Pandemonium (Marc Ripoll)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 311
- Rejestracja: 13 paź 2015, 12:32
- Lokalizacja: Pruszków
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 9 times
Re: [KS] Enter PANDEMONIUM
A czy w tym przypadku wystarczyło kupić pledge za 1 dolca, aby później gdy pojawi się manager i ewentualne chęci, zakupić całość? To działa tak standardowo?
Re: [KS] Enter PANDEMONIUM
@Curiosity
Można było wybrać próg 75$, ale wesprzeć od razu wyższą kwotą, wpisaną z ręki. Ja osobiście wykosztowałem się 99$, ponieważ założyłem, że na pewno będę chciał album z artworkami (15$) i Evil Dice (kość mrocznego, za 9$). Podejrzewam, że jak już przyjdzie do pakowania i wysyłki gry, to będą pytać kto jaki add-on wybrał. Aczkolwiek w moim przypadku jest to pierwsze wsparcie na kickstarterze, więc pewności mieć nie mogę. Czy na paczkę miniturek pułapek, barykad i portali się zdecyduję, tego nie wiem. Dla mnie to nie jest konieczne, wystarczą mi znaczniki tekturowe chyba. I tak już jest sporo plastiku
@shaigan
W komentarzach na KS była informacja, że owszem, wystarczył pledge 1$. Ktoś pytał konkretnie o to, co Ty właśnie, ponieważ w tym miesiącu jest "pod kreską", ale bardzo się zajawił na grę. Także jeśli wybrałeś tą opcję, to jak najbardziej będziesz mógł w późniejszym terminie zmienić swój próg, a co za tym idzie dołożyć się i dzieki temu może kolejny Stretch Goal wpadnie w kieszeń A jeśli nie zdążyłeś ogarnąć zbiórki, to cóż, może ja, albo ktoś z nas, wspierających, będzie miał możliwość dodania egzemplarza "ponadstanowego" lub zmienić pledge na pakiet 5/6 gier (dostępny niby tylko dla sklepów planszówkowych, ale kto wie, może się uda coś w tym temacie zdziałać )
Można było wybrać próg 75$, ale wesprzeć od razu wyższą kwotą, wpisaną z ręki. Ja osobiście wykosztowałem się 99$, ponieważ założyłem, że na pewno będę chciał album z artworkami (15$) i Evil Dice (kość mrocznego, za 9$). Podejrzewam, że jak już przyjdzie do pakowania i wysyłki gry, to będą pytać kto jaki add-on wybrał. Aczkolwiek w moim przypadku jest to pierwsze wsparcie na kickstarterze, więc pewności mieć nie mogę. Czy na paczkę miniturek pułapek, barykad i portali się zdecyduję, tego nie wiem. Dla mnie to nie jest konieczne, wystarczą mi znaczniki tekturowe chyba. I tak już jest sporo plastiku
@shaigan
W komentarzach na KS była informacja, że owszem, wystarczył pledge 1$. Ktoś pytał konkretnie o to, co Ty właśnie, ponieważ w tym miesiącu jest "pod kreską", ale bardzo się zajawił na grę. Także jeśli wybrałeś tą opcję, to jak najbardziej będziesz mógł w późniejszym terminie zmienić swój próg, a co za tym idzie dołożyć się i dzieki temu może kolejny Stretch Goal wpadnie w kieszeń A jeśli nie zdążyłeś ogarnąć zbiórki, to cóż, może ja, albo ktoś z nas, wspierających, będzie miał możliwość dodania egzemplarza "ponadstanowego" lub zmienić pledge na pakiet 5/6 gier (dostępny niby tylko dla sklepów planszówkowych, ale kto wie, może się uda coś w tym temacie zdziałać )
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8740
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2651 times
- Been thanked: 2332 times
Re: [KS] Enter PANDEMONIUM
Jest potwierdzenie na BGG, że będzie to możliwe.shaigan pisze:A czy w tym przypadku wystarczyło kupić pledge za 1 dolca, aby później gdy pojawi się manager i ewentualne chęci, zakupić całość? To działa tak standardowo?
https://www.boardgamegeek.com/article/20972185#20972185
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Re: [KS] Enter PANDEMONIUM
No i wspaniała wiadomość Już teraz uruchomili możliwość "Late Pledge", pozwalającą na dopisanie się do wsparcia, spóźnione co prawda, ale jednak. Gdy tylko zostanie uruchomiony Pledge Manager, osoba taka zostanie o tym poinformowana i będzie mogła wybierać co trzeba. Pytanie tylko, czy na Pledge Managerze kwoty będą takie same, jak na KS. Tego niestety się nie dowiemy aż do momentu uruchomienia tej możliwości, ale wydaje mi się, że nie powinno być podwyżek Aczkolwiek tak czy siak, teraz musimy czekać, a w przyszłości można pomyśleć o jakimś zbiorowym zamówieniu - jeśli znajdą sę chętni i rzeczywiście pojawi się taka możliwość. Póki co mamy czas.
A w ogóle dziękuję Wam za wsparcie projektu Zrobiłem dla nich (a zwłaszcza dla Was i dla siebie) tylko tłumaczenie instrukcji wstępnej, ale jednak jakaś cząstka mnie chce, by to wszystko się rozwinęło. Jestem takim samym graczem, jak Wy, jednak ta satysfakcja... wiecie, co to jest? Bo wiele rzeczy jestem w stanie zrobić, nawet bezinteresownie, ale w tym przypadku aż się gęba uśmiecha, że tak się rozwinęła cała akcja. Daleko Padnemonium do wyniku 7 Sins lub Scythe wprawdzie, ale to oni trafili na moją wishlistę na pozycję top 1
A w ogóle dziękuję Wam za wsparcie projektu Zrobiłem dla nich (a zwłaszcza dla Was i dla siebie) tylko tłumaczenie instrukcji wstępnej, ale jednak jakaś cząstka mnie chce, by to wszystko się rozwinęło. Jestem takim samym graczem, jak Wy, jednak ta satysfakcja... wiecie, co to jest? Bo wiele rzeczy jestem w stanie zrobić, nawet bezinteresownie, ale w tym przypadku aż się gęba uśmiecha, że tak się rozwinęła cała akcja. Daleko Padnemonium do wyniku 7 Sins lub Scythe wprawdzie, ale to oni trafili na moją wishlistę na pozycję top 1
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8740
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2651 times
- Been thanked: 2332 times
Re: [KS] Enter PANDEMONIUM
@Vuduf - moje wsparcie to w jakichś 70% Twoja zasługa (25% @usiek, a 5% zostawię sobie).
Od razu powiem, że na bank by mi się nie chciało czytać instrukcji po angielsku, bo do tego muszę mieć więcej wolnego czasu i nierzadko słownik pod ręką (a tak to sobie całą zgłębiłem w 2 dni w tramwaju ). Bez lektury instrukcji jest to gra jakich wiele - plansza, figurki, co więcej można powiedzieć?
Co mnie skłoniło do wsparcia?
- brak Overlorda, czy jak go tam zwać. Wolę pełną kooperację, albo pełną rywalizację.
- BARDZO ciekawy pomysł z cyrografem. Mam nadzieję, że aby wypełnić cyrograf, trzeba będzie grać trochę wbrew innym graczom (czyli szkodząc im, albo co najmniej nie udzielając pomocy).
- drzewko umiejętności. Wow!
- klimat starych horrorów. Czy tylko ja mam skojarzenia Mother = Ripley?
- no dobra, figurki też.
Od razu powiem, że na bank by mi się nie chciało czytać instrukcji po angielsku, bo do tego muszę mieć więcej wolnego czasu i nierzadko słownik pod ręką (a tak to sobie całą zgłębiłem w 2 dni w tramwaju ). Bez lektury instrukcji jest to gra jakich wiele - plansza, figurki, co więcej można powiedzieć?
Co mnie skłoniło do wsparcia?
- brak Overlorda, czy jak go tam zwać. Wolę pełną kooperację, albo pełną rywalizację.
- BARDZO ciekawy pomysł z cyrografem. Mam nadzieję, że aby wypełnić cyrograf, trzeba będzie grać trochę wbrew innym graczom (czyli szkodząc im, albo co najmniej nie udzielając pomocy).
- drzewko umiejętności. Wow!
- klimat starych horrorów. Czy tylko ja mam skojarzenia Mother = Ripley?
- no dobra, figurki też.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Re: [KS] Enter PANDEMONIUM
Wsparłem chyba z tydzień temu - mnie też ostatecznie przekonały prace Vudufa nad tłumaczeniem (no i figurka Asha). Tylko że przez ostatnie parę byłem odcięty od świata (czyt. internetu). Po tym co dziś zobaczyłem (ilość contentu z odblokowanych SG), szczena opadła do ziemi... Cenobita, Ripley i Sharknado po prostu niszczą system, no i jest jeszcze szansa na Chucky'ego/Bliźniaczki z Lśnienia, ehh... aby do lipca...
Re: [KS] Enter PANDEMONIUM
@Vuduf, dzięki za odpowiedź niby późno, ale i tak dziękuję, że mnie uspokoiłeś, bo mimo obaw i tak wsparłem:)
Teraz tylko będę miał problem, czy brać te barykady, portale i pułapki, czy bez nich tez będzie ok.
Teraz tylko będę miał problem, czy brać te barykady, portale i pułapki, czy bez nich tez będzie ok.
Re: [KS] Enter PANDEMONIUM
Przyznam, że tłumaczenie również robiłem z pomocą słownika/translatora. Niestety na codzień nie mam zbyt wiele styczności z językiem angielskim, ale, jak to było swego czasu w pewnym skeczu jednego znanego i lubianego kabaretu "Ty młówić po woli, ja sie duzo domyślać" . No i tak wyszło, co wyszło Miło, że była to robota, która choć niewielki udział miała w całokształcie.
A Overlord być może, ale nie musi. Pamiętajmy, że jest też tryb półkooperacyjny, w którym jedna osoba wciela się w pana ciemności, jakkolwiek by się on nie zwał. Dla niektórych to jednak jest też atut, dlatego dla każdego coś dobrego Jeden gracz, kooperacja, półkooperacja, tryb eliminacji (o którym niewiele wiem na tą chwilę, poza tym, ze istnieje. To jeden z elementów, o którym w tymczasowych zasadach mało jest napisane. Podejrzewam, że najwięcej można by się dowiedzieć, gdybym miał pełny tekst Adventure Book ze scenariuszami stworzonymi przez twórców).
Co do Matki, to nie tylko Ty. Odkąd Stretch Goal się pojawił na stronie KS, w komentarzach mnóstwo ludzi od razu zasugerowało to podobieństwo. Jakby nie patrzeć, The Game Forger od samego początku inspirowało się bohaterami wielu filmów, więc skojarzenia są jak najbardziej zamierzone z ich strony.
Cyrograf... hmmm, przeszła mi przez głowę myśl, żeby wziąć wsparcie za 150$ i móc wymyślić jedną kartę. Mój wybór padłby prawie na pewno właśnie na pakt z mrocznym. To na pewno da smaczek grze. Nie zdecydowałem się na ten krok, ale TGF obiecali, że udostępnią layout wszystkich typów kart, by można wcielać swoje autorskie pomysły w życie. Kto wie, może kiedyś skorzystam z tej możliwości. Bardzo ciekawy krok tak po prawdzie i chyba niespotykany, by wydawca gry aż tak poszedł na rękę graczom, którzy lubią też tworzyć
A wbrew pozorom figurki nie były tym, co przeważyło na mojej decyzji. Ba, zastanawiałem się nad kupnem gry bez figurek, z tekturowymi znacznikami postaci i potworów. Wygrał jednak ogrom, jaki udostępnili w wersji ostatecznej i chęć posiadania tego wszystkiego
Ot i cała historyja.
@Toudi
Tak, gdy tylko PM ruszy, można będzie za pomocą przycisku Late Pledge dołączyć. Ale, z tego co pisze Marc Ripoll z The Game Forge, trochę potrwa uruchamianie całego mechanizmu.
A w ogóle to "Toudi, łap Gumisie" (kto teraz słyszy w głowie te słowa, wypowiadane głosem księcia Iktorna? No kto? Przyznać się xD)
A Overlord być może, ale nie musi. Pamiętajmy, że jest też tryb półkooperacyjny, w którym jedna osoba wciela się w pana ciemności, jakkolwiek by się on nie zwał. Dla niektórych to jednak jest też atut, dlatego dla każdego coś dobrego Jeden gracz, kooperacja, półkooperacja, tryb eliminacji (o którym niewiele wiem na tą chwilę, poza tym, ze istnieje. To jeden z elementów, o którym w tymczasowych zasadach mało jest napisane. Podejrzewam, że najwięcej można by się dowiedzieć, gdybym miał pełny tekst Adventure Book ze scenariuszami stworzonymi przez twórców).
Co do Matki, to nie tylko Ty. Odkąd Stretch Goal się pojawił na stronie KS, w komentarzach mnóstwo ludzi od razu zasugerowało to podobieństwo. Jakby nie patrzeć, The Game Forger od samego początku inspirowało się bohaterami wielu filmów, więc skojarzenia są jak najbardziej zamierzone z ich strony.
Cyrograf... hmmm, przeszła mi przez głowę myśl, żeby wziąć wsparcie za 150$ i móc wymyślić jedną kartę. Mój wybór padłby prawie na pewno właśnie na pakt z mrocznym. To na pewno da smaczek grze. Nie zdecydowałem się na ten krok, ale TGF obiecali, że udostępnią layout wszystkich typów kart, by można wcielać swoje autorskie pomysły w życie. Kto wie, może kiedyś skorzystam z tej możliwości. Bardzo ciekawy krok tak po prawdzie i chyba niespotykany, by wydawca gry aż tak poszedł na rękę graczom, którzy lubią też tworzyć
A wbrew pozorom figurki nie były tym, co przeważyło na mojej decyzji. Ba, zastanawiałem się nad kupnem gry bez figurek, z tekturowymi znacznikami postaci i potworów. Wygrał jednak ogrom, jaki udostępnili w wersji ostatecznej i chęć posiadania tego wszystkiego
Ot i cała historyja.
@Toudi
Tak, gdy tylko PM ruszy, można będzie za pomocą przycisku Late Pledge dołączyć. Ale, z tego co pisze Marc Ripoll z The Game Forge, trochę potrwa uruchamianie całego mechanizmu.
A w ogóle to "Toudi, łap Gumisie" (kto teraz słyszy w głowie te słowa, wypowiadane głosem księcia Iktorna? No kto? Przyznać się xD)
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8740
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2651 times
- Been thanked: 2332 times
Re: [KS] Enter PANDEMONIUM
https://boardgamegeek.com/thread/126804 ... ame/page/1
Jestem świeżo po lekturze tego wątku i nie przestaje mnie zadziwiać, że ludzie chcą wciskać poprawność polityczną wszędzie, gdzie się tylko da. Jedna z forumowiczek napisała, że grafika z pudełka jest seksistowska, bo przedstawia kobietę, która jest przerażona, zagubiona i ucieka, podczas gdy pozostałe osoby (mężczyźni) walczą z duchem. Nie wiem, czy to pod wpływem takich tekstów, ale dodano na obrazku drugą dziewczynę z mieczem (i na wszelki wypadek jest to murzynka). Już pominę milczeniem fakt, że kogoś zbulwersował kawałek dekoltu, którego jest tam tyle, co kot napłakał.
Czy osoby, które piszą takie rzeczy, na pewno są miłośnikami horrorów? Przecież to się idealnie wpisuje w konwencję.
A swoją drogą, polecam ten wpis, bo jest tam masa zdjęć i gifów.
Jestem świeżo po lekturze tego wątku i nie przestaje mnie zadziwiać, że ludzie chcą wciskać poprawność polityczną wszędzie, gdzie się tylko da. Jedna z forumowiczek napisała, że grafika z pudełka jest seksistowska, bo przedstawia kobietę, która jest przerażona, zagubiona i ucieka, podczas gdy pozostałe osoby (mężczyźni) walczą z duchem. Nie wiem, czy to pod wpływem takich tekstów, ale dodano na obrazku drugą dziewczynę z mieczem (i na wszelki wypadek jest to murzynka). Już pominę milczeniem fakt, że kogoś zbulwersował kawałek dekoltu, którego jest tam tyle, co kot napłakał.
Czy osoby, które piszą takie rzeczy, na pewno są miłośnikami horrorów? Przecież to się idealnie wpisuje w konwencję.
A swoją drogą, polecam ten wpis, bo jest tam masa zdjęć i gifów.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Re: [KS] Enter PANDEMONIUM
Nie czytałem jeszcze wątku, ale jeśli jest tak, jak mówisz, to nawet egzorcyzmy nie pomogą... Świat, w którym żyjemy, już leży na boku i coraz bardziej się przewraca do góry nogami, niestety. Z tym jednak nie da się walczyć, za późno, trzeba żyć obok takich ludzi.
Ponadto fragment pudełka, o którym piszesz, jest wg mnie ewidentnym ukłonem dla Hiszpańskiego filmu REC. Przypatrzcie się tym zdjęciom:
i dla porównania grafice z Pandemonium:
To było moje pierwsze skojarzenie. Według mnie nawet wyraz twarzy i rysy były w pewnym stopniu wzorozwane na bohaterce filmu. Gdzie ci ludzie widzą seksizm? The Game Forger opiera się w grze o nawiązania do, znanych bądź mniej znanych i lubianych, horrorów. Każde zauważone podobieństwo to dla mnie smaczek sam w sobie. I tego szukam, a nie sposobu jak na siłę doczepić się do twórczości ilustratora w tym wypadku. Nosz opadają ręce...
PS. Bardzo mi się podobają plastikowe, stojące znaczniki postaci i potworów z pierwszej strony wątku. Mogliby je udostępnić jako add-on.
Ponadto fragment pudełka, o którym piszesz, jest wg mnie ewidentnym ukłonem dla Hiszpańskiego filmu REC. Przypatrzcie się tym zdjęciom:
i dla porównania grafice z Pandemonium:
To było moje pierwsze skojarzenie. Według mnie nawet wyraz twarzy i rysy były w pewnym stopniu wzorozwane na bohaterce filmu. Gdzie ci ludzie widzą seksizm? The Game Forger opiera się w grze o nawiązania do, znanych bądź mniej znanych i lubianych, horrorów. Każde zauważone podobieństwo to dla mnie smaczek sam w sobie. I tego szukam, a nie sposobu jak na siłę doczepić się do twórczości ilustratora w tym wypadku. Nosz opadają ręce...
PS. Bardzo mi się podobają plastikowe, stojące znaczniki postaci i potworów z pierwszej strony wątku. Mogliby je udostępnić jako add-on.
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8740
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2651 times
- Been thanked: 2332 times
Re: [KS] Enter PANDEMONIUM
Z ostatnią aktualizacją pojawiła się szansa na wsparcie gry przez osoby, które nie zdążyły tego zrobić (late pledge).
https://www.kickstarter.com/projects/80 ... ect_update
W skrócie: wyślij maila, a w lutym 2016 będziesz mógł/mogła wesprzeć grę (i przyczynić się tym samym do odblokowania kolejnych celów).
https://www.kickstarter.com/projects/80 ... ect_update
W skrócie: wyślij maila, a w lutym 2016 będziesz mógł/mogła wesprzeć grę (i przyczynić się tym samym do odblokowania kolejnych celów).
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8740
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2651 times
- Been thanked: 2332 times
Re: [KS] Enter PANDEMONIUM
Polecam lekturę ostatniej aktualizacji (z 26 grudnia).
Można zagłosować na ostatnią figurkę - na razie 2/3 głosów zgarnia Chucky
https://goo.gl/QEE116
Można zagłosować na ostatnią figurkę - na razie 2/3 głosów zgarnia Chucky
https://goo.gl/QEE116
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Re: [KS] Enter PANDEMONIUM
Z moich ust - czy tam bardziej klawiatury - poszedł do autora kolejny pomysł, który może (o ile nie zniszczy to zbytnio balansu i frajdy z rozgrywki) zostanie w grze zaimplementowany. Na chwilę obecną spawn potworów, a dokładniej ustalanie typu potwora, który pojawi się na planszy, miałby odbywać się na podstawie rzutu kością K12 / K16 (w zależności od tego, ile typów wrogów trafi do wersji finalnej gry).
Ja z kolei zasugerowałem rozwiązanie mechanicznie podobne (również kości), ale rzut wykonywany by był przykładowo kością K4 oraz kością K6. Rzut kością K4 określałbym grupę potworów (powiedzmy, że od najsłabszych do bossów), a rzut drugą kością określałby, którego potwora już z wybranej grupy należałoby wprowadzić do gry.
Przykład: rzucam kością K4 i trafia mi się dwójeczka. Pojawia się na ustach lekki uśmiech - ufff, nie trafiłem na grupę bossów, ale nie są to też najgorsze niedorajdy. Rzucam kością K6, wypada 5 - Aberration (przykładowa grupa druga: 1, 2 - arcane; 3 - psycho; 4 - reanimated; 5,6 - aberration).
Rozwiązanie o tyle korzystne - podkreślam, jeśli nie zepsuje to balansu w grze, to ma ustalić wykonując kilka próbnych gier The Game Forger - iż pozwala na stopniowanie trudności scenariuszy, ograniczając przykładowo, że w pierwszym scenariuszu mogą być wprowadzane do gry jedynie potwory z puli pierwszej i drugiej grupy (w tej sytuacji, gdy na K4 wypadnie cyfra wyższa, to jest brany potwór z puli drugiej - jedna możliwość - czyli zwiększa się prawdopodobieństwo na te ciut silniejsze potwory, bądź druga możliwość 3=1, a 4=2).
Marc z The Game Forger stwierdził, że pomysł ciekawy, aczkolwiek już zauważył pierwszą bolączkę. W grze nie ma konkretnego podziału na słabe i mocne potwory. Mają różną ilość punktów życia, ataku, strachu itd., natomiast istotną jest również umiejętność specjalna każdego potwora. Wróg z pozoru słabszy, może uprzykrzać życie bardziej, bo, przykładowo, będzie się "odradzał" za każdym razem, gdy "zginie" (o ile mnie pamięć nie myli, taką umiejętność mają właśnie zjawy, które pozornie są najsłabsze).
Reasumując, pomysł na stopniowanie trudności może być ciężki do realizacji, ale może jest to myśl, żeby wprowadzić większe zróżnicowanie w scenariuszach, określając dla każdego z osobna jakie potwory mogą się w nim pojawić - choćby to miał być smaczek jedynie "fabularny". Maksymalny pech w grze - wejście do gry z samego początku kilku różnych bossów. No i pozamiatane Stosując "moje rozwiązanie" wyklucza się - albo przynajmniej ogranicza - taką ewentualność.
A jak Wy to widzicie? Może macie jakieś swoje propozycje? Marc jak widać wciąż jest otwarty na propozycje.
Ja z kolei zasugerowałem rozwiązanie mechanicznie podobne (również kości), ale rzut wykonywany by był przykładowo kością K4 oraz kością K6. Rzut kością K4 określałbym grupę potworów (powiedzmy, że od najsłabszych do bossów), a rzut drugą kością określałby, którego potwora już z wybranej grupy należałoby wprowadzić do gry.
Przykład: rzucam kością K4 i trafia mi się dwójeczka. Pojawia się na ustach lekki uśmiech - ufff, nie trafiłem na grupę bossów, ale nie są to też najgorsze niedorajdy. Rzucam kością K6, wypada 5 - Aberration (przykładowa grupa druga: 1, 2 - arcane; 3 - psycho; 4 - reanimated; 5,6 - aberration).
Rozwiązanie o tyle korzystne - podkreślam, jeśli nie zepsuje to balansu w grze, to ma ustalić wykonując kilka próbnych gier The Game Forger - iż pozwala na stopniowanie trudności scenariuszy, ograniczając przykładowo, że w pierwszym scenariuszu mogą być wprowadzane do gry jedynie potwory z puli pierwszej i drugiej grupy (w tej sytuacji, gdy na K4 wypadnie cyfra wyższa, to jest brany potwór z puli drugiej - jedna możliwość - czyli zwiększa się prawdopodobieństwo na te ciut silniejsze potwory, bądź druga możliwość 3=1, a 4=2).
Marc z The Game Forger stwierdził, że pomysł ciekawy, aczkolwiek już zauważył pierwszą bolączkę. W grze nie ma konkretnego podziału na słabe i mocne potwory. Mają różną ilość punktów życia, ataku, strachu itd., natomiast istotną jest również umiejętność specjalna każdego potwora. Wróg z pozoru słabszy, może uprzykrzać życie bardziej, bo, przykładowo, będzie się "odradzał" za każdym razem, gdy "zginie" (o ile mnie pamięć nie myli, taką umiejętność mają właśnie zjawy, które pozornie są najsłabsze).
Reasumując, pomysł na stopniowanie trudności może być ciężki do realizacji, ale może jest to myśl, żeby wprowadzić większe zróżnicowanie w scenariuszach, określając dla każdego z osobna jakie potwory mogą się w nim pojawić - choćby to miał być smaczek jedynie "fabularny". Maksymalny pech w grze - wejście do gry z samego początku kilku różnych bossów. No i pozamiatane Stosując "moje rozwiązanie" wyklucza się - albo przynajmniej ogranicza - taką ewentualność.
A jak Wy to widzicie? Może macie jakieś swoje propozycje? Marc jak widać wciąż jest otwarty na propozycje.
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8740
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2651 times
- Been thanked: 2332 times
Re: [KS] Enter PANDEMONIUM
Chyba bez różnicy, czy będzie się rzucać jedną, czy dwiema kostkami. Nie zmienia to zupełnie faktu, że dobór przeciwników i tak będzie losowy.
Kluczowe by chyba raczej było zwiększenie/zmniejszenie prawdopodobieństwa wylosowania konkretnych potworków, a to też można osiągnąć turlając tylko jedną kością.
Kluczowe by chyba raczej było zwiększenie/zmniejszenie prawdopodobieństwa wylosowania konkretnych potworków, a to też można osiągnąć turlając tylko jedną kością.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Re: [KS] Enter PANDEMONIUM
No tak, dlatego ja zapodałem pomysł, a jak The Game Forger go wykorzysta, to zależy od nich. Mi osobiście właśnie nie odpowiadało rozwiązanie 1 ścianka=1 konkretny potwór, bo to daje prawdopodobieństwo pojawienia się każdego potwora na każdym etapie gry, stąd pomysł na "stopniowanie trudności", które mogłoby zadziałać, jeśli balans by nie podupadł.
Na chwilę obecną mogą lecieć sami bossowie, może się nie pojawić ani jeden boss. Tak źle, tak niedobrze. Może jednak rzeczywiście siła i umiejętności poszczególnych potworów są tak dobrane, iż jest to jedyne słuszne rozwiązanie, bo ze wszystkim można sobie dać radę i trzeba być przygotowanym na każdą ewentualność w każdej chwili. Nie wymyślili tego "na kolanie", tylko wielokrotnie to testowali. Pożyjemy, zobaczymy.
Na chwilę obecną mogą lecieć sami bossowie, może się nie pojawić ani jeden boss. Tak źle, tak niedobrze. Może jednak rzeczywiście siła i umiejętności poszczególnych potworów są tak dobrane, iż jest to jedyne słuszne rozwiązanie, bo ze wszystkim można sobie dać radę i trzeba być przygotowanym na każdą ewentualność w każdej chwili. Nie wymyślili tego "na kolanie", tylko wielokrotnie to testowali. Pożyjemy, zobaczymy.
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8740
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2651 times
- Been thanked: 2332 times
Re: [KS] Enter PANDEMONIUM
A może pomysł z kartami? Przed każdym scenariuszem budujemy talię przeciwników, gdzie każdy minion i każdy boss mają swoje karty. I tak do rozgrywki wchodzi np. 10 minionów i jeden boss (tasujemy i losujemy po kolei karty) - mamy pewność, że się pojawi i że będzie tylko jeden, tylko nie wiemy kiedy
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Re: [KS] Enter PANDEMONIUM
Rozwiązań jest pewnie wiele, ale może być już za późno, żeby tak duże zmiany wprowadzać w grze. Zawsze można będzie zrobić home rulsy, które w ten sposób rozwiążą ten aspekt gry Jak to się mówi, granicą ludzka wyobraźnia i podejrzewam, że do tej gry powstanie sporo autorskich scenariuszy i nic nie stoi na przeszkodzie, żeby "przemycać" w nich tego typu pomysły
- bubu
- Posty: 605
- Rejestracja: 21 lut 2014, 15:16
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 6 times
Re: [KS] Enter PANDEMONIUM
Nie wiem o co chodzi więc się wypowiem.
A może do wyboru kilka kostek o różnych stopniach trudności?
Np jedna gdzie (dla K6) na trzech ściankach pojawia się słaby potwór, na dwóch średni na jednej boss? A na innej z kolei czterech ściankach średni i na dwóch boss? I w ten sposób poprzez dobór kostek manipulować szansą wypadnięcia danego potwora?
Wtedy kostki mogłyby się zmieniać albo w zależności od scenariusza albo w zależności od postępów w scenariuszu
A może do wyboru kilka kostek o różnych stopniach trudności?
Np jedna gdzie (dla K6) na trzech ściankach pojawia się słaby potwór, na dwóch średni na jednej boss? A na innej z kolei czterech ściankach średni i na dwóch boss? I w ten sposób poprzez dobór kostek manipulować szansą wypadnięcia danego potwora?
Wtedy kostki mogłyby się zmieniać albo w zależności od scenariusza albo w zależności od postępów w scenariuszu
Re: [KS] Enter PANDEMONIUM
To jest rozwiązanie proponowane przeze mnie, ale nie na podstawie K4 (poziom) + K6, tylko kilku customowych kościach K6. Także jedno i drugie sprowadza się do tego samego, a różnica jest czysto kosmetyczna - według mnie. Rozłożenie potworów w grupach (poziomach), które ja proponowałem, może być bardzo różnorodne i to nie musi być K4, tylko również K6.
Ostatecznie jednak decyzja nie należy do nas, ale do The Game Forger, a oni z kolei na wątek na polskim forum nie wejdą niestety, dlatego ja próbuję im coś podpowiedzieć, gdy mi coś do głowy przyjdzie i dlatego akurat ja piszę na naszym forum dzieląc się informacjami z Wami.
Ostatecznie jednak decyzja nie należy do nas, ale do The Game Forger, a oni z kolei na wątek na polskim forum nie wejdą niestety, dlatego ja próbuję im coś podpowiedzieć, gdy mi coś do głowy przyjdzie i dlatego akurat ja piszę na naszym forum dzieląc się informacjami z Wami.
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8740
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2651 times
- Been thanked: 2332 times
Re: [KS] Enter PANDEMONIUM
Kolejny update i kolejne niespodzianki! Laleczka Chucky i Crittersy!
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
- Gizmoo
- Posty: 4105
- Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
- Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
- Has thanked: 2635 times
- Been thanked: 2546 times
Re: [KS] Enter PANDEMONIUM
O rany! Jakby ktoś zrobił grę o Crittersach, to nawet nie spojrzałbym na cenę. Kupił bym w ciemno...
Ale okaleczone figurki bez nóg niestety skutecznie odstraszyły mnie od tego projektu (może zostały odgryzione przez Crittersy?).
Ale okaleczone figurki bez nóg niestety skutecznie odstraszyły mnie od tego projektu (może zostały odgryzione przez Crittersy?).
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8740
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2651 times
- Been thanked: 2332 times
Re: [KS] Enter PANDEMONIUM
Też się początkowo żachnąłem, ale przez to figurki są wyraźniejsze i bardziej szczegółowe. Bierz, nie oglądaj się na nic, 1 marca rusza late pledge.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
- louiscyphre
- Posty: 931
- Rejestracja: 29 mar 2014, 18:21
- Lokalizacja: okolice Jastrzębia-Zdroju
- Has thanked: 95 times
- Been thanked: 66 times
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8740
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2651 times
- Been thanked: 2332 times
Re: [KS] Enter PANDEMONIUM
Tak jest, ja oddałem głos na Kruka i ta postać prowadzi.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego