Rising Sun (Eric M. Lang)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Inglorion
Posty: 48
Rejestracja: 24 lip 2013, 18:52
Has thanked: 33 times
Been thanked: 1 time

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: Inglorion »

znalazłem

https://boardgamegeek.com/thread/174522 ... at-they-do

czy myślicie, że ten dodatek z Kami i z potworami będzie wydany po polsku? (w sensie karty)
Jak to wyglądało w przypadku Blood Rage'a?
Awatar użytkownika
pavel
Posty: 793
Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
Lokalizacja: EU
Has thanked: 74 times
Been thanked: 112 times

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: pavel »

Inglorion pisze:znalazłem

https://boardgamegeek.com/thread/174522 ... at-they-do

czy myślicie, że ten dodatek z Kami i z potworami będzie wydany po polsku? (w sensie karty)
Jak to wyglądało w przypadku Blood Rage'a?

W BR było wydanie międzynarodowe z polską instrukcją i kartami, jakoś tak. Natomiast z czasem pojawią się dodatki do RS prawdopodobnie na tej samej zasadzie. Ja już "zaraziłem" grą dwie osoby, które polują na ENG z Daimyo. Ale zauważyłem, że sporo osób sprzedaję bez Daimyo box'a.
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 3351
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1032 times
Been thanked: 2000 times

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: Ardel12 »

mauserem pisze:
Ardel12 pisze:...
Minusy:
- zlepek mechanik (Blood Rage + Puerto Rico),

....
wytykanie współczesnym grom że są zlepkiem mechanik to odrobinę taka młodzieńcza naiwność
i przyszło Ci do głowy tylko Puerto Rico? :mrgreen:

BR łączy z RS tylko osoba autora i wydawnictwo... a no i są figurki, z plastiku takie :D
Możliwości porównań do innych jest wiele, imho te dwie najbardziej mi się rzuciły w oczy. Nie sprawdzałem autora ani wydawnictwa, bo w moim odczuciu liczy się gra a nie kto stoi za nią.

Minus bardziej tyczył się nie tyle kopiowania co braku innowacyjności tytułu, ot szukam gier korzystających z nowych mechanizmów i zapewne dla ogranych z BR, RS nie jest niczym innowacyjnym.
Awatar użytkownika
sqb1978
Posty: 2620
Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 41 times
Been thanked: 139 times

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: sqb1978 »

Ardel12 pisze:zapewne dla ogranych z BR, RS nie jest niczym innowacyjnym
Wręcz przeciwnie. W RS znajduję to czego mi brakowało w BR: mechanika posiadająca dużą głębię i sporo kombinowania. Jak już to ktoś napisał wcześniej BR w pierwszych 3 rozgrywkach pokazywało wszystko co miało do zaoferowania i tyle. W RS jedynym mankamentem jest to, że te wszystkie figurki to przerost formy nad treścią. Epickość wizualna nie idzie w parze z ich epickością na planszy.
Ostatnio zmieniony 25 lut 2018, 22:01 przez sqb1978, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Posty: 2821
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
Has thanked: 447 times
Been thanked: 318 times

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: Dr. Nikczemniuk »

+1000 :D
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
Piehoo
Posty: 1007
Rejestracja: 15 gru 2012, 21:31
Lokalizacja: Warszawa Tarchomin
Has thanked: 2 times
Been thanked: 46 times

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: Piehoo »

Dla niezdecydowanych, recenzja po kilku partiach, w rożnych składach osobowych. Jest bardzo dobrze, mimo dwóch-trzech małych grzeszków.
Link
Cloud Games
Cloud Games na FB
Recenzje i przykładowe rozgrywki - Granie W Chmurach
Awatar użytkownika
pavel
Posty: 793
Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
Lokalizacja: EU
Has thanked: 74 times
Been thanked: 112 times

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: pavel »

sqb1978 pisze:
pavel pisze:zapewne dla ogranych z BR, RS nie jest niczym innowacyjnym
Wręcz przeciwnie. W RS znajduję to czego mi brakowało w BR: mechanika posiadająca dużą głębię i sporo kombinowania. Jak już to ktoś napisał wcześniej BR w pierwszych 3 rozgrywkach pokazywało wszystko co miało do zaoferowania i tyle. W RS jedynym mankamentem jest to, że te wszystkie figurki to przerost formy nad treścią. Epickość wizualna nie idzie w parze z ich epickością na planszy.
Jest mój nick, ale gdzie to napisałem. Fake news? :) No tak, dla wyrównania powinny być pionki :)
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: rattkin »

Zagrałem dziś. Mimo pewnej niechęci i uprzedzenia (przerost firmy nad treścią itd.), muszę z pokorą przyznać, że grało się świetnie i gra jest bardzo dobra. Lepsza od Blood Rage, przy podobnej prostocie zasad. Bardziej strategiczna i mniej rozchwiana. Znane mechaniki ale ładnie sklejone w spójną całość. Zaangażowanie wszystkich w turze jednego gracza, dzięki action selection/following. Iskierka innowacji, bo z bonusów korzysta sojusz. System walk z blind bidding - wyborny. To, co w Cry Havoc drażniło schematycznością, tutaj naprawdę działa. Nie zachwycił mnie natomiast aspekt negocjacyjny, ale on zwykle i tak nie działa lub jest zbędny, tutaj bez wyjątku. W zależności od grupy, to będzie element ignorowany zupełnie lub nadużywany „bez sensu”, tj. bez relacji do wartości oferowanych „prezentów”. Podobnie sojusze zawiera się głównie z „rozsądku” dla istotnych korzyści, a nie z sytuacji politycznej na planszy. Szczęśliwie, brak negocjacji grze nie przeszkadza. Muszę pochwalić też całkiem dobrą instrukcję, do której nie musiałem sięgać w trakcie gry.

Jestem mile zaskoczony. Każda kolejna gra Langa jest lepsza od poprzedniej.

Gdyby tylko ta szajba na wielkie plastikowe figsy minęła... - ledwo mi się to towarzystwo do pudła mieści.
Ostatnio zmieniony 25 lut 2018, 23:25 przez rattkin, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
sqb1978
Posty: 2620
Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 41 times
Been thanked: 139 times

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: sqb1978 »

pavel pisze:
sqb1978 pisze:
pavel pisze:zapewne dla ogranych z BR, RS nie jest niczym innowacyjnym
Wręcz przeciwnie. W RS znajduję to czego mi brakowało w BR: mechanika posiadająca dużą głębię i sporo kombinowania. Jak już to ktoś napisał wcześniej BR w pierwszych 3 rozgrywkach pokazywało wszystko co miało do zaoferowania i tyle. W RS jedynym mankamentem jest to, że te wszystkie figurki to przerost formy nad treścią. Epickość wizualna nie idzie w parze z ich epickością na planszy.
Jest mój nick, ale gdzie to napisałem. Fake news? :) No tak, dla wyrównania powinny być pionki :)
Jakoś przypadkiem się Twój nick wkradł. Poprawione.

@Rattkin: dokładnie takie same mam zdanie o sojuszach. Ale biorę poprawkę na to, że w pierwszej rozgrywce gracze skupiali się raczej na poznawaniu kart, mechaniki i wyszukiwaniu optymalnej gry dla zdolności swojego klanu. Na wykorzystywanie sojuszy w pełni przyjdzie czas wraz z ograniem i myślę, że owe negocjacje będą tą wisienką na torcie.

Btw. trochę mi to przypomina gry Gale Force 9, gdzie są również otwartye negocjacje z wykorzystaniem dóbr z gry i to bardzo fajnie działa jeśli gracze mają zacięcie negocjacyjne. Chodzi mi konkretnie o Spartacusa i Sons of Anarchy. Liczę, że tutaj będzie podobnie.
boreira
Posty: 26
Rejestracja: 04 sty 2018, 15:50

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: boreira »

Potwierdzam gra jest rewelacyjna
Awatar użytkownika
veljarek
Posty: 1186
Rejestracja: 07 sty 2009, 19:50
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 5 times
Been thanked: 22 times

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: veljarek »

Rownież potwierdzam gra rewelacyjna, wykonanie z KS 10/10
_______________
Nie wystarczy grać w gry, trzeba jeszcze grać we właściwe gry
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 3351
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1032 times
Been thanked: 2000 times

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: Ardel12 »

sqb1978 pisze:
Ardel12 pisze:zapewne dla ogranych z BR, RS nie jest niczym innowacyjnym
Wręcz przeciwnie. W RS znajduję to czego mi brakowało w BR: mechanika posiadająca dużą głębię i sporo kombinowania. Jak już to ktoś napisał wcześniej BR w pierwszych 3 rozgrywkach pokazywało wszystko co miało do zaoferowania i tyle. W RS jedynym mankamentem jest to, że te wszystkie figurki to przerost formy nad treścią. Epickość wizualna nie idzie w parze z ich epickością na planszy.
Gra jest lepsza od BR, to fakt, ale co to ma do innowacyjności, na którą zwróciłem uwagę? To tak jak porównywać eurosuchary z mechaniką worker placement. Są lepsze i gorsze, ale o innowacyjność ciężko.

W tym tygodniu kolejna partia, zobaczę jak jest z tą głębią i kombinowaniem :)
Awatar użytkownika
sqb1978
Posty: 2620
Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 41 times
Been thanked: 139 times

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: sqb1978 »

veljarek pisze:Gra jest lepsza od BR, to fakt, ale co to ma do innowacyjności, na którą zwróciłem uwagę? To tak jak porównywać eurosuchary z mechaniką worker placement. Są lepsze i gorsze, ale o innowacyjność ciężko.
Napisałeś, że dla ogranych w BR nie jest niczym innowacyjnym, więc Ci odpisałem, że porównując z BR jest ona innowacyjna. A czy jest lepsza to kwestia gustu ;) Dla mnie jest sporo lepsza.
Mikanit
Posty: 147
Rejestracja: 09 mar 2015, 16:20
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: Mikanit »

Ardel12 pisze:
sqb1978 pisze:
Ardel12 pisze:zapewne dla ogranych z BR, RS nie jest niczym innowacyjnym
Wręcz przeciwnie. W RS znajduję to czego mi brakowało w BR: mechanika posiadająca dużą głębię i sporo kombinowania. Jak już to ktoś napisał wcześniej BR w pierwszych 3 rozgrywkach pokazywało wszystko co miało do zaoferowania i tyle. W RS jedynym mankamentem jest to, że te wszystkie figurki to przerost formy nad treścią. Epickość wizualna nie idzie w parze z ich epickością na planszy.
Gra jest lepsza od BR, to fakt, ale co to ma do innowacyjności, na którą zwróciłem uwagę? To tak jak porównywać eurosuchary z mechaniką worker placement. Są lepsze i gorsze, ale o innowacyjność ciężko.

W tym tygodniu kolejna partia, zobaczę jak jest z tą głębią i kombinowaniem :)

Innowacyjny jest tor honoru, który rozwiązuje remisy i mechanizm wpływu sojuszy na członków. Dałbyś rade wymienić 3 gry z 2017 roku, które są innowacyjne?
Rumia
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4034
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 21 times

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: AkitaInu »

To ja odpisze :) 7th continent, too many bones i lords of hellas (monumenty)
sasquach
Posty: 1820
Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 933 times
Been thanked: 581 times

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: sasquach »

Z tą innowacyjnością 7th continent to bym nie przesadzał. Wzięto komiksową grę paragrafową, pocięto na kafelki i ogłoszone, że to teraz gra planszowa :) Co nie zmienia faktu, że to pewnie kawał dobrej gry dla fanów tematu.

A co do Rising Sun to dodałbym bitwy do innowacyjność. Wprawdzie CryHavoc miał podobny system, ale dodanie licytacji moim zdaniem bardzo usprawniło pierwotny pomysł. No i nie kojarzę innej gry gdzie były by reparacje wojenne. A to dodaje kolejną warstwę taktyczną do gry - ile gotówki jestem w stanie poświecić na wygranie bitwy, a co za tym idzie oddanie jej przeciwnikowi, żeby jednocześnie nie dać mu przewagi w kolejnej bitwie. Daje to też podstawy do negocjacji - zalicytuję więcej, żebyś miał pewną wygraną bitwę z innym klanem, ale w zamia oczekuję czegoś tam...
Mikanit
Posty: 147
Rejestracja: 09 mar 2015, 16:20
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: Mikanit »

Lords of hellas nie jest z 2017. Rozwoj monumentu mozna zastapic znacznikiem na torze planszy. Elementy skladane już jakiś czas temu znane były jako lego:p. Mało coś tych innowacji w innowacjach. Bardziej chwyty marketingowe innowacyjne niż same gry. Cytując szamana Rafiki "patrz poza to co widać"
Rumia
Gatherey
Posty: 896
Rejestracja: 20 mar 2017, 09:52
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 16 times
Been thanked: 47 times

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: Gatherey »

Mikanit pisze:Lords of hellas nie jest z 2017. Rozwoj monumentu mozna zastapic znacznikiem na torze planszy. Elementy skladane już jakiś czas temu znane były jako lego:p. Mało coś tych innowacji w innowacjach. Bardziej chwyty marketingowe innowacyjne niż same gry. Cytując szamana Rafiki "patrz poza to co widać"
A jakie są gry gdzie budujesz z Lego? Bo lubiłem te klocki, więc chętnie bym sprawdził coś co lubię.
Awatar użytkownika
DDP
Posty: 369
Rejestracja: 12 kwie 2006, 18:01
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 7 times
Been thanked: 21 times

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: DDP »

https://boardgamegeek.com/boardgame/412 ... es-pyramid

i kilka innych Dr Knizi :)

Co do tematu RS: mechanicznie można faktycznie porównać do Puerto Rico + Cry Havoc (nie Blood Rage) plus dyplomacja (nienarzucona). Gra jest imho lepsza przy odpowiedniej dozie dyplomacji (lekkie ugadywanie się i zdrady, bez przesadyzmu ale też bez całkowitego milczenia).
Zawsze gram o zwycięstwo!
Inglorion
Posty: 48
Rejestracja: 24 lip 2013, 18:52
Has thanked: 33 times
Been thanked: 1 time

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: Inglorion »

A grał ktoś z was z dodatkiem klanów Słońca i Księżyca?

jak się one sprawują i jak się prezentują bogowie szczęścia?
Piehoo
Posty: 1007
Rejestracja: 15 gru 2012, 21:31
Lokalizacja: Warszawa Tarchomin
Has thanked: 2 times
Been thanked: 46 times

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: Piehoo »

Inglorion pisze:A grał ktoś z was z dodatkiem klanów Słońca i Księżyca?

jak się one sprawują i jak się prezentują bogowie szczęścia?
Ostatnio graliśmy z nimi. Jeszcze więcej regrywalności i świeżości. Moon wydaje się bardzo mocny (każda figurka na planszy ma 2 siły, dla kami i przy wojnach), odstawił resztę stawki. Sun dla mnie ciężki do rozgryzienia. Szukasz remisów, ale czasami ciężko jest to zaplanować. (za wyjątkiem kami, jeżeli masz możliwość rekrutacji przed samym końcem fazy)
Bogowie są w porządku, ale nie zmieniają tak dużo. Po prostu czujesz że masz więcej potworów w rozgrywce. Więcej miesza Kami Unbound, tam zaczyna się prawdziwa presja.
Cloud Games
Cloud Games na FB
Recenzje i przykładowe rozgrywki - Granie W Chmurach
Mikanit
Posty: 147
Rejestracja: 09 mar 2015, 16:20
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: Mikanit »

Gatherey pisze:
Mikanit pisze:Lords of hellas nie jest z 2017. Rozwoj monumentu mozna zastapic znacznikiem na torze planszy. Elementy skladane już jakiś czas temu znane były jako lego:p. Mało coś tych innowacji w innowacjach. Bardziej chwyty marketingowe innowacyjne niż same gry. Cytując szamana Rafiki "patrz poza to co widać"
A jakie są gry gdzie budujesz z Lego? Bo lubiłem te klocki, więc chętnie bym sprawdził coś co lubię.

Hocki klocki
Rumia
Awatar użytkownika
costi
Posty: 3416
Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: costi »

Piehoo pisze:
Inglorion pisze:A grał ktoś z was z dodatkiem klanów Słońca i Księżyca?

jak się one sprawują i jak się prezentują bogowie szczęścia?
Ostatnio graliśmy z nimi. Jeszcze więcej regrywalności i świeżości. Moon wydaje się bardzo mocny (każda figurka na planszy ma 2 siły, dla kami i przy wojnach), odstawił resztę stawki. Sun dla mnie ciężki do rozgryzienia. Szukasz remisów, ale czasami ciężko jest to zaplanować. (za wyjątkiem kami, jeżeli masz możliwość rekrutacji przed samym końcem fazy)
Bogowie są w porządku, ale nie zmieniają tak dużo. Po prostu czujesz że masz więcej potworów w rozgrywce. Więcej miesza Kami Unbound, tam zaczyna się prawdziwa presja.
A czy ograniczenie Moon, że nie może mieć więcej niż dwóch figurek w jednym miejscu, nie jest nadmiernym ograniczeniem w późniejszych fazach?
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
boreira
Posty: 26
Rejestracja: 04 sty 2018, 15:50

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: boreira »

Piehoo pisze:
Inglorion pisze:A grał ktoś z was z dodatkiem klanów Słońca i Księżyca?

jak się one sprawują i jak się prezentują bogowie szczęścia?
Ostatnio graliśmy z nimi. Jeszcze więcej regrywalności i świeżości. Moon wydaje się bardzo mocny (każda figurka na planszy ma 2 siły, dla kami i przy wojnach), odstawił resztę stawki. Sun dla mnie ciężki do rozgryzienia. Szukasz remisów, ale czasami ciężko jest to zaplanować. (za wyjątkiem kami, jeżeli masz możliwość rekrutacji przed samym końcem fazy)
Bogowie są w porządku, ale nie zmieniają tak dużo. Po prostu czujesz że masz więcej potworów w rozgrywce. Więcej miesza Kami Unbound, tam zaczyna się prawdziwa presja.
Moon faktycznie wydaje sie bardzo mocny, sam odstawilem reszte stawki grajac nim w ostatniej grze.. A sun był na końcu a grającemu chyba nie udało sie skorzystać z remisów.. moze jest na to jakas taktyka o ktorej jeszcze nie wiem. Ale bogow maja ciekawych, nie nastawionych tak bardzo na sama walke ale na inne profity. Dodatek z cyklu must have do czego wydawcy juz nas przyzwyczaili
Piehoo
Posty: 1007
Rejestracja: 15 gru 2012, 21:31
Lokalizacja: Warszawa Tarchomin
Has thanked: 2 times
Been thanked: 46 times

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: Piehoo »

costi pisze:
Piehoo pisze:
Inglorion pisze:A grał ktoś z was z dodatkiem klanów Słońca i Księżyca?

jak się one sprawują i jak się prezentują bogowie szczęścia?
Ostatnio graliśmy z nimi. Jeszcze więcej regrywalności i świeżości. Moon wydaje się bardzo mocny (każda figurka na planszy ma 2 siły, dla kami i przy wojnach), odstawił resztę stawki. Sun dla mnie ciężki do rozgryzienia. Szukasz remisów, ale czasami ciężko jest to zaplanować. (za wyjątkiem kami, jeżeli masz możliwość rekrutacji przed samym końcem fazy)
Bogowie są w porządku, ale nie zmieniają tak dużo. Po prostu czujesz że masz więcej potworów w rozgrywce. Więcej miesza Kami Unbound, tam zaczyna się prawdziwa presja.
A czy ograniczenie Moon, że nie może mieć więcej niż dwóch figurek w jednym miejscu, nie jest nadmiernym ograniczeniem w późniejszych fazach?
Nie bolało ich tak bardzo, po prostu brali udział w wielu bitwach. Dzięki Tobie znalazłem inny błąd który popełniliśmy. Limit dwóch figurek dotyczy prowincji lub wszystkich Kami. My ograniczaliśmy do dwóch figurek na jednym Kami, co trochę mu ułatwiło sprawę.
Cloud Games
Cloud Games na FB
Recenzje i przykładowe rozgrywki - Granie W Chmurach
ODPOWIEDZ