Karciane RPG - co polecacie?

Tutaj można dyskutować na tematy ogólnie związane z grami planszowymi, nie powiązane z konkretnym tytułem.
Szpanerski
Posty: 320
Rejestracja: 12 sty 2017, 23:46
Been thanked: 2 times

Karciane RPG - co polecacie?

Post autor: Szpanerski »

Gra będąca połączeniem karcianki i oldschoolowego rpg z turlaniem kości i rozwijaniem własnej postaci. Tego właśnie szukam! Jakie gry w tym stylu polecacie?

Wiem że jest Pathfinder i to idealnie pasuje do moich wymagań Ale szukam bardzo podobnych tytulow, zanim zdecyduje się na niego bo słyszałem mieszane opinie na ten temat?

Losowosc mi nie przeszkadza. W sumie to lubię te wszystkie wieloscienne kostki i aspekty gry z nimi związane!

Czekam na propozycje i opinie!
Zorak
Posty: 613
Rejestracja: 02 lip 2008, 01:22
Has thanked: 42 times
Been thanked: 49 times

Re: Karciane RPG - co polecacie?

Post autor: Zorak »

Horror w Arkham LCG pasuje.
1) twoj deck to twoja postac masz ograniczenia ck do typow kart jakie mozesz posiadac, rozne statyatyki i umiejetnosci postaci.
2) kazdy scenariusz to rozne wybory, kilka zakonczen a decyzje podjete podczas gry maja wplyw na kolejne scenariusze (tryb kampanii).
3) po kazdym scenariuszu dostajesz doswiadczenie za ktore kupujesz / wymieniasz / ulepszasz posiadany deck.
4) to jest LCG czyli cyklicznie masz nowe scenariusze, karty, nowych badaczy itp.
Horror w Arkham LCG na FB https://www.facebook.com/groups/1656455741348152/
Horror w Arkham LCG na Discord https://discord.gg/AEbARQx
Szpanerski
Posty: 320
Rejestracja: 12 sty 2017, 23:46
Been thanked: 2 times

Re: Karciane RPG - co polecacie?

Post autor: Szpanerski »

Zorak pisze:Horror w Arkham LCG pasuje.
1) twoj deck to twoja postac masz ograniczenia ck do typow kart jakie mozesz posiadac, rozne statyatyki i umiejetnosci postaci.
2) kazdy scenariusz to rozne wybory, kilka zakonczen a decyzje podjete podczas gry maja wplyw na kolejne scenariusze (tryb kampanii).
3) po kazdym scenariuszu dostajesz doswiadczenie za ktore kupujesz / wymieniasz / ulepszasz posiadany deck.
4) to jest LCG czyli cyklicznie masz nowe scenariusze, karty, nowych badaczy itp.
A jak rozwiazali w nim mechanikę walki? W typowych RPG są kostki + modyfkiatory
Awatar użytkownika
zioombel
Posty: 1148
Rejestracja: 21 wrz 2010, 13:19
Lokalizacja: Wołomin
Has thanked: 200 times
Been thanked: 98 times

Re: Karciane RPG - co polecacie?

Post autor: zioombel »

Tylko Pathfinder. Nie ma co się zastanawiac.
pattom
Posty: 1428
Rejestracja: 23 sty 2010, 14:18
Lokalizacja: Wrocław

Re: Karciane RPG - co polecacie?

Post autor: pattom »

Szpanerski pisze:
Zorak pisze:Horror w Arkham LCG pasuje.
1) twoj deck to twoja postac masz ograniczenia ck do typow kart jakie mozesz posiadac, rozne statyatyki i umiejetnosci postaci.
2) kazdy scenariusz to rozne wybory, kilka zakonczen a decyzje podjete podczas gry maja wplyw na kolejne scenariusze (tryb kampanii).
3) po kazdym scenariuszu dostajesz doswiadczenie za ktore kupujesz / wymieniasz / ulepszasz posiadany deck.
4) to jest LCG czyli cyklicznie masz nowe scenariusze, karty, nowych badaczy itp.
A jak rozwiazali w nim mechanikę walki? W typowych RPG są kostki + modyfkiatory
Walka i wszelkie testy są zrobione fajnie. Masz współczynniki postaci i wroga.
Każdy badacz posiada cztery umiejętności: wolę ( ), intelekt ( ), walkę ( ) oraz zręczność ( ). Im wyższa wartość danej umiejętności, tym lepiej dany badacz radzi sobie podczas wykonywania testów wskazanej umiejętności. Robi się testy przeciwstawne, jest możliwość modyfikowania testu używając kart z ręki + umiejętności z wystawionych kart + losowość żetonu z woreczka. Na każdym żetonie chaosu znajduje się symbol lub liczbowy modyfikator, wpływający na wynik testu umiejętności. Czyli taka kstka xK gdzie x jest zmienne w zależności od scenariusza i poziomu trudności.
Gra jest mega rpegowa!!!

Badacz może nosić określoną ilość sprzętu. Nie ma absurdów z 3 czy 4 brońmi:-) masz dwie ręce tak? :-)
Szpanerski
Posty: 320
Rejestracja: 12 sty 2017, 23:46
Been thanked: 2 times

Re: Karciane RPG - co polecacie?

Post autor: Szpanerski »

pattom pisze:
Szpanerski pisze:
Zorak pisze:Horror w Arkham LCG pasuje.
1) twoj deck to twoja postac masz ograniczenia ck do typow kart jakie mozesz posiadac, rozne statyatyki i umiejetnosci postaci.
2) kazdy scenariusz to rozne wybory, kilka zakonczen a decyzje podjete podczas gry maja wplyw na kolejne scenariusze (tryb kampanii).
3) po kazdym scenariuszu dostajesz doswiadczenie za ktore kupujesz / wymieniasz / ulepszasz posiadany deck.
4) to jest LCG czyli cyklicznie masz nowe scenariusze, karty, nowych badaczy itp.
A jak rozwiazali w nim mechanikę walki? W typowych RPG są kostki + modyfkiatory
Walka i wszelkie testy są zrobione fajnie. Masz współczynniki postaci i wroga.
Każdy badacz posiada cztery umiejętności: wolę ( ), intelekt ( ), walkę ( ) oraz zręczność ( ). Im wyższa wartość danej umiejętności, tym lepiej dany badacz radzi sobie podczas wykonywania testów wskazanej umiejętności. Robi się testy przeciwstawne, jest możliwość modyfikowania testu używając kart z ręki + umiejętności z wystawionych kart + losowość żetonu z woreczka. Na każdym żetonie chaosu znajduje się symbol lub liczbowy modyfikator, wpływający na wynik testu umiejętności. Czyli taka kstka xK gdzie x jest zmienne w zależności od scenariusza i poziomu trudności.
Gra jest mega rpegowa!!!

Badacz może nosić określoną ilość sprzętu. Nie ma absurdów z 3 czy 4 brońmi:-) masz dwie ręce tak? :-)
Ok zaraz obczaje!
Szpanerski
Posty: 320
Rejestracja: 12 sty 2017, 23:46
Been thanked: 2 times

Re: Karciane RPG - co polecacie?

Post autor: Szpanerski »

zioombel pisze:Tylko Pathfinder. Nie ma co się zastanawiac.
a wiesz może czy jest gdzieś insteukcja pdf do pobrania? Najlepiej PL
Awatar użytkownika
zioombel
Posty: 1148
Rejestracja: 21 wrz 2010, 13:19
Lokalizacja: Wołomin
Has thanked: 200 times
Been thanked: 98 times

Re: Karciane RPG - co polecacie?

Post autor: zioombel »

Szpanerski pisze:
zioombel pisze:Tylko Pathfinder. Nie ma co się zastanawiac.
a wiesz może czy jest gdzieś insteukcja pdf do pobrania? Najlepiej PL
Z tego co wiem nie ma instrukcji pl. Angielska można pobrać ze strony Paizo. Są YouTube filmy polskie https://youtu.be/ns1txa6Rqlg

Lub
https://youtu.be/juveqsVxdb4

Gambit zrobił też gameplay
https://youtu.be/PDlPBI6EPFk
Szpanerski
Posty: 320
Rejestracja: 12 sty 2017, 23:46
Been thanked: 2 times

Re: Karciane RPG - co polecacie?

Post autor: Szpanerski »

Dzięki wielkie! Ogarne wieczorem!
Awatar użytkownika
Dwntn
Posty: 1151
Rejestracja: 15 cze 2013, 22:23
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 14 times
Been thanked: 36 times

Re: Karciane RPG - co polecacie?

Post autor: Dwntn »

Podłączam się pod polecenie Pathfindera. To bardzo dobrze opracowany system, który oferuje chyba najbardziej zbliżone doświadczenie rozgrywania sesji RPG, ze względu na użycie i rozwój statystyk postaci i przypisanych temu klasycznie kości przy wykonywaniu testów. Jednocześnie format gry pozwala na rozegranie fabuły w kolejnych aktach (każdy kolejny akt sprzedawany jest osobno), aczkolwiek w odróżnieniu od podobnych gier czy wspomnianego powyżej Arkhama, w Pathfinderze otrzymujesz tyle zawartości, że spokojnie można grę przejść dwa trzy razy, używając różnych kombinacji postaci, przedmiotów etc.

Kolejnym argumentem stojącym za Pathfinderem jest różnorodność tematyki. Każdy core set opowiada inną historię: w pierwszym mamy typowe heroic fantasy. Kolejny zestaw zabiera cię w klimaty pirackie, trzeci set opowiada historię łówców demonów a'la Diablo a czwarty, najnowszy, przenosi nas do krain wzorowanych na starożytnym egipcie. Możesz więc odbyć przygodę w settingu który najbardziej Ci odpowiada.

- K.
Szpanerski
Posty: 320
Rejestracja: 12 sty 2017, 23:46
Been thanked: 2 times

Re: Karciane RPG - co polecacie?

Post autor: Szpanerski »

Dwntn pisze:Podłączam się pod polecenie Pathfindera. To bardzo dobrze opracowany system, który oferuje chyba najbardziej zbliżone doświadczenie rozgrywania sesji RPG, ze względu na użycie i rozwój statystyk postaci i przypisanych temu klasycznie kości przy wykonywaniu testów. Jednocześnie format gry pozwala na rozegranie fabuły w kolejnych aktach (każdy kolejny akt sprzedawany jest osobno), aczkolwiek w odróżnieniu od podobnych gier czy wspomnianego powyżej Arkhama, w Pathfinderze otrzymujesz tyle zawartości, że spokojnie można grę przejść dwa trzy razy, używając różnych kombinacji postaci, przedmiotów etc.

Kolejnym argumentem stojącym za Pathfinderem jest różnorodność tematyki. Każdy core set opowiada inną historię: w pierwszym mamy typowe heroic fantasy. Kolejny zestaw zabiera cię w klimaty pirackie, trzeci set opowiada historię łówców demonów a'la Diablo a czwarty, najnowszy, przenosi nas do krain wzorowanych na starożytnym egipcie. Możesz więc odbyć przygodę w settingu który najbardziej Ci odpowiada.

- K.
Zobaczę wieczorem na filmikach sobie jeszcze.
A jak mechaniczne się sprawuje ten system czy jest on w miarę realny (odnośnie sukcesów w rzutach itd)?
Fegat
Posty: 838
Rejestracja: 23 lut 2015, 08:22
Lokalizacja: Zabrze
Been thanked: 1 time

Re: Karciane RPG - co polecacie?

Post autor: Fegat »

www.przystole.org <<=== Ameri, ameri i więcej ameri! :D
Awatar użytkownika
Dwntn
Posty: 1151
Rejestracja: 15 cze 2013, 22:23
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 14 times
Been thanked: 36 times

Re: Karciane RPG - co polecacie?

Post autor: Dwntn »

Szpanerski pisze: A jak mechaniczne się sprawuje ten system czy jest on w miarę realny (odnośnie sukcesów w rzutach itd)?
System działa zaskakująco dobrze, emulując przebieg rozgrywki w grę RPG. Posiadasz drużynę postaci (1-4 w podstawce, do 6 z ddodatkiem), której celem jest przeszukanie lokacji (ilość lokacji zależna od ilości postaci w grze). W każdej z lokacji znajduje się po 10 kart zawierających wrogów, przedmioty, czary czy nawet pułapki, które należy napotkać i pozyskać lub pokonać. Masz na to określoną ilość dokładnie 30 tur. Wszelkie spotkania polegają na wykonaniu testu danego atrybutu (siły, zręczności, wiedzy, charyzmy itp) w celu pozyskania lub pokonania napotkanej karty. W zależności od wybranej statystyki rzucamy kością, która jest jej przypisana (od K4 po K20) i zdajemy testy w zależności czy uda nam się wyrzucić oczekiwany wynik, czy nie.

We wcześniejszych core setach celem każdego scenariusza było napotkanie i pokonanie Złoczyńcy, czyli Bossa dla danego scenariusza. W nowszych zestawach, zwłaszcza Mymmy's Mask cele scenariuszy zostały mocno zmodyfikowane i czasami aby wygrać musimy zakończyć scenariusz posiadając konkretną ilość kart w talii każdej postaci albo uciec przed ogarniającymi nas płomieniami itp.

Sama gra pod względem mechanicznym jest dosyć powtarzalna: idź do lokacji, pociągnij kartę i odbyj spotkanie, rzuć kostką. Wielu osobom ta powtarzalność może doskwierać, ale urok Pathfindera polega na tym iż każdy scenariusz jest poniekąd losowy, ze względu na losowy dobór kart w lokacjach. Dodatkowo fani gry stworzyli tzw. Adventure Guide, dzięki któremu każdy scenariusz zyskuje fabularny prolog i epilog. Sprawia to, że przechodząc kampanię, mamy wrażenie rozgrywania faktycznie sesji RPG, w której jeden z graczy czyta wstęp do każdej misji, następnie gracze przechodzą misję i czytany jest epilog oraz kolejny prolog następnej misji itd. W przypadku Mummy's Mask dodatkowo czasami czyta się ustępy z Adventure Guide także w niektórych etapach samej misji, co dodatkowo buduje klimat.

Podsumowując, Pathfinder to dosyć powtarzalna pod względem mechanicznym gra, aczkolwiek nadrabia to klimatem oraz fabułą, która w każdym core set-cie jest dosyć interesująca i rozwija się w miarę ukończenia kolejnych scenariuszy. Jeśli lubisz klimat RPG, to znajdziesz tutaj wiele jego elementów łącznie z rozbudową statystyk postaci w drużynie, świetną narracją fabuły, klimatem klasycznych sesji D&D. Nie bez powodu recenzent w przedstawionej powyżej recenzji stwierdził że wraca do Pathfindera z uśmiechem na twarzy. Ta gra naprawdę daje radę :)

- K.
ODPOWIEDZ