Szkoła Magów (Mystic Scrolls)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Granna
Posty: 103
Rejestracja: 16 wrz 2015, 09:39
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Szkoła Magów (Mystic Scrolls)

Post autor: Granna »

Na sklepowe półki trafiła nasza nowa gra kościana - Szkoła Magów. Gra miała swoją premierę na tegorocznych targach w Essen (Mystic Scrolls, wydawnictwo Drawlab).

Obrazek

Szkoła Magów
Autorzy: Stelios Kourtis, Evangelos Foskolos

Czas gry: 30 min
Liczba graczy: 2-4
Wiek graczy: 10+


Zawartość pudełka
• 44 kości żywiołów
• 1 kostka losu
• 42 karty zaklęć
• 4 karty postaci
• 4 znaczniki energii
• Instrukcja

Gracze wcielają się w uczniów tytułowej SZKOŁY MAGÓW.
Zbliża się wielki turniej zaklęć, a chętnych do zwycięstwa jest wielu. Podczas magicznego pojedynku
liczyć się będzie refleks, szybkość rzucania czarów i umiejętne wyczucie czasu.
SZKOŁA MAGÓW to wyjątkowa gra kościana, w której pojedynek pomiędzy graczami toczy się w czasie rzeczywistym.
Opanuj sześć żywiołów i zostań najpotężniejszym czarodziejem jakiego widział świat!

Obrazek

Szkoła Magów to pełna emocji gra kościana. Dzięki połączeniu aspektów zręczności, spostrzegawczości, refleksu i planowania gracze zanurzą się w mistycznym świecie czarodziejskich pojedynków. Unikalna mechanika zapewni wiele rozgrywek pełnych emocji, a prostota zasad pozwoli cieszyć się gry nawet mniej zaawansowanym adeptom sztuki magicznej.

• Proste zasady
Zasady do gry Szkoła Magów można wytłumaczyć w przysłowiowe „pięć minut”. Dzięki temu do magicznego pojedynku mogą zasiąść zarówno doświadczeni czarnoksiężnicy, jak i początkujący adepci. Doświadczenie oczywiście odgrywa tu znaczącą rolę, ale nowi gracze bardzo szybko przyswoją sobie intuicyjne zasady Szkoły Magów.
• Emocjonujący pojedynek w czasie rzeczywistym
Główna część magicznego pojedynku odbywa się symultanicznie. Gracze rzucają kostkami w tym samym momencie i jak najszybciej starają się rzucić jak najwięcej czarów. Dzięki temu gra nabiera unikalnego, pełnego emocji charakteru.
• Ilustracje pełne magii
Szkoła Magów to nie tylko gra z ciekawą mechaniką, ale i pokaz graficznych umiejętności najlepszych ilustratorów z renomowanego studia Asterman. Każdy z 42 czarów posiada unikatową ilustrację.

Obrazek
www.granna.pl
sklep.granna.pl
facebook.com/grannagry
duchwpancerzu
Posty: 8
Rejestracja: 02 lis 2017, 11:14

Re: Szkoła Magów (Mystic Scrolls)

Post autor: duchwpancerzu »

Grał ktoś?
Zastanawiam się, czy gra będzie się nadawała dla ogarniętego 8-latka?
olo6353
Posty: 91
Rejestracja: 11 sty 2016, 13:26
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Szkoła Magów (Mystic Scrolls)

Post autor: olo6353 »

duchwpancerzu pisze:Grał ktoś?
Zastanawiam się, czy gra będzie się nadawała dla ogarniętego 8-latka?
Ja nie grałem, ale gram z synem w Ucieczkę: Świątynia Zagłady i Fuse i nie wyobrażam sobie żeby nie ogarnął tego tytułu. Już zamówione u Mikołaja ;).
TTR_1983
Posty: 3931
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
Has thanked: 2 times
Been thanked: 87 times
Kontakt:

Re: Szkoła Magów (Mystic Scrolls)

Post autor: TTR_1983 »

duchwpancerzu pisze:Grał ktoś?
Zastanawiam się, czy gra będzie się nadawała dla ogarniętego 8-latka?
Da rady [emoji6]

Wysłane z mojego Lenovo A6020a40 przy użyciu Tapatalka
olo6353
Posty: 91
Rejestracja: 11 sty 2016, 13:26
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Szkoła Magów (Mystic Scrolls)

Post autor: olo6353 »

Pytanko. Trzy karty czarów zaawansowanych nie mają szarych pól (toksyczny deszcz, zagłada, deszcz meteorytów). Jaki warunek musi spełnić gracz żeby się ich nauczyć?
Awatar użytkownika
herman
Posty: 687
Rejestracja: 12 paź 2009, 12:24
Lokalizacja: ukochana Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 43 times

Re: Szkoła Magów (Mystic Scrolls)

Post autor: herman »

Żeby nauczyć się czaru trzeba rzucić zwykły koszt rzucenia + ten szary za nauczenie się go. W następnych turach jak się już nauczymy płacimy tylko koszt rzucenia. W przypadku tych trzec, które wymieniłeś koszt nauczenia = koszt rzucenia.
Przykład: Karta X ma 3 symbole zaznaczone normalnie i 2 na szaro. Żeby kartę zdobyć trzeba wyrzucić wszystkie 5. Żeby jej użyć w następnych rundach - te 3 co nie są na szaro :)
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3237
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 60 times
Kontakt:

Re: Szkoła Magów (Mystic Scrolls)

Post autor: Veridiana »

olo6353
Posty: 91
Rejestracja: 11 sty 2016, 13:26
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Szkoła Magów (Mystic Scrolls)

Post autor: olo6353 »

herman pisze:Żeby nauczyć się czaru trzeba rzucić zwykły koszt rzucenia + ten szary za nauczenie się go. W następnych turach jak się już nauczymy płacimy tylko koszt rzucenia. W przypadku tych trzec, które wymieniłeś koszt nauczenia = koszt rzucenia.
Przykład: Karta X ma 3 symbole zaznaczone normalnie i 2 na szaro. Żeby kartę zdobyć trzeba wyrzucić wszystkie 5. Żeby jej użyć w następnych rundach - te 3 co nie są na szaro :)
W sumie ma to sens... choć w instrukcji nie jest to tak jasno napisane.

Do tej pory graliśmy tak, że aby pozyskać kartę (nauczyć się czaru) trzeba zapełnić tylko szare pola, choć wtedy faktycznie bez sensu byłoby zdanie: "efekt nowego czaru obowiązuje już w tej rundzie..."

Ma to sens, dzięki.
ODPOWIEDZ