Osadnicy: Narodziny Imperium (Ignacy Trzewiczek)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Posty: 2821
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
Has thanked: 447 times
Been thanked: 318 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Dr. Nikczemniuk »

Dlatego ja mam tylko podstawkę, wyciągam i gram. Dodatek który karze mi coś włożyć nowego a wywalić coś starego jest w moim odczuciu bez sensu.
Kupiłem czekoladę z orzechami, następnie dodatek "rodzynki". Ale żeby teraz zjeść czekoladę muszę zdecydować, albo orzechy, albo rodzynki. A nie można razem? Nie!
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
StanleyStone
Posty: 244
Rejestracja: 17 lis 2015, 17:07
Has thanked: 61 times
Been thanked: 24 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: StanleyStone »

I to jest sedno dobrego dodatku! Świetnym przykładem są dodatki do planszowej Cywilizacji Sida Meiera. Sława i Bogactwo daje możliwość gry na 5 gracza, wprowadza nowe tereny, zwiększa siłę kart postaci itd., podczas gdy Wiedza i Wojna każe wyrzucić mnóstwo elementów z gry i zastąpić je nowymi "fajniejszymi". Od tamtej pory zanim na dobre zainteresuję się jakimś dodatkiem, najpierw sprawdzam czy autorzy w ogóle wzięli pod uwagę, że grę kupiłem ze względu na podstawkę i szukam jedynie a) większego balansu b) większej różnorodności/regrywalności, ale z pewnością nie chcę amputować dotychczas dostępnych elementów w grze. Gdyby tak było - stwierdzałbym, że część gry nie podoba mi się - po prostu nie inwestowałbym dalej w tę grę. Może trochę offtopic, ale poruszono kwestię, która od dawna mnie frapowała.
$więcik
Posty: 41
Rejestracja: 27 mar 2015, 12:23
Been thanked: 7 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: $więcik »

Tak jak ja to czuję
1) Format turniejowy - gra rzeczywiście jest dłuższa, ale nie dlatego, że wybierasz karty przed każdą rozgrywką, tylko jest nastawiona na gry na wysokim pułapie punktowym, gdzie każdy z graczy zna wszystkie karty i od razu wrzuca je do talii, bez czytania i myślenia - na to jest czas, kiedy sobie sami siedzimy w domu i patrzymy, że coś nam się ładnie z czym innym zazębia. TYLE ŻE to nie jest dla wszystkich, bo nie każdy lubi szukać takiej optymalizacji, nie każdego rajcuje wymyślanie kombosów. Format turniejowy ma też taką zaletę, że trzeba umieć grać wszystkim przeciwko wszystkiemu - zupełnie inaczej patrzy się na Barbarzyńców z kartami Azteków, a zupełnie inaczej z kartami Atlantydów - mi to odpowiada, bo żeby rzeczywiście umieć grać, trzeba mocno w tym siedzieć.

2) Format otwarty - wcale nie jest taki zły i niezbilansowany, szczególnie dla początkujących graczy. I tak nie osiąga się jakiś kosmicznych wyników, bo nie kojarzy sie jeszcze jak co razem pracuje, jakie kolory mamy w talii itp. Dodatkowe 10 kart może być pomijalne (oczywiście nie jest to wpełni prawda, bo jak nie podejdzie Administracja to tak mamy przerąbane).

Jeżeli uczymy kogos grać, a mimo to chcemy używać kart z dodatków, to warto zagęścicć talię, np. wywalając niepotrzebne trójki np. Szlak Handlowy. Mamy wtedy 37 kart. Kiedy uczyłem grać moich znajomych sam przygotowałem talie dla każdej frakcji tak, żeby w pierwszej czy drugiej partii nastawić się na interakcję, a mniej na ściubienie punktów - to moim zdaniem zachęca i nikomu nie trzeba tłumaczyć "a ta karta jest z dodatku".

3) KPP jest moim zdaniem mocno niezbędny i jeżeli nie zależy nam na 100% zgodności z zasadami turniejowymi to warto wtasować chociaż karty Zwykłe - nieco interakcji będzie więcej.

4) Atlantydów poza formatem turniejowym raczej odpuszczam, bo dużo tłumaczenia i wychodzą dziwne rzeczy, na dodatek nie wypuścili do nich erraty i są pytania bez odpowiedzi.

Gra jest naprawdę dobra, tyle że sposób w jaki jest prowadzony jej rozwój przez Portal to porażka i trzeba samemu te dziury uzupełniać.
Awatar użytkownika
Neoptolemos
Posty: 1965
Rejestracja: 09 sty 2014, 18:30
Has thanked: 191 times
Been thanked: 839 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Neoptolemos »

Miedzcu pisze: 1) No dobrze wymiennie te karty zgodnie z instrukcją…ale chwila tutaj wymieniam coś co mi przynosiło benefit od razu na coś co będzie mi przynosiło benefit gdy będę miał „zestaw” (podaje przykład z rozszerzenia „3 przyjaciele z boiska”. No chwila ale przez to wejdzie dłuższy „downtime” i częstsze sytuacje gdzie gracz nie będzie wstanie nic zrobić przez wiele rund do momentu aż ten marny benefit dostanie z racji posiadania zestawu (czytaj. mniej gry w grze chodź kupiłem dodatek w odwrotnym celu by tej wspaniałej gry było więcej ) -> podstawka nie ma tego problemu - śnieżna kula rośnie z każdą rundą a jej tempo rośnięcia zależy od zagrań gracza a nie od wylosowanych kart (przynajmniej przez mnogość akcji budowa, umowa, plądrowanie jest losowość ograniczona a gracz ma pole do pomyślunku IMO)
To jest akurat tylko kwestia ogrania dodatku. Nie pograłem jeszcze dużo z zestawami, ale na pewno popróbuję - ta mechanika wcale nie brzmi źle.

Jeśli chodzi o podejście "liczyłem na to, że odpakuję dodatek, dodam karty i mogę grać": oczywiście, że możesz. Tylko że podstawową regułą tego typu karcianek jest żelazna zasada: im masz mniej kart w talii, tym większa szansa na dociągnięcie tego, co potrzebujesz. Jeżeli minimum w talii to 30 kart i chcesz zmaksymalizować wynik, wkładasz tylko 30 kart.

Moim zdaniem popełniłeś strategiczny błąd: nie kupuje się kilku dodatków naraz. Po pierwsze - i u mnie to się sprawdza przy każdej grze - wszystkie nowinki trzeba wprowadzać stopniowo, a po drugie - nie znam gry, która dobrze działa z większą liczbą dodatków. Przykładowo - mam w domu big box Carcassonne, ale nigdy nie zagrałem naraz z 3 lub więcej dodatkami.

Tworzenie talii jest w Osadnikach bardzo proste, więc tutaj nie widzę wielkiego problemu. Po kilku partiach każdy powinien w przeciągu 5 minut umieć wymienić najmniej potrzebne karty. A jeżeli grasz z nowymi graczami, to bez przesady - niech kilka razy zagrają samym kartami z podstawki :)

Na koniec rada - korzystaj tylko z Azteków i jednego małego dodatku, a dopiero jak je ograsz, weź drugi (Atlantydów nie polecam nikomu).
Game developer w Lucky Duck Games
Autor bloga Karta - stół!
Redaktor Board Times
Awatar użytkownika
tomuch
Posty: 1901
Rejestracja: 21 gru 2012, 03:17
Lokalizacja: zza winkla
Has thanked: 147 times
Been thanked: 172 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: tomuch »

Mamy wydany po polsku taki dodatek (10 kart, na BGG nazywają go "10C"):
https://www.boardgamegeek.com/image/334 ... size=large
Spoiler:
Wg powyższego tematu ktoś zamówił kartę Boba (u nas to Tadzio) i dostał dodatkowo 10 kart.
kolekcja
rabaty: Planszostrefa 11%, Planszomania 7%, 3trolle 7%, Rebel 5%, Cdp 5%, Aleplanszowki 5%, Mepel 5%
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: rattkin »

abadura pisze:Dzwoniłem przed chwilą do Portalu w sprawie tych 10 kart (nie doczytałem wątku do końca nim sięgnąłem po telefon), a byłem skołowany, bo sklep dosłał mi tylko te 10 kart, a nie zamiennik błędnej. (To już też telefonicznie z nimi ustaliłem.) Wedle informacji od Portalu owe 10 kart ma docelowo być dostępne w ich sklepiku. Na razie (przed chwilą sprawdzałem) nie ma ich jeszcze i nie wiem kiedy będą.
To jak to z tym jest? Bo ja własnie też dostałem ze sklepu tylko tych 10 zbędnych kart, w zestawie nie było karty Azteków z poprawką. To ta karta jest, u licha, dostepna, czy nie jest?
Miedzcu
Posty: 41
Rejestracja: 14 sty 2017, 00:17
Lokalizacja: Zawadzkie
Been thanked: 1 time

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Miedzcu »

Ja zamawiając poprawianą kartę ksiądz Tadzio dostałem i ją i 10 dodatkowych kart. Karta też już jest dorzucana do pudelka dodatku Aztekowie (nie wiem czy każdego ale w przypadku zamówień aleplanszowki tak było). - ale wtedy tylko ta jedna karta.

http://i.imgur.com/N0gHwKw.jpg
MOJA KOLEKCJA I MOJE TOP 10

\"IT MAYBE WASN'T BEST WIN, BUT WIN IS WIN."\
sawor24
Posty: 20
Rejestracja: 04 mar 2016, 13:03
Has thanked: 7 times
Been thanked: 1 time

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: sawor24 »

Nikt mi nie odpisał w zasadach, to spróbuję tutaj.


Pytanko w sprawie minidodatku żetonów Ekspedycji

Żetony Ekspedycji losujemy, czy pierwsza osoba, która pasuje wybiera sobie konkretny, który jej pasuje?


I od razu przy okazji, czy te 4 żetony są dobrze zbalansowane?
toblakai
Posty: 1269
Rejestracja: 19 mar 2014, 13:57
Has thanked: 220 times
Been thanked: 226 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: toblakai »

sawor24 pisze:Żetony Ekspedycji losujemy, czy pierwsza osoba, która pasuje wybiera sobie konkretny, który jej pasuje?
Informacja ze sklepu pisze:Gracz po spasowaniu ma możliwość wyboru jednego z żetonów i skorzystania z bonusu.
Wszystko raczej jasne.
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Bary »

Feargeat pisze:
Wookie pisze:Witajcie,

Grałem dwa razy w Osadników (wczoraj przysłali) i dwa razy było Rzymianie vs Barbarzyńcy.

W pierwszej partii wygrałem z żoną Barbarzyńcami dosyć dużą przewagą.

W drugiej partii grałem z kolegą (który jest średnio-grający, ale kumaty). On miał Barbarzyńców i wygrał ze mną (miałem Rzymian). Obaj byliśmy w szoku :)


To tylko dwie partie (będę ten wariant testował dalej), ale w obu partiach odczucie było jasne. Rzymianami o punkty trzeba się "namęczyć".
Cytuję bardzo stary post z tego tematu, ale tylko dlatego że moje odczucia są identyczne i przypadkiem przeglądając wpisy się na niego natknąłem

Rozegraliśmy z żoną do tej pory 3 partie, w wariancie, zalecanym przez Portal ( BAR vs RZY ) i póki co Bardbarzyńcy mają 100 % zwycięstw.
Odpowiednio - /35:28/46:32/27:26/, trzecia gra była bardziej wyrównana tylko dlatego, że Rzym miał kartę która umożliwiała, niszczenie budynków za 2 ludzików. W innym wypadku Barbarzyńcy znów by mieli 8-10 pkt przewagi.
Jeżeli do gry siadają 2 osoby, które nie mają z grą żadnego doświadczenia i mimo rotacji nacji, zawsze wygrywają Barbarzyńcy to, chyba jest coś nie tak z balansem. I są to zwycięstwa lekkie i przyjemne, podczas gdy Rzymianami trzeba się napocić i nagłówkować żeby cokolwiek ugrać.
Rzym jest trudną frakcją i wymaga specyficznego podejścia do rozgrywki. Na początku polecałbym zastąpić go Egiptem, wtedy Barbarzyńcy powinni zostać rozgromieni. Uczulam także na ocenianie balansu po kilku rozgrywkach. Oczywiście każdy ma prawo do swojego zdania, ale taka ocena będzie mało wiarygodna.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
adelaide
Posty: 18
Rejestracja: 02 lut 2017, 12:37

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: adelaide »

Ja już jestem po wielu rozegranych partiach i wychodzi na to, że Egipt jest najczęściej wygrywającym nacją. Nie wiem czy inni mają podobne zdanie na ten temat.
Awatar użytkownika
wok
Posty: 139
Rejestracja: 29 maja 2013, 15:09
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: wok »

Problem zbalansowania poszczególnych talii jest wg. mnie strasznie ciężką sprawą. Bo:

- muszą być zbalansowane na różną ilość graczy
- przy mniejsze liczbie graczy, muszą być zbalansowane przeciwko każdej konfiguracji przeciwników na stole
- każda talia ma swoje specyficzne zagrania, które mogą być łatwiejsze lub trudniejsze do wykonania przez niektórych graczy/w niektórych okolicznościach/ przeciwko niektórym graczom lub taliom.

Jeżeli dodamy do tego jeszcze dodatki to cała sprawa staje się mocno skomplikowana. I jeśli gra nie jest całkiem skopana, to ciężko mówić, że ta talia jest zawsze lepsza niż inna.(nawet jeśli tak jest u Ciebie na stole)

Miedzcu - możesz przyjąć zasadę, że z graczami, którzy grają pierwszy raz i/lub mają małe doświadczenie z planszówkami wyciągasz tylko podstawkę. Z tym, którzy się już trochę ograli i są gotowi na coś więcej, zaczynasz eksplorować dodatki.
Wroobel
Posty: 369
Rejestracja: 07 lip 2015, 23:04
Has thanked: 32 times
Been thanked: 18 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Wroobel »

Jak w każdej grze karcianej wiele zależy od szczęśliwego lub nieszczęśliwego dociągu.
I nawet najbardziej dopracowany balans talii w takim przypadku nie pomoże :(
Awatar użytkownika
michcic
Posty: 190
Rejestracja: 18 paź 2014, 09:43
Has thanked: 13 times
Been thanked: 42 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: michcic »

Czy w najbliższym czasie planowany jest dodruk podstawki? W moich ulubionych sklepach już gry nie ma, a nakład w magazynach Portalu już wyczerpany, więc trudno spodziewać się dostawy.
Członek Stowarzyszenia Pamper - Grupa Testerska - organizatora Designer Camp.
Game developer w wydawnictwie Go On Board.

Dziękuję za pomoc w zakupach: grabash4u, Quaku, Banan2, donmakaron
Awatar użytkownika
DeBOB
Posty: 74
Rejestracja: 30 maja 2012, 10:32
Lokalizacja: Radzyń Podlaski
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: DeBOB »

michcic pisze:Czy w najbliższym czasie planowany jest dodruk podstawki? W moich ulubionych sklepach już gry nie ma, a nakład w magazynach Portalu już wyczerpany, więc trudno spodziewać się dostawy.
Tak, w marcu będzie dodruk "Osadników: Narodziny Imperium" i dodatku "Każdy potrzebuje przyjaciela".
adelaide
Posty: 18
Rejestracja: 02 lut 2017, 12:37

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: adelaide »

Czy warto kupować dodatek 'Każdy potrzebuje przyjaciela' jeśli mam dodatek Atlantydzi? Czy można sobie go darować. Z tego co się orientuję to nie ma w nim żadnej nowej nacji, tylko nowe budynki,więc nie wiem czy jest sens czy może skusić się raczej na Azteków?
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Bary »

adelaide pisze:Czy warto kupować dodatek 'Każdy potrzebuje przyjaciela' jeśli mam dodatek Atlantydzi? Czy można sobie go darować. Z tego co się orientuję to nie ma w nim żadnej nowej nacji, tylko nowe budynki,więc nie wiem czy jest sens czy może skusić się raczej na Azteków?
Dodatek KPP jest jedynym obowiązkowym dodatkiem do O:NI i powinien być dokupiony w pierwszej kolejności. :) Dodaje on ważną funkcjonalność- otwartą produkcję, która imo powinna znaleźć się już w cs.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Silesia Settlers
Posty: 84
Rejestracja: 14 maja 2016, 09:47
Been thanked: 1 time

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Silesia Settlers »

adelaide pisze:Czy warto kupować dodatek 'Każdy potrzebuje przyjaciela' jeśli mam dodatek Atlantydzi? Czy można sobie go darować. Z tego co się orientuję to nie ma w nim żadnej nowej nacji, tylko nowe budynki,więc nie wiem czy jest sens czy może skusić się raczej na Azteków?
Zdecydowanie warto bo to jedyny dodatek dodający do tej gry jakieś znaczące pokłady interakcji.

Ogólnie to czekam aż Portal zepnie poślady i zrobi dodatek imperialny, zadając sobie przy każdej wymyślonej karcie pytanie "Czy ta karta wprowadza jakąkolwiek interakcje do gry?". Niech nawet nazwą to dodatkiem do gry 1vs1.
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: rattkin »

Stawiam śledzie przeciw tuńczykom, że następnych dodatków to już nie będzie.
Awatar użytkownika
Coen
Posty: 2492
Rejestracja: 14 wrz 2011, 11:38
Lokalizacja: Warszawa, Sulejówek
Has thanked: 423 times
Been thanked: 126 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Coen »

A na portalkonie zapowiadali że będą ;-)
Mam takie gry,
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
Miedzcu
Posty: 41
Rejestracja: 14 sty 2017, 00:17
Lokalizacja: Zawadzkie
Been thanked: 1 time

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Miedzcu »

rattkin pisze:Stawiam śledzie przeciw tuńczykom, że następnych dodatków to już nie będzie.
Zapowiedziano że będą i dodatkowo chcą utrzymać tempo jeden dodatek imperialny i jeden dodatek frakcyjny na rok. Sam Ignacy Trzewiczek o tym wspominał nie dalej jak tydzień temu w transmisji PlanszówkiTV ;)
Ostatnio zmieniony 09 lut 2017, 12:45 przez Miedzcu, łącznie zmieniany 1 raz.
MOJA KOLEKCJA I MOJE TOP 10

\"IT MAYBE WASN'T BEST WIN, BUT WIN IS WIN."\
Silesia Settlers
Posty: 84
Rejestracja: 14 maja 2016, 09:47
Been thanked: 1 time

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Silesia Settlers »

rattkin pisze:Stawiam śledzie przeciw tuńczykom, że następnych dodatków to już nie będzie.
Umowa stoi. Dokładam jeszcze do puli dorsza że następny frakcyjny będzie z Chińczykami/Wikingami a kolejna mechanika użyta to będzie discard/pozycjonowanie na planszy budynków (np produkcja dobra koloru lokacji po lewej i prawej).
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: rattkin »

No, przynajmniej się chwilę pośmialiśmy :)
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Bary »

Ja tam czekam na Eskimosów i karty pełne śniegu. :)
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
dizzit
Posty: 294
Rejestracja: 09 maja 2011, 13:07
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 17 times
Been thanked: 20 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: dizzit »

Ja obstawiam że będzie mechanika mocnych frakcyjnych nadbudówek na karty o konkretnym kolorze - gdzieś to już widziałem ;)
A patrząc po mapie to udeżył bym w klimat jakiś Zulusów lub ludzi połnocy / tudzież wspomnianych wcześniej eskimosów
ODPOWIEDZ