Tajniacy Duet / Codenames Duet (Vlaada Chvátil, Scot Eaton)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4631
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1024 times
Been thanked: 1940 times

Tajniacy Duet / Codenames Duet (Vlaada Chvátil, Scot Eaton)

Post autor: warlock »

Obrazek
https://boardgamegeek.com/boardgame/224 ... names-duet
Codenames Duet keeps the basic elements of Codenames — give one-word clues to try to get someone to identify your agents among those on the table — but now you're working together as a team to find all of your agents. (Why you don't already know who your agents are is a question that Congressional investigators will get on your back about later!)

To set up play, lay out 25 word cards in a 5x5 grid. Place a key card in the holder so that each player sees one side of the card. Each player sees a 5x5 grid on the card, with nine of the squares colored green (representing your agents) and one square colored black (representing an assassin). The assassin is in different places on each side of the card, and three of the nine squares on each side are also green on the other side!

Collectively, you need to reveal all fifteen agents — without revealing either assassin or too many innocent bystanders — before time runs out in order to win the game. Either player can decide to give a one-word clue to the other player, along with a number. Whoever receives the clue places a finger on a card to identify that agent. If correct, they can attempt to identify another one. If they reveal as many as the number stated by the clue-giver, then they can take one final guess, if desired. If they identify a bystander, then their guessing time ends. If they identify an assassin, you both lose!
Czesi nie próżnują i dalej doją swoją złotą krowę ;). Tym razem stworzyli dwuosobowy i, jak mi się wydaje, całkiem grywalny wariant Tajniaków. CGE prezentowało tę wersję na Gama Trade Show - https://youtu.be/UcRHJkOBZHQ?t=7

Co sądzicie? ;)
Wincenty Jan
Posty: 1862
Rejestracja: 24 cze 2015, 08:57
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Codenames Duet, czyli dwuosobowa wersja Tajniaków

Post autor: Wincenty Jan »

Dla mnie bomba! Zdecydowanie bardziej mnie interesuje wersja dwuosobowa niż ta dla dorosłych.
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7330
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 459 times
Been thanked: 1106 times

Re: Codenames Duet, czyli dwuosobowa wersja Tajniaków

Post autor: detrytusek »

Po słowie cooperative wyłączyłem szczerze mówiąc :)
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera

Wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
EsperanzaDMV
Posty: 1521
Rejestracja: 17 lut 2017, 14:40
Has thanked: 301 times
Been thanked: 639 times

Re: Codenames Duet, czyli dwuosobowa wersja Tajniaków

Post autor: EsperanzaDMV »

Tajniaków uwielbiam, to dla mnie najlepsza gra imprezowa jaka do tej pory powstała.
Jednak jak każdy wie, gra w 2-3 osoby praktycznie nie ma sensu, stąd jestem bardzo ciekaw tego rozwiązania, bo w większość gier gram jednak w dwie osoby.
Aczkolwiek po przeczytaniu "Collectively, you need to reveal all fifteen agents (..) before time runs out in order to win the game." patrzę już na to dużo bardziej sceptycznie, bowiem nie trawię jakiegokolwiek pośpiechu w grach planszowych... To ma być zabawa, a nie dodatkowy stres...
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7330
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 459 times
Been thanked: 1106 times

Re: Codenames Duet, czyli dwuosobowa wersja Tajniaków

Post autor: detrytusek »

EsperanzaDMV pisze: nie trawię jakiegokolwiek pośpiechu w grach planszowych... To ma być zabawa, a nie dodatkowy stres...
Ale to jest gra imprezowa... Czy ktokolwiek grałby w "5 sekund" gdyby to było 5 minut?

Przy okazji imprezy 2 osobowe? :)
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera

Wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
EsperanzaDMV
Posty: 1521
Rejestracja: 17 lut 2017, 14:40
Has thanked: 301 times
Been thanked: 639 times

Re: Codenames Duet, czyli dwuosobowa wersja Tajniaków

Post autor: EsperanzaDMV »

detrytusek pisze:Ale to jest gra imprezowa... Czy ktokolwiek grałby w "5 sekund" gdyby to było 5 minut?

Przy okazji imprezy 2 osobowe? :)
Gra imprezowa dla dwóch osób? Dwójka gra, a reszta patrzy? No chyba nie, zakładam że to właśnie jest wariant dla dwóch osób do domowego zacisza i tak do tej gry podchodzę.

A swoją drogą "5 Sekund" omijam szerokim łukiem, podobnie zresztą jak większość moich znajomych. Ale to już kwestia gustu i o tym nie ma co dyskutować.
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7330
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 459 times
Been thanked: 1106 times

Re: Codenames Duet, czyli dwuosobowa wersja Tajniaków

Post autor: detrytusek »

EsperanzaDMV pisze:
A swoją drogą "5 Sekund" omijam szerokim łukiem, podobnie zresztą jak większość moich znajomych. Ale to już kwestia gustu i o tym nie ma co dyskutować.
Ja też omijam szerokim łukiem ale piszesz, że nie trawisz pośpiechu w grach. Ja napisałem, że w przypadku gier imprezowych to czasami wręcz wymóg jak w przypadku 5 sekund.
Inną sprawą jest to, że tą grę trzeba chyba wyjąć z szuflady imprezowej, a wrzucić do coopów?
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera

Wątek sprzedażowy
esztfke
Posty: 311
Rejestracja: 20 lut 2015, 14:49
Has thanked: 29 times
Been thanked: 16 times

Re: Codenames Duet, czyli dwuosobowa wersja Tajniaków

Post autor: esztfke »

Weźcie pod uwagę to, że z tego co mówili na BGG będzie 200 nowych słów. Czyli będzie można duet traktować jako co-op 2 osobowy albo dodatek do wersji podstawowej lub dodatek do obrazków.
Awatar użytkownika
espresso
Posty: 1559
Rejestracja: 22 lut 2010, 12:00
Lokalizacja: poznań
Has thanked: 40 times
Been thanked: 103 times

Re: Codenames Duet, czyli dwuosobowa wersja Tajniaków

Post autor: espresso »

Może ograniczenie czasowe będzie określone jako X rund. W podstawce jest taki niby-kooperacyjny wariant z tego co pamiętam.
Awatar użytkownika
EsperanzaDMV
Posty: 1521
Rejestracja: 17 lut 2017, 14:40
Has thanked: 301 times
Been thanked: 639 times

Re: Codenames Duet, czyli dwuosobowa wersja Tajniaków

Post autor: EsperanzaDMV »

espresso pisze:Może ograniczenie czasowe będzie określone jako X rund. W podstawce jest taki niby-kooperacyjny wariant z tego co pamiętam.
Taaak, jest taki wariant w klasycznej wersji gry, ale konia z rzędem temu, kto rozegrał w tym trybie więcej niż kilka partii.
Żeby ta gra hulała, to potrzeba minimum 4 graczy. dlatego czekam niecierpliwie co wymyślono w wariancie dla dwóch osób takiego, że nie będzie można z takiego rozwiązania korzystać w klasycznej wersji (bo jak rozumiem osłabiłoby to znacząco wynik sprzedażowy wersji dwuosobowej).
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4719
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 383 times
Been thanked: 885 times

Re: Codenames Duet, czyli dwuosobowa wersja Tajniaków

Post autor: BartP »

Duet tak naprawdę, o ile dobrze rozumiem, robią karty układu, tzn. te, które mówią Tobie, które ma odgadnąć przeciwnik / partner. W Duecie zagwarantowane jest, że twoje cele i cele partnera mają dokładnie 3 wspólne karty. Ponadto dwaj zabójcy nie są niczyimi celami. Gdybyś wziął dwie losowe karty z podstawki, to mogłoby się okazać, że jedna z twoich kart celów jest zabójcą dla przeciwnika i byłoby po ptokach. Albo że 80% waszych celów się pokrywa.
Awatar użytkownika
bukimi
Posty: 925
Rejestracja: 08 mar 2013, 10:02
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Codenames Duet, czyli dwuosobowa wersja Tajniaków

Post autor: bukimi »

Dojenie na całego. Obrazki, wersja dla dorosłych, dwuosobowa :roll:
Lada dzień zapewne ogłoszą wersję "kids" lub "junior", bo aż dziwne, że jej jeszcze nie ma... A potem z górki: kids obrazkowe, kids dwuosobowe, kids spiderman (i inne franczyzy).
Moja kolekcja na BGG (stan posiadania, na sprzedaż, oceny i komentarze): >KLIK<
Polecam transakcje z: Karioka, Voronwe, Deninis, Razul, Chaaber, cyberowca, tiamat997, syfon, joanna_kozlowska6, ArniK, GaGacek
Moje gry solo na Excela (w kodzie VBA): >KLIK<
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4719
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 383 times
Been thanked: 885 times

Re: Codenames Duet, czyli dwuosobowa wersja Tajniaków

Post autor: BartP »

Franczyzy z Marvela są ogłoszone. I dobrze, dzięki temu gry lubiane przez nas mają szanse zagościć u niedzielnych kowalskich! Jak komuś starczy jedna implementacja, to przecież nie musi kupować kolejnych odsłon.
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7330
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 459 times
Been thanked: 1106 times

Re: Codenames Duet, czyli dwuosobowa wersja Tajniaków

Post autor: detrytusek »

BartP pisze:Franczyzy z Marvela są ogłoszone. I dobrze, dzięki temu gry lubiane przez nas mają szanse zagościć u niedzielnych kowalskich! Jak komuś starczy jedna implementacja, to przecież nie musi kupować kolejnych odsłon.
Kupować nie trzeba ale tak samo nie trzeba kupować płyt disco-polo co nie znaczy, że nie można poutyskiwać na jego niski muzyczny poziom.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera

Wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
Ink
Administrator
Posty: 2813
Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 102 times
Been thanked: 157 times
Kontakt:

Re: Codenames Duet, czyli dwuosobowa wersja Tajniaków

Post autor: Ink »

EsperanzaDMV pisze:
espresso pisze:Może ograniczenie czasowe będzie określone jako X rund. W podstawce jest taki niby-kooperacyjny wariant z tego co pamiętam.
Taaak, jest taki wariant w klasycznej wersji gry, ale konia z rzędem temu, kto rozegrał w tym trybie więcej niż kilka partii.
To ja poproszę, adres stajni podeślę w PW ;)
Games Fanatic -/- Gradanie -/- Za dużo gier
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
Wincenty Jan
Posty: 1862
Rejestracja: 24 cze 2015, 08:57
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Codenames Duet, czyli dwuosobowa wersja Tajniaków

Post autor: Wincenty Jan »

Rozegrałem ponad 80 partii w wariancie na trzy osoby i doskonale się przy tym bawiłem.
Awatar użytkownika
EsperanzaDMV
Posty: 1521
Rejestracja: 17 lut 2017, 14:40
Has thanked: 301 times
Been thanked: 639 times

Re: Codenames Duet, czyli dwuosobowa wersja Tajniaków

Post autor: EsperanzaDMV »

Ok, zwracam honor (i konia :D ), dla mnie ta gra w mniej niż cztery osoby jest... może nie tyle co słaba, tylko po prostu pełnię swoich możliwości odkrywa przy 4+ graczach (im więcej tym lepiej).
Ale fajnie, że innym podobają się też mniej wymagające osobowo warianty ;)

Tylko tak teraz się zacząłem w takim razie zastanawiać: czy osoby, które lubią wariant 2/3 osobowy w klasycznych "Tajniakach" zakupią Duet? Z jednej strony "po co?", skoro w dwie osoby już teraz gra się super, ale z drugiej strony "pewnie że tak!", bo to będzie pewnie jeszcze lepsza zabawa...
esztfke
Posty: 311
Rejestracja: 20 lut 2015, 14:49
Has thanked: 29 times
Been thanked: 16 times

Re: Codenames Duet, czyli dwuosobowa wersja Tajniaków

Post autor: esztfke »

Ja kupię dla nowych słów a jeśli wariant dla 2 osób będzie satysfakcjonujący to tym lepiej :)
Awatar użytkownika
josiu
Posty: 290
Rejestracja: 06 sty 2012, 22:34
Been thanked: 2 times

Re: Codenames Duet, czyli dwuosobowa wersja Tajniaków

Post autor: josiu »

Jak dla mnie swietna gra( nie grałem w zwykłych Tajniaków). Po rozegraniu chce się grać od razu jeszcze raz. Dodam,że na osiem partii osiem przegraliśmy...
Fuser.exe
Posty: 728
Rejestracja: 11 lip 2014, 13:11
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 23 times
Been thanked: 8 times

Re: Codenames Duet, czyli dwuosobowa wersja Tajniaków

Post autor: Fuser.exe »

ktoś grał?
Awatar użytkownika
josiu
Posty: 290
Rejestracja: 06 sty 2012, 22:34
Been thanked: 2 times

Re: Codenames Duet, czyli dwuosobowa wersja Tajniaków

Post autor: josiu »

sidmeier pisze:
Fuser.exe pisze:ktoś grał?
To jak onanizm. Nie polecę. Tylko wersja zwykła króluje. Dla hajsu na szafot wysłać autora. Samoośmieszanie się twórcy. Nie nadaje się do gry.
Ok rozumiem,że komuś się nie spodoba,ale żeby pisać,że nie nadaje się do gry? Dziś Duet zjadł nam cały czas który mieliśmy z żoną przeznaczony na planszówki. Brakowało takiej gry dla dwóch osób. Bardzo polecam.
Her0d
Posty: 39
Rejestracja: 13 wrz 2015, 14:58
Lokalizacja: Białystok, Podlaskie
Has thanked: 1 time

Re: Codenames Duet, czyli dwuosobowa wersja Tajniaków

Post autor: Her0d »

Fuser.exe pisze:ktoś grał?
Parę partii rozegranych, i tak jak obrazkowi Tajniacy tyłka nie urywali, tak ta wersja - zdecydowanie na plus, i to nie tylko ze względu na nowe karty. Nie ma efektu 'no dawaj coś, chociaż na jeden, bo nudno', bo ten czas można spokojnie wykorzystać na przygotowanie się do własnej rundy :). Kampanii (w sensie - zróżnicowania poziomów trudności) jeszcze nie próbowaliśmy, ale zapowiada się też na ciekawy utrudniacz.

...dodatkowy bonus - fajnie się w to gra w parze kartami z Tajniaków 'dla dorosłych' :)
ODPOWIEDZ