Ocaleni / Outlive (Grégory Oliver)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Ocaleni / Outlive (Grégory Oliver)
Gra z Kickstartera gdzie osiągnęła bardzo dobry wynik.
W kwietniu wydaje ją Rebel.
Dostępna jest polska instrukcja.
Tytuł przeznaczony dla 1-4 graczy, czas gry to około 25 min. na gracza.
Worker-placement w klimatach post-apo.
Zapowiada się porządnie euro z kilkoma smaczkami.
Widziałem, że nieco osób w Polsce zamówiło i chyba niedługo paczki powinny dojść.
Czekam na Wasze wrażenia.
W kwietniu wydaje ją Rebel.
Dostępna jest polska instrukcja.
Tytuł przeznaczony dla 1-4 graczy, czas gry to około 25 min. na gracza.
Worker-placement w klimatach post-apo.
Zapowiada się porządnie euro z kilkoma smaczkami.
Widziałem, że nieco osób w Polsce zamówiło i chyba niedługo paczki powinny dojść.
Czekam na Wasze wrażenia.
- louiscyphre
- Posty: 929
- Rejestracja: 29 mar 2014, 18:21
- Lokalizacja: okolice Jastrzębia-Zdroju
- Has thanked: 95 times
- Been thanked: 66 times
Re: Ocaleni (Outlive)
Jest już watek od tej grze, co prawda o wersji KS.
http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... it=Outlive
http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... it=Outlive
Re: Ocaleni (Outlive)
Biorę z miejsca. Na początku czaiłam się na wersję KS, ale w sumie spokojnie da się grać bez tego dodatkowego staffu bez żadnych uszczerbków na rozgrywce.
Re: Ocaleni (Outlive)
Co sprawia, że warto się na to przyczaić, mimo posiadania całej masy gier z mechaniką worker placement na półce? Jest w jakis sposob wyjątkowa?
(Zakochałam się w grafice na planszy)
(Zakochałam się w grafice na planszy)
- REBEL.pl
- Posty: 1468
- Rejestracja: 29 paź 2008, 11:52
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 199 times
- Been thanked: 740 times
- Kontakt:
Re: Ocaleni / Outlive (Rebel)
Nie mamy jeszcze informacji z fabryki o możliwej dacie odbioru. Miała to być pierwsza połowa kwietnia, więc produkcja będzie dopiero niedługo ruszać.ArSaghar pisze:Kwiecień za pasem.
Wiadomo już coś o dokładnym terminie?
wydawnictwo Rebel
Nadchodzące premiery | Aktualności wydawnicze | Kontakt | Dystrybucja: hurt.rebel.pl
Nadchodzące premiery | Aktualności wydawnicze | Kontakt | Dystrybucja: hurt.rebel.pl
- AkitaInu
- Posty: 4026
- Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 20 times
Re: Ocaleni / Outlive (Rebel)
A tymczasem dzisiaj gra będzie najprawdopodobniej wysyłana do backersów (Europa).
i link to unboxingu wersji deluxe:
https://www.youtube.com/watch?v=b743-fN9PyQ
Jest moc
i link to unboxingu wersji deluxe:
https://www.youtube.com/watch?v=b743-fN9PyQ
Jest moc
Re: Ocaleni / Outlive (Rebel)
Gra wygląda fajnie, także miło, że Rebel wziął się za wydanie. Wiadomo coś na temat ceny?
- louiscyphre
- Posty: 929
- Rejestracja: 29 mar 2014, 18:21
- Lokalizacja: okolice Jastrzębia-Zdroju
- Has thanked: 95 times
- Been thanked: 66 times
Re: Ocaleni / Outlive (Rebel)
200zł u Rebela, pewnie będzie można kupić taniej (ale to wersja z żetonami) https://www.wydawnictworebel.pl/pages/o ... n-861.htmlwok pisze:Gra wygląda fajnie, także miło, że Rebel wziął się za wydanie. Wiadomo coś na temat ceny?
- Gizmoo
- Posty: 4093
- Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
- Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
- Has thanked: 2615 times
- Been thanked: 2540 times
Re: Ocaleni / Outlive (Rebel)
Ja kupiłem na KS wyłącznie ze względu na ilość exclusivesów, bo pewnie wolałbym mieć tańszą i polsko-języczną wersję. Niestety uruchomił się syndrom kolekcjonera. :/Toudi pisze:Wygląda na to że wersja retail dużo traci do KS, nawet tego nie deluxe.
- malekith_86
- Posty: 791
- Rejestracja: 11 kwie 2016, 14:25
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 11 times
- louiscyphre
- Posty: 929
- Rejestracja: 29 mar 2014, 18:21
- Lokalizacja: okolice Jastrzębia-Zdroju
- Has thanked: 95 times
- Been thanked: 66 times
Re: Ocaleni / Outlive (Rebel)
Dziś doszła do mnie paczka z KS. Wersja deluxe wygląda fantastycznie. Pudło jest o 50% większe niż normalnej wersji. Wersja normalna tez jest wykonana bardzo dobrze, gruba tektura, dobrze wysztancowane żetony, chociaż plansze graczy i wydarzeń mogłyby być grubsze.
- AkitaInu
- Posty: 4026
- Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 20 times
Re: Ocaleni / Outlive (Rebel)
Ja moją widziałem na razie na zdjęciu za uprzejmością Louiscyphre Ale moge potwierdzić że napewno wygląda super a plansze mogły być minimalnie grubszelouiscyphre pisze:Dziś doszła do mnie paczka z KS. Wersja deluxe wygląda fantastycznie. Pudło jest o 50% większe niż normalnej wersji. Wersja normalna tez jest wykonana bardzo dobrze, gruba tektura, dobrze wysztancowane żetony, chociaż plansze graczy i wydarzeń mogłyby być grubsze.
- louiscyphre
- Posty: 929
- Rejestracja: 29 mar 2014, 18:21
- Lokalizacja: okolice Jastrzębia-Zdroju
- Has thanked: 95 times
- Been thanked: 66 times
Re: Ocaleni / Outlive (Rebel)
Sprawdziłem koszulki na 34 karty w grze:
+Mayday Standard CCG Ultra-Fit 63,5x88 - idealnie dopasowane, na bokach zostaje ok 1mm, u góry ok 2mm
+FFG Standard - trochę za duże, na bokach zostaje ok 1,5mm, u góry ok 4mm
+Ultra-Pro Pro-Fit 64x89 mm - za wąskie
+Mayday Standard CCG Ultra-Fit 63,5x88 - idealnie dopasowane, na bokach zostaje ok 1mm, u góry ok 2mm
+FFG Standard - trochę za duże, na bokach zostaje ok 1,5mm, u góry ok 4mm
+Ultra-Pro Pro-Fit 64x89 mm - za wąskie
- AkitaInu
- Posty: 4026
- Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 20 times
Re: Ocaleni / Outlive (Rebel)
Ja wsadziłem wszystko w deck protectory Ultra pro - pasują super.
Do tego wrzucam moją opinię po jednej grze, pewnie jest chaotyczna bo pisana na raz, bez poprawiania a pisarz ze mnie nie jest
Wykonanie:
- cały plastik jest dośc miękki, figurki dość małe ale zadziwiająco dobrze mają oddane detale. Moge powiedzieć ze nie widziałem tak dobrze odlanych małych figurek. Wydaje mi się że armie z kemeta i cyklad napewno są dużo gorszej "dokładności" Co do żetonów surowców - też jest bardzo dobrze, każdy zasób ma swój kolor, wszystko ładnie widać także to na plus
tektura - mam surowce zrobione z tektury black core, grube to i sztywne więc super ale ich nie bede używać. W sumie moge to sprzedać Rebel pewnie black cora nie zrobi. Karty bez linen finish ale są ok, normalna jakość. Jedynie tektury prey (czyli tego na co polujemy) są cieńsze jak w zamkach burgundii ale sztywne. Moja Żona twierdzi żeby na planszy nie leżały zbyt wysokie stosy żetonów, ma to sens i w sumie chyba jej przyznam rację
Planszetki są cienkie, taki w sumie blood rage Jeżeli chodzi o plansze ks ex to są super ale mają duży minus. To jest cienka tektura jak w blood rage i na nią jest naklejona gruba. Jedną mam troszke wybrzuszoną ale da sie temu zaradzić
Pudło mogło by być bardziej sztywne, jak na taką wielkość. To na minus.
Pudełka na wszystko - dół tektura a na górze taka cieńsza, jak np. w ks ex od cmona - ale jes spoko, choć mogły być jakieś nacięcia żeby się lepiej otwierały.
Ale i tak mega bo te pudełka zajebiście wszystko mieszczą !!
Ok, teraz gra.
Setup - standardowy dla średniej ciężkości euro, nie za długi. Jeżeli chodzi o zmienne przy setupie:
- liderzy - niewiele zmieniają ale zawsze coś (startowe surowce i jeden ekwipunek)
- budynki - jest ich chyba ok 20 a dostajemy 6 i z nich wybieray 4 - tu jest mega regrywalność bo każdy jest naprawde niezły
- zwierzyna łowna jest losowa (jej siła)
- eventy - 6 losowych z ok 13
Jest więcej niż dobrze
Rozgrywka:
Tura jest dość standardowa, bierzemy workera, idziemy o 1 lub 2 pola i robimy akcje. Ale jest pare twistów:
- nie mozemy stać na tym samym polu co inna nasza figurka
- na początku tury wszystkie figurki są inactive, po tym jak już zrobimy ruch to są active (może i mylące ale cos zbierają, polują więc ma to sens)
- ekwipunek bardzo pomaga bo te same akcje dają nam więcej
- mamy workerów o sile 3, 3, 4 i 5. Czyli np. gość z 3'ką zbierze 3 drewna.
- jak wejdziemy na pole gdzie są jacyś inny workerzy active (czyli tacy co juz sie poruszyli w tej turze) to jeżeli mamy wiecej siły to ich okradamy Mogą się bronić amunicją a jak nie, to kradniemy tyle ile wynosi różnica w sile (np. 5-3 =2). My wybieramy co kradniemy. Ekwipunek pomaga sie tez bronic przed innymi
- kazdy ma 4 gości i to sie nie zmienia przez całą grę.
- trzeba dość mocno planować jak Twoi workerzy skończą turę bo w następnej, jak będziemy się ruszać to w pierwszym ruchu bedziemy mieć 3 pola zablokowane (nasi trzej pozostali workerzy tam będą). A na początku rundy też trzeba całość w miare zaplanować żeby się nie obudzić z ręką w nocniku Np. bez wody, i nam umierają
Na koniec każdej rundy jest night phase gdzie karmimy, pozyskujemy nowych roboli, budujemy budynki, rozpatrujemy event (można go zwlaczyć, kosztuje sporo ale daje dobre punkty), przekładamy roboli do budynków, uruchamiamy budynki i bronimy się przed radiacją, naprawiasz ekwipunek Całkiem sprawnie to idzie i mało czasu zajmuje. I jest to bardzo przyjemne Po tym jak juz gości wykarmiliśmy to mozemy reszte (jak nam zostało) w końcu na coś wydać
A teraz jeszcze wrażenia i klimat
- ja szukałem euro postapo takiego stricte postapo, ze bedzie brakowac wszystkiego, ze nie da sie wszystkiego osiągnąć itp itd. I dostałem taką grę To jedno z najbardziej klimatycznych euro w jakie grałem Naprawde czuć tutaj że eventy są srogie a żarcia zawsze jest na styk (albo jak Cie ktoś okradnie to mniej ). Same mechaniki też są klimatyczne, zbieranie, polowanie, budynki w naszym szelterze itp itd. Jedyne co moze byc dziwne to to ze na jednym polu może być tylko jeden nasz skład workerów. Ale w sumie jak jedna grupa idzie po drewno to po co ma druga tam też iść prawda? Zakładamy że sobie poradzą
Niektórych może boleć negatywna interakcja bo może nam popsuć troche, no ale cóż, to postapo, tu nikt sie nie pierdoli (zasady mówią że musisz złupić wszstkich którzy mają mniejszą siłę niż Ty, 2 grze na 4 osoby możliwe są sytuacje że łupimy 3 przeciwników na raz )
Ale też tu jest dość fajna decyzja - czy naszą 5'tą jechać od razu i zebrać dużo wody która jest mega cenna czy zostawić na potem, zebrać jakieś badziewia ale złupić kilka osób. Ale oni się mogą obronić... itp itd
A jeżeli chodzi o innowacyjność i twisty:
- nie ma tutaj ósmego cudu świata i nowinek na miarę nie wiadomo czego. Są twisty - ruch gości, negatywna interakcja przed którą można się bronić no i klimatyczne połączenie akcji I woda - bez niej jesteś w dupie radiacja Cie zeżre - to jest mega klimatyczne
A tak to gra jest bardzo poprawna mechaniczne ale dae więcej frajdy niż inne tego typu eurasy. Ale trzeba choć troche czuć klimat postapo
No starczy Dla klimaciarzy polecam, reszcie też ale troche bardziej ostrożnie
Werdykt - jestem zajebiście zadowolony z tej gry, Żona też A kumpel który z nami grał myśli bardzo mocno czy jej nie kupić
Do tego wrzucam moją opinię po jednej grze, pewnie jest chaotyczna bo pisana na raz, bez poprawiania a pisarz ze mnie nie jest
Wykonanie:
- cały plastik jest dośc miękki, figurki dość małe ale zadziwiająco dobrze mają oddane detale. Moge powiedzieć ze nie widziałem tak dobrze odlanych małych figurek. Wydaje mi się że armie z kemeta i cyklad napewno są dużo gorszej "dokładności" Co do żetonów surowców - też jest bardzo dobrze, każdy zasób ma swój kolor, wszystko ładnie widać także to na plus
tektura - mam surowce zrobione z tektury black core, grube to i sztywne więc super ale ich nie bede używać. W sumie moge to sprzedać Rebel pewnie black cora nie zrobi. Karty bez linen finish ale są ok, normalna jakość. Jedynie tektury prey (czyli tego na co polujemy) są cieńsze jak w zamkach burgundii ale sztywne. Moja Żona twierdzi żeby na planszy nie leżały zbyt wysokie stosy żetonów, ma to sens i w sumie chyba jej przyznam rację
Planszetki są cienkie, taki w sumie blood rage Jeżeli chodzi o plansze ks ex to są super ale mają duży minus. To jest cienka tektura jak w blood rage i na nią jest naklejona gruba. Jedną mam troszke wybrzuszoną ale da sie temu zaradzić
Pudło mogło by być bardziej sztywne, jak na taką wielkość. To na minus.
Pudełka na wszystko - dół tektura a na górze taka cieńsza, jak np. w ks ex od cmona - ale jes spoko, choć mogły być jakieś nacięcia żeby się lepiej otwierały.
Ale i tak mega bo te pudełka zajebiście wszystko mieszczą !!
Ok, teraz gra.
Setup - standardowy dla średniej ciężkości euro, nie za długi. Jeżeli chodzi o zmienne przy setupie:
- liderzy - niewiele zmieniają ale zawsze coś (startowe surowce i jeden ekwipunek)
- budynki - jest ich chyba ok 20 a dostajemy 6 i z nich wybieray 4 - tu jest mega regrywalność bo każdy jest naprawde niezły
- zwierzyna łowna jest losowa (jej siła)
- eventy - 6 losowych z ok 13
Jest więcej niż dobrze
Rozgrywka:
Tura jest dość standardowa, bierzemy workera, idziemy o 1 lub 2 pola i robimy akcje. Ale jest pare twistów:
- nie mozemy stać na tym samym polu co inna nasza figurka
- na początku tury wszystkie figurki są inactive, po tym jak już zrobimy ruch to są active (może i mylące ale cos zbierają, polują więc ma to sens)
- ekwipunek bardzo pomaga bo te same akcje dają nam więcej
- mamy workerów o sile 3, 3, 4 i 5. Czyli np. gość z 3'ką zbierze 3 drewna.
- jak wejdziemy na pole gdzie są jacyś inny workerzy active (czyli tacy co juz sie poruszyli w tej turze) to jeżeli mamy wiecej siły to ich okradamy Mogą się bronić amunicją a jak nie, to kradniemy tyle ile wynosi różnica w sile (np. 5-3 =2). My wybieramy co kradniemy. Ekwipunek pomaga sie tez bronic przed innymi
- kazdy ma 4 gości i to sie nie zmienia przez całą grę.
- trzeba dość mocno planować jak Twoi workerzy skończą turę bo w następnej, jak będziemy się ruszać to w pierwszym ruchu bedziemy mieć 3 pola zablokowane (nasi trzej pozostali workerzy tam będą). A na początku rundy też trzeba całość w miare zaplanować żeby się nie obudzić z ręką w nocniku Np. bez wody, i nam umierają
Na koniec każdej rundy jest night phase gdzie karmimy, pozyskujemy nowych roboli, budujemy budynki, rozpatrujemy event (można go zwlaczyć, kosztuje sporo ale daje dobre punkty), przekładamy roboli do budynków, uruchamiamy budynki i bronimy się przed radiacją, naprawiasz ekwipunek Całkiem sprawnie to idzie i mało czasu zajmuje. I jest to bardzo przyjemne Po tym jak juz gości wykarmiliśmy to mozemy reszte (jak nam zostało) w końcu na coś wydać
A teraz jeszcze wrażenia i klimat
- ja szukałem euro postapo takiego stricte postapo, ze bedzie brakowac wszystkiego, ze nie da sie wszystkiego osiągnąć itp itd. I dostałem taką grę To jedno z najbardziej klimatycznych euro w jakie grałem Naprawde czuć tutaj że eventy są srogie a żarcia zawsze jest na styk (albo jak Cie ktoś okradnie to mniej ). Same mechaniki też są klimatyczne, zbieranie, polowanie, budynki w naszym szelterze itp itd. Jedyne co moze byc dziwne to to ze na jednym polu może być tylko jeden nasz skład workerów. Ale w sumie jak jedna grupa idzie po drewno to po co ma druga tam też iść prawda? Zakładamy że sobie poradzą
Niektórych może boleć negatywna interakcja bo może nam popsuć troche, no ale cóż, to postapo, tu nikt sie nie pierdoli (zasady mówią że musisz złupić wszstkich którzy mają mniejszą siłę niż Ty, 2 grze na 4 osoby możliwe są sytuacje że łupimy 3 przeciwników na raz )
Ale też tu jest dość fajna decyzja - czy naszą 5'tą jechać od razu i zebrać dużo wody która jest mega cenna czy zostawić na potem, zebrać jakieś badziewia ale złupić kilka osób. Ale oni się mogą obronić... itp itd
A jeżeli chodzi o innowacyjność i twisty:
- nie ma tutaj ósmego cudu świata i nowinek na miarę nie wiadomo czego. Są twisty - ruch gości, negatywna interakcja przed którą można się bronić no i klimatyczne połączenie akcji I woda - bez niej jesteś w dupie radiacja Cie zeżre - to jest mega klimatyczne
A tak to gra jest bardzo poprawna mechaniczne ale dae więcej frajdy niż inne tego typu eurasy. Ale trzeba choć troche czuć klimat postapo
No starczy Dla klimaciarzy polecam, reszcie też ale troche bardziej ostrożnie
Werdykt - jestem zajebiście zadowolony z tej gry, Żona też A kumpel który z nami grał myśli bardzo mocno czy jej nie kupić
- AkitaInu
- Posty: 4026
- Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 20 times
Re: Ocaleni / Outlive (Rebel)
Z tego co widze to solo nie jest ks exclusive. Ale nie wiem czemu rebel ma 2 do 4. Trzeba ich zapytac ale napewno tego trybu nie testowałem i nie będę.hrachubi pisze:A co z wersją solo? BGG mówi że gra jest 1-4 graczy, Rebel 2-4. Tryb Solo to jakiś KS EX dla wspierających?
- Gizmoo
- Posty: 4093
- Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
- Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
- Has thanked: 2615 times
- Been thanked: 2540 times
Re: Ocaleni / Outlive (Rebel)
Hmm... U mnie tryb solo był zapakowany razem z exclusievsami. I instrukcja do trybu solo była wyłącznie tam.
- AkitaInu
- Posty: 4026
- Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 20 times
Re: Ocaleni / Outlive (Rebel)
Racja, u mnie tez tak to bylo spakowane. Pomieszalo mi sie.Gizmoo pisze:Hmm... U mnie tryb solo był zapakowany razem z exclusievsami. I instrukcja do trybu solo była wyłącznie tam.
- AkitaInu
- Posty: 4026
- Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 20 times
Re: Ocaleni / Outlive (Rebel)
Wybaczcie post pod postem ale nie chce ich łączyć.
Na FB pisałem już o użyteczności ks exclusives więc wrzuce też tutaj:
Więc tak:
- plansze graczy double layered - nie wpływa na rozgrywkę ale jest fajnym dodatkiem
- Pudełka (też są KS ex) - to jest akurat bardzo spoko, wyciągasz, otwierasz i już
- 1 nowy event - nie wiele daje ale zawsze coś
- 2 x granat (ekwipunek) - niewielka zmian
- 3 x dwa pokoje - tu już więcej nam to daje ale pokoi jest i tak sporo
- Mini expansion - relics from the past - tu jest dodatkowy stuff który daje bonusy których nie ma w normalnym ekwipunku więc jest też spoko
- mini expansion - lost in the city - to chyba jest najlepsze. Daje nam 3 dodatkowe żetony do miast. Dwa pozytywne i jeden negatywny. To mi się mocno podoba
- Solo (jak się okazuje ks ex) - dla mnie zbędne ale dla niektórych może być bardzo wartościowe
- 4 x specjalni liderzy - to też jest spoko bo mają umiejętności które są inne niż te w grze podstawowej.
- 4 x new companion - zwierzaki. Bardzo fajny pomysł i dają bardzo fajne rzeczy
- mini expansion - predators. Czyli zwierzyna łowna która jest już mocno zmutowana i nie da się jej jeść (nie daje mięsa) ale są survival points za nią (czyli punkty) - też fajny bajer.
- znacznik pierwszego gracza. Lepszy niż ten z podstawki ale da się grać bez. O dziwo całkiem dobrze działa posiadanie dwóch, wynika to z zasad - pierwsza osoba na jednym z pól będzie przyszłym pierwszym graczem więc dajemy mu ten znacznik z podstawki. A ten właściwy przechodzi do niego w odpowiednim momencie.
I na koniec add-on - większa plansza - jeżeli miałbym grać w wersję retail to nie ma praktycznie to znaczenia. Ale grając w wersję z figurkami to ta plansza dość mocno się przydaje. Nasze figurki są dość szerokie u podstawy i jeżeli tam będą 3 bądź 4 to już zajmuje to sporo miejsca. Także plansza to był dobry zakup, szczególnie że nie jest składana jak to miało być na początku ale w całości.
Na FB pisałem już o użyteczności ks exclusives więc wrzuce też tutaj:
Więc tak:
- plansze graczy double layered - nie wpływa na rozgrywkę ale jest fajnym dodatkiem
- Pudełka (też są KS ex) - to jest akurat bardzo spoko, wyciągasz, otwierasz i już
- 1 nowy event - nie wiele daje ale zawsze coś
- 2 x granat (ekwipunek) - niewielka zmian
- 3 x dwa pokoje - tu już więcej nam to daje ale pokoi jest i tak sporo
- Mini expansion - relics from the past - tu jest dodatkowy stuff który daje bonusy których nie ma w normalnym ekwipunku więc jest też spoko
- mini expansion - lost in the city - to chyba jest najlepsze. Daje nam 3 dodatkowe żetony do miast. Dwa pozytywne i jeden negatywny. To mi się mocno podoba
- Solo (jak się okazuje ks ex) - dla mnie zbędne ale dla niektórych może być bardzo wartościowe
- 4 x specjalni liderzy - to też jest spoko bo mają umiejętności które są inne niż te w grze podstawowej.
- 4 x new companion - zwierzaki. Bardzo fajny pomysł i dają bardzo fajne rzeczy
- mini expansion - predators. Czyli zwierzyna łowna która jest już mocno zmutowana i nie da się jej jeść (nie daje mięsa) ale są survival points za nią (czyli punkty) - też fajny bajer.
- znacznik pierwszego gracza. Lepszy niż ten z podstawki ale da się grać bez. O dziwo całkiem dobrze działa posiadanie dwóch, wynika to z zasad - pierwsza osoba na jednym z pól będzie przyszłym pierwszym graczem więc dajemy mu ten znacznik z podstawki. A ten właściwy przechodzi do niego w odpowiednim momencie.
I na koniec add-on - większa plansza - jeżeli miałbym grać w wersję retail to nie ma praktycznie to znaczenia. Ale grając w wersję z figurkami to ta plansza dość mocno się przydaje. Nasze figurki są dość szerokie u podstawy i jeżeli tam będą 3 bądź 4 to już zajmuje to sporo miejsca. Także plansza to był dobry zakup, szczególnie że nie jest składana jak to miało być na początku ale w całości.
-
- Posty: 370
- Rejestracja: 26 kwie 2016, 19:05
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Has thanked: 121 times
- Been thanked: 68 times
Re: Ocaleni / Outlive (Rebel)
Strasznie jestem zaintrygowany tą grą. Jak ktoś będzie miał polską wersję to niech da znać co i jak . Skłaniam się ale nie aż tak bardzo by kupować w ciemno .
- Chaaber
- Posty: 1054
- Rejestracja: 29 sty 2014, 22:03
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 10 times
Re: Ocaleni / Outlive (Rebel)
AkataInu, dzięki za super wyczerpującą opinie. Hype u mnie wzrósł, wygląda mi to trochę jak Fallout Shelter na planszy, ale ze znacznie bardziej rozbudowaną eskploracją. Klimat super, wykonanie wygląda bardzo klimatycznie, nic tylko czekac na polską premierę.