Moa (Martin Wallace)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Krwawisz
Posty: 1496
Rejestracja: 29 kwie 2010, 22:40
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 22 times

Re: Moa - nowa, duża gra Martina Wallace'a!

Post autor: Krwawisz »

Jest! :-)

Standardowe, polskie koszty wysylki i nieco nizsza cena :)

http://factorycube.com/sklep/opis-produktu/Moa/Moa

a tu troche wiecej o grze: http://factorycube.com/gra/Moa/O-grze

pomożecie?
Awatar użytkownika
Krwawisz
Posty: 1496
Rejestracja: 29 kwie 2010, 22:40
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 22 times

Re: Moa - nowa, duża gra Martina Wallace'a!

Post autor: Krwawisz »

staszek pisze:Jak zakładałem ten temat jakiś miesiąc temu , nie widziałem jeszcze grafik , okładka była inna itp. Teraz jednak przychodzi mi jednak zgodzić się z opinią Vestera, że to raczej gra dla dzieci będzie - trochę Nebulowato to wygląda.
z grą dla dzieci bym nie przesadzal - to naprawde potrafi byc mocny mozgozer. przede wszystkim z powodu ograniczonego zestawu kart akcji na wsyzstkie 7 rund. Bez odpowiedniego planowania guzik zrobimy
Awatar użytkownika
Gizmoo
Posty: 4104
Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
Has thanked: 2631 times
Been thanked: 2546 times

Re: Moa - nowa, duża gra Martina Wallace'a!

Post autor: Gizmoo »

Krwawisz, już chciałem klicknąć "dodaj do koszyka", ale mam kilka pytań:

1. Co jeśli gra się nie ufunduje? (wiem mało prawdopodobne, ale jednak) KS ściąga kasę dopiero po udanym ufundowaniu, u Was jest zwrot przelanej kwoty?

2. Zbiorowo dodacie całą zebraną kwotę, czy będziecie stopniowo powiększać pledża z każdym zamówieniem?

3. Czy cena 145 jest z wliczoną wysyłką z Waszego magazynu, czy nie? Sformuowanie: "Zamawiając u nas zaoszczędzicie też na kosztach wysyłki, gdyż gry wysyłane będą z naszych magazynów." dotyczy, jak rozumiem, oszczędności na KP gdybyśmy zamawiali z kicka?
kamil018
Posty: 201
Rejestracja: 22 lis 2015, 10:42
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times
Kontakt:

Re: Moa - nowa, duża gra Martina Wallace'a!

Post autor: kamil018 »

kolejne pytania ode mnie jeszcze.. ile czasu trwa przedsprzedaż i czy cena będzie na stałym poziomie, czy będzie rosła wraz z upływem czasu jak to było z Martwa Zimą?
kmd7
Posty: 1017
Rejestracja: 09 lip 2007, 15:25
Lokalizacja: okolice Bydgoszczy
Has thanked: 39 times
Been thanked: 30 times

Re: Moa - nowa, duża gra Martina Wallace'a!

Post autor: kmd7 »

Ja raczej odpadam, szkoda że nie jest na 2 osoby. Ale życzę powodzenia!
Awatar użytkownika
Krwawisz
Posty: 1496
Rejestracja: 29 kwie 2010, 22:40
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 22 times

Re: Moa - nowa, duża gra Martina Wallace'a!

Post autor: Krwawisz »

Odpowiadając na pytania:

1. oczywiscie jesli sie nie ufunduje kase zwracamy
2. co do uzupelniania kwoty na KS, to prawdopodobnie wszystko dodamy zbiorowo chyba ze wymyslimy jak to zrobic stopniowo
3. 145zl + wysylka w kwocie zaleznej od wybranej opcji (kolo10-15zl)
4. przedsprzedaz trwa tyle, ile KS - kwota nie wzrosnie
bowie
Posty: 487
Rejestracja: 01 mar 2017, 23:43
Has thanked: 219 times
Been thanked: 63 times

Re: Moa - nowa, duża gra Martina Wallace'a!

Post autor: bowie »

Dodawajcie wsparcie na KS stopniowo. Będzie widać Polaków wśród wspierającej społeczności :)
Awatar użytkownika
Krwawisz
Posty: 1496
Rejestracja: 29 kwie 2010, 22:40
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 22 times

Re: Moa - nowa, duża gra Martina Wallace'a!

Post autor: Krwawisz »

bedziemy probowac :)
Awatar użytkownika
Gizmoo
Posty: 4104
Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
Has thanked: 2631 times
Been thanked: 2546 times

Re: Moa - nowa, duża gra Martina Wallace'a!

Post autor: Gizmoo »

Na razie zbiórka wygląda biednie. Zanim zdecyduję się na zakup - chętnie zobaczyłbym jakiś gameplay. W dzisiejszych czasach kampania na KS, bez nawet jednej recenzji - to jest marketingowy strzał w kolano. Dziwna decyzja. Mam nadzieję, że może podesłali prototyp Rahdo. Nawet Undead Vikinga bym przebolał. Ale nic? Gra tak sławnego designera powinna ufundować się już pierwszego dnia! Może jednak za wcześnie wystartowali z kampanią?
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10021
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1307 times

Re: Moa - nowa, duża gra Martina Wallace'a!

Post autor: rastula »

Gizmoo pisze:Mam nadzieję, że może podesłali prototyp Rahdo. ?

Bez szans. Rhado gra tylkovw gry 2P
Awatar użytkownika
Krwawisz
Posty: 1496
Rejestracja: 29 kwie 2010, 22:40
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 22 times

Re: Moa - nowa, duża gra Martina Wallace'a!

Post autor: Krwawisz »

Z tego co wiem będą recenzje i materiały także jestem raczej spokojny
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4719
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 383 times
Been thanked: 885 times

Re: Moa - nowa, duża gra Martina Wallace'a!

Post autor: BartP »

Nie lubię takiego gadania, że "gra dla dzieci", bo po pierwsze wprowadza w błąd, po drugie brzmi jednak trochę szowinistycznie / elitarystycznie; "bo my to gramy w takie ciężkie gry dla dorosłych...".
Nie grałem w Moę, ale z zasadami się zapoznałem i to zdecydowanie nie jest gra dla dzieci, tylko raczej okolice lekko-średnie (2.5 w skali BGG), czyli ciężkość Dominiona, 7 Cudów Świata, Wierteł Skał Minerałów, Via Nebuli, Pośród Gwiazd, Lords of Xidit. Notre Dame, Brugii, Istanbulu (pełno gier jest w zakresie 2-3). Ja tam taką ciężkość również lubię, więc pewnie dziś wesprę.
Ale fakt, to na pewno nie jest ciężka gra. Ani średnio-ciężka.
staszek
Posty: 3544
Rejestracja: 11 maja 2009, 15:58
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 12 times
Been thanked: 24 times

Re: Moa - nowa, duża gra Martina Wallace'a!

Post autor: staszek »

Kiedyś Wallace robił gry innego typu, których byłem fanem.
Teraz robi gry inne, których fanem nie jestem.
Nie jest to nic złego po prostu stwierdzenie faktu.
Jak będę chciał zagrać w Via Nebula, zagram w to ze swoimi dziećmi. Myślę, że podobnie będzie z grą Moa.
Awatar użytkownika
Krwawisz
Posty: 1496
Rejestracja: 29 kwie 2010, 22:40
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 22 times

Re: Moa - nowa, duża gra Martina Wallace'a!

Post autor: Krwawisz »

BartP pamiętaj, że o "ciężkości" gry nie decyduje jedynie "suche" skomplikowanie zasad lub jego brak. W dużej mierze to liczba wyborów i rzeczy nad którymi trzeba w grze myśleć, czego już tak łatwo z samej instrukcji się nie dowiesz. IMO Moa jest jednak nieco cięższa niż Via Nebula czy wspomniany przez Ciebie Pośród Gwiazd, choć wiem, że to raczej mocno subiektywne kryterium. Dla mnie to jednak 3 w skali BGG i delikatna iskierka nadziei na to, że Wallace skręci(a) w końcu w kierunku cięższych tytułów. Dlatego nie sugerowałbym się aż tak bardzo grafikami czy prostotą samych zasad (które rzeczywiście nie są jakieś bardzo skomplikowane - choć też nie najprostsze) - mam nadzieję, że niedługo pojawią się jakieś filmy to będziecie mogli zobaczyć nieco więcej.
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4719
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 383 times
Been thanked: 885 times

Re: Moa - nowa, duża gra Martina Wallace'a!

Post autor: BartP »

Mnie tam przekonywać nie musisz, krwawisz.

Martin Wallace zawsze wydawał gry różnej ciężkości. Wczesne średnio-lekkie gry: Mordred, Way Out West, Tyros, Secrets of the Tombs, La Strada, Runebound, Election USA... Tak można naprawdę długo.
Chociaż fakt, że ostatnimi cięższymi były raptem Ships (2015) i A Study in Emerald (2013).
Awatar użytkownika
Krwawisz
Posty: 1496
Rejestracja: 29 kwie 2010, 22:40
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 22 times

Re: Moa - nowa, duża gra Martina Wallace'a!

Post autor: Krwawisz »

Ale ja nie chciałem Cie przekonywac tylko zwrócić uwagę na pewien szczegół w interpretacji tzw "ciężkości" gry :)
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4719
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 383 times
Been thanked: 885 times

Re: Moa - nowa, duża gra Martina Wallace'a!

Post autor: BartP »

Spoko. Chciałem, by wymowa postu była taka: "przy założeniu, że ciężkość gry jest 2-3, to...". Jeśli ciężkość jest większa, to tym bardziej [to, co pisałem] :).
bowie
Posty: 487
Rejestracja: 01 mar 2017, 23:43
Has thanked: 219 times
Been thanked: 63 times

Re: Moa - nowa, duża gra Martina Wallace'a!

Post autor: bowie »

Na kickstarterze szału nie ma, ufundowano dopiero 60%. To nie jest droga gra, więc koszt wysyłki stanowi duży udział w sumie kosztów dla wspierającego. Większość komentarzy dotyczy właśnie zbyt wysokiej wysyłki. W Polsce koszt ten przy zamówieniu zbiorowym będzie dużo niższy. Uważam, że 145 zł to przyzwoita cena. Ja na pewno wezmę, może nawet dwie sztuki. Poziom Rodzinny+ mi akurat pasuje. Będzie w co grać z dzieciakami w zimowe wieczory :)
Awatar użytkownika
Gizmoo
Posty: 4104
Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
Has thanked: 2631 times
Been thanked: 2546 times

Re: Moa - nowa, duża gra Martina Wallace'a!

Post autor: Gizmoo »

Strasznie kibicuję temu projektowi, ale przy całej mojej ogromnej sympatii dla tego tytułu, to kampania prowadzona jest wręcz tragicznie źle. Trudno dziwić się wyjątkowo skromnej zebranej kwocie, skoro nadal nie ma gameplaya, a wątek na BGG niemal wieje pustką. Pewnie uda się ufundować, ale trudno mi obecnie wyobrazić sobie odblokowanie nawet tych kilku SG.

Krwawisz, czy masz jakiekolwiek wiadomości na temat gameplaya?

Czy macie jakieś uwagi/wpływ na sposób prowadzenia tej kampanii?

Ile osób z Polski zdecydowało się wesprzeć projekt przez Waszą stronę?
Awatar użytkownika
Krwawisz
Posty: 1496
Rejestracja: 29 kwie 2010, 22:40
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 22 times

Re: Moa - nowa, duża gra Martina Wallace'a!

Post autor: Krwawisz »

Hej

co do Twoich pytan,
gameplay miał być już w przyszłym tygodniu - jak widać wciąż nie ma :( nic ponad to nie wiem. Nie mamy żadnych możliwości wpływu na sposób prowadzenia kampanii. Też jest nam przykro, że projekt utknął w miejscu, bo gra doskonała, a dotychczasowe kampanie APE Games udawały się bardzo porządnie.

Opcje są dwie : albo materiały się pojawią i kampania dostanie drugie życie, albo bedzie musiała byc zrestartowana i puszczona w późniejszym terminie przy dużo lepszym poprowadzeniu. bede dawal znac co i jak

co do Polski to sie dowiem i dam znac
bowie
Posty: 487
Rejestracja: 01 mar 2017, 23:43
Has thanked: 219 times
Been thanked: 63 times

Re: Moa - nowa, duża gra Martina Wallace'a!

Post autor: bowie »

No i jak tam wsparcie z Polski? Dodaliście polską cegiełkę czy czekacie ze wsparciem na finisz? Wydaje mi się, że organizator pogodził się z tym, że szału nie będzie. Planowane SG zostały włączone do podstawki mimo, że się nie ufundowały. W ogóle, brakuje jeszcze 15%, choć pewnie projekt jakoś się jednak ufunduje przez te pozostałe 6 dni...
Awatar użytkownika
Krwawisz
Posty: 1496
Rejestracja: 29 kwie 2010, 22:40
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 22 times

Re: Moa - nowa, duża gra Martina Wallace'a!

Post autor: Krwawisz »

hej
z tego co wiem kampania zostanie zrestartowana na dniach z nieco lepiej przemyslana strona.
Z naszej strony proponujemy zwrot pieniedzy osobom ktore wplacily albo automatyczne dolaczenie do kampanii numer 2. Mam nadzieje (i autor pewnie tez) ze tym razem uzyska takie finansowanie na jakie ta swietna gra zasluguje :)
bowie
Posty: 487
Rejestracja: 01 mar 2017, 23:43
Has thanked: 219 times
Been thanked: 63 times

Re: Moa - nowa, duża gra Martina Wallace'a!

Post autor: bowie »

Pytałem czy dorzucaliście już swój pledge :)
Awatar użytkownika
Krwawisz
Posty: 1496
Rejestracja: 29 kwie 2010, 22:40
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 22 times

Re: Moa - nowa, duża gra Martina Wallace'a!

Post autor: Krwawisz »

nie dorzucalismy i nie dorzucamy, bo kampania robi restart :)
Awatar użytkownika
gregos
Posty: 1032
Rejestracja: 20 gru 2014, 02:21
Lokalizacja: Tychy
Been thanked: 12 times

Re: Moa - nowa, duża gra Martina Wallace'a!

Post autor: gregos »

Kiedy ruszy nowa kampania?
ODPOWIEDZ