Star Trek: Ascendancy (Aaron Dill, John Kovaleski, Sean Sweigart)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Muad'Dib
Posty: 1557
Rejestracja: 01 paź 2013, 20:53
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 60 times
Been thanked: 104 times

Re: Star Trek: Ascendancy

Post autor: Muad'Dib »

kaimada pisze:Jeden problem który widzę w tej grze to cena. O ile podstawka za jakieś 300-350 zł jest do przełknięcia to dodatek z jedną rasą za 150 zł to już naprawdę sporo...
Gdzie znalazłeś informację o cenie? Ja widziałem tylko info o 100$ w preorderze na stronie wydawcy.
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Star Trek: Ascendancy

Post autor: Rocy7 »

Jak już pisałem w tym temacie Wayland Games ma rowniez dodatki w preorderze.

http://www.waylandgames.co.uk/science-f ... -expansion
Awatar użytkownika
kaimada
Posty: 1130
Rejestracja: 06 sty 2007, 13:58
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 27 times
Been thanked: 126 times

Re: Star Trek: Ascendancy

Post autor: kaimada »

Trochę więcej już wiadomo.
W grze NIE pojawią się znane z serialu postacie, kapitanowie czy statki.
Każdą rasą będzie grało się inaczej i każda jest zrobiona bardzo tematycznie.
Każda rasa ma swoją zaletę, wadę, własną konstrukcję flot i technologie.
Po 18.04 będzie na stronie gf9 UFP Preview. W kolejnych tygodniach Romulanie i Klingoni.
Awatar użytkownika
kaimada
Posty: 1130
Rejestracja: 06 sty 2007, 13:58
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 27 times
Been thanked: 126 times

Re: Star Trek: Ascendancy

Post autor: kaimada »

https://youtu.be/HWqUzDK9KPM?t=5557
Wywiad a w nim informacje, że Andorianie będą grywalną rasą a Dominium tak samo jak Borg będzie NPR.
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Star Trek: Ascendancy

Post autor: Rocy7 »

kaimada pisze: Wywiad a w nim informacje, że Andorianie będą grywalną rasą a Dominium tak samo jak Borg będzie NPR.
Andorianie zostali wypromowani przez Enterprise stąd pewnie ten wybór.
Awatar użytkownika
kaimada
Posty: 1130
Rejestracja: 06 sty 2007, 13:58
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 27 times
Been thanked: 126 times

Re: Star Trek: Ascendancy

Post autor: kaimada »

Wiem, ale i tak jestem zdziwiony :wink:. Dla mnie są częścią Federacji i nic nie znaczyli w TNG-DS9 erze.
Jacek_PL
Posty: 1307
Rejestracja: 25 mar 2007, 18:06
Lokalizacja: Częstochowa
Has thanked: 17 times
Been thanked: 36 times

Re: Star Trek: Ascendancy

Post autor: Jacek_PL »

Mnie też trochę Andorianie zaskoczyli, chociaż twórcy coś wspominali że gra zaczyna się w początkach historii Star Treka, więc wcale bym się nie zdziwił gdyby pojawili się Volkanie jako osobna frakcja. Byłoby to coś na zasadzie: "a co by było gdyby". Patrząc też, że Dominium będzie NPR to nie spodziewałbym się Kazonów jako grywalnej frakcji, prędzej Bajoran, Breenów lub syndykat Oriona, bo jak na razie wszystkie frakcje grywalne pochodzą z kwadrantu alfa.
Awatar użytkownika
Amenhotep
Posty: 91
Rejestracja: 30 wrz 2012, 12:29
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Re: Star Trek: Ascendancy

Post autor: Amenhotep »

Panowie... oczy mnie bolą , nie kaleczcie Universum Star Trek'a ... proszę. Cieszy mnie gdy widzę , że jest sporo fanów ST w naszym kraju , tym bardziej grających " na planszy " :D , ale błagam... nie przekłamujcie historii ST , np. nazewnictwa ras , wydarzeń itd. Wspomnę tylko , że rasy Borg się nie odmienia w żadnym czasie . Borg to Borg , koniec kropka. Natomiast Andorianie pierwszy raz pojawili się już w The Original Series.

Co do samej gry ... , szlak mnie trafia , bo po raz kolejny wysoka cena raczej skutecznie mnie " odstraszy " od zakupu gry z mojego ukochanego Universum :(
Dodatkowo , jeśli faktycznie nie będzie żadnych postaci , czy statków znanych z ST , to tym bardziej nie rozumiem jaki jest powód takiej ceny.
Jeśli ma być tematycznie , to powinny występować przynajmniej w niewielkim stopniu charakterystyczne postacie , statki , wydarzenia itd. W innym przypadku cena nie będzie zasadna.
Jacek_PL
Posty: 1307
Rejestracja: 25 mar 2007, 18:06
Lokalizacja: Częstochowa
Has thanked: 17 times
Been thanked: 36 times

Re: Star Trek: Ascendancy

Post autor: Jacek_PL »

GF9 pokazało jak będzie wyglądać budowanie mapy i na czym polega blokowanie. Otrzymałem też odpowiedź jak można połączyć dwa oddzielne skrawki mapy, bo zastanawiałem się czy przy takim luźnym układaniu to się w ogóle da zrobić. Jak coś to link.
Amenhotep pisze:Panowie... oczy mnie bolą , nie kaleczcie Universum Star Trek'a ... proszę.
Jak coś to mnie możesz poprawiać, nie obrażę się :)
Awatar użytkownika
bukimi
Posty: 925
Rejestracja: 08 mar 2013, 10:02
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Star Trek: Ascendancy

Post autor: bukimi »

Trochę mnie martwi te 30 światów w postaci dysków. Czy tylko ja mam wrażenie, że to nie jest jakaś duża ilość, zapewniająca sporą regrywalność? W przykładowych obrazkach widzę, że zwykle światów pojawia się kilkanaście, a więc takiej różnorodności nie będzie. A połączenia też chyba różnią się tylko długością - trochę jakby zmarnowany potencjał w nich...
Moja kolekcja na BGG (stan posiadania, na sprzedaż, oceny i komentarze): >KLIK<
Polecam transakcje z: Karioka, Voronwe, Deninis, Razul, Chaaber, cyberowca, tiamat997, syfon, joanna_kozlowska6, ArniK, GaGacek
Moje gry solo na Excela (w kodzie VBA): >KLIK<
Awatar użytkownika
kaimada
Posty: 1130
Rejestracja: 06 sty 2007, 13:58
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 27 times
Been thanked: 126 times

Re: Star Trek: Ascendancy

Post autor: kaimada »

bukimi pisze:Trochę mnie martwi te 30 światów w postaci dysków. Czy tylko ja mam wrażenie, że to nie jest jakaś duża ilość, zapewniająca sporą regrywalność? W przykładowych obrazkach widzę, że zwykle światów pojawia się kilkanaście, a więc takiej różnorodności nie będzie. A połączenia też chyba różnią się tylko długością - trochę jakby zmarnowany potencjał w nich...
W podstawce TI grało się 30 planetami z jakiś bodajże 39 (nie licząc HS i Mecatola) a regrywalność i tak była.
Awatar użytkownika
Dwntn
Posty: 1151
Rejestracja: 15 cze 2013, 22:23
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 14 times
Been thanked: 36 times

Re: Star Trek: Ascendancy

Post autor: Dwntn »

kaimada pisze:
bukimi pisze:Trochę mnie martwi te 30 światów w postaci dysków. Czy tylko ja mam wrażenie, że to nie jest jakaś duża ilość, zapewniająca sporą regrywalność? W przykładowych obrazkach widzę, że zwykle światów pojawia się kilkanaście, a więc takiej różnorodności nie będzie. A połączenia też chyba różnią się tylko długością - trochę jakby zmarnowany potencjał w nich...
W podstawce TI grało się 30 planetami z jakiś bodajże 39 (nie licząc HS i Mecatola) a regrywalność i tak była.
Popieram. TI zapewnia ogromną regrywalność w samej podstawce. Z dodatkami po prawie 45-50 partiach wciąż mogę śmiało powiedzieć że nie ograłem dostatecznie tej gry i wciąż nie odkryłem wszystkich strategii.

To powiedziawszy, TI jest grą typu sandbox, gdzie to jak potoczy się rozgrywka w dużej mierze zależy od samych graczy, tego jak poprowadzą swe rasy i jak dobrze będą negocjować z przeciwnikami/sojusznikami, gdyż TI kładzie spory nacisk na to co się dzieje poza planszą co na samej planszy. Jeśli ST:A zaoferuje podobny experience z gry, nie będę miał obaw o regrywalność. Boję się jedynie czy sposób w jaki tworzy się mapę będzie pozwalał na tego typu swobodę ruchu, czy też gracze nie będą mieli zbytnich problemów z dostępnością do systemów przeciwników oddalonych od centralnej części planszy, przy której spotykają się nacje. Bez jakiegoś systemu wormhole'i może być problem z dotarciem do bardziej oddalonych systemów przeciwników.

- K.
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Star Trek: Ascendancy

Post autor: Rocy7 »

Dwntn pisze:Boję się jedynie czy sposób w jaki tworzy się mapę będzie pozwalał na tego typu swobodę ruchu, czy też gracze nie będą mieli zbytnich problemów z dostępnością do systemów przeciwników oddalonych od centralnej części planszy, przy której spotykają się nacje. Bez jakiegoś systemu wormhole'i może być problem z dotarciem do bardziej oddalonych systemów przeciwników.

- K.
mi zaś sposob tworzenia mapy się podoba i problem z dotarciem do bardziej oddalonych systemów przeciwników uznaje za bardziej realistyczny z punktu widzenia działań wojennych, właśnie dlatego, iż w kosmosie systemy nie są ułożone w równych odległościach od siebie.

Bardziej mnie martwi 3 na pudełku nie zaś 2-3, co może sugerować brak trybu dwuosobowego.
Awatar użytkownika
kaimada
Posty: 1130
Rejestracja: 06 sty 2007, 13:58
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 27 times
Been thanked: 126 times

Re: Star Trek: Ascendancy

Post autor: kaimada »

GF9 stwierdziło, że można sobie zagrać w 2 osoby, ale tworzą grę jako 3+ i wszystko pod to optymalizują.
Awatar użytkownika
galthran
Posty: 301
Rejestracja: 05 cze 2014, 12:45
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 3 times

Re: Star Trek: Ascendancy

Post autor: galthran »

Andorianie trochę mnie martwią, chyba, że będzie dodatkowy scenariusz a'la Enterprise, gdzie będą Wolkanie, Andorianie i Ludzie, ale nie będzie Federacji, ale też dojdą Sulibanie, czy Xindi. Szkoda też, że Dominium ma być niegrywalne. Ale poza tym wszystko brzmi świetnie, budowanie mapy zapowiada się ciekawie. Już się nie mogę doczekać tej gierki.
Awatar użytkownika
bukimi
Posty: 925
Rejestracja: 08 mar 2013, 10:02
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Star Trek: Ascendancy

Post autor: bukimi »

Przepraszam, że porażę Was niewiedzą, ale o której grze mowa, jak piszecie "TI"?
Moja kolekcja na BGG (stan posiadania, na sprzedaż, oceny i komentarze): >KLIK<
Polecam transakcje z: Karioka, Voronwe, Deninis, Razul, Chaaber, cyberowca, tiamat997, syfon, joanna_kozlowska6, ArniK, GaGacek
Moje gry solo na Excela (w kodzie VBA): >KLIK<
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5231
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 524 times
Been thanked: 1834 times
Kontakt:

Re: Star Trek: Ascendancy

Post autor: Gambit »

bukimi pisze:Przepraszam, że porażę Was niewiedzą, ale o której grze mowa, jak piszecie "TI"?
Twilight Imperium 3rd Edition.
Awatar użytkownika
Dwntn
Posty: 1151
Rejestracja: 15 cze 2013, 22:23
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 14 times
Been thanked: 36 times

Re: Star Trek: Ascendancy

Post autor: Dwntn »

Rocy7 pisze: mi zaś sposob tworzenia mapy się podoba i problem z dotarciem do bardziej oddalonych systemów przeciwników uznaje za bardziej realistyczny z punktu widzenia działań wojennych, właśnie dlatego, iż w kosmosie systemy nie są ułożone w równych odległościach od siebie.

Bardziej mnie martwi 3 na pudełku nie zaś 2-3, co może sugerować brak trybu dwuosobowego.
Coś w tym jest, ale czy nie uważasz że oddalenie od siebie Home Systemów i problem z dotarciem do nich nie wywoła efektu bunkrowania się przeciwnika ?

- K.
Jacek_PL
Posty: 1307
Rejestracja: 25 mar 2007, 18:06
Lokalizacja: Częstochowa
Has thanked: 17 times
Been thanked: 36 times

Re: Star Trek: Ascendancy

Post autor: Jacek_PL »

Dwntn pisze:
Rocy7 pisze: mi zaś sposob tworzenia mapy się podoba i problem z dotarciem do bardziej oddalonych systemów przeciwników uznaje za bardziej realistyczny z punktu widzenia działań wojennych, właśnie dlatego, iż w kosmosie systemy nie są ułożone w równych odległościach od siebie.

Bardziej mnie martwi 3 na pudełku nie zaś 2-3, co może sugerować brak trybu dwuosobowego.
Coś w tym jest, ale czy nie uważasz że oddalenie od siebie Home Systemów i problem z dotarciem do nich nie wywoła efektu bunkrowania się przeciwnika ?
Myślę że to tak nie działa, nawet w przypadku Federacji gra chyba będzie bazować na ekspansji, a nie siedzeniu na swojej planecie, więc bunkrowanie nie bardzo pomoże. Trzeba zwrócić uwagę, że celem gry nie jest pozostanie jedynym imperium w galaktyce, a osiągnięcie piątego stopnia rozwoju cywilizacji. Chyba że któraś z ras będzie levelowała przejmując homeworldy :twisted:
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Star Trek: Ascendancy

Post autor: Rocy7 »

Jacek_PL pisze:
Dwntn pisze:
Rocy7 pisze: mi zaś sposob tworzenia mapy się podoba i problem z dotarciem do bardziej oddalonych systemów przeciwników uznaje za bardziej realistyczny z punktu widzenia działań wojennych, właśnie dlatego, iż w kosmosie systemy nie są ułożone w równych odległościach od siebie.

Bardziej mnie martwi 3 na pudełku nie zaś 2-3, co może sugerować brak trybu dwuosobowego.
Coś w tym jest, ale czy nie uważasz że oddalenie od siebie Home Systemów i problem z dotarciem do nich nie wywoła efektu bunkrowania się przeciwnika ?
Myślę że to tak nie działa, nawet w przypadku Federacji gra chyba będzie bazować na ekspansji, a nie siedzeniu na swojej planecie, więc bunkrowanie nie bardzo pomoże. Trzeba zwrócić uwagę, że celem gry nie jest pozostanie jedynym imperium w galaktyce, a osiągnięcie piątego stopnia rozwoju cywilizacji. Chyba że któraś z ras będzie levelowała przejmując homeworldy :twisted:
Zgodzę się wszystko będzie zależeć od tego w jaki sposób będzie rozwiązany mechanizm wygranej, wątpię by dało się wygrać bunkrowaniem.
Awatar użytkownika
crsunik
Posty: 2870
Rejestracja: 03 sty 2014, 12:12
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Been thanked: 2 times

Re: Star Trek: Ascendancy

Post autor: crsunik »

Znalazł gdzieś to w jakimś polskim sklepie?
Awatar użytkownika
Muad'Dib
Posty: 1557
Rejestracja: 01 paź 2013, 20:53
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 60 times
Been thanked: 104 times

Re: Star Trek: Ascendancy

Post autor: Muad'Dib »

Gra jest zapowiedziana na wakacje ale na razie nic więcej nie wiadomo o premierze. Myślę, że na preordery trzeby chwilę jeszcze poczekać. Już boję się ceny skoro SCD to 100$ :( u nas pewnie będzie 350-400zł. Kupiłbym w USA ale pudła jest tak wielkie, że nie mam sumienia nikogo prosić o przywiezienie.
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.
Jacek_PL
Posty: 1307
Rejestracja: 25 mar 2007, 18:06
Lokalizacja: Częstochowa
Has thanked: 17 times
Been thanked: 36 times

Re: Star Trek: Ascendancy

Post autor: Jacek_PL »

Dziś preview Federacji, a tu nikt nic nie napisał :) . W sumie to trudno powiedzieć co jest ciekawego w tej zapowiedzi, tzn. coś tam można wywnioskować, ale nie wiem na ile to są istotne dla gry elementy. Weźmy na przykład floty, karty są dwustronne, z jednej strony mamy typowe grupy bojowe, za to z drugiej strony już jakieś specjalne formacje. Z opisu floty można też wywnioskować, że poruszanie pojedynczymi statkami będzie mniej efektywne, bo ich aktywacja będzie "pożerać" Command, cokolwiek to jest, podejrzewam że to ilość dostępnych akcji (chyba że coś przeoczyłem z wcześniejszych opisów i wiadomo co to jest). Widać też wyraźnie, że choć Federacja jest pacyfistyczna to jednak ekspansja bardzo jej pomaga. Intryguje mnie jeszcze karta zwiększająca prędkość impulsową, w sumie jeśli dobrze pamiętam jest to prędkość podświetlna i przy takiej skali gry trochę nie bardzo wiem w czym może to pomagać.

A i trochę jeszcze innych kart można obejrzeć tutaj.
Awatar użytkownika
kaimada
Posty: 1130
Rejestracja: 06 sty 2007, 13:58
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 27 times
Been thanked: 126 times

Re: Star Trek: Ascendancy

Post autor: kaimada »

Command - system wydawania rozkazów w grze. Masz ileś na turę tych żetonów i cokolwiek będziesz chciał zrobić wymaga rzucenia Commanda.
Prędkość impulsowa prawdopodobnie będzie służyć do poruszania się na nowych space lane'ach. Jest o długości 4 i pewnie trzeba lecieć impulsową (jest to poszukiwanie nowych światów więc głupie jest przelecenie tamtędy przez WARP).
Na BGG są dziwne rozkminy co do działalności WEAPONS I SHIELDS. Broń to raczej prosta sprawa. Rzucasz 1k6 i porównujesz ze swoim aktualnym poziomem. Po lewej stronie wskaźnika masz na czym trafiasz, po prawej ile kosztuje ulepszenie do wyższego poziomu. Tarcze modyfikują rzut przeciwnika w dół prawdopodobnie o tyle ile jest napisane po prawej stronie wskaźnika. Wbrew temu co piszą na BGG 6-ka nie jest autohitem bo jest technologia Klingonów, która mówi że 6 zawsze trafia.
Jacek_PL
Posty: 1307
Rejestracja: 25 mar 2007, 18:06
Lokalizacja: Częstochowa
Has thanked: 17 times
Been thanked: 36 times

Re: Star Trek: Ascendancy

Post autor: Jacek_PL »

Tak jakoś przypadkiem natrafiłem na opis rozgrywki na Beastsofwar. Jest tu sporo wiadomości odnośnie samej mechaniki gry, jedyne czego zabrakło do szczęścia to opis jak się leveluje, tzn. jak się zdobywa te poziomy dzięki którym można wygrać. Gra wydaje się mieć w miarę proste i intuicyjne zasady, przynajmniej wnioskując z tego co już o grze wiadomo.
ODPOWIEDZ