New York 1901 (Chénier La Salle)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 3932
- Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 88 times
- Kontakt:
New York 1901 (Chénier La Salle)
premiera polskiej wersji w 2015
2-4 graczy
od 8 lat
czas gry: 45min
Zapowiedź Games Fanatic:
Jest rok 1901 i moda na olbrzymie wieżowce kwitnie w najlepsze. Ostatnie umowy spisane z miastem pozwalają sądzić, że horyzont Nowego Jorku uświetnią wkrótce kolejne wspaniałe drapacze chmur. Nowe technologie pozwalają, by nowoczesna generacja budynków sięgnęła jeszcze wyżej nieba, starając się zaspokoić głód chwały i prestiżu mieszkańców miasta, które nigdy nie śpi. Twój wuj – Panie świeć nad jego duszą – zostawił ci mały skrawek ziemi na dolnym Manhattanie. To twoja szansa, aby zacząć karierę dewelopera i budować, budować i budować coraz wyżej i więcej. Dołącz do słynnych deweloperów, przyczyniając się do ukształtowania największej metropolii świata: Nowego Jorku!
1) New Jork to wspaniała gra strategiczna o budowie wieżowców na Dolnym Manhattanie. W trakcie rozgrywki gracze skupują ziemię, stawiają wieżowce lub przeznaczają je do wyburzenia, aby wkroczyć w następną generację budynków. Na koniec gry zwycięstwo odniesie gracz, którego ulice posiadać będą najciekawszy pejzaż oraz spełnią dodatkowe cele rozgrywki.
2) Nowy Jork to rozgrywka nie tylko dla zawodowych architektów i deweloperów, ale wszystkich, którzy uwielbiają główkować! Wymaga od graczy umiejętności planowania przestrzennego, odpowiedniego wykonywania posunięć (zastępowanie poprzedniej generacji wieżowców nowszymi w kluczowym momencie) oraz sprytnego dysponowania własnym zasobami, a także rywalizowania z innymi graczami w celu wykonania losowych celów misji.
3) Nowy Jork to idealna gra dla całej rodziny: pozbawiona przemocy, rozwijająca zdolność myślenia i planowania oraz bajecznie kolorowa! Posiada proste i przejrzyste zasady oraz zapewnia szybką, ekscytującą rozgrywkę.
4) Wspaniałe wydanie gry: olbrzymia, kolorowa plansza, karty i żetony ulic, przeniosą graczy do początku XX wieku i pozwolą na ekscytującą i przejrzystą rozgrywkę, do której wielokrotnie będą chcieli wracać!
Re: New York 1901 od Barda
Brzmi zachecajaco Suburbia mi sie podobala, a tutaj tez mamy cos z budowaniem miasta.
- Tycjan
- Posty: 3200
- Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 32 times
- Kontakt:
Re: New York 1901 od Barda
Nie do końca byłem tego pewien, więc się upewniłem i poprawiłem na ZP. Premiera we wrześniu br.RunMan pisze:Zdaje się, że na Essen
@edit: premiery.znadplanszy potwierdzają - październik 2015
# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
Re: New York 1901 od Barda
Jeśli ktoś jest zainteresowany tą grą, to w najbliższą sobotę można ją sprawdzić w krakowskim Hexie. A przy okazji dostać w prezencie "Listy miłosne" i mieć szansę na zgarnięcie jednego z oryginalnych egzemplarzy.
Wydarzenie na FB
Wydarzenie na FB
"Jeśli Batman jest taki sprytny, to dlaczego nosi majtki na spodnie?"
Re: New York 1901 od Barda
Chłopcy, dziewczęta - czy są już jakieś wieści na temat dostępności tej gry?
Moje sekretne imię voodoo to Papa Shango. Błogosławię każdy wątek, w którym się pojawię... ale jeden błogosławię najbardziej.
-
- Posty: 287
- Rejestracja: 12 kwie 2011, 15:36
Re: New York 1901 od Barda
Gra trafi do naszego magazynu w okolicach 10 października.everan pisze:Chłopcy, dziewczęta - czy są już jakieś wieści na temat dostępności tej gry?
Re: New York 1901 od Barda
Grałem na 4 osoby i zupełnie mi do gustu nie przypadła. Nic odkrywczego, nic specjalnego. Dodatkowo prawdopodobnie wytłumaczono nam zasady "nieco inaczej" niż w instrukcji, więc rozgrywka była średnio przyjemna. Do gry na tyle się zraziłem, że nawet nie miałem ochoty sprawdzić czy to z grą jest coś nie tak, czy z tłumaczącym...pezetto pisze:Ktoś już grał i może podzielić się swoimi wrażeniami?
Chodzi z grubsza o to, żeby najpiero dobierać odpowiednie karty konstrukcyjne a potem je zagrywać by coś zbudować. Za zbudowanie dostajemy punkty. Niezłym pomysłem jest mechanizm odblokowywania części budynków po zdobyciu iluś tam punktów. Są specjalne bonusy, które punktują nam rózne rzeczy na koniec gry (jest ich sporo, więc tutaj regrywalność jest ok). A, i jeszcze każdy ma bodajże 3 jednorazowe akcje specjalne, które pozwalają budować lepiej/szybciej/inaczej.
Wykonanie ładne (choć bez szału). Reszta przeciętna lub słaba. Masakryczna losowość w doborze kart konstrukcji (jest stosunkowo niedużo lepszych i cała masa zwykłych) powoduje, że ktoś kto ma farta odsadza innych dość mocno. U mnie po jednej grze spadło z wishlisty, gdzie wydawało się być pewniakiem do zakupu.
- kaszkiet
- Posty: 2807
- Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 308 times
- Been thanked: 525 times
Re: New York 1901 od Barda
Grałem w Essen i mnie też nie wciągnęła.
Nie jestem wielkim fanem gier rodzinnych, ale z tej kategorii zdecydowanie wolę Ticketa.
Może to szczegół, ale nie przemawia też do mnie budowanie trójwymiarowych wieżowców na dwuwymiarowej mapie.
Warto sprawdzić przed zakupem.
Nie jestem wielkim fanem gier rodzinnych, ale z tej kategorii zdecydowanie wolę Ticketa.
Może to szczegół, ale nie przemawia też do mnie budowanie trójwymiarowych wieżowców na dwuwymiarowej mapie.
Warto sprawdzić przed zakupem.
Re: New York 1901 od Barda
Grałem raz, zgodnie z zasadami
Gra jest przyjemna i szybka i nieskomplikowana. Bardzo na plus jest krótkie oczekiwanie na swoją turę. Ot mamy budynki w kształtach jak z tetrisa i w swojej turze kupujemy działki, na których potem możemy coś zbudować. Możliwości jest oczywiście więcej, bo na raz można mieć tylko 4 niezabudowane działki, do tego jest kilka "poziomów" budynków itd.
Jeśli chodzi o poziom skomplikowania i kombinowania to bardzo przypomina mi Ticket to ride (pewnie oprawa graficzna też robi swoje ). Analogicznie, też kupujemy działki (karty wagonów) i budujemy domy (trasy) tak, żeby wybudować jak najwięcej swoich i zablokować przeciwnika.
W naszej rozgrywce praktycznie nie było negatywnej interakcji, ale bez problemu gra może zamienić się w festiwal blokowania sobie wzajemnie odpowiednich ruchów.
Grało się przyjemnie i po zakończeniu rozgrywki miałem bardzo pozytywne odczucia, teraz gra wydaje mi się nieco za prosta. W cenie 100-120zł myślę, że warto rozważyć i pewnie sam się nad nią zastanowię.
Gra jest przyjemna i szybka i nieskomplikowana. Bardzo na plus jest krótkie oczekiwanie na swoją turę. Ot mamy budynki w kształtach jak z tetrisa i w swojej turze kupujemy działki, na których potem możemy coś zbudować. Możliwości jest oczywiście więcej, bo na raz można mieć tylko 4 niezabudowane działki, do tego jest kilka "poziomów" budynków itd.
Jeśli chodzi o poziom skomplikowania i kombinowania to bardzo przypomina mi Ticket to ride (pewnie oprawa graficzna też robi swoje ). Analogicznie, też kupujemy działki (karty wagonów) i budujemy domy (trasy) tak, żeby wybudować jak najwięcej swoich i zablokować przeciwnika.
W naszej rozgrywce praktycznie nie było negatywnej interakcji, ale bez problemu gra może zamienić się w festiwal blokowania sobie wzajemnie odpowiednich ruchów.
Grało się przyjemnie i po zakończeniu rozgrywki miałem bardzo pozytywne odczucia, teraz gra wydaje mi się nieco za prosta. W cenie 100-120zł myślę, że warto rozważyć i pewnie sam się nad nią zastanowię.
- ChlastBatem
- Posty: 1648
- Rejestracja: 14 kwie 2014, 15:35
- Lokalizacja: Gdynia/Gdańsk
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 28 times
Re: New York 1901 od Barda
Nie wiem czy warto wydawać kasę na nowego ticketa w odsłonie budowania wysokościowców. Chyba za mało nowości w grze. Na plus na pewno zmienne cele/bonusy ale mimo wszystko to za mało.
Póki co inne gry na celowniku.
Póki co inne gry na celowniku.
Re: New York 1901 od Barda
Mimo pewnych skojarzeń z TTR, ja bym jednak był ostrożny w takich zestawieniach. Różnic (istoitnych, praktycznie definiujących rozgrywkę) jest jednak dużo. Poziom trudności, faktycznie może być podobny, ale sama rozgrywka i wrażenuia z niej (przynajmniej u mnie) były krańcowo odmienne (Ticketa bardzo lubię - mam chyba z 10 fanowskich dodatków plus parę normalnie wydanych, więc porównanie NY z TTR jak dla mnie jest nieco obraźliwe dla TTR :/ )ChlastBatem pisze:Nie wiem czy warto wydawać kasę na nowego ticketa w odsłonie budowania wysokościowców. Chyba za mało nowości w grze. Na plus na pewno zmienne cele/bonusy ale mimo wszystko to za mało.
Póki co inne gry na celowniku.
- ChlastBatem
- Posty: 1648
- Rejestracja: 14 kwie 2014, 15:35
- Lokalizacja: Gdynia/Gdańsk
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 28 times
Re: New York 1901 od Barda
Nie chciałem urazićmig pisze:Mimo pewnych skojarzeń z TTR, ja bym jednak był ostrożny w takich zestawieniach. Różnic (istoitnych, praktycznie definiujących rozgrywkę) jest jednak dużo. Poziom trudności, faktycznie może być podobny, ale sama rozgrywka i wrażenuia z niej (przynajmniej u mnie) były krańcowo odmienne (Ticketa bardzo lubię - mam chyba z 10 fanowskich dodatków plus parę normalnie wydanych, więc porównanie NY z TTR jak dla mnie jest nieco obraźliwe dla TTR :/ )ChlastBatem pisze:Nie wiem czy warto wydawać kasę na nowego ticketa w odsłonie budowania wysokościowców. Chyba za mało nowości w grze. Na plus na pewno zmienne cele/bonusy ale mimo wszystko to za mało.
Póki co inne gry na celowniku.
My mamy tylko tą dużą podstawkę 10 anniversary i tutaj widzę wiele wspólnego. Ale mam świadomość, że dodatki dają dużo więcej zabawy i gra NW 1901 im nie dorównuje.
Szkoda, że moje ładne, duże wagoniki nie będę pasować do nowego dodatku Ticketa.
Tym bardziej wiem, że mam unikać tej gry (NW 1901).
Re: New York 1901 od Barda
Jestem świeżo po kilku rozgrywkach w jeszcze ciepłą polską wersje Nowego Jorku.
Gra zainteresowała mnie grafikami i tematyką, zasady były przemyślane i zdecydował em się na zakup. Po przeczytaniu opinii na forum zacząłem mieć obawy czy dobrze zrobiłem. Na szczęście pierwsze rozgrywki szybko je rozwiały. Gra jest naprawdę świetna i sprawdza jako gra rodzinną. Daje też całkiem spore pole do popisu w kwestii kombinowanią i wysłania mózgownicy.
Moim zdaniem poza oprawą graficzną, stylem pakowania jak z DoW nic więcej nie przypomina TtR.
Tylko tyle. Sposób rozgrywki jest inny i dużo więcej tu negatywnej interakcji, użycie kolorów nie stanowi o podobieństwie. Karty wyzwań losowane co grę, budowanie budynków na wcześniejszych konstrukcjach odróżnia grę od podobnych i zwiększa radość z rozgrywki.
Gra zainteresowała mnie grafikami i tematyką, zasady były przemyślane i zdecydował em się na zakup. Po przeczytaniu opinii na forum zacząłem mieć obawy czy dobrze zrobiłem. Na szczęście pierwsze rozgrywki szybko je rozwiały. Gra jest naprawdę świetna i sprawdza jako gra rodzinną. Daje też całkiem spore pole do popisu w kwestii kombinowanią i wysłania mózgownicy.
Moim zdaniem poza oprawą graficzną, stylem pakowania jak z DoW nic więcej nie przypomina TtR.
Tylko tyle. Sposób rozgrywki jest inny i dużo więcej tu negatywnej interakcji, użycie kolorów nie stanowi o podobieństwie. Karty wyzwań losowane co grę, budowanie budynków na wcześniejszych konstrukcjach odróżnia grę od podobnych i zwiększa radość z rozgrywki.
Re: New York 1901 od Barda
Zgadza się, ja też po kilku partiach nie mogę dopatrzyć się większego podobieństwa z TtR. Póki co, gra z każdą partią podoba mi się bardziej - wychodzi wiele subtelności, których na początku się nie czuło. Karty premii są na tyle zróżnicowane, że wymuszają kompletnie różne strategie gry - pędzić do złota czy nie? Burzyć czy budować z planem zachowania budynków? Negatywnej interakcji sporo, jeśli ktoś jej szuka, i czynnik szczęścia zdecydowanie nie jest decydujący - akcje specjalne pozwalają dobrze zarządzać losowością, ważne jest też myślenie do przodu, żeby nie wkopać się w jałową turę. Z mojej perspektywy największym mankamentem gry jest obszar potrzebny do gry - sama plansza to 2/3 tej z TtR, ale na ułożenie dostępnych budynków i kart potrzeba niemal całego stołu, nawet w grze na dwie osoby. Zakupu absolutnie nie żałuję, nie mogę się doczekać, aż gra wróci na stół!sebahaus pisze: Moim zdaniem poza oprawą graficzną, stylem pakowania jak z DoW nic więcej nie przypomina TtR.
Tylko tyle. Sposób rozgrywki jest inny i dużo więcej tu negatywnej interakcji, użycie kolorów nie stanowi o podobieństwie. Karty wyzwań losowane co grę, budowanie budynków na wcześniejszych konstrukcjach odróżnia grę od podobnych i zwiększa radość z rozgrywki.
Moje sekretne imię voodoo to Papa Shango. Błogosławię każdy wątek, w którym się pojawię... ale jeden błogosławię najbardziej.
Re: New York 1901 od Barda
Ma ktoś może polską instrukcję ??? podzieli się skanami albo chociaż fotkami z telefonu??? bardzo byłbym wdzięczny.
----------
Moja kolekcja
Moja kolekcja
Re: New York 1901 od Barda
Moim zdaniem działa jak należy. W grze dwuosobowej niedostępna jest różowa dzielnica; z talii usuwane są więc też wszystkie różowe karty. Tempo gry jest szybkie, downtime minimalny, nie czuć też wcale luzu na planszy. Dlaczego? Mapa, poza kolorowymi dzielnicami, jest podzielona na bloki (o rozmiarach od 5 do 18 kwadratów). Siłą rzeczy nie można zbudować wieżowca przechodzącego przez ulicę, więc o każdy blok rywalizuje się osobno. Potencjał gry rywalizacyjnej naprawdę spory, bo wystarczy moment złego planowania lub zagapienia i już ktoś kupuje dwupolową działkę pod jakiś szałas w miejscu, gdzie mieliśmy już zajętych z siedem pól na legendarny wieżowiecSekator pisze:Jakieś opinie jak gra działa na dwie osoby
Moje sekretne imię voodoo to Papa Shango. Błogosławię każdy wątek, w którym się pojawię... ale jeden błogosławię najbardziej.
-
- Posty: 1007
- Rejestracja: 15 gru 2012, 21:31
- Lokalizacja: Warszawa Tarchomin
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 46 times
Re: New York 1901 od Barda
Moim zdaniem zdecydowanie lepiej niż w Ticket to Ride (do którego ta gra jest ciągle porównywana).Sekator pisze:Jakieś opinie jak gra działa na dwie osoby
Mimo wszystko do grania tylko i wyłącznie na 2os, to chyba nie.
Z mojej strony:
Rozgrywka
Recenzja
- Gambit
- Posty: 5231
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 524 times
- Been thanked: 1834 times
- Kontakt:
- romeck
- Posty: 2875
- Rejestracja: 20 sie 2009, 22:22
- Lokalizacja: Warszawa / Łódź
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 5 times
Re: New York 1901 od Barda
Na BGG Store pojawił się długo wyczekiwany mini dodatek pt. Flatiron w wersji pełnej:
http://boardgamegeekstore.com/products/ ... 1-flatiron
Pierwszy raz jak się pojawił, zszedł w poniżej 24 godzin. Dlatego może kogoś jeszcze zainteresuje.
$11 z wysyłką.
http://boardgamegeekstore.com/products/ ... 1-flatiron
Pierwszy raz jak się pojawił, zszedł w poniżej 24 godzin. Dlatego może kogoś jeszcze zainteresuje.
$11 z wysyłką.
Właśnie czytasz kompletnie bezużyteczne zdanie.