Rotacja w LCG Fantasy Flight

Tutaj można dyskutować na tematy ogólnie związane z grami planszowymi, nie powiązane z konkretnym tytułem.
Bohr
Posty: 160
Rejestracja: 16 maja 2009, 00:52
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 30 times
Been thanked: 42 times

Rotacja w LCG Fantasy Flight

Post autor: Bohr »

Najnowszy news ze strony Fantasy Flight

http://www.fantasyflightgames.com/edge_ ... ?eidn=5179

Wydaję się to dla mnie bardzo ciekawym i rozsądnym posunięciem. Zdecydowanie zwiększy łatwość wejścia w LCG jak i zmusi do tworzenia nowych strategii......okres rotacji jest bardzo długi (8 cykli) więc najwcześniejsze zmiany pewnie w 2017 roku. (powinna być chyba szybciej (może 4-5 cykli) bo ciężko sobie wyobrazić aż osiem cykli...warhammer inwazja chyba nawet tylu nie miał i się skończył)

Dodatkowo pojawiło się info o Games of Throne LCG Second Edition
http://www.fantasyflightgames.com/edge_ ... 277&esem=1
nie tylko przedruk ale kilka być może istotnych zmian.

Może Galakta skusi się na wersję polską (wątpię bo wszyscy zainteresowani maja już pewnie wersję angielską (ja nie mam:P) ale zawsze jest nadzieja :) )
Ostatnio zmieniony 07 lis 2014, 12:35 przez Bohr, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
Kostaki
Posty: 135
Rejestracja: 20 lis 2010, 09:20
Has thanked: 29 times
Been thanked: 7 times

Re: Rotacja w LCG Fantasy flight

Post autor: Kostaki »

Ja tak czuję, że sprezentuje komuś moją starą kolekcję GOTa LCG i sobie wejdę tak od nowa - Katharsis karciankowe :)
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Rotacja w LCG Fantasy flight

Post autor: donmakaron »

Wejście nadal nie będzie łatwe. Do turniejowej gry (a głównie takiej przecież dotyczy rotacja) w takiego netrunnera trzeba będzie kupić ze dwa core sety, wszystkie deluxy i 5 zamiast 8 cykli i od razu lecieć na bieżąco z kupowaniem paczek. Rewolucji w temacie wejścia nie będzie, na pewno nie przy pierwszej rotacji.

Rotacja sprawdza się w karciankach i pewnie Ffg też dobrze na tym wyjdzie, ale odczucia mam mieszane. Pula kart przytłaczająca nie jest i długo nie będzie, co chwila stare karty zyskują na znaczeniu, eskalacji siły kart też nie ma. Za to zmieni się ciekawie meta i będą różne formaty turniejowe. Pożyjemy- zobaczymy.
Awatar użytkownika
Valarus
Posty: 1270
Rejestracja: 27 lut 2013, 23:12
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 14 times
Been thanked: 20 times

Re: Rotacja w LCG Fantasy Flight

Post autor: Valarus »

Trochę tak na pół gwizdka to robią, może ze strachu przed reakcją graczy. 7 cykli to zdecydowanie za dużo moim zdaniem, powinni się ograniczyć do maksymalnie 4 jak już się bawią w rotację. Na metagame to praktycznie nie wpłynie, bo przez "power creep" większość starych kart i tak rotuje automatycznie. Niby wymienili w tym artykule jakie problemy chcą rozwiązać w ten sposób (duża liczba kart odstrasza noych graczy, stagnacja meta, sklepy muszą trzymać stare produkty) ale jak dla mnie to rotacja co 3,5 roku nie rozwiąże żadnej z tych kwestii. Zwłaszcza, że duże zestawy nie rotują w ogóle.
Ostatnio zmieniony 07 lis 2014, 13:23 przez Valarus, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4719
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 383 times
Been thanked: 885 times

Re: Rotacja w LCG Fantasy Flight

Post autor: BartP »

Podzielam zdanie przedmówców, pomysł dobry, wykonanie słabe. Jak ma być rotacja, to znacznie częstsza. Siedem cykli na dzień dobry kupić to niestety za dużo do ogarnięcia na początek dla ludzi i na pewno nie zmieni to niczego w tej kwestii.
Awatar użytkownika
Olgierdd
Posty: 1836
Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 80 times
Been thanked: 92 times

Re: Rotacja w LCG Fantasy Flight

Post autor: Olgierdd »

4 cykle na rotację to za mało. Cykl wychodzi przez okres 6 miesięcy i często karty "słabe" w pierwszej paczce dostają kopa w połączeniu z pozostałymi. Musi być jakiś sensowny okres ogrania całego cyklu, inaczej bojkot byłby okutny, gdyby karty miały się przedawnić już po dwóch latach.

8 jest już znośną liczbą.
Awatar użytkownika
Valarus
Posty: 1270
Rejestracja: 27 lut 2013, 23:12
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 14 times
Been thanked: 20 times

Re: Rotacja w LCG Fantasy Flight

Post autor: Valarus »

W MtG każdy dodatek żyje od roku do 2 (zależy w jakim okresie wychodzi) i jakoś nikt nie krzyczy. A to jeszcze gorszy system jest, bo tam te karty ciężko zebrać. Potem za to gra się nimi w innych formatach. 8 to za dużo, cała Inwazja żyła niewiele dłużej.
Awatar użytkownika
Olgierdd
Posty: 1836
Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 80 times
Been thanked: 92 times

Re: Rotacja w LCG Fantasy Flight

Post autor: Olgierdd »

klienci CCG =/= klienci LCG

Gram w Gota i pomimo 11 cykli, 4 cykle to marniutka pula kart. Trust me.
Awatar użytkownika
Antioch Seleucyda
Posty: 137
Rejestracja: 24 maja 2013, 09:30
Has thanked: 17 times
Been thanked: 1 time

Re: Rotacja w LCG Fantasy Flight

Post autor: Antioch Seleucyda »

A mnie to cieszy iż będę mógł grac kartami te ~4 lata.
To właśnie te częste rotacje min. odstraszają mnie od Magica.
https://monitor-historyczny.pl/ - blog o książkach historycznych oraz wojennych grach historycznych.
Awatar użytkownika
RasTafari
Posty: 1410
Rejestracja: 20 kwie 2010, 17:26
Lokalizacja: Breslau
Has thanked: 71 times
Been thanked: 69 times

Re: Rotacja w LCG Fantasy Flight

Post autor: RasTafari »

Z tym że patrząc pod kątem mtg to core wychodzi co roku a reszta w blokach i na raz masz większą pulę kart, z którymi możesz się bawić. imho zamiast małych packów wydawanych co miesiąc mogły by być wydawane tylko duże dodatki (c&c, h&p) raz na pół roku.
Przyszedł Rasta i zepsuł grę.
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4129
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 311 times
Been thanked: 343 times

Re: Rotacja w LCG Fantasy Flight

Post autor: tomb »

Valarus pisze:8 to za dużo, cała Inwazja żyła niewiele dłużej.
No, właśnie, nie dziwi was ta długoterminowość pomysłu?
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4776
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 69 times
Been thanked: 1031 times

Re: Rotacja w LCG Fantasy Flight

Post autor: Trolliszcze »

TomB pisze:
Valarus pisze:8 to za dużo, cała Inwazja żyła niewiele dłużej.
No, właśnie, nie dziwi was ta długoterminowość pomysłu?
IMHO ta długoterminowość pomysłu powinna cieszyć wszystkich fanów wymienionych LCG-ów, bo to chyba dość jasny sygnał, że szybko nie padną.
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4129
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 311 times
Been thanked: 343 times

Re: Rotacja w LCG Fantasy Flight

Post autor: tomb »

Trolliszcze pisze:
TomB pisze:
Valarus pisze:8 to za dużo, cała Inwazja żyła niewiele dłużej.
No, właśnie, nie dziwi was ta długoterminowość pomysłu?
IMHO ta długoterminowość pomysłu powinna cieszyć wszystkich fanów wymienionych LCG-ów, bo to chyba dość jasny sygnał, że szybko nie padną.
Ale taka mocna deklaracja jednak dziwi. Może FFG okrzepło, rozrosło się i ogarnęło na tyle, że może robić takie plany. W sumie ruch na ich stronie w sprawie turniejów, formatów, wsparcia itp. zdaje się być większy, niż kiedyś.
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5129
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Rotacja w LCG Fantasy Flight

Post autor: Andy »

Dla mnie najważniejsza jest ta wiadomość:
FFG pisze:As a cooperative LCG, rather than a competitive one, The Lord of the Rings: The Card Game is excluded from rotation.
Czyli nie wpadnie mi do domu Dedicated Response Team z FFG, żeby starsze karty do WP przepuścić przez niszczarkę. Ufff! :D
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
Markus
Posty: 2446
Rejestracja: 04 mar 2005, 00:35
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 550 times
Been thanked: 270 times

Rotacja w LCG Fantasy Flight

Post autor: Markus »

I za 4 lata nikt z polską edycją Netrunnera nigdzie na turnieju nie zagra :-) to bedzie prawdziwa smierć polskiej edycji :-)
Ostatnio zmieniony 07 lis 2014, 14:54 przez Markus, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Valarus
Posty: 1270
Rejestracja: 27 lut 2013, 23:12
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 14 times
Been thanked: 20 times

Re: Rotacja w LCG Fantasy Flight

Post autor: Valarus »

RasTafari pisze:Z tym że patrząc pod kątem mtg to core wychodzi co roku a reszta w blokach i na raz masz większą pulę kart, z którymi możesz się bawić. imho zamiast małych packów wydawanych co miesiąc mogły by być wydawane tylko duże dodatki (c&c, h&p) raz na pół roku.

Wszystko fajnie, ale to tylko oznacza, że format w obecnej formie LCG nie nadaje się do rotacji w ogóle. Bo przy tak długi okresie to i tak będzie stagnacja w meta (w takim netrunnerze wciąż turniejowo dominują ID z podstawki...), nowym graczom nie będzie łatwiej wejść, a produkty będę leżeć w sklepach przez 3 lata. Nic więc rotacja nie osiąga. Jak już coś robić zatem, to robić to pożądnie.
Olgierdd pisze:klienci CCG =/= klienci LCG

Gram w Gota i pomimo 11 cykli, 4 cykle to marniutka pula kart. Trust me.
Jeżeli chodzi o pule kart - w NR (nie wiem jak w innych) przy 4 cyklach (których jeszcze nie ma, czysta toria) i fakcie, że duże dodatki nie rotuję, będzie z jakieś 800 kart na tę chwilę. Nie jest aż tak tragicznie, przynejmniej człowiek jest zmuszony ciągle tworzyć coś nowego. Da się tym grać. I don't trust you, inaczej mówiąc.
Awatar użytkownika
Markus
Posty: 2446
Rejestracja: 04 mar 2005, 00:35
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 550 times
Been thanked: 270 times

Re: Rotacja w LCG Fantasy Flight

Post autor: Markus »

Możecie sobie narzekać itp. Ale przynajmniej FFG dało 4 lata czasu na jack out z lcg jeśli ktoś nie akceptuje pomysłu rotacji. To przynajmniej jest fair.

Osobiście cieszyłbym się gdyby w Inwazji LCG wypadł z obiegu pierwszy cykl. Był on kopalnią nieśmiertelnych kart (do znudzenia na turniejach).
Awatar użytkownika
Olgierdd
Posty: 1836
Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 80 times
Been thanked: 92 times

Re: Rotacja w LCG Fantasy Flight

Post autor: Olgierdd »

Valarus, mniejsza pula kart pogłębia stagnację w mecie, zamiast ją minimalizować (powtarzające się i bardziej przewidywalne decki na turniejach), nie mówię już o ograniczonym deckbuildingu.
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5129
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Rotacja w LCG Fantasy Flight

Post autor: Andy »

A dlaczego im na tych słupkach wyszło, że po każdej rotacji liczba kart będzie wracać do 1280? Przecież Deluxów ma wciąż przybywać i one nie będą rotować.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
Olgierdd
Posty: 1836
Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 80 times
Been thanked: 92 times

Re: Rotacja w LCG Fantasy Flight

Post autor: Olgierdd »

Niekoniecznie, zależy od gry. w Grze o Tron było tylko 6, po jednym na frakcję, do Włacy wychodzi co cykl + dodatkowe.
Pewnie schemat uprościli, by nie brać pod uwagę specyfiki każdej gry.
Awatar użytkownika
Valarus
Posty: 1270
Rejestracja: 27 lut 2013, 23:12
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 14 times
Been thanked: 20 times

Re: Rotacja w LCG Fantasy Flight

Post autor: Valarus »

Olgierdd pisze:Valarus, mniejsza pula kart pogłębia stagnację w mecie, zamiast ją minimalizować (powtarzające się i bardziej przewidywalne decki na turniejach), nie mówię już o ograniczonym deckbuildingu.
Im większa pula kart, tym mniejsza kontrola nad balansem (bo nie sprawdzisz wszystkich kombinacji). Tym samym rośnie prawdopodobnieństwo, że pojawi się jeden deck dominujący w środowisku. Potem powstają ze dwa decki mające go kontrować, jeszcze ze dwa wpasowujące się gdzieś pomiędzy i meta się zamyka. Na turniejach widać już tylko te same talie w lekkich wariacjach. To jest właśnie stagnacja meta. Duża liczba kart jej tak na prawdę nie zapobiega, chyba że dodajesz do środowiska karty zrobione tylko po to, aby przeciwdziałać konkretnej strategii/talii, jak to bywa w MtG. Nigdy nie będzie tak w środowisku turniejowym, że im więcej kart tym więcej dobrych talii - zawsze pojawi się jakiś deck alfa. I żeby się nie zasiedział, jest rotacja. No albo bany, ale to w radykalnych przypadkach.
Awatar użytkownika
Rafal_Kruczek
Posty: 1092
Rejestracja: 20 sie 2008, 11:48
Lokalizacja: Legnica
Has thanked: 84 times
Been thanked: 31 times

Re: Rotacja w LCG Fantasy Flight

Post autor: Rafal_Kruczek »

Valarus pisze:W MtG każdy dodatek żyje od roku do 2 (zależy w jakim okresie wychodzi) i jakoś nikt nie krzyczy.
Już nie. Zapowiedzieli, że wkrótce skrócą do 18 miesięcy.
Awatar użytkownika
vojtas
Posty: 1785
Rejestracja: 10 wrz 2013, 21:28
Has thanked: 23 times
Been thanked: 83 times

Re: Rotacja w LCG Fantasy Flight

Post autor: vojtas »

Te rotacje to chyba doskonała wiadomość dla handlujących kartami?
Awatar użytkownika
Karit
Posty: 1486
Rejestracja: 13 wrz 2012, 21:15
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Rotacja w LCG Fantasy Flight

Post autor: Karit »

A mi to w sumie wszystko jedno, gram tylko w domu więc nikt mi nie zabroni używania konkretnych cyklów. Do tego jeszcze żaden LCG tak mnie nie porwał abym zbierał w nim wszystko co wyszło.

Jakby jednak nie było wejście dla kogoś w czasie wydawania gry może być dalej problemowe, bo czy będzie się opłacało kupować 1-2 cykle które niedługo mają zejść(?) a 2xCS + deluxy + 36 dodatków (lub nawet 48) = kupa kasy...
Subiektywnie mówiąc - moje opinie o grach są w 100% obiektywne

Moja kolekcja
Awatar użytkownika
farmer
Posty: 1768
Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
Lokalizacja: Oleśnica
Has thanked: 373 times
Been thanked: 94 times

Re: Rotacja w LCG Fantasy Flight

Post autor: farmer »

Gwoli ścisłości Inwazja została zakończona po 6-ciu cyklach.
W czasie wojny, milczą prawa.
Pierwszą ofiarą wojny jest prawda.


W to gram...
ODPOWIEDZ