Esencja - strategia w świecie magic punk
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Esencja - strategia w świecie magic punk
Jako, że projekt zaczyna nabierać kształtów chciałbym opowiedzieć Wam trochę o naszej pierwszej grze AAA, która niedługo trafi na KS. Designerami gry są twórcy ze studia Big Bad Wolf Games.
ESENCJA (THE ESSENCE)
Gdy bogowie - podczas apokaliptycznej wojny - rozbili Kryształ Świata, wszystkie znane lądy zaczęły się zapadać. Widząc, że dla ziemi nie ma już ratunku Ci z bogów, którym drodzy byli śmiertelnicy nadali kawałkom dawnego świata zdolność unoszenia się w powietrzu. Od tego czasu nieliczni potomkowie mieszkańców tych krain zwanych dziś Starą Ziemią, żyją, rozwijają się i zmagają z przeciwnościami losu na dryfujących w przestworzach wyspach.
Po blisko tysiącu lat od Kataklizmu nadeszła prorokini i napisała Księgę Całości. Opisała w niej jak stworzyć nowy Kryształ Świata, a wraz z nim – odtworzyć świat. Najważniejszym elementem okazała się – osiągalna na kilka sposobów – krystalizacja Esencji Starej Ziemi. Rozpoczął się wyścig. Frakcja, która wytworzy jej najwięcej, zajmie zaszczytne miejsce w historii i będzie decydować o kształcie nowego świata.
Gdy skrystalizowanej Esencji, zwanej Odłamkami, będzie wystarczająco dużo, Kryształ Świata zostanie odtworzony.
Esencja to strategiczna gra planszowa przeznaczona dla 2-5 graczy. Gra osadzona jest w autorskim świecie, w którym energia magiczna stała się paliwem dla różnego rodzaju wymyślnych technologii.
W Esencji dostajecie do swojej dyspozycji pięć unikalnych frakcji - każda ze swoją własną historią oraz odmienną strategią. Są to:
- Konfederacja Teverów - frakcja potomków olbrzymów, podniebnych wojowników, którzy braki technologiczne nadrabiają brutalną siłą i determinacją
- Uniwersytet Słońca - potężna instytucja na pograniczu religii i nauki, która zajmuje się badaniem alternatywnej energii Nowego Słońca. Frakcja magów i naukowców, z którymi wszyscy muszą się liczyć.
- Imperium Velaniańskie - najpotężniejsze imperium Nowego Świata prowadzone przez okrutną Królową-Boginię. Velanianie słyną ze swojej wyjątkowej kultury, a jednocześnie niezwykle brutalnie rozprawiają się z wszelkimi adwersarzami, którzy podbici stają się niewolnikami swoich nieśmietelnych panów.
- Królestwo Trzech Wysp - zamieszkałe przez lud Zvandir - najbogatszą, najzręczniejszą i najlepiej technologicznie rozwiniętą rasę Nowego Świata. Niegdyś kupcy i inżynierowie, teraz szykują się do walki, w której chcą udowodnić swoją dominację.
- Falvenianie - tajemniczy, leśny lud żyjący w oddalonych od siebie diasporach porozrzucanych po różnych wyspach. Falvenianie podążają za rozkazami Królowej Pór Roku, która przy pomocy potężnej magii planuje ochronić świętą Esencję przed splamieniem. Falvenianie brzydzą się technologią.
W każdej dekadzie, reprezentowanej przez rundę gry, poszczególne frakcje gromadzą Esencję Starej Ziemi, by pod jej koniec, wykrystalizować najwięcej Odłamków. Można tego dokonać poprzez:
- Dołączanie segmentu – kupując kolejne wysepki i budowle, przyłączajcie je do swojego pałacu i
pozyskaj z nich Esencję.
- Grabież – najeżdżajcie tereny przeciwnika, krystalizujcie ich Esencję i przy okazji grabcie złoto!
- Stronników – korzystajcie z usług rozmaitych, przychylnych Waszej sprawie postaci.
- Odczytywanie proroctw – wypełniajcie ryty zapisane w Księdze Całości, odtwarzając dzieje Starej
Ziemi. Te heroiczne czyny pozwalają gromadzić wielkie ilości Esencji, ale nie każdy jest w stanie ich dokonać!
ESENCJA to:
- interesująca hybryda eurogry i ameri
- mnóstwo strategicznej, wymagającej kombinowania rozgrywki
- ciekawe mechanizmy połączone w zgrabną całość
- wiele zróżnicowanych taktyk i strategii
- różnorodne, asymetryczne frakcje
- nielosowa walka
- zróżnicowane ścieżki prowadzące do zwycięstwa
- piękna oprawa graficzna
- dużó elementów: kart, plansz, żetonów, drewienek itd.
- ciekawy świat opisany ze szczegółami
ESENCJA (THE ESSENCE)
Gdy bogowie - podczas apokaliptycznej wojny - rozbili Kryształ Świata, wszystkie znane lądy zaczęły się zapadać. Widząc, że dla ziemi nie ma już ratunku Ci z bogów, którym drodzy byli śmiertelnicy nadali kawałkom dawnego świata zdolność unoszenia się w powietrzu. Od tego czasu nieliczni potomkowie mieszkańców tych krain zwanych dziś Starą Ziemią, żyją, rozwijają się i zmagają z przeciwnościami losu na dryfujących w przestworzach wyspach.
Po blisko tysiącu lat od Kataklizmu nadeszła prorokini i napisała Księgę Całości. Opisała w niej jak stworzyć nowy Kryształ Świata, a wraz z nim – odtworzyć świat. Najważniejszym elementem okazała się – osiągalna na kilka sposobów – krystalizacja Esencji Starej Ziemi. Rozpoczął się wyścig. Frakcja, która wytworzy jej najwięcej, zajmie zaszczytne miejsce w historii i będzie decydować o kształcie nowego świata.
Gdy skrystalizowanej Esencji, zwanej Odłamkami, będzie wystarczająco dużo, Kryształ Świata zostanie odtworzony.
Esencja to strategiczna gra planszowa przeznaczona dla 2-5 graczy. Gra osadzona jest w autorskim świecie, w którym energia magiczna stała się paliwem dla różnego rodzaju wymyślnych technologii.
W Esencji dostajecie do swojej dyspozycji pięć unikalnych frakcji - każda ze swoją własną historią oraz odmienną strategią. Są to:
- Konfederacja Teverów - frakcja potomków olbrzymów, podniebnych wojowników, którzy braki technologiczne nadrabiają brutalną siłą i determinacją
- Uniwersytet Słońca - potężna instytucja na pograniczu religii i nauki, która zajmuje się badaniem alternatywnej energii Nowego Słońca. Frakcja magów i naukowców, z którymi wszyscy muszą się liczyć.
- Imperium Velaniańskie - najpotężniejsze imperium Nowego Świata prowadzone przez okrutną Królową-Boginię. Velanianie słyną ze swojej wyjątkowej kultury, a jednocześnie niezwykle brutalnie rozprawiają się z wszelkimi adwersarzami, którzy podbici stają się niewolnikami swoich nieśmietelnych panów.
- Królestwo Trzech Wysp - zamieszkałe przez lud Zvandir - najbogatszą, najzręczniejszą i najlepiej technologicznie rozwiniętą rasę Nowego Świata. Niegdyś kupcy i inżynierowie, teraz szykują się do walki, w której chcą udowodnić swoją dominację.
- Falvenianie - tajemniczy, leśny lud żyjący w oddalonych od siebie diasporach porozrzucanych po różnych wyspach. Falvenianie podążają za rozkazami Królowej Pór Roku, która przy pomocy potężnej magii planuje ochronić świętą Esencję przed splamieniem. Falvenianie brzydzą się technologią.
W każdej dekadzie, reprezentowanej przez rundę gry, poszczególne frakcje gromadzą Esencję Starej Ziemi, by pod jej koniec, wykrystalizować najwięcej Odłamków. Można tego dokonać poprzez:
- Dołączanie segmentu – kupując kolejne wysepki i budowle, przyłączajcie je do swojego pałacu i
pozyskaj z nich Esencję.
- Grabież – najeżdżajcie tereny przeciwnika, krystalizujcie ich Esencję i przy okazji grabcie złoto!
- Stronników – korzystajcie z usług rozmaitych, przychylnych Waszej sprawie postaci.
- Odczytywanie proroctw – wypełniajcie ryty zapisane w Księdze Całości, odtwarzając dzieje Starej
Ziemi. Te heroiczne czyny pozwalają gromadzić wielkie ilości Esencji, ale nie każdy jest w stanie ich dokonać!
ESENCJA to:
- interesująca hybryda eurogry i ameri
- mnóstwo strategicznej, wymagającej kombinowania rozgrywki
- ciekawe mechanizmy połączone w zgrabną całość
- wiele zróżnicowanych taktyk i strategii
- różnorodne, asymetryczne frakcje
- nielosowa walka
- zróżnicowane ścieżki prowadzące do zwycięstwa
- piękna oprawa graficzna
- dużó elementów: kart, plansz, żetonów, drewienek itd.
- ciekawy świat opisany ze szczegółami
Ostatnio zmieniony 20 sty 2017, 11:07 przez Krwawisz, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Esencja - strategia w świecie magic punk
hehehe w tym świecie nie ma krasnoludów - ale powiedzmy, że są dużą inspiracją dla jednej z frakcji (jak widać)
Co do pytań. Gra raczej cięższa (60-120min) i bardziej skręcająca jednak w kierunku euro. Mechanicznie mix przywodzący na myśl (tak na szybko) Pośród Gwiazd, Lords of Waterdeep plus trochę deckbuildingu, licytacji i parę ciekawych twistów mechanicznych. Jeśli chodzi o walkę to jest istotna, ale nie przeważająca - można grać cały czas na walkę lub w ogóle nie walczyć i w obu przypadkach (jak się dobrze zagra) wygrać
Co do pytań. Gra raczej cięższa (60-120min) i bardziej skręcająca jednak w kierunku euro. Mechanicznie mix przywodzący na myśl (tak na szybko) Pośród Gwiazd, Lords of Waterdeep plus trochę deckbuildingu, licytacji i parę ciekawych twistów mechanicznych. Jeśli chodzi o walkę to jest istotna, ale nie przeważająca - można grać cały czas na walkę lub w ogóle nie walczyć i w obu przypadkach (jak się dobrze zagra) wygrać
- DarkSide
- Posty: 3035
- Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 573 times
- Been thanked: 239 times
Re: Esencja - strategia w świecie magic punk
Ja tak lekko czepliwie. Autor wstępu fabularnego i opisu gry ukończył kurs Przecinkologii Stosowanej
- Czy mocno karciankowa jest ona?
- Jeśli jest plansza to zakładam że mapa. Czy mapa stale taka sama, czy modułowa i w każdej rozgrywce może być inna? I czy jest skalowalna ze względu na liczbę graczy?
- Czy są kości? Kiedy używane?
- Czy setup zawsze taki sam czy będą różnice?
- Czy faza testów już za wami, czy jeszcze gdzieś będziecie jeździć z prototypem?
- Jak w skrócie wygląda mechanizm walki?
- Przewidywany czas rozgrywki?
- No i jaki poziom SCD?
- Czy mocno karciankowa jest ona?
- Jeśli jest plansza to zakładam że mapa. Czy mapa stale taka sama, czy modułowa i w każdej rozgrywce może być inna? I czy jest skalowalna ze względu na liczbę graczy?
- Czy są kości? Kiedy używane?
- Czy setup zawsze taki sam czy będą różnice?
- Czy faza testów już za wami, czy jeszcze gdzieś będziecie jeździć z prototypem?
- Jak w skrócie wygląda mechanizm walki?
- Przewidywany czas rozgrywki?
- No i jaki poziom SCD?
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
Re: Esencja - strategia w świecie magic punk
Hehe dzięki za złośliwość Fakt, tekst pisany na szybko - się poprawi (nie jest to oficjalny tekst "z pudełka" więc luz )
Co do pytań:
1. Raczej mocno karciankowa - choć użycie kart mamy dwojakie (z jednej strony budowanie ręki, zagrywanie kart z ręki itd. , a z drugiej dokładanie kart budynków na stół i tworzenie swojej wyspy - troche ten element przypomina wlasnie wspomniane pośród gwiazd)
2. W grze są plansze graczy służące przede wszystkim mierzeniu poziomu ataku i obrony oraz statystyk frakcji. Oprócz tego jest plansza główna, na której nie ma jednak mapy. Są tam różnego rodzaju tory, miejsca na karty fragmentów księgi, które trzeba wypełniać oraz 4 pola traktatów, które można zawierać z różnego rodzaju "instytucjami" w celu uzyskania pewnych korzyści. Plansza ma więc charakter raczej pomocniczy - to nie jest gra o przesuwaniu armii po regionach Choć taką też kombinujemy
3. Kości brak.
4. Setup różni się bo w setupie zmieniają się zawsze dostępne budynki początkowe, "misje", karty doradców itd.
5. Faza głównych testów raczej za nami choć wciąż nad grą pracujemy. Ciężko powiedzieć, czy będziemy gdzieś pokazywać prototyp na ten moment
6. Mechanizm walki jest prosty, ale w pełni "wyliczalny" i o to nam chodziło, gdyż walka nie jest tutaj głównym elementem rozgrywki. W trakcie gry gracze śledzą swój poziom punktów ataku i obrony (modyfikowany kartami postaci, budynków, misjami itd. - bardzo ważne jest tutaj "kombowanie" różnorodnych efektów), a następnie muszą wykorzystać jedną z akcji ataku dostępnych w różnych miesjach (nie ma ich jednak za dużo więc czasem trzeba się postarać bądź zwyczajnie deck-buildingować w tym kierunku). Tutaj w gre wchodzą kolejne modyfikatory i zdolności specjalne. Porównuje się cechy ataku atakującego i obrony obrońcy. Zwycięzca otrzymuje tyle punktów Esencji ile wyniosła różnica (a są one kluczowe do zwycięstwa ze względu na mechanizm małych (Esencja) i dużych punktów (Kryszatły), a następnie kradnie nieco złota ze skarbca. Po ataku zawsze rośnie obrona obrońcy więc nie ma efektu "wszyscy na jednego" bo w pewnym momencie przestaje się to opłacać.
7. Co do ceny to nie mam jeszcze pojęcia - na pewno w kampanii będzie bardizej atrakcyjna. Obliczałbym na okolice 150zl ale ciężko mi w tym momencie powiedzieć
Co do pytań:
1. Raczej mocno karciankowa - choć użycie kart mamy dwojakie (z jednej strony budowanie ręki, zagrywanie kart z ręki itd. , a z drugiej dokładanie kart budynków na stół i tworzenie swojej wyspy - troche ten element przypomina wlasnie wspomniane pośród gwiazd)
2. W grze są plansze graczy służące przede wszystkim mierzeniu poziomu ataku i obrony oraz statystyk frakcji. Oprócz tego jest plansza główna, na której nie ma jednak mapy. Są tam różnego rodzaju tory, miejsca na karty fragmentów księgi, które trzeba wypełniać oraz 4 pola traktatów, które można zawierać z różnego rodzaju "instytucjami" w celu uzyskania pewnych korzyści. Plansza ma więc charakter raczej pomocniczy - to nie jest gra o przesuwaniu armii po regionach Choć taką też kombinujemy
3. Kości brak.
4. Setup różni się bo w setupie zmieniają się zawsze dostępne budynki początkowe, "misje", karty doradców itd.
5. Faza głównych testów raczej za nami choć wciąż nad grą pracujemy. Ciężko powiedzieć, czy będziemy gdzieś pokazywać prototyp na ten moment
6. Mechanizm walki jest prosty, ale w pełni "wyliczalny" i o to nam chodziło, gdyż walka nie jest tutaj głównym elementem rozgrywki. W trakcie gry gracze śledzą swój poziom punktów ataku i obrony (modyfikowany kartami postaci, budynków, misjami itd. - bardzo ważne jest tutaj "kombowanie" różnorodnych efektów), a następnie muszą wykorzystać jedną z akcji ataku dostępnych w różnych miesjach (nie ma ich jednak za dużo więc czasem trzeba się postarać bądź zwyczajnie deck-buildingować w tym kierunku). Tutaj w gre wchodzą kolejne modyfikatory i zdolności specjalne. Porównuje się cechy ataku atakującego i obrony obrońcy. Zwycięzca otrzymuje tyle punktów Esencji ile wyniosła różnica (a są one kluczowe do zwycięstwa ze względu na mechanizm małych (Esencja) i dużych punktów (Kryszatły), a następnie kradnie nieco złota ze skarbca. Po ataku zawsze rośnie obrona obrońcy więc nie ma efektu "wszyscy na jednego" bo w pewnym momencie przestaje się to opłacać.
7. Co do ceny to nie mam jeszcze pojęcia - na pewno w kampanii będzie bardizej atrakcyjna. Obliczałbym na okolice 150zl ale ciężko mi w tym momencie powiedzieć
Re: Esencja - strategia w świecie magic punk
Fajnie zapowiadająca się gra ale zapowiedź nielosowej policzalnej walki oraz fakt, że nie jest ona elementem rozgrywki o jakimś doniosłym charakterze skutecznie studzi oczekiwania.
Re: Esencja - strategia w świecie magic punk
Ah, szkoda. Nie dla mnie. Chociaż mam nadzieję, że gra odniesie sukces.Krwawisz pisze: 6. Mechanizm walki jest prosty, ale w pełni "wyliczalny" i o to nam chodziło, gdyż walka nie jest tutaj głównym elementem rozgrywki. W trakcie gry gracze śledzą swój poziom punktów ataku i obrony (modyfikowany kartami postaci, budynków, misjami itd. - bardzo ważne jest tutaj "kombowanie" różnorodnych efektów), a następnie muszą wykorzystać jedną z akcji ataku dostępnych w różnych miesjach (nie ma ich jednak za dużo więc czasem trzeba się postarać bądź zwyczajnie deck-buildingować w tym kierunku). Tutaj w gre wchodzą kolejne modyfikatory i zdolności specjalne. Porównuje się cechy ataku atakującego i obrony obrońcy. Zwycięzca otrzymuje tyle punktów Esencji ile wyniosła różnica (a są one kluczowe do zwycięstwa ze względu na mechanizm małych (Esencja) i dużych punktów (Kryszatły), a następnie kradnie nieco złota ze skarbca. Po ataku zawsze rośnie obrona obrońcy więc nie ma efektu "wszyscy na jednego" bo w pewnym momencie przestaje się to opłacać.
Re: Esencja - strategia w świecie magic punk
Hehe, co do walki - może mieć ona "doniosły" charakter jeśli tak zdecydujesz Tak jak napisałem, można nic nie robić innego tylko cały czas walczyć i wygrać. Po prostu nie chcieliśmy żeby był to element dominujący więc można też wygrać zupełnie bez walki. Co do całkowitej "policzalności" to może nie do końca tak, bo jednak można z ręki zagrać kartę która coś nam tam podniesie i której przeciwnik obliczyć nie mógł. No ale kostek brak i jednak zdecydowana większość potrzebnych danych jest widoczna.
Ale rozumiem, że jeśli ktoś nastawia się na ostrą rozwałkę, rzeźnie i w ogóle, to to nie gra dla niego Esencja nie jest grą typową ameri gdzie mamy element losowy, rozbudowaną walkę itd. Jednak nieco bardziej skręca w kierunku euro i nie chcieliśmy, żeby negatywna interakcja na rozbudowanym poziomie zniszczyła możliwości budowania sobie strategii długofalowej, ani żeby losowość w jakikolwiek sposób mogła wpłynąć na nasze plany w tym zakresie. Choć tej losowości też się troche pojawia - przede wszystkim w doborze kart.
Co do gry jeszcze bo miałem pare pytań na PW.
W grze istnieje 5 typów segmentów wysp które będziemy dołączać do swojej domeny: wojskowe, magiczne, ekonomiczne, kulturowe i polityczne. Każdy z typów składa się z róznych rodzajów budynków, miejsc itd ktore dawać wam będą innego rodzaju bonusy, efekty itd. Można nastawić się na konkretny typ i w "niego pójść" bądź budować bardziej zawiłe kombinacje, które doprowadzą nas do zwycięstwa.
Co do decyzyjności w grze. Mimo, że trzon zasad jest prosty bo w swojej turze można wykonać jedną z kilku akcji głównych oraz dowolną liczbę akcji pobocznych, to decyzji do podjęcia jest całkiem sporo. Co więcej, w Esencji kluczowa jest kolejność w których będziemy wykonywac swoje akcje - chciałoby się zrobić dużo i od razu bo wiele opcji wydaje sie atrakcyjnych ale trzeba sie na jakas zdecydowac. A często zwłoka w jednym czy innym aspekcie spowoduje, że wykonanie planu będzie dla nas trudniejsze, bardziej kosztowne itd. Decyzje, decyzje, decyzje
Ale rozumiem, że jeśli ktoś nastawia się na ostrą rozwałkę, rzeźnie i w ogóle, to to nie gra dla niego Esencja nie jest grą typową ameri gdzie mamy element losowy, rozbudowaną walkę itd. Jednak nieco bardziej skręca w kierunku euro i nie chcieliśmy, żeby negatywna interakcja na rozbudowanym poziomie zniszczyła możliwości budowania sobie strategii długofalowej, ani żeby losowość w jakikolwiek sposób mogła wpłynąć na nasze plany w tym zakresie. Choć tej losowości też się troche pojawia - przede wszystkim w doborze kart.
Co do gry jeszcze bo miałem pare pytań na PW.
W grze istnieje 5 typów segmentów wysp które będziemy dołączać do swojej domeny: wojskowe, magiczne, ekonomiczne, kulturowe i polityczne. Każdy z typów składa się z róznych rodzajów budynków, miejsc itd ktore dawać wam będą innego rodzaju bonusy, efekty itd. Można nastawić się na konkretny typ i w "niego pójść" bądź budować bardziej zawiłe kombinacje, które doprowadzą nas do zwycięstwa.
Co do decyzyjności w grze. Mimo, że trzon zasad jest prosty bo w swojej turze można wykonać jedną z kilku akcji głównych oraz dowolną liczbę akcji pobocznych, to decyzji do podjęcia jest całkiem sporo. Co więcej, w Esencji kluczowa jest kolejność w których będziemy wykonywac swoje akcje - chciałoby się zrobić dużo i od razu bo wiele opcji wydaje sie atrakcyjnych ale trzeba sie na jakas zdecydowac. A często zwłoka w jednym czy innym aspekcie spowoduje, że wykonanie planu będzie dla nas trudniejsze, bardziej kosztowne itd. Decyzje, decyzje, decyzje
- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Re: Esencja - strategia w świecie magic punk
Rozumiem, że figurek plastikowych nie będzie? Czym są więc reprezentowane jednostki?
- DarkSide
- Posty: 3035
- Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 573 times
- Been thanked: 239 times
Re: Esencja - strategia w świecie magic punk
Po lekturze opisu moje pierwsze skojarzenie to skrzyżowanie Cywilizacji Chvatila (organizacja stołu gry) z Seasons (ale bez kości)
Bea, dobre pytanie. Czyzby liczba kosteczek na odpowiedniej karcie? Czy raczej po prostu jak w Cywilizacji wskaznik siły militarnej?
Bea, dobre pytanie. Czyzby liczba kosteczek na odpowiedniej karcie? Czy raczej po prostu jak w Cywilizacji wskaznik siły militarnej?
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
Re: Esencja - strategia w świecie magic punk
Figurek nie bedzie, a przynajmniej nie figurek oddziałów Ataki przeprowadzane są przy pomocy kart (i ich zdolności) z siłą mierzoną wskaźnikami siły militarnej na planszach graczy. Porównanie do Cywilizacji w tym aspekcie jest więc trafione (w innych raczej bym się wielkich podobieństw nie doszukiwał ) Seasons nie znam więc się nie wypowiem. Dla uporządkowania - mechanicznie najbardziej "pokaźnym" (nie mylić z "najważniejszym" bo każdy z aspektów gry potrafi być równie ważny we wprawnych rękach gracza) i zajmującym najwięcej miejsca na stole elementem gry jest chyba jednak "city building" przywodzący na myśl choćby wspominane wyżej Pośród Gwiazd z paroma fajnymi twistami. To segmenty dokładane do waszej wyspy pozwolą Wam na zdobywanie nowych akcji, Esencji, wykonywanie niektórych "misji" itd. Choć nic nie stoi na przeszkodzie, żeby te akcje, misje czy Esencje pozyskiwać w inny sposób. Postaram się za jakiś czas coś tam więcej o mechanice napisać, jak tylko uporamy się ze sprawami bieżącymi.
Re: Esencja - strategia w świecie magic punk
Zachęcam do polubienia profilu gry na FB gdzie zaczęło pojawiać się sporo informacji -> Oficjalne FB
Na profilu gry na BGG pojawila sie tez wersja beta instrukcji po angielsku!
Wolno, acz sukcesywnie kroczymy ku rozpoczeciu kampanii na KS
W najbliższych tygodniach pojawimy sie tez z gra w wielu miejscach Polski wiec jesli chcielibyscie zobaczyc, zagrac, podzielic sie uwagami, to juz teraz zapraszam szegoly wkrotce
Na profilu gry na BGG pojawila sie tez wersja beta instrukcji po angielsku!
Wolno, acz sukcesywnie kroczymy ku rozpoczeciu kampanii na KS
W najbliższych tygodniach pojawimy sie tez z gra w wielu miejscach Polski wiec jesli chcielibyscie zobaczyc, zagrac, podzielic sie uwagami, to juz teraz zapraszam szegoly wkrotce
- Muad'Dib
- Posty: 1557
- Rejestracja: 01 paź 2013, 20:53
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 60 times
- Been thanked: 104 times
Re: Esencja - strategia w świecie magic punk
Czy w Warszawie, w najbliższym czasie, będzie ktoś okazja liznąć, dotknąć, macnąć ten tytuł? Miło by było, przed startem kampanii na KS.
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 16 lut 2018, 00:39
- Lokalizacja: Zachód DE/Gdańsk
-
- Posty: 2616
- Rejestracja: 12 maja 2009, 09:28
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 118 times
- Been thanked: 67 times
Re: Esencja - strategia w świecie magic punk
Hmm, wygląda na prawie niezależną językowo a wersji PL niet
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 16 lut 2018, 00:39
- Lokalizacja: Zachód DE/Gdańsk
Re: Esencja - strategia w świecie magic punk
Będzie dodawana DRUKOWANA instrukcja PL dla backerów z PL. Tak, czy siak polska gra, wydawana przez Polaków, bez polskiej wersji to jest dla mnie lekkie przegięcie. Osobiście nie mam z tym problemu, bo sam gram w gry po angielsku, ale nie wszyscy lubią/chcą/mogą i w niektóre gry człowiek by zagrał (zazwyczaj takie dla 2+), ale nie ma z kim właśnie z tego powodu, więc powinni to brać pod uwagę. Wiadomo, koszty No cóż, bronią się tą niezależnością, ale niesmak jest.
- Muad'Dib
- Posty: 1557
- Rejestracja: 01 paź 2013, 20:53
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 60 times
- Been thanked: 104 times
Re: Esencja - strategia w świecie magic punk
Wydawca robi kampanię na KS.
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.
Re: Esencja - strategia w świecie magic punk
hej
gra startuje juz za niecale pół godziny
A co do pytan/watpliwosci/zarzutów
1. tak, do gry dokladamy drukowana polska instrukcje takze spokojnie bez bolu bedzie mozna grac
2. jesli chodzi o pełną polską wersje to na ten moment nie mamy jej w planie. Przede wszystkim ze względów ekonomicznych. Esencja to jak dotąd nasza najdroższa najbardziej rozbudowana produkcja i dlatego też trafiła na KS. Gdyby było nas na nia stac (to jak inne nasze gry) wydalibysmy ja w formie tradycyjnej i to pewnie od razu w wersji PL. Tak niestety nie jest. I dlatego poszukujemy wsparcia tam. I rowniez ze wzgledow finansowych musielismy zdecydowac sie na razie na jedna wersje jezykowa. Dodatkowe wersje (chocby osobne pudełko) wiaza sie z dodatkowymi kosztami. Wybór wersji angielskiej na początek był więc nie tyle naszym wyborem, a koniecznością. Podkreślam jendak, że dla polskich graczy dodrukujemy polską instrukcję
gra startuje juz za niecale pół godziny
A co do pytan/watpliwosci/zarzutów
1. tak, do gry dokladamy drukowana polska instrukcje takze spokojnie bez bolu bedzie mozna grac
2. jesli chodzi o pełną polską wersje to na ten moment nie mamy jej w planie. Przede wszystkim ze względów ekonomicznych. Esencja to jak dotąd nasza najdroższa najbardziej rozbudowana produkcja i dlatego też trafiła na KS. Gdyby było nas na nia stac (to jak inne nasze gry) wydalibysmy ja w formie tradycyjnej i to pewnie od razu w wersji PL. Tak niestety nie jest. I dlatego poszukujemy wsparcia tam. I rowniez ze wzgledow finansowych musielismy zdecydowac sie na razie na jedna wersje jezykowa. Dodatkowe wersje (chocby osobne pudełko) wiaza sie z dodatkowymi kosztami. Wybór wersji angielskiej na początek był więc nie tyle naszym wyborem, a koniecznością. Podkreślam jendak, że dla polskich graczy dodrukujemy polską instrukcję