Warhammer Diskwars wariant 2 vs 1 i inne pomysły...

Nasze home-rules do różnych gier, a także PRZETESTOWANE i ciekawe home-rules znalezione w sieci.
HeadHunter
Posty: 44
Rejestracja: 09 sie 2013, 11:07
Lokalizacja: Warszawa

Warhammer Diskwars wariant 2 vs 1 i inne pomysły...

Post autor: HeadHunter »

Gra w 3 graczy czasem przeradza się w 2 vs 1. Ten samotny szybko może być wyeliminowany bez szans na zwycięstwo.
Obmyśliłem zasady takiej bitwy by 2 słabszych w koalicji mogło się zmierzyć z jednym mocniejszym.

Tworzenie Armii:
Koalicjanci Tworzą po 2 regimenty, zgodnie z zasadami.
Samotny 3 regimenty.
Karty celów są tajne i nawet koalicjanci nie mogą się dzielić wiedzą o nich.
Rozmieszczenie stref na polu bitwy jak na 2 graczy. Po przeciwległych stronach pola.
Ustalenie inicjatywy zgodnie z zasadami.
Wybieranie kart rozstawienia. Gracz samotny może wziąć w pierwszym dobraniu 2 karty potem normalnie jedną
Karty terenu. Ostatnią kartę bierze gracz samotny.
Zagrywanie kart rozkazów. W turze są 4 fazy aktywacji, Koalicjanci po jednej karcie w każdej mogą zagrać. Gracz samotny w 1 lub drugiej fazie może zagrać raz 2 karty a raz jedną a następnie w 3 i 4 podobnie raz 2 a raz jedną.
np. W pierwszej fazie zagrał 2 to w drugiej może jedną, w 3 ma wybór czy 2 na raz zagrać czy jedną w czwartej zagrywa pozostała ilością kart jakie mu zostały [1 lub 2].
Nie rozgrywa się walk wręcz jak przyszpilają się dyski koalicji, nie można aktywować dysków przyszpilonych przez koalicjanta.
Ustalanie zwycięzcy. Sumuje się punkty koalicji kontra punkty samotnego. Koalicjanci między sobą też ustalają zwycięzce. Remisy wygrywa samotny.
Ostatnio zmieniony 26 sty 2015, 20:14 przez HeadHunter, łącznie zmieniany 1 raz.
HeadHunter
Posty: 44
Rejestracja: 09 sie 2013, 11:07
Lokalizacja: Warszawa

Re: Warhammer Diskwars wariant 2 vs 1

Post autor: HeadHunter »

Wariant następny. Pod roboczym tytułem "Koło zagłady".

W rozgrywce 3 stron innym wariantem jest określenie priorytetowego celu. Wedle klucza gracz A ma punkty priorytetowe na graczu B, Gracz B na C a Gracz C na A.
Punktacja następująca:
2 punkty za każda jednostkę zniszczoną ale nie Herosa.
4 punkty za wyeliminowanego Herosa
4 punkty za każdą własną jednostkę w strefie rozstawienia.
Cel nie priorytetowy daje tylko połowę tej punktacji.

Nie są losowane karty celów są dla wszystkich równe, jak wyżej.

W ten sposób Każdy gracz ma zyskowniejszy cel i rzucanie się na jednego gracza przez dwóch, nie doprowadzi obu do zwycięstwa na równym poziomie.
HeadHunter
Posty: 44
Rejestracja: 09 sie 2013, 11:07
Lokalizacja: Warszawa

Re: Warhammer Diskwars wariant 2 vs 1 i inne pomysły...

Post autor: HeadHunter »

Kolejna modyfikacja, tej zacnej gry.

Karty rozkazów, już po pierwszym etapie, przestają być zaskoczeniem i ten aspekt taktyczny traci.

Pomysł:
Podczas dokonywania wyboru kart rozkazów dobiera się dodatkowe dwie [np. przy grze po dwa regimenty zamiast 4, 6]
Przed pierwszym etapem dobiera się z nich przepisową ilość, a dwie pozostałe odkłada się jako rezerwa.
Po pierwszym etapie, z dwóch kart "rezerwowych wybiera się jedną i dołącza do puli na ręku następnie w tajemnicy jedną z kart z ręki odkład się do rezerwy, może to być karta którą się dobrało z rezerwy, dla zmylenia przeciwnika lub karta inna która z punktu widzenia taktyki w tym etapie będzie najmniej potrzebna.
Podobnie postępuje się co każdy etap.

Co sądzicie Panowie i Panie o takim rozwiązaniu.
HeadHunter
Posty: 44
Rejestracja: 09 sie 2013, 11:07
Lokalizacja: Warszawa

Re: Warhammer Diskwars wariant 2 vs 1 i inne pomysły...

Post autor: HeadHunter »

Kolejny pomysł:

Wyeliminowanie dowódcy ma spore konsekwencje ale z drugiej strony myślę że za małe.
Dlatego też Wprowadziłem modyfikacje zasad.

Po wyeliminowaniu Wodza, gracz musi z ręki odrzucić jedną kartę dowodzenia [ nie pokazując jej przeciwnikowi], Nie może jej używać do końca bitwy. Strata kolejnego Wodza skutkuje tym samym [kolejną kartą odrzuconą].

Przy szybkiej eliminacji Wodza brak tej karty i choćby aktywacji z niej jest już utrudnieniem.
HeadHunter
Posty: 44
Rejestracja: 09 sie 2013, 11:07
Lokalizacja: Warszawa

Re: Warhammer Diskwars wariant 2 vs 1 i inne pomysły...

Post autor: HeadHunter »

Tym razem przygotowanie do bitwy.

Sposób tworzenia armii do bitwy i doboru kart rozkazów przedstawiony w instrukcji nie oddaje prawdziwego taktycznego aspektu przygotowania do konkretnego starcia z wrogiem na potencjalnie znanym terenie. Szykuje się armie która ma być uniwersalna, moja propozycja to zmiana przygotowania do bitwy by już podczas niej dostosowywać się do tych elementów.

To co następuje w wariancie na 2 graczy po 2 regimenty:
1. Gracze losują 2 karty scenariusza, 4 karty terenu i 4 karty rozstawienia. Dwie karty celu które zachowują je w tajemnicy.
2. Gracze ustalają kto ma pierwszy wystawić jeden regiment lub jak niema porozumienia los to określa.
Po wystawieniu pierwszego regimentu przez pierwszego gracza, drugi gracz przygotowuje dwa regimenty a po tym pierwszy gracz przygotowuje swój drugi regiment. Karty rozkazów nie są jeszcze wybierane.
3. Gracze określają inicjatywę.
4. Gracz nie mający inicjatywy wybiera jeden z 2 scenariuszy który będzie obowiązywał następnie standardowo rozdzielają i ustawiają karty rozkazów a zaraz potem karty terenu.
5. Gracze wybierają po 4 karty rozkazów w tajemnicy i wybierają ze swych dwóch kart celów jeden.
6. Gracze rozmieszczają standardowo swe siły w strefach rozstawienia.

Czas Bitwę rozpocząć, do dzieła...
ODPOWIEDZ