Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Ayaram
Posty: 1531
Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 184 times
Been thanked: 562 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Ayaram »

Przecież ostatnio wydane talię w 2,5 znikały po tygodniu, bo dawali takie małe nakłady... teraz się nagle to zrobiło nieopłacalne?

No nic. od nowa zbierać Neuroshimy na pewno nie będę, mieszać tym bardziej...

Portal jest w ogóle jakiś taki trefny ;) I neuroshima i osadnicy to gry które z chęcią bym kupował dodatki, ale że portal to portal to nie :wink:
Awatar użytkownika
Galatolol
Posty: 2318
Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 565 times
Been thanked: 907 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Galatolol »

Ayaram pisze:Przecież ostatnio wydane talię w 2,5 znikały po tygodniu, bo dawali takie małe nakłady...
Co nie zmienia faktu, że sprzedało się mało :twisted: Teraz można z czystym sumieniem zamknąć linię 2,5.
Awatar użytkownika
dicer
Posty: 755
Rejestracja: 11 sty 2014, 00:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: dicer »

Pixa pisze:Po prostu odechciewa sie grac, jak ktos wyklada Mephisto na stol.
Miałem tak w zeszłym roku, kiedy grając w warszawskiej lidze kilkakrotnie dostałem ciężki łomot od Mephisto.
Ale potem siadłem na spokojnie i zacząłem rozkminiać tę armię i dzisiaj już się jej nie boję.

Mephisto jest bardzo silny i groźny, jak mu się na to pozwoli.
Grając przeciwko niemu po prostu przez pierwszą część rozgrywki (nawet jakieś 3/4) należy się bezwzględnie koncentrować na niszczeniu jego najsilniejszych żetonów: Sond i Inkubatorów. Jak się nie da zniszczyć, to trzeba chociaż zasieciować. Bez nich siła bojowa Mephisto spada i to dość radykalnie. W dalszej kolejności trzeba niszczyć Akceleratory i Kolce. Jak się to zniszczy, to Mephisto staje się prawie bezbronny i wtedy można się zająć jego Sztabem.

Oczywiście jedne armie radzą sobie z tym lepiej, inne gorzej, ale nie demonizowałbym tak Mephista. Da się z nim spokojnie wygrać.
Omnibus
Posty: 74
Rejestracja: 16 lis 2013, 19:21

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Omnibus »

I tak nic to, w porównaniu do Dancera. Armia Żart normalnie, i pasuje to do hexa jak pięść do nosa. Co ture zmienia pozycje , a walka wygląda na zasadzie "PEW PEW PEW!". Jako armia fanowska oryginalna, ale że dopuścili to w poczet świętej 15? No dramat panie
Pixa
Posty: 1992
Rejestracja: 10 lip 2013, 13:24
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Pixa »

dicer pisze: Mephisto jest bardzo silny i groźny, jak mu się na to pozwoli.
Grając przeciwko niemu po prostu przez pierwszą część rozgrywki (nawet jakieś 3/4) należy się bezwzględnie koncentrować na niszczeniu jego najsilniejszych żetonów: Sond i Inkubatorów. Jak się nie da zniszczyć, to trzeba chociaż zasieciować. Bez nich siła bojowa Mephisto spada i to dość radykalnie. W dalszej kolejności trzeba niszczyć Akceleratory i Kolce. Jak się to zniszczy, to Mephisto staje się prawie bezbronny i wtedy można się zająć jego Sztabem.
Teorie to ja znam, tylko jak to zrobic nie majac zadnej jednostki z inicjatywa 3 (Stalowa Policja)? Jeden inkubator z +2 i Mephisto juz ma 3. Sieciarze tez nie zawsze sie sprawdzaja.
--
Próbówka Music House - sale prób i studio nagrań we Wrocławiu
www.sala-prob-wroclaw.pl
Kisun
Posty: 1130
Rejestracja: 12 lip 2015, 16:47
Lokalizacja: Gostyń (Wlkp)
Has thanked: 113 times
Been thanked: 132 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Kisun »

I to jest właśnie magia Neuroshimy hex. Trzeba kombinować ;)
"Errare humanum est"
Awatar użytkownika
Ayaram
Posty: 1531
Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 184 times
Been thanked: 562 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Ayaram »

No cóż może przyda się pokombinować z formatem? Jakieś coś w stylu wybieramy 3 frakcję, przeciwnik może jedną zbanować i gramy do 2 zwycięstw czy cóź?
Pixa
Posty: 1992
Rejestracja: 10 lip 2013, 13:24
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Pixa »

Kisun pisze:I to jest właśnie magia Neuroshimy hex. Trzeba kombinować ;)
To nie jest magia, tylko frustracja. Kompletnie niezbalansowana armia, kombinowanie niewiele pomaga. To, zeby czyscic inkubatory i sondy da sie wywnioskowac po jednej partii, tylko co z tego?
--
Próbówka Music House - sale prób i studio nagrań we Wrocławiu
www.sala-prob-wroclaw.pl
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4631
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1024 times
Been thanked: 1940 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: warlock »

Aż tak źle to wygląda? I Mephisto i Dancer są jeszcze u mnie nieruszone, ale czytając takie rzeczy odechciewa mi się czytać instrukcję...
Awatar użytkownika
Błysk
Posty: 1403
Rejestracja: 19 cze 2010, 13:58
Has thanked: 153 times
Been thanked: 186 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Błysk »

warlock pisze:Aż tak źle to wygląda? I Mephisto i Dancer są jeszcze u mnie nieruszone, ale czytając takie rzeczy odechciewa mi się czytać instrukcję...
Grałem obiema po razie. Dancer nie wydaje się być jakiś mega mocny (w końcu wystarczy zabić 1 obiekt), ale Mephisto faktycznie ma jakiś chory, niepokojący potencjał.

Co do formatu- dokładnie. Powinna być gra do dwóch zwycięstw, albo nawet lepiej do dwóch punktów przewagi. Wydłuży to turnieje? Tak, ale będzie też faktycznie "bardziej turniejowe" w sensie, że pozwoli zminimalizować pechowe ułożenie żetonów.
Awatar użytkownika
tekknoboy
Posty: 420
Rejestracja: 20 lip 2011, 09:07
Has thanked: 17 times
Been thanked: 50 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: tekknoboy »

warlock pisze:Aż tak źle to wygląda? I Mephisto i Dancer są jeszcze u mnie nieruszone, ale czytając takie rzeczy odechciewa mi się czytać instrukcję...
Na posterunek też ludzie marudzil, że nie da się nimi wygrać.
Awatar użytkownika
dicer
Posty: 755
Rejestracja: 11 sty 2014, 00:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: dicer »

Pixa pisze:Teorie to ja znam, tylko jak to zrobic nie majac zadnej jednostki z inicjatywa 3 (Stalowa Policja)? Jeden inkubator z +2 i Mephisto juz ma 3. Sieciarze tez nie zawsze sie sprawdzaja.
No wiesz - nikt nie obiecywał, że będzie łatwo. :)

Jak jesteś wolniejszy od Mephisto, to przyjmujesz cios na klatę i konsekwentnie robisz swoje licząc na to, że odrobisz straty w końcówce.
Niektóre armie są w stanie w jednej bitwie zadać 10+ punktów (mój rekord to 14 punktów Uranopolis).

A akurat Stalowa Policja to IMHO najlepsza armia do walki z Mephisto. Jak masz 3 Sędziów na planszy, to wymiatasz.

No ale każdy ma swoje doświadczenia. Ja w każdym bądź razie Mephista się nie boję i wcale nie uważam go za niezbalansowaną armię, choć z pewnością jest to bardzo trudny przeciwnik, wymagający o wiele większego kombinowania, niż przeciętnie.
Hansolo
Posty: 11
Rejestracja: 29 kwie 2013, 22:13

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Hansolo »

Heh.

Dawno temu ludzie płakali że Borgo jest przegięte. Czyżby teraz był czas na Mefisto? :P
Pixa
Posty: 1992
Rejestracja: 10 lip 2013, 13:24
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Pixa »

Gdy gra wychodzila, byly 4 frakcje podstawowe. Nie jest to ilosc trudna do zbalansowania. Narzekania na Borgo byly nieco na wyrost (choc jest to mocna armia). W momencie jak jest okolo 15 armii to jednak balans jest wyzwaniem. W przypadku Mephisto wyzwaniem, ktoremu Portal nie podolal.

P.S.
Warto zaznaczyc, ze jednak Portal tez doszedl do wniosku, ze Borgo jest za silne, bo w wersji 3.0 oslabil jedna jednostke.
--
Próbówka Music House - sale prób i studio nagrań we Wrocławiu
www.sala-prob-wroclaw.pl
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4631
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1024 times
Been thanked: 1940 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: warlock »

Pixa pisze:Gdy gra wychodzila, byly 4 frakcje podstawowe. Nie jest to ilosc trudna do zbalansowania. Narzekania na Borgo byly nieco na wyrost (choc jest to mocna armia). W momencie jak jest okolo 15 armii to jednak balans jest wyzwaniem. W przypadku Mephisto wyzwaniem, ktoremu Portal nie podolal.

P.S.
Warto zaznaczyc, ze jednak Portal tez doszedl do wniosku, ze Borgo jest za silne, bo w wersji 3.0 oslabil jedna jednostke.
Serio? Kogo? Nigdy nie zauważyłem (ale w pierwszą edycję grałem chyba 7 lat temu ostatni raz).
Pixa
Posty: 1992
Rejestracja: 10 lip 2013, 13:24
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Pixa »

Niestety nie pamietam, a wersji 2.5 nie mam przed soba. W kazdym badz razie jest to faktem.
--
Próbówka Music House - sale prób i studio nagrań we Wrocławiu
www.sala-prob-wroclaw.pl
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 56 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: GrzeL »

Pixa pisze:
warlock pisze:
Pixa pisze:Warto zaznaczyc, ze jednak Portal tez doszedl do wniosku, ze Borgo jest za silne, bo w wersji 3.0 oslabil jedna jednostke.
Serio? Kogo? Nigdy nie zauważyłem (ale w pierwszą edycję grałem chyba 7 lat temu ostatni raz).
Niestety nie pamietam, a wersji 2.5 nie mam przed soba. W kazdym badz razie jest to faktem.
Też jestem ciekaw, jaką to jednostkę Portal osłabił w wersji 3.0 względem 2.5.
W wersji 2.0 było dwóch Super-mutantów zamiast dwóch Siłaczy, ale to był błąd tamtej edycji.

Wczoraj Portal opublikował instrukcję do nowego dodatku Death Breath.
Nazwa nowej frakcji jest taka sama jak „Specjalna zasada turniejowa dotycząca Missisipi – Oddech Śmierci (en. Death Breath)”.
Występuje w niej nowa cecha ataku Pożarcie, które działa inaczej niż Pożarcie (specjalny rodzaj ataku) Nocnego Łowcy.
Pixa
Posty: 1992
Rejestracja: 10 lip 2013, 13:24
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Pixa »

GrzeL pisze: Wczoraj Portal opublikował instrukcję do nowego dodatku Death Breath.
Nazwa nowej frakcji jest taka sama jak „Specjalna zasada turniejowa dotycząca Missisipi – Oddech Śmierci (en. Death Breath)”.
Występuje w niej nowa cecha ataku Pożarcie, które działa inaczej niż Pożarcie (specjalny rodzaj ataku) Nocnego Łowcy.
Wyglada na bardzo ciekawa i mocna frakcje. Juz nie moge sie doczekac, zeby potestowac. No i to chyba nie koniec army-packow do Hexa. O ile sie orientuje, szarza dysponuje na razie tylko Death Breath, a w instrukcji stoi: "Gdy jednostki z cechą Szarży należące do RÓŻNYCH frakcji", czyli cos jeszcze powinn dojsc.
--
Próbówka Music House - sale prób i studio nagrań we Wrocławiu
www.sala-prob-wroclaw.pl
Kisun
Posty: 1130
Rejestracja: 12 lip 2015, 16:47
Lokalizacja: Gostyń (Wlkp)
Has thanked: 113 times
Been thanked: 132 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Kisun »

Chyba że jakaś armia ma możliwość przejęcia żetonu przeciwnika? ;) np Vegas.
"Errare humanum est"
Pixa
Posty: 1992
Rejestracja: 10 lip 2013, 13:24
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Pixa »

Cholerne Vegas ;-)
--
Próbówka Music House - sale prób i studio nagrań we Wrocławiu
www.sala-prob-wroclaw.pl
Awatar użytkownika
Hwi
Posty: 20
Rejestracja: 10 gru 2014, 11:40
Lokalizacja: Warszawa

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Hwi »

W instrukcji Death Breath jest informacja o aktualnym FAQ na stronie Portalu, ale nie mogę go znaleźć. Ktoś coś widział? Czy to po prostu moja niecierpliwość, a FAQ pojawi się w dniu premiery DB? :)
A co do Vegas - jak gramy w kilka osób, to Vegas jest od razu gnębione sieciarzami, nawet jeśli na planszy jest tylko sztab, a inni mają już po kilka jednostek (zwykle jest "O rany, tylko nie ta wkurzająca armia") :) Także ja osobiście lubię grać Vegas ze względu na wpienianie pozostałych, ale z powodu niskiej inicjatywy nie traktuję jej jako mocną armię. Wolę mój kochany Posterunek z 7 żetonami Ruchu - dziś przypadło mi grać Smartem, ale tu z kolei jest tylko 1 żeton Ruchu... czułam się jak niepełnosprawna, co z tego że mają milion Działek Gaussa, jakoś nie lubię tej armii :)
Omnibus
Posty: 74
Rejestracja: 16 lis 2013, 19:21

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Omnibus »

To ja chciałem sobie popłakać nad brakiem DB w wersji 2.5. Armia wygląda nieźle, ale trochę szkoda, choć rozumiem Portal, że nie dopuszczali już starej edycji tej armii. Ciężko im mieć to za złe.
niby już w pudle leży DDM w edycji 3.0, ale to zawsze był taki bajer. Miałem jednak plan mieć wszystkie armie w edycji 2.5.
Pewnie i tak kupię, ale dogryzło mi to.
Pixa
Posty: 1992
Rejestracja: 10 lip 2013, 13:24
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Pixa »

Kolejne partie vs Mephisto i kolejne srogie baty. Tym razem gra vs Smart. W pierwszej partii boj w miare wyrownany, kolejne 4 okropna dominacja Mephisto. Ta armia to naprawde jest okrutna pomylka. Jako zabawka - ok, niech bedzie, jako pelnoprawna armia turniejowa - dramat. Wydaje mi sie, ze naprawde Portal niezbyt testuje balans.
--
Próbówka Music House - sale prób i studio nagrań we Wrocławiu
www.sala-prob-wroclaw.pl
Awatar użytkownika
dicer
Posty: 755
Rejestracja: 11 sty 2014, 00:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: dicer »

Pixa pisze:Kolejne partie vs Mephisto i kolejne srogie baty. Tym razem gra vs Smart. W pierwszej partii boj w miare wyrownany, kolejne 4 okropna dominacja Mephisto. Ta armia to naprawde jest okrutna pomylka.
A może Wy coś źle gracie? :wink:

Ja na ostatnie 9 partii przeciwko Mephisto - 6 zwycięstw, 3 przegrane, więc sorry, ale trudno mi narzekać.
I właśnie odkryłem, że genialną armią do walki z Mephisto jest Posterunek. Mając 6 bitew potrafi wymieść planszę z żetonów Mephisto prawie do czysta.

Jak na razie w moim prywatnym rankingu najlepsze armie do gry przeciwko Mephisto to:

1. Posterunek
2. Stalowa Policja
3. Missisipi
4. Nowy York
5. Moloch

Teraz zamierzam przetestować Borgo (też mają dużo bitew, więc teoretycznie powinni sobie poradzić), Sharrash (tu jestem ciekaw, jak się sprawdzą moździerze i ładunki wybuchowe) i Uranopolis.
Pixa
Posty: 1992
Rejestracja: 10 lip 2013, 13:24
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Pixa »

A ja chyba przetestuje Mississippi - odpychanie, cien, trucizna moga faktycznie dac rade. Natomiast Stalowa? Bardzo niskie inicjatywy, malo uzyteczni przeciwko Mephisto sieciarze oraz zdolnosc sztabu. Probowalem dwa razy i mi nie szlo. Moze wroce do testow, bo lubie te armie. Posterunek - nie gralem, ale martwi mnie, ze wiekszosc modulow Meohisto ma tarcze, a wiekszosc jednostek posterunku strzelka pojedynczym strzalem. Co do Uranopolis, to testowalem juz i nawet sie sprawdza - mocne strzelajace jednostki, taran, Mephisto ma tez problem z odcieciem zasilania. Recepta na robaka niby jest prosta - zniszczyc swider, wszczepy z wyborem "mocy", sondy, modul, ktory pozwala atakowac we wszystkich kierunkach i potem inne moduly, ale nie tak latwo to wykonac.
--
Próbówka Music House - sale prób i studio nagrań we Wrocławiu
www.sala-prob-wroclaw.pl
ODPOWIEDZ