Brass: Birmingham (Gavan Brown, Matt Tolman, Martin Wallace)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
piton
Posty: 3408
Rejestracja: 13 lut 2011, 22:15
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 1149 times
Been thanked: 625 times
Kontakt:

Re: Brass: Birmingham

Post autor: piton »

Pograliśmy w czwórkę. to jest GRA!
(w sumie Brass to gra na 4, długo nic, reszta trybów :P)
Jeśli po rozegraniu kilkunastu partii nadal będzie tak intensywnie i wymagająco, to stworzyli prawdziwego potwora. Rynki rynkami, ale ilość opcji w swoim ruchu i wykoncypowanie co robią przeciwnicy, a jeszcze jechanie na ich planie do przodu, uff. Jest super i teraz nie widzę większego pola na schematy. no może piwo, duuuużo piwa i "jakikolwiek" przemysł do tego ;)
Brass jest absolutnie genialny, a Birmingham może być lepszy, aż się tego boję...

btw. Phalanx znowu trafił na żyłę złota ;)
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4620
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1018 times
Been thanked: 1925 times

Re: Brass: Birmingham

Post autor: warlock »

Miałem jutro grac na 4, ale skład się posypał i zagramy z kumplem tylko 1v1. Ale na zapoznanie się z nowym systemem powinno być idealnie :).

Czuję, że zmienność rynków to może być strzał w 10.
Awatar użytkownika
DarkSide
Posty: 3034
Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 570 times
Been thanked: 239 times

Re: Brass: Birmingham

Post autor: DarkSide »

W zasadzie jedynym elementem do którego mógłbym się przyczepić w obu Brassach z KS, jest rozmiar ich pudeł, który jest ciut większy niż standardy rebelowsko-portalowe. Mam regał na wymiar, gdzie wszystkie pudła kwadratowe idealnie wchodzą w pionie (z milimetrowym zapasem żeby nie ścierać ścianki pudła), a te od Roxley niestety nie dają rady :cry: Jest o dobre pół centymetra więcej i nie da się nawet wepchnąć na wcisk :(
Dokładnie to samo mam z "Wygnańcy: Oblężenie" oraz "The Curse of Black Dice". Myślałem że obowiązuje jeden standard jeśli chodzi o pudła w kwadracie :?
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ

Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
wajwa
Posty: 2222
Rejestracja: 18 sty 2008, 10:24
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 246 times
Been thanked: 396 times
Kontakt:

Re: Brass: Birmingham

Post autor: wajwa »

DarkSide pisze: 30 sie 2018, 08:16 W zasadzie jedynym elementem do którego mógłbym się przyczepić w obu Brassach z KS, jest rozmiar ich pudeł, który jest ciut większy niż standardy rebelowsko-portalowe. Mam regał na wymiar, gdzie wszystkie pudła kwadratowe idealnie wchodzą w pionie (z milimetrowym zapasem żeby nie ścierać ścianki pudła), a te od Roxley niestety nie dają rady :cry: Jest o dobre pół centymetra więcej i nie da się nawet wepchnąć na wcisk :(
Dokładnie to samo mam z "Wygnańcy: Oblężenie" oraz "The Curse of Black Dice". Myślałem że obowiązuje jeden standard jeśli chodzi o pudła w kwadracie :?
No to masz problem bracie ;-) W tych trudnych chwilach jesteśmy z Tobą ;-)
A gra fajna przynajmniej ?
Always look on the bright side of life
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10021
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1307 times

Re: Brass: Birmingham

Post autor: rastula »

pan_satyros pisze: 29 sie 2018, 14:23
Sebs pisze: 29 sie 2018, 14:18 Rozumiem ze spolszczenie obejmie glownie instrukcje a sama gra jest nizalezna jezykowo?
Zgadza się.

btw. Info odnośnie wersji retail:

"To reduce probability of board warping, the retail edition will have thicker player boards matching the deluxe edition. This was intended to be a deluxe edition exclusive, so instead we added a few deluxe edition items that were not promised during the campaign, including a fully designed acrylic tray with lid for the Iron Clays, as well as 8 additional 1s included with the game. "

Będzie miała takie same, pogrubiane plansze gracza jak deluxe. Zatem różnice to:
- brak złotego napisu
- mniejsze pudełko
- brak plastikowej wypraski
- brak żetonów pokerowych
- żetony ze zwykłej tektury zamiast "black core"

I ekskluzywne papierowe monety, których brak w KSV.
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4620
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1018 times
Been thanked: 1925 times

Re: Brass: Birmingham

Post autor: warlock »

Dobra, zagraliśmy na trzy osoby. Jako wielki fan Brassa jestem po prostu OCZAROWANY sequelem! Ciężko mi oceniać, czy Birmingham jest lepszy od pierwowzoru bo zagrałem raptem raz, ale gra mnie zmiotła liczbą ciężkich decyzji do podjęcia. Dawno już nie czułem takiej gimnastyki umysłowej przy grze, a przecież pierwowzór znam na wylot i wydawałoby się, że pewne strategie z powodzeniem da się zastosować i tutaj. Otóż nie jest to takie proste... ;)

Pomimo tego, że zasady są w 80% identyczne, to pozostałe 20% wymusza całkowitą zmianę sposobu myślenia o pewnych standardowych ruchach i naprawdę dobrą adaptację do stanu planszy. Żetony kupców oferujące zmienny setup to strzał w 10 ze strony twórców. Ja akurat absolutnie nie jestem zmęczony pierwowzorem (w oryginalnego Brassa mógłbym grać cały czas), ale jeśli ktoś lubi inny rozkład planszy podczas każdej rozgrywki to Birmingham zdecydowanie jest dla niego.

Interakcja między graczami w postaci wyścigu o odpalenie par przędzalnia/port została tu zastąpiona koniecznością pozyskiwania piwa, którego ZAWSZE jest za mało. Konieczność zapewnienia podaży piwa do przeprowadzenia jakiejkolwiek sprzedaży wywraca do góry nogami strategie znane ze starego Brassa. Musiałem uczyć się na nowo, jak w to się gra i jak zoptymalizować logistykę sieci transportowej. Tego własnie oczekiwałem od sequela i się nie zawiodłem. Jest świeżo, wymagająco i inaczej.

Nie wiem, czy to kwestia konieczności przestawienia się na coś nowego i nieznanego, ale Birmingham wydaje mi się jakieś 30% bardziej mózgotrzepny niż Lancashire (nie tylko przez nowy surowiec w obiegu, ale również dodatkowe przemysły i dużą zmienność ich kosztów/statystyk na wyższych poziomach). Jak dopiero zaczynacie przygodę z Brassem to... kurcze, nie wierzę, że to mówię, ale zacznijcie od pierwowzoru (Lancashire) bo jest po prostu łatwiejszy do ogarnięcia. Birmingham to strategiczna bestia! Nie spodziewałem się, że Roxley jeszcze bardziej podkręci ciężkość Brassa. Myślałem, że pójdą w stronę uproszczenia rozgrywki. A tu taka niespodzianka ;).

Jak dla mnie MAJSTERSZTYK.

@Wolf zwracam honor co do Iron Claysów. Choć uwielbiam metalowe monety, to z praktycznego punktu widzenia Iron Claysy sprawdzają się po prostu doskonale. Plansza jest ciemna na nocnej stronie, ale po rozłożeniu bardziej kontrastujących żetonów wszystko jest idealnie czytelne, nie miałem żadnych problemów z odczytywaniem stanu planszy. :)
Ostatnio zmieniony 31 sie 2018, 00:08 przez warlock, łącznie zmieniany 2 razy.
coolhand
Posty: 65
Rejestracja: 17 wrz 2014, 13:12

Re: Brass: Birmingham

Post autor: coolhand »

Ja zamowilem na planszomanii Brassa ale ciagle jeszcze jedzie :) ma ktos jakies info kiedy naklad dotrze do PL? :)
Awatar użytkownika
predki
Posty: 426
Rejestracja: 14 cze 2015, 09:06
Has thanked: 3 times
Been thanked: 56 times

Re: Brass: Birmingham

Post autor: predki »

coolhand pisze: 30 sie 2018, 23:54 Ja zamowilem na planszomanii Brassa ale ciagle jeszcze jedzie :) ma ktos jakies info kiedy naklad dotrze do PL? :)
Jeżeli masz na myśli Birmingham w wersji detalicznej (retail) to będzie miał premierę dopiero we wrześniu. Wcześniej nigdzie nie dotrze.
cezaras
Posty: 1924
Rejestracja: 08 maja 2008, 13:15
Lokalizacja: Reda
Has thanked: 15 times
Been thanked: 11 times

Re: Brass: Birmingham

Post autor: cezaras »

Wrzesień jest ... jutro ;-)
Awatar użytkownika
bogas
Posty: 2789
Rejestracja: 29 paź 2006, 00:17
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Has thanked: 349 times
Been thanked: 628 times

Re: Brass: Birmingham

Post autor: bogas »

Palmer pisze: 20 sie 2018, 16:48 Dobry efekt małym nakładem pracy można uzyskać stosując shader Citadela - Agrax eartshade.
Potwierdzam. Dosłownie 30 minut roboty i po sprawie ;)
Spoiler:
EDIT:
Nie wiem czy się wyświetla ten obrazek czy nie, więc jeszcze link do obrazka na bgg
Ostatnio zmieniony 31 sie 2018, 14:23 przez bogas, łącznie zmieniany 1 raz.
adalbert
Posty: 941
Rejestracja: 02 lis 2009, 14:15
Has thanked: 11 times
Been thanked: 26 times

Re: Brass: Birmingham

Post autor: adalbert »

warlock pisze: 30 sie 2018, 23:52 Nie wiem, czy to kwestia konieczności przestawienia się na coś nowego i nieznanego, ale Birmingham wydaje mi się jakieś 30% bardziej mózgotrzepny niż Lancashire (nie tylko przez nowy surowiec w obiegu, ale również dodatkowe przemysły i dużą zmienność ich kosztów/statystyk na wyższych poziomach). Jak dopiero zaczynacie przygodę z Brassem to... kurcze, nie wierzę, że to mówię, ale zacznijcie od pierwowzoru (Lancashire) bo jest po prostu łatwiejszy do ogarnięcia. Birmingham to strategiczna bestia! Nie spodziewałem się, że Roxley jeszcze bardziej podkręci ciężkość Brassa. Myślałem, że pójdą w stronę uproszczenia rozgrywki. A tu taka niespodzianka ;).
No, to widzę, że nie jestem sam. Po 2 rozgrywkach czteroosobowych mam właśnie te odczucia i nie potrafiłbym tego lepiej ująć. Dodatkowe przemysły i zmienność ich statystyk, nowy surowiec właściwie od razu to sugerują i nie wiem, kto wpadł na tu i ówdzie lansowany pomysł, że Birmingham jest lżejsze/bardziej przyjazne dla nowych graczy.
Palmer
Posty: 1267
Rejestracja: 13 mar 2010, 15:24
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 120 times
Been thanked: 188 times

Re: Brass: Birmingham

Post autor: Palmer »

B'gham jest przyjazny ze względu na:
- bardziej taktyczny charakter rozgrywki,
- brak problemów finansowych,
- swobodę zabudowy własnych przedsiębiorstw,
- sporadyczną zabudowę cudzych,
- większą swobodę na planszy - jedne pójdzie w skrzynki, drugi przędzalnie, trzeci w budynki surowcowe i połączenia, czwarty jakąś hybrydę, w starym na dwóch sposobach punktacji - porty i przędzalnie, było strasznie ciasno.

Sam próg wejścia i odnalezienie się w grze jest w mojej ocenie łatwiejsze. Mimo, że w grze "na poważnie" faktycznie jest więcej zmiennych do uwzględnienia, ale są to dwie różne kwestię, które rozważałbym niezależnie.

Kiedy wersja online, żeby można było grać codziennie ? :mrgreen:
adalbert
Posty: 941
Rejestracja: 02 lis 2009, 14:15
Has thanked: 11 times
Been thanked: 26 times

Re: Brass: Birmingham

Post autor: adalbert »

Odnośnie do jakości wydania, to moje największe obawy wzbudza pudło, bo już od nowości mam je lekko naruszone na jednym z rogów, a poza wydaje mi się, że jest jakby za mało sztywne i grube. Pojawiają się pierwsze objawy "rozłażenia". Szkoda też, że nie ma patentu na trzymanie żetonów, by zmniejszyć upierdliwość set-upu.
Awatar użytkownika
marioosh
Posty: 150
Rejestracja: 21 mar 2009, 10:53
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontakt:

Re: Brass: Birmingham

Post autor: marioosh »

adalbert pisze: 31 sie 2018, 14:42 Szkoda też, że nie ma patentu na trzymanie żetonów, by zmniejszyć upierdliwość set-upu.
Na to też już znaleźli patent: https://www.thingiverse.com/thing:3050081
drukarka 3D i masz :D
Teraz mam podpis zgodny z regulaminem, krótszy niż 4 linijki i bez linku do mojego prywatnego bloga...
adalbert
Posty: 941
Rejestracja: 02 lis 2009, 14:15
Has thanked: 11 times
Been thanked: 26 times

Re: Brass: Birmingham

Post autor: adalbert »

Palmer pisze: 31 sie 2018, 14:38 B'gham jest przyjazny ze względu na:
- bardziej taktyczny charakter rozgrywki,
- brak problemów finansowych,
- swobodę zabudowy własnych przedsiębiorstw,
- sporadyczną zabudowę cudzych,
- większą swobodę na planszy - jedne pójdzie w skrzynki, drugi przędzalnie, trzeci w budynki surowcowe i połączenia, czwarty jakąś hybrydę, w starym na dwóch sposobach punktacji - porty i przędzalnie, było strasznie ciasno.

Sam próg wejścia i odnalezienie się w grze jest w mojej ocenie łatwiejsze. Mimo, że w grze "na poważnie" faktycznie jest więcej zmiennych do uwzględnienia, ale są to dwie różne kwestię, które rozważałbym niezależnie.

Kiedy wersja online, żeby można było grać codziennie ? :mrgreen:
Moim zdaniem to, co nazywasz większą swobodą, oznacza na początku większy paraliż decyzyjny. Poza tym nie ważne, w co pójdziesz, potrzebujesz jeszcze browara, (dodatkowa mechanika), którego - jak to już ktoś wspomniał - jest zawsze za mało. Przychodzi twój ruch, chcesz zrobić dużą akcje sprzedaży i nagle dostrzegasz, że przeoczyłeś, że coś tam akurat potrzebowało aż 2 browary, no i kiszka. Patrzysz, a develop nie zawsze oznacza, że kolejny poziom jest lepszy itp. itd.
Tłumaczyłeś grę "nowym"?
Awatar użytkownika
michal2014
Posty: 273
Rejestracja: 08 lut 2014, 15:37
Lokalizacja: Piaseczno koło Warszawy
Has thanked: 11 times
Been thanked: 15 times

Re: Brass: Birmingham

Post autor: michal2014 »

Palmer pisze: 31 sie 2018, 14:38 Kiedy wersja online, żeby można było grać codziennie ? :mrgreen:

Myślisz, mówisz, masz...

https://tabletopia.com/games/brass-birmingham
_______________________________________
Michał
Moje Gry
Mój Archiwalny wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
costi
Posty: 3416
Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Brass: Birmingham

Post autor: costi »

marioosh pisze: 31 sie 2018, 14:59
adalbert pisze: 31 sie 2018, 14:42 Szkoda też, że nie ma patentu na trzymanie żetonów, by zmniejszyć upierdliwość set-upu.
Na to też już znaleźli patent: https://www.thingiverse.com/thing:3050081
drukarka 3D i masz :D
O wow, chcę takie :) Zna ktoś niedrogie usługi druku 3D?
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4620
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1018 times
Been thanked: 1925 times

Re: Brass: Birmingham

Post autor: warlock »

Że tak powiem - włożyć łatwo, ale wyjąć trudniej :mrgreen:. Nie będzie ciężko z dostępem do tych żetonów?
Awatar użytkownika
michal2014
Posty: 273
Rejestracja: 08 lut 2014, 15:37
Lokalizacja: Piaseczno koło Warszawy
Has thanked: 11 times
Been thanked: 15 times

Re: Brass: Birmingham

Post autor: michal2014 »

warlock pisze: 31 sie 2018, 15:06 Że tak powiem - włożyć łatwo, ale wyjąć trudniej :mrgreen:. Nie będzie ciężko z dostępem do tych żetonów?
Kładziesz pudełko do góry dnem i podnosisz.
;-)
_______________________________________
Michał
Moje Gry
Mój Archiwalny wątek sprzedażowy
okon
Posty: 506
Rejestracja: 28 kwie 2013, 15:32
Has thanked: 8 times
Been thanked: 3 times

Re: Brass: Birmingham

Post autor: okon »

Czy jest szansa na polską wersję ??
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4620
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1018 times
Been thanked: 1925 times

Re: Brass: Birmingham

Post autor: warlock »

Będzie w 2019 roku ;).

Podpytałem speca od druków 3D, w przyszłym tygodniu będę miał info czy da radę te pojemniczki druknąć i za ile ;).
Palmer
Posty: 1267
Rejestracja: 13 mar 2010, 15:24
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 120 times
Been thanked: 188 times

Re: Brass: Birmingham

Post autor: Palmer »

michal2014 pisze: 31 sie 2018, 15:02
Palmer pisze: 31 sie 2018, 14:38 Kiedy wersja online, żeby można było grać codziennie ? :mrgreen:

Myślisz, mówisz, masz...

https://tabletopia.com/games/brass-birmingham
To już było od czasu kampanii na KS, ale mam na myśli coś bardziej user friendly, choćby implementację na orderofthehammer. Nowa wersja jest okazja wypuścić nową apkę, bo ta phalanxowa chyba nie była przyjęta z mega entuzjazmem, jak na przykład TTA.
adalbert pisze: 31 sie 2018, 15:01
Palmer pisze: 31 sie 2018, 14:38 ...
Moim zdaniem to, co nazywasz większą swobodą, oznacza na początku większy paraliż decyzyjny. Poza tym nie ważne, w co pójdziesz, potrzebujesz jeszcze browara, (dodatkowa mechanika), którego - jak to już ktoś wspomniał - jest zawsze za mało. Przychodzi twój ruch, chcesz zrobić dużą akcje sprzedaży i nagle dostrzegasz, że przeoczyłeś, że coś tam akurat potrzebowało aż 2 browary, no i kiszka. Patrzysz, a develop nie zawsze oznacza, że kolejny poziom jest lepszy itp. itd.
Tłumaczyłeś grę "nowym"?
Duże akcje sprzedaży to będzie raczej rzadkość w 4-osobówkach, no chyba, że śle się skrzynki nie wymagające piwa. To, że każde z przedsiębiorstw wymaga piwa spowoduje skupienie się na małych, szybkich wysyłkach, które łatwiej przyswoić nowym, niż planowaną przez 3 rundy (z obowiązkowym uwzględnieniem rozegrania 4 akcji pod rząd) mega wysyłki 4 żetonów.

Nie tłumaczyłem całkiem świeżym, a jedynie osobom które raz grały w "starego".


Prosty, wyglądający na skuteczny patent na żetony - tacka GMT pocięta na cztery, ze zdjęć wynika, że wchodzi idealnie do pudełka (link do lancashire, ale w środku żetony z BIrmingham) - https://boardgamegeek.com/image/4265279 ... lancashire
Awatar użytkownika
Wolf
Posty: 1517
Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
Has thanked: 43 times
Been thanked: 194 times

Re: Brass: Birmingham

Post autor: Wolf »

adalbert pisze: 31 sie 2018, 14:22nie wiem, kto wpadł na tu i ówdzie lansowany pomysł, że Birmingham jest lżejsze/bardziej przyjazne dla nowych graczy.
adalbert pisze: 31 sie 2018, 15:01Moim zdaniem to, co nazywasz większą swobodą, oznacza na początku większy paraliż decyzyjny.
Ależ nie. Jest cięższe (więcej zasad, więcej opcji) i jednocześnie na swój sposób bardziej przyjazne dla nowych graczy. Te rzeczy nie muszą się wykluczać. Owszem będzie większy paraliż decyzyjny, ale jednocześnie większa paleta możliwości sprawia, że gracze czują większą satysfakcję z rozgrywki, nawet jeżeli im nie poszła. Do tego wygładzono pewne zasady (pierwszy ruch, jokery, pożyczki).
Palmer pisze: 31 sie 2018, 14:38- bardziej taktyczny charakter rozgrywki,
To zależy jak na to spojrzeć. Birmingham pozwala bardziej elastycznie dostosować i połączyć pewne elementy, co ma oczywiście charakter taktyczny, ale strategia jest nam tak samo potrzebna, po prostu nie jest już tak sztywna.
Palmer pisze: 31 sie 2018, 14:38- brak problemów finansowych,
To z kolei trochę śmieszne, bo właśnie Birmingham kładzie większą presję finansową na początku, wystarczy zobaczyć jak wygląda wczesny develop na obu wersjach: mniej kasy na starcie i droższe otwarcie developem będzie zmuszać do wcześniejszej pożyczki. A w trakcie rozgrywki jak mamy za luźno z kasą to raczej powód do zmartwień, bo to oznacza, że niezbyt optymalnie ją wykorzystujemy, a teraz pieniądze nie są na koniec nic warte. Aczkolwiek mamy swobodę w braniu pożyczek do końca gry.
Palmer pisze: 31 sie 2018, 14:38- swobodę zabudowy własnych przedsiębiorstw,
Własne zawsze można było zabudowywać, co akurat ma dość ograniczone zastosowanie. W Birmingham ciekawą opcją może być budowa ceramiki II i IV, żeby zarezerwować sobie miejsce i zabudować ją III i V.
Palmer pisze: 31 sie 2018, 14:38- sporadyczną zabudowę cudzych,
Nie sądzę, że to była jakaś specjalna bolączka dla nowych, jak grało np. 2 nowych i 2 weteranów, to po co weteran ma zabudowywać nowego? Lepiej jest mu dogryźć innemu weteranowi. Co do samej zabudowy mam mieszane uczucia, czasami można było z tego wykombinować ciekawy ruch, ale niejednokrotnie to było takie "tanie", do tego trochę sztucznie ograniczające strategię w grze, w której i tak już było sztywno. Teraz można pocisnąć ostro żelazo bez poczucia, że zaraz dostanie się po mordzie za to, że się dobrze zagrało, a skilla w tym specjalnie nie było, że się kogoś zabuduje (nie licząc jakiś sporadycznych bardziej ciekawych kombinacji ruchów).
Palmer pisze: 31 sie 2018, 14:38- większą swobodę na planszy - jedne pójdzie w skrzynki, drugi przędzalnie, trzeci w budynki surowcowe i połączenia, czwarty jakąś hybrydę, w starym na dwóch sposobach punktacji - porty i przędzalnie, było strasznie ciasno.
Jak dla mnie akurat ciasnota na planszy nigdy nie była wielkim problemem. To jest trochę taki paradoks, że jak jest ciaśniej to gra się lepiej, bo w Brassie podobnie jak w Ojcu Chrzestnym (filmie, bo w grę nie grałem), chcemy trzymać swoich wrogów bardzo blisko. W Birmingham jest więcej miejsca na różnorodność, to się zgadza, ale zależnie od ułożenia rynków i tego jak potoczy się rozgrywka może nastąpić silna rywalizacja o szereg miejsc. Nam ostatnio w 3-osobowej rozgrywce zostało 1 miejsce na piwo w lokacji, do której tylko ja miałem łatwy dostęp (ale już wszystkie browary miałem obrócone) oraz 1 miejsce na żelazo (to bym zbudował na koniec, ale nie miałem karty, a z braku piwa zakończyłem po prostu 2 zwykłymi połączeniami).
Palmer pisze: 31 sie 2018, 19:33Duże akcje sprzedaży to będzie raczej rzadkość w 4-osobówkach, no chyba, że śle się skrzynki nie wymagające piwa. To, że każde z przedsiębiorstw wymaga piwa spowoduje skupienie się na małych, szybkich wysyłkach, które łatwiej przyswoić nowym, niż planowaną przez 3 rundy (z obowiązkowym uwzględnieniem rozegrania 4 akcji pod rząd) mega wysyłki 4 żetonów.
Nowi gracze ogólnie nie planują zmasowanych sprzedaży, więc nie ma dla nich większej różnicy, a w Birmingham chociaż może być z tym czasami trudniej to również trzeba zaplanować hurtową sprzedaż jak się chce grać dobrze, bo inaczej to straszna strata akcji.
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4620
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1018 times
Been thanked: 1925 times

Re: Brass: Birmingham

Post autor: warlock »

Po trzeciej partii jestem absolutnie zmieciony tą grą. Oba Brassy to u mnie 10/10, ale ten dodatkowy ciężar i wachlarz opcji Birmingham sprawia, że sequel chyba wysuwa się na delikatne prowadzenie ... W życiu nie sądziłem, że to w ogóle będzie możliwe ;). Muszę wrócić do starego Brassa i zobaczyć, czy nie dopadł mnie tu przypadkiem kult nowości. ;) Ale tak czy siak Birmingham to absolutna ekstraklasa gier ekonomicznych.
adalbert
Posty: 941
Rejestracja: 02 lis 2009, 14:15
Has thanked: 11 times
Been thanked: 26 times

Re: Brass: Birmingham

Post autor: adalbert »

Palmer pisze: 31 sie 2018, 19:33
Prosty, wyglądający na skuteczny patent na żetony - tacka GMT pocięta na cztery, ze zdjęć wynika, że wchodzi idealnie do pudełka (link do lancashire, ale w środku żetony z BIrmingham) - https://boardgamegeek.com/image/4265279 ... lancashire
Takie rozwiązanie by mi odpowiadało, tylko mam tackę od DVG - nieco głębszą i nie wiem, czy się zmieści.
ODPOWIEDZ