Masmorra: Dungeons of Arcadia (D. Alves, P. Matheus, E. C. Neto)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Azriel
Posty: 362
Rejestracja: 20 cze 2014, 12:43
Lokalizacja: Kraków

Re: Masmorra: Dungeons of Arcadia [CMON]

Post autor: Azriel »

AkitaInu pisze:Plus któryś z potworków (chyba żelatynka) jest odpowna na takie ataki też :)
Zieloną galaretę (jeżeli o nią Ci chodziło) można atakować tylko symbolami magii, więc może przysporzyć problemów wielu postaciom :P
Awatar użytkownika
Musza
Posty: 421
Rejestracja: 04 sty 2015, 15:53
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Masmorra: Dungeons of Arcadia [CMON]

Post autor: Musza »

jakby ktoś był ciekawy to tak wyglądał stół pod koniec gry (epic mode):
Spoiler:
Awatar użytkownika
Gizmoo
Posty: 4105
Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
Has thanked: 2635 times
Been thanked: 2546 times

Re: Masmorra: Dungeons of Arcadia [CMON]

Post autor: Gizmoo »

Nie udało mi się jeszcze zagrać w Masmorrę, bo w weekend powaliła mnie choroba, ale mam nadzieję, że we wtorek już się na 100% uda. Nie mogę się też doczekać, aż zagram w Arcadię postaciami z Masmorry i na odwrót! Szkoda tylko, że Crossover nie objął mojego ukochanego Nibblesa. :(
kivu
Posty: 224
Rejestracja: 08 sie 2012, 09:53
Has thanked: 3 times
Been thanked: 7 times

Re: Masmorra: Dungeons of Arcadia [CMON]

Post autor: kivu »

patrząc na zdjęcie zastanawia mnie jedna rzecz - na 3 poziomie jest tylko jedna postać bo reszta stamtąd uciekła po teleportacji ?
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4039
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 23 times

Re: Masmorra: Dungeons of Arcadia [CMON]

Post autor: AkitaInu »

kivu pisze:patrząc na zdjęcie zastanawia mnie jedna rzecz - na 3 poziomie jest tylko jedna postać bo reszta stamtąd uciekła po teleportacji ?
Hmm na 3 poziomie nie działa teleport to raz a dwa że jak wchodzi 3 poziom to wszystkich tam z automatu przenosi... ;)
kivu
Posty: 224
Rejestracja: 08 sie 2012, 09:53
Has thanked: 3 times
Been thanked: 7 times

Re: Masmorra: Dungeons of Arcadia [CMON]

Post autor: kivu »

AkitaInu pisze:
kivu pisze:patrząc na zdjęcie zastanawia mnie jedna rzecz - na 3 poziomie jest tylko jedna postać bo reszta stamtąd uciekła po teleportacji ?
Hmm na 3 poziomie nie działa teleport to raz a dwa że jak wchodzi 3 poziom to wszystkich tam z automatu przenosi... ;)
trochę źle spytałem :) dokładnie o to mi chodzi, że na 3 poziom trafiają wszyscy a na zdjęciu widzę jedną figurkę w kanałach i reszta na innych poziomach - wygląda jakby sobie stamtąd poszli :D
Awatar użytkownika
Musza
Posty: 421
Rejestracja: 04 sty 2015, 15:53
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Masmorra: Dungeons of Arcadia [CMON]

Post autor: Musza »

pominęliśmy tę zasadę :mrgreen:
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4039
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 23 times

Re: Masmorra: Dungeons of Arcadia [CMON]

Post autor: AkitaInu »

Musza pisze:pominęliśmy tę zasadę :mrgreen:
Troche mocno zmienia grę :D:D
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8740
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2651 times
Been thanked: 2332 times

Re: Masmorra: Dungeons of Arcadia [CMON]

Post autor: Curiosity »

A co wnosi tryb Epic? Bo jeszcze w niego nie grałem, a nawet nie czytałem tej części instrukcji. Tak w skrócie poproszę :)
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
Musza
Posty: 421
Rejestracja: 04 sty 2015, 15:53
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Masmorra: Dungeons of Arcadia [CMON]

Post autor: Musza »

Curiosity pisze:A co wnosi tryb Epic? Bo jeszcze w niego nie grałem, a nawet nie czytałem tej części instrukcji. Tak w skrócie poproszę :)
gra kończy się po zabiciu bossa na 3-cim poziomie (dochodzi ten największy kafelek), nie kiedy ktoś osiągnie 16-sty poziom lub czas jak w arcade mode.
AkitaInu pisze:
Musza pisze:pominęliśmy tę zasadę :mrgreen:
Troche mocno zmienia grę :D:D
serio? hmmm i tak zaraz wszyscy tam zeszliśmy, bo każdy chciał uwalić bossa. Gra trochę trwała i mimo, że było fajnie to chcieliśmy skończyć jak najszybciej, wygrana zeszła na drugi plan :D
Awatar użytkownika
lunatykuku
Posty: 288
Rejestracja: 03 lis 2016, 18:22
Has thanked: 3 times
Been thanked: 112 times

Re: Masmorra: Dungeons of Arcadia [CMON]

Post autor: lunatykuku »

Podstawowi bohaterowie do Masmorry gotowi :)
Spoiler:
Awatar użytkownika
Wallenstein
Posty: 969
Rejestracja: 20 kwie 2006, 08:00
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Masmorra: Dungeons of Arcadia [CMON]

Post autor: Wallenstein »

Czy jak zamieniamy pokój z runą na duży to musi on być przyległy do wejścia tą częścią gdzie jest narysowana runa?

Czy wasze podstawki figurek z Masmorry też są mniejsze niż z Arcadii Quest?
Stałe rabaty: REBEL 10%, PLANSZOSTREFA 11%. Chętnych zapraszam na priv.
espoo
Posty: 48
Rejestracja: 07 gru 2012, 13:07

Re: Masmorra: Dungeons of Arcadia [CMON]

Post autor: espoo »

@lunatykuku Wyszli fantastycznie. Zdradzisz może jakich kolorów użyłeś do rudych włosów?
Awatar użytkownika
lunatykuku
Posty: 288
Rejestracja: 03 lis 2016, 18:22
Has thanked: 3 times
Been thanked: 112 times

Re: Masmorra: Dungeons of Arcadia [CMON]

Post autor: lunatykuku »

@lunatykuku Wyszli fantastycznie. Zdradzisz może jakich kolorów użyłeś do rudych włosów?
Mieszanka Tau Ohre Citedela 1:1 z Hot Orange Vallejo, rozjaśniane przez dodawanie TO i później białego ;)
Awatar użytkownika
Gizmoo
Posty: 4105
Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
Has thanked: 2635 times
Been thanked: 2546 times

Re: Masmorra: Dungeons of Arcadia [CMON]

Post autor: Gizmoo »

No i zagrałem wreszcie w Masmorrę...

Niestety nie mogę nazwać tej rozgrywki inaczej, jak tylko rozczarowaniem. Generalnie byłem jedyną osobą w grupie, której gra w miarę się podobała. Reszta z pięcioosobowego składu prawie nie zostawiła na grze suchej nitki. A ja, nawet nie wiem, czy nie zjechałbym tej gry bardziej, gdyby nie "różowe okulary". Patrzyłem w końcu przez pryzmat Arcadii (którą uwielbiam), oraz faktu, że graliśmy w mój, wyczekiwany od dłuższego czasu egzemplarz. Odpierałem jak mogłem krytykę współgraczy, ale z większością zarzutów - sam musiałem się zgodzić.

Generalnie dostałem to, czego w sumie oczekiwałem, czyli prostego dungeon crawlera, w świecie Arcadii. Problemem był jednak przeraźliwie dotkliwy downtime i... Totalna lekkość. Spodziewałem się trochę większego wyzwania intelektualnego, a dostałem grę do piwa, żeby nie powiedzieć - grę dla dzieci (bez piwa) :lol: . No i największa wada - w przeciwieństwie do AQ - zabrakło emocji.

Zagraliśmy w epic mode - który wydawał się być najciekawszym rozwiązaniem, ale w rzeczywistości - gra ciągnęła się niemiłosiernie i wszyscy żałowaliśmy, że nie zagraliśmy w standardową rozgrywkę i nie zakończyliśmy na 16 poziomie. Zamknęlibyśmy grę w godzinę, a tak - rozgrywka trwała dwie godziny i 40 minut. Złym pomysłem była też piątka graczy, bo downtime był nie do wytrzymania. W życiu nie widziałem tak wynudzonych moich znajomych, którzy siedzieli z nosami w komórkach, czekając na swoją turę. Jak nikt nie zagra karty - to w turach przeciwników totalnie nie ma co robić.

Wszyscy czekali na walkę z UBER bossem, która... Okazała się BANALNIE PROSTA. Zero wyzwania. Jedno ciup i do widzenia. Koniec gry. Żadnej kooperacji, żadnego klepania, zero wyzwania i trudnych decyzji. Podczas całej gry - nikt nie zginął ANI RAZU. Specjalnie utrudnialiśmy sobie grę, spawnując więcej potworów, ale nigdy nie zdarzyła się nawet sytuacja podbramkowa. Rozgrywka zakończyła się moim zwycięstwem (grałem Travisem-Elvisem), ale było to raczej gorzkie zwycięstwo.

Zalety:

- Świat Arcadii.
- Różnorodność postaci i ich combo-umiejki.
- Bardzo fajna mechanika "dice placement" i pułapek.

Wady:

- Stanowczo za lekkie i za łatwe.
- GIGANTYCZNY downtime na 5 osób.
- Brak wyzwania intelektualnego. Wybory są oczywiste.
- Jak zwykle w grach CMON - fatalnie cienkie planszetki graczy.
- Brak emocji.

Reasumując - na pewno będę grę eksplorował, ale nigdy więcej w Epic Mode, nigdy więcej w pięcioosobowym składzie i nigdy więcej na trzeźwo. :lol:

Moja ocena BGG - 6/10 i pieczęć rozczarowania.
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8740
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2651 times
Been thanked: 2332 times

Re: Masmorra: Dungeons of Arcadia [CMON]

Post autor: Curiosity »

Po przeczytaniu Twojego opisu ciśnie mi się na usta tylko jedno: "dobrze im tak" :P
Gapienie się w komórkę w trakcie rozgrywki? O ile nie jest to jednostkowa sytuacja, to dla mnie całkowity brak poszanowania dla współgraczy. Ogólnie Twój opis to, zdaje się, historyjka typu: "gracze od suchych jak pieprz mózgożerów w brutalnym zderzeniu z klimatem". Nie wiem, może jesteśmy dziwni, ale u nas każdy przeżywał turę innych graczy. Nie odczuwaliśmy żadnych downtime`ów, bo poczynania innych graczy są interesujące i mogą mieć wpływ na naszą turę. Przesunąć jednego potwora o 2 pola, czy dwa o jedno? Poszczuć kogoś pająkiem, czy zespawnować mu coś innego?

"Przemiał" kart był u nas zawsze bardzo duży. Talię kart skarbów zawsze trzeba było tasować, bo świńskie zagrywki latały w powietrzu jak kadra narodowa w skokach narciarskich.

Inna sprawa, że nie wiem na ile starczy tego funu. Najdłuższa rozgrywka trwała u nas ok.100 minut, kolejne już zauważalnie mniej. Trybu epickiego nie tykaliśmy i - szczerze mówiąc - nikt za nikt nie tęskni. Chętnie za to przetestuję tryb kooperacji.

Na razie gra spodobała się każdej osobie, która w nią grała (grało 6 osób razem ze mną). No, ale nikt nie spodziewał się ostrego kombinowania przez 2,5 godziny. Przecież w AQ tego kombinowania wcale nie jest więcej, więc zastanawiam się jakim cudem tak skrajnie oceniasz (oceniacie) obie te gry?
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
Gizmoo
Posty: 4105
Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
Has thanked: 2635 times
Been thanked: 2546 times

Re: Masmorra: Dungeons of Arcadia [CMON]

Post autor: Gizmoo »

Curiosity pisze:Gapienie się w komórkę w trakcie rozgrywki? O ile nie jest to jednostkowa sytuacja, to dla mnie całkowity brak poszanowania dla współgraczy.
Pierwszy raz się coś takiego zdarzyło, więc też byłem zdziwiony, ale niektórzy się ewidentnie nudzili.
Curiosity pisze:Nie odczuwaliśmy żadnych downtime`ów, bo poczynania innych graczy są interesujące i mogą mieć wpływ na naszą turę.
Graliśmy w semi-coop i staraliśmy sobie nie przeszkadzać nadmiernie. Było jakieś podkładanie świni, ale nawet w promilu nie był to taki backstabbing jak w Arcadii. Może w standardowej rozgrywce i wyścigu o punkty jest więcej przepychanek? Nie wiem, ale mam nadzieję, że tak.
Curiosity pisze:"Przemiał" kart był u nas zawsze bardzo duży. Talię kart skarbów zawsze trzeba było tasować, bo świńskie zagrywki latały w powietrzu jak kadra narodowa w skokach narciarskich.
U nas karty kończyły się bardzo szybko, ale graliśmy raczej dolnymi połówkami. Może w wyścigu jest lepiej. Nie dane mi było. Ja chciałem grać w standard, albo alliance, ale zostałem przegłosowany na epica. :D
Curiosity pisze:Przecież w AQ tego kombinowania wcale nie jest więcej,
Jest od groma więcej! Tam często miałem DYLEMAT, co powinienem zrobić i w jakiej kolejności. Tutaj była tylko chwila zastanawiania się, nad tym co zrobić z kostkami. Zero wyzwania, zero planu do przodu, żadnych istotnych wyborów. Ja się nie nudziłem i w sumie bawiłem się nieźle. Pewnie bawiłbym się jeszcze lepiej, gdyby nie niewyraźne miny współgraczy. Co nie zmienia faktu, że nie odczułem przy Masmorrze dreszczyku emocji.

Czekam na standardową rozgrywkę. Tylko muszę znaleźć chętnych współgraczy, a z tym może być ciężko... :lol:
Awatar użytkownika
lunatykuku
Posty: 288
Rejestracja: 03 lis 2016, 18:22
Has thanked: 3 times
Been thanked: 112 times

Re: Masmorra: Dungeons of Arcadia [CMON]

Post autor: lunatykuku »

My graliśmy wczoraj dwie gry standard w dwie osoby i było bardzo fajnie. Imo negatywna interakcja daje spory fun i rezygnacja z niej w waszym przypadku to trochę strzał w stopę. Wiadomo, że nie każdemu to pasuje (m.in. dlatego moja dziewczyna nie chce grać w Masmorrę xD), ale wydaje mi się, że zwłaszcza przy większej liczbie graczy trzeba patrzeć w jaki sposób możemy napsuć krwi przeciwnikowi w trakcie jego tury.
olsszak
Posty: 1821
Rejestracja: 05 lip 2015, 23:51
Lokalizacja: GDAŃSK
Has thanked: 19 times
Been thanked: 37 times

Re: Masmorra: Dungeons of Arcadia [CMON]

Post autor: olsszak »

Ja grałem wczoraj z lunatykuku i mi się bardzo podobało. Dokładnie tego oczekiwałem.

Myślę, ze Kuba zrobiliście duża krzywdę swojej rozgrywce nie zaczynając od standard mode to raz a dwa nie korzystając z górnych właściwości kart skarbu.

Downtime na razie nie mam zadania, bo nie grałem w 5 osob, ale brakach z Konradem z ciekawością obserwowałem jego ruchy i iż obmyślałem swoje. Jestem zdziwiony, że u Was ludzie tkwili z nosem w komórkach - chyba, ze przymsradzaliście z czasem realizacji pojedynczego ruchu. Uważam, ze moze nie klepsydra, ale dla zamulasz powinien byc ograniczony czas na zarządzenie kośćmi i to powinno pomoc :) i nie wiem na ile na downtime ma wpływ że ludzie po prostu za duzo kminili zamiast grac... ja tylko raz musialem Konrada popędzić w ostatniej turze :)

Emocje ? Oj byly - zagrywanie na przemian kart, jaki potwór nam wypadnie (gralismy w komolentym zestawie kosci), przenoszenie sie po planszy i np. Przeciwnik znajduje się nagle z dwoma potworami, czy starczy mi dmg określonego rodzaju aby wybrnąć z sytuacji, wpadniecie na 2 pułapki, co bedzie na kolejnym kaflu, czy dam sobie z tym rade?

Ponadto w drugiej rozgrywce jak zaczalem juz pełniej dostrzegać powiązania miedzy kośćmi, umiejkami i kartami to zaczęły sie powiązane ruchy/kombosy - nie jest to mega yxwanie, ale jest to,wyzwanie wystarczające :)

Dodam, ze to miało byc lekkie, łatwe i przyjemne i takie jest ! Mam wrazenie Kuba, że naprawę za duza ilosc eurosucharow wypacza pojęcie dobrej rozgrywki. Ja bardzo miło spędziłem czas i jak nie bede mial ochoty na fałdowanie zwojów to gra bedzie idealna, a do grania z córka w to juz sie nie mogę doczekać :)

Wykonanie - zgadzam się z kwestia planszetek. Dodam, ze dla mnie robienie insertu, ktory nie uwzględnia kart w koszulkach, ani tego ze ktos ma plastikowe zetony bossów czy tez cos z KS a pudelko daje potencjal aby to pomieści to jest to grube olewanie kupujących :(

Kuba, nie sposob mi sie oprzeć wrażeniu, że znowu mamy do czynienia z innymi oczekiwaniami co do gry, która z założenia miała byc inna i za to dostała teraz po dupie w Twojej recenzji :) i troche te wady lekkie i łatwe pokrywają sie z kwestia wyzwania intelektualnego ;)
Rabaty:
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
Awatar użytkownika
Gizmoo
Posty: 4105
Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
Has thanked: 2635 times
Been thanked: 2546 times

Re: Masmorra: Dungeons of Arcadia [CMON]

Post autor: Gizmoo »

olsszak pisze: Myślę, ze Kuba zrobiliście duża krzywdę swojej rozgrywce nie zaczynając od standard mode
Tak. Podejrzewam, że jakby była rywalizacja - to było by ciekawiej.
olsszak pisze:dla zamulasz powinien byc ograniczony czas na zarządzenie kośćmi
Nie było zamulania, bo nie było nad czym zamulać. Ale wbrew pozorom czynności do wykonania w swojej turze jest sporo. Dodatkowo gra ciągnęła się niemiłosiernie. Pewnie nikt nie miałby pretensji, gdyby tak lekka rozgrywka trwała poniżej godziny.
olsszak pisze:Przeciwnik znajduje się nagle z dwoma potworami, czy starczy mi dmg określonego rodzaju aby wybrnąć z sytuacji, wpadniecie na 2 pułapki, co bedzie na kolejnym kaflu, czy dam sobie z tym rade?
Ani razu nie mieliśmy podbramkowych sytuacji. Kolega walczył z trzema potworami, w pokoju z uruchomionymi dwoma pułapkami i wszystkich bez problemu zabił SAMYMI KOSTKAMI. W naprawdę trudnych sytuacjach można się było ratować kartami. Nikt ani razu nie zginął, więc było bez emocji.
olsszak pisze:Mam wrazenie Kuba, że naprawę za duza ilosc eurosucharow wypacza pojęcie dobrej rozgrywki.
U moich znajomych pewnie bardziej niż u mnie, ale tak. Trochę pewnie wypacza. Sęk w tym, że jak nie mam gimnastyki umysłowej, to liczę chociaż na emocje. A tych było mniej, niż choćby w Potworach w Tokio (które notabene bardzo lubię).
olsszak pisze:Kuba, nie sposob mi sie oprzeć wrażeniu, że znowu mamy do czynienia z innymi oczekiwaniami co do gry, która z założenia miała byc inna i za to dostała teraz po dupie w Twojej recenzji
Nope. Oczekiwania były jedynie co do trochę większego poziomu trudności i emocji. I nie sposób nie odnieść wrażenia, że to jest tak lekkie, że aż nie czuje się żadnego wyzwania. Gdybym grał w wesołym, wstawionym towarzystwie, to pewnie było by zabawniej. Pewnie wrażenia się zmieniają w zależności od trybu. LICZĘ NA TO! Liczę, że będzie trochę więcej złośliwości, backstabbingu, chociaż patrząc na to jak ciężko w tej grze zginąć... Nie będzie to łatwe. Nawet karty nie są jakieś przesadnie upierdliwe. Żadna z nich nie odbiera więcej niż jednego punktu życia, więc nie ma praktycznie możliwości ubić kartą jakiegoś bohatera. Tak jak przy The Others marudziłem na to, że za łatwo jest zginąć, tak tutaj jest dokładnie na odwrót. Trzeba się naprawdę postarać, by zginąć.

Poza tym... Moja "recenzja" była bardzo łagodna, bo jak wspominałem - patrzyłem z dużym przymrożeniem oka, zadowolony, że chociaż przez chwilę jestem w świecie Arcadii.
olsszak pisze: troche te wady lekkie i łatwe pokrywają sie z kwestia wyzwania intelektualnego ;)
Jak wspominałem - nie potrzebuję wielkiego wyzwania intelektualnego, ale w zamian oczekuję emocji. Przez brak zagrożenia, był ich całkowity brak. Trochę miałem wrażenie (nie tylko zresztą ja), że to gra dla dzieci, specjalnie zrobiona w ten sposób, by dziecko nie płakało, że mu "zginął ludzik".

Ja potrzebuję chyba jakiegoś trybu dla hardkorowców. Jakiś house rule, że np. maks punktów życia to cztery. Małe potworki nie dają kart skarbów, nierozbrojone pułapki ranią za 2. Wtedy pewnie było by napięcie i byłoby ciekawiej. ;)

Na razie chcę zagrać w standardową rozgrywkę i w alliance. Ale muszę znaleźć chętnych. ;) A Masmorry i tak nie sprzedam, bo za bardzo kocham Arcadię. :lol:
olsszak
Posty: 1821
Rejestracja: 05 lip 2015, 23:51
Lokalizacja: GDAŃSK
Has thanked: 19 times
Been thanked: 37 times

Re: Masmorra: Dungeons of Arcadia [CMON]

Post autor: olsszak »

Co do grania na krawędzi to w sumie ciekawe ja w obu,rozgrywkach balansowalem na krawędzi punktow życia - pułapki czy tez ataki wręcz przy małej ilosci tarcz. Ciekawe czy nie pomineliscie jakiejs istotnej kwestii z zasad :)

Graliście z kostkami exclusive ?
Rabaty:
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
Awatar użytkownika
Gizmoo
Posty: 4105
Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
Has thanked: 2635 times
Been thanked: 2546 times

Re: Masmorra: Dungeons of Arcadia [CMON]

Post autor: Gizmoo »

Graliśmy na 100 % zgodnie z zasadami. Karty i umiejetności po awansie postaci dają niesamowitą przewagę nad potworkami. Wiesz, graliśmy w towarzystwie które dobrze kalkulowało ryzyko i jak nie było full życia i perspektyw zadania przynajmniej czterech obrażeń, to nikt nie wchodził w konfrontację - tylko jej unikał. Nie było grania "na pałę", tylko bardzo rozważne ruchy. Jak działo się coś złego - to zawsze karta, albo umiejka ratowała skórę.

A graliśmy jedynie kostkami z podstawki. Kości z exclusive są "rozmazane" ;) Tak przy okazji - planujesz złożenie reklamacji?
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4039
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 23 times

Re: Masmorra: Dungeons of Arcadia [CMON]

Post autor: AkitaInu »

Gizmoo pisze:Graliśmy na 100 % zgodnie z zasadami. Karty i umiejetności po awansie postaci dają niesamowitą przewagę nad potworkami. Wiesz, graliśmy w towarzystwie które dobrze kalkulowało ryzyko i jak nie było full życia i perspektyw zadania przynajmniej czterech obrażeń, to nikt nie wchodził w konfrontację - tylko jej unikał. Nie było grania "na pałę", tylko bardzo rozważne ruchy. Jak działo się coś złego - to zawsze karta, albo umiejka ratowała skórę.

A graliśmy jedynie kostkami z podstawki. Kości z exclusive są "rozmazane" ;) Tak przy okazji - planujesz złożenie reklamacji?
No chyba ze masz wroga na swoim polu bo ktoa Ci go tam przesunal, wtedy nie ma kalkulacji tylko walka :)

I mowisz ze 3 potwory samymi kostkami ktos rozwalil - ale uzywajac skilli tak? Bo bez tego raczej ciezko :)

Wysłane z telefonu
Awatar użytkownika
Gizmoo
Posty: 4105
Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
Has thanked: 2635 times
Been thanked: 2546 times

Re: Masmorra: Dungeons of Arcadia [CMON]

Post autor: Gizmoo »

AkitaInu pisze: No chyba ze masz wroga na swoim polu bo ktoa Ci go tam przesunal, wtedy nie ma kalkulacji tylko walka :)
Chodziło mi bardziej o to, że nikt nie eksplorował jeżeli nie miał full życia i kostek z walką. Potworków nie było znowu tak dużo , bo skutecznie żeśmy je klepali, a respawn nie jest znowu tak dokuczliwy. Nawet responowaliśmy na początku rozgrywki więcej niż trzeba, bo nie doczytaliśmy, że nie można respawnować na kafelku z bohaterem. Później zaczęliśmy grać już zgodnie z tą zasadą, ale zrobiło się tak pusto na planszy, że znowu zaczęliśmy - celowo - spawnować potworki na potęgę, bo było "za luźno".
AkitaInu pisze:I mowisz ze 3 potwory samymi kostkami ktos rozwalil - ale uzywajac skilli tak?
No tak. Oczywiście, że tak. Po wylewelowaniu niektórych bohaterów jedna kostka zadaje 3 obrażenia. Dokując kostki na dwóch różnych umiałkach już jest 6. Plus reszta na kostkach - dwa i już można ubić trzy potworki. :wink:

Mój Travis był najmniej ofensywną postacią przy stole, ale generował złoto, które pozwalało później na dodawanie dwóch dodatkowych symboli. Na kartach też by atak, więc walka rzadko kiedy stanowiła problem. Najmniej użyteczny wynik na kościach - czyli "stópki" był zwykle przerzucany. Szkoda, że jest ten żeton chodzenia, bo gdyby bardziej ograniczyć jego użycie, to wtedy każdy chciałby zachować przynajmniej jedne "stópki". Większa była by decyzyjność.

Powtórzę - graliśmy epic, a więc semi-coop i większość "świństw" jakie sobie podkładaliśmy - to było przestawianie potworków. Jak zobaczyliśmy jak bardzo łatwo jest je ubić, to często sami na siebie kierowaliśmy potworkami. Jak to w "Jeden z dziesięciu - "Na siebie". :lol:
Awatar użytkownika
Musza
Posty: 421
Rejestracja: 04 sty 2015, 15:53
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Masmorra: Dungeons of Arcadia [CMON]

Post autor: Musza »

Gizmoo pisze:
Curiosity pisze:Nie odczuwaliśmy żadnych downtime`ów, bo poczynania innych graczy są interesujące i mogą mieć wpływ na naszą turę.
Graliśmy w semi-coop i staraliśmy sobie nie przeszkadzać nadmiernie. Było jakieś podkładanie świni, ale nawet w promilu nie był to taki backstabbing jak w Arcadii. Może w standardowej rozgrywce i wyścigu o punkty jest więcej przepychanek? Nie wiem, ale mam nadzieję, że tak.
AkitaInu pisze:
Gizmoo pisze:Graliśmy na 100 % zgodnie z zasadami. Karty i umiejetności po awansie postaci dają niesamowitą przewagę nad potworkami. Wiesz, graliśmy w towarzystwie które dobrze kalkulowało ryzyko i jak nie było full życia i perspektyw zadania przynajmniej czterech obrażeń, to nikt nie wchodził w konfrontację - tylko jej unikał. Nie było grania "na pałę", tylko bardzo rozważne ruchy. Jak działo się coś złego - to zawsze karta, albo umiejka ratowała skórę.

A graliśmy jedynie kostkami z podstawki. Kości z exclusive są "rozmazane" ;)
wygląda mi na to, że sobie zmodyfikowaliście zasady na niekorzyść, źle się nastawiliście się do luźnej gry i jeszcze ograniczyliście komponenty :roll:
ODPOWIEDZ