Potion Explosion / Wybuchowa Mieszanka (S. Castelli, A. Crespi, L. Silva)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Wybuchowa mieszanka
My z żoną gramy ciągle na tych samych eliksirach, jak gra zacznie nam się nudzić to wtedy może zamienimy dwa eliksiry. Póki co graliśmy około 10 razy na tych samych i gra tak samo wciąga. Najważniejsze aby po skończeniu gry gwiazdki odłożyć osobno. Cały setup na dwie osoby zajmuje mi może z 2 minuty.
-
- Posty: 761
- Rejestracja: 08 gru 2014, 17:06
- Lokalizacja: Zabrze
- Has thanked: 195 times
- Been thanked: 22 times
Re: Wybuchowa mieszanka
Jesli dobrze rozumiem rozlozenie lfakoników;
biore 6 z 8;
wyciagam z nich te z gwazdką rozdaje na stole ilosc graczy*2
draft buteleczek;
pozostale flakony + reszte gwiazdek tasuje i ukladam losowo w 5 rownych stosow?
biore 6 z 8;
wyciagam z nich te z gwazdką rozdaje na stole ilosc graczy*2
draft buteleczek;
pozostale flakony + reszte gwiazdek tasuje i ukladam losowo w 5 rownych stosow?
- Yavi
- Posty: 3186
- Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 40 times
- Kontakt:
Re: Wybuchowa mieszanka
Tak jestko2a pisze:Jesli dobrze rozumiem rozlozenie lfakoników;
biore 6 z 8;
wyciagam z nich te z gwazdką rozdaje na stole ilosc graczy*2
draft buteleczek;
pozostale flakony + reszte gwiazdek tasuje i ukladam losowo w 5 rownych stosow?
Planszówki we dwoje - blog o grach planszowych nie tylko dla dwojga!
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
-
- Posty: 761
- Rejestracja: 08 gru 2014, 17:06
- Lokalizacja: Zabrze
- Has thanked: 195 times
- Been thanked: 22 times
Re: Wybuchowa mieszanka
dzisiaj gralismy 3 partie pod rzad zgodnie z instrukcja w 2 os.
Czy ktos probowal dla efektu troszke dluzszej gry zrobić zamiast 5 stosow np 3 albo zostawić 5 stosów a dorzucic wszystkie kolory eliksirów?
EDIT:
Jak dobrze rozumiem 6 z 8 jest realizowane po to żeby gra była bardziej regrywalna?
Czy ktos probowal dla efektu troszke dluzszej gry zrobić zamiast 5 stosow np 3 albo zostawić 5 stosów a dorzucic wszystkie kolory eliksirów?
EDIT:
Jak dobrze rozumiem 6 z 8 jest realizowane po to żeby gra była bardziej regrywalna?
-
- Posty: 1007
- Rejestracja: 15 gru 2012, 21:31
- Lokalizacja: Warszawa Tarchomin
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 46 times
Re: Wybuchowa mieszanka
6 rodzajów wchodzi ze względu na balans osiągnięć. Teoretycznie przy większej ilości eliksirów może być ciężej zebrać 3 takie same, a z kolei łatwiej 5 różnych. Niby działa to tak samo dla wszystkich graczy, ale autorzy chcieli żeby obydwie ścieżki były tak samo opłacalne.
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: Wybuchowa mieszanka
A w jaki sposób to ma wpływać na długość gry? To już raczej dodałbym żeton osiągnięć.ko2a pisze:Czy ktos probowal dla efektu troszke dluzszej gry zrobić zamiast 5 stosow np 3 albo zostawić 5 stosów a dorzucic wszystkie kolory eliksirów?
- Pan_K
- Posty: 2504
- Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 189 times
- Been thanked: 168 times
Re: Wybuchowa mieszanka
Dokładnie. Bez zaburzenia balansu można w ten sposób wydłużyć rozgrywkę. Można pewnie nawet grać, dopóki nie skończą się eliksiry, nie limitując przy tym żetonów osiągnięć.donmakaron pisze:A w jaki sposób to ma wpływać na długość gry? To już raczej dodałbym żeton osiągnięć.ko2a pisze:Czy ktos probowal dla efektu troszke dluzszej gry zrobić zamiast 5 stosow np 3 albo zostawić 5 stosów a dorzucic wszystkie kolory eliksirów?
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”
Ryba bez roweru, to tylko ryba...
Ryba bez roweru, to tylko ryba...
- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 929 times
Re: Wybuchowa mieszanka
Większa wariancja w dobrze eliksirów, trudniej ustrzelić 3 takie same, a za 5 różnych jest żeton tylko jednorazowo. Niemniej jednak to tylko matematyka, natomiast dołożenie żetonu rzeczywiście zwiększa długość gry "na pewno".donmakaron pisze:A w jaki sposób to ma wpływać na długość gry? To już raczej dodałbym żeton osiągnięć.ko2a pisze:Czy ktos probowal dla efektu troszke dluzszej gry zrobić zamiast 5 stosow np 3 albo zostawić 5 stosów a dorzucic wszystkie kolory eliksirów?
- Pan_K
- Posty: 2504
- Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 189 times
- Been thanked: 168 times
Re: Wybuchowa mieszanka
Dlaczego?rattkin pisze:donmakaron pisze:ko2a pisze:a za 5 różnych jest żeton tylko jednorazowo
Jednorazowo dostajesz żeton, jeśli w jednej turze zrobiłbyś wielokrotność wymogu (np. 2x3 takie same). Natomiast jeśli w jednej turze zrobisz 3 takie same, a w którejś kolejnej znowu 3 takie same - możesz dostać za każdym razem żeton. Analogicznie z 5 takimi samymi (co jest raczej nierealne przy zwykłym liczniku czasu, ale pewnie możliwe przy nielimitowanym czasie gry). Chyba że czegoś nie rozumiem lub nie pamiętam z instrukcji (nie mam jej teraz pod ręką).
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”
Ryba bez roweru, to tylko ryba...
Ryba bez roweru, to tylko ryba...
- Yavi
- Posty: 3186
- Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 40 times
- Kontakt:
Re: Wybuchowa mieszanka
Za co najmniej 5 różnych można dostać jeden żeton. Za co najmniej 3 takie same każdego rodzaju też po jednym (3xA, 3xB, 3xC...). Robiąc więc 6, 9 czy nawet 12 takich samych eliksirów dostajemy tylko jeden żeton. Jest to wyjaśnione przy opisie punktacji w ramce profesora . Nigdzie nie jest określone, że dotyczy to tylko jednej tury.Pan_K pisze: Dlaczego?
Jednorazowo dostajesz żeton, jeśli w jednej turze zrobiłbyś wielokrotność wymogu (np. 2x3 takie same). Natomiast jeśli w jednej turze zrobisz 3 takie same, a w którejś kolejnej znowu 3 takie same - możesz dostać za każdym razem żeton. Analogicznie z 5 takimi samymi (co jest raczej nierealne przy zwykłym liczniku czasu, ale pewnie możliwe przy nielimitowanym czasie gry). Chyba że czegoś nie rozumiem lub nie pamiętam z instrukcji (nie mam jej teraz pod ręką).
Planszówki we dwoje - blog o grach planszowych nie tylko dla dwojga!
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
- Pan_K
- Posty: 2504
- Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 189 times
- Been thanked: 168 times
Re: Wybuchowa mieszanka
I to może być kluczowe, choć WM nadinterpretujesz. Muszę przyjrzeć się instrukcji.Yavi pisze:Nigdzie nie jest określone, że dotyczy to tylko jednej tury.
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”
Ryba bez roweru, to tylko ryba...
Ryba bez roweru, to tylko ryba...
- Pan_K
- Posty: 2504
- Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 189 times
- Been thanked: 168 times
Re: Wybuchowa mieszanka
Serio? No to posypuję głowę popiołem i proszę Yaviego o wybaczenierattkin pisze:To jest oficjalny stance autora, Yavi dobrze pisze.
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”
Ryba bez roweru, to tylko ryba...
Ryba bez roweru, to tylko ryba...
- Yavi
- Posty: 3186
- Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 40 times
- Kontakt:
Re: Wybuchowa mieszanka
Wybaczę, ale nie zapomnę!Pan_K pisze:Serio? No to posypuję głowę popiołem i proszę Yaviego o wybaczenierattkin pisze:To jest oficjalny stance autora, Yavi dobrze pisze.
Planszówki we dwoje - blog o grach planszowych nie tylko dla dwojga!
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
- Pan_K
- Posty: 2504
- Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 189 times
- Been thanked: 168 times
Re: Wybuchowa mieszanka
No cóż. Będę musiał z tym żyć.Yavi pisze:Wybaczę, ale nie zapomnę!Pan_K pisze:Serio? No to posypuję głowę popiołem i proszę Yaviego o wybaczenierattkin pisze:To jest oficjalny stance autora, Yavi dobrze pisze.
Ale powiem tak: dziś zagrałem wg tej oficjalnej wersji na dwie osoby. To się kupy nie trzyma. Cztery żetony oznaczają w tym momencie, że każdy z graczy MUSI zrobić oba bonusy i każdy NA PEWNO dostanie 8 pkt. Co więcej, wygląda na to, że absurdalnie dużo płytek bonusów nadrukowano w tej grze. W przypadku gry wg mojego wcześniejszego (nie)rozumienia dochodził faktyczny wyścig o ekstra punkty z bonusów, determinujący również czas gry.
Na więcej osób będzie to wyglądało nieco lepiej, ale i tak nie wyobrażam sobie możliwości wyczerpania wszystkich wydrukowanych płytek, lub choćby ich większości przy nawet maksymalnej ilości graczy. Ba! Można to nawet policzyć. Przy 3 graczach zejdzie maksymalnie jedna więcej, przy czterech - maksymalnie dwie więcej.
W "mojej" wersji można natomiast sobie wyobrazić sytuację ekstremalną, w której na 4 graczy pierwszy gracz dobiera ostatni żeton, a pozostali trzej w swoich turach zyskują jeszcze po dwa żetony, czyli w sumie schodzi 12 żetonów w całej grze (6 startowych + 6 ekstra w ostatniej rundzie).
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”
Ryba bez roweru, to tylko ryba...
Ryba bez roweru, to tylko ryba...
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8740
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2651 times
- Been thanked: 2332 times
Re: Wybuchowa mieszanka
No gdzie tamPan_K pisze: zagrałem wg tej oficjalnej wersji na dwie osoby. To się kupy nie trzyma. Cztery żetony oznaczają w tym momencie, że każdy z graczy MUSI zrobić oba bonusy i każdy NA PEWNO dostanie 8 pkt. Co więcej, wygląda na to, że absurdalnie dużo płytek bonusów nadrukowano w tej grze.
Każdy gracz może punktować wielokrotnie, ale za różne układy (np. za 3 czerwone, a potem za 3 fioletowe, a potem za 3 zielone). Wg. wersji tu przytaczanej, nie dostaniesz dwóch płytek za zrobienie drugi raz tych samych kolorów (czyli za 6 czerwonych dostaniesz tylko jedną).
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
- Yavi
- Posty: 3186
- Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 40 times
- Kontakt:
Re: Wybuchowa mieszanka
Dokładnie, więc wyścig nadal obowiązuje
Wysłane z mojego LG-P760 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-P760 przy użyciu Tapatalka
Planszówki we dwoje - blog o grach planszowych nie tylko dla dwojga!
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Re: Wybuchowa mieszanka
Ale nam ta gra podeszła. Prosta (ale dzięki eliksirom można pokombinować), ładna (kulki są świetne, ciężkie, "dystrybutor" działa idealnie) i regrywalna. Ale IMHO przy trzech graczach downtime jest odrobinę za duży. Na dwójkę - super!
Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka
Re: Wybuchowa mieszanka
Zagrałem raz i wstępnie jestem zadowolony, samograj, ale jaki przyjemny Kilka rzeczy nie daje mi jednak spokoju. Sprawa żetonów biegłości teoretycznie wyjaśniona: za dwa kilka różnych zestawów "trójek" zdobywamy żetony, za kilka zestawów pięciu różnych kart też zdobyway żetony (ze względu na czas rozgrywki raczej się nie zdarza).
Kwestia, która nie była poruszana to czy jeden eliksir może spełniać dwa warunki na raz (wydaje mi się, że tak), przykładowo mamy 3 takie same i 4 różne (inne niż 3 takie same). W ten sposób amy 7 kart i spełnione dwa warunki.
Druga sprawa, nie bardzo widzę sens brania tanich eliksirów, jak pobieramy dużo kulek z planszy to lepiej wrzucić je na drogie eliksiry niż odrzucać do podajnika.
Wchodzę na forumm BGG i ktoś poruszył ten problem, w odpowiedzi dostał:
Rule of thumb - go for a potion that you're sure or almost sure you can complete your turn. Ideally, around turn 2 or 3, you should complete both potions each turn. Somewhere midgame, switch to the highest potion available, since most likely you'll complete it too.
Pytanie jak można co turę kończyć dwa eliksiry jeśli w instrukcji jest napisane:
Jeżeli gracz posiada na swoim stanowisku alchemicznym mniej niż dwie płytki eliksiru musi pobrać nową płytkę eliksiru z jednego z pięciu stosów.
Wynika z tego,że przy sprawnym doborze kulek co turę będziemy kończyć tylko jeden eliksir i dobierać jeden nowy.
Kwestia, która nie była poruszana to czy jeden eliksir może spełniać dwa warunki na raz (wydaje mi się, że tak), przykładowo mamy 3 takie same i 4 różne (inne niż 3 takie same). W ten sposób amy 7 kart i spełnione dwa warunki.
Druga sprawa, nie bardzo widzę sens brania tanich eliksirów, jak pobieramy dużo kulek z planszy to lepiej wrzucić je na drogie eliksiry niż odrzucać do podajnika.
Wchodzę na forumm BGG i ktoś poruszył ten problem, w odpowiedzi dostał:
Rule of thumb - go for a potion that you're sure or almost sure you can complete your turn. Ideally, around turn 2 or 3, you should complete both potions each turn. Somewhere midgame, switch to the highest potion available, since most likely you'll complete it too.
Pytanie jak można co turę kończyć dwa eliksiry jeśli w instrukcji jest napisane:
Jeżeli gracz posiada na swoim stanowisku alchemicznym mniej niż dwie płytki eliksiru musi pobrać nową płytkę eliksiru z jednego z pięciu stosów.
Wynika z tego,że przy sprawnym doborze kulek co turę będziemy kończyć tylko jeden eliksir i dobierać jeden nowy.
- Yavi
- Posty: 3186
- Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 40 times
- Kontakt:
Re: Wybuchowa mieszanka
Nie, nie Zdobywamy punkty za różne trójki (każda innego typu) oraz za jedną piątkę. Więc maksymalnie 6 razy 4 punkty za trójki oraz 1 raz 4 punkty za piątkę.blazej pisze:Zagrałem raz i wstępnie jestem zadowolony, samograj, ale jaki przyjemny Kilka rzeczy nie daje mi jednak spokoju. Sprawa żetonów biegłości teoretycznie wyjaśniona: za dwa kilka różnych zestawów "trójek" zdobywamy żetony, za kilka zestawów pięciu różnych kart też zdobyway żetony (ze względu na czas rozgrywki raczej się nie zdarza).
Tak jest, może spełniać oba warunki.Kwestia, która nie była poruszana to czy jeden eliksir może spełniać dwa warunki na raz (wydaje mi się, że tak), przykładowo mamy 3 takie same i 4 różne (inne niż 3 takie same). W ten sposób amy 7 kart i spełnione dwa warunki.
Płytki pobiera się na koniec tury, możesz więc skończyć jeden eliksir, zostać z jednym, skończyć go i zakończyć turę dobierając dwa nowe eliksiry.Druga sprawa, nie bardzo widzę sens brania tanich eliksirów, jak pobieramy dużo kulek z planszy to lepiej wrzucić je na drogie eliksiry niż odrzucać do podajnika.
Wchodzę na forumm BGG i ktoś poruszył ten problem, w odpowiedzi dostał:
Rule of thumb - go for a potion that you're sure or almost sure you can complete your turn. Ideally, around turn 2 or 3, you should complete both potions each turn. Somewhere midgame, switch to the highest potion available, since most likely you'll complete it too.
Pytanie jak można co turę kończyć dwa eliksiry jeśli w instrukcji jest napisane:
Jeżeli gracz posiada na swoim stanowisku alchemicznym mniej niż dwie płytki eliksiru musi pobrać nową płytkę eliksiru z jednego z pięciu stosów.
Wynika z tego,że przy sprawnym doborze kulek co turę będziemy kończyć tylko jeden eliksir i dobierać jeden nowy.
Planszówki we dwoje - blog o grach planszowych nie tylko dla dwojga!
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Re: Wybuchowa mieszanka
Tego nie rozumiem. Tura to jest pobranie kulki, eksplozje, korzystanie z eliksirów, z poocy profesora i dokładanie kulek do eliksirów. Jeżeli mamy wystarczająco kulek, żeby ukończyć oba eliksiry kończymy je, kulki wrzucamy do podajnika i następuje koniec tury.Yavi pisze: Płytki pobiera się na koniec tury, możesz więc skończyć jeden eliksir, zostać z jednym, skończyć go i zakończyć turę dobierając dwa nowe eliksiry.
Na końcu tury sprawdzamy czy mamy mniej niż dwie płytki i dobieramy jedną. jak mamy 0 to dobieramy jedną. Nie widzę gdzie jest możliwość dobrania dwóch eliksirów.
- Yavi
- Posty: 3186
- Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 40 times
- Kontakt:
Re: Wybuchowa mieszanka
Na końcu tury dobiera się do dwóch eliksirów, nie jeden. Faktycznie w polskiej instrukcji jest to sformułowane tak, jakby można było dobrać tylko jedną - jakoś wcześniej nie wpadło mi to w oko.blazej pisze:Tego nie rozumiem. Tura to jest pobranie kulki, eksplozje, korzystanie z eliksirów, z poocy profesora i dokładanie kulek do eliksirów. Jeżeli mamy wystarczająco kulek, żeby ukończyć oba eliksiry kończymy je, kulki wrzucamy do podajnika i następuje koniec tury.Yavi pisze: Płytki pobiera się na koniec tury, możesz więc skończyć jeden eliksir, zostać z jednym, skończyć go i zakończyć turę dobierając dwa nowe eliksiry.
Na końcu tury sprawdzamy czy mamy mniej niż dwie płytki i dobieramy jedną. jak mamy 0 to dobieramy jedną. Nie widzę gdzie jest możliwość dobrania dwóch eliksirów.
A, obok opisu końca tury na stronie 9 jest profesor z tekstem:If you have less than 2 Potion tiles in your Brewing area,
you must draw
new Potions
from the five stacks available and place them on your Bunsen
burners.
Na swoim stanowisku alchemicznym będziecie
zawsze mieć po dwie płytki Eliksiru na
początku swojej tury i nie będziecie
mogli ukończyć więcej niż po dwa
Eliksiry podczas pojedynczej tury.
HA!
Planszówki we dwoje - blog o grach planszowych nie tylko dla dwojga!
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Pytania o zasady - grupa na Facebooku