Wyścig Odkrywców (Jarosław Biliński)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Wyścig Odkrywców (Imagine Realm)
Wg mnie fatalnie napisana. Stylistyka i dłuuugie zdania złożone bardzo mocno utrudniają czytanie ze zrozumieniem. Zakończyłem czytać przy przygotowaniu gry - zbyt męczące i musiałem dość często czytać jakieś zdane czy cały akapit po dwa razy... Oczywiście wiem, że to wersja wczesna i po korekcie winna być dużo przyjemniejsza w odbiorze Również obrazki mocno pomogą w zrozumieniu... (część o układaniu stosów kart dla regionów mega trudna do zrozumienia dla osób nieobeznanych dobrze z planszówkami).
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
-
- Posty: 299
- Rejestracja: 30 sie 2016, 18:01
- Lokalizacja: Opole
Re: Wyścig Odkrywców (Imagine Realm)
to jest robocza wersja - skupiliśmy się w pierwszej kolejności, aby zawrzeć wszystkie informacje. Dobra instrukcja wymaga wiele pracy, i jesteśmy gotowi ją wykonać.
Ale trafił się błąd w prototypach wysłanych do recenzji... poważny:
Aktualnie testujemy bardzo obiecującą rzecz - malutki dodatek w mechanice, który sprawi że gracz przez swoje decyzje będzie miał wpływ na losowość. Ta mechanika pojawiła się jakiś czas temu, wydała się ciekawa, i w sumie nie wiem, dlaczego nie została dołożona do gry. Mamy za sobą kilkanaście testów i wygląda to świetnie - musimy sprawdzić, jak wpływa to na balans, więc sporo gier przed nami.
dzisiaj ostatni dzień EB dla wsparcia 130zł, zachęcam do wsparcia!
Ale trafił się błąd w prototypach wysłanych do recenzji... poważny:
Spoiler:
dzisiaj ostatni dzień EB dla wsparcia 130zł, zachęcam do wsparcia!
-
- Posty: 299
- Rejestracja: 30 sie 2016, 18:01
- Lokalizacja: Opole
Re: Wyścig Odkrywców (Imagine Realm)
Gra została ufundowana, teraz trzeba walczyć o cele!
Recenzja "Okiem PowerMilka" > KLIK
Cały czas testujemy nową mechanikę - za kilka dni będziemy mogli podzielić się efektami.
Recenzja "Okiem PowerMilka" > KLIK
Cały czas testujemy nową mechanikę - za kilka dni będziemy mogli podzielić się efektami.
-
- Posty: 725
- Rejestracja: 18 gru 2016, 13:22
- Lokalizacja: Skawina
- Has thanked: 118 times
- Been thanked: 141 times
Re: Wyścig Odkrywców (Imagine Realm)
Jedno zasadnicze pytanie: czy zrobicie coś z tymi obleśnymi pionkami? Jak to poprawicie to kupuję egzemplarz dla siostrzenicy mojej żony na prezent. Niech dziecko ma chociaż jedną nowoczesną planszówkę
crus221 - "Teraz pytanie czy sprzedać nerkę dla gry..."
olsszak - "Swoją drogą po ile nerka teraz?"
crus221 - "Jeden Lords of Hellas lub dwie Kawerny"
olsszak - "Swoją drogą po ile nerka teraz?"
crus221 - "Jeden Lords of Hellas lub dwie Kawerny"
-
- Posty: 299
- Rejestracja: 30 sie 2016, 18:01
- Lokalizacja: Opole
Re: Wyścig Odkrywców (Imagine Realm)
Mepelki będą jako cel 7 - nie mamy zbyt wielkiej możliwości dodania czegoś "super" (a chcielibyśmy). A ponieważ kampania ma wspomóc wydanie gry, każdy ekstra środki możemy przeznaczyć na ulepszenie gry o kolejne komponenty. Tak naprawdę, najlepsze byłyby plastikowe figurki... wiadomo.
-
- Posty: 725
- Rejestracja: 18 gru 2016, 13:22
- Lokalizacja: Skawina
- Has thanked: 118 times
- Been thanked: 141 times
Re: Wyścig Odkrywców (Imagine Realm)
A nie można machnąć tekturowych płaskich postaci na zwykłych podstawach jak np w eldritchu?
crus221 - "Teraz pytanie czy sprzedać nerkę dla gry..."
olsszak - "Swoją drogą po ile nerka teraz?"
crus221 - "Jeden Lords of Hellas lub dwie Kawerny"
olsszak - "Swoją drogą po ile nerka teraz?"
crus221 - "Jeden Lords of Hellas lub dwie Kawerny"
-
- Posty: 299
- Rejestracja: 30 sie 2016, 18:01
- Lokalizacja: Opole
Re: Wyścig Odkrywców (Imagine Realm)
Teoretycznie... można. Teoretycznie. Pola na mapie są zbyt małe - co prawda powiększymy je nieznacznie, ale nadal podstawki mają szerokość 20mm, co sprawia, że w wielu miejscach podstawka zakrywa dwa pola (albo może najść na trzy pola). Testowaliśmy różne podstawki, w tym takie małe, przeźroczyste, ale efekt nie jest zbyt ciekawy dla gry. Z tego, co faktycznie możemy zrobić to dać meple jako cel w kampanii.
Spoiler:
-
- Posty: 299
- Rejestracja: 30 sie 2016, 18:01
- Lokalizacja: Opole
Re: Wyścig Odkrywców (Imagine Realm)
Dodaliśmy do gry Żetony Motywacji, które możecie użyć do testu postaci lub w trakcie poszukiwania Sekretnej Lokacji. Jak one działają? W przypadku nieudanego testu, gdy rzut kością okazał się za wysoki, gracz posiadający odpowiednią ilość punktów na żetonach może dodać je do brakującej liczby (np. miałeś wyrzucić 14 lub mniej, ale trafiło się 18 - dodajesz 4 brakujące punkty z Żetonów Motywacji, aby odnieść sukces). Te żetony pozyskuje się wraz ze zdobyciem Karty Punktacji. Ich użycie do zdobycia nagrody uniemożliwia pozyskanie dla tej nagrody punktów motywacji, więc warto zastanowić się, kiedy i jak ich użyć, zwłaszcza podczas ciężkiej trasy i do odkrycia trudnej lokacji.
Jak wspomniałem, pomysł ma kilka miesięcy, teraz przetestowaliśmy go dokładnie i wprowadziliśmy do gry - nie burzy balansu, dodaje ciekawą decyzyjność i wpływ na kość (trzeba rozważnie ich używać...) a przede wszystkim działa jako zasób, który rozszerza znacząco możliwość dodania nowych przygód, które pozwoliły jeszcze bardziej zróżnicować charakterystykę poszczególnych kontynentów. I dodać nowy rodzaj przygody, nie związany z rzutem kością, a testujący charakter gracza (np. kradzież, pomoc potrzebującym, ratunek uwięzionych ludzi - przygody te będą wymagały od gracza decyzji: pomagasz i tracisz czas, pozyskując wspomniany żeton motywacji, albo pozostawiasz problem samemu sobie i pędzisz do celu).
Jeśli czytaliście Ten artykuł - jak powstawała gra na pewno zwróciliście uwagę na zapis o prowiancie, który na samym początku był zasobem w grze. Usunęliśmy go, bo sprawiał problemy na wielu płaszczyznach rozgrywki. Na jego miejsce pojawiły się opisane wyżej żetony motywacji, których z początku nie potrafiliśmy umiejscowić, ale gdy okazało się, że to świetny zasób - a dodatkowo ma szerokie zastosowanie, od razu przystąpiliśmy do testów. Pisząc krótko - działają świetnie, a rozszerzenie przygód o nowe wrażenia fajnie zadziałało na grę.
Jak wspomniałem, pomysł ma kilka miesięcy, teraz przetestowaliśmy go dokładnie i wprowadziliśmy do gry - nie burzy balansu, dodaje ciekawą decyzyjność i wpływ na kość (trzeba rozważnie ich używać...) a przede wszystkim działa jako zasób, który rozszerza znacząco możliwość dodania nowych przygód, które pozwoliły jeszcze bardziej zróżnicować charakterystykę poszczególnych kontynentów. I dodać nowy rodzaj przygody, nie związany z rzutem kością, a testujący charakter gracza (np. kradzież, pomoc potrzebującym, ratunek uwięzionych ludzi - przygody te będą wymagały od gracza decyzji: pomagasz i tracisz czas, pozyskując wspomniany żeton motywacji, albo pozostawiasz problem samemu sobie i pędzisz do celu).
Jeśli czytaliście Ten artykuł - jak powstawała gra na pewno zwróciliście uwagę na zapis o prowiancie, który na samym początku był zasobem w grze. Usunęliśmy go, bo sprawiał problemy na wielu płaszczyznach rozgrywki. Na jego miejsce pojawiły się opisane wyżej żetony motywacji, których z początku nie potrafiliśmy umiejscowić, ale gdy okazało się, że to świetny zasób - a dodatkowo ma szerokie zastosowanie, od razu przystąpiliśmy do testów. Pisząc krótko - działają świetnie, a rozszerzenie przygód o nowe wrażenia fajnie zadziałało na grę.
-
- Posty: 299
- Rejestracja: 30 sie 2016, 18:01
- Lokalizacja: Opole
Re: Wyścig Odkrywców (Imagine Realm)
Wrażenia z gry na blogu Big Bad Dice KLIK
Ostatnio zmieniony 29 maja 2017, 06:40 przez Imagine Realm, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Wyścig Odkrywców (Imagine Realm)
Z recenzji nic się nie dowiedziałem, ale nie znałem jeszcze żadnego planszówkowego bloga, którego mógłbym czytać tylko i wyłącznie dla beki, więc dzięki.
Re: Wyścig Odkrywców (Imagine Realm)
Ponieważ szczegółowa recenzja będzie po premierze. Tutaj masz tylko wrażenia z gry. Pisanie recenzji na podstawie prototypów jest według nas bez sensu.
Big Bad Dice - odwiedź nasz portal dotyczący gier planszowych, komputerowych oraz fantastyki
Subskrybuj nasz kanał na YouTube - powoli rozwijamy nasz kanał na YouTube - wspomóż nas i zostaw komentarz oraz subskrypcję
Subskrybuj nasz kanał na YouTube - powoli rozwijamy nasz kanał na YouTube - wspomóż nas i zostaw komentarz oraz subskrypcję
-
- Posty: 299
- Rejestracja: 30 sie 2016, 18:01
- Lokalizacja: Opole
- Chaaber
- Posty: 1054
- Rejestracja: 29 sty 2014, 22:03
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 10 times
Re: Wyścig Odkrywców (Imagine Realm)
Ten fragment napawa mnie obawami o efekt kuli śnieżnej. Osoba która nabierze takich żetonów wraz z kartami punktacji, będzie miała coraz łatwiej, więc dogonienie jej zrobi się jeszcze trudniejsze. Nie wiem czy o to akurat chodzi.Imagine Realm pisze:Te żetony pozyskuje się wraz ze zdobyciem Karty Punktacji. Ich użycie do zdobycia nagrody uniemożliwia pozyskanie dla tej nagrody punktów motywacji, więc warto zastanowić się, kiedy i jak ich użyć, zwłaszcza podczas ciężkiej trasy i do odkrycia trudnej lokacji.
Re: Wyścig Odkrywców (Imagine Realm)
No właśnie chyba nie - bo jak używasz motywacji to już nowej (motywacji) nie dostaniesz. Czyli okej - na starcie coś tam odkryjesz i zgarniesz motywację, ale potem motywację użyjesz na inne odkrycia, które już ci motywacji nie dodadzą - więc powiedziałbym, że odskok będzie chwilowyChaaber pisze:Ten fragment napawa mnie obawami o efekt kuli śnieżnej. Osoba która nabierze takich żetonów wraz z kartami punktacji, będzie miała coraz łatwiej, więc dogonienie jej zrobi się jeszcze trudniejsze. Nie wiem czy o to akurat chodzi.Imagine Realm pisze:Te żetony pozyskuje się wraz ze zdobyciem Karty Punktacji. Ich użycie do zdobycia nagrody uniemożliwia pozyskanie dla tej nagrody punktów motywacji, więc warto zastanowić się, kiedy i jak ich użyć, zwłaszcza podczas ciężkiej trasy i do odkrycia trudnej lokacji.
Chociaż może lepiej byłoby dawać te żetony motywancji przy NIEUDANYM poszukiwaniu? Wtedy gracz pechowy będzie miał szansę realną dogonić tego, co złożył ofiarę bogom losu i wszystko mu wychodzi
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
-
- Posty: 299
- Rejestracja: 30 sie 2016, 18:01
- Lokalizacja: Opole
Re: Wyścig Odkrywców (Imagine Realm)
Jeżeli poziom znajomości gry wśród graczy jest taki sam, nie musisz się martwić o wspomniany efekt. Żetony możesz użyć do każdego testu, a pozyskujesz je ze zdobycia punktów. Będzie wiele pokus po drodze po punkty zwycięstwa, aby użyć tych żetonówChaaber pisze:Ten fragment napawa mnie obawami o efekt kuli śnieżnej. Osoba która nabierze takich żetonów wraz z kartami punktacji, będzie miała coraz łatwiej, więc dogonienie jej zrobi się jeszcze trudniejsze. Nie wiem czy o to akurat chodzi.Imagine Realm pisze:Te żetony pozyskuje się wraz ze zdobyciem Karty Punktacji. Ich użycie do zdobycia nagrody uniemożliwia pozyskanie dla tej nagrody punktów motywacji, więc warto zastanowić się, kiedy i jak ich użyć, zwłaszcza podczas ciężkiej trasy i do odkrycia trudnej lokacji.
Do gry dodajemy mepelki postaci, zamiast pionków "chińczykowych" i nie będzie to cel w kampanii - będą w "podstawie" Dzisiaj ujawnimy cel nr 7...
-
- Posty: 299
- Rejestracja: 30 sie 2016, 18:01
- Lokalizacja: Opole
Re: Wyścig Odkrywców (Imagine Realm)
To już oficjalne - pionki zamieniamy na meple, a w dalszej części odblokowywania celów możemy dodać coś "extra". Cel Nr7 w kampanii to mini-dodatek Wyspa Piratów, który ujawniliśmy!
- Chaaber
- Posty: 1054
- Rejestracja: 29 sty 2014, 22:03
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 10 times
Re: Wyścig Odkrywców (Imagine Realm)
Będzie szansa, że któryś cel, to będzie zamiana kostki na system kart oceanu tak jak kto było planowane na początku?
-
- Posty: 299
- Rejestracja: 30 sie 2016, 18:01
- Lokalizacja: Opole
Re: Wyścig Odkrywców (Imagine Realm)
Nie będziemy robić tak znaczącej zmiany - zamiana tego systemu na k20 była podyktowana kilkoma rzeczami. Nanieśliśmy do gry kilka bardzo drobnych usprawnień, które sprawiają że używanie k20 jest niemal zbliżone do tamtego systemu.
-
- Posty: 299
- Rejestracja: 30 sie 2016, 18:01
- Lokalizacja: Opole
Re: Wyścig Odkrywców (Imagine Realm)
Odwiedził nas Artur z bloga "W Pajęczej Sieci", zagrał w Wyścig Odkrywców i przy okazji unboxingu Wież Magów, napisał swoje wrażenia z gry na blogu
-
- Posty: 299
- Rejestracja: 30 sie 2016, 18:01
- Lokalizacja: Opole
Re: Wyścig Odkrywców (Imagine Realm)
Do końca kampanii pozostało 30 godzin, gra jest ufundowana, a dzięki wspierającym "spuchła" o 31 kart Pojawił się też cel mini-dodatek "Wyspa Piratów", który zamienia aktualną Wyspę Piratów w całkowicie nowy region (a to aż 23 karty).
EDIT: Link do recenzji na Polter.pl TUTAJ
A tutaj autor, stremowany, prezentuję krótko grę:
EDIT: Link do recenzji na Polter.pl TUTAJ
A tutaj autor, stremowany, prezentuję krótko grę:
Spoiler:
-
- Posty: 299
- Rejestracja: 30 sie 2016, 18:01
- Lokalizacja: Opole
Re: Wyścig Odkrywców (Imagine Realm)
Kolejny cel odblokowany: gra jest wzbogacona o 10 kart podróży Pozostało niecałe 6 godzin do końca kampanii!
Re: Wyścig Odkrywców (Imagine Realm)
A za godzinę !!bum!! ktoś wpłaca 100k złotych, twórcy szaleją, przenoszą się na Ibizę, odblokowano wszystkie 347 celów, wspierający dostają grę, siedem dodatków, dmuchany zamek na plażę i talon na frytki do BurgerKinga wazny do środy. W Polsce ogłoszono święto narodowe! ;DImagine Realm pisze:Kolejny cel odblokowany: gra jest wzbogacona o 10 kart podróży Pozostało niecałe 6 godzin do końca kampanii!
-
- Posty: 299
- Rejestracja: 30 sie 2016, 18:01
- Lokalizacja: Opole
Re: Wyścig Odkrywców (Imagine Realm)
Haloon pisze:A za godzinę !!bum!! ktoś wpłaca 100k złotych, twórcy szaleją, przenoszą się na Ibizę, odblokowano wszystkie 347 celów, wspierający dostają grę, siedem dodatków, dmuchany zamek na plażę i talon na frytki do BurgerKinga wazny do środy. W Polsce ogłoszono święto narodowe! ;DImagine Realm pisze:Kolejny cel odblokowany: gra jest wzbogacona o 10 kart podróży Pozostało niecałe 6 godzin do końca kampanii!
EDIT: Prorok czy jak?!
-
- Posty: 299
- Rejestracja: 30 sie 2016, 18:01
- Lokalizacja: Opole
Re: Wyścig Odkrywców (Imagine Realm)
Cześć! Wszystko w porządku - ogrom pracy już wykonany, gra trafia do produkcji w przyszłym tygodniu i zgodnie z planem będzie we wrześniu u wspierających (druga połowa września). Było tyle zajęć, że nie mamy czasu na nic, ale jesteśmy zadowoleni i nie narzekamy, o!Haloon pisze:Hej! Co tam u was? Szlifowanie grafik, przygotowania do druku?
Przygotowujemy figurki do gry - na pewno nie będą w podstawie - gra w pudełku ma drewniane meple - ale jeśli wszystko pójdzie dobrze (a na ten czas idzie) to może pojawi się opcja ich zakupu w bardzo dobrej cenie. Gdy będziemy znać szczegóły, podamy informację. Tak prezentuje się figurka Nathana Lovejoya (na zdjęciu dwie figurki - duża pokazuje detale małej):
Spoiler:
Sklep "3 trolle": Link
Sklep "aleplanszówki.pl": LINK
Ciekawostka: po dwóch miesiącach od zakończenia kampanii na wspieram.to nadeszła wpłata z... EB. Teoretycznie jest możliwość aby jakiś projekt się nie ufundował lub cel nie spełnił z braku jednej takiej wpłaty (albo kilku...).