Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 572 times
Been thanked: 1028 times

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

Post autor: RUNner »

Nie oczekiwałbym od forum jakiejś wielkiej spójności, bo to nie jest konferencja naukowa. Ważne żeby trzymać się wątku głównego choćby w pewnym stopniu. Dyskusja o elementach gry, czy koszulkach jest jak najbardziej w temacie.
W weekend rozegram pierwszą partię na 2 osoby, ale chętnie bym się wcześniej skusił na solówkę, jak czas pozwoli. Tryb jednoosobowy to dla mnie zawsze atut i takie zabezpieczenie, że jak żona się nie wkręci to i tak będę mógł grę zostawić w kolekcji.
Jak oceniacie tryb solo w swoich prywatnych rankingach? Jest absorbujący czy raczej dodany na siłę?
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Awatar użytkownika
kastration
Posty: 1218
Rejestracja: 08 kwie 2015, 21:37
Lokalizacja: Kalisz
Has thanked: 108 times
Been thanked: 430 times

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

Post autor: kastration »

Bary pisze:
zakwas pisze:
Pan_K pisze:A może załóżcie sobie osobny temat "Planszetki do Terraformacji a Sprawa Polska", co?
Bo można odnieść wrażenie, że jedyną ważną i interesującą kwestią związaną z tą grą są planszetki.
To o czym powinno się pisać w temacie gry jak nie o planszetkach z tejże? :o Niektórzy chyba się pogubili w tym, dla kogo i po co jest forum.
Osobiście trochę zaczynam się gubić, o czym można dyskutować na wątku gry. Bo nie widzę zbytnio logiki w tym, że można rozmawiać o planszetkach, ale już np. o koszulkach nie. Żebym nie był opacznie zrozumiany, nie przeszkadza mi rozmowa o planszetach, z chęcią pooglądam Wasze ciekawe rozwiązania, po prostu to wszystko zaczyna być trochę niespójne.

No, ale żeby było bardziej w temacie to jakie są Wasze osiągi punktowe? U mnie solo najlepiej 117, zaś przeciwnikiem 116.
Co do punktów, to ta gra jest dla mnie bardzo specyficzna. Solo idzie mi kiepsko, to znaczy wreszcie zaczynam wygrywać pod rząd kilka razy, ale nie mogę przestawić łatwo myślenia z terraformowania 3 wskaźnikami na granie też pod punkty z kart, zieleni, miast. Staram się solo brać projekty tak, żebym nie przegrał na styk przez brak jednej kostki, czyli np. podnoszę tlen czy temperaturę czerwonymi, a przez to brak kasy na niektóre projekty z dużą liczbą PZ na koniec. Ciekawe, w którym momencie załapię tę równowagę, by nie bać się o wygraną solo i równocześnie iść mocno w PZ. W rezultacie wyniki solo mam raczej kiepskie, w okolicach 90 PZ, ale choć wygrywam ostatnio częściej. Ale jak patrzę na bgg, to są mózgi tam pod względem solo, podziwiam :)

Za to w grze dwuosobowej rekord 127 w zaledwie 4 grze. Choć nieco... dłużyła się. W sensie byliśmy tak potężni, bo temperatura została zapomniana długo, jak każdy sobie realizował swoje projekty pod punkty. Gra spodobała się tak drugiej osobie, że graliśmy 4 razy pod rząd w 4 dni, a ja w międzyczasie jeszcze chyba 6 razy solo (nie licząc innych dni). Także nałóg, oby nie do leczenia :)

Co do czasu gry, w mniej niż 5 gier w 2 osoby zeszliśmy do... 1,5 h przy bardzo płynnej grze, 2 h to taki max już. Czasowo wychodzi to znakomicie, choć jest... nieco za mało interakcji. Trochę to niekiedy wygląda jak dwóch naukowców siedzących w dwóch pokojach i pracujących nad projektem, który przyniesie Nobla. Aż się cieszymy, jak spadnie jakaś asteroida, czy coś. Nie jest to może miażdżąca wada, ale luźna uwaga, że interakcja mogłaby być ciut większa.

A co do oceny jeszcze samego trybu solo, bardzo krótko: jest kapitalny.
"Człowiek bez religii, jest jak ryba bez roweru"
Mia San Mia!
Awatar użytkownika
zakwas
Posty: 1777
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
Lokalizacja: Zgierz
Has thanked: 7 times
Been thanked: 12 times

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

Post autor: zakwas »

Jak ktoś jeszcze nie widział nowych map:
Spoiler:
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

Post autor: Bary »

RUNner pisze:Nie oczekiwałbym od forum jakiejś wielkiej spójności, bo to nie jest konferencja naukowa.
Więc może nie spójności, a logiki. ;)
RUNner pisze:Dyskusja o elementach gry, czy koszulkach jest jak najbardziej w temacie.
Niestety, za dyskusję o koszulkach można dostać po łapkach.
RUNner pisze: W weekend rozegram pierwszą partię na 2 osoby, ale chętnie bym się wcześniej skusił na solówkę, jak czas pozwoli. Tryb jednoosobowy to dla mnie zawsze atut i takie zabezpieczenie, że jak żona się nie wkręci to i tak będę mógł grę zostawić w kolekcji.
Solo jest naprawdę dobre. Nie jest może warte kupna gry, ale świetnie spełnia swoją rolę w momencie, jak nie ma żywego gracza pod ręką.

@kastration:
U mnei solo to także raczej skupienie na terraformacji, niż na jak największej zdobyczy punktowej. Karty, które jedynie punktują raczej odrzucam.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4125
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 309 times
Been thanked: 343 times

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

Post autor: tomb »

zakwas pisze:Jak ktoś jeszcze nie widział nowych map:
Spoiler:
Patrzę na nie i już kombinuję, od których miejsc będziemy zaczynać. Piękne.
I nowe nagrody i tytuły zrobią różnicę. Niestety nie wszystkie umiem rozszyfrować.

Przy okazji - macie stałe miejsce, w którym zaczyna się u was terraformowanie? U nas najczęściej wszystko zaczyna się w okolicach heksa pod Noctis City. Choć oczywiście wszystko zależy od kart, czasami inne rejony są ciekawsze, ale okolice Noctis dają bonusy do zielonego.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
tejot
Posty: 353
Rejestracja: 25 lip 2012, 12:37
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

Post autor: tejot »

Pan_K pisze:To raczej kwestia proporcji.
To podaj nam proszę właściwe proporcje w jakich ma się toczyć dyskusja w tym wątku i co może być w jakim procencie napisane. Tylko konkretnie np. mechanika 60%, wygląd 10%, planszetki 1%.
Trzeba będzie niestety jeszcze dookreślić, jak te proporcje wyliczać - czy bierzemy pod uwagę ilość postów, czy też ilość liter w poście. No i co robimy z postami wielowątkowymi. Każdy sobie wyliczy proporcje i już będzie wiadomo, o czym można pisać, a o czym nie.
Pan_K pisze: Od dłuższego czasu za każdym razem, kiedy ktoś coś napisze w tym wątku, jest to post w rodzaju "to ja też", "+1". Albo: "ślizga się", "nie ślizga się" itd. Rozumiem pierwsze 20, nawet pierwsze 120 postów tego rodzaju. Sam się wypowiadałem. Ale kiedy de facto nic innego się nie dzieje, tylko te nieszczęsne planszetki, pośród których toną inne tematy, to wydało mi się to przesadą.
W imieniu swoim i innych mogę tylko serdecznie przeprosić. Przyznaję, że nadmierne poruszanie tematów nieistotnych (czyt. niezgodnych ze złotą, boską proporcją) było w tej skali karygodne.
Pan_K pisze: W końcu to jedynie drobna i marginalna kwestia
Dotąd wydawało się, że o tym co jest marginalnym tematem rozmów świadczyć może ilość zainteresowanych dyskutantów podnoszących daną kwestie. Ale jak już ustalimy te słuszne proporcje poruszanych wątków, to będzie łatwiej. Możemy dla ułatwienia od razu ustalić co jest marginalne, a co nie. Tylko nie przez głosowanie, bo znowu wyjdzie, że planszetki i planszetki.
Pan_K pisze: Po prostu przestanę tu zaglądać, mając nadzieję, że mimo wszystko nie ominie mnie jakaś istotna informacja dotycząca gry.
Daj spokój, przecież nie może być tak, że musiałbyś czytać te wszystkie nieistotne informacje, zamiast skupić się na tym co ważne. To straszne jak człowiek musi czytać tak wiele bzdurnych postów, które odrywają go od ważnych spraw. Ba! Nawet czasem musi decydować które wątki są dla niego interesujące, a które nie Tak dalej być nie może.

Przepraszam, za ten szyderczy ton i drwinę, ale Twój post był dość no... kuriozalny. To uczestnicy dyskusji decydują co jest warte rozmowy, a co nie. Ma to być zgodne z wątkiem i jest.
Pisanie o proporcjach jest zabawne, ale nie narzucisz nikomu schematu i hierarchii ważności spraw. Każdy ma w tym zakresie własne zdanie. I niestety - jest wiele kwestii, które nas nudzą lub nie interesują, ale nikt nas do niczego nie zmusza.

Oczywiście no offence.
Awatar użytkownika
tassman
Posty: 389
Rejestracja: 31 sty 2008, 10:52
Lokalizacja: Rzeszów
Been thanked: 2 times

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

Post autor: tassman »

Awatar użytkownika
kastration
Posty: 1218
Rejestracja: 08 kwie 2015, 21:37
Lokalizacja: Kalisz
Has thanked: 108 times
Been thanked: 430 times

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

Post autor: kastration »

zakwas pisze:Jak ktoś jeszcze nie widział nowych map:
Spoiler:
Wow, to taka fanowska fanaberia, czy jest szansa, że trafi do szerszego grona? Wygląda kapitalnie!
"Człowiek bez religii, jest jak ryba bez roweru"
Mia San Mia!
Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Posty: 2821
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
Has thanked: 447 times
Been thanked: 318 times

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

Post autor: Dr. Nikczemniuk »

Coś chyba z nami jest nie tak.
Trzewik mówi że w Stanach jest taki hype na Pierwszych Marsjan że musi studzić emocje, a u nas kręcenie nosem.
Jak założyłem temat poświęcony jakości wykonania gier, że według mnie jest to archaizm i średniowiecze to doszedłem do wniosku że lepiej byłoby w ogóle nie zakładać takiego tematu bo przecież wszystko jest ok, a właściwie to musi mi się nudzić i dlatego się czepiam.
A teraz widzę że jesteście gotowi wypakować ok 100 zł na same tylko planszetki. :shock:
Ale spoko, nie ma tematu, tak tylko z nudów sobie piszę.
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
Awatar użytkownika
Nidav
Posty: 704
Rejestracja: 14 sty 2016, 19:33
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 91 times
Been thanked: 338 times

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

Post autor: Nidav »

kastration pisze:
zakwas pisze:Jak ktoś jeszcze nie widział nowych map:
Spoiler:
Wow, to taka fanowska fanaberia, czy jest szansa, że trafi do szerszego grona? Wygląda kapitalnie!
Jest to ficjalny dodatek, który będzie polegał tylko i wyłącznie na tychże mapach. Rebel zapowiadał to już jakiś czas temu - premiera w tym roku, ale nie pamiętam kiedy dokładnie ;)
Awatar użytkownika
DarkSide
Posty: 3034
Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 570 times
Been thanked: 239 times

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

Post autor: DarkSide »

Bary, Tejot: Mnie też drażni rozwlekanie na kilka stron dyskusji na temat koszulek oraz składanie zamówienia na fanowskie planszetki. :evil:

Po to jest temat o koszulkach na gry tutaj by nie zaśmiecać głównego wątku. Poza tym jak wyglądałby ten temat, gdyby każdy zaczął zadawać pytania w stylu: "Czy koszulki A są lepsze od B, bo może jednak C są trwalsze, ale z drugiej strony jakość do ceny ma się lepiej w przypadku D?"
Ile można!
To samo kwestia planszetek. Po to jest dział grupowych zamówień, po to jest przycisk PW zwany privem, żeby takie rzeczy załatwiać tą drogą. Gdyby tak 100 osób zgłosiło zainteresowanie zakupem? Bardzo dobrze że są fani którzy tak ulepszają swe ulubione gry i chętnie o tym poczytam w tym wątku, ale kwestie zamówień i ich realizacji powinny być omawiane w osobno.

Jest tyle kwestii które można tu poruszać, dotyczących samej gry, że nie jest potrzebne zaśmiecanie go przez kilka stron sprawami, które da się załatwić poza głównym wątkiem.
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ

Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

Post autor: Bary »

DarkSide pisze:Bary, Tejot: Mnie też drażni rozwlekanie na kilka stron dyskusji na temat koszulek oraz składanie zamówienia na fanowskie planszetki. :evil:
Rozumiem, sam nie przepadam za bezcelowymi dyskusjami w temacie okazji więc kwestię koszulek szanuję i właśnie w tym osobnym temacie wpisuję zapytania o nie. Zwróciłem jedynie uwagę, że temat planszetek jest analogiczny do koszulek, więc dopuszczanie wielostronicowej dyskusji o planszetkach, ale już nie o koszulkach uważam za trochę nielogiczne i niekonsekwentne (chociaż, jak już podkreślałem mnie to osobiście nie przeszkadza).
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
tejot
Posty: 353
Rejestracja: 25 lip 2012, 12:37
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

Post autor: tejot »

DarkSide pisze:Bary, Tejot: Mnie też drażni rozwlekanie na kilka stron dyskusji na temat koszulek oraz składanie zamówienia na fanowskie planszetki. :evil:

Po to jest temat o koszulkach na gry tutaj by nie zaśmiecać głównego wątku. Poza tym jak wyglądałby ten temat, gdyby każdy zaczął zadawać pytania w stylu: "Czy koszulki A są lepsze od B, bo może jednak C są trwalsze, ale z drugiej strony jakość do ceny ma się lepiej w przypadku D?"
Ile można!
To samo kwestia planszetek. Po to jest dział grupowych zamówień, po to jest przycisk PW zwany privem, żeby takie rzeczy załatwiać tą drogą. Gdyby tak 100 osób zgłosiło zainteresowanie zakupem? Bardzo dobrze że są fani którzy tak ulepszają swe ulubione gry i chętnie o tym poczytam w tym wątku, ale kwestie zamówień i ich realizacji powinny być omawiane w osobno.

Jest tyle kwestii które można tu poruszać, dotyczących samej gry, że nie jest potrzebne zaśmiecanie go przez kilka stron sprawami, które da się załatwić poza głównym wątkiem.
Rozumiem, że Cię to może drażnić . Mnie denerwuje (albo nudzi) masę tematów podnoszonych przy różnych okazjach.

Ale wydaje mi się że mylisz dwie rzeczy. Grupowe zamówienia i w ogóle zamówienia to odrębny temat i jest oczywiste że to powinno być przeniesione na prv lub do osobnego wątku - (co się zresztą finalnie stało).
Ale moją irytacje wywołał post, w którym negowany jest sens dyskusji na temat wykonania elementów gry, o której jest watek. I próba narzucania innym, o czym nie mogą rozmawiać, bo są to tematy błahe, a nie jedyne słuszne.
Osią sporu nie była kwestia zamówień, ale w ogóle dyskusji na temat planszetek, ich jakości, problemów z nimi itd.
Bardzo nie lubię jak się coś narzuca lub sztucznie ustawia temat rozmowy. Jeśli forumowiczów zajmuje aktualnie np. temat rozmieszczenia heksów planszy i piszą o tym elaboraty, to na Boga nie zabraniajmy im tego i nie nakazujmy przenoszenia dysputy do oddzielnych wątków tylko dlatego, że to temat dla innych błahy i "niegodny". Mógłbym to odwrócić i powiedzieć, że jak ktoś chce pogadać o mechanice to niech założy odrębny wątek. Przecież popadniemy w paranoję.
To wszystko.

Co do zamówień się zgadzam.
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4125
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 309 times
Been thanked: 343 times

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

Post autor: tomb »

tomb pisze:Jako głos w dyskusji o kiepskim dociągu napiszę, że wczoraj, grając Republiką Tharsis (bonus przy budowie miast), udało mi się wygrać pojedynek, zagrywając w trakcie całej partii 9 kart, przy prawie 30 wyłożonych przez rywala. Wygrałem 81 do 72.
Dzisiaj z kolei zagrałem 75 kart. Terraformowanie trwało 16 pokoleń (jedna z tych partii, kiedy nikt nie chce skończyć) i pod koniec już trochę niedomagałem z optymalizacją.
Na początku uzbierało mi się sporo fajnych tanich kart na ręku, ale większości nie opłacało się jeszcze zagrywać. I w ten sposób przekonałem się, że w grze doskonale przewidziano rekompensatę dla takiej okoliczności - pierwszy raz zgarnąłem nagrodę dla planisty, choć wcale nie próbowałem zgromadzić wymaganej liczby projektów.

Ta gra jest przewspaniale zbalansowana. Nie wiem, jak ją testowano, ale wszystko działa cudownie. Oby przyszłe karciane dodatki były równie precyzyjne i bezboleśnie wżarły się w podstawową talię.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 572 times
Been thanked: 1028 times

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

Post autor: RUNner »

Wczoraj zagraliśmy z żoną pierwszą partię, w zasadzie tylko 5 pokoleń, bo czasu nie było. Trochę zmieniłem zasady gry na potrzeby tej pierwszej testowej partii, np. wykonywanie 1 akcji zamiast 2. Mechanika sprawia wrażenie bardzo dopracowanej i spójnej, ale na poważną ocenę przyjdzie czas po kilku(nastu) partiach. Jest sporo rzeczy do wykonania w trakcji fazy akcji, a ograniczeniem jest głównie brak funduszy. Z każdym pokoleniem możliwości gracza rosną. Ogarnięcie planów i poczynań przeciwnika może być bardzo trudne, przy grze w 4-5 osób ja sobie tego nie wyobrażam. Zresztą, bezpośrednia interakcja jest niewielka, choć wiele zależy tutaj od kart. W ewentualnym dodatku, położyłbym nacisk na większą liczbę agresywnych projektów.
Szkoda, ze musieliśmy przerwać grę, bo dopiero zaczęło się wszystko rozkręcać. Widzę w TM ogromny potencjał, a gra solo powinna być tak samo dobra jak standardowa rywalizacja.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

Post autor: Bary »

Negatywna interakcja jest odczuwalnie obecna i potrafi nieźle namieszać, gdy w krytycznym momencie odstrzelisz komuś kilka zasobow i zablokujesz go do końca rundy. Nie zmienałbym tego drastycznie w dodatkach, żeby nagle nie stała się to pozycja oparta głównie na negatywnej interakcji.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3353
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1113 times
Been thanked: 1270 times

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

Post autor: seki »

Bary pisze:Negatywna interakcja jest odczuwalnie obecna i potrafi nieźle namieszać, gdy w krytycznym momencie odstrzelisz komuś kilka zasobow i zablokujesz go do końca rundy. Nie zmienałbym tego drastycznie w dodatkach, żeby nagle nie stała się to pozycja oparta głównie na negatywnej interakcji.
Dla mnie też poziom interakcji jest wystarczający. Ilosc kart wpływających na przeciwników jest dużo. Przez całą grę ma się wpływ na rywali a rywalizacja o poziom produkcji pod koniec gry bywa często emocjonująca gdy waży się zdobycie nagrody
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 572 times
Been thanked: 1028 times

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

Post autor: RUNner »

Bary pisze:Negatywna interakcja jest odczuwalnie obecna i potrafi nieźle namieszać, gdy w krytycznym momencie odstrzelisz komuś kilka zasobow i zablokujesz go do końca rundy. Nie zmienałbym tego drastycznie w dodatkach, żeby nagle nie stała się to pozycja oparta głównie na negatywnej interakcji.
Dodatki są zawsze opcjonalne, a w tym przypadku mogą wprowadzić więcej interakcji do gry jak ktoś lubi. A jak nie, to dodatku nie wtasuje. Proste.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

Post autor: Bary »

RUNner pisze:
Bary pisze:Negatywna interakcja jest odczuwalnie obecna i potrafi nieźle namieszać, gdy w krytycznym momencie odstrzelisz komuś kilka zasobow i zablokujesz go do końca rundy. Nie zmienałbym tego drastycznie w dodatkach, żeby nagle nie stała się to pozycja oparta głównie na negatywnej interakcji.
Dodatki są zawsze opcjonalne, a w tym przypadku mogą wprowadzić więcej interakcji do gry jak ktoś lubi. A jak nie, to dodatku nie wtasuje. Proste.
Proste, ale imo niepotrzebne. Czas pokaże, w którym kierunku pójdą. Ponoć drugi dodatek ma zawierać nowe, "czadowe" zasady. :) Udało się komuś wygrzebać coś więcej na bgg?
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 572 times
Been thanked: 1028 times

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

Post autor: RUNner »

Z tego co widzę, to sama podstawka będzie zapewniała masę zabawy. Autor opracował 208 kart projektów, co zapewnia ogromną regrywalność. Dla mnie dodatek typu "więcej tego samego" nie miałby sensu, dlatego powinien czynić małą rewolucję lub chociaż solidną ewolucję.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4125
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 309 times
Been thanked: 343 times

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

Post autor: tomb »

RUNner pisze:Dla mnie dodatek typu "więcej tego samego" nie miałby sensu, dlatego powinien czynić małą rewolucję lub chociaż solidną ewolucję.
Ja raczej opowiadam się za ewolucją, nie rewolucją. Co prawda zbyt dosłownie rozumiane "więcej tego samego" nie jest zbyt atrakcyjne, ale wywrócenie rozgrywki do góry nogami też mnie nie nastraja pozytywnie. Na przykładzie nadchodzących kart promo fajniejszym kierunkiem wydają mi się "Maszyny samoreplikujące", ale dla zachowania balansu pewnie będzie trzeba dorzucić trochę kart w rodzaju "Zawłotni śnieżnej".
Interakcja to temat drażliwy - jako opcję dobrowolnie włączaną do rozgrywki mogę znieść, ale ustawienie gry pod obligatoryjne niszczenie planów przeciwnika już nie bardzo mi się widzi.

Przede wszystkim liczę, że inwencja autora nie wyczerpała się przy podstawce. I nie mam podstaw, by w to wątpić.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3356
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 104 times
Been thanked: 129 times

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

Post autor: maciejo »

Nidav pisze:Sam nigdy w solo jeszcze nie grałem, ale wydaje mi się logiczne, że bez kart ery korporacyjnej jest łatwiej. Bądź co bądź talia podstawowa skupia się przede wszystkim na terraformowaniu - karty wydarzeń w stylu upadku Daimosa dużo dają. Era korporacyjna to jednak talia, w której większy nacisk położono na możliwość rozbudowy swojego silniczka, więc w efekcie grając wszystkimi kartami rzadziej trafiają się takie, które pozwalają na szybciutką terraformację planety, w efekcie więcej powinno się przy tym kombinować. Ale co ja tam wiem - to tylko takie przemyślenia osoby, która wciąż nie spróbowała zagrać solo ;)
Nie ma co kombinować,rozegrałem ok 30 partii solo i każda partia wygrana.Wariant solo jest bardzo łatwy i tylko jakiś niesamowity zbieg okoliczności może przeszkodzić w wygranej.Wyzwaniem są natomiast najlepsze wyniki osiągnięte poszczególnymi korporacjami na BGG.Polecam :wink:
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4125
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 309 times
Been thanked: 343 times

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

Post autor: tomb »

FAQ (i pakiet naprawczy) wprowadzają kartę "Strefa ekologiczna" w nowym brzmieniu. Moim zdaniem taką samą zmianą powinna zostać objęta karta "Reducenci", ponieważ konstrukcja ikony na tej karcie jest analogiczna do tej na Strefie.

Tu wersja angielska, ale nie wiem, czy w ostatecznej wersji (Edycja - w ostatecznej wersji jest już mowa o tagach (symbolach), nie o kartach):
Spoiler:
Zresztą nowe brzmienie Uniwersytetu Marsjańskiego wskazuje, że wszystkie karty premiujące za jakiś symbol obecny na zagrywanej karcie, odpalają swoją umiejętność za każdy taki symbol. Tak więc "Reducenci" powinni przynosić znacznik mikroba za każdy z symboli na zagranej karcie (np. po zagraniu Strefy ekologicznej będą to 2 znaczniki).

(Potwierdzenie współautora na BGG https://boardgamegeek.com/article/23884554#23884554).
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
reynmar
Posty: 60
Rejestracja: 04 gru 2016, 08:44

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

Post autor: reynmar »

Damn, a ja nadal nie dostałem zestawu naprawczego :/
buhaj
Posty: 1039
Rejestracja: 27 wrz 2016, 08:01
Lokalizacja: chrzanów
Has thanked: 856 times
Been thanked: 506 times

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

Post autor: buhaj »

Ja też nie :(
ODPOWIEDZ