Le Havre - wariant SOLO symulujący agresywnego przeciwnika

Nasze home-rules do różnych gier, a także PRZETESTOWANE i ciekawe home-rules znalezione w sieci.
Vaader
Posty: 37
Rejestracja: 03 mar 2015, 17:10

Le Havre - wariant SOLO symulujący agresywnego przeciwnika

Post autor: Vaader »

W porównaniu do kompletnie pozbawionej emocji wersji zawartej w instrukcji do gry, ten wariant wręcz grozi zawałem :) Jest dobrze przetestowany i grywalny, jednak będzie dalej rozwijany. Do gry potrzeba minimum 1 kości K10 lub lepiej zestawu kości RPG (można użyć aplikacji na Androida, ja używam DnDice).
Wybrałem tylko użyteczne karty budynków specjalnych i losuje się ich więcej niż normalnie, więc nawet przy niesprzyjających rzutach kością zawsze jest jakaś opcja rozwoju.

UWAGA: Temat przesunięty do:

http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... 19&t=47815
Ostatnio zmieniony 13 lut 2017, 21:07 przez Vaader, łącznie zmieniany 1 raz.
Vaader
Posty: 37
Rejestracja: 03 mar 2015, 17:10

Re: Le Havre - wariant SOLO symulujący agresywnego przeciwni

Post autor: Vaader »

Przeniesiona część dyskusji z działu: "Gry planszowe i karciane" - Le Havre:

Vaader:
Załóżmy, że miasto ma 4 budynki zwykłe + 2 specjalne, gracz 5 a WG 3.
Wylosowaliśmy [8-10] więc wybieramy z którego budynku skorzysta WG ponownie losując K10:
[1-3] WG buduje budynek, stawiamy jego znacznik na odpowiedniej karcie firmy budowlanej, gdzie pozostaje standardowo do ponownego wylosowania akcji głównej. Do swojego obszaru WG bierze budynek o najmniejszym numerze (tak jak miasto).
[4-8] budynek z obszaru o największej ilości budynków, w tym przykładzie będzie to jeden z budynków gracza, jest ich 5 więc rzucamy np. kością K6 (ja używam świetnej bezpłatnej apki w smartfonie - DnDice) losując do którego budynku wejdzie płacąc nam właściwą opłatę.
[9-10] budynek z obszaru o drugiej w kolejności ilości budynków, w tym przykładzie jest to budynek zwykły należący do miasta - 4 budynki zwykłe, losujemy budynek np. kością K4.
Jeżeli któryś budynek jest zajęty przez znacznik gracza to go pomijamy przy wyborze (ale dalej liczy się on do sumy budynków w danym obszarze.
Pomimo opcji [1-3] WG może wykonać akcję budynku budowlanego również w przypadku [4-10] jeżeli trafi tam na taki budynek.
Generalnie WG zawsze wykonuje akcję Kompanii Budowlanej, Firmy Budowlanej, Stoczni i Straży Przybrzeżnej płacąc przewidzianą stawkę i wykonując akcję budynku (budując budynek zwykły, statek, płacąc nam 1F za usunięcie z budynku), jak widać opłaca się mieć większość w budynkach, bo wtedy częściej trafia do nas. Pozostałe budynki po prostu zajmuje płacąc opłatę wejściową, jeśli to nasz budynek. Ponieważ może zająć nam ważny budynek na długo dlatego Straż Przybrzeżna jest budynkiem startowym.
Jeżeli mamy np taki układ: miasto ma 4 budynki zwykłe + 2 specjalne, gracz 4 a WG 2, to zarówno przy [4-8] jak i [9-10] będziemy mieli 2 obszary o tej samej ilości budynków, wtedy losujemy między nimi kością (parzyste-nieparzyste) lub monetą (w DnDice jest też rzut monetą).
Ważne jest to, że nie musimy myśleć za WG tylko skupiamy się na własnym rozwoju a WG przeszkadza podobnie jak żywy gracz, a czasem bardziej :)
Cezarr:
...
Gdyby miał zgłaszać jakieś wnioski racjonalizatorskie, to w moim odczuciu wirtualny gracz za mało przeszkadzał. Było całe mnóstwo budynków i gdzieś tam wchodził i blokował, ale w trakcie gry tylko dwa razy musiałem wywalać go strażą nabrzeżną. Może miałem szczęście? A może warto by jakoś sprawić, by był bardziej uciążliwy?
Ach, jeszcze jedno: w opisie nie wspominasz o budynku zwykłym nr 26 (ani przy wyrzucanych, ani tych, które miały zostać; w mojej grze został).
Vaader:
Pozostałych 6 budynków zwykłych, których nie wymieniłem używam tylko w rzadkich przypadkach gry w 3 osoby. 26-Dok niczego nie wnosi do dynamiki rozgrywki solo, nabija tylko punkty na koniec gry, ale w 3 osoby warto o niego powalczyć. Wśród tych budynków jest też Biuro, które za łatwo daje stal, ale zwykle się umawiamy, że 4 zasoby do wymiany na stal muszą mieć łączną wartość minimum taką jak stal, czyli 8F. W 2 osoby używamy tego samego zestawu co w wariancie solo.
...
Cezarr, to ciekawy pomysł ze zwiększeniem agresywności WG w kwestii zajmowania budynków. Może Wirtualny mógłby mieć swojego pomocnika dajmy na to Sabotażystę :), "S" dostałby odrębny kolor znacznika i wtedy kiedy Wirtualny wylosowałby wejście do budynku to Sabotażysta zajmowałby inny budynek w tym samym obszarze (oczywiście na rzut kością), jednak nic by nam nie płacił za wejście do naszego budynku. Byłaby znowu robota dla Straży Nadbrzeżnej a dla nas dodatkowe koszty i stres...:)
Cezarr:
Zastanawiałem się jeszcze co zrobić, żeby ten Sabotażysta wchodził do tych budynków, na których ci najbardziej zależy. Tak jak w zwykłej grze w kilka osób, gdy nie mogę się dopchać do budynków z węglem, koksem, żelazem, stalą i wysyłaniem statków. Przynajmniej ja w swoich grach mam stale problem z tymi budynkami. Może więc taki sabotażysta mógłby losować kością sześcienną i poruszać sie tylko po 5-6 kluczowych budynkach?
...
Vaader
Posty: 37
Rejestracja: 03 mar 2015, 17:10

Re: Le Havre - wariant SOLO symulujący agresywnego przeciwni

Post autor: Vaader »

To dobry pomysł, ale problem jest taki, że nie zawsze będzie tych 6 budynków dostępnych, np. na początku gry. Przy mniejszej ilości budynków działania Sabotażysty byłyby chyba zbyt agresywne.
Może na początek przetestujmy jak to działa w łagodniejszej wersji, kiedy S będzie dublował akcję WG, czyli wejdzie do tego samego obszaru, ale innego budynku (będzie dodatkowy rzut kością dla S). Mam propozycję - jeżeli WG i S spotkają się w tym samym budynku, to nic ich stamtąd nie wygoni, ewentualnie następna akcja główna...
Sabotażysta raczej nie będzie niczego budował, chociaż coś jeszcze nieprzyjemnego mógłby robić :), myślę, że od pewnego etapu gry mógłby kraść gotówkę, bo później jest jej za dużo, np. gdy mamy już 15F lub więcej...Z tym mam największa zagwozdkę, bo mniej więcej w 2/3 gry trafiają się silne kombosy dające chyba za dużo kasy. Myślałem też aby od którejś tury wprowadzić obowiązek wypłacania swoim pracownikom gotówki a nie tylko garów z zupą :), jednak pomysł z Sabotażystą kradnącym gotówkę jak jesteśmy za bogaci też jest niezły, pytanie kiedy i ile...może właśnie wtedy, gdy S trafi na zielony budynek budowlany lub stocznię, a ukradnie np. 20%.

Co do Straży Przybrzeżnej to zastrzegłem, że tego budynku nie można kupić, własnie po to, aby jego użycie trochę bolało, bo to jednak 1gar + 1F :), ale można dodać opcję dla hardcorowych graczy, że można ten budynek usunąć z gry, a wtedy pozostaje tylko kupienie lub sprzedanie/kupienie zajętego budynku. Chociaż to też jest dobry pomysł na nadmiar gotówki w końcowej części gry, ale spore utrudnienie w początkowej.
Vaader
Posty: 37
Rejestracja: 03 mar 2015, 17:10

Re: Le Havre - wariant SOLO symulujący agresywnego przeciwni

Post autor: Vaader »

Na BGG udostępniłem siódmą już, tym razem FINALNĄ wersję wariantu solo:

https://boardgamegeek.com/filepage/1299 ... ciwnika-tr
Vaader
Posty: 37
Rejestracja: 03 mar 2015, 17:10

Re: Le Havre - wariant SOLO symulujący agresywnego przeciwni

Post autor: Vaader »

I kolejna wersja, tym razem zawierająca wariant dla 1, 2 lub 3 graczy. Opisy poprawione tak, aby nie było wątpliwości jak grać.
Gdyby jednak jakieś wątpliwości były to chętnie je wyjaśnię :)

https://boardgamegeek.com/filepage/1299 ... je-tylko-b
ODPOWIEDZ