Osadnicy: Narodziny Imperium (Ignacy Trzewiczek)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: rattkin »

dizzit pisze:Od samego poczatku było jasne jak trzeba składać armie. A dlaczego na turnieju używa się tylko commonów z podstawki jest argumentowane na filmiku i moim zdaniem kupy sie to trzyma. I to dotyczy tylko zasad turniejowych. Ilu z Was jeździ na te turnieje ? Bez jaj gracie w domu składajcie sobie talie jak sie Wam żywnie podoba (ja mam wszystkie karty ze wszytskich dodatków i nie czuje żeby było coś nie tak). Przecież łatwiej by było Portalowi zrobić jak w NHex ze każdy dodatek wprowadza 30 kart dla nowej frakcji i koniec. Łatwo to bylo by balansować. Ale oni i tak sprawdzają i balansiją kombinacje kart z dwóch źródeł żeby te talie faktycznie można bylo po swojemu układać. Wyobrażacie sobie przetestować każdy wariant/ każdą kombinacje ?
To się zdecyduj: trzyma się kupy, czy jednak "wyobrażacie sobie przetestować każdy wariant"? W instrukcji jest jasno napisane, że mieszanie wszystkiego ze wszystkim nie gwarantuje zbalansowanej rozgrywki. W całym tym zamieszaniu nie chodzi o to czy ktoś jeździ na turnieje (bo nie jeździ), tylko o granie w taki wariant gry, który jest możliwie "zbalansowany", przy użyciu deckbuildingu. I to te zasady się non toper zmieniały - i w instrukcji jakoś ani słowa nie było, że to "dla wygody organiztora".
dizzit
Posty: 294
Rejestracja: 09 maja 2011, 13:07
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 17 times
Been thanked: 20 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: dizzit »

rattkin pisze:
dizzit pisze:Od samego poczatku było jasne jak trzeba składać armie. A dlaczego na turnieju używa się tylko commonów z podstawki jest argumentowane na filmiku i moim zdaniem kupy sie to trzyma. I to dotyczy tylko zasad turniejowych. Ilu z Was jeździ na te turnieje ? Bez jaj gracie w domu składajcie sobie talie jak sie Wam żywnie podoba (ja mam wszystkie karty ze wszytskich dodatków i nie czuje żeby było coś nie tak). Przecież łatwiej by było Portalowi zrobić jak w NHex ze każdy dodatek wprowadza 30 kart dla nowej frakcji i koniec. Łatwo to bylo by balansować. Ale oni i tak sprawdzają i balansiją kombinacje kart z dwóch źródeł żeby te talie faktycznie można bylo po swojemu układać. Wyobrażacie sobie przetestować każdy wariant/ każdą kombinacje ?
To się zdecyduj: trzyma się kupy, czy jednak "wyobrażacie sobie przetestować każdy wariant"? W instrukcji jest jasno napisane, że mieszanie wszystkiego ze wszystkim nie gwarantuje zbalansowanej rozgrywki. W całym tym zamieszaniu nie chodzi o to czy ktoś jeździ na turnieje (bo nie jeździ), tylko o granie w taki wariant gry, który jest możliwie "zbalansowany", przy użyciu deckbuildingu. I to te zasady się non toper zmieniały - i w instrukcji jakoś ani słowa nie było, że to "dla wygody organiztora".
A kiedy zmianiły sie zasady do mieszania kart frakcyjnych ?
Od poczatku były jakie są i było napisane że to gwarantuje balans.
Co i kiedy sie zmieniało ?
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: rattkin »

Ja nic nie mówiłem o kartach frakcyjnych.
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Yavi »

dizzit pisze: A kiedy zmianiły sie zasady do mieszania kart frakcyjnych ?
Od poczatku były jakie są i było napisane że to gwarantuje balans.
Co i kiedy sie zmieniało ?
Aztekowie zmieniają sposób łączenia kart zwykłych. Od tej pory nie łączy się ich, gra się tylko tymi z podstawki :D
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Bary »

Yavi pisze:
dizzit pisze: A kiedy zmianiły sie zasady do mieszania kart frakcyjnych ?
Od poczatku były jakie są i było napisane że to gwarantuje balans.
Co i kiedy sie zmieniało ?
Aztekowie zmieniają sposób łączenia kart zwykłych. Od tej pory nie łączy się ich, gra się tylko tymi z podstawki :D
Generalnie, prawie każdy dodatek wprowadza jakieś modyfikacje w aspekcie przygotowania talii kart zwykłych w przypadku trybu standardowego i zrobił się cyrk. Podkreślam przy okazji, że ten tryb nazywa się standardowy, a nie turniejowy. Twierdzenie, że nie ma co patrzeć na niego, bo dotyczy tylko turniejów jest pozbawione sensu. Nie, on dotyczy standardowej rozgrywki w Osadników, która powinna być domyślnym trybem rozgrywania tej gry. Jeżeli ktoś chce się pobawić to jasne, wybiera sobie tryb otwarty i eksperymentuje mając wszakże na uwadze ostrzeżenie wydawnictwa, że wtedy balans szlag trafia. Jednakże grając w tryb standardowy nie możemy skorzystać z kart zwykłych. Ergo, albo pozbawiamy się części kart, które kupiliśmy w dodatku, albo nastawiamy się na niezbalansowaną rozgrywkę. Nie czarujmy, ten aspekt po prostu nie został przemyślany i teraz wydawnictwo miota się, niczym jednoręki tapeciarz, aby sprawę w miarę połatać. Bardzo cenię tę grę i będę zawsze jej bronił, bo to kawał cholernie solidnej karcianki! Ale trzeba być uczciwym, pewne dziwactwa wprowadzone w dodatkach nie mają nic wspólnego z elegancją charakterystyczną dla podstawki O:NI.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Awatar użytkownika
karawanken
Posty: 2359
Rejestracja: 28 wrz 2014, 19:53
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 75 times
Been thanked: 96 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: karawanken »

Mam tylko podstawkę. Jakoś nigdy mnie nie kusił zakup dodatków (cyrk związany z tworzeniem tali i słabi Atlantydzi również się przyczynili) Będzie się grało ok jesli kupię samych Azteków, czy może lepiej kupić małe dodatki.
Furia
Posty: 730
Rejestracja: 27 lut 2012, 23:13

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Furia »

karawanken pisze:Mam tylko podstawkę. Jakoś nigdy mnie nie kusił zakup dodatków (cyrk związany z tworzeniem tali i słabi Atlantydzi również się przyczynili) Będzie się grało ok jesli kupię samych Azteków, czy może lepiej kupić małe dodatki.
Poleciłabym zakup pierwszego dodatku - Każdy potrzebuje przyjaciela. Ewentualnie potem Azteków.
Awatar użytkownika
ramar
Posty: 996
Rejestracja: 03 lis 2014, 18:26
Lokalizacja: Kalisz
Been thanked: 2 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: ramar »

karawanken pisze:Mam tylko podstawkę. Jakoś nigdy mnie nie kusił zakup dodatków (cyrk związany z tworzeniem tali i słabi Atlantydzi również się przyczynili) Będzie się grało ok jesli kupię samych Azteków, czy może lepiej kupić małe dodatki.
Podstawka + pierwszy dodatek (KKP) to wszystko co w sumie potrzebujesz do tej gry.
Kart jest na tyle dużo, że talia zwykła się nie nudzi lub nie opatrzy, natomiast wprowadzenie otwartej produkcji dużo daje grze.
Trzeba tylko złożyć nowe talie frakcyjne z wykorzystaniem części kart z dodatku, by talia frakcyjna zyskała na sile.
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6125
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 640 times
Been thanked: 507 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: pan_satyros »

oba małe są bardzo fajne, potem Aztekowie. Atlantydzi mocno wymuszają pewien agresywny styl gry.
Ja bym na start kupił oba małe.
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: rattkin »

A ja bym kupił 51 stan albo inną grę :) Osadnicy jakoś specjalnie nie zyskują na poszerzaniu.
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Bary »

Jak najbardziej KPP na początek. Dla mnie także z tym dodatkiem gra jest kompletna.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Kal-El83
Posty: 1139
Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
Lokalizacja: Kołobrzeg
Has thanked: 240 times
Been thanked: 122 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Kal-El83 »

Zgadzam się z przedmówcą. Podstawka + kpp daje całe mnóstwo frajdy :D
Z drugiej strony trochę szkoda, że zamiast celować w nasze portfele postanowili postzrelać sobie w stopy :/
Kupując tytuł liczyłem na fajnie zaplanowany rozwój, a tu wychodzą takie kwiatki
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6125
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 640 times
Been thanked: 507 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: pan_satyros »

Wszyscy piszą o KPP, a co myślicie o 3PZB?
Silesia Settlers
Posty: 84
Rejestracja: 14 maja 2016, 09:47
Been thanked: 1 time

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Silesia Settlers »

pan_satyros pisze:Wszyscy piszą o KPP, a co myślicie o 3PZB?
Kpp zwiększa interakcje między graczami w grze która choruje na niedobór tego a 3PZB jeszcze bardziej zmniejsza i pogłębia problem. Jeżeli chodzi o samą mechanikę to 3pzb są ciekawi, zwiększają możliwości zdobywania punktów no ale... co z tego?

W obecnym momencie kupiłbym dodatek tylko w którym mechanika i karty głównie opierałyby się na interakcji.
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6125
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 640 times
Been thanked: 507 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: pan_satyros »

Ok, Jeśli dla kogoś brak interakcji to problem, to KPP jest lepsze.
Materid
Posty: 17
Rejestracja: 16 paź 2016, 12:47

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Materid »

Tak czytam czytam i sie pogubiłem.
Czy dodatki ze sobą można łączyć czy działa to zawsze podstawka + 1 dodatek?

Mogę np. grać z Atlantydami, Aztekami i KPP?
Kal-El83
Posty: 1139
Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
Lokalizacja: Kołobrzeg
Has thanked: 240 times
Been thanked: 122 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Kal-El83 »

O ile się nie mylę, to działa tak że
- Ty grasz atlantydami
- przeciwnik gra aztekami
- talia kart podstawowych zawiera jedynie te z podstawki

Jeżeli się mylę to proszę nie linczować tylko poprawić ;)
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Bary »

Azazelek pisze:O ile się nie mylę, to działa tak że
- Ty grasz atlantydami
- przeciwnik gra aztekami
- talia kart podstawowych zawiera jedynie te z podstawki

Jeżeli się mylę to proszę nie linczować tylko poprawić ;)
Zgadza się, dodatkowo każdy z Was może sobie ułożyć talię frakcyjną korzystając z jednego, dowolnego dodatku.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
idziol91
Posty: 202
Rejestracja: 13 paź 2013, 15:49
Has thanked: 7 times
Been thanked: 5 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: idziol91 »

Azazelek pisze:O ile się nie mylę, to działa tak że
- Ty grasz atlantydami
- przeciwnik gra aztekami
- talia kart podstawowych zawiera jedynie te z podstawki
W takim przypadku do talii kart podstawowych dodajemy chyba jeszcze te karty, które były zarówno w pudełku z Atlantydami i Aztekami czyż nie (nie jestem pewien czy w Aztekach były takie karty ale w Atlantydach były na pewno)?
Kal-El83
Posty: 1139
Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
Lokalizacja: Kołobrzeg
Has thanked: 240 times
Been thanked: 122 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Kal-El83 »

I znowu, o ilę się nie mylę, to najnowsze zalecenie Portalu mówi o tym, żeby grać na commonach jedynie z podstawki.
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4125
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 310 times
Been thanked: 343 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: tomb »

Zajrzyjcie sobie do instrukcji, przecież wszystko tam jest opisane. Ale nie wiem do której!

Ja zrozumiałem, że jest tak:

1. W grze biorą udział karty zwykłe tylko z podstawki.
2. Każdy gracz bierze:
A) talię podstawową frakcji (30 kart)
B) talię kart reprezentującą jeden dodatek (10 kart) - *uwaga, to mogą być karty z tego samego pudełka, co talia podstawowa (np. 30 kart Atlantydów z dodatku Atlantydzi + 10 kart Atlantydów z dodatku KPP, które to karty znajdują się w pudełku Atlantydzi)
Następnie gracz miksuje A i B wedle zasad opisanych w podstawce (wymiana kompletów wzorów w stosunki 1 do 1), tworząc talię 30-kartową.

Tadam.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
idziol91
Posty: 202
Rejestracja: 13 paź 2013, 15:49
Has thanked: 7 times
Been thanked: 5 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: idziol91 »

Azazelek pisze:I znowu, o ilę się nie mylę, to najnowsze zalecenie Portalu mówi o tym, żeby grać na commonach jedynie z podstawki.
Czyli 28 commonów z dodatku Atlantydzi mogę wyrzucić?
Kal-El83
Posty: 1139
Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
Lokalizacja: Kołobrzeg
Has thanked: 240 times
Been thanked: 122 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Kal-El83 »

Zalecenie obejmuje oczywiście zasady "turniejowe", teoretycznie możesz je wrzucić do talii tylko może to spowodować większy lub mniejszy dysbalans (ciężko stwierdzić, nawet potral chyba tego nie testował).
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Bary »

Azazelek pisze:Zalecenie obejmuje oczywiście zasady "turniejowe", teoretycznie możesz je wrzucić do talii tylko może to spowodować większy lub mniejszy dysbalans (ciężko stwierdzić, nawet potral chyba tego nie testował).
Wymaganie dotyczy zasad standardowych, które jako jedyne były testowane przez Portal pod kątem balansu.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
dizzit
Posty: 294
Rejestracja: 09 maja 2011, 13:07
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 17 times
Been thanked: 20 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: dizzit »

Bary pisze:
Azazelek pisze:Zalecenie obejmuje oczywiście zasady "turniejowe", teoretycznie możesz je wrzucić do talii tylko może to spowodować większy lub mniejszy dysbalans (ciężko stwierdzić, nawet potral chyba tego nie testował).
Wymaganie dotyczy zasad standardowych, które jako jedyne były testowane przez Portal pod kątem balansu.
Z tego co Trzewik mówił w filmiku wywnioskowałem że jeśli chodzi o karty wspólne nie chodzi tu o balans tylko o to żeby organizator ewentualnego turnieju nie miał pod górkę z dostarczeniem wszystkich możliwych kombinacji podstawki i poszczególnych dodatków
ODPOWIEDZ