Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: ozy »

Andy, najlepiej do mnie, albo bezpośrednio do Artura, podeślę maile na PW.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5129
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: Andy »

I tak uczynię. :)
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
kaimada
Posty: 1129
Rejestracja: 06 sty 2007, 13:58
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 27 times
Been thanked: 126 times

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: kaimada »

Dzięki uprzejmości Ozy'ego miałem okazję ograć prototyp U-BOOTa.

Gra jest wyjątkowa. Jej mechaniki niby nie są ciężkie, ale poziom trudności rozgrywki w prototypie lekko nas przerastał. Mamy do czynienia z prawdziwym symulatorem i grą, która jak żadna wymaga od graczy stuprocentowej koncentracji i wzorowej kooperacji. Nie mogę się doczekać finalnego produktu.


Pełne wrażenia z prototypu U-BOOTa na ZnadPlanszy
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: ozy »

Dziękuję za recenzję prototypu!

Tu kilka wieści ze stoczni. :)
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
rzulty
Posty: 7
Rejestracja: 13 cze 2017, 22:39

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: rzulty »

Próbowałem to ogarnąć, ale mi nie idzie. Będzie można zdobyć jeszcze grę, jeśli nie zrobiło się tego w czasie kampanii? Nie kumam akcji z late pledge :oops:
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5129
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: Andy »

Tak, po uruchomieniu pledge managera będziesz mógł zamówić wszystko co się ufundowało + wszystkie płatne dodatki. Różnica jest tylko taka, że matę musisz dokupić, a wspierający dostają ją jako prezent.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
rzulty
Posty: 7
Rejestracja: 13 cze 2017, 22:39

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: rzulty »

Dzięki Andy za odpowiedź. Możesz mi jeszcze tylko w skrócie powiedzieć (albo odesłać gdzieś, gdzie znajdę taką informację) co to znaczy, że uruchomią pledge managera?
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5129
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: Andy »

Organizatorzy akcji w najbliższych tygodniach udostępnią link do pledge managera, który będzie wyglądał mniej więcej jak strona sklepu internetowego. Czyli będziesz mógł tam podać swoje dane, adres do wysyłki i wrzucić do koszyka wszystkie elementy projektu, które chcesz kupić. Potem zapłacisz i będziesz czekał na przesyłkę.

Tak to sobie przynajmniej wyobrażam na podstawie tego, co o tym czytałem, bo to był pierwszy przypadek, gdy coś wsparłem na KS.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5226
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 522 times
Been thanked: 1818 times
Kontakt:

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: Gambit »

Kilka słów o grze UBOOT ode mnie. Tak, wiem już po kampanii, więc moja recenzja nikogo :)
Obejrzyj na ZnadPlanszy
Obejrzyj na YouTube
Awatar użytkownika
Mixthoor
Posty: 516
Rejestracja: 05 sty 2018, 23:42
Has thanked: 97 times
Been thanked: 67 times
Kontakt:

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: Mixthoor »

I to jest powód, dla którego nie wsparłem: "aplikacja". Czy nie można byłoby zastapić tego zwykłą talią kart wydarzeń?
wirusman
Posty: 1972
Rejestracja: 08 sty 2014, 19:18
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 83 times
Been thanked: 28 times

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: wirusman »

Sądzę, że by to wydłużyło jeszcze bardziej rozgrywkę, a tu chodzi o granie w czasie rzeczywistym
Awatar użytkownika
Wolf
Posty: 1517
Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
Has thanked: 43 times
Been thanked: 194 times

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: Wolf »

Wystarczy zagłębić się odrobinę w szczegóły projektu, żeby zauważyć, że nie jest to możliwe, bo nie chodzi tutaj o zwykły generator losowości. Gra wykorzystuje aplikację w sposób bezprecedensowy, dzięki czemu odwzorowuje określony poziomu realizmu oraz AI przeciwnika, a to wszystko w czasie rzeczywistym. Z oczywistych względów zwykła talia kart nie jest w stanie tego zastąpić.
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5226
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 522 times
Been thanked: 1818 times
Kontakt:

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: Gambit »

Nie wspominając już o tym, że talia wydarzeń jest w grze i pełni zupełnie inną rolę :P
HUBertPL
Posty: 409
Rejestracja: 21 gru 2015, 15:19
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Has thanked: 7 times
Been thanked: 24 times

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: HUBertPL »

Myślę że gra okaże się zajefajna :) Można jej wybaczyć użycie aplikacji tak samo jak wybaczyłem to Posiadłości Szaleństwa drugiej edycji.
Awatar użytkownika
pavel
Posty: 793
Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
Lokalizacja: EU
Has thanked: 74 times
Been thanked: 112 times

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: pavel »

Jest tak duży wybór gier, mechanik, że pisanie o aplikacji w u boot, jako coś co nie pasuje, jest niezrozumiałe. Właśnie w tym przypadku, może okazać się jak najbardziej słuszną, przemyślaną decyzją. Autorzy szukają nowych, ciekawych połączeń, między typową grą planszową, a czymś więcej. Fabuła, akcja, rozwój postaci, wydarzeń. Ogólnie odbieram aplikacje jako dobry pomysł, ale musi być solidna podstawa by jej użyć. Tu taka jest. Jedyna opcja jaka mogłaby być tu zastosowana zamiast aplikacji, to księga wydarzeń, scenariuszy, na zasadzie patagrafów.
Awatar użytkownika
Mixthoor
Posty: 516
Rejestracja: 05 sty 2018, 23:42
Has thanked: 97 times
Been thanked: 67 times
Kontakt:

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: Mixthoor »

I dlatego niestety U-Boot nie jest dla mnie. Od wirtualnej rozgrywki mam PCMR i konsole. Gra planszowa z intergalną i kluczową animacją gwałci w moich oczach aurę gry planszowej.
Jedyna opcja jaka mogłaby być tu zastosowana zamiast aplikacji, to księga wydarzeń, scenariuszy, na zasadzie patagrafów.
Jeżeli taka opcja się pojawi, kupię.
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5129
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: Andy »

Mixthoor pisze: 07 maja 2018, 16:57 Gra planszowa z intergalną i kluczową animacją gwałci w moich oczach aurę gry planszowej.
Trudno, będziemy musieli żyć z piętnem gwałcicieli aury gry planszowej. :mrgreen:
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5226
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 522 times
Been thanked: 1818 times
Kontakt:

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: Gambit »

HUBertPL pisze: 07 maja 2018, 14:14 Myślę że gra okaże się zajefajna :) Można jej wybaczyć użycie aplikacji tak samo jak wybaczyłem to Posiadłości Szaleństwa drugiej edycji.
Nie grałem za dużo w drugą edycję PS, dlatego zapytam. Czy możesz tam odpalić apkę i zagrać scenariusz bez rozkładania fizycznych komponentów?
Argue
Posty: 436
Rejestracja: 06 lis 2017, 18:07
Lokalizacja: Orzesze
Has thanked: 7 times
Been thanked: 85 times

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: Argue »

Dla mnie z tego co widziałem u Gambita, to lepiej odpalić sobie Silent Huntera 2 :)
Zrobię wszystko to samo, tylko szybciej i wygodnej + nie muszę czekać na swoją turę i na innych graczy i wszystko zrobię sam :)

Widok z peryskopu w aplikacji i grafiki załogi na planszy praktycznie identyczne jak w serii Silent Hunter :)
mluckner
Posty: 338
Rejestracja: 13 lip 2015, 10:07
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 96 times
Been thanked: 94 times

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: mluckner »

Gambit pisze: 07 maja 2018, 20:46
HUBertPL pisze: 07 maja 2018, 14:14 Myślę że gra okaże się zajefajna :) Można jej wybaczyć użycie aplikacji tak samo jak wybaczyłem to Posiadłości Szaleństwa drugiej edycji.
Nie grałem za dużo w drugą edycję PS, dlatego zapytam. Czy możesz tam odpalić apkę i zagrać scenariusz bez rozkładania fizycznych komponentów?
Raczej nie. Aplikacja nie zna umiejscowienia graczy.
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5226
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 522 times
Been thanked: 1818 times
Kontakt:

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: Gambit »

mluckner pisze: 07 maja 2018, 21:27
Gambit pisze: 07 maja 2018, 20:46
HUBertPL pisze: 07 maja 2018, 14:14 Myślę że gra okaże się zajefajna :) Można jej wybaczyć użycie aplikacji tak samo jak wybaczyłem to Posiadłości Szaleństwa drugiej edycji.
Nie grałem za dużo w drugą edycję PS, dlatego zapytam. Czy możesz tam odpalić apkę i zagrać scenariusz bez rozkładania fizycznych komponentów?
Raczej nie. Aplikacja nie zna umiejscowienia graczy.
Bo widzisz. Jedyny "zarzut" jaki mam do aplikacji w Uboocie, to fakt, że nie są jej niemal zupełnie potrzebne fizyczne elementy, żeby grać. Jedyne dwie rzeczy w prototypie, to mapa i przyrządy nawigacyjne. Bez dobrze określonego kursu nie ogarniesz misji, a bez "zegara" nie ogarniesz położenia wroga wobec Ciebie (choć ktoś z dobrą wyobraźnią przestrzenną dałby radę). Reszta to tylko "przeszkadzajki". I dodatkowo ten zarzut, to nie tyle zarzut, co zastanawianie się na ile aplikacja powinna zależeć od fizycznych komponentów, żeby to jeszcze była gra planszowa, a nie aplikacja z opcjonalnymi elementami fizycznymi.
Awatar użytkownika
raj
Administrator
Posty: 5164
Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 265 times
Been thanked: 866 times
Kontakt:

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: raj »

Gambit, zapominasz o kluczowym umiejscowieniu załogi. Czyli lokalizacji w której są marynarze i gdzie muszą przejść żeby wykonać różne zadania. Co dodatkowo powoduje ich zmęczenie, też zaznaczane fizycznie.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."

Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
mluckner
Posty: 338
Rejestracja: 13 lip 2015, 10:07
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 96 times
Been thanked: 94 times

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: mluckner »

Gambit pisze: 07 maja 2018, 21:35
mluckner pisze: 07 maja 2018, 21:27
Gambit pisze: 07 maja 2018, 20:46

Nie grałem za dużo w drugą edycję PS, dlatego zapytam. Czy możesz tam odpalić apkę i zagrać scenariusz bez rozkładania fizycznych komponentów?
Raczej nie. Aplikacja nie zna umiejscowienia graczy.
Bo widzisz. Jedyny "zarzut" jaki mam do aplikacji w Uboocie, to fakt, że nie są jej niemal zupełnie potrzebne fizyczne elementy, żeby grać. Jedyne dwie rzeczy w prototypie, to mapa i przyrządy nawigacyjne. Bez dobrze określonego kursu nie ogarniesz misji, a bez "zegara" nie ogarniesz położenia wroga wobec Ciebie (choć ktoś z dobrą wyobraźnią przestrzenną dałby radę). Reszta to tylko "przeszkadzajki". I dodatkowo ten zarzut, to nie tyle zarzut, co zastanawianie się na ile aplikacja powinna zależeć od fizycznych komponentów, żeby to jeszcze była gra planszowa, a nie aplikacja z opcjonalnymi elementami fizycznymi.
No dobrze, ale i tak nie dał byś rady zagrać bez fizycznych komponentów. Co prawda wydawca dał ich zbyt dużo, bo wystarczyłaby linijka i kątomierz, ale są one niezbędne.

Nasuwają mi się dwa skojarzenia. Pierwsze to stare gry komputerowe, gdzie istniały fizyczne elementy instrukcji niezbędne do grania w grę np. gazety w Zak McKracken and the Alien Mindbenders czy mapa w Pirates! Drugie to ekskluzywne wydania nowych gier komputerowych, w których otrzymujemy dużo fizycznych komponentów (niekoniecznie potrzebnych do gry).

Może więc trzeba patrzeć na gry z aplikacją z drugiej strony, jako na poszerzenie doświadczenia obcowania z produktem cyfrowym na komponenty fizyczne? Nie wydaje mi się to takie złe.
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5226
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 522 times
Been thanked: 1818 times
Kontakt:

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: Gambit »

mluckner pisze: 07 maja 2018, 22:03No dobrze, ale i tak nie dał byś rady zagrać bez fizycznych komponentów. Co prawda wydawca dał ich zbyt dużo, bo wystarczyłaby linijka i kątomierz, ale są one niezbędne.

Nasuwają mi się dwa skojarzenia. Pierwsze to stare gry komputerowe, gdzie istniały fizyczne elementy instrukcji niezbędne do grania w grę np. gazety w Zak McKracken and the Alien Mindbenders czy mapa w Pirates! Drugie to ekskluzywne wydania nowych gier komputerowych, w których otrzymujemy dużo fizycznych komponentów (niekoniecznie potrzebnych do gry).

Może więc trzeba patrzeć na gry z aplikacją z drugiej strony, jako na poszerzenie doświadczenia obcowania z produktem cyfrowym na komponenty fizyczne? Nie wydaje mi się to takie złe.
Ale wtedy nie mamy do czynienia z planszówką, tylko grą "wideo". I to właśnie może być dla wielu osób ten punkt bez powrotu, za który nie pójdą.
raj pisze: 07 maja 2018, 21:56 Gambit, zapominasz o kluczowym umiejscowieniu załogi. Czyli lokalizacji w której są marynarze i gdzie muszą przejść żeby wykonać różne zadania. Co dodatkowo powoduje ich zmęczenie, też zaznaczane fizycznie.
Pamiętam. Ale właśnie chodzi o to, że to jest aspekt, który nie jest sprawdzany przez aplikację. Nie jest ważne co zrobię na planszy. Ważne co kliknę w apce. Jedyną rzeczą ważną dla aplikacji, której nie zrobi się bez fizycznych komponentów z pudełka jest wyznaczenie kursu i ewentualnie potem zabawa z pozycjonowaniem względem wroga. Reszta to fantazja palca stukającego w ekran :)
I żeby nie było. Ja chętnie znowu zagram w Uboota z pełnym dobrodziejstwem inwentarza. Bardziej zastanawiam się nad tym problemem tak "akademicko" :)
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7329
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 459 times
Been thanked: 1106 times

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: detrytusek »

Dokładnie to samo twierdziłem ileś stron wcześniej. Uboot to jest apka z elementami gry planszowej (do tego mocno przeciętnymi) przez co bliżej jej do gry wideo, a powinno być odwrotnie. Nie mam nic przeciwko apkom w planszówkach jeśli stanowią jej uzupełnienie. Jeśli stają się jej esencją to przekroczona została cienka, czerwona linia.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera

Wątek sprzedażowy
ODPOWIEDZ