Potion Explosion / Wybuchowa Mieszanka (S. Castelli, A. Crespi, L. Silva)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Piehoo
Posty: 1007
Rejestracja: 15 gru 2012, 21:31
Lokalizacja: Warszawa Tarchomin
Has thanked: 2 times
Been thanked: 46 times

Re: Wybuchowa mieszanka

Post autor: Piehoo »

Dla zainteresowanych podrzucam swoje wyroby ;):
Przykładowa rozgrywka
Recenzja
Cloud Games
Cloud Games na FB
Recenzje i przykładowe rozgrywki - Granie W Chmurach
Talaj
Posty: 45
Rejestracja: 23 sty 2016, 09:42

Re: Wybuchowa mieszanka

Post autor: Talaj »

My z żoną gramy ciągle na tych samych eliksirach, jak gra zacznie nam się nudzić to wtedy może zamienimy dwa eliksiry. Póki co graliśmy około 10 razy na tych samych i gra tak samo wciąga. Najważniejsze aby po skończeniu gry gwiazdki odłożyć osobno. Cały setup na dwie osoby zajmuje mi może z 2 minuty.
ko2a
Posty: 761
Rejestracja: 08 gru 2014, 17:06
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 195 times
Been thanked: 22 times

Re: Wybuchowa mieszanka

Post autor: ko2a »

Jesli dobrze rozumiem rozlozenie lfakoników;

biore 6 z 8;

wyciagam z nich te z gwazdką rozdaje na stole ilosc graczy*2

draft buteleczek;

pozostale flakony + reszte gwiazdek tasuje i ukladam losowo w 5 rownych stosow?
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Wybuchowa mieszanka

Post autor: Yavi »

ko2a pisze:Jesli dobrze rozumiem rozlozenie lfakoników;
biore 6 z 8;
wyciagam z nich te z gwazdką rozdaje na stole ilosc graczy*2
draft buteleczek;
pozostale flakony + reszte gwiazdek tasuje i ukladam losowo w 5 rownych stosow?
Tak jest :)
ko2a
Posty: 761
Rejestracja: 08 gru 2014, 17:06
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 195 times
Been thanked: 22 times

Re: Wybuchowa mieszanka

Post autor: ko2a »

-
Ostatnio zmieniony 19 maja 2016, 17:13 przez ko2a, łącznie zmieniany 1 raz.
ko2a
Posty: 761
Rejestracja: 08 gru 2014, 17:06
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 195 times
Been thanked: 22 times

Re: Wybuchowa mieszanka

Post autor: ko2a »

dzisiaj gralismy 3 partie pod rzad zgodnie z instrukcja w 2 os.

Czy ktos probowal dla efektu troszke dluzszej gry zrobić zamiast 5 stosow np 3 albo zostawić 5 stosów a dorzucic wszystkie kolory eliksirów?

EDIT:

Jak dobrze rozumiem 6 z 8 jest realizowane po to żeby gra była bardziej regrywalna?
Piehoo
Posty: 1007
Rejestracja: 15 gru 2012, 21:31
Lokalizacja: Warszawa Tarchomin
Has thanked: 2 times
Been thanked: 46 times

Re: Wybuchowa mieszanka

Post autor: Piehoo »

6 rodzajów wchodzi ze względu na balans osiągnięć. Teoretycznie przy większej ilości eliksirów może być ciężej zebrać 3 takie same, a z kolei łatwiej 5 różnych. Niby działa to tak samo dla wszystkich graczy, ale autorzy chcieli żeby obydwie ścieżki były tak samo opłacalne.
Cloud Games
Cloud Games na FB
Recenzje i przykładowe rozgrywki - Granie W Chmurach
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Wybuchowa mieszanka

Post autor: donmakaron »

ko2a pisze:Czy ktos probowal dla efektu troszke dluzszej gry zrobić zamiast 5 stosow np 3 albo zostawić 5 stosów a dorzucic wszystkie kolory eliksirów?
A w jaki sposób to ma wpływać na długość gry? To już raczej dodałbym żeton osiągnięć.
Awatar użytkownika
Pan_K
Posty: 2504
Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 189 times
Been thanked: 168 times

Re: Wybuchowa mieszanka

Post autor: Pan_K »

donmakaron pisze:
ko2a pisze:Czy ktos probowal dla efektu troszke dluzszej gry zrobić zamiast 5 stosow np 3 albo zostawić 5 stosów a dorzucic wszystkie kolory eliksirów?
A w jaki sposób to ma wpływać na długość gry? To już raczej dodałbym żeton osiągnięć.
Dokładnie. Bez zaburzenia balansu można w ten sposób wydłużyć rozgrywkę. Można pewnie nawet grać, dopóki nie skończą się eliksiry, nie limitując przy tym żetonów osiągnięć.
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”

Ryba bez roweru, to tylko ryba...
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Wybuchowa mieszanka

Post autor: rattkin »

donmakaron pisze:
ko2a pisze:Czy ktos probowal dla efektu troszke dluzszej gry zrobić zamiast 5 stosow np 3 albo zostawić 5 stosów a dorzucic wszystkie kolory eliksirów?
A w jaki sposób to ma wpływać na długość gry? To już raczej dodałbym żeton osiągnięć.
Większa wariancja w dobrze eliksirów, trudniej ustrzelić 3 takie same, a za 5 różnych jest żeton tylko jednorazowo. Niemniej jednak to tylko matematyka, natomiast dołożenie żetonu rzeczywiście zwiększa długość gry "na pewno".
Awatar użytkownika
Pan_K
Posty: 2504
Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 189 times
Been thanked: 168 times

Re: Wybuchowa mieszanka

Post autor: Pan_K »

rattkin pisze:
donmakaron pisze:
ko2a pisze:a za 5 różnych jest żeton tylko jednorazowo
Dlaczego?
Jednorazowo dostajesz żeton, jeśli w jednej turze zrobiłbyś wielokrotność wymogu (np. 2x3 takie same). Natomiast jeśli w jednej turze zrobisz 3 takie same, a w którejś kolejnej znowu 3 takie same - możesz dostać za każdym razem żeton. Analogicznie z 5 takimi samymi (co jest raczej nierealne przy zwykłym liczniku czasu, ale pewnie możliwe przy nielimitowanym czasie gry). Chyba że czegoś nie rozumiem lub nie pamiętam z instrukcji (nie mam jej teraz pod ręką).
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”

Ryba bez roweru, to tylko ryba...
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Wybuchowa mieszanka

Post autor: Yavi »

Pan_K pisze: Dlaczego?
Jednorazowo dostajesz żeton, jeśli w jednej turze zrobiłbyś wielokrotność wymogu (np. 2x3 takie same). Natomiast jeśli w jednej turze zrobisz 3 takie same, a w którejś kolejnej znowu 3 takie same - możesz dostać za każdym razem żeton. Analogicznie z 5 takimi samymi (co jest raczej nierealne przy zwykłym liczniku czasu, ale pewnie możliwe przy nielimitowanym czasie gry). Chyba że czegoś nie rozumiem lub nie pamiętam z instrukcji (nie mam jej teraz pod ręką).
Za co najmniej 5 różnych można dostać jeden żeton. Za co najmniej 3 takie same każdego rodzaju też po jednym (3xA, 3xB, 3xC...). Robiąc więc 6, 9 czy nawet 12 takich samych eliksirów dostajemy tylko jeden żeton. Jest to wyjaśnione przy opisie punktacji w ramce profesora :). Nigdzie nie jest określone, że dotyczy to tylko jednej tury.
Awatar użytkownika
Pan_K
Posty: 2504
Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 189 times
Been thanked: 168 times

Re: Wybuchowa mieszanka

Post autor: Pan_K »

Yavi pisze:Nigdzie nie jest określone, że dotyczy to tylko jednej tury.
I to może być kluczowe, choć WM nadinterpretujesz. Muszę przyjrzeć się instrukcji.
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”

Ryba bez roweru, to tylko ryba...
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Wybuchowa mieszanka

Post autor: rattkin »

To jest oficjalny stance autora, Yavi dobrze pisze.
Awatar użytkownika
Pan_K
Posty: 2504
Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 189 times
Been thanked: 168 times

Re: Wybuchowa mieszanka

Post autor: Pan_K »

rattkin pisze:To jest oficjalny stance autora, Yavi dobrze pisze.
Serio? No to posypuję głowę popiołem i proszę Yaviego o wybaczenie :oops:
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”

Ryba bez roweru, to tylko ryba...
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Wybuchowa mieszanka

Post autor: Yavi »

Pan_K pisze:
rattkin pisze:To jest oficjalny stance autora, Yavi dobrze pisze.
Serio? No to posypuję głowę popiołem i proszę Yaviego o wybaczenie :oops:
Wybaczę, ale nie zapomnę! :P
Awatar użytkownika
Pan_K
Posty: 2504
Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 189 times
Been thanked: 168 times

Re: Wybuchowa mieszanka

Post autor: Pan_K »

Yavi pisze:
Pan_K pisze:
rattkin pisze:To jest oficjalny stance autora, Yavi dobrze pisze.
Serio? No to posypuję głowę popiołem i proszę Yaviego o wybaczenie :oops:
Wybaczę, ale nie zapomnę! :P
No cóż. Będę musiał z tym żyć. :cry:

Ale powiem tak: dziś zagrałem wg tej oficjalnej wersji na dwie osoby. To się kupy nie trzyma. Cztery żetony oznaczają w tym momencie, że każdy z graczy MUSI zrobić oba bonusy i każdy NA PEWNO dostanie 8 pkt. Co więcej, wygląda na to, że absurdalnie dużo płytek bonusów nadrukowano w tej grze. W przypadku gry wg mojego wcześniejszego (nie)rozumienia dochodził faktyczny wyścig o ekstra punkty z bonusów, determinujący również czas gry.
Na więcej osób będzie to wyglądało nieco lepiej, ale i tak nie wyobrażam sobie możliwości wyczerpania wszystkich wydrukowanych płytek, lub choćby ich większości przy nawet maksymalnej ilości graczy. Ba! Można to nawet policzyć. Przy 3 graczach zejdzie maksymalnie jedna więcej, przy czterech - maksymalnie dwie więcej.
W "mojej" wersji można natomiast sobie wyobrazić sytuację ekstremalną, w której na 4 graczy pierwszy gracz dobiera ostatni żeton, a pozostali trzej w swoich turach zyskują jeszcze po dwa żetony, czyli w sumie schodzi 12 żetonów w całej grze (6 startowych + 6 ekstra w ostatniej rundzie).
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”

Ryba bez roweru, to tylko ryba...
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8740
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2651 times
Been thanked: 2332 times

Re: Wybuchowa mieszanka

Post autor: Curiosity »

Pan_K pisze: zagrałem wg tej oficjalnej wersji na dwie osoby. To się kupy nie trzyma. Cztery żetony oznaczają w tym momencie, że każdy z graczy MUSI zrobić oba bonusy i każdy NA PEWNO dostanie 8 pkt. Co więcej, wygląda na to, że absurdalnie dużo płytek bonusów nadrukowano w tej grze.
No gdzie tam :)
Każdy gracz może punktować wielokrotnie, ale za różne układy (np. za 3 czerwone, a potem za 3 fioletowe, a potem za 3 zielone). Wg. wersji tu przytaczanej, nie dostaniesz dwóch płytek za zrobienie drugi raz tych samych kolorów (czyli za 6 czerwonych dostaniesz tylko jedną).
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Wybuchowa mieszanka

Post autor: Yavi »

Dokładnie, więc wyścig nadal obowiązuje :)

Wysłane z mojego LG-P760 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Pan_K
Posty: 2504
Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 189 times
Been thanked: 168 times

Re: Wybuchowa mieszanka

Post autor: Pan_K »

OK poniał :)
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”

Ryba bez roweru, to tylko ryba...
Toomek
Posty: 496
Rejestracja: 29 sty 2015, 21:31
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Wybuchowa mieszanka

Post autor: Toomek »

Ale nam ta gra podeszła. Prosta (ale dzięki eliksirom można pokombinować), ładna (kulki są świetne, ciężkie, "dystrybutor" działa idealnie) i regrywalna. Ale IMHO przy trzech graczach downtime jest odrobinę za duży. Na dwójkę - super!

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
blazej
Posty: 483
Rejestracja: 06 lut 2005, 20:19
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wybuchowa mieszanka

Post autor: blazej »

Zagrałem raz i wstępnie jestem zadowolony, samograj, ale jaki przyjemny :D Kilka rzeczy nie daje mi jednak spokoju. Sprawa żetonów biegłości teoretycznie wyjaśniona: za dwa kilka różnych zestawów "trójek" zdobywamy żetony, za kilka zestawów pięciu różnych kart też zdobyway żetony (ze względu na czas rozgrywki raczej się nie zdarza).

Kwestia, która nie była poruszana to czy jeden eliksir może spełniać dwa warunki na raz (wydaje mi się, że tak), przykładowo mamy 3 takie same i 4 różne (inne niż 3 takie same). W ten sposób amy 7 kart i spełnione dwa warunki.

Druga sprawa, nie bardzo widzę sens brania tanich eliksirów, jak pobieramy dużo kulek z planszy to lepiej wrzucić je na drogie eliksiry niż odrzucać do podajnika.
Wchodzę na forumm BGG i ktoś poruszył ten problem, w odpowiedzi dostał:

Rule of thumb - go for a potion that you're sure or almost sure you can complete your turn. Ideally, around turn 2 or 3, you should complete both potions each turn. Somewhere midgame, switch to the highest potion available, since most likely you'll complete it too.

Pytanie jak można co turę kończyć dwa eliksiry jeśli w instrukcji jest napisane:

Jeżeli gracz posiada na swoim stanowisku alchemicznym mniej niż dwie płytki eliksiru musi pobrać nową płytkę eliksiru z jednego z pięciu stosów.

Wynika z tego,że przy sprawnym doborze kulek co turę będziemy kończyć tylko jeden eliksir i dobierać jeden nowy.
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Wybuchowa mieszanka

Post autor: Yavi »

blazej pisze:Zagrałem raz i wstępnie jestem zadowolony, samograj, ale jaki przyjemny :D Kilka rzeczy nie daje mi jednak spokoju. Sprawa żetonów biegłości teoretycznie wyjaśniona: za dwa kilka różnych zestawów "trójek" zdobywamy żetony, za kilka zestawów pięciu różnych kart też zdobyway żetony (ze względu na czas rozgrywki raczej się nie zdarza).
Nie, nie :P Zdobywamy punkty za różne trójki (każda innego typu) oraz za jedną piątkę. Więc maksymalnie 6 razy 4 punkty za trójki oraz 1 raz 4 punkty za piątkę.
Kwestia, która nie była poruszana to czy jeden eliksir może spełniać dwa warunki na raz (wydaje mi się, że tak), przykładowo mamy 3 takie same i 4 różne (inne niż 3 takie same). W ten sposób amy 7 kart i spełnione dwa warunki.
Tak jest, może spełniać oba warunki.
Druga sprawa, nie bardzo widzę sens brania tanich eliksirów, jak pobieramy dużo kulek z planszy to lepiej wrzucić je na drogie eliksiry niż odrzucać do podajnika.
Wchodzę na forumm BGG i ktoś poruszył ten problem, w odpowiedzi dostał:
Rule of thumb - go for a potion that you're sure or almost sure you can complete your turn. Ideally, around turn 2 or 3, you should complete both potions each turn. Somewhere midgame, switch to the highest potion available, since most likely you'll complete it too.

Pytanie jak można co turę kończyć dwa eliksiry jeśli w instrukcji jest napisane:
Jeżeli gracz posiada na swoim stanowisku alchemicznym mniej niż dwie płytki eliksiru musi pobrać nową płytkę eliksiru z jednego z pięciu stosów.
Wynika z tego,że przy sprawnym doborze kulek co turę będziemy kończyć tylko jeden eliksir i dobierać jeden nowy.
Płytki pobiera się na koniec tury, możesz więc skończyć jeden eliksir, zostać z jednym, skończyć go i zakończyć turę dobierając dwa nowe eliksiry.
Awatar użytkownika
blazej
Posty: 483
Rejestracja: 06 lut 2005, 20:19
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wybuchowa mieszanka

Post autor: blazej »

Yavi pisze: Płytki pobiera się na koniec tury, możesz więc skończyć jeden eliksir, zostać z jednym, skończyć go i zakończyć turę dobierając dwa nowe eliksiry.
Tego nie rozumiem. Tura to jest pobranie kulki, eksplozje, korzystanie z eliksirów, z poocy profesora i dokładanie kulek do eliksirów. Jeżeli mamy wystarczająco kulek, żeby ukończyć oba eliksiry kończymy je, kulki wrzucamy do podajnika i następuje koniec tury.


Na końcu tury sprawdzamy czy mamy mniej niż dwie płytki i dobieramy jedną. jak mamy 0 to dobieramy jedną. Nie widzę gdzie jest możliwość dobrania dwóch eliksirów.
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Wybuchowa mieszanka

Post autor: Yavi »

blazej pisze:
Yavi pisze: Płytki pobiera się na koniec tury, możesz więc skończyć jeden eliksir, zostać z jednym, skończyć go i zakończyć turę dobierając dwa nowe eliksiry.
Tego nie rozumiem. Tura to jest pobranie kulki, eksplozje, korzystanie z eliksirów, z poocy profesora i dokładanie kulek do eliksirów. Jeżeli mamy wystarczająco kulek, żeby ukończyć oba eliksiry kończymy je, kulki wrzucamy do podajnika i następuje koniec tury.


Na końcu tury sprawdzamy czy mamy mniej niż dwie płytki i dobieramy jedną. jak mamy 0 to dobieramy jedną. Nie widzę gdzie jest możliwość dobrania dwóch eliksirów.
Na końcu tury dobiera się do dwóch eliksirów, nie jeden. Faktycznie w polskiej instrukcji jest to sformułowane tak, jakby można było dobrać tylko jedną - jakoś wcześniej nie wpadło mi to w oko.
If you have less than 2 Potion tiles in your Brewing area,
you must draw
new Potions
from the five stacks available and place them on your Bunsen
burners.
A, obok opisu końca tury na stronie 9 jest profesor z tekstem:
Na swoim stanowisku alchemicznym będziecie
zawsze mieć po dwie płytki Eliksiru na
początku swojej tury i nie będziecie
mogli ukończyć więcej niż po dwa
Eliksiry podczas pojedynczej tury.
HA!
ODPOWIEDZ