Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Deathhammer
Posty: 274
Rejestracja: 03 sty 2014, 22:41
Has thanked: 3 times
Been thanked: 16 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Deathhammer »

Ja mam za sobą 5 gier DB, w tym 4 przeciwko Molochowi i kroi mnie równo. Jedną wygrałem, reszta to sromotna porażka, w tym dzisiaj dwa razy do zera. Armia ma zdecydowanie potencjał i mnogość zagrywek ale trzeba kombinować, największą bolączka jest niska inicjatywa jednostek, większość spada dopóki zdąży cokolwiek zrobić... No, a te 8 bitew daje spore możliwości, z drugiej jednak strony często niepotrzebnie zapycha rękę.

No nic, najwyraźniej jeszcze trzeba trochę ograć zombiaków i się oswoić :) Najważniejsze, że gra się przyjemnie, a i tematycznie jest to bardzo ciekawa armia.
Awatar użytkownika
dicer
Posty: 755
Rejestracja: 11 sty 2014, 00:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: dicer »

Deathhammer pisze:Ja mam za sobą 5 gier DB, w tym 4 przeciwko Molochowi i kroi mnie równo. Jedną wygrałem, reszta to sromotna porażka, w tym dzisiaj dwa razy do zera. Armia ma zdecydowanie potencjał i mnogość zagrywek ale trzeba kombinować, największą bolączka jest niska inicjatywa jednostek, większość spada dopóki zdąży cokolwiek zrobić... No, a te 8 bitew daje spore możliwości, z drugiej jednak strony często niepotrzebnie zapycha rękę.
We wczorajszym finale Mistrzostw Polski w NH3.0 spotkały się Death Breath i Posterunek. Obserwując ten mecz nie miałem wrażenia, że DB stwarzało jakieś szczególne zagrożenie. Przez większość gry Posterunek czyścił planszę z jednostek DB, w miarę możliwości z dystansu i z dala od swojego Sztabu, a w dwóch ostatnich rundach zadał mordercze ciosy za 8 punktów w praktycznie bezbronny Sztab DB.
To był bardzo ciekawy mecz i w zasadzie modelowy przykład, jak walczyć przeciwko DB.
Robert3511
Posty: 27
Rejestracja: 09 paź 2016, 13:45

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Robert3511 »

Wie ktoś jak sobie poradzili zwycięzcy warszawskich eliminacji?
Awatar użytkownika
dicer
Posty: 755
Rejestracja: 11 sty 2014, 00:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: dicer »

No Warszawa w tym roku całkiem nieźle. 8)

W pierwszej dziesiątce znalazło się aż pięciu graczy, na miejscach 1. (wielkie brawa dla Dominika :D), 4., 5. 7.(?) i 9.

Dodam tylko, że spośród tych pięciu osób aż cztery (włączając w to aktualnego Mistrza Polski) to uczestnicy naszych regularnych środowych neuroshimowych spotkań w Paradoksie.
Przypadek? :wink:
Awatar użytkownika
dicer
Posty: 755
Rejestracja: 11 sty 2014, 00:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: dicer »

Pixa pisze:A co do MP, to Wrocław trzeci :D
Gwoli ścisłości - Wrocław wicemistrzem, trzecia była Gdynia.

A tak à propos finału MP - wybrać na najważniejszą rozgrywkę roku armię Death Breath... :?
Podziwiam odwagę i optymizm. :)

Przeciwko DB chyba warto wystawiać Dancera, bo wtedy cecha zombie działa inaczej, co raczej osłabia DB.
W każdym bądź razie w trakcie finałów MP Dancer gładko sobie poradził z DB.
Ktoś ma może doświadczenia ze starć w tej konfiguracji?
Awatar użytkownika
antros
Posty: 27
Rejestracja: 29 wrz 2014, 09:03
Lokalizacja: Grudziądz
Has thanked: 11 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex

Post autor: antros »

dave8 pisze:Przebrnąłem przez kilkanaście ostatnich stron wątku ale nie znalazłem odpowiedzi.
Które najlepiej dodatki kupić? (mowa o wersji 3.0).
Powiedzmy nie więcej niż 8 szt. - które byście wybrali i dlaczego?
Przecież na 55 stronie wrzucałem ankietę dla Hexomaniaków http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... start=1350,
Czyżby to że 170 osób wypowiadało się m.in. jakie armie najbardziej lubi, jakie wybrało by na turniej czy którymi gra im się najprzyjemniej nie jest dla ciebie odpowiedzią jakie kupić?

Przychylam się do wcześniejszych głosów, że wszystkie są ciekawe, bo wszystkie są inne, mam wszystkie i do każdej wracam z przyjemnością i każda mnie przez pewien okres fascynowała. W ramach eksperymentu wypisuje 8 które mi jako pierwsze przychodzą na myśl: Mefisto, Sharrash, Mississippi, Vegas, Neodżungla, Smart, Dancer, Stalowa Policja.
Robert3511
Posty: 27
Rejestracja: 09 paź 2016, 13:45

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Robert3511 »

Zdaje się, że była zapowiedź eliminacji do mistrzostw już w marcu. Wiadomo coś?
Heiken
Posty: 203
Rejestracja: 11 maja 2012, 10:05
Has thanked: 6 times
Been thanked: 2 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Heiken »

Jakie armie polecacie do gier domowych dla posiadacza podstawki 3.0? Tak 2 - 3 na razie.
Nesmeer

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Nesmeer »

Heiken pisze:Jakie armie polecacie do gier domowych dla posiadacza podstawki 3.0? Tak 2 - 3 na razie.
Jeżeli Ci zależy na urozmaiceniu to Neojungla, Vegas i Dancer. Oferują sporo nowych zasad i wydłużają żywotność gry, wymagają kilku gier by je ograć.
Jeśli natomiast wolisz pomału wprowadzać dodatkowe smaczki i zasady to Stalowa Policja, Nowy Jork powinny być odpowiednie.
Tak czy inaczej, jeśli gra Ci się podoba prędzej czy później kupisz je wszystkie :P
Deathhammer
Posty: 274
Rejestracja: 03 sty 2014, 22:41
Has thanked: 3 times
Been thanked: 16 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Deathhammer »

Nowy Jork, Smart, Sharrash, Mississipi.
Tak czy inaczej, jeśli gra Ci się podoba prędzej czy później kupisz je wszystkie :P
Dokładnie :)
dizzit
Posty: 294
Rejestracja: 09 maja 2011, 13:07
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 17 times
Been thanked: 20 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: dizzit »

Heiken pisze:Jakie armie polecacie do gier domowych dla posiadacza podstawki 3.0? Tak 2 - 3 na razie.
A ja się zatrzymałem z dodatkami (jakies te nowe armie przekombinowane).
Moje ulubione dodatkowe to: neodżungla, mephisto, vegas i smart
Awatar użytkownika
Hwi
Posty: 20
Rejestracja: 10 gru 2014, 11:40
Lokalizacja: Warszawa

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Hwi »

Neodżungla, Missisipi, Nowy Jork.

+1 do ostatecznego zebrania wszystkich [emoji3]

Wysłane z mojego HUAWEI CUN-L21 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
dicer
Posty: 755
Rejestracja: 11 sty 2014, 00:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: dicer »

Robert3511 pisze:Zdaje się, że była zapowiedź eliminacji do mistrzostw już w marcu. Wiadomo coś?
Dopiero co ogłosili:
http://portalgames.pl/pl/rozpoczynamy-m ... -hex-2017/

Czas odkurzyć żetony. 8)
pytajnik1
Posty: 48
Rejestracja: 17 maja 2017, 12:24
Has thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: pytajnik1 »

Dość nietypowe pytanie, ale czy żeton sztabu Death Breath jest dwustronny jak sztaby w podstawowych armiach czy jednostronny jak sztaby w pozostałych dodatkach? A jak to wygląda w przypadku obiektów Dancera?
Początkujący planszówkowicz prosi o wyrozumiałość :)
Fegat
Posty: 837
Rejestracja: 23 lut 2015, 08:22
Lokalizacja: Zabrze
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Fegat »

Ostatnio przeprowadziłem wywiad z Michałem Oraczem, który opowiedział mi o dwóch nowych szykowanych armiach. Może kogoś zainteresuje to:
https://www.youtube.com/watch?v=Q_aCQ5WiZko
www.przystole.org <<=== Ameri, ameri i więcej ameri! :D
pytajnik1
Posty: 48
Rejestracja: 17 maja 2017, 12:24
Has thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: pytajnik1 »

Dzięki za info! Świetna wiadomość, że Michał Oracz nadal ma wenę twórczą w przypadku Neuroshimy!

Mam nadzieję, że i na długo wyczekiwane FAQ znajdzie czas ;)
Początkujący planszówkowicz prosi o wyrozumiałość :)
koczkodan
Posty: 232
Rejestracja: 21 cze 2017, 12:38
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: koczkodan »

kiedy faq?
kiedy nowe armie?
szorstki
Posty: 6
Rejestracja: 21 lut 2015, 19:50

Re: Neuroshima Hex

Post autor: szorstki »

Jeśli ktoś wygrał w mistrzostwach Posterunek z nowymi grafikami i chciałby się podzielić skanem, byłbym wdzięczny :D Ciekawi mnie nowy imydż 8)
koczkodan
Posty: 232
Rejestracja: 21 cze 2017, 12:38
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: koczkodan »

panie Oracz do pracy kiedy bedzie obiecane faq? a moze portal nas oklamal w instrukcji do death breath i nie bedzie zadnego faq?
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4621
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1019 times
Been thanked: 1929 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: warlock »

Zostawiam dla potomnych.

NEUROSHIMA HEX! 3.0 - recenzja
Kal-El83
Posty: 1139
Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
Lokalizacja: Kołobrzeg
Has thanked: 240 times
Been thanked: 122 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Kal-El83 »

Fajny tekst :)
Mam dokładnie takie same odczucia co do niuansów NH, tka jak je wyłuszczyłeś :)
Świetna gra, nie skomplikowana a żeby w nią dobrze grać trzeba być zaznajomiony z armią przeciwnika jeszcze bardziej niź ze swoją :)
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
Awatar użytkownika
DarkSide
Posty: 3035
Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 571 times
Been thanked: 239 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: DarkSide »

warlock, a jak wrażenia z grą z minidodatkami? Grywasz z nimi? Sam mam wszystkie ale jeszcze niektórych nie miałem okazji wypróbować.
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ

Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4125
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 310 times
Been thanked: 343 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: tomb »

warlock pisze:Zostawiam dla potomnych.

NEUROSHIMA HEX! 3.0 - recenzja
Jak zwykle świetny tekst.

Osobiście uważam, że Neuroshima Hex to gra, która przetrwa mody i przebije żywotnością wielkie planszówkowe hity. Jako gra dwuosobowa jest tytułem wybitnym, z zadatkami na klasyka. System gry jest unikalny, główne zasady proste, całość jest dość kompaktowa (starczą dwie armie, kilka znaczników i prosta plansza). Moim zdaniem pozostałe sposoby gry, zwyczajowo surowo oceniane na tle wariantu głównego, również są satysfakcjonujące. Oceniam je wyżej, niż większość gier w ich podstawowych trybach.

Największa, być może jedyna prawdziwie ważna skaza Hexa, to oczywiście spiętrzające się wraz z rozwojem gry nieścisłości i niejasności w zasadach. Patrząc na internetowy roboczy FAQ rośnie we mnie obawa, czy ów długo oczekiwany dokument będzie rzeczywistą pomocą dla graczy. Powtórzę się w swojej mantrze - Neuroshima Hex potrzebuje nowej instrukcji, spisanej precyzyjnie i konsekwentnie. Myślę, że gros problemów zniknie przy zastosowaniu jednolitej terminologii i zachowaniu identycznych zwrotów tam, gdzie to potrzebne. Przydatna byłaby też rozpiska z timingiem - tura rozpisana punkt po punkcie.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Awatar użytkownika
DarkSide
Posty: 3035
Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 571 times
Been thanked: 239 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: DarkSide »

tomb pisze: Największa, być może jedyna prawdziwie ważna skaza Hexa, to oczywiście spiętrzające się wraz z rozwojem gry nieścisłości i niejasności w zasadach. Patrząc na internetowy roboczy FAQ rośnie we mnie obawa, czy ów długo oczekiwany dokument będzie rzeczywistą pomocą dla graczy. Powtórzę się w swojej mantrze - Neuroshima Hex potrzebuje nowej instrukcji, spisanej precyzyjnie i konsekwentnie. Myślę, że gros problemów zniknie przy zastosowaniu jednolitej terminologii i zachowaniu identycznych zwrotów tam, gdzie to potrzebne. Przydatna byłaby też rozpiska z timingiem - tura rozpisana punkt po punkcie.
Tak naprawdę jedyne FAQ jakie jest potrzebne, to rozpiska na pary armii "X kontra Y" i wyjaśnienie najbardziej wątpliwych kwestii w w konkretnym zestawieniu par. Jest w tej chwili 16 armii oficjalnych (wliczając Dooms Day Machine)
to daje 120 możliwych par. Oczywiście przy niektórych parach znalazłyby się może ze 2-3 wątpliwości i tyleż linijek tekstu, ale jednak jest z tym trochę roboty. Miałem nawet taki pomysł by coś takiego zacząć opracowywać, ale skoro Portal ogłosił że pracuje nad FAQ to nie będę dublował roboty. :wink:
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ

Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4621
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1019 times
Been thanked: 1929 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: warlock »

DarkSide pisze:warlock, a jak wrażenia z grą z minidodatkami? Grywasz z nimi? Sam mam wszystkie ale jeszcze niektórych nie miałem okazji wypróbować.
Nigdy nie zagrałem z żadnym z tych minidodatków, niestety :(

@tomb zgadzam się w 100% z tym co napisałeś - żywotność tej gry jest niezwykła. Dobrze, że Portal nie uśmiercił Hexa tak jak Tezeusza, a Michał Oracz nadal pracuje nad nowymi armiami. Niech wypuszczą ten nieszczęsny FAQ i będę szczęśliwym człowiekiem ;).
ODPOWIEDZ