyka pokazuje, że może być "zepsuty". Trzeba zagrać więcej razy i sprawdzić.rattkin pisze: Najlepszą strategią jest początkowa rozbudowa z dala (bardzo z dala) od przeciwnika, żeby sobie zbudowac jakiś podkład pod patterny.
Tash-Kalar: Arena of Legends / Legendarna Arena (Vlaada Chvatil)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Re: Tash-Kalar: Arena of Legends (Tash-Kalar: Legendarna Are
- pan_satyros
- Posty: 6125
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Lokalizacja: Siemianowice
- Has thanked: 640 times
- Been thanked: 507 times
- Kontakt:
Re: Tash-Kalar: Arena of Legends (Tash-Kalar: Legendarna Are
Z tego co pamiętam flara nie zużywa akcji.Bea pisze:pojawiają się kolejne piony do zbijania, a my znów tracimy akcję.
Jakie są wasze doświadczenia w tej kwestii?
Censor emeritus podcastu ZnadPlanszy: Pełną parą
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Re: Tash-Kalar: Arena of Legends (Tash-Kalar: Legendarna Are
Tak, zgadza się, co nie zmienia jednak faktu, że często nie jest ona bardzo pomocna w tym typie rozgrywki. Z reguły pozwala dodać jednego, rzadko dwa piony. Kiedy warto ją rzucać? Gdy w zamian zdobędziemy 2 punkty zwycięstwa, albo jeśli daje nam jakąś szansę na dalsze rozbudowanie. Ale przecież przeciwnik nie śpi.pan_satyros pisze:Z tego co pamiętam flara nie zużywa akcji.Bea pisze:pojawiają się kolejne piony do zbijania, a my znów tracimy akcję.
Jakie są wasze doświadczenia w tej kwestii?
- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Re: Tash-Kalar: Arena of Legends (Tash-Kalar: Legendarna Are
Zastanawiałam się nad tym, ale to z kolei wydaje się za mocne. Można by tak dać każdemu trzy flary na rękę do wykorzystania na całą grę i tylko trzy, ale nie kasować tego punktu za odpalenie flary...rattkin pisze:Alternatywnie, można grać bez punktu za flarę i/lub z dwiema flarami na ręce.
Re: Tash-Kalar: Arena of Legends (Tash-Kalar: Legendarna Are
Jeżeli u Ciebie wyniki są zawsze tak jednostronne to powinieneś zmienić partnerów do gry.rattkin pisze:Tak, tak po prostu jest w tej grze. Wyniki zawsze są w okolicach "do 3", "do 1", "do 4", nigdy "wow, przegralem dwoma punktami, ale blisko!". Przy czym może o tym zadecydować nawet kilka pierwszych ruchów i fart w dociągu.
Nie. najlepsza strategia początkowa to taka, która dopasowana jest do ręki startowej gracza oraz jego temperamentu.rattkin pisze: Najlepszą strategią jest początkowa rozbudowa z dala (bardzo z dala) od przeciwnika, żeby sobie zbudowac jakiś podkład pod patterny.
Kiedy budujesz sobie 'podkład pod patterny' przeciwnik też go buduje, więc nie daje ci to przewagi.
Nie. Deathmatch jest sto razy bardziej dynamiczny, interesujący i emocjonujący. High form w zasadzie polecałbym tylko jako trening, albo grę do piwka.rattkin pisze: Na dwie osoby lepiej grać high form. Deathmatch z kolei świetnie wychodzi w grze na 4 osoby - bo trzeba prać wszystkich po równo - i wtedy ten słabszy gracz ma trochę oddechu na odkucie się (nikt go lał nie będzie, bo nie ma po co).
- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Re: Tash-Kalar: Arena of Legends (Tash-Kalar: Legendarna Are
rattkin pisze: Najlepszą strategią jest początkowa rozbudowa z dala (bardzo z dala) od przeciwnika, żeby sobie zbudowac jakiś podkład pod patterny.
A jaką strategię przyjąć, gdy przeciwnik zadał pierwszy cios, mamy jednego pioina i za każdym razem gdy dostawimy kolejnego zostajemy znów zbijani do jednego? Bo ja do tej pory nie znalazłam sposobu na wyjście z takiego impasu...Ash pisze: Nie. najlepsza strategia początkowa to taka, która dopasowana jest do ręki startowej gracza oraz jego temperamentu.
- jax
- Posty: 8128
- Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 78 times
- Been thanked: 251 times
Re: Tash-Kalar: Arena of Legends (Tash-Kalar: Legendarna Are
Zdecydowanie nie bać się flar. Już niejednego - mimo straty VP - poprowadziły do zwycięstwa.
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 929 times
Re: Tash-Kalar: Arena of Legends (Tash-Kalar: Legendarna Are
Zacząłem odpisywać, ale w zasadzie nie ma sensu. Napisałeś ogólniki. Ja wielokrotnie grałem, jako tester, z Vlaadą i testerami z Czech i wyniki zawsze tak kaskadowały, w jedną albo w drugą stronę - Vlaada mówił, że to tak ma być i właściwie dopiero deckbuilding pozwala to lepiej kontrować. W standardowych taliach można się trochę przed tym bronić, ale tylko trochę. W sytuacji, gdy obaj gracze odbijają najpierw na swoje strony, trochę się rozbudowują i dopiero wtedy przygotowują atak (zwykle wyliczone legendy na kilka ruchów do przodu, z jakimś marginesem błędu). "Strategia pod temperament i pod rękę" to jakiś bełkot. W ręce czasem możesz mieć rzeczy, które bardziej przeszkadzają niż pomagają i rękę wtedy się odrzuca. Podkład pod patterny jest ważny, bo daje możliwości taktyczne. To, że przeciwnik ma podobny, o niczym nie przesądza. A z kolei, jeśli ryzykujesz walkę na samym początku, z niepewnej pozycji, to taki atak zwykle kosztuje grę.Ash pisze:...
Używanie flar jest zasadne, ale tylko wtedy, gdy możemy faktycznie wyjść "na plus" punktowo z takiego zagarnia i ustawia nas dobrze pod legendę, dobrą kartę albo ogólnie do przodu jeśli chodzi o pattern.
Pierwsze być może, raczej nie drugie i trzecie. Deathmatch jest tylko na ilość. W High Form trzeba celować z precyzją skalpela, a to jest dużo trudniejsze.Ash pisze: Nie. Deathmatch jest sto razy bardziej dynamiczny, interesujący i emocjonujący. High form w zasadzie polecałbym tylko jako trening, albo grę do piwka.
Re: Tash-Kalar: Arena of Legends (Tash-Kalar: Legendarna Are
Gry kaskadują, ale nie od razu, i często strony idą łeb w łeb, chyba, że ktoś wyraźnie odstaje umiejętnościami. Podkład pod patterny? Co za bełkot, widać, ze grasz tylko wysokim stylem i masz o deathmatch słabe pojęcie. 'Zwykle wyliczone legendy'? Chłopie, jak grają dobrzy gracze to w deathmatchu 1v1 często nigdy nie zostaje zagrana NAWET JEDNA legenda, nikt ci na to nie pozwoli.rattkin pisze:
Zacząłem odpisywać, ale w zasadzie nie ma sensu. Napisałeś ogólniki. Ja wielokrotnie grałem, jako tester, z Vlaadą i testerami z Czech i wyniki zawsze tak kaskadowały, w jedną albo w drugą stronę - Vlaada mówił, że to tak ma być i właściwie dopiero deckbuilding pozwala to lepiej kontrować. W standardowych taliach można się trochę przed tym bronić, ale tylko trochę. W sytuacji, gdy obaj gracze odbijają najpierw na swoje strony, trochę się rozbudowują i dopiero wtedy przygotowują atak (zwykle wyliczone legendy na kilka ruchów do przodu, z jakimś marginesem błędu). "Strategia pod temperament i pod rękę" to jakiś bełkot. W ręce czasem możesz mieć rzeczy, które bardziej przeszkadzają niż pomagają i rękę wtedy się odrzuca. Podkład pod patterny jest ważny, bo daje możliwości taktyczne. To, że przeciwnik ma podobny, o niczym nie przesądza. A z kolei, jeśli ryzykujesz walkę na samym początku, z niepewnej pozycji, to taki atak zwykle kosztuje grę.
Używanie flar jest zasadne, ale tylko wtedy, gdy możemy faktycznie wyjść "na plus" punktowo z takiego zagarnia i ustawia nas dobrze pod legendę, dobrą kartę albo ogólnie do przodu jeśli chodzi o pattern.
To było dobre, 'wyliczanie legendy', 'podkłady pod patterny', tak to sobie możesz w High Form grać. Wymiana ręki? Jeżeli nie celujemy w konkretne, nieużyte karty, a przeciwnik wygrywa na punkty jest bez sensu bo zabiera ci akcję i skraca grę. A właśnie na początku -przy nie ruszonym stosie - nie masz ŻADNEJ kontroli nad tym co dobierzesz. Wymiana ręki na początku gry w deathmatch to oddanie inicjatywy przeciwnikowi i pierwszy krok do porażki.
Nie. High Form jest dla chomików unikających bezpośredniej konfrontacji, wygrywanie twarzą w twarz to esencja rywalizacji:-)rattkin pisze: Pierwsze być może, raczej nie drugie i trzecie. Deathmatch jest tylko na ilość. W High Form trzeba celować z precyzją skalpela, a to jest dużo trudniejsze.
Odskoczyć i spróbować naszykować kontrę. Przewaga przeciwnika w pionach i ich skupiska dają pole do popisu w atakach dystansowych. Odskocz i walnij z armaty, wieży, użyj messengera, zmasakruj go hipnotyzerem, a już samo naszykowanie podstawki katapulty (nawet jeżeli jej nie masz) rozproszy wtedy uwagę rywala. Ritual master jest bdb. a blood shaman może w pojedynkę rozstrzygnąć grę.Bea pisze: A jaką strategię przyjąć, gdy przeciwnik zadał pierwszy cios, mamy jednego pioina i za każdym razem gdy dostawimy kolejnego zostajemy znów zbijani do jednego? Bo ja do tej pory nie znalazłam sposobu na wyjście z takiego impasu.
- Trolliszcze
- Posty: 4776
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 1031 times
Re: Tash-Kalar: Arena of Legends (Tash-Kalar: Legendarna Are
Powodzenia na drogę!rattkin pisze:Nie, nie . Ja odpadam. Nie mój styl dyskusji, a kolega ewidentnie wie lepiej.
A takie teksty i urażoną dumę testera to sobie wsadź za pazuchę, bo sam taki styl narzuciłeś. I polecam popatrzeć jak grają w deathmatch topowi gracze, a potem serwować mądrości.
- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Re: Tash-Kalar: Arena of Legends (Tash-Kalar: Legendarna Are
rattkin pisze: Najlepszą strategią jest początkowa rozbudowa z dala (bardzo z dala) od przeciwnika, żeby sobie zbudowac jakiś podkład pod patterny.
Ash pisze: Nie. najlepsza strategia początkowa to taka, która dopasowana jest do ręki startowej gracza oraz jego temperamentu.
Ash, właściwie napisaliście jedno i to samo, a się spieracie. Czyli trzeba się próbować budować z dala od przeciwnika.Ash pisze: Odskoczyć i spróbować naszykować kontrę.
Re: Tash-Kalar: Arena of Legends (Tash-Kalar: Legendarna Are
No właśnie -jak napisałem - zależy. Jak startujesz ze swordmasterem albo bombą na ręku to idziesz do konfrontacji, posiadanie inicjatywy to część sukcesu.Bea pisze: Ash, właściwie napisaliście jedno i to samo, a się spieracie. Czyli trzeba się próbować budować z dala od przeciwnika.
- pan_satyros
- Posty: 6125
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Lokalizacja: Siemianowice
- Has thanked: 640 times
- Been thanked: 507 times
- Kontakt:
- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Re: Tash-Kalar: Arena of Legends (Tash-Kalar: Legendarna Are
Czy nie sądzicie że Leśne Królestwo nie ma szans w Pojedynku na śmierć i życie z innymi szkołami?
- Veridiana
- Administrator
- Posty: 3237
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
- Lokalizacja: Czyżowice
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 60 times
- Kontakt:
Re: Tash-Kalar: Arena of Legends (Tash-Kalar: Legendarna Are
Uważam Tą szkołą gram najrzadziej i co najwyżej w High Form
- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Re: Tash-Kalar: Arena of Legends (Tash-Kalar: Legendarna Are
A próbowaliście grać Bitwę na 3 osoby? Według mnie działa genialnie! Dzięki sprytnemu mechanizmowi punktowania gra jest o wiele lepiej zbalansowana niż w pojedynku na dwie osoby, a przy tym urozmaicona. Żeby tylko było więcej szkół do wyboru...
- palladinus
- Posty: 1494
- Rejestracja: 29 paź 2010, 14:10
- Lokalizacja: Poznań
- Been thanked: 5 times
- Kontakt:
Re: Tash-Kalar: Arena of Legends (Tash-Kalar: Legendarna Are
Rzut okiem i krótkie przemyślenia na temat dodatku Everfrost na blogu Ciekawe Gry.
Cały czas czekam na kolejne talie to tej doskonałej gry. Wydawało by się, że to nic trudnego, ale albo CGE nie ma czasu rozwijać tego produktu, albo to nie jest jednak takie łatwe.
Cały czas czekam na kolejne talie to tej doskonałej gry. Wydawało by się, że to nic trudnego, ale albo CGE nie ma czasu rozwijać tego produktu, albo to nie jest jednak takie łatwe.
Blog CiekaweGry - gry planszowe i nie tylko
http://www.facebook.com/CiekaweGry
http://instagram.com/CiekaweGry
http://www.facebook.com/CiekaweGry
http://instagram.com/CiekaweGry
Re: Tash-Kalar: Arena of Legends (Tash-Kalar: Legendarna Are
Szykuje się nowa talia
Krasnoludy, Żywioły, Demony albo Nieumarli.
Mam nadzieję, że wyjdzie w tym roku i Rebel wyda po polsku.
Krasnoludy, Żywioły, Demony albo Nieumarli.
Mam nadzieję, że wyjdzie w tym roku i Rebel wyda po polsku.
- pan_satyros
- Posty: 6125
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Lokalizacja: Siemianowice
- Has thanked: 640 times
- Been thanked: 507 times
- Kontakt:
Re: Tash-Kalar: Arena of Legends (Tash-Kalar: Legendarna Are
yeah dawać truposzy.noowy pisze:Szykuje się nowa talia
Krasnoludy, Żywioły, Demony albo Nieumarli.
Mam nadzieję, że wyjdzie w tym roku i Rebel wyda po polsku.
nic tak nie ożywia gry jak solidna dawka nekromancji ;p
Censor emeritus podcastu ZnadPlanszy: Pełną parą
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
- palladinus
- Posty: 1494
- Rejestracja: 29 paź 2010, 14:10
- Lokalizacja: Poznań
- Been thanked: 5 times
- Kontakt:
Re: Tash-Kalar: Arena of Legends (Tash-Kalar: Legendarna Are
Nie żebym był nieufny w takie fanowskie newsy, ale nie mogę znaleźć żadnej oficjalnej informacji
Blog CiekaweGry - gry planszowe i nie tylko
http://www.facebook.com/CiekaweGry
http://instagram.com/CiekaweGry
http://www.facebook.com/CiekaweGry
http://instagram.com/CiekaweGry
Re: Tash-Kalar: Arena of Legends (Tash-Kalar: Legendarna Are
Bo to na razie nic oficjalnego. Informacja pochodzi od kogoś, kto rozmawiał o potencjalnych dodatkach z Chvatilem. Nie wiadomo w jakiej fazie jest ten dodatek.palladinus pisze:Nie żebym był nieufny w takie fanowskie newsy, ale nie mogę znaleźć żadnej oficjalnej informacji