Lords of Hellas (Adam Kwapiński)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8740
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2650 times
- Been thanked: 2332 times
Re: Lords of Hellas
Prosił o egzemplarze recenzenckie i wyprosił
https://www.youtube.com/watch?v=Nk7HQmchsWc
https://www.youtube.com/watch?v=Nk7HQmchsWc
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
-
- Posty: 1130
- Rejestracja: 12 lip 2015, 16:47
- Lokalizacja: Gostyń (Wlkp)
- Has thanked: 113 times
- Been thanked: 132 times
Re: Lords of Hellas
Dałaś czadu tym wstępem A inni już grający w prototyp zgadzają się z wymienionymi słabościami gry? Ciekawe czy głos "ludu" dotrze do twórców?
"Errare humanum est"
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Lords of Hellas
Szybkie pytanko, czy zrobienie sundropa na wzór tego z kampanii jest w zasięgu kogoś, kto nie ma zbyt wiele wspólnego z malowaniem figurek? Jeśli tak, to jaki nakład czasowy i finansowy wchodzi w grę (oczywiście tak mniej więcej, bo najpewniej wpływ na to ma szereg czynników)?
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
-
- Posty: 1820
- Rejestracja: 05 lip 2015, 23:51
- Lokalizacja: GDAŃSK
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 36 times
Re: Lords of Hellas
Kamil, bardzo fajnie się to oglądało. Dużo lepiej niż te krótkie filmiki. Może warto iść w kierunku kilkunastominutowych?
Co do odniesienia do LOH to najbardziej zaciekawiły mnie kwestie z gra w dana ilość osób, kwestia bitew (widziałem kontrapunkt Andrzeja, więc dalej nie wiem co tutaj myśleć), zastanawia się na ile poruszona kwestia z graniem dalej mimo skończenia monumentu może być poprawiona przez twórców (chyba, ze istnieje założenie posiadania Atlasa i/lub według innych to jednak dobrze działa?). Kwestia eventów i questów była już poruszana w kilku recenzjach/komentarzach, wiec mam nadziej, że te elementy faktycznie "dojrzeją". Martwi mnie to, że z Twojego opisu potwierdza się wynik moich przemyśleń - Troya must have jeśli nic w zakresie bitew nie drgnie (upgrade wojów), Budynki, aby nie wiało biedą w porównaniu do reszty plastiku (wciąż się waham, bo wolałbym wydać to na pełnoprawny dodatek) oraz Atlas (czy mechanika wydłużania gry jest już w tym małym pakiecie, bez kolosalnej figurki?).
Andrzej,
w kilku kwestiach to jest Twoja opinia vs opinia Kamila. Obaj macie do niej prawo i nie musicie się zgadzać
Co do odniesienia do LOH to najbardziej zaciekawiły mnie kwestie z gra w dana ilość osób, kwestia bitew (widziałem kontrapunkt Andrzeja, więc dalej nie wiem co tutaj myśleć), zastanawia się na ile poruszona kwestia z graniem dalej mimo skończenia monumentu może być poprawiona przez twórców (chyba, ze istnieje założenie posiadania Atlasa i/lub według innych to jednak dobrze działa?). Kwestia eventów i questów była już poruszana w kilku recenzjach/komentarzach, wiec mam nadziej, że te elementy faktycznie "dojrzeją". Martwi mnie to, że z Twojego opisu potwierdza się wynik moich przemyśleń - Troya must have jeśli nic w zakresie bitew nie drgnie (upgrade wojów), Budynki, aby nie wiało biedą w porównaniu do reszty plastiku (wciąż się waham, bo wolałbym wydać to na pełnoprawny dodatek) oraz Atlas (czy mechanika wydłużania gry jest już w tym małym pakiecie, bez kolosalnej figurki?).
Andrzej,
w kilku kwestiach to jest Twoja opinia vs opinia Kamila. Obaj macie do niej prawo i nie musicie się zgadzać
Rabaty:
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
- raj
- Administrator
- Posty: 5172
- Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 265 times
- Been thanked: 873 times
- Kontakt:
Re: Lords of Hellas
histeryzujecie z tym budowaniem, wystarczy zacząć z monumentami na lv2 ale.liczyć je jak lv1. wtedy grę kończy akcja monumentu na całkowicie zbudowany monument.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
- raj
- Administrator
- Posty: 5172
- Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 265 times
- Been thanked: 873 times
- Kontakt:
Re: Lords of Hellas
można też grać z kompletnymi i używać kostek jako liczników
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
-
- Posty: 175
- Rejestracja: 26 cze 2013, 10:44
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 15 times
Re: Lords of Hellas
Chyba zaszło małe nieporozumienie. To co sugerujecie jest zmianą czysto estetyczną, a autor filmu mówił wyraźnie o zmianie w mechanice gry, tak by końcowe ulepszenia miały większy wpływ na rozgrywkę (granie z monumentem na 5 poziomie przez kolejne tury, zamiast natychmiastowego końca rozgrywki).
Chodzi o to, czy tego typu zmiana nie zaburzy całej reszty, a to już wymaga testów i ewentualnego dostosowania pozostałych mechanizmów. Nie wiem co ma do tego nieuchwytny "klimat".
Chodzi o to, czy tego typu zmiana nie zaburzy całej reszty, a to już wymaga testów i ewentualnego dostosowania pozostałych mechanizmów. Nie wiem co ma do tego nieuchwytny "klimat".
Re: Lords of Hellas
W mojej wypowiedzi odnosiłem się wyłącznie do kwestii zakończenia rozgrywki w momencie wybudowania monumentu co przekłada się na brak obecności kompletnych figurek na stole. Były w dyskusji wcześniej głosy, że z tego powodu nie można się cieszyć widokiem wybudowanego monumentu.MisioKret pisze:Chodzi o to, czy tego typu zmiana nie zaburzy całej reszty, a to już wymaga testów i ewentualnego dostosowania pozostałych mechanizmów. Nie wiem co ma do tego nieuchwytny "klimat".
Zmiany mechaniczne to już zupełnie inna bajka. Możliwe, że po prostu gra by się za bardzo rozpędziła przy bonusach z gotowych monumentów. Trzeba by to ocenić, ale pewnie gracze już to przetestują przy okazji ogrywania tytułu.
- mauserem
- Posty: 1817
- Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
- Has thanked: 253 times
- Been thanked: 165 times
- Kontakt:
Re: Lords of Hellas
edit:
post napisałem rano ale dopiero teraz zauważyłem ze się nie opublikował - widzę, że pewne kwestie są wspólne znaczy się "głos ludu"
Miałem okazje poprzyglądać się rozgrywkom i samemu zagrać - jak widać głowy mi nie urwało ze szczęścia
ale też nie umarłem z nudów, czy z bezsilnej furii.
O klimacie nie ma co gadać - można by nim obdzielić kilka innych gier
Poprawka na prototyp powinna tonować wszystkie "recenzenckie" wypowiedzi - co prawda nie mam recenzenckich zapędów - ale zasadę też stosuję - gra jest solidna, już teraz, ale jeszcze ciągle są w całości jakieś takie wyspy "nieogarnięcia", które mam nadzieję, zostaną "ogarnięte" w jakiejś formie.
Wg mnie takie na szybko tematy:
- kolejkowanie i obsługa questów - wspomniane przez Kamila przeskakiwanie i możliwość robienia questów niejako z automatu - to wymaga uporządkowania
- ilość questów - również wypunktowane - tu mam wrażenie wymagane będzie inne opracowanie edytorskie - zamiast znacznika dedykowanego do questu+karta questu - znaczniki A,B,C odpowiadające odpowiedniemu questowi - no chyba że ma być na bogato i wszystko zdublowane
- skalowanie - bo granie w 2 osoby na tej która jest obecnie moim zdaniem jest bez sensu - musi być ciasno i przepychanki. Ale wychodzi na to, ze będą mapy które rozwiążą. No chyba że ktoś lubi optymalizacyjny wyścig na zasadzie "każdy sobie"
- karty walki - to one sprawiają, że walka może być poważnym zaskoczeniem w tej deterministycznej mechanice - dla wielu to może być "ciężko strawne"
- i na koniec taki estetyczny zonk - praktycznie cały czas te piękne figurki leżą rozpieprzone w kawałkach na stole i czekają na złożenie do kupy - co często nie następuje nigdy - bo ten rodzaj zakończenia jakoś moim zdaniem nie będzie częsty
Gra jest świetnym przykładem nowej generacji gier, zapoczątkowanych przez CMON - AR z racji swojego biznesowego DNA jest temu bardzo bliskie.
Gry z mniej lub bardziej wyrafinowaną "eurowatą" mechaniką i masą plastiku, który cieszy oczy - swoista generacja kickstartera .
Co do subiektywnych odczuć i wrażenia op grze - jest całkiem nieźle, nie nudziłem się nad stołem, początkowe uczucie zagubienia i bezradności akurat u mnie odbieram jako dobre, bo to oznacza, że jest sporo pola do popisu w kolejnych partiach, będzie można kombinować i pogłębiać doświadczenia - Adam Kwapiński ewidentnie się rozkręca - tak trzymaj stary! Niebawem wyjdzie Nemezis, który tez moim zdaniem namiesza - Adam będzie "hot designer"
post napisałem rano ale dopiero teraz zauważyłem ze się nie opublikował - widzę, że pewne kwestie są wspólne znaczy się "głos ludu"
Miałem okazje poprzyglądać się rozgrywkom i samemu zagrać - jak widać głowy mi nie urwało ze szczęścia
ale też nie umarłem z nudów, czy z bezsilnej furii.
O klimacie nie ma co gadać - można by nim obdzielić kilka innych gier
Poprawka na prototyp powinna tonować wszystkie "recenzenckie" wypowiedzi - co prawda nie mam recenzenckich zapędów - ale zasadę też stosuję - gra jest solidna, już teraz, ale jeszcze ciągle są w całości jakieś takie wyspy "nieogarnięcia", które mam nadzieję, zostaną "ogarnięte" w jakiejś formie.
Wg mnie takie na szybko tematy:
- kolejkowanie i obsługa questów - wspomniane przez Kamila przeskakiwanie i możliwość robienia questów niejako z automatu - to wymaga uporządkowania
- ilość questów - również wypunktowane - tu mam wrażenie wymagane będzie inne opracowanie edytorskie - zamiast znacznika dedykowanego do questu+karta questu - znaczniki A,B,C odpowiadające odpowiedniemu questowi - no chyba że ma być na bogato i wszystko zdublowane
- skalowanie - bo granie w 2 osoby na tej która jest obecnie moim zdaniem jest bez sensu - musi być ciasno i przepychanki. Ale wychodzi na to, ze będą mapy które rozwiążą. No chyba że ktoś lubi optymalizacyjny wyścig na zasadzie "każdy sobie"
- karty walki - to one sprawiają, że walka może być poważnym zaskoczeniem w tej deterministycznej mechanice - dla wielu to może być "ciężko strawne"
- i na koniec taki estetyczny zonk - praktycznie cały czas te piękne figurki leżą rozpieprzone w kawałkach na stole i czekają na złożenie do kupy - co często nie następuje nigdy - bo ten rodzaj zakończenia jakoś moim zdaniem nie będzie częsty
Gra jest świetnym przykładem nowej generacji gier, zapoczątkowanych przez CMON - AR z racji swojego biznesowego DNA jest temu bardzo bliskie.
Gry z mniej lub bardziej wyrafinowaną "eurowatą" mechaniką i masą plastiku, który cieszy oczy - swoista generacja kickstartera .
Co do subiektywnych odczuć i wrażenia op grze - jest całkiem nieźle, nie nudziłem się nad stołem, początkowe uczucie zagubienia i bezradności akurat u mnie odbieram jako dobre, bo to oznacza, że jest sporo pola do popisu w kolejnych partiach, będzie można kombinować i pogłębiać doświadczenia - Adam Kwapiński ewidentnie się rozkręca - tak trzymaj stary! Niebawem wyjdzie Nemezis, który tez moim zdaniem namiesza - Adam będzie "hot designer"
a co do "sundropa" nie jest to operacja na otwartym mózgu - sundrop w prototypie sprawia wrażenie zrobionego podkładem, lub na hoplitach matowym akrylem. Mam wrażenie, że będę dłużej mył areograf niż aplikował kolory - zasada zawsze ta sama, jak w każdym malowaniu figurek - less is moreSzybkie pytanko, czy zrobienie sundropa na wzór tego z kampanii jest w zasięgu kogoś, kto nie ma zbyt wiele wspólnego z malowaniem figurek? Jeśli tak, to jaki nakład czasowy i finansowy wchodzi w grę (oczywiście tak mniej więcej, bo najpewniej wpływ na to ma szereg czynników)?
Re: Lords of Hellas
Ogólnie graliśmy źle, dopiero teraz dotarłem do domu i mogę odpisać na komentarze.
Nie wiem na ile mogę się dzielić z moimi prywatnymi rozmowami, a na ile nie, więc niech sami autorzy odpowiedzą w tym wątku.
generalnie:
MOJA WINA
Graliśmy z błędem, którego nie wychwyciłem mimo kilkukrotnego czytania instrukcji.
Budując monument, każdy dostawał priestów. W praktyce, tylko budujący dostaje.
Ogólnie zasada ta nie ma większego wpływu na początek rozgrywki, gdzie nikt nie chce budować, a i tak każdy ma kapłanów z budowania.
Jednak diametralnie zmienia "mid/late game". Mógłbym teraz gdybać, że w teorii z tą zasadą gra jest jeszcze bardziej sucha niż była, ale tego nie zrobię bo najpierw trzeba by było rozegrać kilka nowych partii. Nie zmienia to jednak moich przemyśleń odnośnie zadań i ich ilości. Tego jestem bardziej niż pewien.
edit: Zasada ta też zmienia akcję budowania na dużo bardziej sensowną, a to jest baaaaardzo duży plus
Idąc dalej, nadal uważam, że gra dwuosobowa jest najbardziej dynamiczna, najbardziej strategiczna i najciekawsza.
I z tego co wiem, to mało kto grał w wariant dwu-osobowy.
Zaraz na youtube pod filmem napiszę, jaki błąd zrobiliśmy... Szkoda i jest mi z tego powodu bardzo przykro.
Nie wiem na ile mogę się dzielić z moimi prywatnymi rozmowami, a na ile nie, więc niech sami autorzy odpowiedzą w tym wątku.
generalnie:
MOJA WINA
Graliśmy z błędem, którego nie wychwyciłem mimo kilkukrotnego czytania instrukcji.
Budując monument, każdy dostawał priestów. W praktyce, tylko budujący dostaje.
Ogólnie zasada ta nie ma większego wpływu na początek rozgrywki, gdzie nikt nie chce budować, a i tak każdy ma kapłanów z budowania.
Jednak diametralnie zmienia "mid/late game". Mógłbym teraz gdybać, że w teorii z tą zasadą gra jest jeszcze bardziej sucha niż była, ale tego nie zrobię bo najpierw trzeba by było rozegrać kilka nowych partii. Nie zmienia to jednak moich przemyśleń odnośnie zadań i ich ilości. Tego jestem bardziej niż pewien.
edit: Zasada ta też zmienia akcję budowania na dużo bardziej sensowną, a to jest baaaaardzo duży plus
Idąc dalej, nadal uważam, że gra dwuosobowa jest najbardziej dynamiczna, najbardziej strategiczna i najciekawsza.
I z tego co wiem, to mało kto grał w wariant dwu-osobowy.
Zaraz na youtube pod filmem napiszę, jaki błąd zrobiliśmy... Szkoda i jest mi z tego powodu bardzo przykro.
www.przystole.org <<=== Ameri, ameri i więcej ameri! :D
- playerator
- Posty: 2873
- Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
- Has thanked: 904 times
- Been thanked: 310 times
Re: Lords of Hellas
mauserem pisze:... - skalowanie - bo granie w 2 osoby na tej która jest obecnie moim zdaniem jest bez sensu - musi być ciasno i przepychanki. Ale wychodzi na to, ze będą mapy które rozwiążą. No chyba że ktoś lubi optymalizacyjny wyścig na zasadzie "każdy sobie" ...
Carramba.Fegat pisze:... nadal uważam, że gra dwuosobowa jest najbardziej dynamiczna, najbardziej strategiczna i najciekawsza ...
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)
także = też, również
Piszmy po polsku :)
- Gambit
- Posty: 5230
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 524 times
- Been thanked: 1826 times
- Kontakt:
- Gambit
- Posty: 5230
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 524 times
- Been thanked: 1826 times
- Kontakt:
Re: Lords of Hellas
Pfff...z prototypu se wyjmę, jak dojedzie. Ale chciałem wydrukować i mieć dodatkowy egzemplarz, dla znajomych rules lawyers.AkitaInu pisze:Powinna byc w prototypie, sam ja dawalem Fegatowi zeby ja tam wsadzil
-
- Posty: 175
- Rejestracja: 26 cze 2013, 10:44
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 15 times
Re: Lords of Hellas
http://tesera.ru/images/items/1025807/Game_manual.pdfGambit pisze:Wspomóżcie ślepca. Jest gdzieś instrukcja LoH do pobrania?
- Gambit
- Posty: 5230
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 524 times
- Been thanked: 1826 times
- Kontakt:
Re: Lords of Hellas
Dziękuję. Nich Ci Zeus w Hoplitach wynagrodzi...czy jakoś tak.MisioKret pisze:http://tesera.ru/images/items/1025807/Game_manual.pdfGambit pisze:Wspomóżcie ślepca. Jest gdzieś instrukcja LoH do pobrania?
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Lords of Hellas
https://boardgamegeek.com/filepage/1476 ... -prototypeGambit pisze:Wspomóżcie ślepca. Jest gdzieś instrukcja LoH do pobrania?
[Edit] Za wolny jestem. [emoji14]
Ostatnio zmieniony 04 lip 2017, 20:30 przez Bary, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
- mat_eyo
- Posty: 5599
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 783 times
- Been thanked: 1225 times
- Kontakt:
Re: Lords of Hellas
Zeus w kartach walki, w hoplitach to AtenaGambit pisze:Dziękuję. Nich Ci Zeus w Hoplitach wynagrodzi...czy jakoś tak.MisioKret pisze:http://tesera.ru/images/items/1025807/Game_manual.pdfGambit pisze:Wspomóżcie ślepca. Jest gdzieś instrukcja LoH do pobrania?
Re: Lords of Hellas
Ogólnie dziwne, ponieważ wyszło ode mnie w poniedziałek...Gambit pisze:Pfff...z prototypu se wyjmę, jak dojedzie. Ale chciałem wydrukować i mieć dodatkowy egzemplarz, dla znajomych rules lawyers.AkitaInu pisze:Powinna byc w prototypie, sam ja dawalem Fegatowi zeby ja tam wsadzil
www.przystole.org <<=== Ameri, ameri i więcej ameri! :D
-
- Posty: 725
- Rejestracja: 18 gru 2016, 13:22
- Lokalizacja: Skawina
- Has thanked: 118 times
- Been thanked: 141 times
Re: Lords of Hellas
Drogi Gambicie to kiedy jakieś oficjalne wnioski z prototypu?Gambit pisze:Pfff...z prototypu se wyjmę, jak dojedzie. Ale chciałem wydrukować i mieć dodatkowy egzemplarz, dla znajomych rules lawyers.AkitaInu pisze:Powinna byc w prototypie, sam ja dawalem Fegatowi zeby ja tam wsadzil
Ja dwa razy poproszę.MisioKret pisze:A mogę wybrać opcję - Helena w dwórkach?
crus221 - "Teraz pytanie czy sprzedać nerkę dla gry..."
olsszak - "Swoją drogą po ile nerka teraz?"
crus221 - "Jeden Lords of Hellas lub dwie Kawerny"
olsszak - "Swoją drogą po ile nerka teraz?"
crus221 - "Jeden Lords of Hellas lub dwie Kawerny"
- Gambit
- Posty: 5230
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 524 times
- Been thanked: 1826 times
- Kontakt:
Re: Lords of Hellas
Jak zostaną spełnione dwa warunki.Paskuder pisze:Drogi Gambicie to kiedy jakieś oficjalne wnioski z prototypu?Gambit pisze:Pfff...z prototypu se wyjmę, jak dojedzie. Ale chciałem wydrukować i mieć dodatkowy egzemplarz, dla znajomych rules lawyers.AkitaInu pisze:Powinna byc w prototypie, sam ja dawalem Fegatowi zeby ja tam wsadzil
1. Paczka do mnie przyjdzie
2. Zagram odpowiednią liczbę razy.