Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Czochrun
Posty: 439
Rejestracja: 19 mar 2011, 08:05
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Czochrun »

Za wikipedią: W porównaniu do poprzednich edycji poprawiono znacznie jakość wykonania zarówno żetonów jak i samej planszy. Zupełnie został zmieniony znacznik punktacji, a do gry dołączono rozbudowaną, kolorową instrukcję.

Za planszowki.com: Plansza w stosunku do poprzedniej edycji została powiększona i ma kształt prostokąta. Podstawowy obszar gry nie uległ jednak powiększeniu, a zdecydowano się jedynie dodać dookoła dodatkowe pola, dzięki czemu bardziej kreatywni gracze mogą wymyślić nowe warianty rozgrywki z ich zastosowaniem. Całość jest wykonana z grubej tektury i przyozdobiona postnuklearną scenerią. Dodatkowo projektant zadbał o naszą wygodę i na około planszy umieścił znaczniki wytrzymałości sztabu od 20 do 1.
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Bea »

Waszym zdaniem warto kupować droższą nową edycję, czy na to samo wyjdzie jak kupie starą tańszą?
Awatar użytkownika
Leser
Posty: 1737
Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
Lokalizacja: pod - Warszawa
Has thanked: 571 times
Been thanked: 1407 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Leser »

Bea pisze:Czym się różni nowa edycja Neuroshimy Hex od starej?
Zależy co rozumiesz przez "starą edycję". Główne różnice między wersją 1.0 a następnymi opisuje post Czochruna. Można dodać, że wersja 1.0 jest niekompatybilna z żetonami terenów wprowadzonymi w dodatku Babel 13 (który zresztą nie będzie już dodrukowywany). Za to ma dwustronną planszę (na jednej strone plansza "normalna", na drugiej z polami dającymi bonus do inicjatywy).

Wersja 2.0 (też już stara) od obecnej (2.5 jeśli czegoś nie przegapiłem;) różni się:
1. "Zbugowaną" armią Borgo - jeden z rodzajów żetonów występuje dwukrotnie zamiast w jednej sztuce, drugi tylko raz, choć powinien być w dwóch egzemplarzach.
2. Rewersami - w 2.0 był duży symbol armii, w najnowszej wersji mamy symbole w "psi ząb".
3. Brakiem minidodatku Najemnicy z Alabamy.
4. Obecnością pustych żetonów - po jednym na armię.
5. Znacznie lepiej wydaną instrukcją.
Bea pisze:Waszym zdaniem warto kupować droższą nową edycję, czy na to samo wyjdzie jak kupie starą tańszą?
Wersję 1.0 miałem w rękach tylko w postaci "ekskluzywnego" dodatku Doomsday Machine. Może nie powinienem na jego podstawie wyrokować, ale jakość wykonania żetonów (także grafik) w tej wersji jest marna. W tej chwili jest o niebo lepiej. Ponadto, jeśli gra Ci podejdzie, to dziwnie będzie miks starej i nowej wersji wyglądał z dodatkami - chyba, że z założenia nie jesteś nimi zainteresowana lub nie jest to dla Ciebie problem. Problematyczne też może być wykorzystanie terenów... przy czym jak już napisałem problematyczne może być w ogóle ich nabycie ;)
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
Senthe
Posty: 1719
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Senthe »

@Bea
Ciągle są jakieś straszne nieporozumienia z tymi edycjami. Gdzie Ty chcesz kupić "tańszą, starszą" edycję? Którą edycję masz niby na myśli? Bo ta "nowa" 2.5 jest w sklepach nieustannie od 5 lat...

I tak, zdecydowanie, po setkroć zasługuje na dorzucenie tych 10 zł w stosunku do wersji 1.0/2.0.
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Bea »

Dzięki, to chyba wyjaśniło moje wahania :)
Kolejarz
Posty: 588
Rejestracja: 12 gru 2011, 21:01

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Kolejarz »

1. edycja (dostępna raczej tylko na rynku wtórnym) znacznie różniła się od obecnie dostępnej na rynku. Grafiki i symbole były zupełnie inne, oznaczenia na żetonach w nowszych wersjach są wyraźniejsze i łatwiejsze do przyswojenia. Plansza była dwustronna - posiadała dodatkowy wariant gry, który chyba nie zdobył popularności. Pola na żetony były za duże, w nowszym wydaniu są dopasowane. Plansza nie tyle była mniejsza, miała inny kształt, ale nie dało jej się złożyć. Nowsza jest bardziej przenośna! Mniejszą, a wystarczającą planszę można zdobyć wraz z dodatkiem Duel. Obrażenia sztabu oznaczało się za pomocą specjalnych diali. Pudełko było innej wielkości i kolejne wydania zmieniają wszystko oprócz samej gry (chyba jedyną zasadą, jaka kiedykolwiek została zmieniona to granat Borgo - dawno temu zasieciowany sztab mógł go rzucić, teraz nie).
Wydania 2 i 2.5 na pierwszy rzut oka można odróżnić od pierwszego, ale pomiędzy sobą też mają drobne różnice. W 2. edycji plansza jest bardziej błyszcząca, pudełko nieznacznie większe, brak wypraski (która akurat zupełnie się nie przydaje), inne są rewersy żetonów, był też błąd w druku - jeden żeton zastąpiony innym, lepszym. Nie wiem, czy wydanie 2.5 nadal zawiera cztery dodatkowe żetony najemników z Alabamy.
W każdym wydaniu mogą zdarzyć się przesunięcia żetonów, ale w każdym kolejnym było lepiej pod tym względem. Rewersy w wersji 2.5 najlepiej zapobiegają rozpoznawaniu żetonów. Dodatki były wydawane do wersji 2.5, ale można je łączyć z każdą edycją. Tylko kafle terenów ze starego Babel 13 może być trudno używać z 1. edycją (bez problemu z 2.), ale obecnie to i tak dodatek print'n'play, a zresztą dodatki bierze się tylko dla nowych armii.
Bez wahania można uznać, że każde kolejne wydanie jest lepsze od poprzedniego, jednocześnie nie ujmując wcześniejszym - wszystkie są całkowicie grywalne i wystarczają na lata. Ja mam jedynkę i wszystkie dodatki. ;)
Ostatnio zmieniony 19 mar 2013, 11:48 przez Kolejarz, łącznie zmieniany 1 raz.
Senthe
Posty: 1719
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Senthe »

Nadal ciekawi mnie, o co Ci chodziło z tym kupowaniem starszej edycji, serio. ;)
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Kolejarz
Posty: 588
Rejestracja: 12 gru 2011, 21:01

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Kolejarz »

Pierwsza edycja jest warta uwagi, jeśli się chce grać dublami oryginalnych armii.
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7874
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 416 times
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex

Post autor: kwiatosz »

Ja zdecydowanie wolę liczniki obrażeń z pierwszej edycji (odkąd zobaczyłem w Portalu kowadło, czy coś takiego, na czym te liczniki były zbijane to jest to dla mnie kwintesencja postapo zawarta w wydaniu gry ;) )i planszę - niby te późniejsze są składane, ale ta z pierwszej edycji, dzięki nie-składaniu, nadaje się do trzymania w ręku/podawania jej sobie. Jedyny minus liczników obrażeń to taki, że nie nadają się dla Dancera. Na tyle jestem fanem pierwszej edycji, że pierwsze pogłoski o jej końcu skłoniły mnie do dokupienia drugiej sztuki. Ale trzeba mieć naprawdę dużo szczęścia, żeby mieć wszystkie żetony wycięte ok w tej edycji.

edit: pierwsza edycja też dużo bardziej pasuje do określenia "szachy post-apo" niż następne - straciły surowość na rzecz delikatnie cukierkowej oprawy. Ale oczywiście druga edycja jest ładna bardzo, tylko ma inny charakter grafik.
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
loreciak

Re: Neuroshima Hex

Post autor: loreciak »

kwiatosz pisze:Ale trzeba mieć naprawdę dużo szczęścia, żeby mieć wszystkie żetony wycięte ok w tej edycji.

W najnowszej edycji trzeba mieć tyle samo szczęścia jak i w pierwszej. Dodatkowo wskazane jest posiadanie długich paznokci do podnoszenia żetonów :)
Awatar użytkownika
Geko
Posty: 6491
Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Geko »

kwiatosz pisze: edit: pierwsza edycja też dużo bardziej pasuje do określenia "szachy post-apo" niż następne - straciły surowość na rzecz delikatnie cukierkowej oprawy.
Cukierkowej też, ale przede wszystkim w znacznej mierze mocno przerysowanej, np. punki z wielgachnymi nożami, facet z olbrzymim młotem, co nie wygląda naturalnie, tylko prześmiewczo. Też bym wolał bardziej "prawdziwą" grafikę, ale co tam. Najważniejsze, że gra jest dobra. Ostatnio odkryłem jej urok przeciwko SI w wersji na Androida i sprawdza się świetnie jako szybki przerywnik.
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Awatar użytkownika
jolietjake
Posty: 849
Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex

Post autor: jolietjake »

Leser pisze: Zależy co rozumiesz przez "starą edycję". Główne różnice między wersją 1.0 a następnymi opisuje post Czochruna. Można dodać, że wersja 1.0 jest niekompatybilna z żetonami terenów wprowadzonymi w dodatku Babel 13 (który zresztą nie będzie już dodrukowywany). Za to ma dwustronną planszę (na jednej strone plansza "normalna", na drugiej z polami dającymi bonus do inicjatywy).
Dwustronna plansza z polami zwiekszajacymi inicjatywę? Łał, nigdy tego nie widziałem i o tym nie slyszalem? Ma ktoś jakaś fotkę do podrzucenia jak to wyglada? Ktoś próbował tak grać i moze sie wypowiedzieć czy to fajne urozmaicenia czy tez dlatego nigdy pózniej tego nie wykorzystano bo słabe?
Joliet Jake na BGG
Kolejarz
Posty: 588
Rejestracja: 12 gru 2011, 21:01

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Kolejarz »

To plansza do wariantu "Król Wzgórza" / "King of the Hill". Środkowe pole daje +2 do inicjatywy, sąsiednie +1, a pozostałe (zewnętrzne) nie mają bonusu. Ciekawe urozmaicenie, ale szybko się nudzi i nie sprzyja balansowi. Oznaczenia na planszy nie są potrzebne, żeby tak grać - i tak są zasłonięte po położeniu żetonu.
TTR_1983
Posty: 3931
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
Has thanked: 2 times
Been thanked: 87 times
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex

Post autor: TTR_1983 »

Premiera dodatku do Neuroshimy Hex "Sharrash" z powodów błędów w druku została opóźniona przez wydawnictwo Portal do momentu poprawienia wszystkich krzywo wydrukowanych żetonów.
Nowa planowana data premiery to połowa kwietnia 2013 roku.
Awatar użytkownika
jolietjake
Posty: 849
Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex

Post autor: jolietjake »

O nie, znów się zaczną furie hejterów Portalu, co w życiu co robić nie mają :(
Joliet Jake na BGG
szmajchel
Posty: 574
Rejestracja: 19 gru 2010, 21:07
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex

Post autor: szmajchel »

<hejt na Portal>
Borek224
Posty: 348
Rejestracja: 25 lis 2010, 13:35
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Borek224 »

Dlaczego mialby się zacząć hejt? Gra nie grafika do klientów. Zostala zatrzymana przez kontrole jakości. To akurat Bardzo Dobrze.
Awatar użytkownika
Portal Games
Posty: 1358
Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 23 times
Been thanked: 272 times
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Portal Games »

@Mulek
Nie wiem skąd masz tę informację, jest ona dość bliska prawdy, ale nie w 100% prawdziwa. Sharrash pojawi się szybciej niż w połowie kwietnia. :)


Część nakładu armii Sharrash miała krzywo przycięte żetony. Odkryliśmy to odbierając pierwsze sygnalne egzemplarze, które jechały na premierę dodatku na konwencie Pyrkon. Po odkryciu tego problemu zażądaliśmy od drukarni rozfoliowania wszystkich egzemplarzy dodatku, przebrania krzywych żetonów i dodrukowania błędnie wydrukowanych żetonów.

Pierwsza partia armii (tych, które przeszły pozytywnie dodatkową kontrolę) trafiła na Pyrkon, kolejna trafi na rynek w najbliższym tygodniu. Reszta nakładu faktycznie trafi później - trzeba je dodrukować.

Sama premiera przesunęła się o około półtora tygodnia ze względu na dodatkową kontrolę i rozfoliowywanie całego nakładu. Przepraszamy za opóźnienie, ale po latach wpadek drukarni przy różnych okazjach, w wyniku których cierpiała reputacja wydawnictwa Portal przestaliśmy tolerować nawet najdrobniejsze potknięcia i wprowadziliśmy bardzo rygorystyczną politykę współpracy z drukarniami. Mamy nadzieję, że gracze przyjmą te decycje pozytywnie.
Senthe
Posty: 1719
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Senthe »

Jak to napisał repek, "O take Polske smy walczyli" :D. Gratz.
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Awatar użytkownika
Myszaq36
Posty: 242
Rejestracja: 23 lip 2012, 10:04
Lokalizacja: Wrocław

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Myszaq36 »

Ja się bardzo cieszę... wolę dostać grę 1/2 tygodnia później a niżeli odkryć taką niespodziankę po rozpakowaniu (musiałbym tracić czas, biegać po poczcie i odsyłać, potem czekać na nowy egzemplarz...). Dopiero bym klną stojąc tradycyjne 30 min na poczcie :)
Dlatego cieszy mnie taka polityka i z pewnością wydawnictwo zaoszczędzi sobie w przyszłości wiele czasu - bo raczej żaden klient by sobie nie odpuścił gdyby dostał felerny egzemplarz... a tak przynajmniej będzie spokój na forum :)
Awatar użytkownika
Gabriel
Posty: 730
Rejestracja: 13 sie 2007, 23:08
Lokalizacja: Warszawa

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Gabriel »

Wydawnictwo Portal pisze:@Mulek
Nie wiem skąd masz tę informację, jest ona dość bliska prawdy, ale nie w 100% prawdziwa. Sharrash pojawi się szybciej niż w połowie kwietnia. :)


Część nakładu armii Sharrash miała krzywo przycięte żetony. Odkryliśmy to odbierając pierwsze sygnalne egzemplarze, które jechały na premierę dodatku na konwencie Pyrkon. Po odkryciu tego problemu zażądaliśmy od drukarni rozfoliowania wszystkich egzemplarzy dodatku, przebrania krzywych żetonów i dodrukowania błędnie wydrukowanych żetonów.

Pierwsza partia armii (tych, które przeszły pozytywnie dodatkową kontrolę) trafiła na Pyrkon, kolejna trafi na rynek w najbliższym tygodniu. Reszta nakładu faktycznie trafi później - trzeba je dodrukować.

Sama premiera przesunęła się o około półtora tygodnia ze względu na dodatkową kontrolę i rozfoliowywanie całego nakładu. Przepraszamy za opóźnienie, ale po latach wpadek drukarni przy różnych okazjach, w wyniku których cierpiała reputacja wydawnictwa Portal przestaliśmy tolerować nawet najdrobniejsze potknięcia i wprowadziliśmy bardzo rygorystyczną politykę współpracy z drukarniami. Mamy nadzieję, że gracze przyjmą te decycje pozytywnie.
Drukujecie w Polsce? Ciekawe, czy takie same boje toczy Galakta, FFG, Lacerta jak drukują w Chinach. O ile Chiny generalnie reputację mają fatalną za wszystko, to może tu dają radę?
Kupię:Dark World: Dragon's Gate / Schwarze Auge Tal des Drachens (stary dungeon-crawler)
metyu
Posty: 381
Rejestracja: 12 gru 2012, 11:08
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex

Post autor: metyu »

Innowacje miały coś tam źle wydrukowane z tego co pamiętam;
plus dla Portalu!
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7874
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 416 times
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex

Post autor: kwiatosz »

Bardzo duży plus dla Portalu :) Drugiego zamówienia już nie złożę, ale za to kogoś namówię na ten dodatek ;)
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Awatar użytkownika
Portal Games
Posty: 1358
Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 23 times
Been thanked: 272 times
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Portal Games »

Na stronie wydawnictwa Portal opublikowaliśmy materiał omawiający tło fabbularne nowej armii do Neuroshimy Hex.
http://www.wydawnictwoportal.pl/2013/04 ... -sharrash/

Obrazek
Eschelius
Posty: 3
Rejestracja: 30 kwie 2013, 14:24

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Eschelius »

Ostatnio miałem okazję zagrać z Sharaash. Dziwna armia, grywalna, ale dziwna. Chociaż mniej jak Dancer :D A i tak preferuję grać Borgo (ci Sieciarze). Jeszcze Vegas wydaje się mało przekonywujące.
ODPOWIEDZ