Orleans (Reiner Stockhausen)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Posty: 2821
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
Has thanked: 447 times
Been thanked: 318 times

Re: Orleans

Post autor: Dr. Nikczemniuk »

Jabberwocky pisze:Pytanie do wtajemniczonych. Czy udostępniony na ZnadPlanszy plik, to finalna wersja instrukcji? W części dotyczącej przygotowania rozgrywki plansza Darczyńców Miasta niepokojąco przypomina planszę gracza. Wiem, że to szczegół, ale w obliczu toczącej się na poprzednich stronach tego wątku dyskusji (poplątanie zasad Łaźni, reguła o tasowaniu Kafli Budynków), takich kwiatków robi się już całkiem sporo.
Niestety ale przygotowanie tej gry do druku nie jest taką łatwą sprawą, delikatnie mówiąc to ruchome piaski. Sam pomysł wydania gry jest dobry, tylko jak tu wydać grę którą jak widać sam autor w pewnych aspektach nie dopracował? Różne wydania, różne interpretacje zasad, różne pomysły graczy jak np. zarządzanie kaflami wydarzeń na co sam autor daje zielone światło itd. itd.
I wyobraźcie sobie że Baldar musi to wszystko ogarnąć. Ciekawe czy ponownie zdecydowaliby się na wydanie tej gry?
Choć faktem też jest że chyba można by dograć te wszystkie szczegóły z samym autorem?
No cóż, pożyjemy zobaczymy, zawsze przecież można dodać erratę... :wink:
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
Awatar użytkownika
baldar
Posty: 578
Rejestracja: 13 lip 2014, 13:26
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 26 times
Kontakt:

Re: Orleans

Post autor: baldar »

Dr. Nikczemniuk pisze:
Jabberwocky pisze:Pytanie do wtajemniczonych. Czy udostępniony na ZnadPlanszy plik, to finalna wersja instrukcji? W części dotyczącej przygotowania rozgrywki plansza Darczyńców Miasta niepokojąco przypomina planszę gracza. Wiem, że to szczegół, ale w obliczu toczącej się na poprzednich stronach tego wątku dyskusji (poplątanie zasad Łaźni, reguła o tasowaniu Kafli Budynków), takich kwiatków robi się już całkiem sporo.
Niestety ale przygotowanie tej gry do druku nie jest taką łatwą sprawą, delikatnie mówiąc to ruchome piaski. Sam pomysł wydania gry jest dobry, tylko jak tu wydać grę którą jak widać sam autor w pewnych aspektach nie dopracował? Różne wydania, różne interpretacje zasad, różne pomysły graczy jak np. zarządzanie kaflami wydarzeń na co sam autor daje zielone światło itd. itd.
I wyobraźcie sobie że Baldar musi to wszystko ogarnąć. Ciekawe czy ponownie zdecydowaliby się na wydanie tej gry?
Choć faktem też jest że chyba można by dograć te wszystkie szczegóły z samym autorem?
No cóż, pożyjemy zobaczymy, zawsze przecież można dodać erratę... :wink:
Plansz graczy jest 5, a Darczynców miasta jest jedna plansza. To żaden kwiatek.
A co do ŁAŹNI - w niemieckiej wersji było więcej niedomówień niż w angielskiej. Tak czy inaczej zrobimy jeszcze raz konsultację w sprawie tego kafelka-budynku z Niemcami. Damy znać.
A jeżeli chodzi o dobór budynków podczas gry to z mojego doświadczenia wynika, że:
- kiedy grają dwie osoby, może i może wkraść się przyzwyczajenie, co do doboru budynków przez jednego z graczy, ale łatwo mu przeszkodzić i spróbować zabrać mu jego upragniony budynek. My jednak zaobserwowaliśmy inną, znacznie ciekawszą i chyba oczywistą zasadę, że z każdą rozgrywką rozwijamy swoją taktykę i strategię lub sprawdzamy nowe. Tutaj nie ma jakiejś schematyczności . A przy 3 i więcej graczy, to już zupełnie inna bajka, wiadomo, jest większa rotacja budynków.
- czy losować budynki, względnie robić jakiś draft? Można, instrukcja też sugeruje to bardziej doświadczonym graczom. My po wielu rozgrywkach nie chcemy odbierać sobie frajdy i wolimy mieć większy wybór, niż go ograniczać. Czyli wiadomo - wszystko rzecz gustu.
Lewy
Posty: 50
Rejestracja: 16 lip 2016, 19:56
Has thanked: 122 times
Been thanked: 5 times

Re: Orleans

Post autor: Lewy »

Zgoda - plansz graczy jest 5, plansza darczyńców miasta tylko jedna, co nie zmienia faktu, że w tej beta instrukcji na str. 2 i 3 - pole nr 8 - zamiast planszy darczyńców widnieje obrazek planszy gracza...
Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Posty: 2821
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
Has thanked: 447 times
Been thanked: 318 times

Re: Orleans

Post autor: Dr. Nikczemniuk »

Lewy pisze:Zgoda - plansz graczy jest 5, plansza darczyńców miasta tylko jedna, co nie zmienia faktu, że w tej beta instrukcji na str. 2 i 3 - pole nr 8 - zamiast planszy darczyńców widnieje obrazek planszy gracza...
Racja, tyle że ja też tego nie zauważyłem dopuki ktoś nie zwrócił na to uwagi :wink:
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
Jabberwocky
Posty: 31
Rejestracja: 03 wrz 2013, 20:28
Lokalizacja: Poznań

Re: Orleans

Post autor: Jabberwocky »

baldar pisze: Plansz graczy jest 5, a Darczynców miasta jest jedna plansza. To żaden kwiatek.
No chyba jednak kwiatek... Proponuję uważniejszą lekturę 2. i 3. strony Waszej instrukcji. :wink:
baldar pisze: A co do ŁAŹNI - w niemieckiej wersji było więcej niedomówień niż w angielskiej. Tak czy inaczej zrobimy jeszcze raz konsultację w sprawie tego kafelka-budynku z Niemcami. Damy znać.
Sęk w tym, że gdy przeczytałem obie instrukcje (angielsko-niemiecką dlp oraz angielską TMG) mechanizm działania Łaźni był dla mnie zrozumiały. Tymczasem Wy pomieszaliście obie wersje. Przy takim brzmieniu reguły, na jaką się zdecydowaliście, na kafelku nie powinniście umieszczać miejsca na żeton Chłopa.
baldar pisze: czy losować budynki, względnie robić jakiś draft? Można, instrukcja też sugeruje to bardziej doświadczonym graczom.
No właśnie żadna instrukcja, poza Waszą, nie sugeruje losowania...

Mam jeszcze wątpliwości, co do instrukcji dot. kafla Skrytka. Chodzi mi o fragment: "Otrzymujesz premię z pola, na którym znajdzie się twój znacznik." Słowo "znajdzie" może wprowadzać w błąd. Na początku pomyślałem, że aktywacja tego Budynku wymusza jakiś dodatkowy ruch, a oczywiście nic takiego nie ma miejsca. W tym zdaniu powinno wystąpić słowo "znajduje", co zresztą sugeruje zarówno angielska, jak i niemiecka wersja instrukcji.

I żeby nie było, to nie jest czepialstwo dla czepialstwa. Wsparłem Wasz projekt (i już zacieram łapki na myśl o dodatkach) i we wcześniejszym wpisie chciałem się po prostu dowiedzieć, czy opublikowana instrukcja przeszła jeszcze w międzyczasie dodatkową korektę. I w sumie odpowiedzi wciąż nie uzyskałem...
TTR_1983
Posty: 3932
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
Has thanked: 2 times
Been thanked: 88 times
Kontakt:

Re: Orleans

Post autor: TTR_1983 »

Wg mnie jest finalna i duuuuza errata będzie potrzebna.

Wysłane z mojego Lenovo A6020a40 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Posty: 2821
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
Has thanked: 447 times
Been thanked: 318 times

Re: Orleans

Post autor: Dr. Nikczemniuk »

Jeśli sami gracze coś wprowadzają do zasad gry i autor mówi: ok możecie tak też grać, to ja nie widzę powodów żeby bojkotować instrukcję Bardala, po prostu będę grać tak jak napiszą.
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
Awatar użytkownika
cohlerc1
Posty: 315
Rejestracja: 11 wrz 2012, 07:30
Lokalizacja: Radzionków
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: Orleans

Post autor: cohlerc1 »

Mam w domu wydanie dlp niemiecko-angielskie zdaje mi się sprzed pierwszego dodruku i jak byk pisze w setupie że należy potasować budynki co do niczego nie prowadzi bo budując wybieramy z pełnej puli (oczywiście za pierwszym razem tylko I dopiero pozniej II). Przypuszczam że to był jakiś błąd który przy okazji dodruku poprawiono. Skąd się znalazł u baldara to już nie mam pojęcia ;)

Kafelek łaźni to sam autor sugerował aby zbalansować (bodajże jest wątek na bgg) i obciąć po jednym robotniku, tak że losuje się dwóch po czym wybieramy jednego i przydzielamy go do pola akcji którą w kolejnej turze możemy odpalić.
Wersja tmg wydaje mi się znów na przegięta. Ciekawe czy to konsultowali ;)
Jabberwocky
Posty: 31
Rejestracja: 03 wrz 2013, 20:28
Lokalizacja: Poznań

Re: Orleans

Post autor: Jabberwocky »

cohlerc1 pisze:Mam w domu wydanie dlp niemiecko-angielskie zdaje mi się sprzed pierwszego dodruku i jak byk pisze w setupie że należy potasować budynki co do niczego nie prowadzi bo budując wybieramy z pełnej puli (oczywiście za pierwszym razem tylko I dopiero pozniej II). Przypuszczam że to był jakiś błąd który przy okazji dodruku poprawiono. Skąd się znalazł u baldara to już nie mam pojęcia ;)
To dziwne. W swojej opinii opierałem się na instrukcji udostępnionej na BGG przez samego autora na ponad miesiąc przed Essen 2014, gdzie gra miała chyba swoją premierę. Słuchaj, może Ty masz jakiegoś białego kruka :D Jesteś pewny, że występuje tam słowo "shuffle"?
cohlerc1 pisze:Kafelek łaźni to sam autor sugerował aby zbalansować (bodajże jest wątek na bgg) i obciąć po jednym robotniku, tak że losuje się dwóch po czym wybieramy jednego i przydzielamy go do pola akcji którą w kolejnej turze możemy odpalić.
Wersja tmg wydaje mi się znów na przegięta.
Zgadza się. Ale nie chodzi mi o celowe zbalansowanie. W polskiej instrukcji bez sensu wymieszano obie wersje. Zostawiono tekst z instrukcji TMG, czyniący z Łaźni budynek z umiejętnością pasywną, której nie trzeba aktywować, ale pozostawiono miejsce na żeton Chłopa z instrukcji dlp.
Awatar użytkownika
cohlerc1
Posty: 315
Rejestracja: 11 wrz 2012, 07:30
Lokalizacja: Radzionków
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: Orleans

Post autor: cohlerc1 »

Aż poszedlem rano sprawdzić i jednak masz racje, w angielskiej nie ma nic o tasowaniu za to pojawia się to w dołączonej polskiej instrukcji (zamieszczona na bgg). Gdzieś mi dzwoniło... ;) Może tlumacz wzorował się na tym tłumaczeniu ;)
Tak czy inaczej nie wpływa to na rozgrywkę a jedynie udziwnia setup.
Wiekszym problemem jest zamieszanie z łaźnią. Może dobrze że zostałem przy oryginale ;)
Jabberwocky
Posty: 31
Rejestracja: 03 wrz 2013, 20:28
Lokalizacja: Poznań

Re: Orleans

Post autor: Jabberwocky »

cohlerc1 pisze:Może tlumacz wzorował się na tym tłumaczeniu ;)
Oby nie. To raczej nie najlepiej świadczyłoby o tłumaczu. :roll:
cohlerc1 pisze:Może dobrze że zostałem przy oryginale ;)
Nie no, chyba aż tak źle nie będzie :D
Chociaż nie rozumiem tego, że jako gracz, który wsparł (czyt. zapłacił za) grę Orleans i pragnie jedynie dowiedzieć się, czy instrukcja, która jest jej integralną częścią, będzie zawierała ww. babole, otrzymuję jedynie mętne tłumaczenie, że właściwie wymienione błędy, to nie błędy. Trudno. Przekonamy się na początku lutego.
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4633
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1025 times
Been thanked: 1941 times

Re: Orleans

Post autor: warlock »

Czy w Waszych partiach niebieski tor też jest totalnie nieużywany? Kurczę, mam wrażenie, że część obszarów gry jest kompletnie bezużytecznych: niebieski tor, jakieś 50% budynków (szczególnie tych dotyczących najtańszych surowców). Z kolei niektóre tory są wręcz oblegane: prawie każda partia na początku to masowe rzucanie się po koła technologii i czerwonych rycerzy.

Uwielbiam Orleans, ale mam wrażenie, że pewne strategie/ruchy praktycznie zawsze są bardziej wartościowe od innych i po jakimś czasie zaczynamy grać schematami. No bo jeśli coś jest skuteczne, to dlaczego z tego rezygnować?
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Orleans

Post autor: Yavi »

warlock pisze:Czy w Waszych partiach niebieski tor też jest totalnie nieużywany? Kurczę, mam wrażenie, że część obszarów gry jest kompletnie bezużytecznych: niebieski tor, jakieś 50% budynków (szczególnie tych dotyczących najtańszych surowców). Z kolei niektóre tory są wręcz oblegane: prawie każda partia na początku to masowe rzucanie się po koła technologii i czerwonych rycerzy.

Uwielbiam Orleans, ale mam wrażenie, że pewne strategie/ruchy praktycznie zawsze są bardziej wartościowe od innych i po jakimś czasie zaczynamy grać schematami. No bo jeśli coś jest skuteczne, to dlaczego z tego rezygnować?
Niebieski, czyli dający kasę? Jeśli tak, to w naszych partiach był chętnie zajmowany. Sam nie przepadam za rycerzami, biorę ich z musu, żeby mieć więcej opcji lub gdy potrzebuję ich do akcji, nie zaobserwowałem też masowego rzucania się na technologie. Zawzięcie jednak ścigaliśmy się na ogół na szarym.
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4633
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1025 times
Been thanked: 1941 times

Re: Orleans

Post autor: warlock »

Rycerze = dociąg większej liczby żetonów. Koła technologii = zmniejszenie liczby żetonów potrzebnych do odpalenia akcji. Im wcześniej to wymaksujesz, tym więcej akcji zrobisz w grze więc nie ma sensu nie zaczynać od tych torów bo nie zagra się efektywnie. Oczywiście później walka przenosi się na inne obszary, ale początek będzie taki sam. Jeśli zrobię znacznie więcej akcji od Ciebie w ciągu gry, to wygram. Po prostu ;).

Nie widzę sensu w wybieraniu kasy z niebieskiego toru, skoro można sięgnąć po koło technologii (albo budynek). Nawet jeśli potrzebujesz niebieskich żetonów, to lepiej już "zapchać" przeznaczone na nie sloty właśnie kołami i odpalać dane akcje mniejszą liczbą żetonów już do końca gry.
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4038
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 23 times

Re: Orleans

Post autor: AkitaInu »

warlock pisze:Rycerze = dociąg większej liczby żetonów. Koła technologii = zmniejszenie liczby żetonów potrzebnych do odpalenia akcji. Im wcześniej to wymaksujesz, tym więcej akcji zrobisz w grze więc nie ma sensu nie zaczynać od tych torów bo nie zagra się efektywnie. Oczywiście później walka przenosi się na inne obszary, ale początek będzie taki sam. Jeśli zrobię znacznie więcej akcji od Ciebie w ciągu gry, to wygram. Po prostu ;).

Nie widzę sensu w wybieraniu kasy z niebieskiego toru, skoro można sięgnąć po koło technologii (albo budynek). Nawet jeśli potrzebujesz niebieskich żetonów, to lepiej już "zapchać" przeznaczone na nie sloty właśnie kołami i odpalać dane akcje mniejszą liczbą żetonów już do końca gry.
Nie zgodze się że jak masz więcej akcji to wygrasz :) U nas to nie jest regułą. Dodatkowe sąciekawe budynki działające na niebieskich kolesi, np. ten który robi z niebieskich czarnych, brązowych i białych :)
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4633
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1025 times
Been thanked: 1941 times

Re: Orleans

Post autor: warlock »

Same akcje nie dadzą Ci zwycięstwa, pewnie. Ale jeśli grasz mądrze, to zrobisz zdecydowanie więcej i w każdej turze zapełnisz pół planszy i budynków.

Ten budynek robiący "półjokerów" z niebieskich jest słaby. O wiele lepszy jest ten robiący "pełnych jokerów" z szarych. I to nie tylko dlatego, że szarzy zastępują wtedy więcej kolorów. Chodzi o to, że szarych możesz pozyskać z osobnego budynku, który daje awans na torze rozwoju. Niebieskiego możesz pozyskać tylko i wyłącznie ze zbiorczego toru od brązowych i czarnych. Czyli idąc po niebieskiego rezygnujesz jednocześnie z możliwości zbudowania budynku/wzięcia koła w danej turze. A idąc po szarego wciąż możesz skorzystać z pola np. budynków/technologii i nie zapychasz sobie akcji.
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4038
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 23 times

Re: Orleans

Post autor: AkitaInu »

warlock pisze:Same akcje nie dadzą Ci zwycięstwa, pewnie. Ale jeśli grasz mądrze, to zrobisz zdecydowanie więcej i w każdej turze zapełnisz pół planszy i budynków.

Ten budynek robiący "półjokerów" z niebieskich jest słaby. O wiele lepszy jest ten robiący "pełnych jokerów" z szarych. I to nie tylko dlatego, że szarzy zastępują wtedy więcej kolorów. Chodzi o to, że szarych możesz pozyskać z osobnego budynku, który daje awans na torze rozwoju. Niebieskiego możesz pozyskać tylko i wyłącznie ze zbiorczego toru od brązowych i czarnych. Czyli idąc po niebieskiego rezygnujesz jednocześnie z możliwości zbudowania budynku/wzięcia koła w danej turze. A idąc po szarego wciąż możesz skorzystać z pola np. budynków/technologii i nie zapychasz sobie akcji.
Owszem, ale jeżeli Ty polecisz po czerwonych to ja wezme ten budynek na mnichów jokerów pierwszy :D Więc co Ci zostaje z jokerów? Albo niebieski albo nic ;-)
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4633
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1025 times
Been thanked: 1941 times

Re: Orleans

Post autor: warlock »

Ok, ale Panowie - z czysto matematycznego punktu widzenia. Jaki jest sens rezygnowania ze zbudowania silniczka do wykonania większej liczby akcji w grze? Jeśli w połowie gry będę wykonywał np. 5 akcji w rundzie, a Wy po 3? :wink:
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4038
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 23 times

Re: Orleans

Post autor: AkitaInu »

warlock pisze:Ok, ale Panowie - z czysto matematycznego punktu widzenia. Jaki jest sens rezygnowania ze zbudowania silniczka do wykonania większej liczby akcji w grze? Jeśli w połowie gry będę wykonywał 5 akcji w rundzie, a Wy po 3?
Ale ktoś kto będzie miał np. 4 i budynki które lepiej pasują do tego co się z surowców wylosowało czy do jego strategii to on nie bedzie miał 3 akcji przez całą grę, dogoni Cię albo będzie miał 4 akcje a Ty 5. Ale będzie miał np. lepsze budynki - więc to też tak nie do końca :)
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4633
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1025 times
Been thanked: 1941 times

Re: Orleans

Post autor: warlock »

Spróbuję następnym razem zagrać kompletnie inaczej niż dotychczas (zero kółek), może odszczekam swoje posty ;).
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4038
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 23 times

Re: Orleans

Post autor: AkitaInu »

warlock pisze:Spróbuję następnym razem zagrać kompletnie inaczej niż dotychczas (zero kółek), może odszczekam swoje posty ;).
Hehe :) nie chce Cie przekonywać, tylko staram się pokazać też coś innego co jest fajne w tej grze :)

Zgodze się co do jednego - bez kółek chyba jednak będzie ciężko ;) bo tutaj jest lepiej niż z rycerzem, nie dość że zastępuje kolesia to jeszcze w tym kolorze który sobie wybierzesz :) Bez kółek chyba by było ciężko.

Ale np. budynek który produkuje kółka z położonym na nim kółkiem to jest masakra ;) Dobrze że wszystkie nowe kółka działają dopiero od następnej tury,.
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Orleans

Post autor: Yavi »

Nie pisałem, że całkiem olewam rycerzy i technologie. Po prostu w pierwszych ruchach na ogół robiłem coś innego, nie czułem presji gonienia po nich za wszelką cenę. Więc różnica akcji nie będzie tak duża, bo z czasem przecież wszystkie tory mniej więcej się zrównują. No i fakt faktem, że ogrywając planszówki do recenzji zawsze staram się grać na różne sposoby, nie tylko goniąc do pełnej optymalizacji, ale też sprawdzając inne drogi i ich skuteczność :P
Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Posty: 2821
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
Has thanked: 447 times
Been thanked: 318 times

Re: Orleans

Post autor: Dr. Nikczemniuk »

Podobno w tym tygodniu w sklepach miała być odpalona przedsprzedaż?
I co? I nic?
Czyżby kolejna obsuwa się szykowała...? :cry:
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
olo6353
Posty: 91
Rejestracja: 11 sty 2016, 13:26
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Orleans

Post autor: olo6353 »

Dr. Nikczemniuk pisze:Podobno w tym tygodniu w sklepach miała być odpalona przedsprzedaż?
I co? I nic?
Czyżby kolejna obsuwa się szykowała...? :cry:
No wysyłka ma ruszyć na początku lutego niby...
Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Posty: 2821
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
Has thanked: 447 times
Been thanked: 318 times

Re: Orleans

Post autor: Dr. Nikczemniuk »

Nadal cisza w sprawie przedsprzedaży? Hmm... Dziwne to, w przyszłym tygodniu ma być wysyłka do wspierających a w sklepach cisza... :shock:
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
ODPOWIEDZ