Patchwork (Uwe Rosenberg)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Patchwork (Uwe Rosenberg)
Zauważyłem, że jeszcze nie pojawił się odrębny temat poświęcony najlepszej grze Uwe Rosenberga, mimo że o grze pisano na forum już w kilkudziesięciu tematach
Doskonała dwuosobówka na 20 minut. W sumie gra logiczna, ale z wyjątkowo wyczuwalnym klimatem. IMHO jedna z najlepszych gier zeszłego roku.
Zasady są bardzo proste, ale może komuś się przyda polska instrukcja: https://boardgamegeek.com/filepage/1140 ... lish-rules
Doskonała dwuosobówka na 20 minut. W sumie gra logiczna, ale z wyjątkowo wyczuwalnym klimatem. IMHO jedna z najlepszych gier zeszłego roku.
Zasady są bardzo proste, ale może komuś się przyda polska instrukcja: https://boardgamegeek.com/filepage/1140 ... lish-rules
Re: Patchwork
Pewnie to indywidualna kwestia, ale dla mnie - jak na grę logiczną - to jest go całkiem sporo.Andarist pisze:czy ja wiem, czy klimat? gra okreslana raczej jako abstrakt, co nie zmienia faktu, ze bardzo ja lubie
- adikom5777
- Posty: 2231
- Rejestracja: 28 gru 2009, 08:52
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 81 times
- Been thanked: 12 times
Re: Patchwork
Uwielbiam <3 Od Essen do końca roku zagrałam ok 30 partii, w styczniu kilkanaście. Nie dość, że można sobie pokombinować, to jeszcze jest prześliczna (szczególnie z 3D guziczkami )
Re: Patchwork
no ale skorka to chyba srednio bedzie pasowac (o grubosc takiej 'latki' mi chodzi), latwiej sie przesuwac bedzie po planszy itd, jak ktos nieuwaznie cos szturchnie czy zahaczy, a jesli chodzi o guziki to sam sie zastanawialem nad tym, uzywacie po prostu masy 'jedynek'? czy moze pozszywaliscie i pokleiliscie kilka kolumienek z pieciu?
Poszukuję: Na Chwale Rzymu - Zona Senatora (Mloda)
- the_ka
- Posty: 469
- Rejestracja: 13 lis 2006, 16:35
- Lokalizacja: Jaworzno
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 27 times
Re: Patchwork
można użyć większych guzików jako 5 lub 10Andarist pisze:, a jesli chodzi o guziki to sam sie zastanawialem nad tym, uzywacie po prostu masy 'jedynek'? czy moze pozszywaliscie i pokleiliscie kilka kolumienek z pieciu?
Re: Patchwork
No i oczywiście zamiast pionka - naparstek a zamiast znaczników graczy małe szpuleczki kolorowych nici maszynowychadikom5777 pisze:Zwłaszcza jak w pasmanterii kupi się skórkę i guziki
-
- Posty: 1124
- Rejestracja: 06 sty 2009, 22:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Patchwork
Planszowy tetris brzmi ciekawie... a próbował ktoś grać w to z przedszkolakami? Da się czy za trudne? Bo reguły niby proste, ale w sumie szachy też mają proste reguły
Te kafle to dwustronne są?
Te kafle to dwustronne są?
Re: Patchwork
Sa dwustronne, tak ze zalozmy "L" jestes w stanie odwrocic i roznie ustawic, ale to zawsze bedzie to samo L o takich samych właściwościach (koszcie itd)
Poszukuję: Na Chwale Rzymu - Zona Senatora (Mloda)
Re: Patchwork
Z przedszkolakami chyba łatwo nie bedzie. Moja pięciolatka wprawdzie zasady chwycila szybko ale z wyborem strategii było dużo gorzej. Ale moze to kwestia ogrania.
Grałem dopiero kilkanaście razy ale nie sadze żeby mi sie szybko znudziło. Pewne schematy czy ruchy są dość oczywiste ale losowe ułożenie latek powoduje ze dwie takie same gry raczej sie nie zdarza.
Grałem dopiero kilkanaście razy ale nie sadze żeby mi sie szybko znudziło. Pewne schematy czy ruchy są dość oczywiste ale losowe ułożenie latek powoduje ze dwie takie same gry raczej sie nie zdarza.
- Legun
- Posty: 1786
- Rejestracja: 20 wrz 2005, 19:22
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 76 times
- Been thanked: 158 times
Re: Patchwork
Znów bez najmniejszej litości podrzucasz tu gry specjalnie dla mnie - miałem już nic nie kupować!mig pisze:Doskonała dwuosobówka na 20 minut. W sumie gra logiczna, ale z wyjątkowo wyczuwalnym klimatem. IMHO jedna z najlepszych gier zeszłego roku.
Na poważnie - to czy nie jest tak, że wygrywa osoba, która ma większe moce przeliczeniowe i potrafi zaplanować więcej ruchów do przodu? Na mój gust gra ma jedną poważną wadę - po przegranej partii nie da się wstać i zawołać "głupia losowa gra!"
Czy nie ma w związku z tym paraliżu decyzyjnego? Coś w duchu - "jeśli wezmę tę łatkę, to czy nie zamknę sobie drogi do wzięcia o tej tam, pięć ruchów później?".
Tak, czy inaczej, najstarsza córka ma niedługo urodziny...
Najlepsze gry to te, w które wygrywa się dzięki wybitnej inteligencji, zaś przegrywa przez brak szczęścia...
-
- Posty: 828
- Rejestracja: 17 lip 2012, 12:49
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 86 times
Re: Patchwork
Jak ktoś jeszcze nie widział i nie słuchał to podrzucam link http://gradanie.znadplanszy.pl/2014/11/ ... patchwork/
Re: Patchwork
@Legun
Faktycznie, nie da się zwalić winy za przegraną na los Losowość z tej grze występuje jedynie na samym poczatku, przy rozkładaniu kiedy rozkładamy łatki. Potem wszystko zależy od nas i od przeciwnika.
Co do planowania na ileś ruchów do przodu to raczej to nie grozi. Mechanika gry jest taka, że w swoim ruchu kupujesz jedną z trzech łatek leżących przed pionkiem. Po zakupie w miejsce skąd wzięliśmy łatkę trafia pionek i tym samym wyznacza trzy dostępne do kupienia łatki dla drugiego gracza. Żeby sensownie planować działania na kilka ruchów do przodu, trzeba by po pierwsze przewidzieć co będzie chciał kupić przeciwnik, a co łatwe nie jest oraz jeszcze przeanalizować czy będzie go na to stać (czy będzie miał odpowiednią liczbę guzików), tzn czy nie bedzie wybierał zamiast kupowania akcji pobierania guzików. Analiza działań własnych i przeciwnika na kilka ruchów do przodu jest więc bardzo trudna. Ja się z paraliżem decyzyjnym nie spotkałem - wszystkie moje rozgrywki były bardzo dynamiczne (większość trwała mniej niż pudełkowe 30 minut). To bardziej taktyczna niż strategiczna gra (choć długofalowy plan warto miec). Dodatkowo, często jest sytuacja wymuszająca zakup konkretnej łatki lub pobranie guzików, bo tych przez większość gry nam brakuje... Być może na jakimś poziomie "pro" jest realne, aby zaplanować te 3-4 ruchy do przodu, ale ja jeszcze do takiego nie doszedłem i szczytem moich możliwości (i chęci) była analiza konsekwencji na 2 ruchy do przodu
Grę, w każdym razie, bardzo polecam
Faktycznie, nie da się zwalić winy za przegraną na los Losowość z tej grze występuje jedynie na samym poczatku, przy rozkładaniu kiedy rozkładamy łatki. Potem wszystko zależy od nas i od przeciwnika.
Co do planowania na ileś ruchów do przodu to raczej to nie grozi. Mechanika gry jest taka, że w swoim ruchu kupujesz jedną z trzech łatek leżących przed pionkiem. Po zakupie w miejsce skąd wzięliśmy łatkę trafia pionek i tym samym wyznacza trzy dostępne do kupienia łatki dla drugiego gracza. Żeby sensownie planować działania na kilka ruchów do przodu, trzeba by po pierwsze przewidzieć co będzie chciał kupić przeciwnik, a co łatwe nie jest oraz jeszcze przeanalizować czy będzie go na to stać (czy będzie miał odpowiednią liczbę guzików), tzn czy nie bedzie wybierał zamiast kupowania akcji pobierania guzików. Analiza działań własnych i przeciwnika na kilka ruchów do przodu jest więc bardzo trudna. Ja się z paraliżem decyzyjnym nie spotkałem - wszystkie moje rozgrywki były bardzo dynamiczne (większość trwała mniej niż pudełkowe 30 minut). To bardziej taktyczna niż strategiczna gra (choć długofalowy plan warto miec). Dodatkowo, często jest sytuacja wymuszająca zakup konkretnej łatki lub pobranie guzików, bo tych przez większość gry nam brakuje... Być może na jakimś poziomie "pro" jest realne, aby zaplanować te 3-4 ruchy do przodu, ale ja jeszcze do takiego nie doszedłem i szczytem moich możliwości (i chęci) była analiza konsekwencji na 2 ruchy do przodu
Grę, w każdym razie, bardzo polecam
- tomuch
- Posty: 1901
- Rejestracja: 21 gru 2012, 03:17
- Lokalizacja: zza winkla
- Has thanked: 147 times
- Been thanked: 172 times
Re: Patchwork
Podczas dnia "otwarcia", czyli zaraz po kupnie, razem z Żonką moją rozegraliśmy 6 partii pod rząd. Mówiąc krótko, gra się błyskawicznie przyjęła
kolekcja
rabaty: Planszostrefa 11%, Planszomania 7%, 3trolle 7%, Rebel 5%, Cdp 5%, Aleplanszowki 5%, Mepel 5%
rabaty: Planszostrefa 11%, Planszomania 7%, 3trolle 7%, Rebel 5%, Cdp 5%, Aleplanszowki 5%, Mepel 5%
Re: Patchwork
Hej! Do mnie dziś dotarła gra, pierwsze wrażenia baardzo pozytywne Informacja dla grających z dziecmi - moja 8 letnia córka zasady przyswoiła błyskawicznie. W pierwszej grze wyciągnęła ponad 40 punktów i zostały jej tylko 2 wolne pola. Ja miałam zdecydowanie gorszy wynik Ale to chyba był fart początkującego bo druga rozgrywka juz jej troche gorzej wypadła.
W każdym razie polecam do grania z dzieciakami w tym wieku i starszymi, gra się dość krótko, dynamicznie, oryginalnie - zawsze inny układ łatek
W każdym razie polecam do grania z dzieciakami w tym wieku i starszymi, gra się dość krótko, dynamicznie, oryginalnie - zawsze inny układ łatek
- SzaloneLiczbyPL
- Posty: 142
- Rejestracja: 19 lut 2015, 20:16
- Kontakt:
Re: Patchwork
Miałem ostatnio okazję zagrać kilka rund w Patchworka i bardzo mi się spodobał. Tak osobiście nawet uważam, że to jedna z lepszych gier wydanych w 2014 roku. Gry logiczne to trudny temat, a Patchwork trochę nam "przemyca" tę tematykę w bardzo fajnej formie.
W ogóle to zauważyłem, że producenci i wydawcy coraz częściej starają się odchodzić od modelu gier, gdzie gracze wykonują ruchy naprzemiennie. Czasem udaje im się to lepiej, czasem gorzej - w Patchworku wyszło to zdecydowanie lepiej
W ogóle to zauważyłem, że producenci i wydawcy coraz częściej starają się odchodzić od modelu gier, gdzie gracze wykonują ruchy naprzemiennie. Czasem udaje im się to lepiej, czasem gorzej - w Patchworku wyszło to zdecydowanie lepiej
Szalone Liczby - zagadki, quizy, łamigłówki i gry planszowe
- Legun
- Posty: 1786
- Rejestracja: 20 wrz 2005, 19:22
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 76 times
- Been thanked: 158 times
Re: Patchwork
Jestem już po trzech partiach i jestem pod wrażeniem. Może to przez fakt, że byłem zmęczony bądź rozproszony, zaś grałem z córką i jakoś szczególnie się nie sprężałem, lecz mam wrażenie, że jest to przedziwny rodzaj gry logicznej, w którą można sobie grać czysto intuicyjnie, bez szczególnej kalkulacji czy sprężu a dopiero na końcu sprawdzić, czy się wygrało, czy nie. Nie ma tu zupełnie uczucia znanego z Zaginionych Miast czy Ballon Cup, że właśnie coś mi nie poszło, podjąłem głupie ryzyko czy zmarnowałem dobre karty. Nie ma nawet tego momentu odczuwanego w Jaipur, że się podłożyłem i dałem nadzwyczajnie zarobić drugiej stronie. Ciekawe, czy takie wrażenie utrzyma się w kolejnych partiach. Jeśli tak by było, to mielibyśmy super kandydatkę w kategorii Znakomita Wieczorna Małżeńska Gra Relaksacyjna .
Najlepsze gry to te, w które wygrywa się dzięki wybitnej inteligencji, zaś przegrywa przez brak szczęścia...
Re: Patchwork
Musze odebrać ze sklepu ale mam cichą nadzieję, że okaże się hitem dla mojej mało planszówkowej drugiej połowy
Dam znać po pierwszej partii
Dam znać po pierwszej partii
Re: Patchwork
Może są proste, ale ja bym się przyczepił : )mig pisze:Zasady są bardzo proste, ale może komuś się przyda polska instrukcja: https://boardgamegeek.com/filepage/1140 ... lish-rules
Przygotowuje się do rozgrywki pokazowej (wiele od niej zależy ) i mam dylemat w związku z guzikami/łatkami na planszy czasu.
Instrukcja EN pisze:
... Whenever you move onto or past one of those spaces...
Jak rozumieć move onto / wchodzisz?Instrukcja PL pisze:
... Kiedykolwiek wchodzisz lub przekraczasz jedno z takich pól ...
Zarówno rysunek łatki jak i guzika wygląda raczej na ikonę między polami planszy czasu.
Nie stawiam na nim swojego żetonu czasu podczas ruchu.
Czy w sytuacji gdy żeton zatrzyma się na polu z guzikiem (przy pierwszej części guzika) to dostaję guziki? A potem jak idę dalej i mijam ikonę guzika to też dostaję guziki? Wszak jest tam or / lub
Uprzejmie proszę o Waszą interpretację : )
Pozdrawiam
Stan
Ostatnio zmieniony 28 lut 2015, 22:13 przez Stan, łącznie zmieniany 1 raz.