Horror w Arkham: Gra karciana / Arkham Horror: The Card Game LCG (N. French, M. Newman)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Arius
Posty: 1410
Rejestracja: 30 mar 2016, 16:31
Has thanked: 294 times
Been thanked: 159 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: Arius »

slanesh pisze:Jak przechowujecie karty? Myślałem nad klaserem dla kart badaczy i pudłem na resztę - przy czym mythos karty ikonkami chyba bym jakoś posortował z separatorami. Jakieś lepsze/sprawdzone pomysły? Ps wszystko w dragonshieldach zawsze trzymamy, bo inaczej nie chce nam sie nowych deckow robic.
Po pierwsze karty w koszulkach.
Po drugie rozważam zorganizowanie jakieś pudełka z możliwością zainstalowania w nim sortera (jak w dominionie), tak by każda grupa kart była osobno.
Tak przynajmniej planuję :)
Awatar użytkownika
Valarus
Posty: 1270
Rejestracja: 27 lut 2013, 23:12
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 14 times
Been thanked: 20 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: Valarus »

slanesh pisze:Jak przechowujecie karty? Myślałem nad klaserem dla kart badaczy i pudłem na resztę - przy czym mythos karty ikonkami chyba bym jakoś posortował z separatorami. Jakieś lepsze/sprawdzone pomysły? Ps wszystko w dragonshieldach zawsze trzymamy, bo inaczej nie chce nam sie nowych deckow robic.
Praktycznie tak samo - badacze w klaserze (inaczej składanie talii to tortura, szczególnie jak się zbierze więcej kart), cała reszta okoszulkowana, podzielona przy pomocy recepturek i w pudle, żeby można było dowolny scenariusz rozegrać błyskawicznie.
slanesh
Posty: 116
Rejestracja: 27 lip 2015, 14:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: slanesh »

Ukladacie badaczami czy numerami? Widze profit w obu wersjach szczegolnie, ze pewnie bedziemy raczej budowac wg recommended decks jako baza i do tego jakied modyfikacje. Z drugiej strony szukanie upgradow po calym klaserze - ugh.
Awatar użytkownika
Valarus
Posty: 1270
Rejestracja: 27 lut 2013, 23:12
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 14 times
Been thanked: 20 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: Valarus »

slanesh pisze:Ukladacie badaczami czy numerami? Widze profit w obu wersjach szczegolnie, ze pewnie bedziemy raczej budowac wg recommended decks jako baza i do tego jakied modyfikacje. Z drugiej strony szukanie upgradow po calym klaserze - ugh.
Zdecydowanie badaczami, ale ja nie sprawdzam decków na sieci (deckbuilding to w końcu połowa zabawy) więc nie muszę niczego wyszukiwać po numerach.
Awatar użytkownika
Tyrek
Posty: 663
Rejestracja: 10 gru 2011, 13:47
Lokalizacja: Lubin
Has thanked: 71 times
Been thanked: 151 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: Tyrek »

Ktoś ma możliwość opisać wrażenia z rozgrywki wzbogaconej o dodatek? Dostajemy więcej tego samego, czy są jakieś ciekawe rozwiązania względem podstawki? Głównie, czy pojawiły się jakieś nowe mechanizmy sterujące przebiegiem scenariusza, co przekładało by się na większą regrywalność?
Ascalogan
Posty: 280
Rejestracja: 21 lip 2015, 14:45
Lokalizacja: Łaziska Górne
Has thanked: 4 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: Ascalogan »

Zagrałem w weekend dwa razy w scenariusz wprowadzający. Raz na jedną postać, raz na dwie. Czy ten scenariusz jest trudny czy ja w ogóle nie ogarnąłem jak grać? W momencie pojawienie się złego brzydala w Holu mija tura i wiadomo, że badacze polegną.
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4776
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 69 times
Been thanked: 1031 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: Trolliszcze »

Są dwie opcje: grasz źle (z niepoprawnymi zasadami) albo kiepsko ;) Nie pamiętam już, kiedy poniosłem porażkę w pierwszym scenariuszu... Może na samym początku?
Generalnie każda postać ma możliwości ubicia rzeczonego pana w ciągu jednej rundy, no i powinna być w stanie przyjąć na klatę choć jeden atak.

Pamiętaj też, że wyczerpany wróg (po akcji wymykania) nie atakuje po nieudanym teście w wyniku zdolności "Retaliate" i nie atakuje w fazie potworów (na jej końcu zrobi się "ready" i znów wejdzie w zwarcie z badaczem, ale ataku nie wykona).
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4125
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 310 times
Been thanked: 343 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: tomb »

Ascalogan pisze:W momencie pojawienie się złego brzydala w Holu mija tura i wiadomo, że badacze polegną.
Dlaczego twierdzisz, że wiadomo? Może tu tkwi problem - ile według Ciebie ten stwór zadaje obrażeń?
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Awatar użytkownika
Valarus
Posty: 1270
Rejestracja: 27 lut 2013, 23:12
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 14 times
Been thanked: 20 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: Valarus »

Tyrek pisze:Ktoś ma możliwość opisać wrażenia z rozgrywki wzbogaconej o dodatek? Dostajemy więcej tego samego, czy są jakieś ciekawe rozwiązania względem podstawki? Głównie, czy pojawiły się jakieś nowe mechanizmy sterujące przebiegiem scenariusza, co przekładało by się na większą regrywalność?
Jest mało nowych kart badaczy, więc niestety słabo z deckbuildingiem. Jednocześnie same scenariusze są bardzo fajne i bardzo grywalne. Co de mechanik scenariusza- wrzucam w spoiler.
Spoiler:
Awatar użytkownika
Tyrek
Posty: 663
Rejestracja: 10 gru 2011, 13:47
Lokalizacja: Lubin
Has thanked: 71 times
Been thanked: 151 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: Tyrek »

Valarus pisze:
Tyrek pisze:Ktoś ma możliwość opisać wrażenia z rozgrywki wzbogaconej o dodatek? Dostajemy więcej tego samego, czy są jakieś ciekawe rozwiązania względem podstawki? Głównie, czy pojawiły się jakieś nowe mechanizmy sterujące przebiegiem scenariusza, co przekładało by się na większą regrywalność?
Jest mało nowych kart badaczy, więc niestety słabo z deckbuildingiem. Jednocześnie same scenariusze są bardzo fajne i bardzo grywalne. Co de mechanik scenariusza- wrzucam w spoiler.
Spoiler:
Dzięki. Z Twojego opisu ze spoilera wygląda to naprawdę obiecująco. Głównie to co denerwowało niejako w podstawce (liniowość) tutaj wygląda troszkę lepiej. Wydaje się, że warto dać szansę i spróbować.
Marcus Guard
Posty: 38
Rejestracja: 27 sie 2015, 08:50
Lokalizacja: Warszawa/ Poznań

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: Marcus Guard »

Valarus pisze:
Tyrek pisze:Ktoś ma możliwość opisać wrażenia z rozgrywki wzbogaconej o dodatek? Dostajemy więcej tego samego, czy są jakieś ciekawe rozwiązania względem podstawki? Głównie, czy pojawiły się jakieś nowe mechanizmy sterujące przebiegiem scenariusza, co przekładało by się na większą regrywalność?
Jest mało nowych kart badaczy, więc niestety słabo z deckbuildingiem. Jednocześnie same scenariusze są bardzo fajne i bardzo grywalne. Co de mechanik scenariusza- wrzucam w spoiler.
Hej. Czy chcąc grać w trzech graczy wystarczy podstawka z dodatkiem czy jednak druga gra podstawowa jest niezbędna?

Zależy mi bardziej na samej fabule niż na opcjach budowania tali więc nie przeszkadza mi brak kart.
Awatar użytkownika
Quba40
Posty: 734
Rejestracja: 27 wrz 2016, 15:17
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 155 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: Quba40 »

Marcus Guard pisze:
Valarus pisze:
Tyrek pisze:Ktoś ma możliwość opisać wrażenia z rozgrywki wzbogaconej o dodatek? Dostajemy więcej tego samego, czy są jakieś ciekawe rozwiązania względem podstawki? Głównie, czy pojawiły się jakieś nowe mechanizmy sterujące przebiegiem scenariusza, co przekładało by się na większą regrywalność?
Jest mało nowych kart badaczy, więc niestety słabo z deckbuildingiem. Jednocześnie same scenariusze są bardzo fajne i bardzo grywalne. Co de mechanik scenariusza- wrzucam w spoiler.
Hej. Czy chcąc grać w trzech graczy wystarczy podstawka z dodatkiem czy jednak druga gra podstawowa jest niezbędna?

Zależy mi bardziej na samej fabule niż na opcjach budowania tali więc nie przeszkadza mi brak kart.
Da się, tylko trzeba się dzielić kartami, cierpi na tym optymalizacja, i jest naprawdę na styk.
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: rattkin »

Moim skromnym zdaniem jedna postawka nie wystarcza nawet na jednego gracza. Tzn. można, ale to trąci masochizmem / sztucznym utrudnianiem sobie.
Awatar użytkownika
premek
Posty: 362
Rejestracja: 05 lis 2012, 14:23
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: premek »

Galakta wstrzymała sprzedaż dodatku. Ustalają skalę problemu z błedami w tłumaczeniu.

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
zbazyl86
Posty: 91
Rejestracja: 21 sie 2014, 09:04

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: zbazyl86 »

premek pisze:Galakta wstrzymała sprzedaż dodatku. Ustalają skalę problemu z błedami w tłumaczeniu.
A ja się zastanawiałem gdzie mój dodatek :)
Przyjdzie poczekać...
Awatar użytkownika
krecilapka
Posty: 967
Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 38 times
Been thanked: 188 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: krecilapka »

To teraz się okaże że dodatek z błędem będzie rarytasem wartym fortunę ;)

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka
zbazyl86
Posty: 91
Rejestracja: 21 sie 2014, 09:04

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: zbazyl86 »

Ciekawe czy osoby (sklepy) funkcjonujące na allegro z deklarowaną wirtualnie ilością 999 egzemplarzy dodatku Dunwich, rzeczywiście są w ich posiadaniu....
Zorak
Posty: 613
Rejestracja: 02 lip 2008, 01:22
Has thanked: 42 times
Been thanked: 49 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: Zorak »

Scenariusze z dunwitch sa super. Wiecej decyzji, ciekawych rozwiazan i mozliwosci zakonczenia. Niwe karty tez na duzy + z 2 corami i dodatkiem juz mozna robic sensowny deckbulding a to dopiero poczatek tego LCG.
Nowe postacie ciekawe ale nie sa jakos super przegiete w stosunku do tych z podstawki wiec sam wybor kim grac tez jest ciezki.
Ogolnie gra na b.duzy +, tylko te wtopy z tlumaczeniem
Horror w Arkham LCG na FB https://www.facebook.com/groups/1656455741348152/
Horror w Arkham LCG na Discord https://discord.gg/AEbARQx
Skywarden
Posty: 203
Rejestracja: 10 wrz 2013, 11:15
Been thanked: 6 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: Skywarden »

>Premek

Skąd takie info. Na stronach Galakty nic nie ma.
Awatar użytkownika
Quba40
Posty: 734
Rejestracja: 27 wrz 2016, 15:17
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 155 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: Quba40 »

rattkin pisze:Moim skromnym zdaniem jedna postawka nie wystarcza nawet na jednego gracza. Tzn. można, ale to trąci masochizmem / sztucznym utrudnianiem sobie.
Bez przesady, ja gram w dwie osoby na 1CS i przeszedłem pozytywnie kampanię na wszystkie sposoby, ostatnio drugi scenariusz zakończony w 100% pomyślnie 6 na 6 (aby nie spojlować ;)) i nie powiedziałbym, że miałem kolosalne szczęście. Przy 1 CS deckbuilding jest prawie zerowy ale grać się spokojnie da i to pomyślnie przechodząc kampanię na standardowym poziomie trudności.
1 CS + Dziedzictwo Dunwich i już można zacząć kombinować z deckbuldingiem, jasne że najlepiej mieć 2CS ale nie przesadzajmy to jest gra kooperacyjna, super optymalizacja i ułatwianie nie są aż tak potrzebne jak w karciankach turniejowych.
Sarseth
Posty: 725
Rejestracja: 22 kwie 2016, 10:31
Has thanked: 32 times
Been thanked: 42 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: Sarseth »

Quba40 pisze:
rattkin pisze:Moim skromnym zdaniem jedna postawka nie wystarcza nawet na jednego gracza. Tzn. można, ale to trąci masochizmem / sztucznym utrudnianiem sobie.
Bez przesady, ja gram w dwie osoby na 1CS i przeszedłem pozytywnie kampanię na wszystkie sposoby, ostatnio drugi scenariusz zakończony w 100% pomyślnie 6 na 6 (aby nie spojlować ;)) i nie powiedziałbym, że miałem kolosalne szczęście. Przy 1 CS deckbuilding jest prawie zerowy ale grać się spokojnie da i to pomyślnie przechodząc kampanię na standardowym poziomie trudności.
1 CS + Dziedzictwo Dunwich i już można zacząć kombinować z deckbuldingiem, jasne że najlepiej mieć 2CS ale nie przesadzajmy to jest gra kooperacyjna, super optymalizacja i ułatwianie nie są aż tak potrzebne jak w karciankach turniejowych.
A za 4 deluxe expansiony karty z CSa będą za słabe by je dalej ciągnąć :P
Tak nie jest z LotRem właśnie? Że nagle te karty z CSa (poza Gandalfem) większość staje się jakby słaba?
Rebel 6% (trójmiasto)
szczudel
Posty: 1432
Rejestracja: 19 maja 2010, 21:19
Has thanked: 99 times
Been thanked: 142 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: szczudel »

Nie da się przejść w dwie osoby 2go scenariusza 6/6 bez farta :P To jest po prostu niemożliwe.
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4125
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 310 times
Been thanked: 343 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: tomb »

Sarseth pisze:Tak nie jest z LotRem właśnie? Że nagle te karty z CSa (poza Gandalfem) większość staje się jakby słaba?
Są takie, które tracą i takie, które zyskują. Synergie między kartami potrafią zaskakiwać.
Ale dochodzi tam jeszcze jeden aspekt - nowe talie mogą skłaniać do powrotów do starych przygód, ze względu na łamigłówkowy charakter scenariuszy LotRa. Czy tak samo będzie w przypadku AH?
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: rattkin »

Sarseth pisze: A za 4 deluxe expansiony karty z CSa będą za słabe by je dalej ciągnąć :P
Tak nie jest z LotRem właśnie? Że nagle te karty z CSa (poza Gandalfem) większość staje się jakby słaba?
Nie. Jest dokładnie odwrotnie. W grach FFG coreset jest zawsze bardzo mocny i karty z niego definiują grę. Zarówno w coop jak i competitive (bo coreset nie wyrotuje).

--

Widzę duży dysonans pomiędzy odpowiedziami na pytanie czy gra jest łatwa czy trudna. Nie wszyscy być może grają na tym samym poziomie chaos bag. Albo jest jakaś istotna różnica między graniem solo a 2p. Zauważyłem, ze większość osob przechodzących "bez problemu" i to jeszcze z jednym CS to właśnie gracze solo.
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4776
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 69 times
Been thanked: 1031 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: Trolliszcze »

Gra jednym badaczem jest zdecydowanie trudniejsza, z wielu dość oczywistych powodów.
ODPOWIEDZ