Zombicide -atak dystansowy i obrażenia bohatera

Nasze home-rules do różnych gier, a także PRZETESTOWANE i ciekawe home-rules znalezione w sieci.
Awatar użytkownika
Smoku
Posty: 464
Rejestracja: 17 lut 2006, 17:26
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Zombicide -atak dystansowy i obrażenia bohatera

Post autor: Smoku »

Wprowadziłem do naszych rozgrywek modyfikację do ataku dystansowego na oddalony obszar z zombiakami i bohaterem.
Postacie bohaterów obrywają rany, tylko jeżeli na kościach ataku wypadnie 1.
Podczas ataku dystansowego atakujący zadaje rany zombiakom zgodnie z obrażeniami i kolejnością, natomiast postacie bohaterów dostają braterską kulkę tylko jeżeli podczas ataku wypadła jedynka i jej wielokrotność.
Jedynka = jedna rana.
Żeby nie było zbyt łatwo dotyczy to również strzału z "karabinu z lunetą". Wybieramy trafione zombiaki, ale przy jedynce obrywa też bohater.

EDIT 2014:
Zakładałem tego posta na początku naszych rozgrywek. Obecnie po dołączeniu dwóch dodatków i ograniu nie korzystam już z tego ułatwienia.
Tym bardziej, że dodatki wprowadzają zombie-berserków (walka w zwarciu) i toksycznych (walka na dystans).Również śmierć przez ugryzienia nie wyklucza gracza (zombie-bohater) z gry i może nadal ją kontynuować.
Ostatnio zmieniony 20 wrz 2014, 14:03 przez Smoku, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Zadra
Posty: 7
Rejestracja: 19 maja 2013, 12:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zombicide -atak dystansowy i obrażenia bohatera

Post autor: Zadra »

Kurde, to jest niezły pomysł... :)
Bardzo mnie drażni ta zasada gry, że podczas ataku dystansowego zawsze najpierw obrywa bohater. Nie dlatego nawet, że wtedy gra jest jeszcze trudniejsza, ale to po prostu trochę nielogiczne. Tak samo podczas jazdy samochodem.
Muszę chyba przetestować Twój wariant, zobaczymy, jak się sprawdzi :)
"Dobrze. Przyznam się. Chcę zarekwirować ten okręt, wziąć na Tortudze załogę, a potem grabić i łupić aż padnę na mój piracki pysk."
Awatar użytkownika
Hipke
Posty: 554
Rejestracja: 05 lis 2012, 18:40

Re: Zombicide -atak dystansowy i obrażenia bohatera

Post autor: Hipke »

Zadra pisze:Kurde, to jest niezły pomysł... :)
Bardzo mnie drażni ta zasada gry, że podczas ataku dystansowego zawsze najpierw obrywa bohater. Nie dlatego nawet, że wtedy gra jest jeszcze trudniejsza, ale to po prostu trochę nielogiczne. Tak samo podczas jazdy samochodem.
Muszę chyba przetestować Twój wariant, zobaczymy, jak się sprawdzi :)
Owszem, mnie denerwuje, ze z zasady w pierwszej kolejnosci obrywa nasz bohater- to jest bez sensu. Natomiast z drugiej strony potrafie sobie logicznie wytlumaczyc, ze kiedy zombie jest na polu z naszym bohaterem-kolegą, to nastepuje tzw. szamotanina (rzuca sie zombie na bohatera) i trudno jest trafic wybrany cel.
Niemniej jednak uwazam, ze sprawe moznaby rozwiazac w ten sposob, zeby np. rzucic kostka drugi raz w celu ustalenia szansy na efekt postrzelenia przyjaciela. Nie ulatwi to gry, a bedzie troche logiczniej.
Awatar użytkownika
zomboni
Posty: 143
Rejestracja: 12 maja 2013, 13:55
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Zombicide -atak dystansowy i obrażenia bohatera

Post autor: zomboni »

@Smoku: twój wariant jest ciekawy, ale czy bohaterowie nie mają za łatwo? Na niskich poziomach doświadczenia, zwłaszcza przy sześciu bohaterach (w większości scenariuszy), gra nie stanowi wyzwania. Ja bym poszedł w inną stronę. W przypadku pistoletu celność wynosi 4+. W sytuacji kiedy gracz strzela "na" kafelek z innym graczem i zombiakami 4,5,6 to trafienie w zainfekowanego zgodnie z kolejnością z instrukcji. 1,2,3, to trafienie w człowieka. Przyjęcie tej zasady wnosi większe ryzyko i niepewność. Broń z większą celnością jak karabin ma większą szansę udanego trafienia w zombiaka. Pytanie co zrobić z pukawkami przy których rzuca się kilkoma kośćmi. Np. przy obrzynie (dwie kości, 3+) wyrzucam 2 i 4.
Kosma
Posty: 349
Rejestracja: 01 gru 2013, 12:40
Lokalizacja: Festung Breslau
Has thanked: 9 times
Been thanked: 5 times

Re: Zombicide -atak dystansowy i obrażenia bohatera

Post autor: Kosma »

Kolega powyżej ma rację. To zbytnie ułatwienie jest. Zniknie konieczność planowania i specyficznego sposobu mordowania zombiaków.
Awatar użytkownika
zomboni
Posty: 143
Rejestracja: 12 maja 2013, 13:55
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Zombicide -atak dystansowy i obrażenia bohatera

Post autor: zomboni »

W weekend graliśmy z modyfikacją opisaną w poprzednim moim poście. W przypadku rzutu kilkoma kośćmi przyjęliśmy zasadę, że wystarczy jeden sukces aby strzał trafił w zombiaka. Zasada sprawdziła się wyśmienicie. Polecam przetestować.
Gerthard
Posty: 28
Rejestracja: 28 sty 2014, 10:32
Lokalizacja: Zabrze

Re: Zombicide -atak dystansowy i obrażenia bohatera

Post autor: Gerthard »

Zombicide ma specyficzne zasady nie do końca logiczne - kultowe pączkujące zombi, strzelanie zawsze w kumpla mimo tego ze obok przewala sie 20 zombi, czy to że zombi zawsze nas trafia jeśli aktywuje się na naszym polu (nawet jak siedzimy w samochodzie). Pomysły na trafianie tylko na 1 dobry ale trzeba przetestować czy tak jak piszecie nie bedzie zbyt łatwo. Poza tym wydaje mi się że któraś postać ma taką zdolność iż "nie trafia" w kumpla jesli strzela na zasięg 1 (gram w drugi sezon).
Awatar użytkownika
Smoku
Posty: 464
Rejestracja: 17 lut 2006, 17:26
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: Zombicide -atak dystansowy i obrażenia bohatera

Post autor: Smoku »

Zakładałem tego posta na początku naszych rozgrywek. Obecnie po dołączeniu dwóch dodatków i ograniu nie korzystam już z tego ułatwienia.
Tym bardziej, że dodatki wprowadzają zombie-berserków (walka w zwarciu) i toksycznych (walka na dystans).Również śmierć przez ugryzienia nie wyklucza gracza (zombie-bohater) z gry i może nadal ją kontynuować.
Awatar użytkownika
vinnichi
Posty: 2389
Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1293 times
Been thanked: 789 times
Kontakt:

Re: Zombicide -atak dystansowy i obrażenia bohatera

Post autor: vinnichi »

Ja tą zasadę tłumaczę sobie tak, jesteście grupą przyjaciół, jednymi z nielicznych ocalałych na ziemi i nie jesteś w stanie zaryzykować strzału w grupę w której znajduje się przyjaciel. Jedyne co robisz to kiedy widzisz, że nie ma już szans dla niego to skracasz jego cierpienie i nie pozwalasz mu zmienić się w zombie, to właśnie dlatego pierwsze strzały lecą w bohatera. Oczywiście to takie swobodne pitulenie ale podobnie jak wielu i ja zawsze chciałbym mieć logiczne wytłumaczenie na zastosowaną mechanikę. Więc może zamiast osłabiać tą zasadę wprowadzając dodatkowe rzuty itp, to jeszcze ją wzmocnić, nie ma "friendly fire", tylko w sytuacji kiedy gracz otoczony przez zombie poprosi o "akt łaski". Ma to jakiś sens... Ma? :-)
Pozdrawiam
kręcimy wąsem na dobre gry
you tube
discord
Awatar użytkownika
Smoku
Posty: 464
Rejestracja: 17 lut 2006, 17:26
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: Zombicide -atak dystansowy i obrażenia bohatera

Post autor: Smoku »

Gracz "poprosi o akt łaski" i może iść na kanapę, podczas gdy inni się dalej bawią. Jako zombie-bohater gracz może dalej grać.
Awatar użytkownika
vinnichi
Posty: 2389
Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1293 times
Been thanked: 789 times
Kontakt:

Re: Zombicide -atak dystansowy i obrażenia bohatera

Post autor: vinnichi »

Jeszcze jestem na pierwszym sezonie:-)
kręcimy wąsem na dobre gry
you tube
discord
Awatar użytkownika
ghostartur
Posty: 411
Rejestracja: 09 lut 2014, 16:05
Has thanked: 6 times
Been thanked: 1 time

Re: Zombicide -atak dystansowy i obrażenia bohatera

Post autor: ghostartur »

My gramy, że podczas ataku dystansowego gdy mamy broń która trafia na 3+ i wypada powiedzmy 2,4,6 to dwa strzały lecą w zombie a jedną kulkę obrywa bohater. Sprawdza się, gdyż przy broni z lunetą trudno trafić kolegę(logiczne :D ) ale już przy takim uzi naprawdę łatwo o zranienie.
Awatar użytkownika
krecilapka
Posty: 967
Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 38 times
Been thanked: 188 times

Re: Zombicide -atak dystansowy i obrażenia bohatera

Post autor: krecilapka »

Umówmy się, że do najtrudniejszych gra nie należy. Nie ma po co bohaterów dopalać. By być sprawiedliwym to ta 1 powinna gracza od razu zabijać (nie tylko ranę zadawać) :)

Wysłane z mojego MT11i przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
ghostartur
Posty: 411
Rejestracja: 09 lut 2014, 16:05
Has thanked: 6 times
Been thanked: 1 time

Re: Zombicide -atak dystansowy i obrażenia bohatera

Post autor: ghostartur »

W weekend przetestujemy wariant z tym, że 1 zabija bohatera automatycznie. Dam znać jak działa :) .
ODPOWIEDZ