Cyklady: losowy start, wariant gry na 3ech i różne polis
- farmer
- Posty: 1768
- Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
- Lokalizacja: Oleśnica
- Has thanked: 373 times
- Been thanked: 94 times
Cyklady: losowy start, wariant gry na 3ech i różne polis
Losowy Start
Tu opis rozstawienia na 3ech graczy, ale to samo można zrobić na inne liczby graczy:
"Losowanie" wysp, tak, jak się to robi w StarCrafcie, coby było uczciwie i za każdym razem nieco inaczej:
- pierwszy gracz wybiera sobie wyspę,
- drugi gracz wybiera sobie wyspę,
- trzeci gracz wybiera sobie 2 wyspy,
- drugi gracz wybiera sobie wyspę,
- pierwszy gracz wybiera wyspę,
- pierwszy gracz ustawia flotę przy jednej z wysp,
- drugi gracz ustawia flotę przy jednej z wysp,
- trzeci gracz ustawia po 1 flocie przy każdej z wysp,
- drugi gracz ustawia flotę przy drugiej ze swoich wysp,
- pierwszy gracz ustawia flotę przy drugiej ze swoich wysp,
OGRANICZENIE: należy tak rozstawić floty i wybrać wyspy, aby mieć nie więcej niż 2 przychodu na turę.
Naprawdę fajnie się sprawdza.
Drugi wariant gry na trzech graczy
Jest to miks zasady na 2uch i 3ech graczy, czyli:
- gra się we 3ech ale na planszy dla 4ech graczy,
(- dla tego wariantu rekomendujemy losowy start opisany powyżej)
- limit metropolii potrzebnych do zwycięstwa: 3
- każdy gracz ma po 2 pionki do licytacji (więc wszyscy bogowie biorą udział w rozgrywce i zawsze 2uch graczy musiało obstawiać Apollina),
- opcjonalnie (z uwagi na "większy świat") przy losowaniu wysp rekomendujemy zwiększenie startowego zarobku z 2uch do 3ech - gracze powinni starać się tak wylosować wyspy i rozstawić floty, aby posiadać 3 rogi obfitości.
Wariant przetestowany i świetnie się sprawdza - gra się dłużej niż w normalnym wariancie, ale jest ciekawie, dynamicznie a dzięki możliwości licytacji 2uch bogów, naprawdę dużo można kombinować i dużo się dzieje .
pozdr,
farm
Tu opis rozstawienia na 3ech graczy, ale to samo można zrobić na inne liczby graczy:
"Losowanie" wysp, tak, jak się to robi w StarCrafcie, coby było uczciwie i za każdym razem nieco inaczej:
- pierwszy gracz wybiera sobie wyspę,
- drugi gracz wybiera sobie wyspę,
- trzeci gracz wybiera sobie 2 wyspy,
- drugi gracz wybiera sobie wyspę,
- pierwszy gracz wybiera wyspę,
- pierwszy gracz ustawia flotę przy jednej z wysp,
- drugi gracz ustawia flotę przy jednej z wysp,
- trzeci gracz ustawia po 1 flocie przy każdej z wysp,
- drugi gracz ustawia flotę przy drugiej ze swoich wysp,
- pierwszy gracz ustawia flotę przy drugiej ze swoich wysp,
OGRANICZENIE: należy tak rozstawić floty i wybrać wyspy, aby mieć nie więcej niż 2 przychodu na turę.
Naprawdę fajnie się sprawdza.
Drugi wariant gry na trzech graczy
Jest to miks zasady na 2uch i 3ech graczy, czyli:
- gra się we 3ech ale na planszy dla 4ech graczy,
(- dla tego wariantu rekomendujemy losowy start opisany powyżej)
- limit metropolii potrzebnych do zwycięstwa: 3
- każdy gracz ma po 2 pionki do licytacji (więc wszyscy bogowie biorą udział w rozgrywce i zawsze 2uch graczy musiało obstawiać Apollina),
- opcjonalnie (z uwagi na "większy świat") przy losowaniu wysp rekomendujemy zwiększenie startowego zarobku z 2uch do 3ech - gracze powinni starać się tak wylosować wyspy i rozstawić floty, aby posiadać 3 rogi obfitości.
Wariant przetestowany i świetnie się sprawdza - gra się dłużej niż w normalnym wariancie, ale jest ciekawie, dynamicznie a dzięki możliwości licytacji 2uch bogów, naprawdę dużo można kombinować i dużo się dzieje .
pozdr,
farm
- farmer
- Posty: 1768
- Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
- Lokalizacja: Oleśnica
- Has thanked: 373 times
- Been thanked: 94 times
Zróżnicowanie polis
Jeszcze jedna opcjonalna zasada - mała i prosta.
Aby każda nacją grało się troszkę inaczej, następująca zasada wchodzi do gry:
Każda polis ma swojego patrona.
Kiedy dana polis licytuje boga, będącego jej patronem, musi zapłacić o 1 mniej złota, niż by to wynikało z zadeklarowanej wysokości darów (pomniejszonej przez kapłanów). Może to być nawet zero złota.
Patronem Sparty (czerwoni) jest Ares
Patronem Koryntu (niebiescy) jest Posejdon
Patronem Argos (czarni) jest Zeus
Patronem Aten (żółci) jest Atena
Patronem Teb (zieloni) jest Apollo*
*Teby wybierając Apollina otrzymują dodatkową sztukę złota (czyli 2 normalnie, lub 5 gdy mają tylko jedną wyspę).
Zasada jest mała, nie miesza za mocno, a może dodać troszkę smaczku rozgrywkom .
P.S.
Jeszcze nie testowana ;>.
pozdr,
farm
Aby każda nacją grało się troszkę inaczej, następująca zasada wchodzi do gry:
Każda polis ma swojego patrona.
Kiedy dana polis licytuje boga, będącego jej patronem, musi zapłacić o 1 mniej złota, niż by to wynikało z zadeklarowanej wysokości darów (pomniejszonej przez kapłanów). Może to być nawet zero złota.
Patronem Sparty (czerwoni) jest Ares
Patronem Koryntu (niebiescy) jest Posejdon
Patronem Argos (czarni) jest Zeus
Patronem Aten (żółci) jest Atena
Patronem Teb (zieloni) jest Apollo*
*Teby wybierając Apollina otrzymują dodatkową sztukę złota (czyli 2 normalnie, lub 5 gdy mają tylko jedną wyspę).
Zasada jest mała, nie miesza za mocno, a może dodać troszkę smaczku rozgrywkom .
P.S.
Jeszcze nie testowana ;>.
pozdr,
farm
Ostatnio zmieniony 14 mar 2010, 17:59 przez farmer, łącznie zmieniany 1 raz.
- MichalStajszczak
- Posty: 9426
- Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 503 times
- Been thanked: 1441 times
- Kontakt:
Re: Cyklady: losowy start, wariant gry na 3ech i różne polis
A po co psuć symetrię gry?farmer pisze:Aby każda nacją grało się troszkę inaczej
- farmer
- Posty: 1768
- Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
- Lokalizacja: Oleśnica
- Has thanked: 373 times
- Been thanked: 94 times
Re: Cyklady: losowy start, wariant gry na 3ech i różne polis
Jak kto woli - zasada jest opcjonalna .
Ja na razie nie widzę potrzeby różnicowania nacji, bo gra mi się fajnie tak jak jest - jednak w przyszłości, dla odmiany, najpewniej tego spróbujemy .
Tak czy siak, wolny wybór graczy .
pozdr,
farm
Ja na razie nie widzę potrzeby różnicowania nacji, bo gra mi się fajnie tak jak jest - jednak w przyszłości, dla odmiany, najpewniej tego spróbujemy .
Tak czy siak, wolny wybór graczy .
pozdr,
farm
- London-Derry
- Posty: 27
- Rejestracja: 16 lip 2007, 19:46
- Lokalizacja: Poznań-Szamotuły
Re: Cyklady: losowy start, wariant gry na 3ech i różne polis
farmer podoba mi się Twoja innowacja taka trochę z osadników też ;p
Kobieta podróżująca z fotografem miewa lekką przysłonę...
Re: Cyklady: losowy start, wariant gry na 3ech i różne polis
Wczoraj zagraliśmy we 3 osoby w wariant podany przez "Farmer-a" z losowym startem i na zmodyfikowanej mapie i licytacji wszystkich bogów i powiem ze o niebo lepiej gra sie prezentuje !!!. Dynamiczna z bardzo ciekawymi zwrotami akcji
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Cyklady: losowy start, wariant gry na 3ech i różne polis
W Hadesie wprowadzono taką możliwośćfarmer pisze:Losowy Start
"Losowanie" wysp, tak, jak się to robi w StarCrafcie, coby było uczciwie i za każdym razem nieco inaczej:
Naprawdę fajnie się sprawdza.
Do fazy "Przygotowania do gry" gracze wprowadzają następujące zmiany:
• Otrzymują 7 jednostek złota [JZ] (zamiast 5),
• Na planszy nie rozkładają żadnych jednostek militarnych.
Rozgrywana jest wstępna runda licytacji, podczas której gracze będą się
licytować, na której spośród dostępnych wysp chcą zacząć grę.
Płytki bogów (odsłoń jedną mniej niż jest graczy, tak jak zaznaczono to w
oryginalnych zasadach) są tasowane i kładzione na pustych polach ponad
Apollem.
Składanie ofiar podczas fazy "wstępnego rozstawienia" przeprowadzane jest
zgodnie z oryginalnymi zasadami, z jednym małym wyjątkiem: na polu Apolla
może znaleźć się znacznik tylko jednego gracza.
Gdy gracze zakończą licytację muszą opłacić swoje ofiary.
Następnie wybierają wyspy, na których zaczną grę, rozpoczynając od gracza,
który wygrał licytację pierwszego z bogów, kończąc na tchórzu, który skrył
się pod protekcją Apolla.
Na początku tury gracz otrzymuje:
2 oddziały + 2 floty + dodatkowy bonus zależny od boga, którego wsparcie gracz
posiada:
• Posejdon: flota
• Ares: oddział
• Atena: karta filozofa
• Zeus: karta kapłana
• Apollo: znacznik dobrobytu
Gracze muszą rozmieścić własne oddziały na przynajmniej dwóch różnych wyspach. Gracz,
który wylicytował łaskę Aresa może zdecydować się na rozpoczęcie z trzecią wyspą, albo na
posiadanie na jednej z własnych wysp dwóch oddziałów.
Następnie swoją flotę dzielą także pomiędzy dwie wyspy. Pola, na których zdecydują się
położyć figurki floty muszą sąsiadować z wyspą, na której gracz rozmieścił swoje oddziały.
Istnieje możliwość (w przypadku dwóch wysp leżących blisko siebie), że dwie floty położone
na dwóch różnych polach będą sąsiadowały z tą samą wyspą. Gracz, który wylicytował łaskę
Posejdona może dołożyć trzecią flotę na kolejnym polu, albo dołączyć jej figurkę do jednej
z posiadanych flot tak, aby na jednym polu znajdowały się dwie figurki.
Gdy gracz zakończy rozmieszczanie umieszcza swój znacznik ofiarowania na ostatnim
z dostępnych pól na torze kolejności determinującym ją na czas następnej rundy. Następnie
gracz, który licytował kolejnego boga wykonuje rozmieszczenie w ten sam, opisany powyżej,
sposób.
Re: Cyklady: losowy start, wariant gry na 3ech i różne polis
Przepraszam, że odkopuję taki stary temat, ale myślę, że warto przypomnieć wariant rozgrywki 3 osobowej zaproponowany przez farmer'a. Ostatnich kilkanaście rozgrywek graliśmy tylko w ten sposób i nie chcemy wracać starych zasad.farmer pisze:Losowy Start
Tu opis rozstawienia na 3ech graczy, ale to samo można zrobić na inne liczby graczy:
"Losowanie" wysp, tak, jak się to robi w StarCrafcie, coby było uczciwie i za każdym razem nieco inaczej:
- pierwszy gracz wybiera sobie wyspę,
- drugi gracz wybiera sobie wyspę,
- trzeci gracz wybiera sobie 2 wyspy,
- drugi gracz wybiera sobie wyspę,
- pierwszy gracz wybiera wyspę,
- pierwszy gracz ustawia flotę przy jednej z wysp,
- drugi gracz ustawia flotę przy jednej z wysp,
- trzeci gracz ustawia po 1 flocie przy każdej z wysp,
- drugi gracz ustawia flotę przy drugiej ze swoich wysp,
- pierwszy gracz ustawia flotę przy drugiej ze swoich wysp,
OGRANICZENIE: należy tak rozstawić floty i wybrać wyspy, aby mieć nie więcej niż 2 przychodu na turę.
Naprawdę fajnie się sprawdza.
Drugi wariant gry na trzech graczy
Jest to miks zasady na 2uch i 3ech graczy, czyli:
- gra się we 3ech ale na planszy dla 4ech graczy,
(- dla tego wariantu rekomendujemy losowy start opisany powyżej)
- limit metropolii potrzebnych do zwycięstwa: 3
- każdy gracz ma po 2 pionki do licytacji (więc wszyscy bogowie biorą udział w rozgrywce i zawsze 2uch graczy musiało obstawiać Apollina),
- opcjonalnie (z uwagi na "większy świat") przy losowaniu wysp rekomendujemy zwiększenie startowego zarobku z 2uch do 3ech - gracze powinni starać się tak wylosować wyspy i rozstawić floty, aby posiadać 3 rogi obfitości.
Wariant przetestowany i świetnie się sprawdza - gra się dłużej niż w normalnym wariancie, ale jest ciekawie, dynamicznie a dzięki możliwości licytacji 2uch bogów, naprawdę dużo można kombinować i dużo się dzieje .
pozdr,
farm
Proponuję dorzucić jeszcze zasadę, że w trakcie licytacji nie można podbijać swoich kolumienek na torze licytacji bogów. Dodaje to trochę więcej taktyki w licytacjach i zabezpiecza przed bezsensownym przelicytowywaniem siebie, aby wrócić na boga którego się chciało.
-
- Posty: 3373
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 555 times
- Been thanked: 1259 times
Re: Cyklady: losowy start, wariant gry na 3ech i różne polis
Też tak grywamy ze znajomymi w 3 osoby z licytacją po 2 kolesi i bardzo dobrze się to sprawdza (wpadliśmy na to niezależnie ). Jedyne co śmieszne u nas powstało z tej wersji to to, że pierwszy gracz praktycznie prawie zawsze bierze Apolla, bo w końcu drugi Apollo jest do kituMcAron pisze:Przepraszam, że odkopuję taki stary temat, ale myślę, że warto przypomnieć wariant rozgrywki 3 osobowej zaproponowany przez farmer'a. Ostatnich kilkanaście rozgrywek graliśmy tylko w ten sposób i nie chcemy wracać starych zasad.farmer pisze:Losowy Start
Tu opis rozstawienia na 3ech graczy, ale to samo można zrobić na inne liczby graczy:
"Losowanie" wysp, tak, jak się to robi w StarCrafcie, coby było uczciwie i za każdym razem nieco inaczej:
- pierwszy gracz wybiera sobie wyspę,
- drugi gracz wybiera sobie wyspę,
- trzeci gracz wybiera sobie 2 wyspy,
- drugi gracz wybiera sobie wyspę,
- pierwszy gracz wybiera wyspę,
- pierwszy gracz ustawia flotę przy jednej z wysp,
- drugi gracz ustawia flotę przy jednej z wysp,
- trzeci gracz ustawia po 1 flocie przy każdej z wysp,
- drugi gracz ustawia flotę przy drugiej ze swoich wysp,
- pierwszy gracz ustawia flotę przy drugiej ze swoich wysp,
OGRANICZENIE: należy tak rozstawić floty i wybrać wyspy, aby mieć nie więcej niż 2 przychodu na turę.
Naprawdę fajnie się sprawdza.
Drugi wariant gry na trzech graczy
Jest to miks zasady na 2uch i 3ech graczy, czyli:
- gra się we 3ech ale na planszy dla 4ech graczy,
(- dla tego wariantu rekomendujemy losowy start opisany powyżej)
- limit metropolii potrzebnych do zwycięstwa: 3
- każdy gracz ma po 2 pionki do licytacji (więc wszyscy bogowie biorą udział w rozgrywce i zawsze 2uch graczy musiało obstawiać Apollina),
- opcjonalnie (z uwagi na "większy świat") przy losowaniu wysp rekomendujemy zwiększenie startowego zarobku z 2uch do 3ech - gracze powinni starać się tak wylosować wyspy i rozstawić floty, aby posiadać 3 rogi obfitości.
Wariant przetestowany i świetnie się sprawdza - gra się dłużej niż w normalnym wariancie, ale jest ciekawie, dynamicznie a dzięki możliwości licytacji 2uch bogów, naprawdę dużo można kombinować i dużo się dzieje .
pozdr,
farm
Proponuję dorzucić jeszcze zasadę, że w trakcie licytacji nie można podbijać swoich kolumienek na torze licytacji bogów. Dodaje to trochę więcej taktyki w licytacjach i zabezpiecza przed bezsensownym przelicytowywaniem siebie, aby wrócić na boga którego się chciało.