Pulsar 2849 (Vladimir Suchy)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- mat_eyo
- Posty: 5599
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 782 times
- Been thanked: 1225 times
- Kontakt:
Re: Pulsar 2849
Niestety, oprawa graficzna do pięknych nie należy :/ Boli to tym bardziej, że grafika na okładce jest według mnie fenomenalna. Pod względem użytkowym nie ma się do czego przy grafice przyczepić, a dla mnie zawsze użytkowość jest ważniejsza od ozdobności
Co do samej gry, to z każdą kolejną partią podoba mi się coraz bardziej. Z kościanek już prześcignęła u mnie Troyes i Bora Bora, a Zameczkom depcze po piętach
Co do samej gry, to z każdą kolejną partią podoba mi się coraz bardziej. Z kościanek już prześcignęła u mnie Troyes i Bora Bora, a Zameczkom depcze po piętach
-
- Posty: 1862
- Rejestracja: 24 cze 2015, 08:57
- Lokalizacja: Jaworzno
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
- warlock
- Posty: 4632
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1025 times
- Been thanked: 1940 times
Re: Pulsar 2849
A jak z interakcją? Bo Troyes cenię najwyżej z kościanek właśnie ze względu na to, że to nie jest łamigłówkowy pasjans, tylko jedno wielkie pole bitwy .
- detrytusek
- Posty: 7330
- Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 459 times
- Been thanked: 1106 times
Re: Pulsar 2849
Na pewno jest jej dużo mniej ale można podebrać komuś kość na którą się ślini albo jak ktoś jest na torach w tyle to można mu zabrać kości "pozytywne" by go zepchnąć w odchłań kar i upokorzeń...warlock pisze:A jak z interakcją? Bo Troyes cenię najwyżej z kościanek właśnie ze względu na to, że to nie jest łamigłówkowy pasjans, tylko jedno wielkie pole bitwy .
Natomiast nie zgadzam się, że w GAH jest tak źle, a tu jest tak dobrze. Grająć w 2 os. w P. rzucamy 7 kośćmi - szansa, że nie wypadnie to co chcieliśmy jest dużo większa niż w GAH gdzie się rzuca 10-oma. Do tego w GAH można przerzucić - tu nie. P. rozwiązuje to w ten sposób, że najczęściej z taką "niechcianą" kością jest co zrobić co nie zmienia faktu, że główny plan w danej rundzie leży.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
- AkitaInu
- Posty: 4038
- Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 23 times
Re: Pulsar 2849
Nie zapominaj że można sterować faktem która kość zostanie na torze.detrytusek pisze:Na pewno jest jej dużo mniej ale można podebrać komuś kość na którą się ślini albo jak ktoś jest na torach w tyle to można mu zabrać kości "pozytywne" by go zepchnąć w odchłań kar i upokorzeń...warlock pisze:A jak z interakcją? Bo Troyes cenię najwyżej z kościanek właśnie ze względu na to, że to nie jest łamigłówkowy pasjans, tylko jedno wielkie pole bitwy .
Natomiast nie zgadzam się, że w GAH jest tak źle, a tu jest tak dobrze. Grająć w 2 os. w P. rzucamy 7 kośćmi - szansa, że nie wypadnie to co chcieliśmy jest dużo większa niż w GAH gdzie się rzuca 10-oma. Do tego w GAH można przerzucić - tu nie. P. rozwiązuje to w ten sposób, że najczęściej z taką "niechcianą" kością jest co zrobić co nie zmienia faktu, że główny plan w danej rundzie leży.
Zmienia to między innymi punktację w rundach która zależy od tej właśnie kości Można komuś napsuć krwi i zabrać kilkanaście punktów.
-
- Posty: 1862
- Rejestracja: 24 cze 2015, 08:57
- Lokalizacja: Jaworzno
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Pulsar 2849
Co do interakcji zgadzam się z Detrytusek. Jest jej mniej niż w Troyes.detrytusek pisze:Na pewno jest jej dużo mniej ale można podebrać komuś kość na którą się ślini albo jak ktoś jest na torach w tyle to można mu zabrać kości "pozytywne" by go zepchnąć w odchłań kar i upokorzeń...warlock pisze:A jak z interakcją? Bo Troyes cenię najwyżej z kościanek właśnie ze względu na to, że to nie jest łamigłówkowy pasjans, tylko jedno wielkie pole bitwy .
Natomiast nie zgadzam się, że w GAH jest tak źle, a tu jest tak dobrze. Grająć w 2 os. w P. rzucamy 7 kośćmi - szansa, że nie wypadnie to co chcieliśmy jest dużo większa niż w GAH gdzie się rzuca 10-oma. Do tego w GAH można przerzucić - tu nie. P. rozwiązuje to w ten sposób, że najczęściej z taką "niechcianą" kością jest co zrobić co nie zmienia faktu, że główny plan w danej rundzie leży.
Co do GAH to po prostu za nim nie przepadam. Oceniam na 6 w skali BGG. A ta ocena trafia do gier, którę wole unikać. Zdecydowanie wolę draft i mechanikę P niż GAH. GAH został dla mnie zabity przez czas rozgrywki w większym gornie niż dwie osoby.
- orzeh
- Posty: 1281
- Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
- Lokalizacja: Mysłowice
- Has thanked: 127 times
- Been thanked: 194 times
- Kontakt:
Re: Pulsar 2849
To raz a dwa - są Transmitery, możesz sobie "zrobić" kość jaką chcesz, co prawda na stałe ale może być ich wieleAkitaInu pisze:Nie zapominaj że można sterować faktem która kość zostanie na torze.detrytusek pisze:Na pewno jest jej dużo mniej ale można podebrać komuś kość na którą się ślini albo jak ktoś jest na torach w tyle to można mu zabrać kości "pozytywne" by go zepchnąć w odchłań kar i upokorzeń...warlock pisze:A jak z interakcją? Bo Troyes cenię najwyżej z kościanek właśnie ze względu na to, że to nie jest łamigłówkowy pasjans, tylko jedno wielkie pole bitwy .
Natomiast nie zgadzam się, że w GAH jest tak źle, a tu jest tak dobrze. Grająć w 2 os. w P. rzucamy 7 kośćmi - szansa, że nie wypadnie to co chcieliśmy jest dużo większa niż w GAH gdzie się rzuca 10-oma. Do tego w GAH można przerzucić - tu nie. P. rozwiązuje to w ten sposób, że najczęściej z taką "niechcianą" kością jest co zrobić co nie zmienia faktu, że główny plan w danej rundzie leży.
Zmienia to między innymi punktację w rundach która zależy od tej właśnie kości Można komuś napsuć krwi i zabrać kilkanaście punktów.
-
- Posty: 1862
- Rejestracja: 24 cze 2015, 08:57
- Lokalizacja: Jaworzno
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Pulsar 2849
Interakcja jest też przy kolonizacji planet i stawianiu pulsarów. Można tam komuś mocno pokrzyżować plany.
- detrytusek
- Posty: 7330
- Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 459 times
- Been thanked: 1106 times
Re: Pulsar 2849
Chyba nie do końca zrozumiałem. W jakim momencie punktacja zależy od tego jaka kość zostanie na torze?AkitaInu pisze:
Nie zapominaj że można sterować faktem która kość zostanie na torze.
Zmienia to między innymi punktację w rundach która zależy od tej właśnie kości Można komuś napsuć krwi i zabrać kilkanaście punktów.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
-
- Posty: 1862
- Rejestracja: 24 cze 2015, 08:57
- Lokalizacja: Jaworzno
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Pulsar 2849
Warlock na tyle na ile już Cię „znam” to myślę, że obowiązkowo powinieneś sprawdzić ten tytuł.
Nie wiem czy się zachwycisz ale chyba „mechanicznie” powinien zwrócić Twoja uwagę.
Nie wiem czy się zachwycisz ale chyba „mechanicznie” powinien zwrócić Twoja uwagę.
- detrytusek
- Posty: 7330
- Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 459 times
- Been thanked: 1106 times
Re: Pulsar 2849
Ale szansa, że akurat da się zrobić kość jaką się potrzebuje jest dość mała bo musi się kilka czynników zgrać na raz. Czynników, które są zupełnie losowe.orzeh pisze: To raz a dwa - są Transmitery, możesz sobie "zrobić" kość jaką chcesz, co prawda na stałe ale może być ich wiele
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
- detrytusek
- Posty: 7330
- Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 459 times
- Been thanked: 1106 times
Re: Pulsar 2849
Warlocku na ile Cię znam to to jest pewniakWincenty Jan pisze:Warlock na tyle na ile już Cię „znam” to myślę, że obowiązkowo powinieneś sprawdzić ten tytuł.
Nie wiem czy się zachwycisz ale chyba „mechanicznie” powinien zwrócić Twoja uwagę.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
- AkitaInu
- Posty: 4038
- Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 23 times
Re: Pulsar 2849
Orzech - kość z transmiterów jest jednorazowa a nie stała. Chyba że czegoś nie pamiętam
Punktacja która jest zależna od kostki to ta gdzie w rundzie gyrodine punktuje za "znak zapytania" a nie konkretną wartość. Znak zapytania = kostka która została na torze kostek
Punktacja która jest zależna od kostki to ta gdzie w rundzie gyrodine punktuje za "znak zapytania" a nie konkretną wartość. Znak zapytania = kostka która została na torze kostek
- orzeh
- Posty: 1281
- Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
- Lokalizacja: Mysłowice
- Has thanked: 127 times
- Been thanked: 194 times
- Kontakt:
Re: Pulsar 2849
Nie będę przekonywał, losowość dla mnie jest do "ogarnięcia" modyfikatorami + patentami, dużo można dzięki temu osiągnąć i jak najbardziej można zrealizować z góry założony cel. Wczoraj miałem 4 kości z transmiterów (+bonusy) - od 3 do 6, praktycznie wszystko co mogłem/chciałem w ostatnich 3 rundach było do osiągnięcia.detrytusek pisze:Ale szansa, że akurat da się zrobić kość jaką się potrzebuje jest dość mała bo musi się kilka czynników zgrać na raz. Czynników, które są zupełnie losowe.orzeh pisze: To raz a dwa - są Transmitery, możesz sobie "zrobić" kość jaką chcesz, co prawda na stałe ale może być ich wiele
- detrytusek
- Posty: 7330
- Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 459 times
- Been thanked: 1106 times
Re: Pulsar 2849
JednorazowaAkitaInu pisze:Orzech - kość z transmiterów jest jednorazowa a nie stała. Chyba że czegoś nie pamiętam
Mediana wyznacza wartość ?, a nie to co zostanie.AkitaInu pisze:Punktacja która jest zależna od kostki to ta gdzie w rundzie gyrodine punktuje za "znak zapytania" a nie konkretną wartość. Znak zapytania = kostka która została na torze kostek
"This symbol indicates that the number of points depends on the
roll of the dice. If the median marker is on a die space, the
value equals the value of that die space. If the marker is between
two die spaces, use the larger of the two values."
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
- orzeh
- Posty: 1281
- Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
- Lokalizacja: Mysłowice
- Has thanked: 127 times
- Been thanked: 194 times
- Kontakt:
Re: Pulsar 2849
Jak to jednorazowa, raz na grę?AkitaInu pisze:Orzech - kość z transmiterów jest jednorazowa a nie stała. Chyba że czegoś nie pamiętam
Punktacja która jest zależna od kostki to ta gdzie w rundzie gyrodine punktuje za "znak zapytania" a nie konkretną wartość. Znak zapytania = kostka która została na torze kostek
- detrytusek
- Posty: 7330
- Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 459 times
- Been thanked: 1106 times
Re: Pulsar 2849
Jak miałeś 4 kości z transmietterów skoro one są jednorazowe i do tego nie możesz użyć więcej niż jednej czerwonej w rundzie??orzeh pisze: Nie będę przekonywał, losowość dla mnie jest do "ogarnięcia" modyfikatorami + patentami, dużo można dzięki temu osiągnąć i jak najbardziej można zrealizować z góry założony cel. Wczoraj miałem 4 kości z transmiterów (+bonusy) - od 3 do 6, praktycznie wszystko co mogłem/chciałem w ostatnich 3 rundach było do osiągnięcia.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
- orzeh
- Posty: 1281
- Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
- Lokalizacja: Mysłowice
- Has thanked: 127 times
- Been thanked: 194 times
- Kontakt:
Re: Pulsar 2849
Ok płączone transmitery dają "oczka kości", jeżli można je wykorzystać jedną raz na grę a nie na turę to źle gram.
- detrytusek
- Posty: 7330
- Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 459 times
- Been thanked: 1106 times
Re: Pulsar 2849
To ja się nie dziwię, że wszystko zrealizowałeśorzeh pisze:Ok płączone transmitery dają "oczka kości", jeżli można je wykorzystać jedną raz na grę a nie na turę to źle gram.
Kość utworzoną przez transmittery możesz wykorzystać tylko w momencie uruchomienia drugiego trasmittera (online) i to jest jednorazowe dobrodziejstwo. W całej grze możesz użyć maksymalnie 8 czerwonych kości (co się bardzo rzadko udaje).
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
- AkitaInu
- Posty: 4038
- Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 23 times
Re: Pulsar 2849
Detrytusek - racja, przyznaje
Orzech - tak, w tej turze w której dostaniesz czerwoną kostkę to możesz ją zużyć, jak nie zużyjesz to przepada.
To pamiętaj też że na turę można tylko jednej czerwonej kości użyć
Orzech - tak, w tej turze w której dostaniesz czerwoną kostkę to możesz ją zużyć, jak nie zużyjesz to przepada.
To pamiętaj też że na turę można tylko jednej czerwonej kości użyć
- orzeh
- Posty: 1281
- Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
- Lokalizacja: Mysłowice
- Has thanked: 127 times
- Been thanked: 194 times
- Kontakt:
Re: Pulsar 2849
Teraz widzę - używałem kości transmiterów jakby to były normalne czerwone kościdetrytusek pisze:To ja się nie dziwię, że wszystko zrealizowałeśorzeh pisze:Ok płączone transmitery dają "oczka kości", jeżli można je wykorzystać jedną raz na grę a nie na turę to źle gram.
Kość utworzoną przez transmittery możesz wykorzystać tylko w momencie uruchomienia drugiego trasmittera (online) i to jest jednorazowe dobrodziejstwo. W całej grze możesz użyć maksymalnie 8 czerwonych kości (co się bardzo rzadko udaje).
dzięki za wyjaśnienie
- mat_eyo
- Posty: 5599
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 782 times
- Been thanked: 1225 times
- Kontakt:
Re: Pulsar 2849
Chyba nadal coś mylisz. Czerwonych kostek możesz użyć raz na rundę i wszystkie są jednorazowa, niezależnie od źródła. Nigdy nie możesz mieć więcej niż jednej czerwonej kostki w rundzie.orzeh pisze:Teraz widzę - używałem kości transmiterów jakby to były normalne czerwone kościdetrytusek pisze:To ja się nie dziwię, że wszystko zrealizowałeśorzeh pisze:Ok płączone transmitery dają "oczka kości", jeżli można je wykorzystać jedną raz na grę a nie na turę to źle gram.
Kość utworzoną przez transmittery możesz wykorzystać tylko w momencie uruchomienia drugiego trasmittera (online) i to jest jednorazowe dobrodziejstwo. W całej grze możesz użyć maksymalnie 8 czerwonych kości (co się bardzo rzadko udaje).
dzięki za wyjaśnienie
- orzeh
- Posty: 1281
- Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
- Lokalizacja: Mysłowice
- Has thanked: 127 times
- Been thanked: 194 times
- Kontakt:
Re: Pulsar 2849
Tak tak, to ogarnąłem że jedna czerwona na rundę, nie wem czemu z transmiterami tak "pojechałem" choć w instrukcji wyraźnie jest napisane że w momencie utworzenia jest aktywna, potem przepada.mat_eyo pisze: Chyba nadal coś mylisz. Czerwonych kostek możesz użyć raz na rundę i wszystkie są jednorazowa, niezależnie od źródła. Nigdy nie możesz mieć więcej niż jednej czerwonej kostki w rundzie.