Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Pixa
Posty: 1992
Rejestracja: 10 lip 2013, 13:24
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Pixa »

Wraz ze wzrostem ilosci armii pojawia sie jednak problem ich zbalansowania. Do tego armie pokroju Dancera i Mephisto rowniez powinny zostac wykluczone z turniejow i finkcjonowac na zasadzie ciekawostki.
--
Próbówka Music House - sale prób i studio nagrań we Wrocławiu
www.sala-prob-wroclaw.pl
Awatar użytkownika
michcic
Posty: 190
Rejestracja: 18 paź 2014, 09:43
Has thanked: 13 times
Been thanked: 42 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: michcic »

Wybaczcie pytanie, ale nie śledziłem na bieżąco rozwoju Neuroshimy Hex. Dlaczego armia DoomsDay Machine została wykluczona z turniejów? Czy można rozumieć, że Portal tym samym przyznał się do tego, że wypuścił na rynek niezbalansowaną armię?

Grając tylko na androidzie rzeczywiście mam poczucie, że jest to jedna z mocniejszych frakcji, ale da się ją pokonać.
Członek Stowarzyszenia Pamper - Grupa Testerska - organizatora Designer Camp.
Game developer w wydawnictwie Go On Board.

Dziękuję za pomoc w zakupach: grabash4u, Quaku, Banan2, donmakaron
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4125
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 309 times
Been thanked: 343 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: tomb »

michcic pisze:Wybaczcie pytanie, ale nie śledziłem na bieżąco rozwoju Neuroshimy Hex. Dlaczego armia DoomsDay Machine została wykluczona z turniejów? Czy można rozumieć, że Portal tym samym przyznał się do tego, że wypuścił na rynek niezbalansowaną armię?

Grając tylko na androidzie rzeczywiście mam poczucie, że jest to jedna z mocniejszych frakcji, ale da się ją pokonać.
DDM nigdy nie trafiła na rynek jako regularna armia - w obu edycjach była to frakcja kolekcjonerska, którą nie tyle wycofano, co w ogóle nie dopuszczono do turniejów, jako niezbalansowaną. MO nie zdołał jej doprowadzić do zadowalającego kształtu, bo choć można ją pokonać, jest to niezwykle trudne. Taki stan rzeczy nie jest żadną tajemnicą - Portal wypuścił tę armię wyłącznie jako ciekawostkę.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Pixa
Posty: 1992
Rejestracja: 10 lip 2013, 13:24
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Pixa »

michcic pisze:Wybaczcie pytanie, ale nie śledziłem na bieżąco rozwoju Neuroshimy Hex. Dlaczego armia DoomsDay Machine została wykluczona z turniejów? Czy można rozumieć, że Portal tym samym przyznał się do tego, że wypuścił na rynek niezbalansowaną armię?

Grając tylko na androidzie rzeczywiście mam poczucie, że jest to jedna z mocniejszych frakcji, ale da się ją pokonać.

Jest bardzo niezbalansowana, i latwo wykrecic atak zabierajacy 20 HP albo niekonczace sie combo. Od poczaku wydana w ramach ciekawostki.
--
Próbówka Music House - sale prób i studio nagrań we Wrocławiu
www.sala-prob-wroclaw.pl
Awatar użytkownika
antros
Posty: 27
Rejestracja: 29 wrz 2014, 09:03
Lokalizacja: Grudziądz
Has thanked: 11 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex

Post autor: antros »

Pixa pisze:Wraz ze wzrostem ilosci armii pojawia sie jednak problem ich zbalansowania. Do tego armie pokroju Dancera i Mephisto rowniez powinny zostac wykluczone z turniejow i finkcjonowac na zasadzie ciekawostki.
"Pokroju"? Czyli jakie? Wymieniłeś jedne z starszych armii i do tego Mephisto jest najdłużej balansowaną i testowaną z armii.
Pixa
Posty: 1992
Rejestracja: 10 lip 2013, 13:24
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Pixa »

Dancer i Mephisto to armie-zabawki pokroju Doomsday Machine. Mozna zagrac, ale to jednak nie to i nie powinny zostac dopuszczone do turniejowego grania (cale szczescie Dancerem i tak prawie nikt nie gra).

Mephisto jest niezbalansowany - niewiele frakcji dobrze sie na niego sprawdza. Pokonanie go nie jest tez kwestia zdania sobie sprawy, ze nalezy usuwac mu moduly, a dopiero potem zajac sie czerwiem.

Poza tym np. Missisipi vs Borgo - 90% partii wygra pierwsza z wymienionych. Ogolnie sa armie w ktorych starciu jedna juz na starcie ma mocno pod gorke.
--
Próbówka Music House - sale prób i studio nagrań we Wrocławiu
www.sala-prob-wroclaw.pl
Awatar użytkownika
antros
Posty: 27
Rejestracja: 29 wrz 2014, 09:03
Lokalizacja: Grudziądz
Has thanked: 11 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex

Post autor: antros »

Pixa pisze:Dancer i Mephisto to armie-zabawki pokroju Doomsday Machine. Mozna zagrac, ale to jednak nie to i nie powinny zostac dopuszczone do turniejowego grania.
Pytałem o jakieś obiektywne przesłanki.
Pixa pisze:cale szczescie Dancerem i tak prawie nikt nie gra
Jak spojrzysz na ostatnie MP to zobaczysz, że się mylisz odnośnie popularności Dancera, tyle samo osób go wybrało do zestawu swoich armii co np. Borgo czy Hegemonię (czyli więcej niż np. Molocha) no i Dancer miał największą skutecznośc na turnieju.
Pixa pisze:Poza tym np. Missisipi vs Borgo - 90% partii wygra pierwsza z wymienionych. Ogolnie sa armie w ktorych starciu jedna juz na starcie ma mocno pod gorke.
O.o Mam kompletnie inne doświadczenia. Rzeczni twardziele maja 13 jednostek zadających obrażenia (11 bezpośrednio), a Borogo 17 i to z dużo większymi inicjatywami i większą sumarycznie liczbą atakujących ścianek. Dzięki temu mogą skutecznie rozwalać boilery, cienie i kontrolować planszę.
Borgo też ma dużo większą szansę na overkilla i wygraną w połowie żetonów. Pamiętam jak na turnieju grałem w takim zestawie i Borgo na start dało mi sieciarza na sztab, a ja dostałem moduł i jakąś akcję. W kolejnym ruchu znów Borgo dostało sieciarza i jednostki z 3 inicjatywą, a ja znów jakąś akcje i modulik, mój sztab byl tak obstawiony potem, a plansza zawalona jednostkami Borgo, że nie mogłem zrobić dosłownie nic.

Z pewnością jedna armia będzie lepszą kontrą niż inna, tego nie da się uniknąć, ale ja nie widzę par 90:10 czy 80:20.

Nie grałbym w Hexa gdyby to była tylko podstawka, duża różnorodność frakcji jest w mym odczuciu jego największą zaletą.
Neuroshimą zainteresowałem się po zobaczeniu Vegas i Neodżungli, a po Dancerze, Sharrash, DDM, Mephisto, Missisipi.... zakochałem.
Ostatnio zmieniony 21 lip 2017, 11:38 przez antros, łącznie zmieniany 1 raz.
Pixa
Posty: 1992
Rejestracja: 10 lip 2013, 13:24
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Pixa »

Obiektywna przesłanką jest to, że Dancer to 3 żetony, a nie armia, a Mephisto to jakies dziwactwo ;-) Nie trafiają do mnie takie eksperymenty.

Co do MP, to obracam się we wrocławskim gronie graczy i bardzo rzadko ktoś wybiera Dancera. W kwalifikacjach byłem kilka razy na pudle, ale do pierwszego miejsca mi trochę zabrakło. Niemniej jednak reprezentant Wrocka na finałach był chyba drugi albo trzeci (Orian).

A jak się ustosunkujesz do balansu w zestawie np. Missisipi vs Borgo? Mephisto jak już wspomniałem też jest szalenie trudny do pokonania - radzą sobie z nim Szczury i Borgo, reszta ma ciężko.
--
Próbówka Music House - sale prób i studio nagrań we Wrocławiu
www.sala-prob-wroclaw.pl
Awatar użytkownika
antros
Posty: 27
Rejestracja: 29 wrz 2014, 09:03
Lokalizacja: Grudziądz
Has thanked: 11 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex

Post autor: antros »

Pixa pisze: jak się ustosunkujesz do balansu w zestawie np. Missisipi vs Borgo?
Jak odpisywałeś ja zedytowałem swój wpis, wiec patrz wyżej, a w skrócie, widze to zupełnie przeciwnie niż ty :)

Co do par, w których jedna mą widocznie większą przewagę to istnienie takich nie deklasyfikuje w moich oczach Hexa jako gry turniejowej. Na turnieju masz 3 armie, jeśli wybierasz pierwszy i widzisz, że przeciwnik ma kontrę na twoją armię to nie wybierasz tej armii, którą może skontrować i już (jeśli wybierasz drugi to już kompletny luz). Po to są 3 armie na turniej by je używać i przygotowywać się na konkretnego przeciwnika.
Pixa pisze:Mephisto jak już wspomniałem też jest szalenie trudny do pokonania - radzą sobie z nim Szczury i Borgo, reszta ma ciężko.
Dancer radzi sobie też dość dobrze.
Robert3511
Posty: 27
Rejestracja: 09 paź 2016, 13:45

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Robert3511 »

Bez przesady z Mefisto, armia jak każda, dobrze radzi sobie z nimi Missispi, Moloch, (odepchnięcia), Borgo, Smart, a Posterunek leje ich niemal zawsze. Ciężko ma chyba tylko Uranopolis i Vegas.
Większość wygranych M. bierze się głównie z niewystarczającj znajomości specyfiki tej armii jej przeciwników, przyzwyczajenia, że moduły nie są groźne i skupianiu się na sztabie.
Pixa
Posty: 1992
Rejestracja: 10 lip 2013, 13:24
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Pixa »

Witam

Czy posiada ktoś może tego typu insert do Hexa https://mepel.pl/drewniany-insert-neuroshima-hex-30?

Czy po odwróceniu pudełka żetony armii wypadają? Pytam, bo chciałbym sobie taki zakupić, ale jak ma mi latać wszystko po pudełku to dziękuję bardzo :-)
--
Próbówka Music House - sale prób i studio nagrań we Wrocławiu
www.sala-prob-wroclaw.pl
Awatar użytkownika
Pastorkris
Posty: 901
Rejestracja: 10 lis 2009, 07:30
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Pastorkris »

Pixa pisze:Witam

Czy posiada ktoś może tego typu insert do Hexa https://mepel.pl/drewniany-insert-neuroshima-hex-30?

Czy po odwróceniu pudełka żetony armii wypadają? Pytam, bo chciałbym sobie taki zakupić, ale jak ma mi latać wszystko po pudełku to dziękuję bardzo :-)
Też się nad nim zastanawiałem :) Teraz w pudełku mam stertę woreczków strunowych z każdą armią.
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4619
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1018 times
Been thanked: 1923 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: warlock »

A co jest złego w takiej segregacji armii? ;).
Pixa
Posty: 1992
Rejestracja: 10 lip 2013, 13:24
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Pixa »

Burdel w pudełku, trzeba kopać w stercie worków, żeby znaleźć jakąś armię.
--
Próbówka Music House - sale prób i studio nagrań we Wrocławiu
www.sala-prob-wroclaw.pl
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4619
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1018 times
Been thanked: 1923 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: warlock »

Ja zawsze traktowałem to jako metodę losowania armii do gry ;). "Bełtu bełtu" i wyciągam jakiś worek.

Wizja trzymania tylu żetonów luzem mnie trochę przeraża ;).
Awatar użytkownika
Pastorkris
Posty: 901
Rejestracja: 10 lis 2009, 07:30
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Pastorkris »

warlock pisze:Wizja trzymania tylu żetonów luzem mnie trochę przeraża ;).
Jeśli mówisz o uszkodzeniach to też mam takie obawy.
Pytanie czy taki organizer nie niszczy żetonów, bo jednak zawsze się trochę w nim majtają...
Awatar użytkownika
DarkSide
Posty: 3034
Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 570 times
Been thanked: 239 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: DarkSide »

To wy nie trzymacie armii w pudełeczkach?! :shock: Przecież to wam lata po całym pudle! U mnie tylko armie z podstawki, mini dodatki i DDM są w woreczkach. Reszta grzecznie w pudełkach. Wszystko się fajnie ciasno mieści i nic nie lata.
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ

Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4619
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1018 times
Been thanked: 1923 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: warlock »

Nie lata po pudle bo wypełnia całą wypraskę ;).

https://i2.wp.com/kawanaplansze.znadpla ... 1024%2C768
Pixa
Posty: 1992
Rejestracja: 10 lip 2013, 13:24
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Pixa »

DarkSide pisze: DDM
Z chęcia odkupię nawet za 50 zł :)
--
Próbówka Music House - sale prób i studio nagrań we Wrocławiu
www.sala-prob-wroclaw.pl
Awatar użytkownika
Pastorkris
Posty: 901
Rejestracja: 10 lis 2009, 07:30
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Pastorkris »

Pixa pisze:
DarkSide pisze: DDM
Z chęcia odkupię nawet za 50 zł :)
Sprzedam swój za stówę Hahaha! <pejs się kręci> }:>
Pixa
Posty: 1992
Rejestracja: 10 lip 2013, 13:24
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Pixa »

Stówa to przesada, ale 50 zł i dopłacam za polecony :-)
--
Próbówka Music House - sale prób i studio nagrań we Wrocławiu
www.sala-prob-wroclaw.pl
Awatar użytkownika
Leser
Posty: 1737
Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
Lokalizacja: pod - Warszawa
Has thanked: 571 times
Been thanked: 1407 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Leser »

Pixa pisze:
DarkSide pisze: DDM
Z chęcia odkupię nawet za 50 zł :)
Za nową, czy starą edycję? ;)
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
Pixa
Posty: 1992
Rejestracja: 10 lip 2013, 13:24
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Pixa »

2.5 mnie nie interesuje :-) Tylko 3.0. A w ogole bylo DDM w 2.5?
--
Próbówka Music House - sale prób i studio nagrań we Wrocławiu
www.sala-prob-wroclaw.pl
Awatar użytkownika
Leser
Posty: 1737
Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
Lokalizacja: pod - Warszawa
Has thanked: 571 times
Been thanked: 1407 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Leser »

Pixa pisze:2.5 mnie nie interesuje :-) Tylko 3.0. A w ogole bylo DDM w 2.5?
Nie było, tylko 1.0 miało swoją DDM.
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4125
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 309 times
Been thanked: 343 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: tomb »

Leser pisze:
Pixa pisze:2.5 mnie nie interesuje :-) Tylko 3.0. A w ogole bylo DDM w 2.5?
Nie było, tylko 1.0 miało swoją DDM.
Zdaje się, że wersje DDM 1.0 i 3.0 różnią się od siebie zestawem żetonów. Kolekcjonerska gratka.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
ODPOWIEDZ